Auteur Topic: [Aflevering 3] Opdracht 3 - Dominostenen  (gelezen 7735 keer)

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
[Aflevering 3] Opdracht 3 - Dominostenen
« Gepost op: 4-04-2021, 11:05:56 »
Bespreek hier alles over de derde opdracht!
« Laatst bewerkt op: 4-04-2021, 21:25:00 door Molcrazy »
2024: wie is de Mol?

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3] Opdracht 3 - Dominostenen
« Reactie #1 Gepost op: 4-04-2021, 21:29:16 »
Philip was als een olifant in een porseleinkast. Als je zo iemand niet aan de kant zet als groep na de eerste incidenten, dan roep je het als groep een beetje over jezelf af.

Moest Isidoor trouwens bij de kandidaten blijven? Hoe ongemakkelijk om hem bij een kandidaat op schoot te laten. Je kon hem toch vrij laten rondlopen in het printlokaal?

Offline Supermol1994

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] Opdracht 3 - Dominostenen
« Reactie #2 Gepost op: 4-04-2021, 22:30:39 »
Deze opdracht maakte hier veel emoties los. Zelden heb ik zo weinig zenuwen (en woede...  ::schaam::) meegevoeld tijdens een opdracht.

Wat dat betreft dus wel een geslaagde opdracht.

Online Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3] Opdracht 3 - Dominostenen
« Reactie #3 Gepost op: 4-04-2021, 22:33:08 »
Hele mooie opdracht dit, zelf vroeger heel veel met dominostenen gespeeld. Mooi gedaan met de 3d-printer. 8)
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3] Opdracht 3 - Dominostenen
« Reactie #4 Gepost op: 4-04-2021, 22:38:27 »
Vanuit de Lennart-tunnel denk ik dat hij bij het maken van de duo's met Philip, Sven en Jasmien 3 kandidaten in een duo plaatst samen met iemand die wat meer voor de pot gaat. Dit houdt wel een risico in, want oftewel overtuigt de ene de andere om voor pasvragen te gaan oftewel draait het minder goed uit en gaat het omgekeerd. Mol Lennart hoopt dat bij de meeste groepjes de pasvragen boven het geld wordt gekozen zodat hij zelf op safe kon spelen en zich voordoen als iemand die voor de pot gaat, maar dan toch faalt in de opdracht waardoor het geld niet in de pot komt ;)  Hetzelfde geldt ook voor Annelotte natuurlijk.

Het viel me vooral op hoe slordig het zetten van de blokjes ging. Er werd redelijk laat pas op het idee gekomen om af en toe ruimte te laten tussen de blokjes, maar toen werd het alsnog niet altijd gedaan... Verdacht!
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 3] Opdracht 3 - Dominostenen
« Reactie #5 Gepost op: 4-04-2021, 22:44:18 »
Vanuit de Lennart-tunnel denk ik dat hij bij het maken van de duo's met Philip, Sven en Jasmien 3 kandidaten in een duo plaatst samen met iemand die wat meer voor de pot gaat. Dit houdt wel een risico in, want oftewel overtuigt de ene de andere om voor pasvragen te gaan oftewel draait het minder goed uit en gaat het omgekeerd. Mol Lennart hoopt dat bij de meeste groepjes de pasvragen boven het geld wordt gekozen zodat hij zelf op safe kon spelen en zich voordoen als iemand die voor de pot gaat, maar dan toch faalt in de opdracht waardoor het geld niet in de pot komt ;)  Hetzelfde geldt ook voor Annelotte natuurlijk.

Het viel me vooral op hoe slordig het zetten van de blokjes ging. Er werd redelijk laat pas op het idee gekomen om af en toe ruimte te laten tussen de blokjes, maar toen werd het alsnog niet altijd gedaan... Verdacht!
Mol Annelotte dan toch zeker, staartje naar beneden vouwen is wel heel erg raar als je voor de rest perfect vouwt.

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3] Opdracht 3 - Dominostenen
« Reactie #6 Gepost op: 4-04-2021, 22:52:35 »
Ze hadden Isidoor gewoon aan de slechtste bouwer moeten geven en samen met die persoon ver weg van de steentjes houden... Dan maar met een persoon minder bouwen ::hypocriet::
Wit is ook een kleur!

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Aflevering 3] Opdracht 3 - Dominostenen
« Reactie #7 Gepost op: 4-04-2021, 22:53:18 »
Vanuit de Lennart-tunnel denk ik dat hij bij het maken van de duo's met Philip, Sven en Jasmien 3 kandidaten in een duo plaatst samen met iemand die wat meer voor de pot gaat. Dit houdt wel een risico in, want oftewel overtuigt de ene de andere om voor pasvragen te gaan oftewel draait het minder goed uit en gaat het omgekeerd. Mol Lennart hoopt dat bij de meeste groepjes de pasvragen boven het geld wordt gekozen zodat hij zelf op safe kon spelen en zich voordoen als iemand die voor de pot gaat, maar dan toch faalt in de opdracht waardoor het geld niet in de pot komt ;)  Hetzelfde geldt ook voor Annelotte natuurlijk.

Het viel me vooral op hoe slordig het zetten van de blokjes ging. Er werd redelijk laat pas op het idee gekomen om af en toe ruimte te laten tussen de blokjes, maar toen werd het alsnog niet altijd gedaan... Verdacht!
Ik streep Lennart na deze opdracht juist voorlopig af. Hij lijkt het te zijn die Annelotte overtuigd om niet voor de pasvragen te gaan. Ze gaf het perfecte voorzetje, maar ze is door Lennart toch van gedachten gewisseld. Natuurlijk verdienen ze geen geld - al is het de vraag of dat Lennarts schuld is - maar ze hadden zo sowieso geen kans meer op -1000. En een wit voetje halen kan hij ook niet, want de kandidaten weten nog altijd niet wie van de drie duo's voor de pasvragen hebben gekozen.
...óf niet!

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 3] Opdracht 3 - Dominostenen
« Reactie #8 Gepost op: 4-04-2021, 22:57:09 »
Katrien toch wel verdacht hier. Jasmien deed het helemaal niet zo goed met Duitse woorden vormen. Het is Katrien die hier uiteindelijk voor de -1000 euro zorgt.

En ze staat ook mooi toe te kijken hoe Philip het verprutst (en grijpt net te laat in) terwijl het toch wel duidelijk had moeten zijn dat Philip nou niet de beste dominobouwer was.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3] Opdracht 3 - Dominostenen
« Reactie #9 Gepost op: 4-04-2021, 22:59:12 »
Katrien toch wel verdacht hier. Jasmien deed het helemaal niet zo goed met Duitse woorden vormen. Het is Katrien die hier uiteindelijk voor de -1000 euro zorgt.

En ze staat ook mooi toe te kijken hoe Philip het verprutst (en grijpt net te laat in) terwijl het toch wel duidelijk had moeten zijn dat Philip nou niet de beste dominobouwer was.

Katrien die toekijkt hoe Philip het verprutst is een rode draad. ;D Vorige week had Philip ook eerst een paar keer die handrem-toets aangeraakt voor ze zei dat hij het fout deed.

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 3] Opdracht 3 - Dominostenen
« Reactie #10 Gepost op: 4-04-2021, 23:01:07 »
 ::jaja::

We zijn er uit. ;)

Alleen jammer dat Katrien nou niet bepaald op de beste molpositie zat bij de eerste opdracht, maar dat in het andere topic.

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3] Opdracht 3 - Dominostenen
« Reactie #11 Gepost op: 4-04-2021, 23:37:07 »
Deze opdracht maakte hier veel emoties los. Zelden heb ik zo weinig zenuwen (en woede...  ::schaam::) meegevoeld tijdens een opdracht.

Wat dat betreft dus wel een geslaagde opdracht.
Same here, wat een ... die Philip... ;D
🜃

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: [Aflevering 3] Opdracht 3 - Dominostenen
« Reactie #12 Gepost op: 5-04-2021, 00:12:52 »
Ik streep Lennart na deze opdracht juist voorlopig af. Hij lijkt het te zijn die Annelotte overtuigd om niet voor de pasvragen te gaan. Ze gaf het perfecte voorzetje, maar ze is door Lennart toch van gedachten gewisseld. Natuurlijk verdienen ze geen geld - al is het de vraag of dat Lennarts schuld is - maar ze hadden zo sowieso geen kans meer op -1000. En een wit voetje halen kan hij ook niet, want de kandidaten weten nog altijd niet wie van de drie duo's voor de pasvragen hebben gekozen.

Het is uiteindelijk Lennart die alles voorbeeldig doet, maar bij de laatste stap van het hondje vouwen een foute instructie geeft over het staartje: daarmee 1000 euro uit de pot? Super Mols?
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Aflevering 3] Opdracht 3 - Dominostenen
« Reactie #13 Gepost op: 5-04-2021, 00:28:10 »
Is dat zo? Was die instructie aantoonbaar fout?
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 3] Opdracht 3 - Dominostenen
« Reactie #14 Gepost op: 5-04-2021, 00:37:32 »
Even voor de duidelijkheid: Annelotte en Lennart gingen voor de pasvragen,  niet voor geld.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3] Opdracht 3 - Dominostenen
« Reactie #15 Gepost op: 5-04-2021, 00:39:09 »
Even voor de duidelijkheid: Annelotte en Lennart gingen voor de pasvragen,  niet voor geld.

Ik dacht dat initieel ook toen ze aan de computer stonden, maar later als ze met 2 alleen zijn en richting hun deelopdracht lopen dan lijkt het er toch op dat ze zeggen dat ze voor het geld gingen. Geen reden om daar te liegen tegen elkaar.

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] Opdracht 3 - Dominostenen
« Reactie #16 Gepost op: 5-04-2021, 00:41:20 »
Ik dacht dat initieel ook toen ze aan de computer stonden, maar later als ze met 2 alleen zijn en richting hun deelopdracht lopen dan lijkt het er toch op dat ze zeggen dat ze voor het geld gingen. Geen reden om daar te liegen tegen elkaar.

Ik moet dit nog eens terugzien om te bepalen wie dit gesprek start, want welk belang heb je om op dat punt nog hardop uit te spreken waar je voor ging?

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3] Opdracht 3 - Dominostenen
« Reactie #17 Gepost op: 5-04-2021, 00:44:02 »
Ik moet dit nog eens terugzien om te bepalen wie dit gesprek start, want welk belang heb je om op dat punt nog hardop uit te spreken waar je voor ging?

Ja, ik zeg dit ook op basis van 1 keer kijken hoor. Mogelijk heb ik het fout opgeslagen, maar ik herinner me dat Annelotte en Lennart naar buiten lopen richting hun opdracht en ze dan eigenlijk zeggen dat ze voor geld gegaan zijn (wat me toen opgevallen was omdat ik dus dacht dat ze voor pasvragen gegaan waren).

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] Opdracht 3 - Dominostenen
« Reactie #18 Gepost op: 5-04-2021, 00:45:33 »
Ja, ik zeg dit ook op basis van 1 keer kijken hoor. Mogelijk heb ik het fout opgeslagen, maar ik herinner me dat Annelotte en Lennart naar buiten lopen richting hun opdracht en ze dan eigenlijk zeggen dat ze voor geld gegaan zijn (wat me toen opgevallen was omdat ik dus dacht dat ze voor pasvragen gegaan waren).

Ja Annelotte is degene die zegt 'wij zijn de enige zotten die voor geld zijn gegaan!'

Offline yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 3] Opdracht 3 - Dominostenen
« Reactie #19 Gepost op: 5-04-2021, 00:48:39 »
Volgens mij zeiden ze ook tegen elkaar dat ze dachten dat zij de enige waren die voor geld gegaan zijn.