Auteur Topic: [Kandidaat] Nathan Rutjes  (gelezen 27669 keer)

Offline Eva.

• Forumlid
Re: [Kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #260 Gepost op: 13-12-2025, 23:41:07 »
Hahaha, dat zou hilarisch zijn, een mol die te goed is en expres opdrachten gaat laten slagen!! :D :D

Ik denk echt dat het noodzakelijk was om in ieder geval weer op of iets boven de 0 uit te komen (virtueel, dus rekening houdende met de -2000)..

Offline evelienh1986

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #261 Gepost op: 13-12-2025, 23:41:51 »
Laten slagen is wat anders dan heel nadrukkelijk mollen. Zeker als je ziet dat anderen al verkeerde dingen aan het doen zijn

Offline Fay111

• Forumlid
« Reactie #262 Gepost op: 13-12-2025, 23:42:52 »
Waarom zou mol Nathan Sahil zo graag willen redden, te koste van potentieel 1500(!!!) euro in de pot? Dit zou een slechte mol actie zijn, alleen maar om 1 iemand erin te houden die jou niet verdenkt en in je bondje zit? Als Annemarie haar envelop gewoon had geopend (best een reële kans), had Nathan er mede voor gezorgd dat er 1500 in kwam. Deze actie kan ik gewoon niet verklaren, en daarom blijf ik gewoon rustig in mijn Loes tunnel zitten :P

Nathan probeerde zijn bondje te redden, nam een berekend risico dat Sahil 2 jokers zou hebben en met omgekeerde psychologie AM zou bespelen om enveloppe dicht te laten.
Het lukt, maar Sahil geeft een joker terug aan Nathan, en moet toch naar huis vertrekken.

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #263 Gepost op: 13-12-2025, 23:42:58 »
Laten slagen is wat anders dan heel nadrukkelijk mollen. Zeker als je ziet dat anderen al verkeerde dingen aan het doen zijn

Klopt, hij heeft niet gemold maar ook niets bijgedragen (Cluedo).

Offline Pak

• Forumlid
« Reactie #264 Gepost op: 13-12-2025, 23:43:35 »
De beste vind ik:
- er doorheen drukken dat je sneller kunt skeeleren dan fietsen
- de rode kaart trekken nadat je iedereen overtuigt om voor groen te gaan --> pot leeg
- met Sahil in afl. 1 keihard voor de verkeerde koffer gaan

En ik dacht (weet het niet zeker) dat hij vanavond voor een deel een andere tekst liep te zingen/rappen
Bij de eetopdracht verwarring zaaien dat hij een zuur drankje dronk (paar mensen uit de groep trapten daarin)
Bij de sinaasappels weinig sap persen
In aflevering 2 zogenaamd voor eigen voordeel gaan (in ruil voor 1500 euro minder verdienen) en daar niks mee doen
Bij de porto-opdracht heel fanatiek doen, zonder resultaat (vat gewisseld?)

En vorige week:

- 8 keer langs eigen voorwerpen rennen en doen alsof ie ze niet ziet;
- met Merel opnieuw de glijbaan beklimmen;
- als eerste met AM het veld ingaan;
- veel tijd verdoen door lang rond te blijven dwalen;
- zowel Loes als Merel twee voorwerpen mee laten nemen.

- de oud-winnaars in aflevering 1 overtuigen dat hij daadwerkelijk de mol is (-2000).
- de verkeerde vaten wegrollen.
- In proefwerk ipv 6,022 x10 (23) doorkrijgen en dat dan laten opschrijven als 'komma 23'. Gek genoeg wel goed gerekend.
- Meer levens kwijtgeraakt in laseropdracht dan andere deelnemers. Twee keer in het veld geweest terwijl in die tijd er 9 levens verloren zijn gegaan. Ook lang in de laseropdracht rondgehangen. 2 zakken meegenomen met ongetwijfeld mingeld.
- Skateboard opdracht niet helemaal al skateboardend gedaan maar rennend. Verbaasd als het is goed gerekend.
- Lach ingehouden bij Pinkelotje.
- Staat sowieso fout op foto's in de tram.
- Zat achterin bij de bus, waarschijnlijk om de buschauffeur nog naar de mol te vragen.
- Jurre overtuigen om ook voor groen te gaan.
- Als enige van de black lighters in de kapel verzaken om de kapel te controleren met black light.
- Zowel Merel als Loes naar rekwisieten brengen en ze beiden aansturen om twee rekwisieten te pakken.
- Lang in het waterparken blijven rennen zodat de rest minder tijd heeft.
- Een rapnummer kiezen waardoor je met meer woorden ook meer fouten kan maken.

Ja, er zijn opdrachten waarbij er geen molacties van Nathan in beeld zijn geweest. Maar dit gebeurt bijna elk seizoen. En bij Nathan is het nog belangrijker om ook sommige opdrachten goed te doen, omdat de framing bij Nathan moet zijn 'Nathan is een fanatieke kandidaat'.

Bovendien, als de pot leeg getrokken wordt en er ook nog -2000 uit gaat moet je als mol soms ook gewoon wat sinaasappels plukken en mensen een moordmysterie laten oplossen.

Oké, een mol die zoals Jan Versteegh wat vaker geld verdient en een edit die zijn molacties niet altijd in beeld brengt... maar wat een fantastische mol en wat een bravoure om het te doen zonder constant te liegen en wat een superleuke keuze van de redactie om voor Nathan als mol te kiezen!
« Laatst bewerkt op: 13-12-2025, 23:46:20 door Pak »

Offline evelienh1986

• Forumlid
« Reactie #265 Gepost op: 13-12-2025, 23:45:45 »
Eens!
En ik denk dat we echt nog hele gewaagde acties gaan zien

Offline Airysuit

• Forumlid
« Reactie #266 Gepost op: 13-12-2025, 23:48:16 »
Ik zou het sowieso lachen vinden als een oud voetballer de mol is, ipv meestal presentator/acteur types. Ben in ieder geval heel benieuwd volgende week!

Offline Nat007

• Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
« Reactie #267 Gepost op: 13-12-2025, 23:52:21 »
Er is ook behoorlijk genepmold, hoe dan ook, dus voor zowel Nathan, Loes en Merel zijn lijstjes met potentiële molacties aan te wijzen.

Wat mij het meest bijblijft bij Nathan en maakte dat ik hem vanaf de 1e aflevering als mol zie, is de schrik bij het ontmaskeren door de oud winnaars in de rechtbank (je kunt je erop voorbereiden, maar je centrale zenuwstelsel neemt het gewoon over door schrik/shock: rood, stamelen, grote ogen, je kunt er niets aan doen op zo'n moment). Vervolgens de noodgreep van de makers om hem een onderonsje met Rik te geven en een 'groot voordeel'. Deze voorkennis diende m.i. als alibi en excuus voor wat Nathan vervolgens bij de vatenopdracht deed. Hij wist welk vat het grootste was, maar koos ervoor om als enige de straat op te gaan. Zijn voorkennis hield hij geheim (geen team player ineens, hij had het kunnen delen met de rest) en gebruikte hij zogenaamd 'om de mol aan het werk te zien'. Ja... zichzelf! Bij de Pastel de Nata opdracht (what's in a name) was Nathan gedreven en fanatiek, maar drukte de verkeerde beslissingen door en was sturend en zat op de beste molplek. Bij de Cluedo opdracht vermoed ik zelf dat de mol die kleine bloedvlek midden op het bibliotheekkleed bewust als misleiding heeft aangebracht, om de kandidaten zo snel mogelijk weer weg te krijgen daar, weg bij die geheime deur. Nathan was afwezig bij tijden tijdens het draaien van die opdracht, en had dus de mogelijkheid om zoiets te doen. Hij was ook aan het opjagen bij het interview van de kok: net op het cruciale moment waarop de anderen hem eigenlijk naar zijn alibi hadden moeten vragen.

En bij de waterpark opdracht was het Nathan die als 1e het veld in wilde; die zei dat AM zijn mol was, maar vervolgens helemaal geen interesse had om bij haar te blijven of haar te controleren, maar juist in zijn eentje ellenlang in dat park rondrende. Hij rekte tijd door Merel in een park vol met regenboogglijbanen naar 'de regenboogglijbaan' te sturen. Hij liep tig keer langs zijn eigen opdracht en zag deze zogenaamd niet, maar begeleidde Merel wel op haar waterglijbaan en zette haar foutief aan om beide overalls mee te nemen ("Ik mag ZE niet pakken, anders zijn we geld kwijt"). Idem bij Loes, tegen haar had hij het ook over beide kaarten en toen Loes hem vroeg of ze ze allebei moest meenemen zei Nathan "Ja doe maar". Wederom fout, en zijn eigen stroopwafels vond hij niet. Was eindeloos in dat park aan het rennen, en het leverde nul euro op. Plus belemmerde de anderen langere tijd om in zijn plaats zelf te gaan rennen. Maar Nathan kwam met gestrekte armen als de held weer binnen  ;D

Mocht hij de mol zijn dan zal er nog veel meer zijn uiteraard..

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
« Reactie #268 Gepost op: 13-12-2025, 23:52:39 »
Waarom zou mol Nathan Sahil zo graag willen redden, te koste van potentieel 1500(!!!) euro in de pot?

Daarnaast zou ik graag van de Nathan tunnelaars willen weten hoe de reactie van een open mond en rood worden, nadat hij bij 10 mollen wordt verkozen als mol door de oud-winnaars, verklaart kan worden.

Terechte punten hoor.  :)

Voor het bondje met Sahil zou het misschien onlogisch zijn om Sahil het voordeel niet te gunnen. En misschien was vrij snel duidelijk dat Anne-Marie die envelop niet zou openen. Maar eens dat het een risico geeft.

Ik vermoed ook dat Nathan - ondanks dat hij zijn verhaal had voorbereid - niet had zien aankomen dat hij zo makkelijk als mol zou worden uitgeroepen. Als mol heb je het doel bereikt (2000 uit de pot), maar ik zou me ook rotschrikken als ik de mol zou zijn: dan sta je meteen in de spotlight van de kandidaten. Misschien was dat het.

Ik denk dat Nathans strategie - of alibi  ;D - was om 'het goede te doen' voor het oog van de anderen. Vooral heel veel goodwill kweken. Je ziet bij hem toch ook dat hij andere keuzes maakt als hij alleen is. Het nadeel van zo'n strategie is dat het opvalt als je (voor de groep) opeens voor jezelf kiest; misschien was dat lastig voor hem hier.

Edit: ik ben veel te langzaam aan het typen (er zijn al vele reacties bijgekomen). Maar ook eens met de aanvullingen van Pak en Eva (o.a.).  :D
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Airysuit

• Forumlid
« Reactie #269 Gepost op: 13-12-2025, 23:55:35 »
Die open mond en rood worden kan mi op meerdere manieren worden geïnterpreteerd.
Hij kan ook als mol geschrokken zijn dat hij als mol is ontmaskerd in de eerste aflevering?

Ik zou als mol dan harder schrikken dan als kandidaat, als kandidaat weet je nb ook dat je dus 1000 verdiend hebt en andere mensen jou misschien gaan verdenken.

Offline evelienh1986

• Forumlid
« Reactie #270 Gepost op: 13-12-2025, 23:55:59 »
Toch fijn ook, zo'n gewaagde actie aan tafel? Hij gokte er op dat AM de envelop dicht zou houden. En gelukt. Leuk toch

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
« Reactie #271 Gepost op: 14-12-2025, 00:00:06 »
Toch fijn ook, zo'n gewaagde actie aan tafel? Hij gokte er op dat AM de envelop dicht zou houden. En gelukt. Leuk toch

Ja, dat ook.

En ook wat Nat007 aangeeft: het feit dat Nathan als held over de streep komt. O, wat goed gedaan! Maar het levert he-le-maal niks op voor de pot.

Zo grappig ook: de mol die helemaal gaat voor teamspirit en iedereen motiveert, maar ondertussen lekker de boel saboteert.  ::rofl::

Offline evelienh1986

• Forumlid
« Reactie #272 Gepost op: 14-12-2025, 00:01:12 »
ja dat is zijn profiel, houd er wel van

Offline Nat007

• Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
« Reactie #273 Gepost op: 14-12-2025, 00:03:46 »
Ja, dat ook.

En ook wat Nat007 aangeeft: het feit dat Nathan als held over de streep komt. O, wat goed gedaan! Maar het levert he-le-maal niks op voor de pot.

Zo grappig ook: de mol die helemaal gaat voor teamspirit en iedereen motiveert, maar ondertussen lekker de boel saboteert.  ::rofl::

Ik hoop op heerlijk beeldmateriaal volgende week van Nathan die lol trapt en tijd verdoet in dat waterpark. En Nathan die grijzend zelf foute clues in die Cluedo-opdracht aanbrengt.

Online Mol1991

• Forumlid
« Reactie #274 Gepost op: 14-12-2025, 00:05:21 »
Ik blijf het bijzonder vinden dat we helemaal gemist hebben dat Merel al sinds aflevering 1 Nathan verdenkt! Had ik dit eerder geweten had ik waarschijnlijk Nathan meer in de gaten gehouden. Ik dacht letterlijk dat alleen Kim hem even verdacht vond, maar dit is dus waarschijnlijk ook niet waar.

Offline evelienh1986

• Forumlid
« Reactie #275 Gepost op: 14-12-2025, 00:06:37 »
ben bang dat ze dat weggemonteerd hebben, zodat de verrassing dat nathan de mol is lekker groot is. Alleen hij staat al op nummer 1 in de app

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
« Reactie #276 Gepost op: 14-12-2025, 00:09:10 »
Ik hoop op heerlijk beeldmateriaal volgende week van Nathan die lol trapt en tijd verdoet in dat waterpark. En Nathan die grijzend zelf foute clues in die Cluedo-opdracht aanbrengt.

Ja precies: een spoor van nepbloed misschien. En anders toch ook nog wel een grote hoeveelheid sinaasappelsap dat niet in de kokers belandt.  ;D

Ik blijf het bijzonder vinden dat we helemaal gemist hebben dat Merel al sinds aflevering 1 Nathan verdenkt! Had ik dit eerder geweten had ik waarschijnlijk Nathan meer in de gaten gehouden. Ik dacht letterlijk dat alleen Kim hem even verdacht vond, maar dit is dus waarschijnlijk ook niet waar.

Ja, ik had echt bedacht dat Kim zou winnen. Dat Merel nu (pas) Nathan noemt - en hem blijkbaar al langer in het vizier heeft? - komt voor mij als een verrassing.
Misschien hebben ze haar echte verdenking langer geheim gehouden om het spannend te houden?

Online Mol1991

• Forumlid
« Reactie #277 Gepost op: 14-12-2025, 00:09:44 »
ben bang dat ze dat weggemonteerd hebben, zodat de verrassing dat nathan de mol is lekker groot is. Alleen hij staat al op nummer 1 in de app
Ik nu ook hoor, maar denk alleen waarom. Maar denk dat Merel gewoon expres zei dat ze op Loes zat om lekker de spanning te houden.

Ja, ik had echt bedacht dat Kim zou winnen. Dat Merel nu (pas) Nathan noemt - en hem blijkbaar al langer in het vizier heeft? - komt voor mij als een verrassing.
Misschien hebben ze haar echte verdenking langer geheim gehouden om het spannend te houden?
Ja dit had ik ook bedacht bij Kim als Nathan de mol is. Dat denk ik wel, maar waarom zo gefocust op Merel - Loes duel sinds aflevering 4, als dit niet eens bestond! Maar knap werk van de makers, maar ook super goed geacteerd van Merel, ik geloofde helemaal dat ze op Loes zat.  ;D
« Laatst bewerkt op: 14-12-2025, 00:13:11 door Mol1991 »

Offline Speurmol

• Forumlid
« Reactie #278 Gepost op: 14-12-2025, 00:10:56 »
Heel gewaagd, ben nog steeds niet overtuigd, maar mocht dit echt zo zijn, is dit wel een van de meest risicovolle molacties van alle seizoenen wie is de mol ooit.

Offline DRenziboy

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
« Reactie #279 Gepost op: 14-12-2025, 00:12:51 »
Dit voelt een beetje als seizoen 22 waarbij de verdenking van een van de kandidaten ook lang in twijfel werd getrokken. Ik weet niet meer hoe dat verhaal precies ging, maar daarbij ging men ervan uit dat iemand op Kim-Lian zou blijken te zitten terwijl dit helemaal niet zo was. Ik dacht Fresia.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?