Borden heten gasten welkom
Vanaf 13:30 uur is er koffie met speciaal Hotel Big Brother-gebak, wees welkom!
Monique, moven, wegwezen!" Voordat er mensen arriveren, is het een rep en roer in het Hotel. "Wie heeft mijn ezel stukgemaakt?", vraagt Viola. "Heb jij straks een heel droge dweil?", wil Bonnie weten. "Ik heb 'm weer, hij zat er gewoon niet goed in", meldt Viola. Frank regelt uniforms voor vanavond: "De gasten komen om zeven uur of half zeven. Dus als de kleding hier rond half zes zou kunnen zijn, zou dat fijn zijn", zegt hij door de telefoon. Dan gaat de deurbel. De directie van scholengemeenschap 'de Rooi Pannen', een opleiding voor toerisme en horeca, komt op bezoek. "Goedemiddag, welkom in Big Brother", zegt Frank door de intercom. "Jongens, er komen gasten, dan kunnen we dit niet hebben!", verwijst Big Boss Henk naar de hectiek op de werkvloer. Bart waarschuwt Monique, die nog niet helemaal aangekleed is: "Monique, moven, wegwezen!" Henk verwelkomt de gasten en excuseert zich: "We hebben dit moment geen gasten, vandaar dat iedereen in werkkleding bezig is zich voor te bereiden."
Een enig jongMonique en Viola praten in de badkamer over hun nieuwe collega John. "Ik vind het een enig jong, hij heeft wel humor", vindt Viola. "En hij heeft zo'n leuke vader (Donald Jones, red.). Ik zou je in een doosje willen doen", zingt de presentatrice. De beide dames zijn erg blij dat er een actieve Hotelier aan het team is toegevoegd. "Ik was wel blij dat ik niet zo'n ouwe taart als mezelf binnen zag komen", geeft Viola toe. "Wie zou jij er nog bij willen hebben in het team?", vraagt Monique aan Viola. Daar hoeft Viola niet lang over na te denken: "Mireille Bekooy, die kan zo heerlijk koken en ze is zo charmant. En Beau van Erven Dorens. Beau is mijn nummer één." "En Albert Verlinde?", vraagt Monique. "Nee dat kan niet, hij is van RTL 4 en hij schijnt ons programma totaal af te branden", protesteert Viola. "Dan moeten we hem juist uitnodigen. Kom maar eens een keer kijken hoe het hier gaat", zegt Monique stellig. "Ja, laat 'm maar een dagje langskomen, dan is ie kapot", stemt Viola in.
"Wenst u de bout?" In de dinerzaal dekken de Hoteliers de tafel met behulp van de hotelmanager en de directeur horeca-afdeling. De directeur adviseert het gebruik van gaffertape om een tafelkleedstrook te bevestigen. "En dan erover heen met de strijkbout, klaar ben je." Het is soms makkelijker om niet te ingewikkeld te doen. John toont zich een ware gentleman. Hij buigt naar Bonnie en vraagt: "Wenst u de bout te hebben mevrouw St. Claire?" Ze antwoordt bevestigend: "Yes, meneer Jones."
Tip voor lauwe witte wijnDe hotelmanager heeft ook nog een slimme tip: "Soms vergeet je witte wijn koud te zetten, dat gebeurt in de horeca ook heel vaak. Dan zet je de fles wijn in wat water met ijs, waar je een klein beetje zout aan toevoegt." De wijn blijkt dan snel klaar te zijn. "Oh, dat ga ik straks proberen!", zegt Bonnie, enthousiast over dit nieuwe weetje.
Lekker roddelenViola complimenteert haar collega: "Monique, ik hoorde van mijn vriendin dat het linedancing gisteren helemaal is uitgezonden. Jij had talent zei ze. Monique wordt er blij van: "Heb ik talent? Ik vond het ook zo leuk! Ik had echt zoiets van 'Houdie'!" Henk gaat over op Viola's uitje. "Viola, morgen ben jij dus even weg." "Ja", zegt Viola. Henk heeft een voorstel: "Is het niet leuk als iemand Viola morgen vergezeld? Dan ben je ook niet in je uppie." Maar daar houdt Viola juist van: "Ik vind het heerlijk in mijn eentje." Gert lacht: "Ze wil het niet, laat die vrouw!" Maar Viola zegt toch na te denken over Henks suggestie. Henk denkt te weten waarom: "Kan je lekker over ons roddelen!" Dat doet Viola niet: "Ik verwacht zelfs in de taxi nog een camera, dus ik hou mijn mond!"