Auteur Topic: [Kandidaat] Nathan Rutjes  (gelezen 44070 keer)

Offline wouterv

• Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #360 Gepost op: 15-12-2025, 12:55:41 »
Blijf het lastig vinden waarom Nathan:
- wilde stoppen met de test in aflevering 2 (+ € 1500)
- op de juiste plekken zat in de tram (+ € 500)
- de geldzak in het juiste vak gooide (+ € 500)
- zowel Loes als Jurre aanwijst bij de gerechten (+ € 1000)
- Sahil adviseerde om zijn envelop te openen (risico op + € 1500)
- de rekwisieten van Merel en Loes meldde (die uiteindelijk geen geld opleverde, maar was een risico)

even op reageren:

de juiste plekken op de tram kon hij niet mollen. Iedereen wist dat hij zijn seizoen begon in China en iedereen wist dat hij als laatste zijn scherm zag. Daar kon hij niet mollen. De vragen die hij kon mollen deed hij.

Geldzak juiste vak: dat was de opdracht voor de potleegtrekken én dit gebeurt altijd vlak voor die opdracht. (AM deed dit zelfs voor 10.000 euro, Inge deed dit ook).

Loes was zo overduidelijk. Alle ogen waren op Loes, de mol kon hier niets doen zonder ongeloofwaardig over te komen. (de mol heeft hier gefaald, wie dan ook)
AM richtte alle pijlen op Kim. Daarbij, er waren maar 3 geloofwaardige verdachten, waaronder Nathan. Nathan had 3 stemmen tegen zich. Wat kon hij doen? Merel of AM stemmen waar niemand op meestemde en ook niet verdacht waren.???

De laatste 2 waren risico's, maar een mol moet risico nemen. uiteindelijk is er niets verdiend.

Voor elke kandidaat zijn er lijstjes te maken waarom ze het niet kunnen zijn. Ik heb er ook zo voor Loes en Merel (meer dan bij Nathan). Maar uiteindelijk wacht ik daarvoor de laatste aflevering af.
klaar voor de strijd

Offline Speurmol

• Forumlid
« Reactie #361 Gepost op: 15-12-2025, 13:03:27 »
Dat zou ik dus zo lame vinden als dat de argumenten van Nathan gaan zijn: ''Ik heb 1500 euro in de pot gespeeld omdat een mol ook risico moet nemen'', of ''ik heb 1500 euro in de pot gespeeld omdat het er toch uit gaat met de pot-leeg opdracht'', of ''ik heb 1500 euro in de pot gespeeld omdat ik me als fanatieke kandidaat wil voordoen''.
« Laatst bewerkt op: 15-12-2025, 13:06:01 door Speurmol »

Offline wouterv

• Forumlid
« Reactie #362 Gepost op: 15-12-2025, 13:12:27 »
Dat zou ik dus zo lame vinden als dat de argumenten van Nathan gaan zijn: ''Ik heb 1500 euro in de pot gespeeld omdat een mol ook risico moet nemen'', of ''ik heb 1500 euro in de pot gespeeld omdat het er toch uit gaat met de pot-leeg opdracht'', of ''ik heb 1500 euro in de pot gespeeld omdat ik me als fanatieke kandidaat wil voordoen''.

er is een verschil voor mij in een mol die in 1 opdracht geld verdiend dat er direct uitgaat of een mol die dit constant gebruikt.
Als Nathan dit constant gebruikt, is dat idd. zeer lame. Maar dit weten we nog niet. Dit weten we pas zaterdag.

Daarom vind ik het jammer dat dit nu al gebruikt word, dan kan het alleen maar tegenslaan denk ik dan.Volgens mij heeft hij wel genoeg gemold.
klaar voor de strijd

Offline Mol1991

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #363 Gepost op: 15-12-2025, 13:18:43 »
Maar zo is het beeld van de niet Nathan verdenkers voor deze laatste aflevering wel en daar moet toch ook een reden voor zijn geweest?

De meeste van ons hadden of nog hebben het idee heel erg dat hij heel erg op de achtergrond was als mol en niet veel met dingen bemoeide, zoals wie waar staat. En dat hij heel erg afhankelijk lijkt van fouten van andere of makkelijke opdrachten waar geld uit de pot gehaald kan worden.

Misschien is veel weggehaald door de montage kan, maar dit beeld is er wel bij hem.
« Laatst bewerkt op: 15-12-2025, 13:27:36 door Mol1991 »
Ik heb een tikje, waardoor ik altijd op het eind goed zit, met wie de mol is.

Offline wouterv

• Forumlid
« Reactie #364 Gepost op: 15-12-2025, 13:58:57 »
en dat snap ik: ik heb dezelfde indrukken bij de andere finalisten.

Ik zou gewoon het jammer vinden dat het beeld van Nathan als mol al beschadigd is vooraleer er 1 sec. molmateriaal getoond is.
(en het is nu makkelijk spreken, moest Loes in deze situatie zitten zou ik wss hetzelfde gevoel als jou hebben)
klaar voor de strijd

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #365 Gepost op: 15-12-2025, 14:08:06 »
Maar je wil ook gewoon dingen zien straks bij molacties die je echt wel had kunnen zien op tv. Misschien heeft Nathan deze, maar ik kan gewoon heel weinig opnoemen.
Eerlijk ik vond Nathan in de laatste aflevering wel wat meer naar voren komen als eventuele mol, zelfs voordat Merel zijn naam noemde. Maar mis nog wel het hele molplaatje bij hem, met dat ik het zeker weet dat hij het is.
« Laatst bewerkt op: 15-12-2025, 14:18:19 door Mol1991 »

Offline Marcoach

• Forumlid
« Reactie #366 Gepost op: 15-12-2025, 14:25:59 »
even op reageren:

de juiste plekken op de tram kon hij niet mollen. Iedereen wist dat hij zijn seizoen begon in China en iedereen wist dat hij als laatste zijn scherm zag. Daar kon hij niet mollen. De vragen die hij kon mollen deed hij.

Geldzak juiste vak: dat was de opdracht voor de potleegtrekken én dit gebeurt altijd vlak voor die opdracht. (AM deed dit zelfs voor 10.000 euro, Inge deed dit ook).

Loes was zo overduidelijk. Alle ogen waren op Loes, de mol kon hier niets doen zonder ongeloofwaardig over te komen. (de mol heeft hier gefaald, wie dan ook)
AM richtte alle pijlen op Kim. Daarbij, er waren maar 3 geloofwaardige verdachten, waaronder Nathan. Nathan had 3 stemmen tegen zich. Wat kon hij doen? Merel of AM stemmen waar niemand op meestemde en ook niet verdacht waren.???

De laatste 2 waren risico's, maar een mol moet risico nemen. uiteindelijk is er niets verdiend.

Voor elke kandidaat zijn er lijstjes te maken waarom ze het niet kunnen zijn. Ik heb er ook zo voor Loes en Merel (meer dan bij Nathan). Maar uiteindelijk wacht ik daarvoor de laatste aflevering af.
We gaan het zien, maar al die voetbalvelden, var-scherm, scheidsrechterfluitje, 45 minuten, rode kaart leiden wel naar Nathan. Met als meest opvallende, de keuze voor het nummer Viervoeters wat is uitgebracht als 25-jarig jubileum.... Daar kun je niet omheen
Ik zie ik zie wat jij niet ziet... hoezo tunnelvisie

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #367 Gepost op: 15-12-2025, 14:50:32 »
- de rekwisieten van Merel en Loes meldde (die uiteindelijk geen geld opleverde, maar was een risico)

Deze vind ik vooral lastig uit te leggen bij de rekwisieten van Loes, want dit was totaal niet nodig. Als Nathan de mol is, heeft hij al verzorgd als goed is dat de iPad van haar niet gevonden werd. Waarom kan je de landkaarten van haar dan niet negeren? Nathan heeft hier mazzel gehad dat Loes en Merel niet goed geluisterd hadden naar Rik. Maar ik vind wel dat hij hier een groot risico nam als mol.

Offline NVR_95

• Forumlid
« Reactie #368 Gepost op: 15-12-2025, 15:11:20 »
De mol zijn is ook niet makkelijk, dat moeten we niet vergeten. Ik denk dat Nathan het best moeilijk heeft gehad met die rol.

We willen allemaal graag een mol zien die de leiding neemt en iedereen weet te misleiden (Jan bijv), maar dat is echt moeilijk. Nathan heeft dat een aantal keer (Cluedo, Sinnaasappels) simpelweg niet aangedurfd, en heeft besloten wat meer op de achtergrond te blijven. Dat is goed te begrijpen, maar ergens ook wat jammer. Voor je gevoel heeft hij het namelijk wel die energieke/enthousiaste persoonlijkheid om zo'n Jan-type mol te zijn.

Dat geeft mensen denk ik het gevoel dat er wat meer ingezeten had bij Nathan. Merel is de enige die hem verdacht, hij had dus best nog meer kunnen mollen.

En is er natuurlijk nog wel de hoop dat hij bij de sinnaasappels of bij Cluedo een fantastische molactie had die we zaterdag pas zien. Al verwacht ik het niet.

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #369 Gepost op: 15-12-2025, 15:22:53 »
NVR_95, je hebt precies inderdaad verwoord hoe ik erover denk.
Ik dacht als hij de mol is, zou het wel een soort dezelfde mol zijn als Jan en Dennis.
Maar ik denk dat hij in sommige gevallen toch de risico niet durfde te nemen en dit is helemaal oké. Alleen ik had het bij hem gewoon anders voorgesteld als hij de mol is.

« Laatst bewerkt op: 15-12-2025, 15:32:21 door Mol1991 »

Offline Speurmol

• Forumlid
« Reactie #370 Gepost op: 15-12-2025, 16:39:08 »
Ik denk dat alle opdrachten voor Alibi (de cluedo opdracht) nog wel te verklaren zijn met 'dit geld gaat er dadelijk toch uit', maar mijns inziens moest Nathan bij Alibi echt aan de bak als mol. Hier heb ik hem letterlijk niets zien doen wat zou kunnen voorkomen dat 1 van de 3 bewijst wordt: Loes heeft de UV lamp bijna de hele tijd vast en wijst op een bloedvlek in de bibliotheek waardoor Annemarie de foute moodplek bibliotheek aanwijst (Nathan alleen net nadat Loes hem in het begin heeft gehad en schijnt op wat beeldjes, ja schijnheilig-leuk, maar doet niets aan het verhinderen van geld), de kok wordt bijna ontdekt (Loes probeert de groep nog op Maid te krijgen om te vragen aan de tuinman waar de hele groep bij is 'staat de Maid in Mr. Thiago's testament?', Nathan heeft alleen de barman en tuinman een alibi gegeven door te wijzen op het tijdstip van de bewijs video, wat gelijk plaatsvind met het tijdstip van de moord), alleen bij moordwapen zegt hij de kandelaar te laten staan (wat ook echt het meest logische is als kandidaat, want Rik hoeft alleen de naam van de kandelaar te weten--Annemarie (of Loes) is juist aan het nepmollen door te zeggen dat de kandelaar mee moet naar het bureau)..

Ik kan bijna niet anders, gebaseerd op deze belangrijke opdracht om de pot laag te houden, dan te concluderen dat Loes hier toch echt veel molliger bezig is.
Als hij dan zou zeggen 'ja maar de pot was leeg, dus die moet weer gespekt worden', dan word ik gek!! :P
« Laatst bewerkt op: 15-12-2025, 16:42:51 door Speurmol »

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #371 Gepost op: 15-12-2025, 19:11:34 »
Ik zag dit op Facebook staan, vond wel een goede en leuke:
Misschien was er nog geen mol aan het begin en is deze “gekozen” door de mensen in de rechtbank en is vanaf toen pas de mol aangewezen en is het dus Nathan.

Zou kunnen, maar ik denk het niet dat dit gebeurd is.

Offline FS

• Forumlid
« Reactie #372 Gepost op: 15-12-2025, 19:22:06 »
Ja is hier al besproken en slaat nergens op aangezien de opdracht was kies iemand.. indien juist -2000 indien fout +1000

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #373 Gepost op: 15-12-2025, 19:31:13 »
Ben volledig mee eens, maar vond wel geestig daarom plaatste ik dit.

Hoe spannend ik ook vind, ik ben heel benieuwd na zaterdag. Want als hij het is heb ik denk ik zoveel gemist, behalve bij de laatste aflevering kan ik wat dingen opnoemen bij hem. Verder bij veel dingen geen flauw idee, die hoeven jullie niet op te noemen ik merk het vanzelf wel.

Wel fijn wie het ook is, ik win sws wat punten bij de app, want ja Nathan heb ik ook wat puntjes gegeven voor aflevering 2 en aflevering 5  :) Gaf hem zelfs eerder punten dan Loes  ;D

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Bijdrage -AI
« Reactie #374 Gepost op: 16-12-2025, 10:48:03 »
Hoewel hier al 19 pagina's staan voornamelijk over Nathan is de mol zit ik nog steeds te wachten op de eerste mogelijke molactie van Nathan. Afgezien van het feit dat alles wat hij doet verdacht wordt neergezet is er m.i. geen enkele molactie van Nathan aan te wijzen. In tegendeel, vaak zie je gebrek aan kennis over de opdracht bij Nathan, bv. bij het moordonderzoek compleet afwezig.

Dus of ik ga mijn Fado met opgeheven hoofd tegemoet, of de mol heeft een Fado momentje gehad. We zullen het zien.
« Laatst bewerkt op: 16-12-2025, 10:53:40 door foxhunter »

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #375 Gepost op: 16-12-2025, 11:27:00 »
Mijn gevoel is dat dit jublieumseizoen de mol op een ander manier gekozen is. Hiermee bedoel ik dat de mol niet persé aan de eisen hoefde te voldoen van het molprofiel, wat je over het algemeen een beetje verwacht bij een mol. Ik denk dat ze vooral keken na wat is het leukst voor de kijker en niet persé na wat heb je van jezelf om een goede mol te zijn.

En zij weten ook heel goed dat Nathan de wensmol is van bijna heel Nederland, natuurlijk hebben ze ook wel beetje gekeken, na het feit zou hij dit kunnen het molschap. Maar dat het bij hem gewoon minder belangrijk was om te mollen en te verzorgen dat er steeds geen geld verdiend word.

Is dit in dit geval oneerlijk voor de andere kandidaten of voor de kijkers die niet op hem zaten, misschien wel een beetje maar het is ook een logische keus vind ik om juist de wensmol te kiezen bij zo’n bijzondere jublieumseizoen.
« Laatst bewerkt op: 16-12-2025, 11:30:00 door Mol1991 »

Offline Pak

• Forumlid
« Reactie #376 Gepost op: 16-12-2025, 11:37:42 »
Hoewel hier al 19 pagina's staan voornamelijk over Nathan is de mol zit ik nog steeds te wachten op de eerste mogelijke molactie van Nathan. Afgezien van het feit dat alles wat hij doet verdacht wordt neergezet is er m.i. geen enkele molactie van Nathan aan te wijzen. In tegendeel, vaak zie je gebrek aan kennis over de opdracht bij Nathan, bv. bij het moordonderzoek compleet afwezig.

Dus of ik ga mijn Fado met opgeheven hoofd tegemoet, of de mol heeft een Fado momentje gehad. We zullen het zien.

De beste vind ik:
- er doorheen drukken dat je sneller kunt skeeleren dan fietsen
- de rode kaart trekken nadat je iedereen overtuigt om voor groen te gaan --> pot leeg
- met Sahil in afl. 1 keihard voor de verkeerde koffer gaan

En ik dacht (weet het niet zeker) dat hij vanavond voor een deel een andere tekst liep te zingen/rappen
Bij de eetopdracht verwarring zaaien dat hij een zuur drankje dronk (paar mensen uit de groep trapten daarin)
Bij de sinaasappels weinig sap persen
In aflevering 2 zogenaamd voor eigen voordeel gaan (in ruil voor 1500 euro minder verdienen) en daar niks mee doen
Bij de porto-opdracht heel fanatiek doen, zonder resultaat (vat gewisseld?)

En vorige week:

- 8 keer langs eigen voorwerpen rennen en doen alsof ie ze niet ziet;
- met Merel opnieuw de glijbaan beklimmen;
- als eerste met AM het veld ingaan;
- veel tijd verdoen door lang rond te blijven dwalen;
- zowel Loes als Merel twee voorwerpen mee laten nemen.
- de oud-winnaars in aflevering 1 overtuigen dat hij daadwerkelijk de mol is (-2000).
- de verkeerde vaten wegrollen.
- In proefwerk ipv 6,022 x10 (23) doorkrijgen en dat dan laten opschrijven als 'komma 23'. Gek genoeg wel goed gerekend.
- Meer levens kwijtgeraakt in laseropdracht dan andere deelnemers. Twee keer in het veld geweest terwijl in die tijd er 9 levens verloren zijn gegaan. Ook lang in de laseropdracht rondgehangen. 2 zakken meegenomen met ongetwijfeld mingeld.
- Skateboard opdracht niet helemaal al skateboardend gedaan maar rennend. Verbaasd als het is goed gerekend.
- Lach ingehouden bij Pinkelotje.
- Staat sowieso fout op foto's in de tram.
- Zat achterin bij de bus, waarschijnlijk om de buschauffeur nog naar de mol te vragen.
- Jurre overtuigen om ook voor groen te gaan.
- Als enige van de black lighters in de kapel verzaken om de kapel te controleren met black light.
- Zowel Merel als Loes naar rekwisieten brengen en ze beiden aansturen om twee rekwisieten te pakken.
- Lang in het waterparken blijven rennen zodat de rest minder tijd heeft.
- Een rapnummer kiezen waardoor je met meer woorden ook meer fouten kan maken.

Ja, er zijn opdrachten waarbij er geen molacties van Nathan in beeld zijn geweest. Maar dit gebeurt bijna elk seizoen. En bij Nathan is het nog belangrijker om ook sommige opdrachten goed te doen, omdat de framing bij Nathan moet zijn 'Nathan is een fanatieke kandidaat'.

Bovendien, als de pot leeg getrokken wordt en er ook nog -2000 uit gaat moet je als mol soms ook gewoon wat sinaasappels plukken en mensen een moordmysterie laten oplossen.

Oké, een mol die zoals Jan Versteegh wat vaker geld verdient en een edit die zijn molacties niet altijd in beeld brengt... maar wat een fantastische mol en wat een bravoure om het te doen zonder constant te liegen en wat een superleuke keuze van de redactie om voor Nathan als mol te kiezen!

Hier heb je er 21.

De 19 pagina's uit dit topic hadden er een stuk minder kunnen zijn als er niet zo gezeurd was geweest over de hypothese dat Nathan de mol kan zijn.

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #377 Gepost op: 16-12-2025, 11:50:01 »
Ik geloof zelf heel sterk nog dat Loes voor rood is gegaan, haar gezichtsuitdrukking toen Rik de rode kaart liet zien, zegt zoveel vind ik. En Nathan de mol als laatst ging en dus niet meer voor rood hoefde te gaan. We komen er 100% zaterdag erachter wie dit gedaan heeft, maar vind het heel sterk naar Loes wijzen. En dus dat een kandidaat de pot leeggetrokken heeft.

Ik vond haar reactie bij aflevering 5 in het begin, toen ze hier nog even over hadden, ook wel van ja sorry ik was dit mensen. Maar ik zwijg erover.
« Laatst bewerkt op: 16-12-2025, 11:57:08 door Mol1991 »

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Bijdrage -AI
« Reactie #378 Gepost op: 16-12-2025, 12:19:33 »
Hier heb je er 21.

De 19 pagina's uit dit topic hadden er een stuk minder kunnen zijn als er niet zo gezeurd was geweest over de hypothese dat Nathan de mol kan zijn.
Een mol molt zelf, bij mij blijven er van die 21 maar 1 over:
Nathan ging als laatste bij Rood/Groen en had de macht.

De oud-winnaars kozen hem en oud-winnaars spekken de pot, die gaan de pot niet plunderen. Als ze vermoeden dat iemand anders de mol was (Loes) en deze expres niet gekozen hebben, zie je dat toch terug in de laatste aflevering? Waarom zouden oud-winnaars de pot plunderen?

De rest van de punten blijven bij mij niet overeind. Tis niks.
Ik zie het niet. Ik zie een kandidaat die zichzelf verdacht maakt, het spel speelt en dus ook liegt, bedriegt, ook al zegt hij van niet. Maar wel als kandidaat.

Ook bij de pittige maaltijd, Nathan had geen last van Fado, hij zit bij de laatste ronde, laat hij het initiatief aan Sahil en aan AM. Sahil gebruikt omgekeerde psychologie, niet Nathan. Zou het knap vinden als Nathan dat allemaal vooruit zou kunnen bedenken. Een mol molt zelf, die laat het niet over aan anderen. Als mol kan je dan weigeren de laatste enveloppe te openen, zoals AM deed. Nathan weer heel verdacht in beeld, want speelt het spel actief.

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #379 Gepost op: 16-12-2025, 12:53:30 »
En jij vond het okay dat AM niet deelnam aan de Höfdi-huis opdracht toen je nog vol op haar zat?