Poll

Wie is de Mol?

Maaike
39 (16.8%)
Roos
13 (5.6%)
Stijn
180 (77.6%)

Totaal aantal stemmen: 231

Auteur Topic: [Poll] Wie is de Mol?  (gelezen 143201 keer)

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #100 Gepost op: 11-01-2025, 23:43:26 »
Ik heb Teun nooit verdacht, maar dacht wel dat ie ver kon komen. Goede edit om ons zo op een verkeerd spoor te zetten, WIDM ::bravo:: ::ok::
De Blondine is de Mol :)

Offline IDM

• Forumlid
« Reactie #101 Gepost op: 12-01-2025, 02:25:57 »
Nora tot aan deze aflevering. Nu moet ik er denk ik vanaf. Ik kan haar niet beschuldigen van iets mollerigs, helaas. Ze komt in de biechten veel verdachter over dan in het spel, valt mij op.
Ik twijfelde tussen Nora en Teun als hoofdverdachte, maar Teun er dus al uit! K#t voor m’n poules! :)
Bridget en vooral Roos zijn zo ontzettend verdacht. Dan komt er gelijk weer het “dit ligt er wel heel erg dicht bovenop”-gevoel. TE verdacht, al is dat an sich ook gewoon een tactiek natuurlijk. Maar men verdenkt je dan wel heel snel, als kijker vooral, maar in het geval van deze twee dames worden ze met dit gedrag ook al heel snel buiten spel gezet door de kandidaten. En hoe goed (en leuk) kun je dan nog mollen?
Net als bij Nora en Teun, vond ik Maaike ook niet verdacht. Ze lijkt ook niet echt iets verkeerd te doen.
Sam is echt zoooo fanatiek: dat ligt er ook wel heel dik op aan de andere kant van de mol-medaille. De kandidaat-kant. Kan natuurlijk ook weer een tactiek zijn, maar ik ben wel gevoelig voor zijn “nee” op de mol wel/niet willen zijn.
Gabriel kwam in deze aflevering in de laatste opdrachten redelijk “uit het spel” over. Wat was zijn invloed? Ray had de meeste invloed (toch?) en door z’n positie zat hij ook al niet bij de kluisjes. Ik moet even terugkijken hoe hij aan deze positie kwam, maar ik vind het/hem zo ook een beetje onmols.
Beetje “in de middenmoot” zitten dan Ray, Sophie, Stijn. En voor hen alle drie is wel voorzichtig iets te zeggen als mol-kandidaat.
« Laatst bewerkt op: 12-01-2025, 02:29:22 door IDM »
Laten we jabberen joekelen.

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #102 Gepost op: 12-01-2025, 08:57:58 »
Ik denk dat de mol bij de kluizenaars zit OF Ray is die er immers niet onderuit kon om in de commandokamer plaats te nemen. Als ik dan dat rijtje afga vallen Sam, Roos en ook Stijn meteen af, dus is Sophie nog steeds na 3 weken mijn mol ::love::

De Blondine is de Mol :)

Offline Molekule

• Forumlid
« Reactie #103 Gepost op: 12-01-2025, 09:14:45 »
Het viel mij op dat Bridget enorme wallen onder haar ogen heeft gekregen - ze blijft knap - het kan goed zijn dat het plotselinge molschap haar slapeloze nachten brengt.

Goed punt.
Ik vond haar non verbaal gedrag bij haar scherm tijdens de eliminatie ook opvallend. Ze had nog tijd voor een speels moment met Rik door haar wenkbrauwen op te trekken, terwijl andere kandidaten vooral in spanning naar het scherm kijken.
Was ook weer de eerste om snel haar ongeloof te uiten dat Teun eruit ligt, terwijl de anderen de exit nog aan het verwerken zijn.

Offline NVR_95

• Forumlid
« Reactie #104 Gepost op: 12-01-2025, 10:34:43 »
Ik lees hier en daar dat het er bij Bridget te dik bovenop ligt. Op welke manier dan? De edit brengt haar toch niet bovenmatig verdacht in beeld?

Ja, als iemand -750 pakt moet dat wel in beeld komen. Maar de edit legt veel nadruk op de onduidelijke aanwijzingen van Ray, en in de biechten over de opdracht blijft Bridget behoorlijk buiten schot. Terwijl het extreem verdacht hoort te zijn natuurlijk.

Blijft over: Bridget is aan het nepmollen. Maar als ze de mol niet is heeft ze geen voorkennis, dus dan had ze net zo goed geld kunnen pakken, vanuit haar perspectief. Het kan dus geen voorbedachte nep-molactie zijn.

Daar komt bij: de opdracht waarbij er geen mol was, speelde Bridget volledig eerlijk. Andere kandidaten waren daar al wel bezig met onrust stoken en nepmollen. Bridget duidelijk niet. Dan vind ik het onlogisch als ze nu dat ineens wel als strategie zou hanteren.

Offline Leendert

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #105 Gepost op: 12-01-2025, 11:17:20 »
Ik kom uit op Ray, Stijn, Sophie en Gabriel, ongeveer in die volgorde ook. Ray deed een paar subtiele dingen fout en op basis van de moleigenschappen lijkt mij de keuze voor hem mij ook het meest logisch. Stijn reageerde op het voorstel van Roos wel zoals een mol zou reageren. Sophie prutste veel met de jaartallen, maar het viel wel een beetje op. Voor Gabriel is weinig om op af te gaan en dat kan zijn omdat de edit hem uit de wind houdt.

Ik zat eerst op Nora en Maaike, maar die deden inderdaad als enigen het goed.

Er is makkelijk een dossier tegen Bridget te maken, maar het is te veel, opzichtig en onvoorzichtig. Dus denk het niet. Het voorstel van Roos om servetten te verstoppen is op zich mols, maar erg riskant. We hebben in seizoen 10 en 11 een mol gezien die op camera voorstelde om opdrachten te verprutsen en het werkte beide keren niet goed uit. Dus Roos komt daardoor ook vrij laag op mijn lijstje.

Sam wil de mol niet zijn en ik heb ook geen reden om hem te verdenken.

Offline Run

• winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #106 Gepost op: 12-01-2025, 11:22:15 »
De mogelijkheid ontbreekt om je molkeuze te wijzigen achteraf.

Offline Eva88ab

• winnaar WIDM-pool 2020 Renaissance
  • Forumlid
« Reactie #107 Gepost op: 12-01-2025, 11:27:50 »
Bridget
Sophie
Stijn
Gabriel

Maar bij iedereen nog steeds veel haken en ogen, dus ik heb nog geen enkele tunnelneiging

Offline Hadewychisdemol

• Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • Mol Online 2018
« Reactie #108 Gepost op: 12-01-2025, 11:28:19 »
De mogelijkheid ontbreekt om je molkeuze te wijzigen achteraf.
Nu niet meer ::ok::
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Belgian Mol

• Forumlid
  • Lo-expert
« Reactie #109 Gepost op: 12-01-2025, 12:41:10 »
Gewoon Bridget. Yolo.
« Laatst bewerkt op: 14-01-2025, 10:41:05 door Belgian Mol »

Offline Gadoesja

• Forumlid
« Reactie #110 Gepost op: 12-01-2025, 12:44:19 »
Bij de dames zit er geen rem op. Allen zo opvallend mogelijk aanwezig, al dan niet aan het nepmollen.
Blijf bij Gabriel. Goede MOL positie. Gebruikt Ray als dekmantel, heel volgzaam. Ideaal voor de MOL. ::rofl::

Offline Run

• winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
« Reactie #111 Gepost op: 12-01-2025, 13:32:05 »
Overgestapt op Stijn.

Offline Kaasfondue90

• Forumlid
« Reactie #112 Gepost op: 12-01-2025, 13:53:23 »
Voor nu zou ik stemmen op Sophie. Ze zit op de goede plekken en lijkt ook erg bezig met andere kandidaten verdacht maken.

Van Stijn werd gezegd dat hij “met iedereen op vakantie kan.” Lijkt me een goede eigenschap voor een Mol. Hij is ook wel een beetje mijn Wensmol denk ik.

Maar er werd gezegd dat Rick omlaag keek bij het toespreken van de Mol, waardoor Stijn het niet kan zijn. Is daar toevallig ergens een screenshot van geplaatst?

Offline Molekule

• Forumlid
« Reactie #113 Gepost op: 12-01-2025, 13:56:04 »
Ik lees hier en daar dat het er bij Bridget te dik bovenop ligt. Op welke manier dan? De edit brengt haar toch niet bovenmatig verdacht in beeld?

Ja, als iemand -750 pakt moet dat wel in beeld komen. Maar de edit legt veel nadruk op de onduidelijke aanwijzingen van Ray, en in de biechten over de opdracht blijft Bridget behoorlijk buiten schot. Terwijl het extreem verdacht hoort te zijn natuurlijk.

Blijft over: Bridget is aan het nepmollen. Maar als ze de mol niet is heeft ze geen voorkennis, dus dan had ze net zo goed geld kunnen pakken, vanuit haar perspectief. Het kan dus geen voorbedachte nep-molactie zijn.

Daar komt bij: de opdracht waarbij er geen mol was, speelde Bridget volledig eerlijk. Andere kandidaten waren daar al wel bezig met onrust stoken en nepmollen. Bridget duidelijk niet. Dan vind ik het onlogisch als ze nu dat ineens wel als strategie zou hanteren.

Zo zie ik het ook. Ik vermoed overigens dat ze met wat sturing doorheen de afleveringen nog kan groeien in subtieler mollen. Iets om in de gaten te houden.
« Laatst bewerkt op: 12-01-2025, 14:03:21 door Molekule »

Offline Cornelis

• Forumlid
« Reactie #114 Gepost op: 12-01-2025, 15:07:56 »
Afgaande op de teksten bij de molbriefings en het gedrag van de kandidaten, heb ik nog maar twee serieuze opties als mol: Nora en Stijn. Bridget had ik ook op de radar staan, maar haar spontane reactie op het feit dat ze mingeld had gepakt vond ik oprecht verbaasd en verongelijkt. Dat is volgens mij niet gespeeld.
Nora en Stijn gebruiken de 'taal van de mol' en blijven ook nog relatief onder de radar. Ik vond Stijn's reactie op Roos' molgedrag met de servetten in de kluis. ook geweldig naturel. Hij was oprecht even van zijn stuk gebracht door het molgedrag van een kandidaat waar hij als mol waarschijnlijk niet op had gerekend. Die verbaasde blik sprak boekdelen. Nora speelt nog de mol die vertrouwen wil winnen, beetje geld scoren en daarnaast aan haar bolvaardigheden schaven. Het taalgebruik in de molbriefings lijken toch nadrukkelijk ook naar haar te wijzen.

Als onvoorbereide mol moet je volgens mij in all. 2 nog niet te veel spectaculaire molacties verwachten, omdat hij /zij er nog een beetje in moet komen. Daarom krijgen we vooral gedurfde nepmolacties van kandidaten (Roos, Sam, Sophie, Bridget, Ray) te zien, die zichzelf verdacht willen maken om maar verder te komen in het spel.

Van Gabriël zien we ook nog niet veel en dat lijkt verdacht, maar dat kan ook gewoon zijn karakter zijn. Elk jaar zitten er wel 1 of meerdere rustige kandidaten in. Dat is in de edit in  het begin altijd verdacht, maar deze rustige kandidaten zijn het nooit.

Zei je nou Kiev? Wij zijn niet in Kiev, vriend!

Offline Nicky991

• Forumlid
  • Reality/SoapVerslaafd
« Reactie #115 Gepost op: 12-01-2025, 20:35:12 »
Voor nu

Bridget, Sophie of Ray maar die laatste twijfel ik aangezien Teun waarschijnlijk hem of Gabriel als mol had
Robinson 2023 Favorieten: Roosmarijn, Eva, Krista, Iris E, Maxim

Offline Run

• winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
« Reactie #116 Gepost op: 12-01-2025, 21:15:38 »
Bij de dames zit er geen rem op. Allen zo opvallend mogelijk aanwezig, al dan niet aan het nepmollen.
Blijf bij Gabriel. Goede MOL positie. Gebruikt Ray als dekmantel, heel volgzaam. Ideaal voor de MOL. ::rofl::
Zit wat in. Bij de mollicitatie zei ie iets over manipulatief kunnen zijn en hij zat op plekken waar dat goed kon. Hij vestigde de aandacht op dat draakje - van -750 euro - en heeft misschien buiten beeld Ray gepusht om Bridget ertoe aan te zetten dat draakje te pakken terwijl hij wist en zag dat Bridget in een lastige positie zat waarbij ze dat beeldje niet goed kon zien.
« Laatst bewerkt op: 12-01-2025, 21:21:07 door Run »

Offline Nat007

• Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
« Reactie #117 Gepost op: 13-01-2025, 00:31:24 »
Ray en Gabriël staan nu bovenaan in mijn verdenkingen.
Konden goed sturen richting het draakje, wat ook daadwerkelijk gebeurde.
Hadden de portofoon (Ray) en de belangrijke opdrachtinstructies, waarover niet goed gecommuniceerd is door beiden. Over Gabriël worden we niet heel veel wijzer, hij wordt tot nu toe onderbelicht.

Bridget, Sophie en Roos zouden 'in your face', zeer aanwezige mollen zijn. Liever niet

Offline mollie23

• Forumlid
« Reactie #118 Gepost op: 13-01-2025, 08:49:07 »
Afgaande op de teksten bij de molbriefings en het gedrag van de kandidaten, heb ik nog maar twee serieuze opties als mol: Nora en Stijn. Bridget had ik ook op de radar staan, maar haar spontane reactie op het feit dat ze mingeld had gepakt vond ik oprecht verbaasd en verongelijkt. Dat is volgens mij niet gespeeld.
Nora en Stijn gebruiken de 'taal van de mol' en blijven ook nog relatief onder de radar. Ik vond Stijn's reactie op Roos' molgedrag met de servetten in de kluis. ook geweldig naturel. Hij was oprecht even van zijn stuk gebracht door het molgedrag van een kandidaat waar hij als mol waarschijnlijk niet op had gerekend. Die verbaasde blik sprak boekdelen. Nora speelt nog de mol die vertrouwen wil winnen, beetje geld scoren en daarnaast aan haar bolvaardigheden schaven. Het taalgebruik in de molbriefings lijken toch nadrukkelijk ook naar haar te wijzen.

Als onvoorbereide mol moet je volgens mij in all. 2 nog niet te veel spectaculaire molacties verwachten, omdat hij /zij er nog een beetje in moet komen. Daarom krijgen we vooral gedurfde nepmolacties van kandidaten (Roos, Sam, Sophie, Bridget, Ray) te zien, die zichzelf verdacht willen maken om maar verder te komen in het spel.

Van Gabriël zien we ook nog niet veel en dat lijkt verdacht, maar dat kan ook gewoon zijn karakter zijn. Elk jaar zitten er wel 1 of meerdere rustige kandidaten in. Dat is in de edit in  het begin altijd verdacht, maar deze rustige kandidaten zijn het nooit.

Ik volg jouw beredenering heel erg!
Vorig jaar werd ook een groot aantal mensen erg van zijn stuk gebracht doordat Anna met het plan kwam om 6000,- in de pot te brengen in aflevering 1. Ook Jurre was een van de geldverdieners in de 1e aflevering van zijn seizoen..
De mol start vaak redelijk rustig op + Rick gaf als advies om onopvallend te zijn + je bent een stuk onvoorbereider dan voorgaande seizoenen en wil de beste mol ooit worden; zal dan een beetje per persoon verschillen of je daar onder verstaat dat je gave molacties hebt of dat je erg lang onverdacht blijft.
Roos die dan blijft volhouden dat Phnom Penh zonder ‘h’ moet tegenover de hele groep, lijkt me niet heel waarschijnlijk, maar ik sluit niets uit.

Gabriel heb ik bij het Perfecte Plaatje gezien, een heel ander programma weliswaar maar ook daar was hij best kalm.

Offline johan1973

• Forumlid
« Reactie #119 Gepost op: 13-01-2025, 13:47:06 »
Sophie brengt haar hand ook weer naar haar gezicht direct na haar groene scherm. Een zelfde reflex dus.
Rick lijkt zelfs een beetje zenuwachtig/haperend wanneer hij haar naam noemt voor ze het scherm krijgt.
Ze beet op haar lippen wanneer Rick zegt: 'Jullie hebben je eigen mol gekozen'
Ze rende naar de tuk tuks en doet erg gespannen wanneer ze 1 hebben gekozen.
Sowieso is er veel spanning van haar gezicht te lezen. Heel anders dan wanneer ze die ontspannen lach in de lift heeft.
Ze is verbeten om haar joker te krijgen om zo minder verdacht te worden.
Ze laat zich makkelijk (als eerste) - in scene gezet (?) - pakken door de bewaker.
Ze legt zeer precies de opdracht in de kluis uit aan de andere 6 kandidaten.
Ze is als enige al een keer in Cambodja geweest, maar beeldt de 'n' uit en 'vergeet' de 'h' in Phnom.

Wijst allemaal richting Sophie.
« Laatst bewerkt op: 13-01-2025, 13:49:25 door johan1973 »