Ik denk dat we bij de ontknoping wel achterkomen, waarom mol Loes (ik geloof daar nog steeds sterk in door haar lichaamstaal) dit niet gelukt is om door de eerste ronde te komen.
Want de kans zit erin dat de mol dit geproefd heeft van tevoren en precies wist waar het bord kwam. Hoe is dit dan misgegaan? Ik denk door dat de andere kandidaten heel fanatiek zijn en gewoon puur pech dat je bij dit bord terecht kwam. En ik blijf het zeggen niet iedereen tegen pittig eten, hoe vaak je ook probeert. Er is geen bewijs dat ze niet tegen pittig eten kan, maar er is een kans dat dit zo is en dan kan je wel alles proberen om het tegen te houden dat niemand het merkt, maar dit is gewoon lastig. Of het is gewoon gegaan zoals bij De Mol wat Molekule ook zei. Dus om deze opdracht schrijf ik haar zeker nog niet af als mol.
Ik denk inderdaad dat het puur pech is, want als je goed naar de beelden kijkt zie je dat Kim net voor haar die rechter stoel al heel snel vast pakt, en dat Sahil heel snel naar die linker rent, dus bleef die middelste over. De afleveringstitel ''Noodlot'' sluit hier naadloos bij aan, alsmede haar biecht dat haar lichaam haar ''verraadde''.
De rest van de opdracht vond ik de andere kandidaten niet echt verdacht. Bij de stoelendans voor de 2e gang vind ik zowel Annemarie als Kim afvallen als mol, want in 1e instantie ging Kim aan de linkerkant zitten waar geen glas stond, en moest daarna verhuizen naar de overkant, waardoor Annemarie doorschoof naar het zure glas aan het uiteinde en Kim noodgedwongen het middelste zure glas moest pakken. De mol weet waar de zure glazen zouden staan en zou dus nooit (expres) verkeerd gaan zitten.
De mol wil daarnaast de mensen die een pittig of zuur gerecht hadden erin houden, anders komt er 500 euro in de pot, daarom valt Merel voor mij ook af als mol vanwege verdachtmakingen naar Loes en Jurre (daarnaast probeert ze Annemarie de laatste envelop te laten openen waardoor er 1500 euro mogelijk in de pot zou komen, super anti-mol actie dus).
Nathan houdt zich gedeist bij alle discussies, maar opent wel zijn envelop, wat ook een anti-mol actie is, omdat de mol nooit het risico zou nemen dat er mogelijk 1500 euro in de pot zou kunnen komen.
Dus ja, ik zit diep in de Loes tunnel

(Jurre zou het eventueel ook nog kunnen zijn, omdat het ''noodlot'' hem ook op dezelfde manier als Loes treft, met Merel die heel snel de ''veilige'' stoel pakt en hij gedwongen is in de ''foute'' hoek te gaan zitten met die 2 zure glazen naast elkaar->kijkt teleurgesteld en probeert het in 1 keer weg te atten, met een fel verweer en een teleurgestelde Rik nadat hij weg moet

(edit: correctie, er stonden geen 2 zure glazen naast elkaar, wel 1 aan het kopeind, maar daarnaast, waar Annemarie terecht komt, staat dus geen zuur glas. Hij lijkt echter wel bewust voor voor het zure glas te kiezen, waar hij ook voor het niet-zure glas kon gaan als hij de mol zou zijn))