Auteur Topic: De Verraders  (gelezen 96646 keer)

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: De Verraders
« Reactie #220 Gepost op: 17-04-2021, 23:01:53 »
Ik kijk sporadisch een stukje. Wat is eigenlijk spektechnisch het verschil tussen verraders en getrouwen? Alleen dat ze extra macht hebben om te elimineren? Of maken ze ook meer kans op de prijs of zo?
...óf niet!

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: De Verraders
« Reactie #221 Gepost op: 17-04-2021, 23:08:58 »
En pac slaat hier precies de spijker op de kop. Er is geen speltechnisch verschil, behalve dat de verraders s nachts iemand vermoorden . In de missies is er geen verschil, aan de ronde tafel zijn het de allianties die bepalen wie er uit gestemd wordt en dat is lang niet altijd op het gevoel dat iemand een verrader is.

Ik denk dat een Francis en chatilla weten dat samantha een verrader is, maar ze willen gewoon met haar in de finale spelen , 9mdat dat kan.

En dat dit straffeloos kan, is , voor mij, een grote makke in het format.

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: De Verraders
« Reactie #222 Gepost op: 17-04-2021, 23:12:36 »
Als dat echt zo is, is het wel heel jammer ja. Aan het uitschakelen van de verraders zou een beloning moeten hangen. Heeft het ook niet in de finale een verschil of zo?  ???
...óf niet!

Offline Feodora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Verraders
« Reactie #223 Gepost op: 17-04-2021, 23:28:12 »
Ik vond het lang een boeiend programma, maar nu vind ik het een stuk minder. Precies om wat Tarboxan zegt. Het is geen getrouwe versus verraders meer maar meer met wie wil ik naar de finale. Ik vind de manier waarop samantha het speelt gewoon stom. Holly heeft geen kans meer. Het zou goed zijn als ze voor het tweede seiziloen een manier gaan bedenken dat niet zo maar kan. Ik vind dit namelijk echt afbreuk doen aan het spel.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: De Verraders
« Reactie #224 Gepost op: 17-04-2021, 23:29:40 »
Zover ons is medegedeeld niet. Geen afname van de prijs omdat er verrader in finale zit of zo.

Dit zou in een tweede seizoen iets zijn wat zeker verbeterd kan worden . Meer differentiatie in de rol van een verrader, en een motivatie voor de getrouwen om tegen de verraders te werken, ipv mogelijk een verbond te sluiten met een verrader om maar gezellig samen verder te gaan.

We horen het deze week loek nog gewoon aanbieden aan Kees.


Offline yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Verraders
« Reactie #225 Gepost op: 18-04-2021, 00:48:12 »
ja ik ben ook best wel teleurgesteld in het verloop van het spel.

Het is niet meer de verraders tegen de getrouwen, maar het is geworden 'hoe kom ik in de finale'.
Het was voor Samantha vandaag onmogelijk om niet op Cees te stemmen, maar Chantilla erin laten zitten is niet samenwerken met de andere verrader maar proberen de verrader eruit te krijgen. Dat is prima als een getrouwe dat doet, maar een verrader. Nee
Dan verpest je het spel.
Dat zou hetzelfde zijn als dat bv Holly ervoor gekozen had om van het begin af aan steeds de volle aanval had geopend op Cees en Diederik, zodat iedereen zou denken 'he zij wijst ons steeds op de verraders, dan kan zij het niet zijn'

Dus ja het programma had een veelbelovend begin, maar gaat een beetje uit als een nachtkaarsje.

Voor volgend seizoen zou je kunnen kiezen om de winst te verdelen onder de laatste 3(?) kandidaten. Je aandeel wordt grote naar mate je vaker op een verrader gestemd hebt. Of misschien moet het zelfs nog mogelijk zijn dat degene die er al uit gestemd is toch de meeste punten gescoord heeft, zodat die meedeelt in de winst.
Voor iedere verrader die overblijft gaat 1/3e deel van de winst af.
Zoiets.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: De Verraders
« Reactie #226 Gepost op: 18-04-2021, 01:31:11 »
Je moet in elk geval een motivatie middel hebben om verraders eruit te stemmen in een vroeg stadium . En een mogelijkheid voor de verraders om hun onopmerkzaamheid te belonen.

Bv werken met een aftrek van de te winnen pot voor elke verrader die een ronde tafel overleeft.
Bv 2% per verrader per ronde, als je dan 4 rondes niks doet aan de verraders , verlies je al bijna een kwart van je winst van de dag.

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: De Verraders
« Reactie #227 Gepost op: 18-04-2021, 10:08:03 »
Ik dacht eigenlijk dat het veel simpeler zou zijn: om kans te kunnen maken op het geld moeten de getrouwen voor de finale de verraders eruit gewerkt hebben. Anders verdelen de verraders de poet.

En dan moet er nog een mechanisme inzitten waarom de verraders elkaar er niet uit willen werken.
...óf niet!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: De Verraders
« Reactie #228 Gepost op: 18-04-2021, 10:16:43 »
In dit seizoen is het duidelijk dat iedereen aan het aftasten is. Zowel de makers als de spelers. Ik ben blij dát er inderdaad een tweede seizoen komt. En ik denk ook wel dat sommige zaken anders worden ingevuld.

Ik heb niets tegen een move, zoals die van Samantha. Van getrouwe naar verrader. Ik ben echter benieuwd naar hoe dat zou uitpakken als de verraders voor de kijkers buiten beeld zouden worden gehouden.

Ik weet wel dat sommige moves niet voorkómen kunnen worden. Maar het is zeker een punt van aandacht, om sommige dingen ánders te gaan doen.  De opdrachten lijken erin te zitten als beeldvulling, die mogen best wel wat pittiger.

Het spelletje an sích, dat blijf ik leuk vinden.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Verraders
« Reactie #229 Gepost op: 18-04-2021, 10:19:51 »
Ik denk niet dat Samantha en Holly er elkaar volgende week uit proberen te werken . De vooruitblik was wel heel suggestief. Ik denk dat ze gewoon een dealtje maken en zich daaraan houden, behalve als er al een meerderheid voor een van hen is.

Voor mij is de lol er ook wel een beetje vanaf. De eerste 4 afleveringen vond ik qua gekonkel echt heel leuk om naar te kijken. Maar de steeds maar kleiner wordende groep helpt niet. De opdrachten worden ook met de week saaier en langdradiger.

Snap de kritiek op Samantha niet echt. Ik bedoel, ze kwam er later bij en is bloedfanatiek. Wat had je dan verwacht? Holly wil Chatilla er ook alleen maar uit omdat ze lastig is  ...voor haar. Ze hadden maar de keuze uit 3 namen. Anders hadden ze makkelijk een compromisje kunnen sluiten door Loiza te vermoorden (Loek wordt nog verdacht)

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Verraders
« Reactie #230 Gepost op: 18-04-2021, 11:10:31 »
Ik merk dat ik het nu ook wat minder leuk begin te vinden. Inderdaad door wat hier al gezegd wordt. Het is niet zo zeer verraders tegen getrouwen, maar echt bondjes tegen andere bondjes aan het worden. Dus ik hoop idd dat ze daar voor een volgend seizoen wat aan gaan doen. Dat je als getrouwe alleen nog maar kan winnen als alle verraders eruit liggen ofzo en andersom, dan heeft het dus geen zin om anderen mee te nemen naar de finale.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: De Verraders
« Reactie #231 Gepost op: 18-04-2021, 11:54:32 »
Chatilla was gisteren in de chat van RTL heel spraakzaam.

Ik kon haar een vraag stellen: was het haar niet opgevallen dat Samantha pas als laatste binnenkwam vorige aflevering, terwijl ze er voorheen steeds was. Het was haar niet echt opgevallen zei ze, omdat ze zelf meestal ergens halverwege binnenkwam.

(Mijn insteek was: als je ineens verrader bent, moet je je even erop instellen hoe je in het verdere verloop van het spel naar de anderen gaat opstellen).


Online Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: De Verraders
« Reactie #232 Gepost op: 18-04-2021, 12:28:23 »
Ik ben het nog niet helemaal met jullie eens. Volgens mij doen de gertrouwen allemaal nog echt hun best om de verraders eruit te werken. Alleen Loek opperde om samen te werken met een verrader.

Het is vooral Samantha die de verraders verraad. Kees was al lange tijd verdacht en als slimme verrader moet je daar soms in mee gaan of zelfs doen voorkomen dat je het voortouw neemt.
Holly wordt nu ook steeds verdachter, met name bij Chatilla en Francis. Voor Samantha is het risicovol om haar te veel te verdedigen, hoewel ze Holly er volgens mij niet echt uit wil. Ze ziet alleen weinig opties om zelf buiten de verdenkingen te blijven.

Je kan zeggen dat het bondjes tegen bondjes aan het worden is, maar die bondjes zijn gestart op basis van vertrouwen. Als je denkt dat degenen met wie je in een bondje zit echt geen verraders zijn, waarom zou je dan op ze stemmen?
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: De Verraders
« Reactie #233 Gepost op: 18-04-2021, 12:41:12 »
Ehm ik vermoed dat de de binnenkomst van de deelnemers s ochtends bij de eetkamer is gescript door de makers. De makers bepalen wie er wanneer binnenkomt, om beetje de spanning op te bouwen.  Ik denk dat de kandidaten daar zelf niets over te zeggen hebben.
Dus daar zou ik als getrouwe niks aan vast koppelen.

Dat chatilla en Francis echt niet begrijpen dat samantha veranderd is van kamp, wil er bij gewoon niet in. Het stemmen van samantha op Steven ipv Kees liet een duidelijk verstandhouding zien tussen chatilla en Francis.

Tuurlijk wil samantha het doen lijken alsof ze haar eerste indruk volgde etc etc. Maar ik vermoed echt dat Samantha besloten heeft ik ga met chatilla en mogelijk Francis naar de finale en dat gaat ten koste van Kees en holly.

Tuurlijk kun je als verrader niet steeds je mede verraders beschermen omdat dat enorm opvalt, maar ik heb dan ook meer moeite met het gedrag van chatilla en Francis dan met dat van samantha ( let wel hierbij ga ik er dus vanuit dat chatilla en Francis bewust een verrader erin houden )

Online Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: De Verraders
« Reactie #234 Gepost op: 18-04-2021, 12:49:41 »
Dat gevoel heb ik dus eigenlijk totaal niet.
Francis was volgens mij echt verbaasd toen Samantha bij de raad haar als verdacht bestempelde. En daarna dacht ze 'oh, dat is natuurlijk afleiding'. Volgens mij vertrouwd ze Samantha wel hoor. Chatilla lijkt me gevaarlijker.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Re: De Verraders
« Reactie #235 Gepost op: 18-04-2021, 12:51:09 »
Misschien ligt het aan mij, maar zie de afleveringen niet meer op rtlxl staan. Is het nu alleen via videoland terug te kijken? want dan is het een goed moment om te stoppen met kijken voor mij.
Voor nu was het voor mij nog niet duidelijk hoe de finale in z'n werk zou gaan, maarja  ::joehoe::

Online Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: De Verraders
« Reactie #236 Gepost op: 18-04-2021, 12:55:16 »
Ik denk dat er iets verkeerd is gegaan daar. Iemand moet nog even een knopje indrukken ofzo..
Normaal zou je inderdaad gratis de aflevering binnen een week moeten kunnen terugkijken. Nu staat er niets bij de afgelopen 7 dagen.

Ook bij NLZiet (betaald) is aflevering 6 niet te vinden. De rest nog wel.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Re: De Verraders
« Reactie #237 Gepost op: 18-04-2021, 12:57:17 »
Ik denk dat er iets verkeerd is gegaan daar. Iemand moet nog even een knopje indrukken ofzo..
Normaal zou je inderdaad gratis de aflevering binnen een week moeten kunnen terugkijken. Nu staat er niets bij de afgelopen 7 dagen.

Ook bij NLZiet (betaald) is aflevering 6 niet te vinden. De rest nog wel.

Okay, bedankt voor het checken. Dan wordt het hopelijk maandag morgen terug kijken  ::tandpastasmiley::

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Verraders
« Reactie #238 Gepost op: 18-04-2021, 13:04:47 »
Holly en Kees hadden in de auto met Chatilla en Francis dé kans om hen op Samantha te krijgen, door in te spelen op de vreemde move van haar om voor Steven te kiezen. Hele domme zet van Holly om vervolgens Chatilla verdacht proberen te maken. Als vervolgens blijkt dat dit niet werkt, dan toch Francis noemen? En dan ineens toch op Kees stemmen. Holly gaat volgende week niet overleven, jammer...
🜃

Offline Maarten20

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Verraders
« Reactie #239 Gepost op: 18-04-2021, 13:12:45 »
Het is te hopen dat Francis, Loek of Holly wint want anders is dit eerste seizoen niet geslaagd wat mij betreft. De andere 4 stemmen alleen op mannen, klitten teveel samen en zijn nauwelijks bezig met wie ze als verrader weg moeten stemmen maar meer met wie ze het die 9 dagen het gezelligst hebben. Ik vrees voor Loek volgende week als enige man en in dat geval stop ik met kijken.

Eens met een aantal commentaren hierboven. Het format zelf is best oké, maar er moet iets gevonden worden waardoor het niet meer draait om wie je het meest mag of met wie je het het gezelligst hebt maar vooral om wie jij denkt dat de verrader is. Daan, Edson, Sinan, Diederik, Steven en Kees zijn allemaal weg gestemd bij de ronde tafel. Alleen maar mannen, dat is toch te gek voor woorden? Ik vind dat het spelelement voorop moet staan, niet met wie je gezellig kan keuvelen tussen de opnames door. Grote ergernis voor mij aan dit programma. Nu Kees en Diederik zijn ontmaskerd als verraders heb je als groep inmiddels toch wel door dat er (heel misschien hoor) ook een vrouw een verrader kan zijn  :-\\
« Laatst bewerkt op: 18-04-2021, 13:24:44 door Maarten20 »
When life knocks you down, fight back!