Auteur Topic: [Kandidaat] Nathan Rutjes  (gelezen 15196 keer)

Online Mol1991

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #180 Gepost op: Gisteren om 11:46:14 »
Mijn ervaring is dat bij de ‘echte’ mol wel altijd de verdenkingen al vanaf het beginaf een richting op gaat en dus duidelijk in beeld komt. En vaak ook een duel tussen kandidaten, het om de mol en winnaar gaat. En dat ze proberen om de verdenkingen van de kandidaten zo goed mogelijk vaag te houden, omdat het er ook niet dik bovenop moet liggen, als ze voorbeeld allemaal de juiste mol hebben of wel duidelijk richting één kant gaan.

Het kan natuurlijk makkelijk zijn als Nathan het is, dat hij inderdaad Anne-Marie als mol had, maar pech had dat zij eruit ging. En de makers bewust dit niet duidelijk in beeld willen. Daar geloof ik zeker in. Maar dit is gelijk ook het enige logisch vind ik.

Wat wel geweldig zou zijn als hij het wel is, dat hij zijn zoontje ook helemaal om de tuin heeft geleidt, want die lijkt op Loes te zitten.
« Laatst bewerkt op: Gisteren om 11:53:45 door Mol1991 »

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
« Reactie #181 Gepost op: Gisteren om 14:15:04 »
Mijn ervaring is dat bij de ‘echte’ mol wel altijd de verdenkingen al vanaf het beginaf een richting op gaat en dus duidelijk in beeld komt. En vaak ook een duel tussen kandidaten, het om de mol en winnaar gaat.

Nou, bij 2018 en het seizoen dat Dennis de mol was ging het anders.
O ja, en 2006 natuurlijk.

Dat waren wel jaren waarin de mol heel erg laat werd ontdekt, als ik dat goed heb.  ::vergroot:: En ook de winnaar eerst iemand anders verdacht, volgens mij.

Bij Loes zie ik het ook nog wel hoor. Maar de enige die - in mijn ogen - bijna altijd op de juiste plek zat om te mollen is Nathan. Subtiel en vertrouwd. Behalve als hij alleen is.  >:D

Als het Nathan is, dan weet zijn zoon ook van niks (dat is voor Mollenstreken natuurlijk ook een slecht plan om dat te verklappen). En daarover vertelde Nathan ook al in afl. 1 bij de jury.  ::vergroot::

Ook een molpuntje voor Nathan: hij verdacht opeens Annemarie. Zij ligt er nu uit, ondanks een joker. Als hij kandidaat is, zou hij ook wel een grote kans hebben gehad om eruit te gaan (want totaal verkeerde persoon in het vizier). Al is dat natuurlijk niet helemaal waterdicht (kandidaten kunnen geluk hebben), maar toch.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Online Mol1991

• Forumlid
« Reactie #182 Gepost op: Gisteren om 14:27:46 »
Oh drie seizoenen van de 25, wat veel. Dat zegt voor mij niks :P
En eigenlijk zelfs meer, je hebt ook nog een ander jubileumseizoen en streamingseizoen, dus 3 van de 27. Maar ook 2020 was iedereen heel laat met de mol ontdekken.

Duh natuurlijk weet de zoontje van Nathan het niet, als hij de mol is. Maar hij kent zijn vader door en door, dus hij moet toch wel iets zien, als zijn vader de mol is. Zeker, omdat hij echt een speurder is.

Wat ik dan wel lastig blijf vinden als hij de mol is, wie zit dan op hem? Ik dacht in eerste instantie Kim, maar die lijkt nu ineens Merel te verdenken.
« Laatst bewerkt op: Gisteren om 15:03:12 door Mol1991 »

Online annebeestje

• Forumlid
« Reactie #183 Gepost op: Gisteren om 15:24:44 »
Ik ben er inmiddels van overtuigd dat we na dit seizoen niemand met een matje meer kunnen vertrouwen, ook Lavezzi niet.  ;D  ::vergroot::
. . . DATIE

Offline Nat007

• Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
« Reactie #184 Gepost op: Gisteren om 15:27:06 »
Ik ben er inmiddels van overtuigd dat we na dit seizoen niemand met een matje meer kunnen vertrouwen, ook Lavezzi niet.  ;D  ::vergroot::

::rofl::

De gematte smiling assassins

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #185 Gepost op: Gisteren om 18:54:15 »
De opdracht Gevonden Voorwerpen is er echt wel eentje om in kaart te brengen; waar staan de var-schermen uit de voorwerpen-seizoenen, hoe ver uit elkaar, en in hoeveel tijd moet je rennend van het ene punt naar het andere, oftewel wat heeft Nathan al die tijd rondrennend gedaan..?
Heel handig dat hij in het eerste duo zat, want Annemarie werd weggeroepen en zo was hij een hele tijd alleen (om tijd te verspelen..?) Ik heb ik het opdracht topic gezet dat er een moment is (samen met Merel) dat hij langs het 'Mollandsche gerechten’ bord loopt. Hij kan het gezien hebben, dan had hij het zeker herkend. Ik vond dat echt verdacht.

Offline FS

• Forumlid
« Reactie #186 Gepost op: Gisteren om 19:04:24 »
Heel handig dat hij in het eerste duo zat, want Annemarie werd weggeroepen

Wat toevallig hè want eigenlijk wilde Kim met Nathan

Vervolgens zien we t gesprek niet maar hij heeft opeens AM bij zich die de tel heeft  ;)

Offline bmol

• Forumlid
« Reactie #187 Gepost op: Gisteren om 22:47:46 »
Het valt mij op dat hij regelmatig aan zijn hoofd/haar zit wanneer ze als groep bij elkaar zijn. Dan kan een teken van ongemak zijn. Hij zag het molschap niet als liegen maar als een geheim bewaren. Daardoor kan hij toch niet helemaal eerlijk zijn. Dat zou zijn ongemak kunnen verklaren. Ik zit verder niet in een tunnel :)

Offline wouterv

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #188 Gepost op: Vandaag om 13:32:04 »
Net als Kim en Merel

klopt, maar als hij opnieuw kandidaat is, is hij net als Tygho een kandidaat die 2x het einde haalt
klaar voor de strijd

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #189 Gepost op: Vandaag om 15:59:58 »
dat er een moment is (samen met Merel) dat hij langs het 'Mollandsche gerechten’ bord loopt. Hij kan het gezien hebben, dan had hij het zeker herkend. Ik vond dat echt verdacht.
Ja dat was zeker mols. Aan de andere kant, waarom roept hij door de porto dat hij de jassen van Merel heeft gevonden en later als die ze niet vinden kan, helpt hij haar er helemaal naar toe? Het was ook haar beslissing om beide jassen mee te nemen. Dus ja, er zitten hier wel wat 'kansen op' een molactie, maar ik zie nog niet wat hij dan zou hebben verdonkeremaand tijdens zijn lange tijd alleen, in elk geval niet eens zijn eigen items....
Onderschrift van blondine=mol gewoon altijd laten staan

Offline Vangu Vegro

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #190 Gepost op: Vandaag om 16:32:03 »
Ja dat was zeker mols. Aan de andere kant, waarom roept hij door de porto dat hij de jassen van Merel heeft gevonden en later als die ze niet vinden kan, helpt hij haar er helemaal naar toe? Het was ook haar beslissing om beide jassen mee te nemen. Dus ja, er zitten hier wel wat 'kansen op' een molactie, maar ik zie nog niet wat hij dan zou hebben verdonkeremaand tijdens zijn lange tijd alleen, in elk geval niet eens zijn eigen items....

Hij hoeft helemaal niets te verdonkeremanen, alleen zijn eigen items niet vinden. En mocht iemand anders ze dan vinden, gewoon óf de foute óf allebei meenemen. Wat hij ondertussen doet? Don't know, don't care.  Zou leuke beelden opleveren als ie a la George met de cameraman zit te kletsen.

Wat betreft de jassen horen we Nathan zeggen "Kijk, ze hangen daarboven" en "Ik mag ze niet aanpakken". Klinkt alsof hij aanstuurt op beiden meenemen, dus of het echt helemaal Merels beslissing was, waag ik te betwijfelen. Niet dat het veel uitmaakt, ook als Merel het zelf beslist is het resultaat geen 500 euro in de pot. En bij Loes is hij in elk geval degene die uiteindelijk beslist...
"Als onder makkelijk te mollen mollen mollen mollen mollen, mollen mollen mollen stukken makkelijker nog."   - Kees Torn

Offline FS

• Forumlid
« Reactie #191 Gepost op: Vandaag om 16:34:24 »
Bij loes roept hij door de porto

“Kom hier.. dan kan je de landkaarTEN meenemen”

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #192 Gepost op: Vandaag om 16:38:58 »
Plus alle tijd dat hij in het veld is, kan een kandidaat niet zoeken. Als kandidaast onlogisch en nutteloos om met Merel de trap op te lopen, allemaal tijd die een kandidaat niet het veld in kan...

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #193 Gepost op: Vandaag om 16:40:39 »
Hij hoeft helemaal niets te verdonkeremanen
Tja dan blijft er al helemaal niets over van enige molacties..... ik zou me nog kunnen indenken dat hij zaken van anderen doet verdwijnen, maar als het alleen tijd rekken is dan is dat wel bizar weinig gedaan terwijl je zoveel kunt doen als snelle mol. En dit geldt eigenlijk elk spel. Hij zit er iedere keer bij, maar doet niets zelf. Beetje tijd rekken is niet genoeg he. Je moet ook eens echt mollen......
Onderschrift van blondine=mol gewoon altijd laten staan

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #194 Gepost op: Vandaag om 16:43:19 »
Nee, hij brengt zijn eigen item niet mee, hij is erbij betrokken dat twee andere items fout zijn, goede score..!

Offline FS

• Forumlid
« Reactie #195 Gepost op: Vandaag om 16:43:31 »
Plus alle tijd dat hij in het veld is, kan een kandidaat niet zoeken. Als kandidaast onlogisch en nutteloos om met Merel de trap op te lopen, allemaal tijd die een kandidaat niet het veld in kan...

Klopt. Hij heeft echt de meeste molacties in deze opdracht. En niet alleen in deze