Terug naar JaccoS, en het begin van de "strijd om Hidm"
Goedenavond JaccoS, daar ben ik weer. Ik sprak met Swifty en wij hebben een tijdelijk pact binnen dit spel, maar vooralsnog lijkt het erop dat ik de enige ben met een wapen.
Lennart lijkt solo te spelen, hoewel Bubbles wel al een tijdje naast hem staat. Maar Bubbles was ook even bij Vermoljoen en Kaaasje, die trouwens aldoor op elkaar aan het liggen zijn, dus die hebben sowieso een pact samen.
Dan is alleen HIDM waarschijnlijk nog een vrije speler.
Hoi! Ik zou mij graag aansluiten bij jullie pact. Als ik haar tegenkom, en jij het ook goed vindt, wil ik dat met haar delen. Ook HIDM is welkom, omdat hij volgens mij niet eens voor die vrijstelling gaat. Als wij die vrijstelling wel willen, is dat handig.
Voor nu zit ik verscholen in een hoekje, om de nacht door te komen. Spannend!
Want ook de andere kant wil Hidm betrekken in de strijd:
Hi HIDM,
We staan schuin naast elkaar dus overleggen mag.
Bubbles en ik willen Chardo er uit hebben. Die katapult is gevaarlijk...
Idee?
Haha blijkbaar mocht ik daar niet staan, maar nu sta ik weer naast je.
Ik vind het goed hoor want uiteindelijk moet er toch iemand winnen, maar ik vind geld eigenlijk belangrijker dan die ene vrijstelling. Jij?
Geld vind ik zeker belangrijk. Die vrijstelling is een loterij... ook niet mijn eerste prio.
Ik voel ook aan dat ik dit niet ga winnen. Geen idee waarom...
Haha, sowieso maar een kans van 1 op 9 natuurlijk. Laten we dan proberen zo veel mogelijk geld in de pot te spelen. Dan zal ik jullie (jou en Bubbles) verder ook niet aanvallen
Chardo eruit spelen vind ik dus ook prima, maar hij kan wel extra geld in de pot brengen. Voor het geld dan toch meer op Vermoljoen rekenen? Of willen jullie vooral gewoon onze kansen wat neutraliseren door hem weg te werken?
Ook Bubbles komt weer dezelfde kant op:
Hoi Lennart!
Volgens mij staan we nu op hetzelfde vakje momenteel dus mag ik je een berichtje sturen over ons complot. 
Ik wil je even laten weten dat ik naar HIDM ga proberen gaan om hem mee te krijgen in ons complot.
Ik vrees wel dat het moeilijk gaat zijn om dat complot opgezet te krijgen aangezien je met die regel zit van dat overleggen, maar we gaan het iig proberen! 
Sorry dus als ik straks niet meer kan sturen weer maar dan is het dus omdat ik niet meer naast je sta. Maar dan weet je dit iig al en dan probeer ik naar je terug te komen als ik HIDM heb kunnen spreken.
Groetjes,
Bubbles 
Hoi HIDM!
Volgens mij staan wij nu momenteel op hetzelfde vak en dus mag ik je een berichtje sturen. 
Je zal mijn berichtje richting Chardo wel gezien hebben, dat ik not amused was met zijn actie om keihard gebruik te maken van mijn afwezigheid om zo iemand erg makkelijk uit het spel te krijgen.
Lennart vreest dat hem hetzelfde lot is beschoren nu hij weer voor de klas staat. Hij vindt het ook niet eerlijk dat Chardo iemand blijft aanvallen die afwezig is. Je kan iemand eens aanvallen maar geef die persoon wel een kans om zich te verweren. Daarom willen wij nu Chardo proberen terug te pakken want hij is levensgevaarlijk met zijn katapult.
Zie jij het zitten om mee in het complot tegen Chardo te stappen.
Sorry als ik straks niet meer reageer maar dan is het dus omdat ik niet meer naast je sta.
Ik probeer bij je terug te komen.
Groetjes,
Bubbles
Jaccos en Chardo:
Ik heb gisteren twee keer een pijl en boog gekregen, dus ik ben lekker zwaar bewapend. Misschien mag ik die ander aan jou geven als jij nog geen wapen hebt?
De anderen lijken al wat te zijn gaan vechten. Primaire targets zouden Kaaasje en HIDM moeten zijn vanwege hun hoge dmgroll, maar met zo weinig beurten denk ik dat HIDM nog geen wapen heeft, Kaaasje wel, dus we moeten haar even ontwijken tot ze low hp heeft, dus ik blijf vandaag wat aan deze kant van het veld denk ik. Ik zou Swifty willen helpen, maar als ze verstandig is dan rent ze weg.
GROETJES 
Die sturen hun plan wat bij om een zwak ziek gif postend beestje te pakken:
Alternatief idee. We kunnen een zwak, ziek beestje dat los is gelopen van de groep met z'n tweeën pakken. Zoals Catshee.
Hoi! Ik heb ook twee pijl en boog gekregen, heel erg fijn! Swifty is lekker bezig, maar ook zit wel midden in de oorlog. Ik vind het goed om inderdaad Catshee aan te vallen, die loopt daar maar eenzaam
Swifty moet bijgepraat worden:
Hey, ik heb even Jacco bijgepraat en dat we het dan voor nu op een drieverbond gooien. Wij hebben allebei een pijl en boog en zijn van plan om later vandaag wat kandidaten te elimineren die dichtbij staan. Als jij ook een wapen hebt, dan kunnen we dat nog sneller doen. Catshee staat bijvoorbeeld dichtbij, dus die kunnen we dan pakken, maar ook vooral HIDM en Kaaasje is belangrijk, vanwege hun dubbele damage.
Tegelijkertijd blijven Vermoljoen en Kaaasje aan elkaar vastplakken:
Staan we nog steeds op hetzelfde vakje? Als ik het goed heb zijn alle aanvallen van Swifty op mij mislukt, want ik sta op A7 en niet B7. Zullen we proberen haar uit het spel te werken?
ik stond op A3 maar inmiddels staan we wel meer naast elkaar.
Je mag toch ook schuin aanvallen?
Heb jij een wapen trouwens?
Ik hoop nog wel op eten bij een van die checks die ik heb gedaan. Ik had gisteren in eerste instantie heel vaak niets 
Antwoord op Chardo:
Tot nu toe heb ik geen wapen. Ik doe eerst even wat itemcheck dan en schiet daarna graag met jullie mee 
Hidm en Bubbles zien elkaar ook weer:
We staan weer naast elkaar zie ik!
Lennart had me er ook al een bericht over gestuurd inderdaad. Ik vind het prima om Chardo eruit te spelen, want uiteindelijk moet er toch 1 winnaar zijn. Wel zou ik het ook leuk vinden om zo veel mogelijk voor geld te gaan in deze opdracht. Die ene vrijstelling maakt me niet zo uit en hoef ik ook niet per se zelf te hebben. Chardo en Vermoljoen kunnen extra geld verdienen, gaan we daarvoor dan vooral op Vermoljoen rekenen of laten we die extra bedragen maar gewoon even voor wat het is? En we vallen elkaar dan (voorlopig) dus niet aan? 
Op Vermoljoen rekenen zal misschien moeilijk worden. Swifty heeft hem volgens mij vandaag al 3x aangevallen volgens mij en hij stond gisteren nog maar op 4HP als ik het goed heb. We weten nog steeds niet wat de aanvallen van Swifty op Vermoljoen hebben opgeleverd omdat de hosts niet reageren, maar volgens mij bestaat er dus wel een mogelijkheid dat Vermoljoen uit het spel ligt.
Wachten we nog even af tot we feedback krijgen van de hosts of laten we het extra geld maar voor wat het is? Ik denk sowieso wel dat de meeste voor de vrijstelling willen spelen en het geld niet zo belangrijk vinden.
Als jij mij ook gerust laat zal ik je niet aanvallen inderdaad. Dat doe ik bij Lennart ook niet, dus als we een beetje samen werken kunnen we er misschien wel enkele eruit krijgen iig.