Poll

Wie is de Mol?

Annelotte
24 (15.1%)
Lennart
86 (54.1%)
Sven
49 (30.8%)

Totaal aantal stemmen: 159

Auteur Topic: [Poll] Wie is de Mol?  (gelezen 56052 keer)

Online JP1999

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Friends?
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #300 Gepost op: 14-04-2021, 23:14:42 »
Ik denk Lennart of Sven, toch wel lastig. Vorig seizoen molde de mol slechts in 12 van de +-25 opdrachten (volgens de ontknoping), dus ik heb het gevoel dat er nog echt wel wat afleveringen nodig zijn om te kunnen kiezen. Heb ik ook de laatste jaren bij de Nederlandse versie heel sterk, voor mijn gevoel wordt het steeds moeilijker.

Samina, Jasmien en Annelotte zijn het sowieso niet.

Offline keesisdemol

  • winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #301 Gepost op: 15-04-2021, 00:50:32 »
Hmm ik ga nu toch echt Sven hoger zetten.

1. Lennart
2. Sven
3. Philip
4. Jasmien
5. Annelotte
6. Samina

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #302 Gepost op: 15-04-2021, 12:31:42 »
Ik denk dat je Annelies schromelijk onderschat.
Zij zit elk jaar (vanaf afl 3) op de juiste mol.
Maar dan ook elk jaar.
Een van de beste molspeurders die er rondlopen dus.
Dit jaar is Lennart haar mol.
Altijd goed om te lezen dat gerenommeerde molspeurders op jouw mol zitten. Ik zit al op Lennart vanaf aflevering 1 dit jaar en heb nog geen tegensignalen gezien.
Samina zou het misschien nog kunnen zijn, maar de rest is het echt niet.
« Laatst bewerkt op: 15-04-2021, 12:34:17 door MartinJ »

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #303 Gepost op: 15-04-2021, 12:52:08 »
tegensignalen
Maar hoe zit het dan met die -1.000 euro bij de domino's, waar Lennart niet voor wilde spelen? Het zou kunnen dat de makkelijkste opdracht al weg was (die van Katrien en Jasmien), ik wilde dat nog eens nakijken. Maar dan nog was het onverdacht geweest om zelf te gaan vouwen, en dan zat die -1.000 gewoon in de pocket ook als Annelotte maar matige instructies had gegeven.

Online Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #304 Gepost op: 15-04-2021, 13:14:48 »
Min 1000? Hoezo?
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #305 Gepost op: 15-04-2021, 13:23:40 »
Annelotte wilde voor de pasvragen gaan (-1.000). En Lennart ging daar niet in mee, want ze gingen uiteindelijk voor geld (+1.000). Niemand die dat verder wist, dus er kan hooguit 1 verdenking mee zijn weggespeeld. Die van Annelotte.

Online Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #306 Gepost op: 15-04-2021, 14:04:06 »
Ja, maar het doel is toch bereikt? Verdenking weg bij Annelotte én ook geen 1000 euro in de pot want het gevouwen hondje was niet goed.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #307 Gepost op: 15-04-2021, 14:39:46 »
Precies. En als Lennart graag dat gouden steentje had willen verdienen voor de mogelijke +€1000 dan had hij wel wat duidelijker instructies gegeven aan Annelotte. En / of feedback gevraagd aan Annelotte  hoe het eruit zag na het vouwen. Zoals bijvoorbeeld, wijst het staartje naar boven? Feedback vragen is sowieso een van de elementaire regels voor goede communicatie.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #308 Gepost op: 15-04-2021, 17:20:26 »
Maar als je als mol de keuze hebt tussen 1.000 euro niet in de pot (resultaat: 0 euro) en 1.000 uit de pot (resultaat: -1.000), kies je toch voor het laatste? Theoretisch kan het inderdaad zijn dat Annelotte Lennart aan het testen was, maar testen doe je subtiel. Om je verdachte uit de tent te lokken. En dit was duidelijk aandringen van haar kant op een pasvraag, en teleurstelling dat Lennart er niet in meeging. Als Lennart de mol is, zouden ze bovendien toch in de uitzending de onderhandelingen laten zien. Een prachtige kandidaatse actie van de mol: hij brengt Annelotte op andere gedachten. Maar nee, niets van te zien, we kunnen het alleen indirect afleiden uit een opmerking van Annelotte als ze naar buiten lopen.
Daarnaast blijkt nergens uit dat Annelotte in afl. 3 Lennart verdacht. Ze heeft het over Philip en Sven, de twee waarvan ze soms denkt dat ze in een tunnelvisie komt omdat die helemaal niks doen. In afl. 4 noemt ze juist wel Lennart, dus die actie bij de domino's heeft hem dan niets opgeleverd. En als Annelotte niet bij de kop van Isidoor gezworen had dat ze voor het geld waren gegaan, had iedereen nog steeds getwijfeld waar ze nou eigenlijk voor gekozen hadden. Voor zover ze dat niet nog steeds deden. Dus ook bij de anderen schoot Lennart er niets mee op.
Hoe ik dit verhaal ook wend of keer, ik snap niet wat Lennart hier gedaan heeft, als hij de mol is. En ook niet waarom dit dan op deze manier in beeld is gebracht. Dus voor mij toch een zwaar punt. Ik streep Lennart niet af, maar hij staat ook niet bovenaan mijn lijstje.
« Laatst bewerkt op: 15-04-2021, 17:25:50 door Molest »

Online Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #309 Gepost op: 15-04-2021, 17:44:19 »
Tja, het is geen wet van Meden en Perzen dat een Mol voor geld uit de pot moet gaan. En kijk eens naar vorig jaar, toen de Mol maar in 12 van de 25 opdrachten aantoonbaar molde (heb ik niet zelf uitgezocht; las ik vandaag hier op het forum). Het kan dus heel goed dat Mol Lennart gewoon even niet molde.
Ik zeg overigens niet dat ik hem een goede Mol vind. Eerst maar eens afwachten of hij het echt is, en dan vooral de slotuitzending afwachten voor een echt oordeel.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #310 Gepost op: 15-04-2021, 18:01:18 »
Dat zou kunnen. Misschien was hij bang dat hij als enige met Annelotte voor de pasvragen ging. Maar dan had ik verwacht toch iets te zien van het verweer van Lennart, al was het maar om hem onverdacht in beeld te krijgen. Ik vind Lennart zeker wel iets mols over zich hebben en verdacht bij de hypnose, maar bij de andere opdrachten houd ik tot nu toe twijfels.

Online Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #311 Gepost op: 15-04-2021, 18:07:46 »
Eens. Het is bepaald geen appeltje-eitje dit jaar. Toch hou ik vast aan Lennart. Zal je zien dat hij gewoon een goede kandidaat is en zo de finale haalt. Dan ga ik compleet nat in de pool, ha ha.  :P
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #312 Gepost op: 16-04-2021, 10:43:58 »
1. Annelotte
 




2. Lennart
3. Philip

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #313 Gepost op: 16-04-2021, 19:18:10 »
Jasmien >:D

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #314 Gepost op: 16-04-2021, 19:25:43 »
Zou leuk zijn, maar doet me wat aan Jolien denken die mijn (wens)mol was.

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #315 Gepost op: 16-04-2021, 20:42:02 »
Zou leuk zijn, maar doet me wat aan Jolien denken die mijn (wens)mol was.

Ok, ze heeft geld binnengebracht, maar dat doen alle mollen wel. Met Renée ging ik daar de fout in door haar af te schrijven omdat ze 500 euro had binnengebracht.
Ik heb best veel molacties  van Jasmien ontdekt. Ze speelt de rol van mol, door dicht bij haar eigen karakter te blijven.  En ik denk ook dat ze onderschat wordt

Misschien later meer in het Jasmientopic

Annelotte winnares? (Jolien ;))


Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #316 Gepost op: 16-04-2021, 21:11:48 »
Jasmien is wel heel goed in de groep manipuleren. In zowel de bunker als aan tafel met de bom zorgt ze ervoor dat er geen enkele twijfel is dat er voor pasvragen gespeeld gaat worden. Dat is zeker mols maar het kan ook goed dat de mol hier gewoon handig gebruik van maakt.

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #317 Gepost op: 16-04-2021, 23:08:07 »
Jasmien is wel heel goed in de groep manipuleren. In zowel de bunker als aan tafel met de bom zorgt ze ervoor dat er geen enkele twijfel is dat er voor pasvragen gespeeld gaat worden. Dat is zeker mols maar het kan ook goed dat de mol hier gewoon handig gebruik van maakt.
En dat is nou juist het punt waar ik steeds naar zoek. Waarom gaat de groep steeds zo makkelijk voor pasvragen?
Want zoals je aangeeft in je laatste zin, moeten we zoeken naar de mol die de groep manipuleert of moeten we zoeken naar de mol die gewoon handig gebruikt maakt van de situatie?
Als ik aan de reünie-aflevering denk met de acties van de mol hoop ik toch zeker op dat eerste.

Offline Fay111

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #318 Gepost op: 17-04-2021, 11:11:29 »
Ik duik de Annelotte tunnel in !  ::jaja::

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #319 Gepost op: 17-04-2021, 11:37:02 »
Precies. En als Lennart graag dat gouden steentje had willen verdienen voor de mogelijke +€1000 dan had hij wel wat duidelijker instructies gegeven aan Annelotte. En / of feedback gevraagd aan Annelotte  hoe het eruit zag na het vouwen. Zoals bijvoorbeeld, wijst het staartje naar boven? Feedback vragen is sowieso een van de elementaire regels voor goede communicatie.
Misschien heeft ie dat wel gedaan maar hebben we dat niet gezien. Dan zit Lennart nu op Annelotte. Sven zit volgens mij nu ook op Annelotte. Ik denk dat die drie in de finale komen.