Auteur Topic: [Aflevering 5] Opdracht 2 - Aan tafel  (gelezen 9543 keer)

Offline FS

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] Opdracht 2 - Aan tafel
« Reactie #40 Gepost op: 30-11-2025, 10:15:23 »
Nee ik zie dat echt anders.

En uiteraard weet Rik wat waar staat. 100%

Offline MartinJ

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #41 Gepost op: 30-11-2025, 10:19:27 »
Zou t toch Jurre kunnen zijn? Ik had hem eigenlijk alleen op basis van “hoopt t niet” uitgesloten.
Mijn ervaring is nou juist dat die het heel vaak zijn en zou daarom Jurre niet snel uitsluiten. Maar ik denk niet dat hij het is omdat ik Loes verdenk. Als de geschiedenis zich herhaalt zou het wat mij betreft toch gewoon Jurre kunnen zijn en blijf ik weer achter met een enorme kater (zie avatar)

Online Mol1991

• Forumlid
« Reactie #42 Gepost op: 30-11-2025, 10:20:42 »
De teleurstellende reactie zag ik ook van Rik, maar ik vind dat als presentator niet slim. Maarja misschien per ongeluk kan. En dat andere zien we gewoon anders, want het is maar een split seconde, maar ik vond dat de verbaasde reactie van Rik net iets sneller kwam dan de felle reactie van de kandidaten.

Maar ik denk dat hij het ook wel weet, want hij leek ook Loes op de achtergrond een beetje in de gaten houden, meer dan de rest tijdens het pittige eten. Zou hij het niet weten verklaard de verbaasde reactie wel.

Offline FS

• Forumlid
« Reactie #43 Gepost op: 30-11-2025, 10:23:22 »
Als de geschiedenis zich herhaalt zou het wat mij betreft toch gewoon Jurre kunnen zijn en blijf ik weer achter met een enorme kater (zie avatar)

Same here 

« Reactie #44 Gepost op: 30-11-2025, 11:16:22 »
Je kan concluderen dat Rik respect heeft voor het goede liegen van Jurre :-)
Maar of hij daarmee verraadt dat Jurre de mol is ?.. Hoeft niet.  Als kandidaat wil Jurre ook liegen om een voordeel te krijgen.
Het is een groot voordeel als kandidaat als je goed kan liegen

Offline Vangu Vegro

• Forumlid
« Reactie #45 Gepost op: 30-11-2025, 11:39:53 »
Om even een misverstand uit de wereld te helpen: Je kunt wel degelijk trainen om beter tegen pittig eten te kunnen. Heb ik zelf ook gedaan. Akkoord, omdat ik zo ver van de finishlijn begon heeft me dat langer gekost dan de voorbereidingstijd die de Mol krijgt, maar het kan absoluut.
Hoe je het ook wendt of keert, soms mislukken Molacties gewoon. Ik vind deze opdracht op zich dan ook geen reden om Loes als Mol af te schrijven. Voorgaande opdrachten daarentegen...  ;)
En waarom je hier iemand die niet tegen pittig kan Mol zou willen maken...  ???
"Als onder makkelijk te mollen mollen mollen mollen mollen, mollen mollen mollen stukken makkelijker nog."   - Kees Torn

Offline Krien

• Forumlid
« Reactie #46 Gepost op: 30-11-2025, 12:02:20 »
Ik heb een gevoel dat Rik handgebaren zit te maken tijdens deze opdracht,
Ik weet niet of hij altijd zo met zijn handen bezig is tijdens een opdracht maar het viel me nu op.

Offline BigBoots

• Forumlid
« Reactie #47 Gepost op: 30-11-2025, 12:20:14 »
Ik vind het te makkelijk om aan te nemen dat de Mol weet waar de 'foute' borden staan. Ja de Mol heeft voorkennis. Maar er zijn ook voorbeelden uit eerdere seizoenen waar de Mol niet alle informatie krijgt over een specifieke opdracht. Verder is het inderdaad ook de vraag of je dit kunt timen zonder op te vallen.
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Online Mol1991

• Forumlid
« Reactie #48 Gepost op: 30-11-2025, 12:31:59 »
Ik geloof echt wel, dat we meer achtergrondinformatie krijgen over dit spel bij de ontknoping. Maar ik blijf zeggen dat het te makkelijk is om na deze ene opdracht Loes af te strepen als mol, als het er verder toch wel dik bovenop ligt dat ze het is.

Offline Janjaap

• Forumlid
« Reactie #49 Gepost op: 30-11-2025, 12:41:53 »
Is het iemand opgevallen dat AM schrikt wanneer ze constateert dat ze bij de 2e gang op dezelfde plek zit als bij het 1ste gerecht en dan heel snel op een ander stoel gaat zitten. Op de plek waar ze eerst zat stond een zuur drankje en daar ging Kim zitten (die zat eerst aan de overkant waar geen drankje stond).

Offline Krien

• Forumlid
« Reactie #50 Gepost op: 30-11-2025, 12:51:40 »
Is het iemand opgevallen dat AM schrikt wanneer ze constateert dat ze bij de 2e gang op dezelfde plek zit als bij het 1ste gerecht en dan heel snel op een ander stoel gaat zitten. Op de plek waar ze eerst zat stond een zuur drankje en daar ging Kim zitten (die zat eerst aan de overkant waar geen drankje stond).

Ik heb net terug gekeken en je hebt dit goed gezien. ::ok::
Geeft me zelfvertrouwen voor mijn mol keus!

Offline Mvnl

• Forumlid
« Reactie #51 Gepost op: 30-11-2025, 13:27:55 »

Kan me als kandidaat ook voorstellen dat je denkt 'een plek die net veilig was gaat het nu misschien niet zijn..'

Offline BigBoots

• Forumlid
« Reactie #52 Gepost op: 30-11-2025, 13:45:14 »
Nog even een overzichtje van de opdracht

Heb ook nog even gekeken naar wat er gebeurt tijdens de stoelen dans.
De volgorde blijft nagenoeg gelijk, alleen Kim wijzigt in positie. De eerste keer maakt dat niets uit, de tweede keer belandt ze bij het zure gerecht

Ik zie hier niet echt een Mol actie in. Lijkt er meer op dat ze wat onoplettender is / meer geniet van de muziek en dans.

Ik denk ook niet dat het een Mol actie is van Anne-Marie om van stoel te veranderen. Als ze wist dat daar het zure gerecht was, dan had ze die stoel overgeslagen; volgende stoel was gewoon vrij om te nemen.
« Laatst bewerkt op: 30-11-2025, 15:21:59 door BigBoots »
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline Vangu Vegro

• Forumlid
« Reactie #53 Gepost op: 30-11-2025, 15:08:58 »
Maar ik blijf zeggen dat het te makkelijk is om na deze ene opdracht Loes af te strepen als mol, als het er verder toch wel dik bovenop ligt dat ze het is.

Als iemand die er rotsvast van overtuigd is dat Loes de Mol ab-so-luut niet is (en dat het er dus ook niet dik bovenop ligt), ben ik het hier helemaal mee eens. Als het hier ging om iemand die ik wél verdacht zou ik die hier ook niet om afstrepen.
"Als onder makkelijk te mollen mollen mollen mollen mollen, mollen mollen mollen stukken makkelijker nog."   - Kees Torn

« Reactie #54 Gepost op: 30-11-2025, 15:15:33 »
Kan me als kandidaat ook voorstellen dat je denkt 'een plek die net veilig was gaat het nu misschien niet zijn..'

En kan als mol een slimme zet zijn om om te wisselen ;-)

Offline Leendert

• Forumlid
« Reactie #55 Gepost op: 30-11-2025, 18:00:15 »
Wat is de tactiek van Nathan aan het einde hier? Toen hij het vraagteken had geopend, stond hij virtueel op twee jokers en Sahil op één. Door Sahil aan te zetten zijn envelop te openen, komt Sahil op twee en hijzelf op nul. Als een bondje gaan ze er per saldo dus op achteruit.

Het is echter onmols, omdat er daarna nog maar één persoon nodig was (AM) om geld te verdienen. Maar echt logisch is het niet.

Offline Delightz

• Forumlid
« Reactie #56 Gepost op: 30-11-2025, 18:11:05 »
Mij viel op dat kort voordat de muziek tijdens de eerste ronde stopt, Loes tussen Sahil en Merel rond de tafel danst. Ineens is daar Kim die zich er blijkbaar tussenwringt, waardoor Loes in het midden moet gaan zitten. Molactie van Kim?

Offline Run

• winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
« Reactie #57 Gepost op: 30-11-2025, 18:55:57 »
Wat is de tactiek van Nathan aan het einde hier? Toen hij het vraagteken had geopend, stond hij virtueel op twee jokers en Sahil op één. Door Sahil aan te zetten zijn envelop te openen, komt Sahil op twee en hijzelf op nul. Als een bondje gaan ze er per saldo dus op achteruit.

Het is echter onmols, omdat er daarna nog maar één persoon nodig was (AM) om geld te verdienen. Maar echt logisch is het niet.
Als Sahil de envelop zou openen, zou het van Annemarie afhangen of er geld in de pot kwam, en hij verdenkt haar al een tijdje. Zoals hij al verwachtte, maakte die de envelop niet open.  In de test zegt hij dat het voor hem nu case closed is.
« Laatst bewerkt op: 30-11-2025, 21:30:54 door Run »

Online Mol1991

• Forumlid
« Reactie #58 Gepost op: 30-11-2025, 20:26:34 »
Als iemand die er rotsvast van overtuigd is dat Loes de Mol ab-so-luut niet is (en dat het er dus ook niet dik bovenop ligt), ben ik het hier helemaal mee eens. Als het hier ging om iemand die ik wél verdacht zou ik die hier ook niet om afstrepen.
Eerlijk? Ik verdenk Loes pas toen ik na aflevering 4 op het forum keek dus nog maar een weekje, en afleveringen van 2018 en dit seizoen terugkeek en daarvoor zag ik haar steeds als kandidaat en iemand die snel afvalt sinds aflevering 1. Ik dacht zelfs bij elke executie t/m aflevering 4 dat Loes zou afvallen. Ik zat eerst vooral op oud-mollen, zoals Kim en Anne-Marie. Dus zo overtuigd ben ik ook niet, ook al lijkt het wel haha :)

Maar dit terzijde. Wat mensen hier al eerder aangeven, we weten niet wat de mol weet. Misschien heeft de mol alleen voorkennis van wat ze moeten doen, eten en drinken, zonder dat de mol weet welk bord of welk glas hij of zij beter niet moet kiezen. En ten tweede als ik naar de foto’s en uitleg kijk van BigBoots had ze geen keus, de andere kandidaten waren net iets sneller om een plek te kiezen, dus je kan ook net pech hebben. En als mol is dit spel sws lastig met troeven in het spel, want elk kandidaat wil dit en ze dus enorm fanatiek worden en dat is gewoon pittig voor de mol.
« Laatst bewerkt op: 30-11-2025, 21:42:12 door Mol1991 »

Offline daniwidm

• Forumlid
« Reactie #59 Gepost op: 30-11-2025, 21:17:37 »
Zodra Rick vraag iemand aan te wijzen, is Anne-Marie er steeds meteen bij om als eerste een uitspraak te maken.

Ze zegt "ja sorry Loes" om de discussie van eerder in te koppen. En ze zegt "jonges ik weet het al, het zijn deze twee", wijzend naar Kim en Nathan.
Je kunt het onmols noemen dat ze daarmee 2 vd 3 juist aanwijst (1000eu).
Je kunt het ook mols zien, omdat ze een plek in de laatste ronde wil bemachtigen en dus de door de groep meest verdachte onder de bus gooit. En dan hoopt met Nathan 500eu uit te sparen.

Voor mij is het dat laatste, want ik kan er niet overheen dat ik van de mol verwacht het voornemen te hebben gehad om tot het einde te geraken om 1 envelop niet openen te laten gaan.

Haar betrokkenheid omtrent de bibliotheek in opdr1 hierbij optellend. maakt haar een hoofdverdachte van de aflevering.
Mijn hoofd vind het alleen zó moeilijk te geloven dat ze het is  ::rofl::
« Laatst bewerkt op: 30-11-2025, 21:21:12 door daniwidm »