Auteur Topic: De Verraders  (gelezen 94284 keer)

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Verraders
« Reactie #200 Gepost op: 11-04-2021, 14:41:38 »
Ik vond de keuze voor Samantha vorige week al slecht, maar dat blijkt nu ook. Samantha is zoals Kees het treffend omschrijft een wolf in schaapskleren. Ze is heel gevaarlijk, gooit het liefste haar medeverraders voor de bus.
Samantha en Kees gooiden elkaar toch voor de bus? In de edit lag de nadruk op Samantha (als 1e in beeld dat ze hem verdacht maakte in het busje), maar ze deden het allebei.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Verraders
« Reactie #201 Gepost op: 11-04-2021, 14:48:01 »
Ik vond de keuze voor Samantha vorige week al slecht, maar dat blijkt nu ook. Samantha is zoals Kees het treffend omschrijft een wolf in schaapskleren. Ze is heel gevaarlijk, gooit het liefste haar medeverraders voor de bus. Tegelijkertijd is haar omslag zó groot dat ze zich enorm in de kijker heeft gespeeld, dus als Holly en Kees het een beetje slim spelen kunnen ze haar eruit werken. Ik vond Kees redelijk overtuigend in zijn rol als getrouwe, ook hoe hij speelde bij het ontbijt vond ik best knap. Holly lijkt ook nog redelijk onder de radar te zitten. Ja ze wordt verdacht, maar iedereen is al een keer verdacht. Alleen Francis en Abby worden nauwelijks genoemd.

Probleem is dat er groepen deelnemers hier elkaar al goed kennen en al snel een bondje vormen. En dan graag met die mensen verder willen spelen, ongeacht het spel an sich. Maar goed in weerwolven kan je als wolven ook winnen door een medewolf op te offeren om de verdenking van je af te halen. Zoveel spelers zijn er niet meer over dus je kunt nu prima er eentje missen en dan moet je voor degene gaan die de meeste verdenkingen tegen zich heeft. En dat is nu Samantha.

Er moet iets heel geks gebeuren wil ze er volgende week niet eruit vliegen. Chantila en Francis zullen sws op haar gaan dus dan zullen Kees en Holly zeker mee gaan.

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Verraders
« Reactie #202 Gepost op: 11-04-2021, 16:47:43 »
united_nl

Met o.a. de makers van Wie is de Mol? rukten onze special forces van de ENG afdeling uit naar een kasteel in Zuid-Limburg voor de opnames van #deverraders . Een nieuw spannend spelprogramma waar geen van alle 18 kandidaten te vertrouwen zijn op jacht naar de grote zilverschat.

Om geen moment van alles te missen maakten we gebruik van o.a. 9 domecamera’s, 5 Sony F55 camera’s, een RF dolly, 6 IP camera’s, 9 Gopro’s, meeluisterapparatuur, 6 ENG audiomixers en 20 kanalen audio multitrack over glas en dante. Communicatie en monitoring is essentieel bij de set up van deze productie. Hiervoor werd het hele complex voorzien van een regie met subregie, een draadloos intercomsysteem en was er een mediamanager ter plaatse om alle data handling in goede banen te leiden. Zo konden de collega’s van de montage, audionabewerking en kleurcorrectie gestructureerd te werk gaan bij United postproductie voor de oplevering van een nieuwe bloedstollende serie van @idtvnl .


Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: De Verraders
« Reactie #203 Gepost op: 11-04-2021, 17:15:32 »
Probleem is dat er groepen deelnemers hier elkaar al goed kennen en al snel een bondje vormen. En dan graag met die mensen verder willen spelen, ongeacht het spel an sich.

En precies hier zit het grote struikelblok voor mij. Het ons kent ons gevoel
Waarom zou abbey holly wegstemmen als ze liever met haar nog een dag in het spel dan met Francis ( namen puur als voorbeeld genomen).
Er is echt geen focus bij de getrouwen om er een verrader uit te gooien, maar meer iemand met wie ze het in het spel minder kunnen vinden .

In een volgend seizoen vind ik moet er een motivatie komen om echt de verraders op te sporen. Nu maakt het buiten de moord eigenlijk niet uit of je er een verrader lang 8n laat zitten. Als je deze aan jouw kant hebt dat hij met je meegaat in de raad en je hem/ haar kunt vertrouwen om jou niet te vermoorden, is dat een beter bondgenoot dan dan getrouwe met een andere spelopvatting.

Kies bv vooraf 3 verraders en voor elke overleefde eliminatie krijgen die x% van de pot te verdelen.  Dan is er motivatieverscjil tussen verrader en getrouwe

Offline Revolution93

  • Forumlid
Re: De Verraders
« Reactie #204 Gepost op: 11-04-2021, 18:13:32 »
Er is echt geen focus bij de getrouwen om er een verrader uit te gooien, maar meer iemand met wie ze het in het spel minder kunnen vinden .

In een volgend seizoen vind ik moet er een motivatie komen om echt de verraders op te sporen. Nu maakt het buiten de moord eigenlijk niet uit of je er een verrader lang 8n laat zitten. Als je deze aan jouw kant hebt dat hij met je meegaat in de raad en je hem/ haar kunt vertrouwen om jou niet te vermoorden, is dat een beter bondgenoot dan dan getrouwe met een andere spelopvatting.

Dit ben ik met je eens. Je ziet teveel dat bestaande relaties de overhand hebben, ongeacht wat er in het spel gebeurt. Ik zie ze dit niet 1 2 3 oplossen met het spel in de huidige vorm. Anderzijds heeft een spel als WIDM dit probleem ook in de vorm van nepmollen en ER dit in de vorm van bondjes.

Offline Ricardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Verraders
« Reactie #205 Gepost op: 12-04-2021, 00:20:22 »
En precies hier zit het grote struikelblok voor mij. Het ons kent ons gevoel
Waarom zou abbey holly wegstemmen als ze liever met haar nog een dag in het spel dan met Francis ( namen puur als voorbeeld genomen).
Er is echt geen focus bij de getrouwen om er een verrader uit te gooien, maar meer iemand met wie ze het in het spel minder kunnen vinden .
Hier oo het forum stem je toch ook liever mee met iemand die hetzelfde als jou denkt? Ik denk dat dit wel bij het spel hoort.
Så hva gjør vi nå?

Online Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: De Verraders
« Reactie #206 Gepost op: 12-04-2021, 12:14:18 »
En tegelijkertijd zijn vaak de mensen waar je het meest mee omgaat ook degenen die je het meest vertrouwd.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: De Verraders
« Reactie #207 Gepost op: 12-04-2021, 17:07:06 »
Die paar keer dat ik weerwolven heb gespeeld was er echt nul gunfactor. Er werd afgerekend op vermoeden, gedrag etc en niet of je iemand nu in dagelijkse omgang vaker zag of niet.


Bij de verraders is het , zoals het nu gespeeld wordt, van nul belang of je een verrader wegspeelt of een getrouwe. Het maakt voor de missies niks uit, want daar hebben allebei de groepen hetzelfde belang. Het maakt voor je overlevingskans enkel in theorie wat uitm want in de praktijk wordt de verrader gewoon aangevuld. Het wegstemmen maakt enkel uit voor het plezier dat je in de groep hebt en is zeker niet evenredig met je verdenking.

Dus een redelijk programma wat prima start had , maar daarna voor mij wat minder geworden. Dat terwijl ik zeker wel in het format geloof en er meer uit te halen is.

Breng extra beloningen in waardoor bv stemmen in de raad voor winnaars dubbel tellen of dat iemand bij de raad een keer hidden mag stemmen .

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: De Verraders
« Reactie #208 Gepost op: 12-04-2021, 22:02:35 »
Het is aftasten dit eerste seizoen. Mogelijk komen er later dit seizoen nieuwe rollen in, maar ik zie niet zo snel hoe ze die nu nog kunnen ''implenteren''.

Wellicht voegen extra rollen iets toe aan het spel. Voor de doorgewinterde Weerwolfspelers hier op Realitynet hoef ik die rollen niet te noemen.

Wel ben ik benieuwd naar hun mening: welke van die extra rollen voegen een dimensie toe, en welke rol kun je er beter uit laten?

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Verraders
« Reactie #209 Gepost op: 12-04-2021, 22:44:55 »

Wel ben ik benieuwd naar hun mening: welke van die extra rollen voegen een dimensie toe, en welke rol kun je er beter uit laten?

Ik mis vooral de rol van de ziener, iemand die extra ‘krachten’ heeft om een weerwolf te ontmaskeren. Nu hebben de deelnemers geen enkele informatie over wie de verraders zijn. Hierdoor is de stemming eigenlijk op niets gebaseerd. De verraders moeten ook op een andere manier ontmaskerd kunnen worden.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Verraders
« Reactie #210 Gepost op: 13-04-2021, 12:07:55 »
Wat vonden jullie ervan dat Tijl zo benadrukte dat Holly de vorige keer op Diederik had gestemd? En zelfs anderen mee probeerde te krijgen. Dat was niet zo, maar daar hintte Tijl wel een beetje op, vond ik.

Volgens mij vond Holly het niet echt tof van hem. Goed bedoeld of niet.

Ik zou daar als getrouwe juist op gespitst zijn, denk ik, op dat soort opmerkingen van Tijl.


Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: De Verraders
« Reactie #211 Gepost op: 13-04-2021, 20:06:10 »
Al zal het nooit hardop gezegd worden, het is toch echt wel een vorm van bijsturen.

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Verraders
« Reactie #212 Gepost op: 16-04-2021, 14:09:18 »
De Vlaamse versie is een feit. VTM gaat deze maken
klaar voor de strijd

Offline putyourHANSup!

  • Winnaar Expeditie Robinson 2019 Pool
  • Forumlid
  • Gaudeamus!
Re: De Verraders
« Reactie #213 Gepost op: 16-04-2021, 19:07:57 »
De Vlaamse versie is een feit. VTM gaat deze maken
Leuk!!

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: De Verraders
« Reactie #214 Gepost op: 17-04-2021, 11:16:23 »
De Vlaamse versie is een feit. VTM gaat deze maken
Leuk! Hopelijk kunnen Nederlanders deze ook kijken, net als Masked Singer van VTM. 

Verder is het heel verraderlijk (no pun) om elke keer als je een nieuw bericht ziet,het topic te openen. Heb me gelukkig kunnen inhouden en gisteren de aflevering gekeken. Mijn conclusie: vanavond is er sowieso een verrader de sigaar.


Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Verraders
« Reactie #215 Gepost op: 17-04-2021, 11:20:05 »
::jaja::

Ik denk dat Holly en Kees er slim aan doen om nu met Chatilla, Francis en Loek een aanval tegen Samantha in te zetten.
🜃

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Verraders
« Reactie #216 Gepost op: 17-04-2021, 11:20:54 »
Leuk! Hopelijk kunnen Nederlanders deze ook kijken, net als Masked Singer van VTM. 


Ja, het zou leuk zijn als wij het ook kunnen zien.

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Verraders
« Reactie #217 Gepost op: 17-04-2021, 17:54:24 »
 
De Vlaamse versie is een feit. VTM gaat deze maken

 ::ok::  ::bravo::

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: De Verraders
« Reactie #218 Gepost op: 17-04-2021, 22:29:00 »
Dat gezicht van Loek en Loïza, als ze zien dat de anderen mogen eten, en zij het moeten doen met alleen de geur van al dat lekkers......

Online Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: De Verraders
« Reactie #219 Gepost op: 17-04-2021, 22:49:56 »
Ik hoop dat er een goeie psycholoog aanwezig is daar.  :o
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?