Auteur Topic: De Verraders  (gelezen 96657 keer)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: De Verraders
« Reactie #240 Gepost op: 18-04-2021, 13:14:04 »
Ehm ik vermoed dat de de binnenkomst van de deelnemers s ochtends bij de eetkamer is gescript door de makers. De makers bepalen wie er wanneer binnenkomt, om beetje de spanning op te bouwen.  Ik denk dat de kandidaten daar zelf niets over te zeggen hebben.
Dus daar zou ik als getrouwe niks aan vast koppelen.


Of het nou gescript is of niet: het kan tóch opvallen, als je iemand die je voordien al aan de ontbijttafel ziet, er op een morgen niet is, maar vervolgens toch komt binnenstappen.

Dan kun je scripten wat je wil, maar je kunt als deelnemer ook je eigen conclusies trekken.


Overigens IS die binnenkomst ook gescript, gestuurd, door de productie. Dat was uit die chat ook te halen.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Verraders
« Reactie #241 Gepost op: 18-04-2021, 13:54:20 »
Hele domme zet van Holly om vervolgens Chatilla verdacht proberen te maken. Als vervolgens blijkt dat dit niet werkt, dan toch Francis noemen? En dan ineens toch op Kees stemmen. Holly gaat volgende week niet overleven, jammer...
Holly irriteert zich kapot aan Chatilla en slaapt volgens mij niet of nauwelijks (...en ontkent dat vervolgens. Ook niet zo slim, maar ja, ga er maar aan staan.) Dat ze daarom niet meer zo scherp is. Zo iemand als Chatilla kun je er dan echt niet bij gebruiken.

Diederik probeerde Chatilla ook al eerder verdacht te maken terwijl ze in de groep volgens mij niet of nauwelijks werd (en wordt) verdacht.

Misschien kunnen ze de verraders de volgende keer beter vooraf selecteren en instrueren. Omdat dat bij Diederik niet zo was (die zou eerst niet eens meedoen) ga ik ervan uit dat het bij Holly en Kees ook niet zo was.

Online joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Verraders
« Reactie #242 Gepost op: 18-04-2021, 14:02:54 »
Ik mis ook gewoon elke vorm van strategie bij de verraders. Diederik maakte in aflevering 1 al een aantal onvergeeflijke fouten als verrader: de aanval kiezen, actief proberen iemand eruit te werken etc. Wat dat betreft heeft hij het nog lang volgehouden. Bij de verraders speelde Holly elke keer de tweede viool. Haar suggesties werden keer op keer overruled door Diederik en Kees. Dat zag je ook bij de vraag van Tijl om een nieuwe verrader aan te wijzen. Kees duwt meteen Samantha door, terwijl zij veruit de domste keuze was die ze hadden kunnen maken. Het was denk ik beter geweest om géén nieuwe verrader aan te wijzen en als je al iemand wil aanwijzen een minder opvallend persoon uit te kiezen (bijvoorbeeld Loiza). Jammer dat de verraders het spel zo 'dom' spelen! Dat maakt het heel wat minder leuk om naar te kijken. (Ook de getrouwen spelen het spel niet bijster slim, maar zij hebben minder de touwtjes in handen dus kan ik het minder kwalijk nemen.)

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Verraders
« Reactie #243 Gepost op: 18-04-2021, 19:54:28 »
Eens met veel wat hier al gezegd is. Dit eerste seizoen is duidelijk ook een beetje een proeftuin voor de makers. Veel leuke elementen, maar ook wat zaken waarover men niet lijkt te hebben nagedacht.

Zo begrijp ik bijvoorbeeld best dat verraders in geval van nood ook elkaar voor de bus gooien. Maar zoals anderen ook al opmerkten, vind ik het solistische gedrag van Samantha erg teleurstellend. Ze doet niet bepaald haar best om samen te werken met de andere verraders en hoeft eigenlijk alleen maar met haar oude kliekje mee te blijven stemmen om de finale te halen. Dat doet m.i. afbreuk aan het programma. Ik wil verraders zien die er samen alles aan doen om een ronde verder te komen.

Als Holly en Samantha met Kees en Loek hadden meegestemd, was er in elk geval een gelijke stand tussen Kees en Francis geweest. Ja, Samantha had zich daarmee natuurlijk verdacht gemaakt. Maar dit is wel heel laf allemaal. Ik kon me gisteravond niet aan de indruk onttrekken dat de exit van Kees te voorkomen (of in elk geval nog een ronde te vertragen) was geweest. Het gaat misschien wat ver om verraders te verbieden om op elkaar te stemmen, maar wat er gisteren gebeurde vond ik gewoon niet leuk om naar te kijken.

En hoezo reageerde Chatilla totaal niet toen Samantha ineens zei dat ze Francis verdacht? Het lijkt er haast op dat Samantha haar buiten de camera's om heeft beloofd dat ze haar er nooit uit zal werken. En is die verdenking richting Francis een vooropgezet plannetje van dat drietal? Vorige week waren Francis en Chatilla nog hoogst verbaasd over de onafgesproken ommezwaai van Samantha, maar gisteren hoorden we ze er met geen woord meer over reppen. Alsof het nooit gebeurd was. Heel vreemd allemaal.

Overigens hebben de drie oorspronkelijke verraders het totaal niet slim gespeeld. Diederik overspeelde zijn hand meteen al door Daan zomaar verdacht te maken. Daarmee kreeg hij alle ogen op zich gericht. Vervolgens zien we dat hij, Kees en Holly steeds mensen zoals Chatilla verdacht proberen te maken, die voor alle anderen duidelijk geen verrader is. Dat is gewoon niet slim. Maak een getrouwe verdacht die al wat verdenkingen op zich heeft, en vermoord 's nachts de meest vocale deelnemer die onderdeel is van een kliek. Het heeft tot nu toe immers totaal niet geholpen om Samantha en Chatilla erin te laten, omdat die iedereen steeds ompraten. Twijfelaars zoals Abbey kun je er juist beter in laten zitten.

Okee, dat was misschien wat veel kritiek op een programma dat ik eigenlijk heel erg leuk vind. Maar ik vond gisteren gewoon nogal een frustrerende aflevering, doordat Samantha zich zo solistisch opstelt. Ik had graag gezien dat de verraders beter samenwerkten.

Tuurlijk kun je als verrader niet steeds je mede verraders beschermen omdat dat enorm opvalt, maar ik heb dan ook meer moeite met het gedrag van chatilla en Francis dan met dat van samantha ( let wel hierbij ga ik er dus vanuit dat chatilla en Francis bewust een verrader erin houden )

Loiza daarentegen had duidelijk geen idee dat Samantha van kamp is gewisseld. Ze kwam trots bij het dameskliekje vertellen dat ze zich niet door Kees en Holly liet wijsmaken dat Samantha een verrader is. Terwijl ze er inmiddels zo vaak naast heeft gezeten dat het ook voor haarzelf duidelijk moet zijn dat ze haar eigen oordeel niet kan vertrouwen. Vorige week vond ze zichzelf nog een loser, en nu 'wist ze het zeker'? ::ohno::
« Laatst bewerkt op: 18-04-2021, 20:17:19 door Blip »
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: De Verraders
« Reactie #244 Gepost op: 18-04-2021, 20:30:53 »
Het liefst heb ik dat de verraders door de opdracht te saboteren ook zilveren staven krijgen. Zo spelen zij voor een persoonlijke andere pot. Als een verrader word ontmaskert gaat het aantal zilveren staven die zij hebben verdient naar de getrouwen toe. Zo hebben de getrouwen ook echt behoefte eraan om een verrader eruit te stemmen.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: De Verraders
« Reactie #245 Gepost op: 18-04-2021, 20:47:42 »
Als je de verraders in de missies een andere rol laat spelen, wordt hun geheime identiteit mogelijk te makkelijk ontdekt, en dat is natuurlijk ook niet de bedoeling. Dus directe sabotage lijkt me niet mogelijk , want dan is het meteen duidelijk die verrader is .


Offline Nicky991

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Reality/SoapVerslaafd
Re: De Verraders
« Reactie #246 Gepost op: 19-04-2021, 10:13:53 »
saai dat het zo voorspelbaar is

want nu weten we al dat Holly er volgende aflevering uit ligt, en ik denk Francis vermoord (Samantha gooide haar wel makkelijk voor de leeuwen vond ik in dat conclaaf ''ongeleid projectiel'' dat klopt wel want Samantha heeft idd veel macht over Chatilla)


volgend seizoen iets meer verrassingen graag
Robinson 2023 Favorieten: Roosmarijn, Eva, Krista, Iris E, Maxim

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Verraders
« Reactie #247 Gepost op: 19-04-2021, 11:07:41 »
Met nog twee afleveringen te gaan ligt het inderdaad voor de hand dat Holly er komende zaterdag uitvliegt. Een andere mogelijkheid is nog dat Loek, Barbara en Holly samenspannen om Chatilla of Samantha eruit te werken. Daarbij ga ik ervan uit dat Francis vermoord is, omdat Holly de keus had tussen haar en Barbara en Barbara de meer voor de hand liggende bondgenoot is. En Loek en Barbara zullen toch ook inzien dat ze meer kans hebben om de finale te bereiken als ze tegen het dameskliekje samenspannen. Ongeacht wie zij denken dat de verrader is.

Edit: Ik vergeet Loiza nog. Dat maakt de zaak wat gecompliceerder als het gaat om het wegkrijgen van Chatilla of Samantha. Tenzij Samantha samenwerkt met Holly (waar het niet op lijkt, en wat ze ook eigenlijk niet hoeft te doen om verder te komen) zie ik het somber in voor Holly en Loek. Die laatste wordt immers verdacht door in elk geval Loiza en Chatilla.

Ik hoop dat ik het mis heb, anders gaat het seizoen een beetje als een nachtkaars uit.
« Laatst bewerkt op: 19-04-2021, 17:06:08 door Blip »
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: De Verraders
« Reactie #248 Gepost op: 23-04-2021, 17:05:18 »
Ik snap de verontwaardiging niet zo. Ik zou het concept ook liever in een andere vorm zien maar in dit geval was vanaf de eerste week duidelijk dat het uiteindelijk een individueel spel is en dat het enige verschil tussen getrouwen en verraders dat conclaaf is. Ik was bang dat het spel al veel eerder niet meer getrouwen vs. verraders zou zijn en het viel me eigenlijk nog niet tegen hoeveel belang doorheen het spel gehecht werd aan het wegstemmen van de verraders (aan de oppervlakte tenminste, want soms werden er wel heel rare keuzes gemaakt). Leuk om te zien hoe Samantha de regels van het spel in haar voordeel gebruikt en voor haar eigen overwinning speelt in plaats van blind met de verraders mee te varen naar een exit voor de finale. De laatste weken voordat ze verrader werd was ze ook al lekker bezig als getrouwe. Van mij mag ze winnen ::ok::
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Verraders
« Reactie #249 Gepost op: 24-04-2021, 17:40:20 »
Ze leren nu natuurlijk wel van dit seizoen en wellicht wordt dit in het volgend seizoen wel anders.

Dat als alle verraders er uit zijn de pot wordt verdubbeld ofzo. Zit er een verrader in het eindspel dan is de pot sowieso voor de verrader... zoiets?.
Dan is het als getrouwe wellicht al beter om beter te zoeken en bondjes meer te voorkomen

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: De Verraders
« Reactie #250 Gepost op: 24-04-2021, 17:53:50 »
Zonder verraders in het spel kun je niet verder spelen. Dus daar zullen de makers dan iets op moeten vinden.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: De Verraders
« Reactie #251 Gepost op: 24-04-2021, 22:03:24 »
Zo wil je de spanning opbouwen wie er vermoord is, laat je samantha gewoon zeggen dat holly zo van streek is omdat ze haar vriendin moest vermoorden . ::rofl::

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: De Verraders
« Reactie #252 Gepost op: 24-04-2021, 22:30:57 »
Voorspelbaar vandaag

Ook mijn conclusie; format moet anders (zodat Samantha nu wel mee moet op Francis) , verder heeft het programma veel potentie.

De missies mogen wel wat spannender/complexer. Opdrachten zitten erg simpel in elkaar.
You'll never walk alone

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: De Verraders
« Reactie #253 Gepost op: 24-04-2021, 23:05:37 »
Ik vind het eigenlijk juist wel erg leuk. Lekker psychologische in het extreme. En met een opperverrader die het geweldig speelt.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: De Verraders
« Reactie #254 Gepost op: 24-04-2021, 23:07:17 »
En ook nog een dikke spoiler in de preview  ::niet-ok::
You'll never walk alone

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: De Verraders
« Reactie #255 Gepost op: 24-04-2021, 23:07:21 »
ik heb het eerste uur overgeslagen en gewoon even tot hier gekeken. Het enige leuke is nog de ronde tafel. Programma duurt te lang.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: De Verraders
« Reactie #256 Gepost op: 24-04-2021, 23:08:54 »
ik heb het eerste uur overgeslagen en gewoon even tot hier gekeken. Het enige leuke is nog de ronde tafel. Programma duurt te lang.

Ja, dat ook. Net wat te traag.

De potentie is er echt. De kandidaten gaan er vol in op. Dat is mooi om te zien. Maar om mij nog 3 seizoenen te laten kijken moet er wat veranderen.
You'll never walk alone

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: De Verraders
« Reactie #257 Gepost op: 24-04-2021, 23:59:09 »
Echt nul verrassing vandaag.  En dan die ronde tafel echt onnoemelijk lang rekken.  ::ohno::

En dan dat tijl weer zich gaat moeien met het spel, hoezo neutrale presentator.

Of het echt een spoiler is dat samantha Zegt dat ze “ iets met loek moet doen “ en dat “die Andere twee  van niks lijken te weten “ , zullen we volgende week zien.

Maar het zo7 gewoon slim zijn als samantha Francis en loek niet vermoord en die uitspeelt tegen elkaar in de laatste raad.
Maar ik hoop dat Francis, chatilla en Loiza echt het spel spelen en dus samantha eruit gooien bij de raad, want ik weiger te geloven dat zij niet doorhebben dat samantha nu een verrader is. Want haar gedrag is zo veranderd , dat moet opvallen.

Zoals gezegd denk ik dat het Francis, chatilla  en loiza eigenlijk niet uitmaakt dat samantha een verrader is en dat ze gewoon met samantha naar dr finale willen.

Als er volgend seizoen geen change gemaakt wordt in de differentiatie van de rol van verrader en er een voordeel wordt gekoppeld aan het elimineren can verraders, dan ga ik seizoen 2 niet bekijken .



Offline yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Verraders
« Reactie #258 Gepost op: 25-04-2021, 00:04:25 »
Samantha speelt het gewoon fout.
Je bent samen verrader en nu heeft ze er alles aan gedaan om met haar vriendinnetjes over te blijven.
 Ben benieuwd wat ze gaat doen.
Eigenlijk moet ze Loek en Francis er in laten. En omdat Chantilly heeft uitgesproken dat ze Loek verdenkt moet ze haar vermoorden. Maar dat gaat ze niet doen. Ik den dat het loiza wordt, de nr 4 van het clubje.

Holly sprak heel duidelijk uit dat ze flink genaaid was. Francis pikte dat op maar trekt desondanks toch dat Loek een verrader is. Heeft de rest dat niet gehoord?

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: De Verraders
« Reactie #259 Gepost op: 25-04-2021, 00:17:24 »
Chat met Chatilla, Loiza en Samantha was leuk. Niet echt verrassende dingen gehoord, overigens. Maar wel leuk om te horen wat ze voor herinneringen aan het programma hebben.