Poll

Wie is de mol?

Anna
184 (63.9%)
Fons
47 (16.3%)
Rosario
57 (19.8%)

Totaal aantal stemmen: 288

Auteur Topic: [Poll] Wie is ... de Mol?  (gelezen 268404 keer)

Offline Mol1991

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is ... de Mol?
« Reactie #1120 Gepost op: 5-03-2024, 16:33:48 »
Nou wel sneu dan dat hij dan zo snel ontdekt is als mol. Maar het bewijs qua biechten is misschien dun, maar toch niet als je naar de beelden kijkt.
ik ga deze discussie niet aan, want ik heb dan Fons niet echt verdacht, misschien even in het begin, maar heb wel heel lang op Rian gezeten en ook best lang op Sor. Anna verdacht ik in aflevering 1 en sinds afgelopen zaterdag weer, na zoveel afleveringen gezien te hebben. Dus snap wel waarom jullie zo denken, want wat ik ook zei ik dacht ook zo lang dit en dat Anna te kandidaats reageert.

Offline MartinJ

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #1121 Gepost op: 5-03-2024, 17:29:28 »
Maar ja, ze kan niet meer door de wie-verdenkt-wie, en als ik Splinter's interview zie dan spat het van de buis dat Fons de mol is. Dus ik kan er niet omheen. Een nieuwe tunnelinstorting neem ik graag. Ik ga ervoor dat Rick er met een enorme klapper uitgaat. Fons is de mol.
Dat Fons de Mol is spatte er ook vanaf in opdracht 2.1. Rommelen met de enveloppen en briefjes in het natte gras. Steeds maar roepen "deze hebben we al". Als Fons dan alsnog de Mol blijkt te zijn voor wie maken ze het programma dan? Voor zwakzinnigen?
Zet dit even af tegen hoe Anna deze opdracht te werk ging. Keurig netjes de zaak op de rit zetten nadat de eerste 2 enveloppen waren binnengekomen. Kijk, zo moet dat. Maar ja, de eerste ronde was het te winnen bedrag nog heel laag. En dan briefjes bij Kees in de zak stoppen en zitten stressen i.p.v. alles keurig uit elkaar te houden. En dan in de biecht maar zeggen dat het niet zo moeilijk was, je doet 2 enveloppen en dan heb je een getal. En dan doe je weer 2 nieuwe enveloppen enz. En dan Fons de schuld geven dat hij alles door elkaar deed. Als ze kandidaat is waarom zegt ze dat dan niet tijdens de opdracht?
Bij de evaluatie zegt Justin: "Kees zegt dan Anna geen informatie heeft doorgegeven, dus die snapte het niet. Anna vindt dat iedereen het wel zelf had moeten begrijpen want het was heel simpel."
Ja het was heel simpel geweest als Anna na de eerste twee enveloppen had gezegd, nu even stoppen met borden neerzetten en kijken welk getal er staat. Vinden we dit niet genoeg. Haal dan alle borden weer weg en begin opnieuw met de volgende twee enveloppen.

Er is maar één Mol: Anna
« Laatst bewerkt op: 5-03-2024, 17:44:26 door MartinJ »

Offline Leendert

• Forumlid
« Reactie #1122 Gepost op: 5-03-2024, 17:44:14 »
Ja ze zeggen dat ze op Anna gaan, maar ze noemen ook andere namen. Wie zegt dat Anna op nummer 1 stond en misschien hebben ze de vragen overAnna fout beantwoord, dan vlieg je er nog steeds uit. Dus dit is geen bewijs dat ze niet is. Ik zou het eerder denken dat ze de mol niet is als voorbeeld één van de latere afvallers haar naam noemt en eruit vliegt. En wat ik weet zitten Fons en Sor beide op haar en die zitten er nog in. Bij Sor was het misschien altijd vaag gehouden, maar hij zit echt op Anna. En de kandidaten die op Fons zitten gaan er allemaal uit.

"Ze" slaat hier op Babs en Justin.

Babs noemt Anna totaal niet in aflevering 1, steunt Anna's plan bij het speeddaten erg enthousiast en schrijft dat ook aan Anna toe. Het enige is dat Babs heeft gezegd dat ze dacht dat de mol bij de sleutelzoekers zat. Maar dat kan net zo goed op Kees en Tooske slaan. We zien ook dat Babs na haar terugkeer vooral Kees totaal niet meer lijkt te verdenken. De verdenkingen van de eerste afvaller moeten we sowieso met een korreltje zout nemen. Ik zie Babs-1 niet echt als een probleem voor Anna, maar soit.

Dus we hebben het eigenlijk alleen over het afvallen van Justin. In aflevering 2 noemt hij vier verdachten, waaronder zowel Anna als Fons (de andere twee waren Jip en Tooske). In aflevering 3 zegt hij in zijn biecht dat de mol een vrouw is. Er waren op dat moment nog 3 vrouwen in het spel: Anna, Tooske en Rian. Daaruit haalt Lo (1) dat Justin die test niet langer op Fons zit (Ik vind dat nog een stap: als ik 4 verdachten heb en 3 daarvan zijn vrouw, zou ik ook zeggen "de mol is een vrouw") en (2) dat Justin een aanzienlijk deel van zijn test op Anna heeft ingezet.

Ik ben het eens dat op basis van de biecht (en andere beschikbare informatie), het erop lijkt dat Justin op Anna en Tooske heeft ingezet, maar ik zou verwachten dat daar nog wel 1-2 andere kandidaten tussen zaten. Ik zie twee mogelijke verklaringen vanuit de Annatunnel:
1. Dit was de test met de toekomstvragen. Als Justin op vier kandidaten inzette en de vragen die bedoeld waren voor Anna, deels of volledig tot het einde had bewaard, is zijn score waarschijnlijk vrij middelmatig. Als Fons en Rosario al op goed op Anna zaten en er misschien 1-2 andere kandidaten zijn die Anna meenemen in de spreiding (Tooske en Rian noemen Anna ook in de biecht bij die test en dat lijkt door latere testen bevestigd te worden), zou Justin iets van 2-3 concurrenten hebben (Kees, Jeroen). Dan nog zou je niet verwachten dat Justin af zou vallen, maar misschien had Justin gewoon veel pech en viel hij daardoor af. Kees is erg slordig dus die kan met wat bijvangst zo je voorbij schieten. Dan blijft alleen Jeroen over die Anna die test totaal niet lijkt te verdenken.
2. Of de biecht is misleidend en Justin zat die test niet op Anna. Hier ga ik niet vanuit, maar het is wel mogelijk.

Offline Treveo

• Forumlid
« Reactie #1123 Gepost op: 5-03-2024, 17:50:12 »
Ik blijf gewoon op Fons, ondanks de tegenberichten in "Wie verdenkt wie". Ik kijk gewoon naar lichaamstaal en dan vind ik Anna en Sor gewoon kandidaats overkomen. Ik heb erg het gevoel dat er veel gemonteerd is aan "Wie verdenkt wie".

Fons is in mijn ogen een "nepmol" die toch echte Mol blijkt te zijn. 50% van de Molloten op Anna is een droom voor Rick om een grote shock exit te kunnen maken bij zijn afscheid  ::tandpastasmiley::

Dit is hoe ik zie. We gaan het zien.

Online Sanmol

• Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
« Reactie #1124 Gepost op: 6-03-2024, 11:58:05 »
Anna.

Mede door alle sterkte hints die naar haar verwijzen. Ik hou nog een teen in de Fons-tunnel mocht hij het toch zijn ::rofl::.

Offline Airysuit

• Forumlid
« Reactie #1125 Gepost op: 6-03-2024, 12:18:23 »
Anna, kunnen er niet meer omheen imo.

Al hoop ik stiekem nog Rosario...

Offline NVR_95

• Forumlid
« Reactie #1126 Gepost op: 6-03-2024, 15:32:20 »
Anna.

Er is wat mij betreft een heel duidelijk pad naar haar als mol. Ze past perfect qua "wie verdenkt "wie". Ze heeft duidelijk de leiding genomen in mislukte opdrachten. Ze heeft weinig echt goede dingen gedaan. Ze is heel slim en fanatiek, maar komt zo niet over tijdens opdrachten. Een hele typische casting als mol ook, vind ik.

Het pad naar Fons wordt al snel te complex. Het kan alleen als iedereen hem al verdacht met nog 8 kandidaten over. Dan zou hij een volledig mislukte mol zijn. Ik reken erop dat als hij wel de mol was het wel beter gedaan zou hebben. Hij werd snel verdacht en vond die rol als bliksemafleider wel lekker.

Sor: onmogelijk gezien de verdenkingen.

Offline FS

• Forumlid
« Reactie #1127 Gepost op: 6-03-2024, 16:48:24 »
99% Anna
1% Sor (omdat ik t n beetje hoop)

Fons uitgesloten

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
« Reactie #1128 Gepost op: 6-03-2024, 22:07:25 »
Het helpt ook niet echt dat uiteindelijk (voor mij dan) de 3 meest verdachte kandidaten overblijven.  ::rofl::

Tja, als je het nuchter bekijkt is Anna de meest logische mol. En er zijn mooie hints bij haar te vinden. Echter: de lijst met molacties die ik voor haar kan bedenken, lijkt bij haar een stuk korter dan bij Fons en Rosario. Is mijn indruk. En op sommige momenten, ook als het niet hoeft naar mijn idee, komt ze over als een kandidaat.

Fons kan het ook nog zijn, maar dat vind ik het meest onlogisch. Het lijkt erop dat er best wel wat afvallers zijn die op hem zaten. Als hij de mol is, dan heeft hij een bijzondere strategie uitgezocht en veel molloten op het verkeerde been gezet.  ;D Dat zou ik ook wel weer bijzonder vinden. Dat lijkt mij leuk!

Meest verdacht blijft voor mij Sor: we hebben bij hem een enorme lijst van verdachte acties. Ook zie ik een aantal antimolpunten, maar die hebben Fons en Anne ook. Het enige wat mij doet twijfelen aan Sor, is Wie verdenkt Wie. Want dat wijst voor mij toch echt naar Anna. Toch houd ik er rekening mee dat de verdenkingen in afl. 9 misschien toch iets anders liggen dan de montage laat zien.
Trouwens: op basis van verdenkingen die werden getoond, ben ik ook een keer van Jurre afgestapt.  :o Dus houd ik het dit seizoen vooral bij mogelijke mollenacties.

Wat ik jammer vind: hints zeggen mij weinig (ik kan me nog steeds die badeend herinneren met de verwijzing naar 'gans' Guus geluk, nog steeds niet leuk). Al zie ik prachtige hints naar Anna langskomen. En dan hoop ik echt dat het klopt.
Maar uiteindelijk vermoed ik dat de 'molik' piñata de aanwijzing biedt naar de mol van 2024. Dus... Ondanks de losse eindjes (of nou ja: grote rafelranden) en dat ik het molschap bij alle finalisten voor me zie, houd ik vast aan Sor.
« Laatst bewerkt op: 6-03-2024, 22:10:59 door Tunneltelevisie »
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline mocemole

• winnaar De Mol pool 2024
  • Forumlid
« Reactie #1129 Gepost op: 6-03-2024, 22:46:43 »
Rosario.

Anna zat de eerste 3 afleveringen weliswaar op de juiste molposities, bij de kistjes (schilderijen), tekenen (worstelen), pakte geen  vrijstelling, maar had het perfecte plan om 6000euro te verdienen.
Uit de eerste afleveringen was helaas niet heel veel info te halen door de montage.
In afl. 4 op de markt had ze weinig invloed en de andere opdracht zaten ze met zen 3en bij elkaar, daar is dus wat misgelopen, maar door wie vooral?
Ze haalt nog eens -500 bij Afwegen in afl 5, maar daarna niet echt meer iets.
De laatste 3 afleveringen doet ze het gewoon goed; ze pakt geld met haar muziekopdracht, die tuktuk, tja? Bij het laseren pakt ze geld, ze wordt wel afgeschoten, maar dat was Sor die dat besliste. Ze suggereert dat boek ook als werkwoord kan dienen en brengt nog eens 750euro binnen bij het spel tegen de mol.

Fons dan, pakt ook geen vrijstelling, en begint na de speeddate meteen te liegen. Enige schilderij wat juist was. Hij geeft bij de liedjes wel goede antwoord als eerste (was wel niet voor veel geld). Daarna begint hij eigenlijk pas flink te mollen, maar eigenlijk allemaal vrij opzichtig: vlaggen tellen, de sluitsteen optillen op het laatst, joker pakken bij lasergame.
De montage gaat ook niets uit de weg om hem verdacht in beeld te brengen, de tuktuk die niet op gang kwam bvb.
Maar Fons brengt wel weinig geld binnen.

Sor uiteindelijk pakt wel een vrijstelling en is de eerste afleveringen een beetje afzijdig. Kiest voor posities die niet meteen sleutelposities zijn.
Pas in aflevering 3 komt hij in beeld, stuurt Anna en Tooske nog even weg en laat Rian lekker achter. Gaat mee met foute antwoord "wals" bij de marriachi's, maakt foute foto's (verbetert Kees nadat Kees hem verbetert), en geraakt meer op goede posities (fietsen en bellen op de markt, schutter bij het laseren, pakt -3000 bij de kistjes, verliest van de mol).

Als ik de som maak kom ik uit bij Rosario als mol.
De wie verdenkt wie is warrig, hij zou het niet meer kunnen zijn.
Iemand zei (bij niet de mol? Tooske?) dat het de ronde deed dat de mol een vrouw zou zijn, vanwege dat het al een paar jaar een man was geweest. Ik neem aan dat velen in het begin vooral voor de vrouwen gingen. Dan komt Fons die ook door velen verdacht werd.
Dit terzijde, de Follow the money geeft aan dat Sor echt wel het minst verdiend heeft, op de voet gevolgd door Fons en Anna die van de drie het meeste geld in de pot stak.

Ik ga dus voor Sor.

Offline bris

• Forumlid
« Reactie #1130 Gepost op: 6-03-2024, 23:02:53 »
Ik denk eigenlijk weet ik zeker dat de mol een man is (fons) alleen maak het voor volgend jaar weer stuk makkelijker omdat ze geen 4x achter elkaar een mannelijker mol gaan doen. 

Offline wouterv

• Forumlid
« Reactie #1131 Gepost op: 7-03-2024, 09:55:16 »
Ik denk eigenlijk weet ik zeker dat de mol een man is (fons) alleen maak het voor volgend jaar weer stuk makkelijker omdat ze geen 4x achter elkaar een mannelijker mol gaan doen.

Ze hebben ooit een rij gehad met 4 vrouwelijke mollen. (Elise, yvon, milouska, inge).

klaar voor de strijd

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #1132 Gepost op: 7-03-2024, 10:01:18 »
Ze hebben ooit een rij gehad met 4 vrouwelijke mollen. (Elise, yvon, milouska, inge).
Ja dit is niet zodat persé een vrouw moet zijn als dit keer weer een man is. (Het is nu toe misschien 3 op een rij: Everon, Jurre en Fons of Sor) De makers proberen natuurlijk af te wisselen, maar als zo uitkomt dat steeds hetzelfde geslacht een betere optie is dan kan je niet zeggen oh we kiezen nu een vrouw ook al is één van de mannen een betere optie is.
« Laatst bewerkt op: 7-03-2024, 10:44:29 door Mol1991 »

Offline Pierce_Brosnan

• Forumlid
« Reactie #1133 Gepost op: 7-03-2024, 17:46:46 »
Anna.

Denk wel dat kanteling is gekomen bij Rosario en hij nu gaat winnen.

Wel mooi dat zowel Rosario als Fons wat finalen vragen hadden, dus het zal op het randje zijn.

Anna is nog de enige die over is met schilderijen uitzoeken. Tooske is weg, Kees is weg. Ze heeft bij het boxen lekker buiten geschilderd.

Offline NVR_95

• Forumlid
« Reactie #1134 Gepost op: 8-03-2024, 08:01:31 »
Anna. Als Anna kandidaat was, zou ze dan eens kans op 10 finalevragen kunnen inzien laten lopen? Lijkt me zeer onwaarschijnlijk. Past gewoon niet bij haar persoonlijkheid.

Offline Molest

• Forumlid
« Reactie #1135 Gepost op: 8-03-2024, 08:54:05 »
Als Anna kandidaat was, zou ze dan eens kans op 10 finalevragen kunnen inzien laten lopen? Lijkt me zeer onwaarschijnlijk.
Maar als Anna de Mol is, zou ze dan wel de zekerheid van geld uit de pot trekken laten lopen? Dat vind ik nog veel onwaarschijnlijker, aangezien het toch al niet zo lekker liep met mollen.

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #1136 Gepost op: 8-03-2024, 08:56:12 »
Maar als Anna de Mol is, zou ze dan wel een kans op geld uit de pot trekken laten lopen? Dat vind ik nog veel onwaarschijnlijker, aangezien het toch al niet zo lekker liep met mollen.
Ha dat zeg jij dat niet zo lekker liep met mollen, eerst maar de aflevering van morgen afwachten en dan pas kan je concluderen als ze een goede mol is of niet als zij het is. Ik geloof dat er genoeg molacties zijn bij haar.
« Laatst bewerkt op: 8-03-2024, 08:57:54 door Mol1991 »

Offline Molest

• Forumlid
« Reactie #1137 Gepost op: 8-03-2024, 08:58:03 »
Ho ho, ik zeg niet dat ze een slechte Mol is, hè. Alleen dat het niet zo lekker liep, en dat kan ook zijn omdat ze al vroeg verdacht werd. Maar dan had ze hier haar kans kunnen grijpen, want NVR_95 zegt zelf dat in de finalevragen kijken kandidaats is.

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #1138 Gepost op: 8-03-2024, 09:06:58 »
Ho ho, ik zeg niet dat ze een slechte Mol is, hè. Alleen dat het niet zo lekker liep, en dat kan ook zijn omdat ze al vroeg verdacht werd. Maar dan had ze hier haar kans kunnen grijpen, want NVR_95 zegt zelf dat in de finalevragen kijken kandidaats is.
Oh oké dan reageerde ik daar te snel op.
Ze werd door één van de finalisten (Sor) vroeg verdacht en die zit er nog steeds in en de andere zit ook op haar. Ik vind wel wat NVR_95 zegt dat Anna als slimme kandidaat meer bij haar past om de finale vragen te kopen, maar dat zou ze ook kunnen doen als mol natuurlijk. Maar als mol heb je meer informatie dus dan ga je voor de vrijstelling, want de kans dat alle kandidaten voor de finale vragen  gaan is klein. En bij de vrijstelling kan je meer geld uit de pot halen, maar ik denk dat ze hier als één van de laatsten was en hoorde van Rik wat iedereen geboden had en om niet te veel op te vallen koos ze €1500,- ipv hoger in te zetten als Kees. Maar dat als mol zeker zo hoog mogelijk wilden bieden. (net zoals toen met Rénee) Zo denk ik erover.
« Laatst bewerkt op: 8-03-2024, 09:08:32 door Mol1991 »

Offline NVR_95

• Forumlid
« Reactie #1139 Gepost op: 8-03-2024, 09:11:47 »
Maar als Anna de Mol is, zou ze dan wel de zekerheid van geld uit de pot trekken laten lopen? Dat vind ik nog veel onwaarschijnlijker, aangezien het toch al niet zo lekker liep met mollen.

Ze kan nu toch bieden op de vrijstelling. Dat geeft ook een zekerheid van geld uit de pot (in haar geval minimaal 1500). Het klopt dat ze hierdoor geen zekerheid dat er geen 3000 werd verdiend, maar de kans dat iemand ging kijken was in deze groep natuurlijks levensgroot. En dat gebeurde ook.

Er is heus een goed argument te bedenken waarom de mol ook graag de vragen wou bekijken. Dat spreek ik niet tegen. Maar er is ook een goed argument om dat niet te doen.

Voor een fanatieke kandidaat vind ik dit echter anders. Dan is het (veel) logischer om de vragen te bekijken. 10 vragen in de finale zijn echt goud waard. Anna doet dit niet. Ik vind dit een aanwijzing naar haar als mol, omdat ze geen kandidatengedrag vertoont.

Het is bijna jammer dat we het na zaterdag zeker weten, ik ga deze discussies nog missen ::rofl::