Auteur Topic: Forumavontuur: IJzer-Eed  (gelezen 26049 keer)

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Forumavontuur: IJzer-Eed
« Reactie #100 Gepost op: 9-05-2020, 14:29:55 »
Top, dan gaan we een beetje socializen.
Met als voordeel dat ook even wat eenvoudiger, sneller, en korter is om te updaten :)





"Blijf daar toch niet staan, bij de kou van de deur - kom binnen, hier, bij de haard!" De vrouw slaat je stevig tegen je bovenarm en kijkt je recht in de ogen. Haar ogen twinkelen. "Dus jij komt helpen, ik ben benieuwd. Ik ben Cera". Je stelt je voor, maar wordt onderbroken door een luid rommelende maag. Cera knipoogt: "Goed gesproken, het is inderdaad etenstijd. Wees zo goed om brood met ons te breken, dan kunnen we elkaar beter leren kennen." Ging dit altijd maar zo makkelijk - misschien waren die kustlanders helemaal niet zo ruw?! Je wordt voorgesteld aan Lyf, Jorrick, Twenda en Eowan. De meeste namen vergeet je zo gauw je ze hoort. Leeftijden verschillen, en de mensen lijken niet specifiek op elkaar.

Je deelt het voedsel dat je die ochtend had gevonden als lunch, en zij delen hun brood en vis. Na een korte introductie, komt het gesprek weldra op de situatie van het dorp en de omgeving. De informatie is overwegend hetzelfde als wat je eerder van Vigo hoorde: een hoop observaties, maar weinig ideeën voor de achterliggende oorzaak. Na een tijdje huppelt een meisje binnen. Ze blijkt Katja te heten, is 7, de jongste dochter van Cera, en één brok energie en vrolijkheid. Ze hangt aan je lippen, en wil vooral jouw ervaringen en meningen weten. Cera glimlacht trots: "Katja wil ook reiziger worden, toch Kat?" Katja knikt enthousiast. Het sociale gezelschap van deze gastvrije mensen doet je goed, en je voelt je steeds meer tot rust komen. [toelichting: Ik heb gerold voor Sojourn (obv Hart), wat gaat over wanneer je assistentie of onderdak in een gemeenschap vraagt. We hadden een Strong Hit, waarna ik 2 dingen mocht kiezen. Ben gegaan voor +1 spirit (we staan weer op 4 uit 5) & +2 momentum (dan kunnen we soms slechte dobbelstenen negeren; momentum is nu 9 op een max van 10, dus heel goed) omdat we enigszins hebben zitten plannen.]

Als de lunch begint af te ronden, weet je nog niet veel meer. Je informatie is bevestigd, maar je hebt weinig nieuwe informatie gekregen. De verschillende dorpsgenoten waren het steevast eens met elkaar, zodat je vermoed dat ze in de voorbije weken vaker de informatie hebben doorgesproken (en dus allemaal ongeveer even veel weten). Twenda vertelt dat ze Kaivan de vorige avond enigszins zenuwachtig op het strand had zien wandelen.



De gemeenschap lijkt overwegend vriendelijk en behulpzaam. Ze hadden echter betrekkelijk weinig nieuwe informatie.
Willen we nog gericht naar iets vragen, of gaan we bijvoorbeeld naar een volgende locatie? (bijvoorbeeld: naar Luna, naar Kaivans huisje, naar het strand)

Ohja, en mochten jullie iets willen weten dat Bryndis zou weten (bv hoe ver is het strand v/h dorp), dan kan je dat altijd natuurlijk tussendoor vragen (in dit geval: grofweg 300 meter) ::ok::
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Forumavontuur: IJzer-Eed
« Reactie #101 Gepost op: 11-05-2020, 10:27:46 »
Ik begin me af te vragen of een deel van de bevolking wel weet dat er vreemde dingen zijn gebeurd in hun dorp. Misschien zou je aan een aantal dorpsbewoners zo losjes gerichte vragen kunnen stellen of ze wel doorhebben dat er dingen mis zijn? Daarnaast zou ik nog niet weggaan. Ze verwachten immers wel wat van je. Het kan echter geen kwaad om de omgeving te gaan ontdekken. Het strand, de velden, de bossen in de directe omgeving. En eventueel zou je van afstand het buurdorp kunnen gaan bekijken. Misschien kan Bryndis je een rondleiding in de buurt geven? Dan kan je haar nog wat meer ondervragen over het probleem, en wat jij eventueel zou kunnen gaan betekenen voor het dorp. Wel moet je sowieso altijd op je hoede zijn. Daarnaast zou ik wel regelmatig bij Luna gaan kijken. Zolang je niet precies weet wat er aan de hand is zou ik haar alleen nog niet meenemen naar het dorp...
Ich bin ein Bärliner!

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Forumavontuur: IJzer-Eed
« Reactie #102 Gepost op: 18-05-2020, 20:01:55 »
Ik probeer momenteel wat te veel dingen tegelijk te doen, waar vaak dit topic onder lijdt :-\\

Ga proberen om morgen eens een update te gaan verzinnen/schrijven ::ok::
Als in: ik denk dat dat ook relatief realistisch is ;D
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forumavontuur: IJzer-Eed
« Reactie #103 Gepost op: 18-05-2020, 20:55:39 »
Ik was er echt ten volste van overtuigd dat ik hier al op gereageerd had, maar blijkbaar niet :o

Ik denk dat we nog even gericht aan Cera moeten vragen wat zij denkt wat de oorzaak is. Daarna kunnen we misschien eens bij het huisje van Kaivan gaan kijken. Misschien is daar meer informatie te vinden over wat er met Kaivan is gebeurd, of misschien heeft hij wel dingen opgeschreven.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Forumavontuur: IJzer-Eed
« Reactie #104 Gepost op: 20-05-2020, 22:33:46 »
Ik was er echt ten volste van overtuigd dat ik hier al op gereageerd had, maar blijkbaar niet :o

No worries, dat kan gebeuren :)


Goed, eerst even de suggesties weer samenvoegen:
Spoiler: suggesties (klik om te tonen/verbergen)




Aan het eind van de lunch beginnen de meeste disgenoten op te staan: ze hebben nog meer te doen vandaag. Je blijft een beetje hangen bij Cera, weet niet precies hoe je het moet aansnijden: "Cera, ik.. bedankt voor jullie gastvrijheid. Ik zal er alles aan doen om deze kwestie op te lossen. Maar wat ik dacht. Waar ik aan zat te denken.. Ik ben pas net begonnen. Jullie zijn m'n eerste grote opdracht. Ennum.." 'En je voelt je hier goed, dus je wilt je eerste individuele bloedbond met ons sluiten', vult Cera je aan. Je kijkt haar dankbaar aan: "Ja". 'Hmm, ja, dan zou je wel iemand moeten vinden die dat met je wilt sluiten he. En je bent hier nog niet zo lang, maar ze moeten al wel een goede indruk van je hebben'. Cera kijkt de hele tijd lachend met een schuin oog naar haar dochter. Katja staat inmiddels te poppelen van ongeduld: 'Ja, mag ik?!' Cera knikt: 'Je bent nu 7 jongedame, dat lijkt me oud genoeg.'

Je knielt voor Katja, terwijl Cera een ijzeren mes pakt. Katja pakt je hand, terwijl Cera het mes er voorzichtig insteekt. Jullie handen bloeden tegelijk, het mes smeert, vermengt, en wordt teruggetrokken. Bij dezen ben je deel van deze gemeenschap.
toelichting: (bloed)bonden zijn belangrijk voor het verkrijgen van hulp, en om ooit ergens een thuis te vinden mocht je tot een hoge leeftijd overleven. Directer praktisch, is dat het op sommige relevante acties (zoals in het dorp informatie vergaren) ons een aanvullende +1 geeft. We scoorden hier een Weak Hit. Dat was niet superhandig, dus ik heb al onze momentum ingezet om daar een Strong Hit van te maken. Daardoor hadden we een mooie bond, zonder dat ze aanvullende eisen hadden. Ons momentum resette naar 2, maar door de strong hit kregen we direct +2 momentum, dus we staan op 4. Hoog momentum (we hadden 9) is alleen nuttig als je het gebruikt om dobbelstenen te cancellen.

Nadat je de bond hebt gesmeed, valt je op dat Katja ook rijen kleine wondjes op haar onderarmen heeft. En, bij nader inzien, Cera ook. "Heeft iedereen die?" Cera knikt: 'Sinds een paar weken. Sommigen in het dorp claimen dat via de wondjes onze itse uit ons lekt. Anderen dat het nieuwe, aggressieve, vleesetende beestjes zijn. En onzichtbaar, want we hebben ze nog nooit gevonden. Of een ziekte, allergie, steekdieren..' "En jij?" Cera is een moment stil. '...Ik ben verantwoordelijk voor alles en iedereen in dit dorp. Daar hoort ook bij dat iedereen doet waar die goed in is. Kaivan is goed in denken, dus ik luister naar hem. Hij zei dat de meeste redenen niet de neerslachtigheid verklaren. En dat van de itse verklaart niet de wondjes. Iets moet beide verklaren. En de zee, waarom die zo eng aanlokkelijk is.' Je probeert een sluitende verklaring te bedenken voor alle componenten, maar komt ook even niet verder. 'Maar dat gaat nu wel jouw taak zijn, Bryndis. We zijn nu verbonden. Ga voort op het werk van Kaivan. Hoeveel goede eigenschappen Jorrick, Twenda en de rest ook hebben: het zijn geen denkers. Kaivan wel. Jij wel.' Je fronst je wenkbrauwen: "Dan moet ik maar bij Kaivans hut beginnen: misschien heeft hij aantekeningen nagelaten."

Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Forumavontuur: IJzer-Eed
« Reactie #105 Gepost op: 20-05-2020, 22:34:34 »

Katja vindt het fantastisch om je Kaivans hut te laten zien. Je hebt het idee dat jullie de minst-rechtstreekse route mogelijk nemen, terwijl Katja je uitvoerig uithoort. 'Heb je weleens een moord opgelost?' "Ik heb weleens meegeholpen daarbij"; 'En een reus, heb je die weleens verslagen'? "Nee." 'Elfen?' "Nee.." 'Weerwolven? Mijn opa heeft welee-' "Ik weet niet of die bestaan" 'nu misschien niet meer.. En heb je ook een mammoet? Of een valk?' "ik heb een wyvern genaamd Luna, ze wacht momenteel daar aan de bosrand", je wijst waar je vandaan kwam. 'Oh, daar moeten we ook naartoe voor Kaivan!', en Katja maakt direct rechtsomkeert: 'dit is een snellere snelste route naar Kaivan!' "Uhu.." Bij de bosrand, waar je Luna had achtergelaten zie je.. niets. Geen Luna, geen spoor, geen aanwijzingen waar ze naartoe is. Het zint je niet, maar misschien rook ze wild?.. Je besluit om voorlopig even verder te gaan met Katja naar Kaivan. Katja's optimisme heeft zowaar een minimaal deukje opgelopen dat ze niet haar eerste Wyvern heeft gezien. [toelichting: Gathering information (met de extra +1) zorgde voor een 9! ..alleen ik gooide ook 2x 10, de slechtste optie, zodat we alsnog een Miss hebben + een Complication. Dus Luna is pleitte.]

Kaivans hutje is aan de rand van het dorp - hooguit 150 meter van Cera's huis, maar jullie zijn door en om het gehele dorp gezigzagd. Nu weet je tenminste wel waar iedereen woont, als je hun namen had onthouden, en in de verte heb je op een goede 5 kilometer afstand aan de andere kant van de baai de huisjes van Kormak Haven gezien. Kormak Midden hoort ergens middenin te liggen, maar was te sterk verscholen door bebossing. De zeekant is, zoals Kormak-Noord, verscholen achter een kleine, ondiepe lagune, die bij laag water van de zee afgesloten is.

De deur van Kaivans hutje staat open. Als jullie de ingang naderen stapt er juist een drijfnatte man naar buiten. Hij houdt triomfantelijk een druipende ijzeren grijphaak naar boven, en roept: 'Uit zee!'. Katja rent intussen op hem af, knuffelt zijn middel, en roept 'ze zeiden dat je ook weg was..'




Mensen, waarom zijn mijn updates altijd zo lang?! :-X ::ohno::


Goed, we hebben Kaivan gevonden. Hij leeft nog, altijd goed nieuws.
We willen hem vast vragen stellen, maar wat allemaal?
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Forumavontuur: IJzer-Eed
« Reactie #106 Gepost op: 21-05-2020, 13:35:38 »
Aangezien blijkbaar het dorp dacht dat hij weg was, is het handig om te weten waar hij geweest is, wat hem zeg maar overkomen is. Misschien kan je er je voordeel mee doen. Ook is het handig om te vragen of hij eventueel een idee heeft wat de plakjes op de armen van iedereen zouden kunnen zijn. Wat de oorzaak zou kunnen zijn.
Ich bin ein Bärliner!

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Forumavontuur: IJzer-Eed
« Reactie #107 Gepost op: 29-05-2020, 22:22:25 »
Volstrekt logische optie ::ok::
Hmmm, hoef helemaal nergens voor te gooien deze update. Ook weleens handig.




Kaivan streelt Katja's haar, en wendt zijn blik dan naar jou. 'Dat is Bryndis!', roept Katja: 'Ze is ook een priesteres, maar dan van Oktannu. En ze is nu ook deel van onze gemeenschap! Kijk!'. Ze toont haar nog lichtelijk bloedende handpalm, maar Kaivan kijkt niet. Hij staart strak naar jou. Hij doet een stap naar voren, je ziet zijn ogen zwart worden als oneindig diepe putten. Je bent direct op je hoede en doet zelf een stap naar achter. 'Zo! Bryndis! Priesteres van Oktannu!', buldert zijn stem onnatuurlijk hard. Zijn zware dreunende stem gaat over in het rollen van de donder, wat overgaat naar een bevend gevoel.. de aardbodem zelf lijkt licht te beven, en Katja kijkt onzeker om zich heen, en terug naar Kaivan. 'Ik ben Kaivan! HOGEPRIESTER van Dessa!'

Opeens begint je iets te dagen. Thaumaturgy. Je tikt even je ijzeren munt aan, en meteen slaat de deur van Kaivans huis met een klap dicht. "Dat kan ik ook", zeg je. Meteen neemt het dondergeluid af, komt de aarde weer tot rust, en zie je Kaivans groene, grijnzende ogen. "Ik kan het echter maar eenmaal per dag, dat was indrukwekkend. Hogepriester zei je? Echt? Hier?" Kaivan loopt inmiddels losjes naar je toe, en steekt zijn hand uit: 'Oké, nog niet, was het maar zo'n feest. Kaivan, eveneens standaard priester.' Zijn stem is weer normaal, op het zachte af. Je schudt zijn hand. 'Thaumaturgy is het enige dat ik oneindig vaak kan. Geen idee waarom. Dessa is ondoorgrondelijk, en nog wat van die dingen. Je weet hoe dat gaat'. Je knikt: jij bent ook duidelijk niet zo streng in de leer - de Goden en Godinnen lijken soms maar wat te doen, maar goed: de magie is nuttig.

Ineens valt Katja's oog weer op de grijphaak in Kaivans hand: 'Wat is dat, Kaivan?', vraagt ze nieuwsgierig. Op het object staan in een vreemd schrift tekens geëtst. 'Dat heb ik gevonden. Hier, vanochtend, in de baai. Ik weet ook nog niet precies wat het betekent, maar de hoeveelheid hersenen in dit dorp is blijkbaar vandaag verdubbeld, dus wellicht komen we er nog achter!'. Hij knipoogt naar je. Je pakt de grijphaak over, en kijkt naar het schrift. Je hebt geen idee. Maar dat is niet het belangrijkste momenteel. "Ik ben je broer tegengekomen, een paar uur geleden. Hij leek te denken dat je dood was?"

Kaivan slikt moeilijk, en zegt 'Ik.. wist niet zeker of ik terug zou komen. Maar het zat mee, er zat niets meer in de baai, althans, verder niets levends. Ik neem aan dat je de situatie inmiddels hebt meegekregen?' Je vertelt in vogelvlucht dat je daarom bent gekomen, en alles wat je hebt gehoord. Jouw betrokkenheid bij de situatie lijkt Kaivan goed te doen: 'Dan hoef ik dit niet meer alleen op te lossen. Er zijn een hoop suggesties gedaan, maar de meeste gaan natuurlijk volledig incorrect & bijgeloof zijn. Dus vanochtend, tot een uur geleden, heb ik de hele bodem van de baai-inham afgezocht.' Je kijkt verbaasd op: "De bodem?" 'Ik had al jaren een spreukrol liggen waarmee je onderwater kon ademen. Geërfd van de vorige priester hier. En ik dacht, als ik hem nu niet zou gebruiken, wanneer dan wel? Maar die was dus eenmalig, en nu geheel gebruikt'. "Maar je hebt dus de bodem van de inham afgezocht en daarom was je de hele ochtend weg?", verduidelijk je. 'Ja, ik was op zoek naar aanwijzingen. En die heb ik gevonden'. Hij houdt de grijphaak omhoog: 'Deze is nieuw zo te zien. En hij was er nog niet toen enkele jaren geleden de inham droog lag. Dus waar we ook mee te maken hebben: het is intelligent en vaardig genoeg om dit te maken, en hij heeft ergens grijphaken voor nodig.' Ineens begint Kaivan luid te niezen. Hij is dan ook nog drijfnat, en zo warm is het ook weer niet. 'Ik ben zo terug', zegt hij: 'Even droge kleren aandoen', en hij verdwijnt in z'n huisje.



Alrighty, we hebben Kaivan ontmoet & weten waar hij de rest van de dag was geweest: op onderzoek op de bodem van de baai.
We hebben tevens enig idee van zijn theorievorming: hij mikt niet op bijgeloof, en is van mening dat de grijphaak duidt op een intelligent & vaardig.. iets. Dus vermoedelijk geen stekende dieren.
Ah, crap, vergeten om te laten vragen naar de wondjes. Oké, verwerk ik dat sowieso volgende update, als Kaivan weer droge kleren aanheeft ;D

Wat gaan we verder doen? Hebben we nog meer specifieke vragen voor Kaivan; willen we een kijkje in z'n hutje; willen we naar de inham van de baai; terug naar Cera; door naar Kormak-Midden; binnengluren terwijl Kaivan zich omkleedt; iets anders?
« Laatst bewerkt op: 29-05-2020, 22:33:57 door hulpdakdekker »
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Forumavontuur: IJzer-Eed
« Reactie #108 Gepost op: 2-06-2020, 11:02:52 »
Nu Kaivan zich aan het omkleden is is het logisch dat je even zijn hutje bekijkt. Ik bedoel, Kaivan komt positief over, maar ik zal nog zeker een slag om de arm houden. Voorzichtigheid kan geen kwaad. Ik zou voorlopig eens het initiatief bij Kaivan leggen. Kijken waar hij zoal mee gaat komen.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forumavontuur: IJzer-Eed
« Reactie #109 Gepost op: 2-06-2020, 12:44:33 »
We kunnen aan Kaivan vragen wat voorlopig zijn theorie is: hij heeft er vast wel één. En hem dus vragen naar de wondjes. Verder neem ik aan dat we als priesteres zelf ook wel iets weten over wat voor intelligente en vaardige wezens hiertoe in staat zouden kunnen zijn, dus kunnen we misschien onze eigen kennis nagaan om te bedenken wat we hierover weten?

Verder zou ik zeker even rondkijken in het hutje ::jaja::

Daarna zou ik zelf gaan rondkijken bij de baai, en daarna eens naar Kormak-Midden (en tussendoor misschien eens Luna gaan zoeken), maar laten we dat voor een volgende update bewaren ;D
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Forumavontuur: IJzer-Eed
« Reactie #110 Gepost op: 8-06-2020, 22:29:52 »
De inwoners worden hun hemd van het lijf gevraagd over hun vermoedens ;D
In mijn hoofd was de vorige update het gros van wat Kaivan wist/dacht: de meeste suggesties slaan nergens op, ogenschijnlijk is het intelligent, vaardig, en heeft het een grijphaak nodig. Maar sure, ik zal er voor gooien of hij enig concreet plan heeft. Hmm, we willen hem niet echt overtuigen: ik zal voor hem een Verstand-worp doen (op basis van Verstand 3).

Wij kunnen zeker onze eigen kennis hierover nagaan - zal ik eveneens voor gooien.

Dan komt het uit op het volgende:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)




Terwijl Kaivan zich in zijn hut terugtrekt om zich om te kleden, nader je z'n hutje om door de deuropening te kijken. Het hutje is klein & bestaat uit een enkele ronde kamer. Kaivan is uit zicht, en je ziet vooral veel zooi. Kleren liggen op een tafel, naast enkele houten borden en bekers. Links aan de muur staat een stellingkast, met potjes, enkele boeken, stapels papier, krijt, verf en bossen gedroogde kruiden en planten. Recht tegenover je is een openhaard waarnaast een klein aanbeeld staat, met een hamer en een ijzeren tang. Voor de openhaard ligt een tweede stapel kleding. Middenin die stapel is een lage kuil, alsof Kaivan het gebruikt om erop te liggen. Een nat hemd ploft op de stapel. Katja sist je toe dat hij nooit bezoek krijgt en bekend staat als sloddervos.

Ineens staat Kaivan in de deuropening, en staart je aan 'Zeg, zat jij me soms te bespieden?' Hij klinkt niet echt boos. "Ik... was gewoon benieuwd of je ook van die wondjes op je arm had." 'En ze vroeg zich af waarom je hut altijd zo'n puinzooi is', vult Katja je aan. Kaivan trekt de deur achter zich dicht, en zegt 'Ach, ik kan alles vinden, en ik leef toch buiten.' Hij rolt de mouw van z'n droge shirt op: 'Maar inderdaad, die heb ik ook'. Nette rijen wondjes vullen de lengte van z'n arm. "Enig idee wat ze zijn?", vraag je hem. 'Nou, wederom duidt het op een intelligent wezen of beest. Het werkt geordend, want iedereen heeft deze wonden, en secuur. Daarnaast helen ze snel, en we hebben verder geen andere wonden. Soms worden ze 's avonds opnieuw opengereten, althans toen het wezen hier nog was, maar tegen de ochtend zijn de wondjes al mooi dicht. Dus ik denk dat het doelbewust de wonden maakt, maar ons zo weinig mogelijk schade probeert toe te brengen. Ik denk dat het alleen ons bloed wil.' [toelichting: Kaivan gooide op Verstand een Strong Hit.]

Je probeert diep na te denken over welke intelligente wezens je kent die vermoedelijk bloed drinken, en dan ook nog op een geordende manier. Je denkt vluchtig aan vampieren, maar dat waren mythes uit de Oude Wereld, en bestonden daar waarschijnlijk ook niet. Je weet dat er allerlei intelligente volken zijn, naast de mensen. De eerstelingen leven overwegend teruggetrokken, maar ze zijn er zeker. Je hebt betrouwbare verhalen gehoord over het bestaan van elfen, dwergen, reuzen en trollen. Die zijn het waarschijnlijk niet, al was het maar omdat ze van nature niet onder water leven. Je hebt ook een hoop onbetrouwbare verhalen gehoord, zeker over een dozijn andere volken - maar mythe en werkelijkheid zijn moeilijk te onderscheiden. [toelichting: We gooiden een weak hit op het gebruiken van ons eigen Verstand]

"Dus vermoedelijk is het een bloedzuigend, intelligent volk.", zeg je: "Dat klinkt niet als een van de volken waarmee ik bekend ben. Jij?" Kaivan schudt zijn hoofd: 'Niet bepaald mijn expertise. Ik ben goed in kruiden, planten, ijzer bewerken, en feestkunstjes', zijn ogen gloeien paars op: 'Maar niet in mythische wezens. Misschien weet Mitunu in Tir daar meer over. Waarschijnlijk. Maar dat is zo een paar dagen reizen'. Je herinnert dat Tir een van de dorpjes was waar Jort mee handelde.

De zon begint langzaam te zakken. Je zal nog grofweg anderhalf uur aan daglicht hebben, gevolgd door schemering.



Alright, Kaivan had dus toch nog een theorie ;D
De middag begint te vorderen, maar de inham van de baai is op grofweg 500 meter afstand, dus daar zou je nog naartoe kunnen. Ook is het mogelijk om Luna te gaan zoeken, of nader na te denken over je slaapplaats (in het bos of in het dorp). Het is tevens mogelijk om naar Kormak-midden te gaan, maar dan kom je aan als de avond valt.
Zoals altijd zijn andere opties ook geheel mogelijk.
Wat doe je?
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forumavontuur: IJzer-Eed
« Reactie #111 Gepost op: 9-06-2020, 00:17:20 »
Nou, eerst rondkijken bij de baai lijkt me dus een goed plan, of we nog iets opvallends zien. Daarna lijkt het me handig om Luna te zoeken, en een slaapplek te vinden. Misschien is het wel zo comfortabel om ergens in het dorp te kunnen slapen - daar kan Katja misschien mee helpen? - maar anders kunnen we ook wel weer in het bos overnachten.

Na die overnachting lijkt het me een goed plan om eens naar Kormak-Midden te gaan, idealiter met Luna.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Forumavontuur: IJzer-Eed
« Reactie #112 Gepost op: 9-06-2020, 08:47:34 »
Inderdaad, eerst naar de baai. Het is zo dichtbij, dat het zonde zou zijn er niet heen te gaan. Zelfs als het helemaal niks oplevert. Maar er is daar vast wel een kleine aanwijzing te vinden! Luna en een slaapplek zijn ook zeker van belang. Waar die slaapplek moet zijn? Een lekker bed is natuurlijk beter dan weer een nacht in het bos. Maar dan moet je wel de dorpelingen 'waarschuwen' dat je nog een reiscompagnon hebt... Tenminste als je Luna kan vinden. Misschien kan Katja, of zelfs Kaivan helpen met het vinden van een lekkere slaapplaats, en met het zoeken naar Luna? De volgende dag zou je naar Kormak-Midden kunnen gaan. Naast Luna zou het misschien ook handig kunnen zijn om iemand uit het dorp mee te nemen. Iemand die ze in Midden ook kennen. Kaivan zou dan natuurlijk de perfecte kandidaat zijn. Mocht je daar niks vinden zou je eraan kunnen denken om naar Tir te gaan. Met Luna, en met Kaivan of iemand anders uit het dorp.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Alessakearns

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Forumavontuur: IJzer-Eed
« Reactie #113 Gepost op: 9-07-2020, 20:48:41 »
Ik vind dit verhaal leuk, het ziet er geweldig uit!