Hier heb je er 21.
De 19 pagina's uit dit topic hadden er een stuk minder kunnen zijn als er niet zo gezeurd was geweest over de hypothese dat Nathan de mol kan zijn.
De meeste zijn vrij makkelijk te debunken, maar Nathan zou een paar goeie molacties kunnen hebben:
-verkozen worden tot mol door de oud-winnaars: Hier kan hij met de productie zijn gaan zitten, het beste verhaal uitgedacht hebben en welke reacties het beste zouden zijn. Best veel voordeel uit te halen met een goede voorbereiding. Vind nog steeds het woord 'retroperspectief' on-Nathan's en iets wat misschien met die uitgebreide mol-voorbereiding door iemand anders geopperd zou kunnen zijn. Vind wel nog steeds zijn reactie bij de onthulling apart. Als je dat vergelijkt met zijn stoïcijnse blik en reacties de rest van het seizoen zie ik hier echt een verschil. Hij lijkt oprecht verrast en verbaasd te zijn, wat je dan aan de andere kant van een mol weer niet zou verwachten met een goede voorbereiding, en de mogelijkheid in het vizier dat dit zou kunnen gaan gebeuren en je daar op instellen. Neig toch meer naar een verbaasde kandidaat reactie, dat ze uitgerekend hem, de oprechte en sportieve kandidaat Nathan, kiezen uit alle kandidaten.
-de 1500 euro ruilen voor voorkennis bij de wijnvaten opdracht. Dit zou de oprechte, sportieve en altijd eerlijke kandidaat Nathan mijns inziens niet zo snel doen. Aan de andere kant geeft dit als kandidaat zijnde wel een enorm voordeel als je weet wat de mol weet. Ik vraag me af of de echte mol zou weten dat Nathan deze voorkennis heeft. Zo ja, dan gaat de echte mol natuurlijk nooit bij dat zwaarste vat mollen en maakt deze opdracht/voorkennis eigenlijk nutteloos.
-de pot-leeg opdracht. Dit is mijns inziens de allerduidelijkste Nathan molactie, en vat zijn hele mol-karakter mooi samen: De oprechte, sportieve en altijd eerlijke Nathan wil de andere 2 kandidaten redden, uit humaan oogpunt, en zodoende de anderen ook proberen op groen te krijgen (wat lukt bij Jurre en Kim (alhoewel zij sowieso al op groen gingen)). Aan de andere kant, mocht er een slimme kandidaat tussen zitten, die net als Annemarie altijd voor de pot zo vol mogelijk zou gaan en 2 anderen meekrijgt, dan zou deze tactiek mogelijk niet werken en zou hij de enige zijn die voor groen gaat.
Sorry voor de lap tekst