Auteur Topic: Wat is jouw nieuws van de dag?  (gelezen 1023147 keer)

Offline elise is de mol

  • Winnaar ER-pool 2003
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #160 Gepost op: 29-04-2004, 20:17:09 »
AVATARDIEF GEARRESTEERD

Bij een inval in een woonwagenkamp in Enschede is vanmorgen de vermoedelijke avatardief C.de A. aangehouden. In de caravan van de verdachte werd een groot aantal avatars aangetroffen. De politie kwam de vermoedelijke dader op het spoor doordat er sinds enige dagen een lelijke koe aangelijnd stond, welke kort geleden in Groningen als vermist was opgegeven. Op het stelen van avatars staat een maximale gevangenisstraf van 4 jaar.

Bron ???

 ::rofl:: ::rofl:: ::rofl:: ::rofl:: ::rofl:: ::rofl:: ::rofl:: ::rofl:: ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::
"Fear of a name only increases fear of the thing itself." "Je jure solennellement que mes intentions sont mauvaises."

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #161 Gepost op: 30-04-2004, 10:37:25 »
Pfft! Eindelijk kan ik weer rustig slapen, ik moet er niet aan denken dat mijn avatar was gestolen.  ::ohno::

Offline Nostradamus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Never say more than is necessary
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #162 Gepost op: 30-04-2004, 11:46:22 »
dit is eigenlijk geen nieuws, maar jah:

Het verhaal over CD-recordables, celstraffen en de douane

Stel je bent een bekende Dj. Je hebt een cd-recordable gekregen van een collega. Een track die je zojuist gedraaid hebt voor 30.000 mensen in een grote hal. Na afloop vertrek je weer naar het vliegveld waar de douane op je staat te wachten. Niks aan de hand denk je nog. Je hebt geen handelswaar bij, geen beschermde diersoorten en je hebt al helemaal geen bolletje geslikt. Het enige wat je bij hebt is een tas met kleren, een tas met platen en een map vol cd’s. En juist die haalt de douane er tussen uit.

Vreemd denk je. Wat is daar nu mis mee. “Meneer dit is illegaal,” zegt de douanier tegen je. Vervolgens draagt hij je op de hele map in te leveren en om mee te lopen naar zijn kantoor. Daar krijg je te horen dat je strafbaar bent omdat je illegale cd’s in je bezit hebt. Het klinkt onwerkelijk, maar volgens de officiele jurisprudentie ben je strafbaar want daarin staat dat alleen persoonlijk gebruik toegestaan is. Het kan iemand zelfs een celstraf van maximaal vier jaar of een boete van 45.000 euro opleveren.

De onmisbare cd-recordables verboden? Dat niet. Het gaat erom dat je kunt aantonen dat de artiest jou toestemming heeft gegeven om zijn muziek te gebruiken. Maar zie je het voor je? Je komt met een map van meer dan 200 cd’s op het vliegveld en daar moeten dan allemaal officiële documenten bijzitten. Dat worden lange wachtrijen op het vliegveld.
Het genoemde voorbeeld lijkt overdreven, maar iets soortgelijks overkwam Laidback Luke een paar weken geleden op Schiphol.

Voor ID&T.com wilde hij graag vertellen wat er precies aan de hand was.
“Toen ik terug kwam van de Winter Music Conference in Miami dit jaar, werd ik in Nederland door de Douane eruit gepikt bij een willekeurige controle. Grondig werd
mijn handbagage doorzocht en op een gegeven moment stuitte de douanier op mijn mappen met cd’s. Hij vroeg me waarvoor ik ze gebruikte en het leek geen probleem totdat
hij vroeg waarvan de stickers waren die ik op elke cd had geplakt. Ik maakte hem duidelijk dat dat foto’s waren van de hoezen van het originele vinyl. Op dat moment zei hij dat ik in overtreding was omdat ik de wet van copyright had geschonden, door foto's te nemen van de platenhoezen. Hij deelde me mee dat hij in principe al mijn cd’s in beslag zou kunnen nemen hierdoor. Gelukkig liet hij me deze keer gaan, maar ik moest hier wel rekening mee houden mocht ik een volgende keer gecontroleerd worden.”

“Bezorgd vertelde ik dit verhaal aan mijn management en die zou het eens allemaal navragen bij onder andere de Buma Stemra en de Douane. Blijkt nu dus dat ik niet alleen strafbaar ben door het schenden van de copyright van de vinyl hoezen, maar ook door het laten horen van
copies van muziek in het openbaar. In plaats van dat ik met een gerust hart langs de douane kan moet ik nu dubbel zo zenuwachtig zijn!”

“Ik vind het belachelijk dat het strafbaar is om als Dj cdr’s in je bezit te hebben. Het ten gehore brengen van gecopieerde muziek, ook al is het een copie van een orgineel in jou bezit, is verboden! Dus DJs met Final Scratch systemen zijn ook strafbaar. Ik ben een Dj die nog steeds netjes al zijn muziek koopt, ik ben geen crimineel! Tijden veranderen en ik zie het alleen maar toenemen dat DJs geen orgineel vinyl meer meenemen op reis. Ik vind het een typisch geval van een achterhaalde wet.”

“Het is misschien een vreemde wet, maar zo is deze nu eenmaal,” zegt Olga Meijer, juriste van Buma/Stemra. “In de wet staat dat persoonlijk gebruik toegestaan is. Dus als je een kopie maakt en deze vervolgens ergens ten gehore brengt, ben je strafbaar.”

Marco V, die ook een flink aantal cd’s gebruikt, maakt zich er niet zo druk om. “Het lijkt me een storm in een glas water. Laat die douane maar komen. Als ze echt moeilijk gaan doen dan bewijs ik met een paar telefoontjes mijn gelijk wel. Ik vind het maar een vaag verhaal. Ze zouden beter het downloaden op internet kunnen aanpakken in plaats van Dj’s die cd-recordables draaien van collega’s. Bovendien is het ook nog zo dat het grootste gedeelte van de cd’s in mijn tas door mijzelf gemaakt zijn.”

Olga Meijer: Het gaat dan wel om eigen muziek, maar als je ergens aangesloten bent dan draag je in feite al je muziek daar aan over. De muziek is dan in principe niet meer van jou. Ook CD-Recordables niet.” Meijer denkt wel dat het wel mee zal vallen met celstraffen en boetes. “We gaan er nog over brainstormen, maar uiteindelijk zullen we een werkbare oplossing vinden.”

Door: Thijs van Veghel (id-t.com)
« Laatst bewerkt op: 1-05-2004, 13:08:34 door Nostradamus »
Never interrupt your opponent while he is making a mistake.. You're now making one!

Offline Nostradamus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Never say more than is necessary
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #163 Gepost op: 1-05-2004, 13:07:31 »
Dinsdag populairste geboortedag

De meeste Nederlandse kinderen worden midden in de week geboren, vooral op dinsdag. Gemiddeld komen op een dinsdag 601 kinderen ter wereld. Dat blijkt uit de cijfers over 2002 van het Centraal Bureau voor Statistiek (CBS).

In totaal werden dat jaar 202.000 kinderen geboren, gemiddeld zijn dat er ongeveer 554 per dag. Behalve op dinsdag, zien op woensdag en donderdag ook relatief veel kinderen het levenslicht.

Het minste aantal kinderen komt op zondag ter wereld met een gemiddeld aantal van 452 geboorten. Ook op feestdagen is het geboortecijfer lager.

Geplaatst op: 30-04-2004

bron: id-t.com
Never interrupt your opponent while he is making a mistake.. You're now making one!

Offline Grace

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #164 Gepost op: 2-05-2004, 19:32:36 »
Acteurs Clooney en Damon in Amsterdam

Filmsterren George Clooney en Matt Damon hebben zondagmiddag hun intrek genomen in het Amstel Hotel. Ze zijn in Amsterdam voor de opnamen van Ocean's Twelve, het vervolg op Ocean's Eleven uit 2001.

De acteurs zullen een paar weken in Amsterdam verblijven. In de film heeft een roversbende onder leiding van Danny Ocean (Clooney) het voorzien op het oudste aandeel ter wereld dat in een grachtenpand in de Nederlandse hoofdstad wordt bewaard. Behalve in Amsterdam zal er ook worden gefilmd in Rome en Parijs. De opnamen zullen op 6 mei beginnen. Behalve Clooney en Damon worden ook Julia Roberts en Brad Pitt verwacht. Deze laatste heeft samen met zijn vrouw Jennifer Aniston een huis in de Amsterdamse Jordaan.

Overigens was een castingsbureau onlangs op zoek naar Nederlandse figuranten voor Ocean's Twelve. Op de website werd gemeld dat men op zoek was naar onder meer mannelijke voetballers tussen de 20 en 30 jaar. Volgens het bureau zouden er voor een Amerikaanse speelfilm scenes worden gefilmd bij een coffeeshop en in en rond Amsterdam, Haarlem en Den Haag.


Dat wordt van de week even een retourtje Amsterdam  ::tandpastasmiley::  ::trots:: En George Clooney, en Matt Damon en Brad Pitt..... :-* ::ok::

Bron: fok.nl
 
That's all

Offline Grace

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #165 Gepost op: 3-05-2004, 20:34:08 »
en nog even een uitbreiding van rtl boulevard....  ;D

Het is zover: Hollywood sterren George Clooney en Matt Damon zijn in Amsterdam. Vanaf 5 mei starten de opnames voor Ocean's Twelve in de hoofdstad.

Opnames
Voor het eerst in dertig jaar is Amsterdam het toneel van een grote Hollywoodproductie. De eerste sterren zijn in de stad gearriveerd voor de opnames van de film Ocean's Twelve, het vervolg op de internationale hit Ocean's Eleven, die woensdag 5 mei beginnen. George Clooney en Matt Damon draaien dan bij Hotel Pulitzer aan de Keizersgracht voor de eerste scène, die zich in de bar en buiten voor het hotel afspeelt.


Document
Behalve Clooney en Damon spelen ook Julia Roberts, Brad Pitt en Andy Garcia een rol in de film, maar welke sterren precies naar Amsterdam komen, is nog onduidelijk. In Ocean's Twelve moet een groep criminelen, net als in het eerste deel, een grote kraak zetten. De dieven slaan toe in Rome, Parijs en Amsterdam. Volgens omwonenden en winkeliers gaan zij in Amsterdam een historisch document van de VOC buitmaken.

Coffeeshop
De hele maand mei zullen op verschillende locaties in de stad opnamen worden gemaakt. Een deel daarvan vindt plaats op het Koningsplein en aan de Heiligeweg, een zijstraat van de Kalverstraat in de binnenstad. Volgens winkeliers worden Clooney en Damon op Hemelvaartsdag op deze locatie in coffeeshop De Dampkring gefilmd, terwijl zij een deal sluiten.

Zwijgplicht
De eigenaar van de coffeeshop heeft een zwijgplicht en mag hier van de productiemaatschappij geen mededelingen over doen. De winkeliers aan de Heiligeweg hebben het verzoek gekregen die dag geopend te zijn. Ook hebben zij getekend voor het afstaan van alle beeldrechten aan de productiemaatschappij. Het is de bedoeling dat Ocean's Twelve op 16 december dit jaar in première gaat.
 
That's all

Offline Nostradamus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Never say more than is necessary
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #166 Gepost op: 7-05-2004, 12:38:36 »
REBECCA LOOS IN DIENST SBS6
--------------------------------------------------------------------------------
 
Rebecca Loos, de Nederlandse diplomatendochter die meer dan een miljoen euro verdiende met uitlatingen over haar vermeende affaire met de voetbalvedette David Beckham, heeft een contract getekend bij SBS6. Ze gaat vanaf maandag in twee weken tijd zes keer Shownieuws presenteren. (Telegraaf).

Televisie-ervaring heeft ze inmiddels wel opgedaan.Eerder was ze al bij SBS6 te zien met het interview dat wereldwijd is uitgezonden. Hierin lichtte zij haar affaire met Beckham toe. Ook acteerde ze al in een datingshow in Engeland.

MEEST ZIEKE REALITY TV OOIT
--------------------------------------------------------------------------------
 
Channel 4 heeft een nieuwe reality TV format in de planning staan dat deelnemers in een labaratorium met opzet besmet met virussen.

Quarantine heet de show, waarin een week lang de deelnemers 24 uur per dag gevolgd worden. Degene die het meest gezond blijft onder het bombardement van virussen wint £100,000

Beiden van tvformats.web-log.nl
« Laatst bewerkt op: 7-05-2004, 12:42:02 door Nostradamus »
Never interrupt your opponent while he is making a mistake.. You're now making one!

Offline Nostradamus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Never say more than is necessary
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #167 Gepost op: 7-05-2004, 17:45:31 »
Kluivert verdient eigen boetes terug met etentje

7/5/2004  17:18

Een etentje met de selectie uit de opbrengsten van de boetepot wordt door veel trainers gezien als goede vorm van teambuilding. Frank Rijkaard is er zo één. En dus ging de complete spelersgroep, technische staf en aanverwante begeleiders samen uit eten.
Het bijzondere was dat het grote gezelschap plaatsnam in de trendy lounge-club Carpe Diem, waarvan Patrick Kluivert een van de eigenaren is. Bijzonder is eveneens dat Kluivert volgens de Catalaanse media verreweg de grootste zondaar is en de boetepot het meeste spekte dit seizoen. Met de komst van Barça verdiende Kluivert zijn eigen inleg indirect ruimschoots terug.

Toekomstig trainer krijgt ontslag

8/5/2004  16:27

Het moet een vreemde gewaarwording zijn. Ben je als trainer bezig met het nieuwe seizoen voor je nieuwe club, krijg je nog voor je kan beginnen je ontslag. Het overkwam Herman Glorieux.
Evergem legde Glorieux vast als opvolger van Omer Van Praet. De Belgische vierdeklasser kreeg spijt van dat besluit. Enkele maanden voor de start van het nieuwe seizoen wordt al afscheid genomen van de nieuwe trainer. 'We zaten niet meer op dezelfde golflengte', was de verklaring van voorzitter Etienne Bral in Het Nieuwsblad.

Bron: vi.nl
« Laatst bewerkt op: 8-05-2004, 18:40:27 door Nostradamus »
Never interrupt your opponent while he is making a mistake.. You're now making one!

Offline Nostradamus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Never say more than is necessary
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #168 Gepost op: 10-05-2004, 15:57:24 »
 
 
 
  Brit snelste ter wereld met sms

Sms-verslaafde James Trusler uit East-Sussex in Engeland mag zich de snelste sms'er ter wereld noemen.



Met zijn duim kan hij een tekstbericht van 160 tekens intikken en versturen in 1 minuut en 7 seconden.
James, die werkzaam is als ingenieur bij Britse Vodafone-netwerk, kreeg de volgende tekst voorgeschoteld:

´The razor-toothed piranhas of the genera Serrasalmus and Pygocentrus are the most ferocious freshwater fish in the world. In reality they seldom attack a human.´

Daarmee verpulverde hij zijn vorig record met 59 seconden. Toen ging het ook om een ongeziene tekst van 160 tekens lang.

James stuurt naar eigen zeggen 4000 berichten per maand. Per dag smst hij meer dan 100 keer. Sms’jes sturen hielpen James zelfs aan een vrouw. Hij is net verloofd met de 26-jarige Komila Chandra.

,,We kunnen ons veel beter uitdrukken in sms’jes. Ik ben er altijd erg snel in geweest. Ik ken mijn gsm en weet de toetsencombinaties van de verschillende letters uit het hoofd.´´


Geplaatst op: 08-05-2004


www.id-t.com
Never interrupt your opponent while he is making a mistake.. You're now making one!

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #169 Gepost op: 12-05-2004, 13:47:53 »
De UFO's uiteraard. Oehoe! Aliens!  ;D

Offline Nostradamus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Never say more than is necessary
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #170 Gepost op: 19-05-2004, 08:40:30 »
'Oudere zieker na bezoek aan ziekenhuis'
19-05-2004 07:36
 
Een op de drie mensen van zeventig jaar en ouder komt zieker uit een ziekenhuis dan voordat hij werd opgenomen. De helft van deze groep komt daar nooit meer bovenop en kampt met lichamelijke of geestelijke beperkingen. Dat concludeert volgens Algemeen Dagblad professor Olde Rikkert, die woensdag wordt geïnstalleerd als hoogleraar geriatrie aan de Katholieke Universiteit van Nijmegen.

Olde Rikkert baseert zich op eigen onderzoek en internationale studies. Volgens hem is de zorg voor oudere patiënten in de ziekenhuizen niet goed geregeld, waardoor in veel gevallen ondervoeding optreedt. Ook raken de ouderen in de war en komen zij vaak onnodig ten val. Bezuinigingen in de zorgsector maken het probleem alleen nog maar nijpender, vreest de professor.

[Copyright 2004, Novum]

freeler.nl
Never interrupt your opponent while he is making a mistake.. You're now making one!

Offline Nostradamus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Never say more than is necessary
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #171 Gepost op: 20-05-2004, 21:44:33 »
met het oog op het ek:

Olympique Marseille dient klacht over Collina in

Olympique Marseille maakte vandaag op de clubwebsite bekend dat het bij de UEFA een een klacht heeft ingediend over Pierluigi Collina, scheidsrechter bij de UEFA Cup-finale tegen Valencia woensdagavond. Volgens de Fransen zou de Italiaan zich 'te vriendschappelijk' met de Spanjaarden hebben gedragen.

"Hij begroette Amedeo Carboni (landgenoot, red.) vooraf wel erg vriendelijk. Na afloop werd hij door de Valencia-spelers gefeliciteerd met zijn volgens hen goede optreden. Met Carboni wisselde hij zelfs zijn shirt, dat is onbegrijpelijk", zegt een woendende Marseille-voorzitter Christophe Bouchet.

's Werelds beste scheidsrechter krijgt meestal louter lof ,het komt niet vaak voor dat men kritiek op hem heeft. Ook woensdagavond leek hij weer een goede wedstrijd te fluiten. Meest opvallende moment was door vlak voor rust. Fabien Barthez veroorzaakte een strafschop en moest terecht met rood van het veld.

voetbalzone.nl
Never interrupt your opponent while he is making a mistake.. You're now making one!

Offline elise is de mol

  • Winnaar ER-pool 2003
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #172 Gepost op: 21-05-2004, 20:30:54 »
Gewonden bij botsing treinen Amsterdam CS

Uitgegeven: 21 mei 2004 19:26
Laatst gewijzigd: 21 mei 2004 19:50
AMSTERDAM - Aan de oostzijde van het Centraal Station in Amsterdam is vrijdagavond omstreeks half zeven een intercity met passagiers op een wissel in de zijkant van een leeg treinstel gereden. Dat heeft de railverkeersleiding meegedeeld. Volgens eerste berichten van de spoorwegpolitie zijn er zestien gewonden gevallen. Enkelen van hen zitten nog bekneld.

De intercity kwam uit de richting Utrecht en was op weg naar Haarlem. De trein botste tegen een lege dubbeldekker, die aan het rangeren was. Voor de veiligheid van reizigers en hulpverleners is de spanning van de bovenleiding gehaald. Twee traumahelikopters en meerdere ambulances zijn ter plaatse.

De eerste intercitywagon is door de botsing over de locomotief geschoven en steekt de lucht in. De treinen kwamen ter hoogte van het voormalige postexpeditiecentrum met elkaar in botsing. In de oude TPG-toren zit nu tijdelijk het Stedelijk Museum.

Door de aanrijding is geen treinverkeer mogelijk tussen Amsterdam Centraal en Amsterdam Muiderpoort en tussen Amsterdam Centraal en Amsterdam Sloterdijk.


bron: www.nu.nl
"Fear of a name only increases fear of the thing itself." "Je jure solennellement que mes intentions sont mauvaises."

Offline Lindå

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Bono is verhuisd
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #173 Gepost op: 25-05-2004, 13:14:42 »
Bevrijd Eibergs meisje misbruikt

Uitgegeven: 25 mei 2004 06:57
Laatst gewijzigd: 25 mei 2004 10:25

MÜNSTER - De gewapende gijzelnemer van het 13-jarige Chinese meisje Wei Wei Hu uit Eibergen heeft zich dinsdagochtend overgegeven aan de Duitse politie. Het meisje raakte niet gewond en maakt het naar omstandigheden goed, aldus een Duitse politiewoordvoerder. De Duitse politie deelde mee dat het meisje in de veertig uur durende gijzeling seksueel is misbruikt.

De politie kwam de Nederlandse man in de nacht van maandag op dinsdag bij toeval op het spoor tijdens een routinecontrole bij het Duitse Greven. De gijzelnemer zette het meisje een mes tegen de keel en vluchtte met grote snelheid richting Münster. Daar wist de politie hem rond middernacht klem te rijden.

Omsingeling

De Duitse politie omsingelde het voertuig met honderden agenten en de Nederlandse politie voerde urenlange, moeizame onderhandelingen met de gijzelnemer. De dader zette bij herhaling het mes op de keel van het meisje, maar omstreeks half zes gaf hij zich over. De verdachte is overgebracht naar het politiebureau in Münster en daar ondervragen Duitse én Nederlandse agenten hem.

Patiënt

Volgens de Duitse politie is de dader vermoedelijk een patiënt van een psychiatrische inrichting in of rond Utrecht. Het zou gaan om een 37-jarige man die niet was teruggekeerd van verlof. Wegens soortgelijke delicten zou hij eerder met de Nederlandse justitie in aanraking zijn geweest. De Nederlandse politie acht het nog te vroeg om daarover mededelingen te doen.

Ouders

In Eibergen hebben de ouders van Wei Wei Hu de onderhandelingen en de bevrijding in de nacht van maandag op dinsdag continu gevolgd. Uiterlijk onbewogen hebben ze het goede nieuws ontvangen, verklaarde een buurman. "Ze zijn enorm blij, maar hebben moeite dat te verwoorden. U merkt misschien weinig van een uitbundige stemming, maar die komt zeker op gang."

Wei Wei Hu is nog in Münster. Een woordvoerder van de Nederlandse politie verklaarde dat ze dinsdag zo snel mogelijk met haar ouders zal worden herenigd. Dit gebeurt op een geheime locatie, waarschijnlijk in Duitsland.

School

Op scholengemeenschap Het Assink in Eibergen waar het meisje in de brugklas zit, hangt de vlag dinsdagochtend in top. Rector W. Kok noemt de bevrijding van zijn leerlinge "geweldig". Alle leraren zullen in de eerste lessen ingaan op het goede nieuws over hun medeleerlinge.

De 13-jarige Wei Wei Hu werd zondag onder bedreiging van een mes ontvoerd tijdens een fietstocht met een vriendinnetje door het buitengebied van het kerkdorp Rekken. Het andere meisje wist te ontkomen.

Wat t ook was, t lag gewoon niet aan mn toestand

Offline Tijgertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tijgerrrrr
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #174 Gepost op: 26-05-2004, 23:20:08 »
Zelfmoord scholiere door foute examenuitslag per SMS

SMS - Zelfmoorden zijn altijd tragisch, maar als iemand zelfmoord pleegt om een foutieve reden is dat dubbel zo wrang. Een Indiase scholiere pleegde zelfmoord nadat zij per SMS ontdekte dat ze voor haar examen gezakt was. Achteraf bleek dat ze geslaagd was.De Indiase scholieren konden hun examenuitslag ontvangen per SMS. Dit diende men aan te geven op het examenformulier. Door ongelukkige omstandigheden kreeg de zeventien jarige scholiere een foutief SMS'je met de mededeling dat ze haar examen niet gehaald, terwijl ze in werkelijkheid geslaagd was.

Toen bekend werd dat ze wel geslaagd was, had de jongedame in kwestie zichzelf al van het leven beroofd. Momenteel wordt uitgezocht of de fout voor het verkeerde SMS'je bij het SMS bedrijf ligt, of dat er een andere oorzaak is voor deze rampzalige fout.

Scholieren staan in India onder immense druk om hun eindexamen te halen. De zelfmoordcijfers onder jongeren stijgen elk jaar weer rond de examenperiode. Steeds meer scholen bieden begeleiding voor scholieren die niet met de examendruk om kunnen gaan.
[ Bron: Cellular News ]
 :o
Nu te huur in Zeeland: Strandstoelen! Slechts €3,00 per dag.

Offline Lindå

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Bono is verhuisd
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #175 Gepost op: 29-05-2004, 10:29:21 »
Ik heb kaartjes voor Madonnaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa  ::bravo:: ::bravo:: ::bravo:: ::tandpastasmiley::
Wat t ook was, t lag gewoon niet aan mn toestand

Offline Nostradamus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Never say more than is necessary
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #176 Gepost op: 29-05-2004, 17:12:42 »
 Tiener regelde zijn moord via internet

Een veertienjarige Britse jongen heeft via een chatbox op internet geregeld dat iemand hem zou vermoorden. Hij gebruikte valse namen en verzon een plot om een andere tiener zo ver te krijgen hem dood te steken.



De zestienjarige 'moordenaar' geloofde dat hij werd toegesproken door onder meer vrouwelijke geheimagenten die hem geld en seks beloofden als hij een leeftijdgenoot zou vermoorden.

De twee jongens troffen elkaar uiteindelijk in een verlaten steegje in de plaats Altrincham. De dader voerde zijn instructie uit, maar wist uiteraard niet dat de aanwijzingen niet van een geheim genootschap kwamen, maar van het slachtoffer zelf. De steekwonden die hij de 14-jarige toebracht bleken niet dodelijk te zijn, meldde de Britse krant The Times zaterdag.

Beide jongens verschenen vrijdag voor de rechter. Zij kregen geen celstraffen opgelegd. De jongste, die de moord plande, moet zich drie jaar lang onder toezicht laten stellen en mag het internet alleen onder supervisie van een volwassene gebruiken. De oudste, die de moordpoging deed, wordt twee jaar lang door deskundigen gevolgd.

Geplaatst op: 29-05-2004

id-t.com
 
 
Never interrupt your opponent while he is making a mistake.. You're now making one!

Offline Nostradamus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Never say more than is necessary
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #177 Gepost op: 29-05-2004, 18:20:14 »
RADIO 538 MARKTLEIDER 
Zoals we bij televisie naar het tijdvak 18-24 uur kijken, doen we dat bij radio voor het tijdvak 7-19 uur. Dat zijn de tijdvakken waar de meeste advertentie-euro's worden besteed. Dat het een kwestie van tijd zou zijn wisten we wel. En vanaf vandaag is het officieel. Sky Radio heeft haar lang bezette eerste plaats voor het eerst moeten afstaan. Want Radio 538 is de nieuwe marktleider:1. Radio 538 : 11,42. Sky Radio : 11,33. Radio 2 : 11,04. Radio 3 : 8,35. Radio 1 : 7,86. Noordzee : 5,07. Radio 10 : 4,88. Veronica : 4,79. Yorin FM : 2,910.CRN: 2,4

Bron: Intomart CLO, maart-april 2004, maandag-zondag 07.00-19.00 uur

BIG BROTHER NAAR SBS6 
RTL heeft definitief besloten volgend tv-seizoen niet met Big Brother te komen op Yorin. De RTL-directie, heeft lang gedaan over het besluit, schrijft het Algemeen Dagblad. Pas onlangs hakte RTL de knoop door. ‘Na vier mooie seizoenen hebben we de keuze gemaakt om dit najaar met andere programma's te komen', licht Yorin-programmaleider Erland Galjaard het besluit toe. RTL (Yorin) heeft het programma vanaf 1999 vier keer uitgezonden.Het stopzetten van Big Brother is een tegenvaller voor tv-producent Endemol. In november verklaarde Endemol-directeur Paul Römer nog dat de vijfde reeks van Big Brother dit seizoen 'hoe dan ook op de buis' zou komen in Nederland. Maar het programma is te duur. Römer erkent ook dat de kijkcijfers in Nederland elk jaar kelderden. De Endemol-directeur gelooft 'absoluut niet' dat de Big Brother-formule is uitgewerkt. ‘Ik ben ervan overtuigd dat er in Nederland ooit een vijfde deel komt. Als RTL niet meer wil, dan gaan we eens praten bij SBS.' (Adformatie)In Engeland start vandaag de vijfde reeks van Big Brother en komt er in ieder geval een hype op gang. In Duitsland is ook een vijfde Big Brother te zien.

bron; tvformats.web-log.nl


Stimulerende middelen populair onder leerlingen

Vitamine c, Red Bull, voedingssupplementen en ja echt waar, zelfs Speed wordt gebruikt door eindexamenkandidaten. Nog steeds denken veel scholieren dat stimulerende middelen concentratie verhogend werken. Volgens het voedingscentrum in Den Haag is het effect echter nauwelijks te merken.



Veel leerlingen en hun ouders, die willen weten of de middelen een betere concentratie opleveren, overspoelen het voedingscentrum met telefoontjes. Volgens het voedingscentrum is gezond eten en drinken veel verstandiger. Het drinken van cafeïnerijke drankjes zou beperkt moeten worden. Omdat er steeds meer nodig zou zijn om het zelfde effect te bereiken, hebben de dranken een verslavende werking met als mogelijk gevolg slapeloosheid, aldus het voedingscentrum.

Overigens is het niet zo dat eindexamenkandidaten nu massaal aan de speed zitten. Het gaat hierbij om enkelingen. Een jointje vooraf komt wel wat regelmatiger voor, maar de meeste leerlingen houden het bij vitamine pilletjes en energiedrankjes.

bron: id-t.com


Never interrupt your opponent while he is making a mistake.. You're now making one!

Offline Nostradamus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Never say more than is necessary
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #178 Gepost op: 29-05-2004, 20:09:51 »
Microsoft gaat strijd aan met iPod

Softwaregigant Microsoft gaat de strijd aan met Apple's iPod. Het concern komt later dit jaar met een collectie draagbare muziekspelers die aanzienlijk goedkoper zullen zijn dan de speler van Apple.



De Microsoft-speler krijgt een "look and feel" die even goed zal zijn als de iPod, maar gaat slechts 50 dollar (40 euro) kosten, aldus Yusuf Mehdi, een topman van Microsoft Network, tijdens de Goldman Sachs Internet Conference in Las Vegas. De iPod varieert in prijs van $249 tot $499 (203 tot 410 euro).
De introductie van de audiospelers staat gepland voor later dit jaar, gelijktijdig met de lancering van Microsofts nieuwe online muziekdienst. Deze dienst gaat gebruikers volgens Mehdi meer keuze bieden dan Apples iTunes.


Geplaatst op: 29-05-2004


bron: id-t.com
Never interrupt your opponent while he is making a mistake.. You're now making one!

Offline Giorgio

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is dé Giorgio?
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #179 Gepost op: 29-05-2004, 23:03:30 »
Eindelijk...