Poll

Wie is de mol?

Anna
184 (63.9%)
Fons
47 (16.3%)
Rosario
57 (19.8%)

Totaal aantal stemmen: 288

Auteur Topic: [Poll] Wie is ... de Mol?  (gelezen 255889 keer)

Offline Allomol

• Forumlid
Re: [Poll] Wie is ... de Mol?
« Reactie #1180 Gepost op: 8-03-2024, 12:02:57 »
Want waarom is Sor alleen in aflevering 1 met ingevlochten haar te zien???
Juist... omdat die afro van hem niet onder een hoed of pruik past... 

Dat zou kunnen, maar het lijkt me vrij riskant om daar je hele conclusie op te baseren.

Het kan natuurlijk ook zijn dat kandidaat Sor met ingevlochten haar naar Mexico is afgereisd om zijn entree te kunnen maken in het programma. Toen het spel eenmaal begonnen was heeft hij gekozen voor het (meer praktische?) niet ingevlochten haar.
Oke, en dus is alles precies wel
wat het niet lijkt te zijn?

Offline NVR_95

• Forumlid
« Reactie #1181 Gepost op: 8-03-2024, 12:32:59 »
lol, de meerderheid van de kandidaten kijkt niet en dan is het nietzeggend als de mol zich heeft wil verschuilen binnen die meerderheid. Kom op zeg.

Nee, lees het nog eens goed. Het is nietszeggend dat Anna dat (mogelijk) kandidaats vindt. Een mol denkt vaak dat een actie "kandidaats" is als hij goed is voor de groep. Maar in de praktijk is het juist eerder kandidaats om puur voor jezelf te kiezen en niet voor de groep. Oftewel: Anna denkt als mol dat het kandidaats is om niet in de vragen te kijken. Terwijl ze als kandidaat dat waarschijnlijk wel gedaan had.

Offline Mol1991

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #1182 Gepost op: 8-03-2024, 12:39:27 »
Want gedeelde smart is halve smart? :P
Nou vaak op het eind zitten grotendeels van de mensen op dit forum goed. Dat zegt wel wat vind ik.  ;) Ook al zit ik vaak niet bij dit gedeelte en zit ik verkeerd.

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #1183 Gepost op: 8-03-2024, 12:41:49 »
Nee, lees het nog eens goed. Het is nietszeggend dat Anna dat (mogelijk) kandidaats vindt. Een mol denkt vaak dat een actie "kandidaats" is als hij goed is voor de groep. Maar in de praktijk is het juist eerder kandidaats om puur voor jezelf te kiezen en niet voor de groep. Oftewel: Anna denkt als mol dat het kandidaats is om niet in de vragen te kijken. Terwijl ze als kandidaat dat waarschijnlijk wel gedaan had.
Ja als je goed leest Eva zeg ik dit heel duidelijk in de reactie en daar heeft NVR_95 op gereageerd. Dit is de reactie: Ik bedoel te zeggen als Mol denkt Anna ik doe de finale vragen niet, om kandidaats over te komen, maar als zij echt kandidaat die actie van finalevragen wel zou doen misschien.  En ik zei ook duidelijk dit maar een mol die kandidaats wil overkomen en een echte kandidaat is wel een verschil. Dus betekent niet als iemand een mol is die kandidaats over wil komen, zo ook als kandidaat deze acties zou doen, als hij of zij niet de mol is. Net zoals er wel een verschil is tussen een echte mol en een kandidaat die molt.
« Laatst bewerkt op: 8-03-2024, 13:04:40 door Mol1991 »

Offline MoleBuster

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
« Reactie #1184 Gepost op: 8-03-2024, 12:59:20 »
Santa Anna is toch niet zo heilig als ze eerst leek.

Credits voor diegenen hier die dat z.g.n. communistische plan bij de speeddate anders zagen dan ik lange tijd deed. Er valt veel voor te zeggen dat ze met de eer ging strijken met een plan waar toch weinig gehoor aan gegeven zou worden. Na de exit van Kees was ik er nog steeds vrij zeker van de de mol bij de Kahlo-opdracht niet bij het schilderen zelf zou zitten maar bij de slotjes of beoordelaars, en van de personen die daar voor kozen was Anna alleen nog over. Vervolgens zag ik een aantal opdrachten terug en zag ik er ineens wel een patroon in: Anna strijkt vaak met de eer door te benadrukken wat zij goed deed en de anderen niet.
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Lonneke*L

• Forumlid
« Reactie #1185 Gepost op: 8-03-2024, 13:24:11 »
Ook al denkt de meerderheid Anna, ik zie het niet, nooit gezien ook. Ik zie haar meer en meer als een kandidaat als ik dingen terugkijk.Wat ik bijv onmols is dat ze meerdere keren haar positie in een spel door anderen liet bepalen. Bijv bij het tekenen van de worstelaars. Jij spreekt Spaans dus jij kunt het beste de straat op. Laat Anna maar bij het tafeltje staan en de stenen ontvangen ( Babs  wilde er nog iemand bij) .

Wat ik ook onmols vond dat zij zich met Tooske weg liet sturen door Rosario. En dus de ontknoping met de puzzel miste.

En waarom zou ze de buidel met 750 pakken als ze de mol is. Ik zou het slap vinden om 750 binnen te brengen als mol om jezelf minder verdacht te maken? Waarom zou ze anders het woord goed raden? Kon ze net zo goed een foutje maken..
Nee, ik zie daar geen moltactiek. Als mol wil je toch zoveel mogelijk geld uit de pot houden9 >:D

En Anna komt voor een mol wel heel erg over als zichzelf, net als Kees. Beiden geen acteurs. We zien het morgen wel. Het wordt in ieder geval spannend. Succes voor iedereen! ::bravo::

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #1186 Gepost op: 8-03-2024, 13:28:27 »
Vervolgens zag ik een aantal opdrachten terug en zag ik er ineens wel een patroon in: Anna strijkt vaak met de eer door te benadrukken wat zij goed deed en de anderen niet.
Dit is vaker door oud-mollen gebruikt, dit zegt al zoveel dat zij de mol is.
En ik ben ook mee eens de mol zat bij de Kahlo-opdracht niet bij het schilderen zit.
« Laatst bewerkt op: 8-03-2024, 13:30:10 door Mol1991 »

Offline Molekule

• Forumlid
« Reactie #1187 Gepost op: 8-03-2024, 13:41:25 »
Santa Anna is toch niet zo heilig als ze eerst leek.

Credits voor diegenen hier die dat z.g.n. communistische plan bij de speeddate anders zagen dan ik lange tijd deed.

Idem hier. Het duurde tot aflevering 5 (en eindelijk wat meer info uit de proeven) dat ik haar terug begon mee te nemen in mijn verdenkingen, ook al was ze mijn schot-voor-de-boeg mol en leek dit onmiddellijk na aflevering 1 nog bevestigd te worden.

Offline Belgian Mol

• Forumlid
  • Lo-expert
« Reactie #1188 Gepost op: 8-03-2024, 15:01:02 »

Want waarom is Sor alleen in aflevering 1 met ingevlochten haar te zien???
Juist... omdat die afro van hem niet onder een hoed of pruik past... 

::oink:: ::oink:: ::oink:: ::oink::

Dus dat...  ::jaja::

Hij kwam toen nog van thuis. Erna geen goesting/tijd meer om het te doen. Heel makkelijk te verklaren...

Offline JanneMol

• Forumlid
« Reactie #1189 Gepost op: 8-03-2024, 15:30:55 »
Hij kwam toen nog van thuis. Erna geen goesting/tijd meer om het te doen. Heel makkelijk te verklaren...

Dat is niet iets dat elke dag opnieuw gedaan wordt, maar juist lange tijd kan blijven zitten (weken). Geen expert hier, maar volgens mij is het uithalen ook nog een flinke klus. Dus wat dat betreft juist best onpraktisch om vlak na de start van de opnames te moeten doen.

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #1190 Gepost op: 8-03-2024, 15:57:40 »
Dat is niet iets dat elke dag opnieuw gedaan wordt, maar juist lange tijd kan blijven zitten (weken). Geen expert hier, maar volgens mij is het uithalen ook nog een flinke klus. Dus wat dat betreft juist best onpraktisch om vlak na de start van de opnames te moeten doen.

Eruit halen duurt een kwartiertje ongeveer. Het lijkt me een praktische hairdo als je een lange reis moet maken en als je ze beu bent haal je ze er gewoon weer uit. Er kan ook makkelijk een pruik over z'n eigen haar heen en er lopen ook allerlei figuren rond met een hoed of andere hoofdbedekking, volgens mij wordt er veel te veel achter gezocht.

Offline Delightz

• Forumlid
« Reactie #1191 Gepost op: 8-03-2024, 18:51:14 »
Ook al denkt de meerderheid Anna, ik zie het niet, nooit gezien ook. Ik zie haar meer en meer als een kandidaat als ik dingen terugkijk.Wat ik bijv onmols is dat ze meerdere keren haar positie in een spel door anderen liet bepalen. Bijv bij het tekenen van de worstelaars. Jij spreekt Spaans dus jij kunt het beste de straat op. Laat Anna maar bij het tafeltje staan en de stenen ontvangen ( Babs  wilde er nog iemand bij) .

Wat ik ook onmols vond dat zij zich met Tooske weg liet sturen door Rosario. En dus de ontknoping met de puzzel miste.

En waarom zou ze de buidel met 750 pakken als ze de mol is. Ik zou het slap vinden om 750 binnen te brengen als mol om jezelf minder verdacht te maken? Waarom zou ze anders het woord goed raden? Kon ze net zo goed een foutje maken..
Nee, ik zie daar geen moltactiek. Als mol wil je toch zoveel mogelijk geld uit de pot houden9 >:D

En Anna komt voor een mol wel heel erg over als zichzelf, net als Kees. Beiden geen acteurs. We zien het morgen wel. Het wordt in ieder geval spannend. Succes voor iedereen! ::bravo::
Hier kan ik me helemaal in vinden. Anna was mijn schot voor de boeg en wensmol, maar in haar gedrag oogt zij kandidaats, vooral na de bergopdracht in Uitzitten.

Fons is mij te veel in your face, bovendien zijn er weinig hints aan hem te linken en qua verdenkingen kan hij het haast niet zijn.

Blijft over Rosario. Aanvankelijk nam ik hem niet serieus, maar hij lijkt mij een sluwe speler, die gaande het seizoen steeds meer op de voorgrond is gekomen. En de hints als Molik en 1935 zouden best kunnen kloppen.

We gaan het morgen zien!
« Laatst bewerkt op: 8-03-2024, 18:53:07 door Delightz »

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #1192 Gepost op: 8-03-2024, 18:58:56 »
Anna was mijn schot voor de boeg en wensmol, maar in haar gedrag oogt zij kandidaats, vooral na de bergopdracht in Uitzitten.
Ik snap jou gevoel heel goed. In aflevering 1 dacht ik Anna is de mol, maar vooral na de bergopdracht in Uitzitten dacht ik jij reageert zo kandidaats eigenlijk bijna hetzelfde als Tooske, toen heb ik haar een tijd niet verdacht. In de aflevering toen Rian afviel toen ging ik steeds meer twijfelen van volgens mij is Anna toch de mol en zeker, omdat mijn mol Rian eruit ging. Maar door aflevering 9 ben ik volledig teruggekeerd naar mijn eerste mol Anna.

Offline Delightz

• Forumlid
« Reactie #1193 Gepost op: 8-03-2024, 19:05:18 »
Dat begrijp ik niet zo goed. Ik vond haar in aflevering 9 alles behalve mols. Ze liet zich makkelijk door Rosario overtuigen om de tweede puzzel doen, pakte totaal onnodig 750 euro, en bij de sleutelopdracht bood ze aan om nog even de sleutels te controleren..

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #1194 Gepost op: 8-03-2024, 19:16:46 »
Dat begrijp ik niet zo goed. Ik vond haar in aflevering 9 alles behalve mols. Ze liet zich makkelijk door Rosario overtuigen om de tweede puzzel doen, pakte totaal onnodig 750 euro, en bij de sleutelopdracht bood ze aan om nog even de sleutels te controleren..
De eerste opdracht liet ze inderdaad makkelijk overtuigen door Rosario ben ik mee eens, maar als mol weet ze al dat Fons en Rosario op haar zitten en volledig op haar letten. Dus hier doet ze nog even goed haar best en laat ze zien dat ze een goede kandidaat is ipv de mol voor eventuele verwarring, is vaker gebeurd in het verleden door oud-mollen in de laatste aflevering. En de groep weet dat het zij best in rekenen is van hun allemaal, dan is het toch juist leuk dat ze zichzelf verslagen heeft. En het was maar €750,- Rosario en Kees hadden de hoge bedragen en die waren al af. En bij de sleutelopdracht ik denk dat ze al lang de juiste sleutel weggooit had of verstopt had en dacht ik ga nog even heel kandidaats overkomen.
« Laatst bewerkt op: 8-03-2024, 19:29:43 door Mol1991 »

Offline Rinusoide

• Forumlid
« Reactie #1195 Gepost op: 8-03-2024, 19:26:54 »
Niet te veel waarde hechten aan die €750. Bijna ieder seizoen draagt de mol in de laatste aflevering nog wel iets bij aan de pot. Denk aan Jan die de maan vindt, Merel die meehelpt met plaatjes draaien, Jeroen die 2 vragen goed beantwoordt, Everon die geld ophaalt uit het landhuis etc.

Anna heeft over de hele serie heen het duidelijkste molprofiel. En ik denk dat we nog wel wat dingen gaan zien die buiten beeld zijn gebeurd, zoals de opdracht met de Mayastenen waar ik zeker weet dat er ergens een toren is gesaboteerd die al klaar was.

Offline Molshoop_

• Forumlid
« Reactie #1196 Gepost op: 8-03-2024, 19:31:11 »
Of de bejubelde mol van Arizona, die er in de laatste opdracht voor zorgde dat er nog 4.000€ in de pot kwam.

Online Molest

• Forumlid
« Reactie #1197 Gepost op: 8-03-2024, 19:39:08 »
En ik denk dat we nog wel wat dingen gaan zien die buiten beeld zijn gebeurd, zoals de opdracht met de Mayastenen waar ik zeker weet dat er ergens een toren is gesaboteerd die al klaar was.
Dat betwijfel ik ten zeerste, er waren drie van de vier stapels goed. Van de toren die is afgekeurd (vanwege de sluitsteen van Fons en de overgebleven steen van Rian) waren op het moment dat Fons ging controleren ook de bovenste 5 à 6 stenen goed. Dat konden we allemaal goed zien. Een sabotage van de onderste stenen van die toren lijkt me erg onwaarschijnlijk.

Offline Rinusoide

• Forumlid
« Reactie #1198 Gepost op: 8-03-2024, 19:48:00 »
Dat betwijfel ik ten zeerste, er waren drie van de vier stapels goed. Van de toren die is afgekeurd (vanwege de sluitsteen van Fons en de overgebleven steen van Rian) waren op het moment dat Fons ging controleren ook de bovenste 5 à 6 stenen goed. Dat konden we allemaal goed zien. Een sabotage van de onderste stenen van die toren lijkt me erg onwaarschijnlijk.

Ik denk dan ook niet dat die toren is afgekeurd. Dan had Rik wel iets anders gezegd dan ''Dat was niet de bedoeling''. Over de steen van Rian zegt hij ook niets, en zoals ik het interpreteer was het zo dat je geen andere steen op mocht pakken zo lang je een andere vast hebt. Bovendien kon ze die steen nergens meer kwijt.

Online Molest

• Forumlid
« Reactie #1199 Gepost op: 8-03-2024, 19:54:16 »
Ik denk dan ook niet dat die toren is afgekeurd. Dan had Rik wel iets anders gezegd dan ''Dat was niet de bedoeling''. Over de steen van Rian zegt hij ook niets, en zoals ik het interpreteer was het zo dat je geen andere steen op mocht pakken zo lang je een andere vast hebt. Bovendien kon ze die steen nergens meer kwijt.
De kandidaten deden tijdens de opdracht nogal schrikachtig over het oppakken van bepaalde stenen. Dus ik vermoed dat hen was verteld dat eenmaal opgepakt, een steen ook gebruikt moest worden. Dat Rian die steen nergens meer kwijt kon, is dus volgens mij de reden geweest van afkeuring. Het laatst stond ze ermee bij de paarse tafel, waar ook Fons de sluitsteen ervan af tilde.