Auteur Topic: [Aflevering 5] Opdracht 2 - Aan tafel  (gelezen 9534 keer)

Online Molekule

• Forumlid
Re: [Aflevering 5] Opdracht 2 - Aan tafel
« Reactie #20 Gepost op: 29-11-2025, 22:44:18 »
Mol Lennart viel destijds ook als eerste af, kreeg een extra pikant bord om te beletten dat hij zou mollen.
Als Loes de mol is heeft ze de pot leeggetrokken en ook de eerste opdracht doen mislukken.
Zo dus …

Online wouterv

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #21 Gepost op: 29-11-2025, 22:47:33 »
De mol weet op voorhand waar de slechte gerechten komen en zal zo proberen deze te mijden. Het valt wel een beetje te timen.
De mol wil bij de laatste 4 zitten, anders is de molactie 0 in deze opdracht (ik ben weggestemd en daardoor kon ik niet meestemmen en is er 3000 euro bij).

en ja, in de Belgische mol is de mol bij deze opdracht als eerste weggestemd, maar dat was omdat productie hem bewust een zeer pittig bord gaf (nog pittiger als de andere) om de kandidaten een kans te geven. Daar geloof ik hier niet in.
klaar voor de strijd

Offline Barry21

• Forumlid
« Reactie #22 Gepost op: 29-11-2025, 22:48:47 »
De mol weet op voorhand waar de slechte gerechten komen en zal zo proberen deze te mijden. Het valt wel een beetje te timen.
De mol wil bij de laatste 4 zitten, anders is de molactie 0 in deze opdracht (ik ben weggestemd en daardoor kon ik niet meestemmen en is er 3000 euro bij).

en ja, in de Belgische mol is de mol bij deze opdracht als eerste weggestemd, maar dat was omdat productie hem bewust een zeer pittig bord gaf (nog pittiger als de andere) om de kandidaten een kans te geven. Daar geloof ik hier niet in.

En welke molactie heb je dan gezien bij de laatste 4?

Offline Mol1991

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #23 Gepost op: 29-11-2025, 22:52:33 »
Waarom niet? Het kan ook nog zijn dat Loes als persoon gewoon niet tegen pittig eten kan, ja dan val je ook snel op. Ik geloof meer in het laatste, maar het kan ook dat de mol pittigere eten kreeg van de makers.
De pot was de aflevering daarvoor leeg gehaald, door echt wel de invloed van de mol denk ik, de eerste opdracht in deze aflevering heeft ze ook duidelijk kunnen mollen. En het is, maar €500,- dat ze verdiend en aan troeven heeft de mol niks. Dus is dit als mol niet heel erg dat dit mislukt is vind ik.
« Laatst bewerkt op: 29-11-2025, 22:54:08 door Mol1991 »

Online wouterv

• Forumlid
« Reactie #24 Gepost op: 29-11-2025, 23:07:37 »
Waarom niet? Het kan ook nog zijn dat Loes als persoon gewoon niet tegen pittig eten kan, ja dan val je ook snel op.
De pot was de aflevering daarvoor leeg gehaald, door echt wel de invloed van de mol denk ik, de eerste opdracht in deze aflevering heeft ze ook duidelijk kunnen mollen. En het is, maar €500,- dat ze verdiend en aan troeven heeft de mol niks. Dus is dit als mol niet heel erg dat dit mislukt is vind ik.

Het is idd maar 500 euro maar zo heeft ze geen invloed op de volgende stemming waardoor er 1000 euro in de pot bijkomt waar ze 0 invloed op heeft en de kans dat er nog eens 1500 euro bijkomt. In zulke opdrachten telt niet alleen wat ze erin brengt, maar wat ze ook potentieel niet kan tegenhouden.

In het geval dat Loes de mol is, zitten er 4 kandidaten aan tafel. Je kan zo weten dat Merel zal openen, je weet dat een Sahil zal openen en Jurre zou dit ook doen als hij erbij is. Als altijd eerlijke Nathan erbij is, zou die alles eerlijk kunnen zeggen. Kortom, je geeft alle invloed uit handen.

En welke molactie heb je dan gezien bij de laatste 4?

Wel, ten eerste AM die niet opent kost al 1500 euro.

Als mol als eerste openen is gevaarlijk, want je kan zo een kettingreactie geven. (zeker als je al wat verdacht wordt, zoals Merel)
Nathan hier geeft onduidelijke info. De Nathan uit 2020 zou zeggen dat iedereen moet openen en dat er geld is. (we spreken over de persoon die een groepsvrijstelling verkoos boven troeven en geld in de pot bracht door niet voor zichzelf te gaan).

Als Sahil opent, en hem zou aanraden te openen (om zo een deal te maken) betekent dat Nathan als mol zou moeten liegen tegen AM om geld te voorkomen (wat zo niet Nathan is). Door als tweede te openen en Sahil aan te raden, kan je gebruik maken van wantrouwen binnen de kandidaten (want een Sahil zou alles doen om aan jokers te komen).
klaar voor de strijd

« Reactie #25 Gepost op: 29-11-2025, 23:13:12 »
Mogen we er zonder meer vanuit gaan dat op ieder briefje hetzelfde stond?
We hebben alleen dat van Sahil gezien toch?

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #26 Gepost op: 29-11-2025, 23:16:11 »
Ik denk dat we bij de ontknoping wel achterkomen, waarom mol Loes (ik geloof daar nog steeds sterk in door haar lichaamstaal) dit niet gelukt is om door de eerste ronde te komen.
Want de kans zit erin dat de mol dit geproefd heeft van tevoren en precies wist waar het bord kwam. Hoe is dit dan misgegaan? Ik denk door dat de andere kandidaten heel fanatiek zijn en gewoon puur pech dat je bij dit bord terecht kwam. En ik blijf het zeggen niet iedereen tegen pittig eten, hoe vaak je ook probeert. Er is geen bewijs dat ze niet tegen pittig eten kan, maar er is een kans dat dit zo is en dan kan je wel alles proberen om het tegen te houden dat niemand het merkt, maar dit is gewoon lastig. Of het is gewoon gegaan zoals bij De Mol wat Molekule ook zei. Dus om deze opdracht schrijf ik haar zeker nog niet af als mol.
« Laatst bewerkt op: 29-11-2025, 23:24:52 door Mol1991 »

Offline evelienh1986

• Forumlid
« Reactie #27 Gepost op: 29-11-2025, 23:25:48 »
Mogen we er zonder meer vanuit gaan dat op ieder briefje hetzelfde stond?
We hebben alleen dat van Sahil gezien toch?

Dat zei Rik

« Reactie #28 Gepost op: 29-11-2025, 23:27:28 »

Offline Maria02

• Forumlid
« Reactie #29 Gepost op: 29-11-2025, 23:29:13 »
Treft  hier het noodlot voor Loes??
In de biecht geeft ze ongeveer aan, dat haar lichaam haar verraadt.

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #30 Gepost op: 29-11-2025, 23:43:21 »
Opvallend dat bij de eerste ronde een aantal kandidaten ontzettend hard hun best doen om op een bepaalde plek te zitten. Er wordt in ieder geval enorm gestresst druk gedaan om op een bepaalde plek te zitten, het was immers geen stoelendans maar wel een . . . randomize-dans, heel kandidaats en eerlijk, iedereen evenveel kans. pluspunten voor productie als het van Rik kwam, en anders goed bedacht van de kandidaten, maar dat geren naar een plek maakt sommigen dus verdacht.

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #31 Gepost op: 29-11-2025, 23:46:54 »
Let op de beelden zijn niet op volgorde valt bij mij op bij het pittige eten.
Loes zei ik heb het op en daarna zat ze weer te eten.
Weet niet als dit bij de rest van de opdracht ook zo is.

Wat wel pleit naar Loes als mol, je zag haar echt wel balen dat ze €500,- verdiende. Maar dit kan je ook weer als kandidaat voelen, omdat je niet door mag.

Treft  hier het noodlot voor Loes??
In de biecht geeft ze ongeveer aan, dat haar lichaam haar verraadt.

En goed gevonden dit kan naar de titel wijzen van de aflevering.
« Laatst bewerkt op: 29-11-2025, 23:58:39 door Mol1991 »

Offline Airysuit

• Forumlid
« Reactie #32 Gepost op: 30-11-2025, 01:02:59 »
Versprak Nathan zich nou over mogelijke voorkennis dat zijn joker afgepakt zou worden of niet? Hij zei dit voordat hij de enveloppe opende en wist wat er op het spel stond. Het had nog van alles kunnen betekenen.

Offline moguraa

• Forumlid
« Reactie #33 Gepost op: 30-11-2025, 01:18:41 »
Voor de mensen die gewoon in hun Loes tunnel willen blijven (na het diner debacle):

De titel van de aflevering is Noodlot. Rik heeft het over dat het lot van de kandidaten bepaald gaat worden aan tafel. Loes eet het pittige eten, iedereen heeft het door en zij moet dus als eerste de tafel verlaten. Van iedereen misschien wel het meest… een noodlot.

Offline Speurmol

• Forumlid
« Reactie #34 Gepost op: 30-11-2025, 01:30:22 »
Ik denk dat we bij de ontknoping wel achterkomen, waarom mol Loes (ik geloof daar nog steeds sterk in door haar lichaamstaal) dit niet gelukt is om door de eerste ronde te komen.
Want de kans zit erin dat de mol dit geproefd heeft van tevoren en precies wist waar het bord kwam. Hoe is dit dan misgegaan? Ik denk door dat de andere kandidaten heel fanatiek zijn en gewoon puur pech dat je bij dit bord terecht kwam. En ik blijf het zeggen niet iedereen tegen pittig eten, hoe vaak je ook probeert. Er is geen bewijs dat ze niet tegen pittig eten kan, maar er is een kans dat dit zo is en dan kan je wel alles proberen om het tegen te houden dat niemand het merkt, maar dit is gewoon lastig. Of het is gewoon gegaan zoals bij De Mol wat Molekule ook zei. Dus om deze opdracht schrijf ik haar zeker nog niet af als mol.
Ik denk inderdaad dat het puur pech is, want als je goed naar de beelden kijkt zie je dat Kim net voor haar die rechter stoel al heel snel vast pakt, en dat Sahil heel snel naar die linker rent, dus bleef die middelste over. De afleveringstitel ''Noodlot'' sluit hier naadloos bij aan, alsmede haar biecht dat haar lichaam haar ''verraadde''.
De rest van de opdracht vond ik de andere kandidaten niet echt verdacht. Bij de stoelendans voor de 2e gang vind ik zowel Annemarie als Kim afvallen als mol, want in 1e instantie ging Kim aan de linkerkant zitten waar geen glas stond, en moest daarna verhuizen naar de overkant, waardoor Annemarie doorschoof naar het zure glas aan het uiteinde en Kim noodgedwongen het middelste zure glas moest pakken. De mol weet waar de zure glazen zouden staan en zou dus nooit (expres) verkeerd gaan zitten.
De mol wil daarnaast de mensen die een pittig of zuur gerecht hadden erin houden, anders komt er 500 euro in de pot, daarom valt Merel voor mij ook af als mol vanwege verdachtmakingen naar Loes en Jurre (daarnaast probeert ze Annemarie de laatste envelop te laten openen waardoor er 1500 euro mogelijk in de pot zou komen, super anti-mol actie dus).
Nathan houdt zich gedeist bij alle discussies, maar opent wel zijn envelop, wat ook een anti-mol actie is, omdat de mol nooit het risico zou nemen dat er mogelijk 1500 euro in de pot zou kunnen komen.

Dus ja, ik zit diep in de Loes tunnel :P
(Jurre zou het eventueel ook nog kunnen zijn, omdat het ''noodlot'' hem ook op dezelfde manier als Loes treft, met Merel die heel snel de ''veilige'' stoel pakt en hij gedwongen is in de ''foute'' hoek te gaan zitten met die 2 zure glazen naast elkaar->kijkt teleurgesteld en probeert het in 1 keer weg te atten, met een fel verweer en een teleurgestelde Rik nadat hij weg moet :D (edit: correctie, er stonden geen 2 zure glazen naast elkaar, wel 1 aan het kopeind, maar daarnaast, waar Annemarie terecht komt, staat dus geen zuur glas. Hij lijkt echter wel bewust voor voor het zure glas te kiezen, waar hij ook voor het niet-zure glas kon gaan als hij de mol zou zijn))
« Laatst bewerkt op: 30-11-2025, 02:50:22 door Speurmol »

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #35 Gepost op: 30-11-2025, 08:29:59 »
Voor de mensen die gewoon in hun Loes tunnel willen blijven (na het diner debacle)
Ik snap gewoon niet, waarom je door één bepaalde opdracht gelijk al denkt dat zij niet de mol kan zijn, zeker als haar lichaamstaal schreeuwt dat ze de mol is en de eerste opdracht wijst ook naar haar als mol, zij heeft daar echt lekker gemold. Deze opdracht kan gewoon puur pech zijn voor de mol en eerlijk na dat Loes afviel, is er daarna nog heel duidelijk gemold door iemand of dat echt iets misging, niet echt vind ik.
« Laatst bewerkt op: 30-11-2025, 09:14:05 door Mol1991 »

Offline FS

• Forumlid
« Reactie #36 Gepost op: 30-11-2025, 10:01:26 »
Toen Sahil toch voor Jurre koos trekt Rik hier n teleurgesteld gezicht.

Ook als AM kok roept in eerste instantie sie je hem schrikken en roept hij snel the maid in de andere opdracht

Zou t toch Jurre kunnen zijn? Ik had hem eigenlijk alleen op basis van “hoopt t niet” uitgesloten.

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #37 Gepost op: 30-11-2025, 10:06:54 »
Maar je zag Rik ook enorm verbaasd kijken dat Jurre het toch was. Kijk maar terug.
Dus was Rik wel op de hoogte waar alles stond?

Offline FS

• Forumlid
« Reactie #38 Gepost op: 30-11-2025, 10:12:04 »
Nee dat was zijn reactie op de heftige reactie vd kandidaten

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #39 Gepost op: 30-11-2025, 10:14:10 »
Nee, hij reageerde voor het eerst verbaasd toen Jurre zei ik ben het toch. En daarna kreeg je pas de heftige reactie van de kandidaten. Het is, maar een split seconde voor die reactie, maar je ziet het wel als je terugkijkt.
« Laatst bewerkt op: 30-11-2025, 10:15:55 door Mol1991 »