Poll

Wie is de mol?

Anna
184 (63.9%)
Fons
47 (16.3%)
Rosario
57 (19.8%)

Totaal aantal stemmen: 288

Auteur Topic: [Poll] Wie is ... de Mol?  (gelezen 257109 keer)

Offline Mol1991

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is ... de Mol?
« Reactie #1160 Gepost op: 8-03-2024, 10:35:14 »
Je denkt inderdaad behoorlijk ver door.
Haha ik denk eerder dat jij niet wil inzien dat ik hier een goed punt meemaak. Maar je merkt dit zelf wel morgen tijdens de aflevering.  ::tandpastasmiley::

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #1161 Gepost op: 8-03-2024, 10:38:05 »
Haha ik denk eerder dat jij niet wil inzien dat ik hier een goed punt meemaak. Maar je merkt dit zelf wel morgen tijdens de aflevering.  ::tandpastasmiley::

Nee, dat doe je niet. Het slaat nergens op om te zeggen dat ze als kandidaat 100% zeker voor inzage had gekozen omdat fanatieke kandidaten dat nu eenmaal zouden doen, terwijl de praktijk uitwijst dat de meeste kandidaten dat niet doen.

Dat ze daar als eventuele mol niét voor heeft gekozen snap ik wel, als ze inmiddels wist dat ronde twee sowieso zou plaatsvinden.

Offline SanderFMC

• Forumlid
« Reactie #1162 Gepost op: 8-03-2024, 10:43:17 »
Ik zou Babs toch best fanatiek noemen en die keek dus ook niet

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #1163 Gepost op: 8-03-2024, 10:45:48 »
Ik zou Babs toch best fanatiek noemen en die keek dus ook niet

Kees is met hoogtevrees gewoon gaan ziplinen, Rian heeft enkele afleveringen door fysieke pijn heen gebeten. Ik vind het eerlijk gezegd een beetje beledigend om te beweren dat de rest niet of minder fanatiek was, alleen maar omdat ze minder dominant zijn of het spel met wat meer integriteit speelden.

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #1164 Gepost op: 8-03-2024, 10:48:05 »
Nee, dat doe je niet. Het slaat nergens op om te zeggen dat ze als kandidaat 100% zeker voor inzage had gekozen omdat fanatieke kandidaten dat nu eenmaal zouden doen, terwijl de praktijk uitwijst dat de meeste kandidaten dat niet doen.

Dat ze daar als eventuele mol niét voor heeft gekozen snap ik wel, als ze inmiddels wist dat ronde twee sowieso zou plaatsvinden.
Ik heb niet gezegd dat ze een fanatieke kandidaat is, ik zei een slimme kandidaat.
Fanatieke kandidaat zei NVR_95
Dat ze heel slim is weten we en ik denk als zij kandidaat is zij dit de slimste optie vind, omdat je niet weet wat het voordeel is en zo een beetje meer zekerheid heeft om eventueel de finaletest goed te maken als ze de finale haalt. En bij het voordeel was de kans ook kleiner om het voordeel te winnen en bij de finalevragen wist je dit wel en dan zou een slimme kandidaat daarvoor gaan is mijn mening.

En denk ook dat je als slimme kandidaat bij Rik al soort berekening maakt van hoe groot de kans is dat de kandidaten voor de finale vragen gaan of voor het voordeel gaan. En dat ze dacht de kans dat ik eventueel een troef ga winnen klein is, kan ik beter voor iets meer zekerheid gaan en voor de finalevragen gaan.
« Laatst bewerkt op: 8-03-2024, 10:59:17 door Mol1991 »

Offline SanderFMC

• Forumlid
« Reactie #1165 Gepost op: 8-03-2024, 10:54:24 »
Kees is met hoogtevrees gewoon gaan ziplinen, Rian heeft enkele afleveringen door fysieke pijn heen gebeten. Ik vind het eerlijk gezegd een beetje beledigend om te beweren dat de rest niet of minder fanatiek was, alleen maar omdat ze minder dominant zijn of het spel met wat meer integriteit speelden.
Jeetje zeg, ik bedoelde het niet beledigend naar Kees of Rian hoor. Ik gaf alleen maar Babs als voorbeeld van een fanatieke kandidaat die niet voor de testvragen ging, daarmee impliceer ik toch niet gelijk dat Rian en Kees niet of minder fanatiek zijn. Ik stond aan jouw kant in de discussie btw

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #1166 Gepost op: 8-03-2024, 11:08:13 »
Ik heb niet gezegd dat ze een fanatieke kandidaat is, ik zei een slimme kandidaat.
Fanatieke kandidaat zei NVR_95
Dat ze heel slim is weten we en ik denk als zij kandidaat is zij dit de slimste optie vind, omdat je niet weet wat het voordeel is en zo een beetje meer zekerheid heeft om eventueel de finaletest goed te maken als ze de finale haalt. En bij het voordeel was de kans ook kleiner om het voordeel te winnen en bij de finalevragen wist je dit wel en dan zou een slimme kandidaat daarvoor gaan is mijn mening.

Jij wil bewijzen dat ze geen kandidaat is, met het argument dat ze de vragen niet heeft bekeken. Daarbij ga je voorbij aan het feit dat de meeste kandidaten ervoor hebben gekozen niet te kijken. Objectief gezien is niet kijken dus erg kandidaats.

Als ze morgen de mol blijkt te zijn en niet kijken onderdeel was van haar strategie om tot ronde 2 te komen, dan bewijst dat nog steeds niet dat ze zou hebben gekeken als ze kandidaat was geweest. Als ze de mol niet is, dan kan je theorie rechtstreeks de prullenbak in. En dat nog even los van de andere aannames die je doet over de motieven achter de keuzes die gemaakt zijn.

Het is zinvoller om te beargumenteren dat de keuze om niet te kijken mogelijk mols is, omdat ze inmiddels weet dat het niet meer nodig is om op die manier de tweede ronde te unlocken.

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #1167 Gepost op: 8-03-2024, 11:08:53 »
Jeetje zeg, ik bedoelde het niet beledigend naar Kees of Rian hoor. Ik gaf alleen maar Babs als voorbeeld van een fanatieke kandidaat die niet voor de testvragen ging, daarmee impliceer ik toch niet gelijk dat Rian en Kees niet of minder fanatiek zijn. Ik stond aan jouw kant in de discussie btw

Ik ook aan de jouwe, ik probeerde je observatie kracht bij te zetten door er nog meer bij te halen  ::rofl::

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #1168 Gepost op: 8-03-2024, 11:19:02 »
Laat maar ik kan je toch niet overhalen, misschien heeft ze niet gekeken als ze niet de mol is kan, maar zij is een type die over alles nadenkt en waarschijnlijk ook veel met berekeningen haar keuzes zou maken als kandidaat. En als slimme kandidaat ga je meer voor iets meer zekerheid dan dat de kans heel klein is dat je een troef wint.

Als ze de mol is verwacht ik dat we morgen horen dat ze niet gekeken heeft, juist omdát ze dan kandidaats leek. En om diezelfde reden is ze dan onder het bod van Kees gaan zitten. 

Offline KingLennart

• Actief Lid
  • Geslacht: Man
  • Runner-Up RSC 19
« Reactie #1169 Gepost op: 8-03-2024, 11:24:19 »
Ik heb lang in de Rian-tunnel gezeten tot deze instortte.
Daarna was het voor mij bijna om het even: Sor of Anna. Ik weet het gewoon niet...

Er is wel één ding waardoor ik net iets meer in een Sor-tunnel lijk te zitten...

Want waarom is Sor alleen in aflevering 1 met ingevlochten haar te zien???
Juist... omdat die afro van hem niet onder een hoed of pruik past... 

::oink:: ::oink:: ::oink:: ::oink::

Dus dat...  ::jaja::

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #1170 Gepost op: 8-03-2024, 11:24:38 »
Als ze de mol is verwacht ik dat we morgen horen dat ze niet gekeken heeft, juist omdát ze dan kandidaats leek. En om diezelfde reden is ze dan onder het bod van Kees gaan zitten.
Okidoki we gaan het merken. Met laatst ben ik wel volledig eens.
Nog één puntje, maar een mol die kandidaats wil overkomen en een echte kandidaat is wel een verschil. Dus betekent niet als iemand een mol is die kandidaats over wil komen, zo ook als kandidaat deze acties zou doen, als hij of zij niet de mol is. Ik bedoel te zeggen als Mol denkt Anna ik doe de finale vragen niet, om kandidaats over te komen, maar als zij echt kandidaat die actie van finalevragen wel zou doen misschien.
Maar zou Fons de mol zijn wint Anna dat is wel leuk dan.  Want zij zit dan als enigste goed ;D
« Laatst bewerkt op: 8-03-2024, 11:48:20 door Mol1991 »

Offline NVR_95

• Forumlid
« Reactie #1171 Gepost op: 8-03-2024, 11:35:08 »

Dit is (uiteraard) niet wat ik bedoel met fanatieke kandidaat. Daarmee bedoel ik dat ze er alles aan zullen doen om uiteindelijk te winnen. Dus alles extreem goed bijhouden, actief proberen de mol te ontdekken, altijd voor jezelf kiezen ipv de groep. Dat is iets heel anders dan fanatiek meedoen tijdens de opdrachten. Dat hebben Kees en Babs ook heus gedaan. Maar die waren minder gefocust op het winnen het hele spel. Kees zeker. Babs is moeilijker in te schatten gezien ze niet zo lang meegedaan heeft.

Die twee aspecten van "fanatiek" moet je wel uit elkaar houden.

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
« Reactie #1172 Gepost op: 8-03-2024, 11:40:50 »
Vanuit kandidaat-perspectief heb je volgens mij meerdere opties bij de toekomstvragen.
Toekomst-vragen inzien is misschien slim als je denkt sowieso verder te komen. (Fons of Sor)

Niet kijken en de beloning afwachten kan handig zijn als je geen idee hebt of je de mol in het vizier hebt. Voor Kees heeft dit heel goed uitgepakt, want ik krijg zo'n vermoeden dat hij zonder vrijstelling af was gevallen.

Ik kan me voorstellen dat, wat Anna zegt (en dat geldt volgens mij ook voor Babs), dat je niet per se de vragen wil zien, maar nieuwsgierig bent naar de beloning. Die kan weleens groter zijn dan een blik in die lijst.
En dan heb je kandidaten voor wie het niet zoveel uit lijkt te maken (Rian en misschien ook wel Babs)

Als mol zou ik hier: of kijken (zoals Sor of Fons) of een Kees-actie doen.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline NVR_95

• Forumlid
« Reactie #1173 Gepost op: 8-03-2024, 11:51:39 »
Ik bedoel te zeggen als Mol denkt Anna ik doe de finale vragen niet, om kandidaats over te komen, maar als zij echt kandidaat die actie van finalevragen wel zou doen misschien.

Jep, dit is de crux, dus het is nogal nietszeggend als Anna morgen als mol beweert dit te doen om kandidaats over te komen.

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #1174 Gepost op: 8-03-2024, 11:54:05 »
Jep, dit is de crux, dus het is nogal nietszeggend als Anna morgen als mol beweert dit te doen om kandidaats over te komen.

lol, de meerderheid van de kandidaten kijkt niet en dan is het nietzeggend als de mol zich heeft wil verschuilen binnen die meerderheid. Kom op zeg.

Offline tureluurs

• Forumlid
« Reactie #1175 Gepost op: 8-03-2024, 11:55:34 »

En denk ook dat je als slimme kandidaat bij Rik al soort berekening maakt van hoe groot de kans is dat de kandidaten voor de finale vragen gaan of voor het voordeel gaan. En dat ze dacht de kans dat ik eventueel een troef ga winnen klein is, kan ik beter voor iets meer zekerheid gaan en voor de finalevragen gaan.

Een kandidaat wist helemaal niets, niet wat het eventuele voordeel van niet kijken was en ook niet dat het iets te winnen was voor slechts 1 van hen. Dus die afweging kan een kandidaat niet gemaakt hebben. Ik denk eerder dat kandidaten gedacht   / gehoopt  hebben dat ze beloond zouden worden met 1 of meerdere jokers, wat in deze fase van het spel meer kan opleveren dan finalevragen inzien. Want wat heb je aan finalevragen als je de finale niet haalt.

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #1176 Gepost op: 8-03-2024, 11:58:33 »
lol, de meerderheid van de kandidaten kijkt niet en dan is het nietzeggend als de mol zich heeft wil verschuilen binnen die meerderheid. Kom op zeg.
Dit heb ik de net ook bij een reactie geplaatst maar nog eens.
Nog één puntje, maar een mol die kandidaats wil overkomen en een echte kandidaat is wel een verschil. Dus betekent niet als iemand een mol is die kandidaats over wil komen, zo ook als kandidaat deze acties zou doen, als hij of zij niet de mol is.

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #1177 Gepost op: 8-03-2024, 11:58:55 »
Een kandidaat wist helemaal niets, niet wat het eventuele voordeel van niet kijken was en ook niet dat het iets te winnen was voor slechts 1 van hen. Dus die afweging kan een kandidaat niet gemaakt hebben. Ik denk eerder dat kandidaten gedacht   / gehoopt  hebben dat ze beloond zouden worden met 1 of meerdere jokers, wat in deze fase van het spel meer kan opleveren dan finalevragen inzien. Want wat heb je aan finalevragen als je de finale niet haalt.

Mijn eerste gedachte was meer geld voor de pot. Zo vaag was het, kon alle kanten op.

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #1178 Gepost op: 8-03-2024, 11:59:51 »
Ja. Nou gelukkig is de meerderheid van dit forum en de app met ons dat Anna het is.  ;)

Offline Molest

• Forumlid
« Reactie #1179 Gepost op: 8-03-2024, 12:02:27 »
Ja. Nou gelukkig is de meerderheid van dit forum en de app met ons dat Anna het is.  ;)
Want gedeelde smart is halve smart? :P