Rosario.
Anna zat de eerste 3 afleveringen weliswaar op de juiste molposities, bij de kistjes (schilderijen), tekenen (worstelen), pakte geen vrijstelling, maar had het perfecte plan om 6000euro te verdienen.
Uit de eerste afleveringen was helaas niet heel veel info te halen door de montage.
In afl. 4 op de markt had ze weinig invloed en de andere opdracht zaten ze met zen 3en bij elkaar, daar is dus wat misgelopen, maar door wie vooral?
Ze haalt nog eens -500 bij Afwegen in afl 5, maar daarna niet echt meer iets.
De laatste 3 afleveringen doet ze het gewoon goed; ze pakt geld met haar muziekopdracht, die tuktuk, tja? Bij het laseren pakt ze geld, ze wordt wel afgeschoten, maar dat was Sor die dat besliste. Ze suggereert dat boek ook als werkwoord kan dienen en brengt nog eens 750euro binnen bij het spel tegen de mol.
Fons dan, pakt ook geen vrijstelling, en begint na de speeddate meteen te liegen. Enige schilderij wat juist was. Hij geeft bij de liedjes wel goede antwoord als eerste (was wel niet voor veel geld). Daarna begint hij eigenlijk pas flink te mollen, maar eigenlijk allemaal vrij opzichtig: vlaggen tellen, de sluitsteen optillen op het laatst, joker pakken bij lasergame.
De montage gaat ook niets uit de weg om hem verdacht in beeld te brengen, de tuktuk die niet op gang kwam bvb.
Maar Fons brengt wel weinig geld binnen.
Sor uiteindelijk pakt wel een vrijstelling en is de eerste afleveringen een beetje afzijdig. Kiest voor posities die niet meteen sleutelposities zijn.
Pas in aflevering 3 komt hij in beeld, stuurt Anna en Tooske nog even weg en laat Rian lekker achter. Gaat mee met foute antwoord "wals" bij de marriachi's, maakt foute foto's (verbetert Kees nadat Kees hem verbetert), en geraakt meer op goede posities (fietsen en bellen op de markt, schutter bij het laseren, pakt -3000 bij de kistjes, verliest van de mol).
Als ik de som maak kom ik uit bij Rosario als mol.
De wie verdenkt wie is warrig, hij zou het niet meer kunnen zijn.
Iemand zei (bij niet de mol? Tooske?) dat het de ronde deed dat de mol een vrouw zou zijn, vanwege dat het al een paar jaar een man was geweest. Ik neem aan dat velen in het begin vooral voor de vrouwen gingen. Dan komt Fons die ook door velen verdacht werd.
Dit terzijde, de Follow the money geeft aan dat Sor echt wel het minst verdiend heeft, op de voet gevolgd door Fons en Anna die van de drie het meeste geld in de pot stak.
Ik ga dus voor Sor.