Auteur Topic: [Kandidaat] Nathan Rutjes  (gelezen 17130 keer)

Offline Speurmol

• Forumlid
Re: [Kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #220 Gepost op: Gisteren om 18:12:52 »
En wat als Nathan zegt “nee doe maar 1” dan heb je 500 in de pot gespeeld
Goed punt.
Mijn punt is echter dat bij Nathan dit bij bijna alles geld, te afhankelijk van fouten van anderen.

De enige duidelijke molacties van Nathan zijn (volgens mij):
-Goed voorbereid verhaal/act bij 10 mollen, zodat hij gekozen wordt als mol en heel veel geld uit de pot speelt (vond het woord ''retroperspectief'' er niet lekker uit komen bij hem/verdacht/ingestudeerd/niet bij hem passen)
-het hele karakter creëren van fanatieke kandidaat en altijd het juiste willen doen, wat hem minder verdacht maakt om voor groen te gaan bij de pot leeg opdracht bijvoorbeeld (uit humaan oogpunt)

Offline Mol1991

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #221 Gepost op: Gisteren om 20:11:43 »
En wat als Nathan zegt “nee doe maar 1” dan heb je 500 in de pot gespeeld
Ik wil nog even terug komen op deze, want zo makkelijk was het niet.
Toen Loes vroeg aan Nathan moet ik ze niet beide meenemen, was ze al bezig met de rechter af te halen. Waarschijnlijk begon ze met deze, omdat ze al wist als mol dat dit fout was. Als je kandidaat was had je waarschijnlijk de kaarten wel beter bekeken. Alleen door die vraag na Nathan lijkt zij kandidaat te zijn en als hij ja zegt valt ze zo minder op dat ze de fout al gemaakt had.

Offline FS

• Forumlid
« Reactie #222 Gepost op: Gisteren om 20:41:07 »
Ze lijkt helemaal niet een kandidaat door alleen die vraag te stellen.

Ze lijkt niet de mol omdat ze als laatste naar binnen gaat en alles werkelijk alles van anderen laat afhangen zoals ze in bijna elke opdracht doet

Iedereen had op dat moment al alles binnengehaald kunnen hebben. Ze heeft dat door positie niet kunnen tegenhouden.

Is dat bewijs dat ze niet de mol is?
Nee maar wel heel boring als dat wel t geval is.

Maar goed. Laten we on topic blijven hier over Nathan.

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #223 Gepost op: Gisteren om 20:45:39 »
Ik reageerde alleen nog op jouw antwoord hoor, jij reageerde eerst op mijn antwoord over Loes en verder ging mijn eerste bericht vooral over Nathan, waar jij niet op reageerde. Dit was jouw keus ;)

Maar nu weer on topic.

Wat ik nu wel echt leuk vind om te lezen is het verschil tussen de mensen die Nathan als mol zien en de mensen die dit niet hebben. En grootste verschil is dat de mensen die hem niet als mol zien hem meer op de achtergrond vinden bij veel dingen en met veel dingen niet mee bemoeit, zoals hoe gaan we een opdracht doen. En de mensen die op Nathan zitten dit minder zien. Echt leuk om het verschil zo mee te lezen en op te reageren  ::ok:: Dan vraag ik mij ook een beetje af, hoe kan dit verschil zo groot zijn haha.
« Laatst bewerkt op: Gisteren om 21:04:06 door Mol1991 »

Offline wouterv

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #224 Gepost op: Vandaag om 00:35:22 »
Opdracht 6.1 is een nieuwe mooie lijst van  molacties voor Nathan:

eerst zou hij met Kim het park in te gaan, maar de tijd begint én Nathan tikt AM aan om te gaan. Logisch want zij is zijn mol maar hij volgt haar niet. Ze splitten. Opnieuw krijgt Nathan een kans om een voordeel te hebben, én opnieuw doet hij er niets mee als er volk bij is.

maar AM heeft de telefoon, en als mol weet hij dat de persoon met telefoon zal worden gebeld. Daarom is AM kiezen én splitten net een goede molactie. Als AM heel lang aan de kant moet staan of niet alleen is, kan het plan niet doorgaan.

Daarbij loopt hij veel en vindt hij veel filmpjes maar dit is niets waard. het feit dat er 2 voorwerpen staan, weet hij als eerste en geeft het niet door. (dit is pure speculatie maar waarom zijn enkels Merels accessoires op hoogte te vinden en de rest op de grond? Alleen Nathan kan dit gedaan hebben).

Hij geeft een vage beschrijving door van Merels plaats en loopt als hij terug mag zijn eigen rekwisiet voorbij. Daarbij is hij zowel hier als bij loes betrokken met het feit dat er 2 worden meegenomen.

Iedereen looft zijn fanatiekheid, het levert enkel 0 euro op.

6.2 is een moeilijke. Wie ook de mol is, die heeft gefaald want het levert de volle pot op. Enkel laten Loes en Merel zich kennen als kandidaten.

6.3 Als enige niet drukken is typisch Nathan én hij doet dit consequent. Hij kan niet geloofwaardig drukken maar als er niemand rond hem is, kiest hij wel voor zichzelf. Maar je weet zo dat zeker meer dan 1 persoon gaat drukken.

Ik val weer in herhaling maar in China ging hij op een bepaald moment voor geld ipv. een eigen voordeel toen hij alleen was. Nu opeens kiest hij voor zichzelf als hij alleen is.
klaar voor de strijd

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
« Reactie #225 Gepost op: Vandaag om 01:31:12 »
Ja wouterv, goede punten.  ::ok::

Het meest opvallende aan Nathan, vind ik - wat je ook zegt in 6.1 - is dat hij kiest voor een persoonlijk voordeel, maar het voordeel daarna laat liggen. Ook bijvoorbeeld in aflevering 2, wanneer hij besluit te spelen voor 1500 ipv 3000; in ruil voor voorkennis over de mol bij die opdracht. Hij doet daar helemaal niks mee. Superraar voor een kandidaat, vind ik. En dan is het ook best bijzonder dat hij er als kandidaat nog in zit; ten koste van Jurre en Anne-Marie (die juist heel erg de groep in de gaten hielden; mijn indruk).

Ik zit al best lang in deze tunnel, maar dit is voor mij toch wel een (extra) bevestiging dat Nathan de saboteur moet zijn.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Pak

• Forumlid
« Reactie #226 Gepost op: Vandaag om 02:38:00 »

Ook bijvoorbeeld in aflevering 2, wanneer hij besluit te spelen voor 1500 ipv 3000; in ruil voor voorkennis over de mol bij die opdracht. Hij doet daar helemaal niks mee. Superraar voor een kandidaat, vind ik.

Niet alleen dat, hij krijgt unieke voorkennis om zijn medespelers te controleren op molacties, maar in plaats van ze in de gaten te houden gaat hij in zijn eentje vaten zitten rollen ...en dan blijkt later dat 3 van de 4 vaten fout waren...

Offline Speurmol

• Forumlid
« Reactie #227 Gepost op: Vandaag om 02:54:58 »
Ja wouterv, goede punten.  ::ok::

Het meest opvallende aan Nathan, vind ik - wat je ook zegt in 6.1 - is dat hij kiest voor een persoonlijk voordeel, maar het voordeel daarna laat liggen. Ook bijvoorbeeld in aflevering 2, wanneer hij besluit te spelen voor 1500 ipv 3000; in ruil voor voorkennis over de mol bij die opdracht. Hij doet daar helemaal niks mee. Superraar voor een kandidaat, vind ik. En dan is het ook best bijzonder dat hij er als kandidaat nog in zit; ten koste van Jurre en Anne-Marie (die juist heel erg de groep in de gaten hielden; mijn indruk).

Ik zit al best lang in deze tunnel, maar dit is voor mij toch wel een (extra) bevestiging dat Nathan de saboteur moet zijn.
Klopt, wat ik ook erg verdacht vind aan Nathan (maar kan ook zo geknipt zijn door de productie), is dat hij een paar afleveringen geleden zei heel veel te spreiden (op iedereen?), toen dacht ik al 'als hij er nu niet uitvliegt'.. En 2 afleveringen terug ging hij vol op Annemarie, en we weten nu dat ze niet de mol was (hij zette wel een joker in, maar Sahil ook), wat zou kunnen betekenen dat hij afgelopen aflevering ook vol op Annemarie zou kunnen hebben gegaan, en er dus nog steeds in zit..