Nieuws Volg ons ook op Twitter!
Deze week horen we voormalig profvoetballer Natan Rutjes. "Mijn liefde gaat uit naar één genre: hiphop." Hij wil één album in het bijzonder benoemen, namelijk dat van Opgezwolle, Vloeistof. Volgens Nathan maakte de mannen Opgezwolle rap toegankelijk en hadden hun teksten altijd een diepere laag.
Ik ben nog niet zeker maar deze opdracht geeft mij een vergroot perspectief op de optie dat Nathan de mol is.Het eerste gesprek: Nathan - Kim gebruikt Nathan dan om vertrouwen te vestigen. Nathan is een goed mens. Nathan stemt hoe dan ook voor groen. Kim test Nathan nog door hem diep in zijn ogen te kijken. Wanneer ze zegt 'het lijkt me zo te gek als jij de mol bent' ontsnapt hem een lach. Nathan geeft Kim zijn vertrouwde blik met lieve puppy ogen. Het eerste gesprek was Nathans manier om de kandidaten en het publiek te overtuigen dat hij te vertrouwen is.Het tweede gesprek: Nathan - Jurre is Nathan dit keer daadwerkelijk bezig om Jurre te overtuigen van stemmen op groen. Niet enkel zoals in het eerste gesprek is hij aan het benadrukken dat hij op groen stemt omdat hij zo'n goed mens is, hij probeert Jurre ook te overtuigen dat groen stemmen het beste is. Het op groen stemmen van deze heren is voor deze opdracht cruciaal. Hier hadden Jurre en Nathan namelijk de mogelijkheid om de uitslag ROOD te maken. Loes had Jurre al beloofd om voor rood te stemmen, als zij twee dat na dit gesprek ook zouden gaan doen dan werd het 3-2 voor rood. Maar dit gebeurt niet. Je ziet Nathan ook even schrikken als hij even denkt dat Jurre en Loes zullen kiezen voor 'eliminatie gaat door'. Zie screenshot. Als mol kan hij hier van schrikken omdat dit zou betekenen dat hij zijn tactiek en stem ineens zou moeten veranderen. Vervolgens begint Nathan niet enkel zoals in gesprek 1 te herhalen dat hij hoe dan ook voor zichzelf als goed mens voor groen stemt, hij pleit er nu ook voor om allemaal te stemmen op groen. Jurre concludeert ook: 'jij zegt: we moeten allemaal voor groen.' Zie screenshoot.Ook de edit lijkt er totaal op gemaakt te zijn om Nathan als mol uit de wind te houden. Zowel Loes, Sahil en Jurre horen we in de edit zeggen dat Nathan sowieso voor groen gaat. De hele edit lijkt te willen zeggen: 'Of Merel of Loes heeft rood gestemd.' In de edit is geen enkele twijfel dat de goede lieve Nathan hoe dan ook zal stemmen op groen.Als het klopt, en Nathan is de mol en wilde het vertrouwen van de groep winnen om voor groen te gaan, heeft hij in de opdracht ervoor express zijn zak in de 500,- gegooid om vertrouwen te kweken voor deze opdracht.Nathan is bij de uitleg van de opdracht ook de enige van de vijf die niet lijkt te schrikken als Art zegt '...dan gaat alles uit de pot.' Hij beweegt als enige ook niet nerveus als ze horen dat ze vanaf dit moment niet meer in groep mogen overleggen.Door Sahil als vriend van Jurre buiten te laten zitten voor een mogelijke eliminatie, heeft Nathan een vaste medestander voor een stem op groen. Als mol hoeft Nathan dan nog maar één iemand in de groep te hebben die ook voor groen stemt en het is minimaal 3-2 voor groen.Ik vind het een razend interessante opdracht. Wie weet met diep onder de complexe lagen de sleutel naar de mol...
https://www.nporadio2.nl/nieuws/podcast/15701ea3-c3f7-4cc9-9900-f7693f44d5db/welke-albums-heeft-cultvoetballer-nathan-rutjes-in-zijn-platenkastok, Nathan is dus wel echt fan van Opgezwolle, dit stelt me enigszins gerust vanuit de Loes tunneledit; Ik weet dat viervoeters van Extince is, en viervoeters (mollen zijn viervoeters) uiteraard een verdachte titel is, maar mij gaat het erom dat hij into rap is
Heel gewaagd, ben nog steeds niet overtuigd, maar mocht dit echt zo zijn, is dit wel een van de meest risicovolle molacties van alle seizoenen wie is de mol ooit.
Dat hij into rap is geloof ik meteen, maar de dames niet, dus hij kan het hele lied bewust verkeerd zingen. Daarom gaf ik hem molpunten op deze opdracht en Loes niet.Ik vond hem daar niet mols, hij levert opnieuw geld op voor de pot. Maar ik vond destijds Loes ook al helemaal niet mols, immers, als mol wil je toch geen zuur/zout eten, en voorkom je dat je op die ene van die 7 stoelen gaat zitten. Maar Loes ging er wel zitten. Werd vervolgens meteen weggestuurd en kon dus niet meer mollen in de opdracht.
ben bang dat ze dat weggemonteerd hebben, zodat de verrassing dat nathan de mol is lekker groot is. Alleen hij staat al op nummer 1 in de app
Wat ik hoorde in de aflevering was spot-on..Over de ''pittige'' stoel van Loes: de aflevering heet Noodlot
Ze was daarvoor al voor 75 procent zeker
Wat ik hoorde in de aflevering was spot-on..
Ik heb de lyrics ernaast gelegd en je hoort Nathan maar een paar regels correct meezingen. Echt een fractie van het lied. Het klinkt als heel wat, omdat het snel gaat en hij goed rapt, maar de regie laat ons verder niet zien hoe hij het er met de rest van de tekst ervan af heeft gebracht, en de woorden die hij wel goed zingt in beeld komen ongeveer neer op dit: niet echt de jackpot. Ik vermoed dat Loes en Kim meer woorden goed zongen al met al.
Hmm, heb het eens terug beluisterd maar eigenlijk alles wat je rood hebt onderstreept hoor ik hem min of meer wel zeggen, alleen bij die laatste draait hij volgens mij wel en echt om of iets van ''toch'' lijk ik te horen.. Ik denk gewoon dat hij met dit lange lied veel van het totaal bedrag heeft verdient, lengte van lied=(vooral)geld in de pot mijns inziens, en dat wil de mol niet, en hij lijkt echt alles mee te rappen..
Nou het klonk als heel wat, zeker door de snelheid waarmee die woorden gezongen werden, maar als ik de lyrics ernaast leg dan is er maar bar weinig van daadwerkelijk op camera voor ons door Nathan gezongen. Wat met blauw onderstreept is hier. Met rood onderstreept zijn foutjes. Een paar andere woorden had hij daarnaast ook nog goed maar vielen nauwelijks te horen door het gegil. Zo goed als alles wat niet onderstreept is, is eruit geknipt door de regie. De vraag is of dat wel of niet goed gezongen was door Nathan, valt niet te controleren..
Toch fijn ook, zo'n gewaagde actie aan tafel? Hij gokte er op dat AM de envelop dicht zou houden. En gelukt. Leuk toch
Ik vond hem verdacht vanaf het skeeler moment. Hij stuurde heel erg en ze verloren een vd snelste vervoermiddelen.Maar het leukste (toen werd hij mijn hoofdverdachte) vond ik met de foto's in de tram. Duimpje omhoog bij degene die mislukten en schouders ophalen bij die ene die wel lukte.Dat is precies de lol die ik bij een mol verwacht en hoop meer te zien aanstaande zaterdag!
Niet ingelogd
Registreren
Wachtwoord vergeten?
Waarom registreren?
Ga naar:
Nu op de chat
Nu online
1910 gasten en 34 vaste bezoekers