"De chemie ontbreekt" “Als Feyenoorder ben je blij met de klassieker Feyenoord-Ajax of Ajax-Feyenoord”, legt Dick Schneider uit. "Slechts enkele momenten per jaar zijn het tegenstanders, zelfs in de heel actieve periodes. Niet eens vijanden! Zonder zo’n tegenstander zou de sfeer en lol van voetbal eraf gaan. We hebben elkaar nodig." Over Ajax zegt hij: “Ze kunnen er geen team van maken, in die zin ontbreekt de chemie. De verdediging van Feyenoord is sterker.” Bennie Muller vult aan: "Ik heb niet veel toe te voegen aan Dicks verhaal. Maar ik denk onder andere dat ze de wedstrijd verloren hebben door de linksback die niet gewend is een directe man op rechtsbuiten te hebben. Hij is gewend om vrij te spelen, meestal heeft hij geen man en kan hij wel gaan. Dan kan je het aan hem overlaten. Hij speelde niet slecht, maar het is geen verdediger." Dan maakt Bart de winnaar van de poule bekend. Een vrouw heeft gewonnen en krijgt een T-shirt van Hotel Big Brother. "De anderen moeten hem kopen. Laten we nooit meer zeggen dat vrouwen geen verstand hebben van voetbal!", stelt Bart. Een applaus volgt.
Bart 'Spring uit 't Hotel'? Om even bij te komen en zijn aandacht even ergens anders op te vestigen, gaat onze jongste Hotelier naar zijn oma's verjaardag. Hij groet zijn collega's stuk voor stuk. Gewapend met een roos springt Bart uit het Big Brother Hotel.

Onze 'dutch hunk' gaat er even tussenuit!
Weer een Hotelier armerNiet snel nadat Bart is vertrokken, gaat ook Hotelier Jones het Hotel verlaten. Het lijkt wat rustiger te worden in Hotel Big Brother nu zowel Bart als John niet aanwezig zijn. Niet getreurd, want vanavond zijn deze twee breedsprakige Hoteliers weer terug in het Hotel. De thuisblijvers kletsen gezellig verder met Dick Schneider over een onomstreden onderwerp: verkeersboetes. "Het zijn net ninja's die zich uit het niets uit de lucht laten zakken aan een touw en dan doodleuk een boete uitschrijven omdat je onbewust verkeerd geparkeerd staat", spuit Monique. En zo heeft iedereen in het Hotel wel een ervaring met het Centraal Justitieel Incasso Bureau die die dolgraag met anderen wilt delen.

Zonder muts in deze kou? Een echte bikkel!
Kokkin Monique
Monique maakt een heerlijk gerecht voor haar collega's
Anita is verdrietigAnita belt met haar man, ineens moet ze heel erg snikken. “Wat is er aan de hand lieverd?”, vraagt Monique. “Mijn hond is net overleden, ik kan het niet bevatten.” “Meisie toch”, zegt Monique troostend. Ondertussen vraagt Anita wat er allemaal gebeurd is aan haar man. “Ik wilde het helemaal niet zeggen”, vertelt hij. “Nee, ik ben blij dat ik het nu weet”, stelt Anita hem gerust. “Ik ga een kaarsje voor haar branden.”
T-shirts vliegen de tent uit“Er zijn best wel veel T-shirts verkocht hè”, zegt Frank tegen Anita en Bonnie. “Echt waar? Oh wat leuk”, reageert Bonnie. “Ja, volgens mij wel een stuk of tien”, denkt Frank. Alles wat ex-Big Boss Henk aanraakt, lijkt in goud te veranderen. Binnen een week heeft hij het idee, om speciale Hotel Big Brother-shirts te laten drukken, ten uitvoer gebracht. En de T-shirts gaan als warme broodjes over de toonbank.
Even relaxen... De vier Hoteliers die in het Hotel zijn, genieten van hun zondagsrust. Bonnie en Frank lezen een krantje, Anita spit op haar gemak de mail door en Monique eet alvast een hapje. "Nou ik heb de voorhap getest en het smaakt uitstekend, hoor! Goedgekeurd door de vereniging van huisvrouwen", grapt Monique.
Viola, Chiel en Ferri zijn weer terug...met bussen vol geldChiel, Viola en Ferri komen terug van het Dutch Open Dartstoernooi. Met rammelende collectebussen staan ze voor de poort. “Was het leuk jongens”, wil Monique weten. “De mensen waren vrijgevig man!”, antwoordt Ferri. “Er waren er niet veel, maar ze gaven allemaal!”