Auteur Topic: [Kandidaat] Nathan Rutjes  (gelezen 17053 keer)

Online Mvnl

• Forumlid
Re: [Kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #200 Gepost op: 9-12-2025, 16:16:54 »
Ja ik snap ook niet hoe mensen hierbij komen. Hij is super sociaal in de groep juist. Maakt grapjes met iedereen.

Mag die gozer ff voetbal kijken?

Dat past dan wel weer bij het 'wie heeft er een rustmomentje nodig?' van Jurre.

Offline Delightz

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #201 Gepost op: 9-12-2025, 16:40:39 »
Ja ik snap ook niet hoe mensen hierbij komen. Hij is super sociaal in de groep juist. Maakt grapjes met iedereen.

Mag die gozer ff voetbal kijken?
Mwah, bij iedere opdracht, maar ook aan tafel en in de auto, zie je hem altijd aan de zijkant of achterkant staan of zitten, bedachtzaam luisterend, zo lijkt het (als mol?). Zelden zie je hem deelnemen aan de conversaties, waarschijnlijk omdat hij daarvoor het type niet is. Wat natuurlijk helemaal ok is, maar ik heb liever een mol die wat meer aanwezig is in de groep, ook buiten de opdrachten.

Offline annebeestje

• Forumlid
« Reactie #202 Gepost op: 9-12-2025, 17:27:43 »
Die jongen kijkt een keer voetbal en meteen is hij anti-sociaal? Onzin.
Dit zit er echt alleen in omdat Jurre heeft genoemd dat hij zou letten op degene die even een rust pakt. Jurre vliegt eruit en de makers willen ons doen geloven dat Jurre op Nathan zat.
Stelletje mollen...  ;D

..0DATIE

Offline Delightz

• Forumlid
« Reactie #203 Gepost op: 9-12-2025, 17:35:11 »
Die jongen kijkt een keer voetbal en meteen is hij anti-sociaal? Onzin.
Zoals ik schreef gaat het niet zozeer om het voetbal kijken, maar om het feit hij zich in gezelschap consequent wat afwachtend opstelt en zich weinig in de gesprekken mengt. Althans zo lijkt het. Dat heeft niets met anti-sociaal te maken.
« Laatst bewerkt op: 9-12-2025, 17:40:15 door Delightz »

Offline joligmolletje

• Winnaar WIDM Streaming Pool 2024
  • Forumlid
« Reactie #204 Gepost op: 9-12-2025, 17:42:09 »
Zoals ik schreef gaat het niet zozeer om het voetbal kijken, maar om het feit hij zich in gezelschap consequent wat afwachtend opstelt. Althans zo zie ik het.

Ik heb het sociale aspect eerder ook genoemd. Nathan doet in proeven elke keer zijn uiterste best en doet daarbij zijn eigen ding. Hij bemoeit zich nauwelijks met groepskeuzes en gaat schijnbaar onverstoorbaar door met de opdracht. In de boomgaard was iedereen gefocust op Loes-Merel, hij gaat door met sinaasappels persen. Dit doet hij bijna alle opdrachten, hij staat zelfs letterlijk aan de zij- of achterkant van de groep.

Offline Airysuit

• Forumlid
« Reactie #205 Gepost op: 9-12-2025, 19:06:43 »
Zoals ik schreef gaat het niet zozeer om het voetbal kijken, maar om het feit hij zich in gezelschap consequent wat afwachtend opstelt en zich weinig in de gesprekken mengt. Althans zo lijkt het. Dat heeft niets met anti-sociaal te maken.

Huh? Hij is toch totaal niet passief in opdrachten en gesprekken? Tuurlijk, in 2 of 3 doet ie een tandje lager, maar dat heeft iedereen wel eens toch?

Ik kan me niet vinden in deze beschrijvingen van zijn gedrag iig.

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
« Reactie #206 Gepost op: 9-12-2025, 22:33:33 »
Nee, passief of antisociaal vind ik Nathan ook niet. Integendeel, zou ik zeggen.
Je ziet hem regelmatig een grapje maken, gezellig kletsen en hij is meestal ook erg actief in het spel. (bv bij de koffers in afl. 1 en bij het waterpark)

Maar hij lijkt bij sommige opdrachten minder zichtbaar. Zoals bij Cluedo en bij de sinaasappels.
En wat de reden is, dat is gissen. Misschien zat hij toen stiekem te doen als mol.  ;D (en zien we later meer) Of vonden de programmamakers de interacties tussen Loes en Merel (lees: catfight) interessanter om te laten zien.
Misschien is 'afzijdig' dan een betere beschrijving dan 'passief'?
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #207 Gepost op: 9-12-2025, 23:45:32 »
Ik heb het sociale aspect eerder ook genoemd. Nathan doet in proeven elke keer zijn uiterste best en doet daarbij zijn eigen ding. Hij bemoeit zich nauwelijks met groepskeuzes en gaat schijnbaar onverstoorbaar door met de opdracht. In de boomgaard was iedereen gefocust op Loes-Merel, hij gaat door met sinaasappels persen. Dit doet hij bijna alle opdrachten, hij staat zelfs letterlijk aan de zij- of achterkant van de groep.
Ik ben hier helemaal mee eens. Het kan aan de montage liggen, maar het sociale aspect verwacht ik wel bij een mol binnen en buiten de spellen om. Hij neemt de groep inderdaad niet echt mee, vaak doet hij zijn eigen ding bij opdrachten. Dat verwacht ik niet bij een mol, maar zo komt hij wel heel erg over.
« Laatst bewerkt op: 9-12-2025, 23:47:28 door Mol1991 »

Offline MartinJ

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #208 Gepost op: Gisteren om 10:31:14 »
Wat betreft de jassen horen we Nathan zeggen "Kijk, ze hangen daarboven" en "Ik mag ze niet aanpakken". Klinkt alsof hij aanstuurt op beiden meenemen, dus of het echt helemaal Merels beslissing was, waag ik te betwijfelen.
Er hingen daar twee jassen dus is het niet gek dat Nathan ernaar verwijst in het meervoud. En het klopt ook dat hij die niet mocht meenemen. Dat Merel die alleen mee mocht nemen betekent in mijn ogen niet dat dit impliceert dat zij ze allebei mee moest nemen.

Offline NVR_95

• Forumlid
« Reactie #209 Gepost op: Gisteren om 12:48:49 »
Er hingen daar twee jassen dus is het niet gek dat Nathan ernaar verwijst in het meervoud. En het klopt ook dat hij die niet mocht meenemen. Dat Merel die alleen mee mocht nemen betekent in mijn ogen niet dat dit impliceert dat zij ze allebei mee moest nemen.

En, laten we eerlijk zijn, Nathan is ook gewoon het type niet om hier als mol subtiel taalkundig de kandidaten de verkeerde kant op te sturen.

Door zijn imago als altijd eerlijke kandidaat kan hij als mol perfect de leiding pakken in opdrachten. Lekker veel energie en enthousiasme, maar wel alles verkeerd doen. Dit doet hij echter helemaal niet. Het komt er niet eens bij in de buurt zelfs.

Hij blijft op de achtergrond en laat de groep alles beslissen. Als hij dan een taakje krijgt toegeworpen doet hij dit met volle inzet. Ik denk niet dat Nathan als mol nog echt te verdedigen valt, hoe jammer het ook is.

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #210 Gepost op: Gisteren om 15:56:59 »
Ik denk ook dat we wel vanuit kunnen gaan zou iemand nog afvallen, dat Kim of Nathan eruit gaat, want het duel van Loes - Merel speelt al zo lang, die gaan niet meer afvallen.

Kim weten we dan niet 100% zeker als ze zit op Nathan of Merel. Maar zou zij eruit gaan en zij zit op Nathan dan kan hij de niet de mol zijn en ook als hij eruit gaat.
Kim is wat ik weet de enige die op Nathan zit.

Zou mij ene kant ook niet verbazen als hij afvalt, want hij zat op Anne-Marie en als je niet de mol bent, is het nog pittig om op het eind te switchen als de rest al een duidelijke mol heeft.

Dit zijn nu toe alleen, maar aannames dus we gaan het merken zaterdag.
« Laatst bewerkt op: Gisteren om 16:06:47 door Mol1991 »

Offline missmolly

• Forumlid
  • UDIGIT
« Reactie #211 Gepost op: Gisteren om 16:23:51 »
Door mijn puzzeltjes denk ik dat het eindduel echt tussen Loes en Nathan gaat.

Zelf vind ik Nathan iemand die de mol niet wil zijn, dus dan moet Loes de mol wel zijn.
En Nathan is dan dit keer de winnaar.

Hij zal zijn verdachte wel aan hebben gepast nu Anne-Marie er uit ligt.

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #212 Gepost op: Gisteren om 16:27:18 »
Als Nathan wint en Loes de mol zou het wel heel sneu zijn voor Merel die sinds aflevering 4 op Loes zit, maarja zou zo maar kunnen natuurlijk. Want hij heeft natuurlijk ook dingen gezien bij de sinaasappelopdracht, dat je wel verder gaat denken van waarom. En dat hij misschien Anne-Marie en Loes heeft meegenomen in de test bij aflevering 6. Ik zie hem ook eerder switchen naar Loes dan Merel.

Online Speurmol

• Forumlid
« Reactie #213 Gepost op: Gisteren om 16:30:57 »
Inderdaad, dit geld bij meer dingen die Nathan deed en sommige mensen verdacht vonden. Als je het echter bekijkt met ''wat als'', zijn dit geen duidelijke mol-acties, bijvoorbeeld:
-wat als, Annemarie haar envelop wel had geopend na Nathan in 5.2, dan was er 1500 euro in de pot gekomen omdat Nathan (mede) zijn envelop had geopend. Dit zou een echte mol nooit doen, veels te hoog risico.
-wat als, Merel wel goed had geluisterd naar Rik met de pakken, kandidaat is, en dus maar 1 pak had meegenomen (en het de 1e keer al zien hangen), dan was er 500 euro in de pot gekomen
-wat als, Loes niet de mol zou zijn, wel goed naar Rik had geluisterd, en dus meteen maar 1 landkaart had gepakt zonder het aan Nathan te vragen, dan was er 500 euro in de pot gekomen
-wat als, Merel of Sahil in de kapel had gevraagd aan Nathan of hij de UV lamp bij zich had/kon gaan halen, omdat hij in het groepje met hulpmiddelen zat.

Zo kan ik nog wel ff doorgaan, hij heeft gewoon geen sterke molacties in het algemeen denk ik..

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #214 Gepost op: Gisteren om 17:47:23 »
-wat als, Loes niet de mol zou zijn, wel goed naar Rik had geluisterd, en dus meteen maar 1 landkaart had gepakt zonder het aan Nathan te vragen, dan was er 500 euro in de pot gekomen
En bij dit, is juist Loes verdacht, want die vraagt het aan hem. Als het fout is kan je later zeggen maarja Nathan zei dit tegen mij, ik vroeg hem nog. Dit is vaak wat de mol doet.

Verder snap ik de Nathan verdenkers ook wel en ze hebben mij deze week echt laten twijfelen, want ze hebben wel echt goede punten. Maar als je dan dit leest en andere berichten hier die van vandaag zijn, vind ik dat jullie argumenten beter zijn waarom hij het niet is. Hij is gewoon echt te veel op de achtergrond voor een mol en het zou mij echt niet verbazen als hij niet eens de mol wilde zijn.

Offline FS

• Forumlid
« Reactie #215 Gepost op: Gisteren om 17:48:47 »
En bij dit, is juist Loes verdacht, want die vraagt het aan hem. Als het fout is kan je later zeggen maarja Nathan zei dit tegen mij, ik vroeg hem nog. Dit is vaak wat de mol doet.

En wat als Nathan zegt “nee doe maar 1” dan heb je 500 in de pot gespeeld

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #216 Gepost op: Gisteren om 17:52:35 »
En wat als Nathan zegt “nee doe maar 1” dan heb je 500 in de pot gespeeld
Dan zou ze waarschijnlijk vragen weet je het wel zeker? Want Merel heeft er toch ook twee meegenomen. En hem laten twijfelen door dit.

Offline FS

• Forumlid
« Reactie #217 Gepost op: Gisteren om 17:54:34 »
Alles kan. Ze speelt zichzelf dan behoorlijk in de kijker maar ze zal de eerste niet zijn

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #218 Gepost op: Gisteren om 17:55:28 »
Ja, maar dat is de risico van het molschap. En dat weet je van tevoren.
En zou ze wel één pakken, kan ze makkelijk de verkeerde pakken.
« Laatst bewerkt op: Gisteren om 19:44:43 door Mol1991 »

Offline FS

• Forumlid
« Reactie #219 Gepost op: Gisteren om 18:02:34 »
Loes heeft hier net als Kim gezorgd voor geen geld in de pot

Heel objectief gezien puur kijkend naar deze opdracht zijn Merel en Nathan degenen die de opzet 2 meenemen bewerkstelligen en uitvoeren. Zij zijn hier de hoofdverdachten in deze opdracht