Hallo lieve finalisten!
Van harte gefeliciteerd met het halen van de top 2.
Bjorn
Je vertelt heel leuk over hoe goed je het hebt gespeeld om tot hier te komen, maar ik denk dat jij al lang was afgevallen als Mitch niet zoveel opdrachten won. Eens? Zo nee, waarom niet?.
Bedankt Jacco

.
Interessante vraag. En ik snap dat mensen dat misschien zouden denken aangezien ik close samenwerkte met Mitch. Dus ja, als hij HOH won, was ik niet ontevreden. Ik heb echter tijdens het hele spel wel hard gewerkt om mijzelf juist veilig te houden in zoveel mogelijk scenario's.
In Big Brother kun je veilig zitten als de ene persoon HOH wint, maar vrijwel zeker genomineerd worden als precies de verkeerde persoon HOH wint.
Ik wilde vermijden dat ik al mijn eieren in 1 mandje zou stoppen, en als Mitch of Frank een keer geen HOH zou winnen, dat ik dan genomineerd was.
Daarom heb ik aan het begin met verschillende mensen contact gezocht, en toen jij me vertelde dat Chipie aan het zoeken was naar mensen om een groot verbond mee op te richten, heb ik bij jou aangegeven dat ik het super chill zou vinden als het jou zou lukken om mij daarin mee te nemen.
Mede dankzij jou had ik daarom een verbond met jou, Chipie, PieterBasje, en Wouter. En aan de andere kant van het huis met Mitch en Frank.
Rob en Insanis waren mijn 2 grootste gevaren, maar omdat ik oren had aan beide kanten van het huis, wist ik wel gelijk wat hun plannen met mij waren en kon ik daar snel actie in ondernemen. Nadat Rob het spel had verlaten, en ik met Insanis vrede gesloten had, denk ik dat er nauwelijks kans was dat ik het spel moest verlaten.
Als Frank HOH had gewonnen, had hij mij niet genomineerd.
Als jij HOH had gewonnen, denk ik dat je me niet had genomineerd.
Als Chipie HOH had gewonnen, denk ik dat hij me niet had genomineerd.
Als Insanis toen HOH had gewonnen, zou hen mij eerst wel hebben genomineerd, maar na mijn gesprekken met hen denk ik dat hen eerder Mitch en Chipie had genomineerd, dan ikzelf.
Zelfs als ons drietal met Frank en Mitch ergens door de mand was gevallen, en ik het vertrouwen van jullie was verloren, waren er 2 andere grote targets (namelijk Frank en Mitch), naast wie ik dan genomineerd zou worden. En als ik naast hun zat, had ik een goed argument waarom ik een minder grote bedreiging was, en hopelijk toch kon overleven.
Dus ik vind het een terechte vraag die je stelt, het feit dat Mitch zoveel opdrachten won was zeker niet slecht voor mij."
Maar, het was nog veel belangrijker voor Mitch zelf. Als Mitch niet zoveel opdrachten had gewonnen, had hij hier vrijwel zeker niet gezeten. Terwijl ik elke week bezig was met het verzinnen van een plan B, een plan C, en een plan D, om tóch nog te overleven.
Bjorn & Mitch
Vertel iets over je medefinalist in dit spel wat ik (waarschijnlijk) nog niet weet. Ik ben benieuwd!
Wist je dat Mitch blond bier niet als speciaal bier beschouwd? Een echte kenner is het!
Maar ook iets spelgerelateerds: In week 3 was hij 10000% zeker dat jij eruit moest in plaats van PieterBasje.
Toch is ie uiteindelijk nog van gedachten veranderd. Dat was best stressvol