Auteur Topic: [MO21AS] De Geheime Biechten  (gelezen 1740 keer)

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO21AS] De Geheime Biechten
« Reactie #20 Gepost op: 20-12-2021, 01:06:23 »
Lama1997 valt af en dat slaat in...

Kutzooi

Ik vind dit echt heel erg

Zit gewoon te janken achter m'n laptop

Lama :(

Ik kan me niet herinneren dat ik me ooit zo klote heb gevoeld in een spel. Is dit nou WIDM? Dan weet ik eerlijk gezegd echt niet of het voor mij is. Ik heb het echt fijn gehad met Lama de afgelopen week en we hebben ook wel wat persoonlijke gesprekken gehad. Het is maar een online spelletje maar ik moest echt huilen omdat ik weet hoe leuk hij het vond en hoe graag hij nog door wilde. En ik ben helemaal eerlijk tegen hem geweest, behalve dat ik de mate waarin ik sommige kandidaten verdacht net iets omgedraaid had om te kijken wat hij ervan zou vinden en meer informatie uit deze test te halen. Daar voel ik me nu zo schuldig over, ook al kan ik me niet voorstellen dat het een verschil heeft gemaakt. Het voelt dan ook helemaal niet als overwinning om door te zijn naar aflevering 2 en ik ben het plezier dat ik zo graag voorop wilde stellen even kwijt. Ik ga het even loslaten en me proberen te herpakken. Tot morgen!

Lama als je dit leest, ik had dit echt heel anders willen zien :( ::hug::

Aflevering 2 - Biecht 1: En Door!



De geschiedenis herhaalt zich. In de test van aflevering 1 in 2020 was TimvDons mijn hoofdverdachte en die vloog er diezelfde executie uit. Nu was Lama mijn co-hoofdverdachte en die vliegt er nu als eerste uit. Het is me toch een mal spel dit. En ik zal het nog sterker maken, volgens mij was Lama bij meerderen een serieuze verdachte.

Dus ja, wie is nu mijn Mol? Bij de laatste vraag heb ik Kaaasje ingevuld, maar dat was gedaan met de aankomende straf in mijn achterhoofd. En dan zijn er nog Vermoljoen, KingLennart, misschien toch Swifty? Op JaccoS en Catshee heb ik het minst ingezet, met Bubbles en HIDM gevolgd. Natuurlijk kan een van hen het nog zijn, want met minimaal drie vragen per kandidaat kun je nog doorkomen. Gelukkig heb ik dan aflevering 2 om te kijken of mijn verdenkingen meer bevestigd zullen worden. Ik volg namelijk een nauwlettend (al zeg ik het zelf) puntensysteem, waarbij ik iedere kandidaat inclusief mezelf  per opdracht beoordeel op hun kandidatenpraktijken. Oké, eigenlijk komt dat neer op een simpele kleurcode, groen is goed, rood is slecht. En Vermoljoen is daarin tot dusver oranje, wat dus twijfelachtig betekent. Nou ja, zie voor jezelf maar:



Nu treft het wel dat Vermoljoen vlak voor de executie naar me toe kwam en we inmiddels best wat informatie heen en weer hebben gedeeld, dat ik het ongemakkelijk vond worden om het niet een officieel pact te noemen. En zo geschiedde. Maarrrr, ik vertrouw die knul zover als ik hem kan gooien, want vanavond sloot hij ook met mijn compadre JaccoS een 'bondje', waarin ik me heb laten vertellen dat Vermoljoen zei dat hij eigenlijk met weinig mensen informatie deelt. LEUGENAAR! Wel goed dat ik direct weet hoe de vork in de steel steekt. JaccoS blijft gewoon mijn main bondje.

HIDM volgt wel een beetje, maar met voelt het vooral om samen ver in het spel te komen, maar het is wel nog ieder voor zich in dat verbond, als ik het zo mag noemen. Bij de executie kreeg ik wel echt een bevestiging dat hij een kandidaat is. Zo nerveus als hij overkwam en wat ook terecht was, want het is echt bloedspannend zo'n executie. Gelukkig vertelde JaccoS me vroeger in de avond hoe hij had gespreid en zo wist ik wel dat ik voor deze test goed moest zitten. Maar hoe dan ook, ik gun het HIDM wel om ook ver in het spel te komen, voor de finale mag hij eruit. 
::jaja::

En dan de nieuwe opdracht. Mothafacking Hunger Games yoooooo!! Ik heb deze trilogie maar liefst twee hele keren gekeken en de boeken 0 keer gelezen, dus ik mag mezelf wel een fan noemen toch? Ik heb gehoord dat het in 2018 niet zo goed liep, maar dit lijkt mij zo'n leuke opdracht. Nadeel is wel dat het een veldopdracht is en dat betekent dat wij waarschijnlijk zelf het overzicht moeten bijhouden. Nadeel spel gerelateerd is dat Team 2020 de meest duffe kracht heeft van allemaal, namelijk extra geld binnenhalen. Het enige wat we daarmee kunnen doen is doen alsof we veel waard zijn voor de pot. Er kan een vrijstelling verdiend worden trouwens, maar als ik eerlijk ben word ik daar niet zo warm van. 1 op 8 is nog steeds best weinig en ik heb bovendien een joker die ik enkel voor deze aflevering mag gebruiken, wat ik al voordeel genoeg vind, mits er niet weer een dozijn aan jokers wordt uitgedeeld natuurlijk. En laat ook deze ronde maar die dubbele executie komen, die sowieso ergens staat te wachten. Nu heb ik nog een voordeel. Hoe dan ook, ik ben klaar voor de Hunger Games! May the odds be ever in my favor.



O ja en doordat Engelse filmpje van D*N praat JaccoS nu alleen nog maar Engels tegen me. Thanks for that.

You're welcome! ::joehoe::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO21AS] De Geheime Biechten
« Reactie #21 Gepost op: 20-12-2021, 01:10:00 »
Je begint op plek D1:
AANWIJZING

Quarter Quell begint en daarin houden de kandidaten zich niet in. Er zijn veel achter de schermen afspraken tussen de kandidaten, dus die gaan we eens exposen:

Vermoljoen staat naast Kaasje:
Hoi  ::zwaai:: Wij staan naast elkaar zie ik. Weet jij al hoe je deze opdracht gaat aanpakken?

Hij is gelukkig een stuk simpeler dan de vorige keer :D

Proberen zo lang mogelijk te overleven... Haha.

In ieder geval zorgen dat ik niet dood ga aan gebrek of eten of drinken.

Ik wil best samen werken en voorlopig afspreken dat we elkaar in ieder geval niet aanvallen en misschien helpen? Als jij dat ook wil ;)

Lijkt me een uitstekend plan om voorlopig elkaar niet aan te vallen en eventueel te helpen indien dat mogelijk is! Als je het niet erg vindt, ga ik nu wel verder wat items van de grond pakken? Mijn achterstand is door die voordelen van jullie al groot genoeg  ::rofl::

ja prima hoor! Ga maar verder.

We zien elkaar wel weer.

Een paddenstoel!
OMG MIJN FAVORIETE SNACKJE. Mag ik die nu direct opeten?

De twee finalisten praten ook kort even:
Hoi!

Heeft het zin om afspraken te maken zodat we als groep zoveel mogelijk geld kunnen verdienen? Die vrijstelling maakt me eigenlijk niet zo uit.

Kunnen we doen, maar hoe krijgen we dat verspreid onder iedereen? Ik zal iemand met geld niet doden, maar ik hoop dat dit voor iedereen intuïtief is (al zullen mensen me wel weer verrassen ::) :P)

Ik ben bang dat ze heel verrassend zijn ::jaja::

Ja ik wilde het dus al meteen in het topic gooien, maar dat mag blijkbaar niet. Ik wil best rondlopen en andere kandidaten opzoeken om het woord te verspreiden. Als jij nog medekandidaten tegenkomt kun je dat ook doen, en ik zal iedereen die ik spreek ook vragen om het door te geven.

Klinkt goed, verder nog afspraken die we willen maken of verder alles fair game?

Wat stel je voor? Ik sta voor alle afspraken open :)

Laten we elkaar in elk geval even niet aanvallen totdat we de boodschap hebben verspreid  ;)

Verder boeit die vrijstelling mij ook niet zo (al zou het natuurlijk wel lekker zijn ::rofl::)

Top, jij ook succes ;)
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO21AS] De Geheime Biechten
« Reactie #22 Gepost op: 20-12-2021, 01:14:26 »
Aan de andere kant van het veld staan Chardo en JaccoS:

Ja nu pas eigenlijk, maar ik sta naast je inderdaad.

Ik heb dus een katapult en ben Bubbles langzaam aan het neerknallen. Als jij iets hebt kunnen we dat sneller voor elkaar krijgen. Laat mij zo maar dat geld pakken trouwens, dan krijgen we er nog een bonus bovenop.

Verder staan Catshee en Lennart ook wel dichtbij. Heb jij al een wapen?

Hoeveel stenen heb je voor die katapult, onbeperkt? Ik krijg alleen maar eten toegestuurd, ik zit propvol, ik heb nog geen wapen dus. Swifty is ook dichtbij, en omdat die nog maar net bezig is denk ik dat zij nog geen wapens heeft, dus zij is misschien slimmer om aan te vallen dan Catshee. Ik ga in ieder geval nog maar wat items oprapen.

En pak dat geld maar inderdaad, ik denk dat ze je daardoor ook minder snel zullen vermoorden

Ik reis weer verder, we komen elkaar vast nog wel eens tegen. Veel succes!

En ook Swifty wordt benaderd:
Hey meid, al iets tegengekomen? Misschien handig om voor nu een pact te sluiten, zodat we elkaar niet gaan aanvallen.

Ik heb alleen eten gevonden, en dat is best fijn want ik ben morgen en dinsdag amper online ;D

Een pact lijkt me fijn! Ik heb net een voorstel gedaan in het topic, maar dat was hier misschien handiger? Moet ik de tekst daar even weghalen? Ik stelde voor om het geld te verdelen, ivm landmijnen, en dan gaan anderen ons vast niet aanvallen, want wij moeten eerst het geld veiligstellen  ::)

Ik heb dat even openbaar beantwoord want ik vond dat iedereen dat wel mocht horen. Vooralsnog zijn de meesten aan de linker kant van de map, dus voorlopig nog geen dreiging. Even wachten wat die gelddrop precies gaat inhouden.

Je moet wel mij het geld laten pakken, want ik krijg een bonus.


Oh ja ships, daar had ik niet op gelet, dat jij en Vermoljoen een bonus krijgen. Oeps!

Verdacht hoor oud-mol!

Een reactie die je op veel momenten kan gebruiken:
Yes! Eindelijk eten :D

En tegenbeweging ontstaat na de eerste aanvallen vanuit kamp Chardo:
Bubbles,

We hebben elkaar even aangevallen maar kunnen we (misschien met nog een paar anderen) een list verzinnen om Chardo te elimineren?

Hij is levensgevaarlijk met die katapult... dat heb jij reeds gemerkt...

Waar Chardo zich druk om maakt wat hij deelt met Swifty:
Volgens mij zijn die Kaaasje en Vermoljoen aan het samenzweren, samen met Bubbles. Die staan heel lang bij elkaar.

Bubbles antwoord:
Hoi Lennart!
Dat vind ik zeker een idee! Ik val momenteel gewoon niet aan omdat hij dan waarschijnlijk mij weer aanvalt en dan lig ik er wel uit denk ik.
Wat vind je van mijn punt dat ik maakte op het forum? Zeur ik? : ;)

Nee je zeurt zeker niet. Ik vrees namelijk hetzelfde scenario omdat men weet dat ik overdag sta les te geven. Ik heb je maar 1x aangevallen omdat ik besefte dat jij je op dat moment niet online kon verweren. Vond ik niet eerlijk...

Onthou dit even en leg het bij anderen neer wanneer dit kan. Kijk uit bij Swifty, zij en Chardo hebben geld namelijk. Idee?

Dankjewel! Dat bedoelde ik dus inderdaad dat het niet eerlijk is. :) Ik zeg je eerlijk ik heb je ook aangevallen omdat jij me had aangevallen, en ik het idee had dat Chardo aanvallen niet veel zin had want dan zou hij mij toch afknallen, denk ik. Maar dat ga ik nu uiteraard niet meer doen als jij mij ook met rust laat.
Ik kan eens horen bij mijn medebelg Vermoljoen, en misschien wil HIDM ook wel mee, denk ik. Mag ik hen pmen en eerlijk zeggen dat ik en jij samen met hun een front willen maken tegen Chardo?

Dat kan, maar alleen als je naast hen staat volgens mij. Ik ga sowieso mijn "zoon" Jacco wel zover krijgen. Die zoek ik zo op, als Chardo bij hem wegblijft nu...

Tot later!

Ohja juist, ik was vergeten dat je alleen mag overleggen als je naast iemand staat ::schaam:: Mogen wij dan nog wel overleggen nu? ::schaam:: Probleem is dat ik niet goed naar Vermoljoen durf te gaan nu want hij heeft ook nog maar 4 punten en zal mij dan misschien wel willen aanvallen...

Swifty maakt zich nog geen zorgen (tegen chardo):
Bubbles is bijna uitgeschakeld, en dan moeten we daarna dus door met 1 van die andere 2, check

Helaas heb ik nog geen vechtitem gezien, ik wacht even tot D*N online is om te zien of ik dat nu net wel geraapt heb

Kinglennart en Bubbles hebben iig elkaars back:
Geen idee of we nu nog mogen overleggen. Laten we nu stoppen dan. Het spel duurt nog lang hè!

I'll have your back!

Greetz, Lennart
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO21AS] De Geheime Biechten
« Reactie #23 Gepost op: 20-12-2021, 01:21:11 »
Terug naar JaccoS, en het begin van de "strijd om Hidm"
Goedenavond JaccoS, daar ben ik weer. Ik sprak met Swifty en wij hebben een tijdelijk pact binnen dit spel, maar vooralsnog lijkt het erop dat ik de enige ben met een wapen.

Lennart lijkt solo te spelen, hoewel Bubbles wel al een tijdje naast hem staat. Maar Bubbles was ook even bij Vermoljoen en Kaaasje, die trouwens aldoor op elkaar aan het liggen zijn, dus die hebben sowieso een pact samen.

Dan is alleen HIDM waarschijnlijk nog een vrije speler.

Hoi! Ik zou mij graag aansluiten bij jullie pact. Als ik haar tegenkom, en jij het ook goed vindt, wil ik dat met haar delen. Ook HIDM is welkom, omdat hij volgens mij niet eens voor die vrijstelling gaat. Als wij die vrijstelling wel willen, is dat handig.

Voor nu zit ik verscholen in een hoekje, om de nacht door te komen. Spannend!

Want ook de andere kant wil Hidm betrekken in de strijd:
Hi HIDM,

We staan schuin naast elkaar dus overleggen mag.

Bubbles en ik willen Chardo er uit hebben. Die katapult is gevaarlijk...

Idee?

Haha blijkbaar mocht ik daar niet staan, maar nu sta ik weer naast je.

Ik vind het goed hoor want uiteindelijk moet er toch iemand winnen, maar ik vind geld eigenlijk belangrijker dan die ene vrijstelling. Jij?

Geld vind ik zeker belangrijk. Die vrijstelling is een loterij... ook niet mijn eerste prio.

Ik voel ook aan dat ik dit niet ga winnen. Geen idee waarom...

Haha, sowieso maar een kans van 1 op 9 natuurlijk. Laten we dan proberen zo veel mogelijk geld in de pot te spelen. Dan zal ik jullie (jou en Bubbles) verder ook niet aanvallen ::ok:: Chardo eruit spelen vind ik dus ook prima, maar hij kan wel extra geld in de pot brengen. Voor het geld dan toch meer op Vermoljoen rekenen? Of willen jullie vooral gewoon onze kansen wat neutraliseren door hem weg te werken?

Ook Bubbles komt weer dezelfde kant op:
Hoi Lennart!

Volgens mij staan we nu op hetzelfde vakje momenteel dus mag ik je een berichtje sturen over ons complot. ;D
Ik wil je even laten weten dat ik naar HIDM ga proberen gaan om hem mee te krijgen in ons complot.
Ik vrees wel dat het moeilijk gaat zijn om dat complot opgezet te krijgen aangezien je met die regel zit van dat overleggen, maar we gaan het iig proberen! ::tandpastasmiley::
Sorry dus als ik straks niet meer kan sturen weer maar dan is het dus omdat ik niet meer naast je sta. Maar dan weet je dit iig al en dan probeer ik naar je terug te komen als ik HIDM heb kunnen spreken.

Groetjes,
Bubbles ::zwaai::

Hoi HIDM!
Volgens mij staan wij nu momenteel op hetzelfde vak en dus mag ik je een berichtje sturen. ;D
Je zal mijn berichtje richting Chardo wel gezien hebben, dat ik not amused was met zijn actie om keihard gebruik te maken van mijn afwezigheid om zo iemand erg makkelijk uit het spel te krijgen.
Lennart vreest dat hem hetzelfde lot is beschoren nu hij weer voor de klas staat. Hij vindt het ook niet eerlijk dat Chardo iemand blijft aanvallen die afwezig is. Je kan iemand eens aanvallen maar geef die persoon wel een kans om zich te verweren. Daarom willen wij nu Chardo proberen terug te pakken want hij is levensgevaarlijk met zijn katapult.
Zie jij het zitten om mee in het complot tegen Chardo te stappen.
Sorry als ik straks niet meer reageer maar dan is het dus omdat ik niet meer naast je sta. ;) Ik probeer bij je terug te komen.

Groetjes,
Bubbles

Jaccos en Chardo:
Ik heb gisteren twee keer een pijl en boog gekregen, dus ik ben lekker zwaar bewapend. Misschien mag ik die ander aan jou geven als jij nog geen wapen hebt?

De anderen lijken al wat te zijn gaan vechten. Primaire targets zouden Kaaasje en HIDM moeten zijn vanwege hun hoge dmgroll, maar met zo weinig beurten denk ik dat HIDM nog geen wapen heeft, Kaaasje wel, dus we moeten haar even ontwijken tot ze low hp heeft, dus ik blijf vandaag wat aan deze kant van het veld denk ik. Ik zou Swifty willen helpen, maar als ze verstandig is dan rent ze weg.

GROETJES  ::zwaai::


Die sturen hun plan wat bij om een zwak ziek gif postend beestje te pakken:

Alternatief idee. We kunnen een zwak, ziek beestje dat los is gelopen van de groep met z'n tweeën pakken. Zoals Catshee.

Hoi! Ik heb ook twee pijl en boog gekregen, heel erg fijn! Swifty is lekker bezig, maar ook zit wel midden in de oorlog. Ik vind het goed om inderdaad Catshee aan te vallen, die loopt daar maar eenzaam

Swifty moet bijgepraat worden:
Hey, ik heb even Jacco bijgepraat en dat we het dan voor nu op een drieverbond gooien. Wij hebben allebei een pijl en boog en zijn van plan om later vandaag wat kandidaten te elimineren die dichtbij staan. Als jij ook een wapen hebt, dan kunnen we dat nog sneller doen. Catshee staat bijvoorbeeld dichtbij, dus die kunnen we dan pakken, maar ook vooral HIDM en Kaaasje is belangrijk, vanwege hun dubbele damage.

Tegelijkertijd blijven Vermoljoen en Kaaasje aan elkaar vastplakken:
Staan we nog steeds op hetzelfde vakje? Als ik het goed heb zijn alle aanvallen van Swifty op mij mislukt, want ik sta op A7 en niet B7. Zullen we proberen haar uit het spel te werken?

ik stond op A3 maar inmiddels staan we wel meer naast elkaar.

Je mag toch ook schuin aanvallen?

Heb jij een wapen trouwens?

Ik hoop nog wel op eten bij een van die checks die ik heb gedaan. Ik had gisteren in eerste instantie heel vaak niets :(

Antwoord op Chardo:

Tot nu toe heb ik geen wapen. Ik doe eerst even wat itemcheck dan en schiet daarna graag met jullie mee  ::ok::


Hidm en Bubbles zien elkaar ook weer:
We staan weer naast elkaar zie ik!

Lennart had me er ook al een bericht over gestuurd inderdaad. Ik vind het prima om Chardo eruit te spelen, want uiteindelijk moet er toch 1 winnaar zijn. Wel zou ik het ook leuk vinden om zo veel mogelijk voor geld te gaan in deze opdracht. Die ene vrijstelling maakt me niet zo uit en hoef ik ook niet per se zelf te hebben. Chardo en Vermoljoen kunnen extra geld verdienen, gaan we daarvoor dan vooral op Vermoljoen rekenen of laten we die extra bedragen maar gewoon even voor wat het is? En we vallen elkaar dan (voorlopig) dus niet aan? :)

Op Vermoljoen rekenen zal misschien moeilijk worden. Swifty heeft hem volgens mij vandaag al 3x aangevallen volgens mij en hij stond gisteren nog maar op 4HP als ik het goed heb. We weten nog steeds niet wat de aanvallen van Swifty op Vermoljoen hebben opgeleverd omdat de hosts niet reageren, maar volgens mij bestaat er dus wel een mogelijkheid dat Vermoljoen uit het spel ligt.
Wachten we nog even af tot we feedback krijgen van de hosts of laten we het extra geld maar voor wat het is? Ik denk sowieso wel dat de meeste voor de vrijstelling willen spelen en het geld niet zo belangrijk vinden. :P Als jij mij ook gerust laat zal ik je niet aanvallen inderdaad. Dat doe ik bij Lennart ook niet, dus als we een beetje samen werken kunnen we er misschien wel enkele eruit krijgen iig.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO21AS] De Geheime Biechten
« Reactie #24 Gepost op: 20-12-2021, 01:28:50 »
Klaar voor de aanval van Jaccos en Chardo?

Daar ben ik weer, ik ben er klaar voor om Catshee te vermoorden. Heb verder niks bijzonders meegemaakt afgelopen tijd, jij?

Ik heb net met Swifty gesproken en zij heeft nog geen wapen, dus ze viel iedereen aan met de vlakke hand, waarschijnlijk dus geen schade. Maar Catshee staat als het goed is op G3, dus lets gooooo!

Hidm/Bubbles:
Klinkt goed! Met catshee had ik al de afspraak gemaakt om geen mensen af te schieten die geld in handen hebben en om geld zo snel mogelijk naar het midden te brengen en niet vast te houden als chantagemiddel. Maar als ik het zo hoor wordt er inderdaad toch wat meer voor de vrijstelling gespeeld dan voor het geld. Mocht je mij uiteindelijk moeten aanvallen om de vrijstelling te kunnen pakken dan moet je dat natuurlijk vooral doen, maar laten we dan eerst inderdaad wat andere spelers uitschakelen en als het even kan wat geld zoeken :)

Chardo wil door:
Oke, we is de volgende?

Vermoljoen/Kaaasje:
Hahaha ik heb het omgekeerde, 7 van de 10 keer heb ik eten  ::rofl::  Qua wapens heb ik enkel 2x pijl en boog. Jij?


Chardo/Jaccos bepalen hun volgende target:
We kunnen Bubbles aanvallen, zij heeft volgens mij al een pijl en boog, dus kan gevaarlijk zijn. Dan voegen we HIDM in ons tijdelijk complot en kunnen zo misschien Kaaasje en daarna Vermoljoen afschieten. Ik denk niet dat Lennart echt een probleem gaat zijn.

Vind ik goed!

Maar niet voordat Hidm met ze heeft gepraat:
Niet schieten! Ik wil eerst overleggen.

Hoi, kunnen we even overleggen zonder elkaar meteen uit te moorden? ;D

Heb jij al een wapen? We kunnen nu Lennart afk killen, maar die heeft nog niet veel kunnen doen, dus wel een beetje naar. Het front Kaaasje en Vermoljoen, die aldoor op elkaar liggen, moet wel neer. Swifty hoort in principe bij ons pact.

Top!

Ik vind het helemaal prima als jullie uiteindelijk samen vechten om die vrijstelling, die hoef ik niet. Maar ik wil wel echt wat geld verdienen en daar wordt nog niet echt aan meegewerkt door anderen. Lennart en Bubbles hebben me benaderd voor een anti-Chardo complotje. Ik ben daarmee akkoord gegaan omdat ik niet met Daan zelf kon overleggen en ik niet meteen zelf vermoord wilde worden, maar toen ik vroeg of ze ook nog geld wilden verdienen en opmerkte dat Chardo en Vermoljoen het meeste kunnen verdienen waren ze daar niet zo in geïnteresseerd. Ik heb voorlopig eigenlijk geen enkele intentie om jullie aan te vallen. Los van hun opmerkingen dat het om de vrijstelling gaat en niet het geld, heb ik ook gewoon meer en beter contact met jullie dan met Bubbles en Lennart. Dus ik vroeg me af wat jullie plan is voor de rest van de opdracht. Nu zoveel mogelijk mensen uitmoorden, dan samen al het geld pakken en uiteindelijk 1 van jullie 2 de vrijstelling laten pakken?

Wauw een anti-Chardo bondje :o Wij willen Chardo wel het geld laten pakken inderdaad

Kaaasje/Vermoljoen:
ik had gisteren vooral niets  :\'(
Maar nu wel veel eten. Gelukkig maar want dan verhonger ik tenminste niet ;)

En ik had ook een keer pijl en boog. Verder geen andere wapens.

En ik ben natuurlijk wel sterker omdat ik al eerder aan de hunger games heb meegedaan ;)

Chardo/Jaccos/Hidm:
Goed dat je zegt dat Lennart daarbij betrokken was, dan voel ik ook geen schuld in hem nu afknallen.

Ik moet zo meteen wel offline, ik ga denk ik een schuilplaats zoeken, want ik ben pas vanaf 21:45 online. Morgen heb ik zeeën van tijd

Dan kunnen Jesper en ik Lennart afmaken in de tussentijd.

Perfect, dat wilde ik horen! Ik denk dat als het spel te snel afgelopen is, we misschien veel geld mislopen, dus laten we dat ook voorkomen. Om mezelf zo ongevaarlijk mogelijk te houden voor jullie kan ik eventueel stoppen met items pakken zodat het ook voor jullie aantrekkelijk is om mij nog even te houden en me uiteindelijk makkelijk af kunnen maken als ik niet meer nodig ben. Kan ik verder nog iets doen om jullie te helpen? Meelopen voor dekking als er geld te halen is bijvoorbeeld?

Vermoljoen/Kaaasje:
Ah ja, inderdaad. Sowieso wel handig! Ik heb voordeel met betrekking tot het geld, net iets minder interessant in een opdracht waar een vrijstelling kan gewonnen worden.

Ik snap echt niet hoe Jacco en Chardo opeens aan zoveel wapens komen. Bizar wel.

Chardo/JaccoS/Hidm:
Snap ik. Eigenlijk wil ik alleen nu nog even Lennart afmaken, zodat iedereen van het anti-Chardo clubje dood is. Daarvoor heb ik alleen maar wat kandidaten nodig die tussen mijn berichten acties kunnen uitvoeren.

Chardo gaat Swifty bijpraten:
Goedenavond, HIDM zit ook bij het pact, maar die loopt in zoveel mijnen dat hij vanzelf wel dood zal gaan. Kaaasje is momenteel het meest gevaarlijk, met haar 3hp dmg, dus het is even afzien hoe dit gaan aanpakken. Misschien Vermoljoen dan eerst.

Boys, ik ben terug! Even met Swifty gepraat, maar die zei niks terug als heeft ze het bericht gekregen dat HIDM met ons meedoet, zolang hij nog stilstaat en niet weer op een mijn gaat staan.

Kaaasje is het meest gevaarlijk, dus als we haar neer willen halen, dan moeten we alle drie samenwerken daarin.

Vind ik goed! Daarnaast wil ik ook wel het geld pakken, en dan geef ik het over aan jou, zodat jij er mee op de finish kan komen. Is dat goed?

Oh sorry, ik ben net weer bewogen dus ik sta volgens mij niet naast jullie en mag niet overleggen nu.

Kinglennart zit ondertussen aan de kant te biechten:
Ik voelde al aankomen dat de Hunger Games niet mijn opdracht zou zijn...

Iedereen zit maar itemchecks te doen en haalt van alles binnen... sommigen zelfs een katapult EN een pijl en boog... tja en als je er dan twee met een pijl en boog achter je aan krijgt... hou ik de eer aan mezelf.

Hoop dat mijn wraak nog een keer zoet mag zijn! Ik mag dan wel oud zijn maar ben niet seniel...  ::tandpastasmiley::

Ben ik weer! @HIDM, ga jij het geld overgeven aan Chardo (hoeft niet nu, kan ook morgen, dan is Chardo misschien wat veiliger in de nacht)?

En jij bent dan natuurlijk ook veiliger

In principe hebben we alleen nog Vermoljoen als niet-bondgenoot. Maar die kan niet veel alleen doen en heeft alleen maar items op lopen rapen.

Ik vrees dat hij heel veel medicijnen heeft, een pijl en boog zal hij ook wel hebben. Maar van 4 mensen kan hij nooit winnen.

Ik vind dat swifty dat ook eigenlijk even mag doen hoor, die is toch het dichtstbij. En again ik hoef niet per se die vrijstelling, maar ik ga wel even medicijntjes grinden.

Ja eens, zij is nog geen slachtoffer geweest.

Waar ik nu zit ga ik de nacht doorbrengen denk ik, en inderdaad nog wat medicijnen proberen te krijgen

Doe ik!

And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO21AS] De Geheime Biechten
« Reactie #25 Gepost op: 20-12-2021, 01:29:38 »
Tijd voor een slachtveld:

Aflevering 2 - Biecht 2: Het Slachtveld




Dit was echt een heftige dag. En ik heb me vandaag wel geprofileerd als meest fanatieke kandidaat, althans in deze opdracht. Maar ik hou zo ontzettend veel van dit soort spellen. Een free-for-all in een groot natuurterrein, lekker schieten op elkaar, strategieën uitdenken, tijdelijk teamen. De Bollywood Dance is mijn favoriete opdracht en ik kan nog niet oordelen tot deze Hunger Games voorbij zijn, maar dit maakt wel kans om mijn nieuwe favoriet te worden. En ik vind het ook zo leuk dat die powers gerelateerd aan de vijf voorgaande seizoenen steeds weer terugkomen. Dat geeft natuurlijk het all-star gevoel, maar ook dat we niet allemaal gelijk zijn aan elkaar, dat maakt de opdrachten nog interessanter.

En over wat allemaal al niet is voorgevallen. Vanochtend waren we er nog met z'n negenen en nu nog maar met z'n vijven. En iedereen is afgemaakt door JaccoS of door mij. Ja, wij hebben gewoon een sterk pact al buiten deze opdracht, dus we trokken automatisch naar elkaar toe erbinnen. Is dat slim? Niet echt, want nu kan iedereen misschien vermoeden dat we al langer een verbond hadden. Maar ja, het maakt het spel wel leuker, want JaccoS is ook erg fanatiek. Dus toen wij eenmaal allebei een pijl en boog hadden (echt inmiddels heb ik er al 4) trokken we ten strijde.

Ons eerste slachtoffer was Catshee, omdat hij zo dichtbij was. Het is wel jammer dat we hem zo vroeg hebben geëlimineerd, maar ik verdenk hem niet, dus die vrijstelling mag hij niet krijgen. Daarna namen we Bubbles te grazen, die gisteren al was verwond door mij. Naar horen zeggen was zijn inmiddels een Anti-Chardo-Verbond aan het smeden, samen met KingLennart en HIDM. Dat hebben JaccoS en ik dus snel de kop in gedrukt, door haar en KingLennart uit te schakelen. Wel grappig was dat HIDM erg gehaast naar ons twee toerende en heel paniekerig een PM stuurde (want je mocht dat alleen doen als je naast iemand stond) met: "NIET SCHIETEN!" Ik vond dat erg vermakelijk. Maar ik was het eigenlijk ook niet van plan, want hij is zo'n grote geldverdiener en hij zei me op voorhand al dat één vrijstelling hem niet uit zal maken. Bovendien is de arme stakker als enige op alle geactiveerde mijnen getrapt. Waarbij ik trouwens afvraag of de Mol zou weten waar die mijnen steeds liggen. Niet dat ik HIDM verdenk hoor.

Hoe dan ook, drie tegenstanders neer. Met Swifty had ik even gepraat en het tot een verbond gesloten. Vermoljoen was inmiddels gevlucht naar de andere kant van het veld. Kaaasje stond wel nog vlakbij, maar ondernam geen actie, dus ik dacht dat het wel oke zou zijn om haar daar te laten. Immers, met pijl en boog en haar 2018 power kon zijn 3 schade aanbrengen. Maar toen ging opeens JaccoS haar aanvallen, dus ik moest hem wel bijstaan. Zo ontstond er even een minioorlog tussen JaccoS en mij versus Kaaasje. We hebben het gewonnen, maar niet zonder slag of stoot, want ik ben wel 4 hp verloren. En daar eindigde deze dag. Ik denk niet dat ik nog kan winnen. Ik bedoel een vrijstelling is wel lekker, maar een joker is ook voordeel tegenover de rest en die heb ik nog steeds in bezit.

Ja en dan is er nog een andere opdracht gaande, maar die staat al twee dagen lang in de eerste fase vast waarin we muziekvideo's moeten sturen gerelateerd aan de weersomstandigheid van het moment, waar we vervolgens geld mee kunnen verdienen om de opdracht verder te zetten. Ik denk dat iedereen wacht op de regen en zonneschijn, want mist en hagel liedjes zijn niet zo boeiend.

Het was me het dagje wel, dus ik ga slapen, op het koude gras vlakbij een meertje. Hopelijk ben ik morgen niet opeens in mijn rug gestoken door HIDM of JaccoS.

Aflevering 2 - Biecht 4
Ik ben de vorige biechtjes in mijn ontdaanheid vergeten te nummeren, dus ik zal deze in combinatie met die hysterie Biecht 4 noemen.

Ik heb de afgelopen 2 dagen gebruikt om me even te herpakken na Lama's executie. Ik heb de knop om kunnen zetten en duik met veel plezier en fanatisme terug het spel in! De verdenkingen die ik met Lama deelde veranderden constant en hij deed gewoon zijn eigen ding voor zover ik kan inschatten, dus ik ben tot de conclusie gekomen dat het niet mijn schuld is dat Lama eruit ligt. En ook als het wel mijn schuld is moet ik me daar overheen zetten. Het is en blijft een spel en het spel is het leukst als iedereen hun uiterste best doet om te winnen. Lama weet hoe erg ik het vind dat hij eruit ligt en heeft me ook bemoedigend toegesproken om voor de winst te gaan en hem trots te maken. Dat ga ik dan dus maar doen! ::hyper:: Anders is dit ook voor niks geweest. Misschien dat hij er juist nog in had kunnen zitten als we wat meer hetzelfde hadden gedaan, vermoed ik nu. Want heel praktisch gezien denk ik dat ik best wel wat aan deze executie kan hebben. Zeker nu ik met Vermoljoen mijn testantwoorden heb uitgewisseld. Ik heb daarin trouwens wel gelogen, sorry Vermoljoen. Gewoon een paar antwoorden omgedraaid. En niet gezegd dat die 2 jokers helemaal niet meegeteld moeten worden, want die heb ik allebei niet ingezet ::schaam:: Ik ben echt bereid om samen te werken in elke zin van het woord en elkaar zo veel mogelijk te steunen, maar dit is gewoon te waardevolle informatie om zo vroeg al te delen met wie dan ook. Geen idee of je me gelooft want ik ben soms wat verstrooid (niet gespeeld), maar het is in ieder geval goed als je even een beetje in de war bent en niet weet wat ik weet. Ik heb dus gelogen over mijn eigen antwoorden, en ook over Lama's verdenkingen. Omdat ik Vermoljoens antwoorden niet van tevoren wist heb ik mijn test zo moeten fabriceren dat er in ieder geval mensen wat hoger uit kwamen die ik op basis van Lama's eliminatie minder verdenk. Als Vermoljoen (en Lama) wel eerlijk is geweest (opnieuw een grote aanname), dan ben ik nu wel een stuk dichter bij de Mol. Swifty heeft ook wat gedeeld over haar spreiding, maar aan haar oprechtheid twijfel ik meer dan aan die van Vermoljoen. Ze heeft hem namelijk exact hetzelfde gestuurd, en het zou niet zo slim zijn om die informatie zo makkelijk te delen. Bovendien is zij zelf een van de opties die op dit moment overblijft.

Ik zal het morgen even uiteenzetten allemaal, nu is het te laat. Ook ga ik me laten uitdrogen bij de Hunger Games, waarom leg ik ook uit in mijn volgende biecht ::zwaai::


Spannend hè, zo'n cliffhanger?
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO21AS] De Geheime Biechten
« Reactie #26 Gepost op: 20-12-2021, 01:36:41 »
Jaccos benadert Swifty voor geld:

Ik ga het geld nu aan jou geven, geef jij het dan aan Chardo? Ik help mee met Vermoljoen vermoorden straks, dan zijn alleen wij en Chardo nog over. Zullen we dan met z'n allen naar het midden, en overleggen?

Ik heb tegen Swifty gezegd dat ze jou het geld moet geven (al denk ik dat ze dat al van plan was), en dat (wanneer Vermoljoen dood is) we met z'n allen naar het midden kunnen om daar te overleggen hoe we verder gaan. Is dat goed?

Goeie deal! Ik ga proberen bij Chardo te komen. Zou fijn zijn als Vermoljoen me niet vermoord met geld op zak

Dus wij hebben het geniepige plannetje om Vermoljoen uit te schakelen?  >:D

Zeker weten! Ik kan vrijwel de hele avond online zijn

En nu we hier toch samen zijn, wat doen we daarna?

Ontbijtkoek eten?

Dat zou fijn zijn! Vanaf nu ben ik vrijwel de hele avond online, so let's do this ::bravo::

Maar dat geniepige plannetje wil Vermoljoen maar als te graag dwarsbomen, hij zoekt contact met Swifty:
Hey Swifty,

We staan nu langs elkaar. Ik ga even eerlijk met je zijn en vertellen hoe ik nu denk dat deze opdracht in elkaar zit. Dit is niet volgens mijn oorspronkelijke strategie, maar volgens mij op dit moment wel het beste om te doen.

Mijn plan was om jou vandaag uit het spel te werken en dan HIDM op te zoeken om een samenwerking met hem te smeden zodat we Jacco en Chardo kunnen verslaan. Nu Jesper echter uit het spel ligt, blijven wij nog maar met ons vier over. Jacco en Chardo werken al gedurende het hele spel keihard en succesvol samen. Stel wij blijven elkaar aanvallen en de ene gaat dood, dan zal de andere sowieso ook doodgaan door Jacco en Chardo die dan overblijven. Op die manier maken wij dan geen enkele kans meer op de vrijstelling.

Om nog allebei kans te maken op de vrijstelling moét nu Jacco en Chardo sterven. Daarom stel ik voor om samen te werken en nu Chardo, met nog maar 3hp, zo snel mogelijk te pakken voordat hij medicijnen vindt. Daarna pakken we Jacco en vervolgens blijven wij met ons tweeën over en houden we een eerlijke battle over wie de vrijstelling zal bemachtigen.

Hoe sta je hier tegenover?

Groetjes,
Vermoljoen


Hey Vermoljoen

Best handig dat HIDM zichzelf uitschakelde  ;D Wel jammer dat het met geld op zak was, maar vooruit.

Jacco en Chardo werken duidelijk samen. Ik ga even kijken hoe het nu staat. Ik heb alles vandaag tussendoor gedaan (stiekem spieken tijdens het congres) dus ik moet even goed bijlezen. En ik wil ook nog even jureren voor Survivor.

Aan de andere kant spreekt Chardo haar ook toe:
Jacco is alweer weggerend, dus wij kunnen alleen nog samen overleggen at the moment.

Vermoljoen/Swifty:

Is goed! Chardo heeft als het goed is nog maar 4hp, dus ik zou hem willen proberen te pakken, maar als ik op hem ga, dan ga ik Jacco ook op mij krijgen dus we gaan best tegelijkertijd beginnen met aanvallen op Chardo/Jacco

Chardo/Swifty:
Geld binnenhalen. Speaking of which, wanneer krijg ik dat geld van jou?

Chardo/Jaccos:
Vermoljoen heeft Swifty benaderd en daarom valt ze hem dus blijkbaar nog niet aan. Ze moet nog een keuze maken met wie ze samen gaat werken. Ik heb gezegd dat als hij dood is, we voor het geld gaan zorgen.

Oké, interessant. Goed wat je hebt gezegd. Ik ben benieuwd wat ze gaat kiezen.

Chardo/Swifty:

En dan Jacco dood en dan samen uitvechten?

Chardo/Jaccos:
Ze heeft dus duidelijk gekozen voor Vermoljoen. Ik heb verder niet echt een plan hoe we dit gaan aanpakken, want qua hp-totaal hebben we beduidend minder. Als we wachten, komt er misschien nog een kans ergens morgen of donderdag. Een nieuw item of het veld dat verandert. Bovendien als zij naar ons toekomen hebben ze meer kans om in een mijn te trappen. Omgekeerd als wij naar hen gaan kan het ook gevaarlijk voor ons worden ivm mijnen.

Ik denk dat we het beste kunnen wachten en itemchecken in de hoop op medicijnen. Uiteindelijk zal er ook weer wat geld gedropt worden waar we dan weer twee keer voor moeten ruilen, dus dan hebben ze ons alsnog nodig, als ze geld prioriteren althans.

Ik heb een plan. Vermoljoen staat in de hoek weg van het water. Als wij naar het midden lopen dan kunnen we hem in dat hoekje houden en dan gaat hij uiteindelijk dood van de dorst.

Als jij gewoon hier blijft staan, dan kan Vermoljoen niet weglopen zonder dat jij hem kan raken. Dan ga ik naar H5 en dan moet hij ons ofwel trotseren of hij gaat dood van de dorst.  >:D

Mag ik bluffen dat ik een medicijn gebruik?

Mag, maar er gebeurt niets!

Vermoljoen/Swifty:
We staan terug langs elkaar. Hoe denk jij dat we dit het beste aanpakken?


Eerst Chardo elimineren, dan Jacco. Denk je er wel aan dat jij het geld dumpt voor je dood bent?

Het is wel fijn als je nu iets zou kunnen doen, want dan kan ik voor ik naar mijn werk ga nog 1 aanval doen. En dan in mijn lunchpauze 2 en dan pas vanavond weer.

Ik hoop dat ik nog op tijd ben! Vanaf nu kan ik het de hele dag volgen.
Eerst Chardo is idd het beste plan, want nu heeft hij met zijn 4hp een groot nadeel en erna pakken we samen Jacco. Die laatste gaat nog lastig worden, want hij kan steeds 4 stappen zetten.

Okeee we staan terug langs elkaar. Chardo is dood, dus dat is al één doel behaald. Nu Jacco nog. Het enige vervelende is dat jij nog maar 1hp hebt, maar zullen we toch proberen samen Jacco te pakken?



Gunstig voor jou dat ik nog maar 1 hp heb. Nja nu twee dankzij mijn medicijn.

Drop je nog wel even het geld straks?

Nieuwe geld zie ik niet lukken met drie personen….

We staan nu langs elkaar bij het water. Jacco moet om 21:39 terug gaan drinken (want anders sterft hij), dus als wij gewoon bij het water blijven staan, kunnen we hem straks makkelijk samen pakken en hebben we sowieso al een voorsprong omdat je geen 2 acties na elkaar mag doen en we met twee tegen één zijn.


Geniaal zeg! Laten we nog even gezellig hier blijven staan  ;D

And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO21AS] De Geheime Biechten
« Reactie #27 Gepost op: 20-12-2021, 01:55:25 »
Jaccos smeekt om genade bij Swifty zodat ze geld kunnen ophalen:
Hoi, doe me geen pijn alsjeblieft! ::hypocriet::

Ik heb nog geld op zak, en Vermoljoen ook. Wat dacht je van een wapenstilstand om dat geld over de finish te krijgen, en dat we daarna weer door strijden? We hebben toch nog genoeg tijd.

Swifty is niet ondersteboven:


Tja, pff, ik ben zo fatsoenlijk geweest om dat geld snel te droppen. Jullie blijven er mee rondlopen omdat het een soort van bescherming zou geven. Baal ik best wel van eerlijk gezegd.



Wanneer heb jij voor het laatst gedronken trouwens?

En ik heb gisteravond het laatst gedronken, dat hoef ik dus niet meer te doen

Daar kwamen we net achter ja:
Oei, ik heb net ontdekt dat drinken blijkbaar nodig is één keer per 48 uur, maar ik dacht dat dit één keer per 24 uur was. Dus met andere woorden, Jacco moet eig niet meer drinken dit spel.
Maar dit houdt ons niet tegen om hem nu te pakken toch?

Hij voegt zich bij het gesprek:
Ah nu mag Vermoljoen meepraten volgens mij. Jij hebt nog geld op zak, ik ook. Zullen we dat eerst verdienen, en daarna verder strijden?


Het geld van Vermoljoen mag al over de finish. Het geld van Jacco moet eerst overgegeven worden toch, voor het gedropt kan worden?

Klopt ja, dus dan zou ik het eerst aan jou geven, en dan geef jij het aan Vermoljoen


Ja maar dan moet Vermoljoen dat eerdere geld eerst even droppen

Inderdaad! Is dat goed, Vermoljoen?

Zullen we nu gewoon met z'n drieeën naar het geldgebied lopen? Vermoljoen stapt dan in het gebied, ik geef het geld aan Swifty en zij aan Vermoljoen, en hij stapt opnieuw in het geldgebied. Laten we onze medekandidaten trots maken!

Ik vind het allemaal een goed idee, maar gezien ik nu het geld heb dat gedropt moet worden én ik ook sowieso de laatste geldzak in mijn handen moet hebben (anders levert het niets op), hoop ik toch dat jullie hier rekening mee gaan houden tijdens het eindgevecht nadat al het geld wordt gedropt en mij de vrijstelling zouden gunnen.


Tot nu toe ben ik de enige die geld heeft veilig gesteld, dus heb ik de vrijstelling verdiend

Geld dat je beter Chardo of Vermoljoen had kunnen laten pakken ::hypocriet:: En daarnaast vind ik dat ik de vrijstelling heb verdiend, dus we zijn op dit gebied niet veel verder gekomen. Eerst het geld maar, dan zien we verder



Maar zij deden dat niet. En ook het geld dat Vermoljoen op zak heeft heb ik bij geholpen. Hij verzaakt. En jij deed pas een poging  iets te verdienen toen het helemaal hopeloos was

Herstel. En excuses. Het geld is gedropt!  ::bravo::

Wat is de bedoeling van deze itemchecks? Er moet toch nog een geldzak doorgegeven worden?

Ja ik dacht dat Swifty onze kant op ging, of moet ik naar haar toe?

Nee, Swifty moet naar ons komen. Anders duurt dit te lang.

Swifty verlaat het gesprek:
Hey Jacco,

Ik weet niet hoe jij erover denkt, maar wat is Swifty allemaal aan het doen? Ze volgt niet mee, maar blijft achter om een itemcheck te doen. Lig jij echt wakker van dat geld? Want ik zou ze eig wel willen uitschakelen, want de manier waarop ze nu doet vertrouw ik echt niet. Het is al heel goed dat we die ene geldzak van mij hebben kunnen binnenbrengen, toch?
Daarom wil ik je een voorstel doen waar we allebei voordeel uit halen. We pakken samen Swifty en doen daarna een eindbattle om de vrijstelling. Degene die de vrijstelling wint, deelt dan meteen na de test van aflevering 3 de antwoorden die hij in die test heeft gegeven. Heb je mogelijk een groot voordeel mee indien diegene zal afvallen. Win-winsituatie.
Wat denk jij?

Hoi!

Lastig, lastig. Aan de ene kant wil ik de Mol volledig voor lul zetten door heel veel geld binnen te halen, aan de andere kant kant ben ik al redelijk tevreden met het geld dat we hebben verdiend, en dit voelt eigenlijk als een laatste kans om nog een voordeel te krijgen in deze opdracht. Ik doe dus mee!

Super! Dan gaan we ervoor he ;D
@D*N hopelijk kijk je live mee zodat we Swifty er vandaag nog uit kunnen krijgen en niet onnodig lang moeten blijven doorgaan?

HALLO KAN JIJ EENS BETER DOBBELEN?  ::rofl:: ::rofl::

Release the killerbee!

Wat dat random nieuwe beest betreft stel ik voor dat wij ons gewoon tijdens de volgende beurt verplaatsen zodat Swifty er het dichtste bij staat (maar vergeet niet ook aan te vallen he ;D )
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO21AS] De Geheime Biechten
« Reactie #28 Gepost op: 20-12-2021, 01:57:44 »
Voor wie de hunger games tactieken wat gaat duizelen is hier Kinglennart met een biecht:
Nou... heb ik eindelijk tijd... is de pot zo goed als leeg...

Het lijkt gadsamme mijn portemonnee wel. Als ik heb getankt is het weekbudget op...

Die zeer overtuigd is van het aantal papegaaiduikers dat hij moet tellen:
Oranje 37!!!

Chardo is nog tunnelloos op weg naar zijn tweede gym:
Aflevering 2 - Biecht 3: Tunnelloos




Dit nummer had ik graag gedraaid als ik de winnaar van de Quarter Quell was, wat ik niet ben...

Het was het risico van mijn tactiek. Ik wilde een lekker vlammende strijd, waarin iedereen elkaar de ogen uit zou krabben, behalve Jacco en ik natuurlijk en dat een van ons dan in al die chaos zou winnen. Of allebei en dan konden we heel iconisch die giftige bessen dreigen te eten. Hoewel D*N ons waarschijnlijk die nog had laten eten ook. "Dan maar geen winnaar." Ja ach, ik maakte wat vijanden in de strijd. Catshee, Bubbles, KingLennart, Kaaasje en later ook Vermoljoen en Swifty die onze wapenstilstand doorbrak. Dat zal ik onthouden, schat. Ik neem het ze ook niet kwalijk, je doet wat je kan voor een vrijstelling. Maar wel mooi hoe JaccoS en ik samen bleven strijden tot het einde en hoe we samen heuse tactieken hebben uitgedacht, zoals Vermoljoen buiten het bereik van het water houden. Het was misschien een wat opportunistisch plan, want dan moesten we hem voor bijna twee dagen in de hoek houden. En dat bleek, want die opvolgende ochtend, toen JaccoS en ik bij een uitgedoofd kampvuurtje lagen te slapen, werden we verrast door Vermoljoen en Swifty die mijn leven (in het spel) beëindigden. JaccoS heeft daarna nog een goede strijd gevoerd, maar uiteindelijk was Vermoljoen de winnaar. En met een winst van 1.500 euro, niet verkeerd.

De tweede opdracht, het vogels spotten en tellen, dat verliep wat moeizamer. Dat had vooral te maken met de kijkers die amper nummers meer gingen beoordelen. Alsof ze waren geïnstrueerd dat niet meer te doen. Bovendien kwam SpacyColours af en toe langs om 0 punten uit te delen. Ik vond hem wel een beetje een zuurpruim. Vooral wanneer hij mainstream nummers ging neerhalen of Lakshmi. Het voelde een beetje als: kijk mij eens hipster zijn met mijn originele smaak. Ik bedoel het is zijn goedrecht hoor, maar ik denk dat we meer hadden kunnen verdienen als er wat principes werden losgelaten.

Ja en qua tactiek, die had ik niet echt. Ik vond het gewoon leuk om nummers te zoeken en dan te pronken dat ik iets had gevonden. Voor mij voelde dat ook als een soort strijd met de anderen. Kijk eens hoeveel punten ik voor ons heb verdiend! En ik heb ook het idee dat de Mol in dit deel ook niet veel heeft kunnen uitvoeren, want de interpretatie van de kijkers is niet te voorspellen. Misschien dat de Mol doelde op slechte nummers. Dat moet ik nog nader onderzoeken. Het tweede deel, daarentegen, dat was wel bijzonder. We moesten papegaaiduikers tellen, wat op zich de meest makkelijke solo opdracht is. Ik kon daar wel gaan nepmollen, maar ik dacht als ik het spel win dan breekt me deze nepmolactie weer op en wie gaat er nou geloven dat ik dit niet kan tellen? Maar toch hebben Kaaasje, Swifty en KingLennart het voor elkaar gekregen om niet correct te tellen. Bij Kaaasje en Swifty zit er nog wat vaagheid over de kleur die ze moesten zoeken en dan KingLennart die er volledig naast zat. Het is fout objectief en dat is dan wel verdacht als de rest het goed doet.

Goed en dan de test. Ik heb een souvenir meegenomen uit aflevering 1, een joker voor deze en enkel deze test. Dat wordt dus geen opsparen, ik heb gewoon sowieso een antwoord juist, wat me wel een geruststellend gevoel geeft, want ik denk wel dat het merendeel van de kandidaten de joker bij de vorige test heeft ingezet. En wie is dan nu mijn Mol?

Catshee
No. Alles van de vorige aflevering meegenomen en nu weer totaal kandidaats.

JaccoS
Eigenlijk heb ik zoveel contact met hem gehad in de Quarter Quell waarin hij per se dat tweede geld wilde winnen. Hij zit overigens wel erg in een tunnelvisie op Vermoljoen, wat wel grappig is. Hij draait alles om naar hem als Mol. We hebben in ieder geval echt goed contact.

Bubbles
Zij heeft van die sporadische berichten deze week gehad waarin ze een toespraak gaf over hoe het spel ethisch te spelen. Waarin het fout was om iemand die niet online is af te schieten, maar dat was ook vooral een boodschap naar de presentatoren. Zou een Mol zo kritisch kunnen zijn naar zijn meesters? Ja. Kan dat ook in het geval dat Bubbles de Mol is? Nee.

HIDM
Hij doet wel nog steeds goed mee hoor, maar toch heeft hij wel gedropt geld vastgehouden tot zijn dood, waardoor dat nooit meer in de pot is gekomen. Dan ga je toch haast denken dat die dood door watergebrek misschien kwade opzet was. Maar goed, hij is ook als enige in mijnen gestapt, drie keer. En daarvan denk ik dat de Mol wellicht die locaties wel had doorgekregen, want een Mol die op die manier afgaat, heeft geen invloed meer op het spel.

KingLennart
Het is zo duidelijk dat hij nepmolt. Hij is ook vaak niet actief wegens zijn werk. Wat ik totaal begrijp, maar wat hem ook vaak totaal geen kans geeft om dan een verdachte molactie uit te halen. In de QQ heeft hij immers de minste stappen gezet en vervolgens stuurt hij ook openbaar een heel bericht waarin hij vertelt dat het allemaal niet zo eerlijk was. Later kreeg ik nog wel een pm van hem waarin hij zijn excuses aanbood, dat was wel lief. Maar verder is het zo af en aan, soms kandidaats, soms overduidelijk mols.

Swifty
Beetje gestegen en dat heeft dan vooral te maken met bevraagbare acties. Ze heeft geld vastgehouden in de QQ waardoor ik het met mijn 250 euro bonus niet meer kon pakken. Maar ik kan me ook heel goed voorstellen dat dit echt niet met voorbedachte rade was. Ze heeft de vogels niet goed geteld, maar wel nog op Discord kijkers gevraagd om nummers te beoordelen. Dus het is ook zo af en aan bij haar, waarbij er steeds een doorslag in mijn hoofd de rondte gaat dat ze niet nog eens de Mol wil zijn.

Vermoljoen
Nu ik een officieel pact met hem heb, kan ik hem natuurlijk zijn acties laten verklaren. Zoals waarom hij de regenboogbonus afpakte van HIDM, maar alsnog de bonus miste. Dat is maar 100 euro, daar doe je het niet voor als Mol, zou je denken, maar Jeroen Kijk in de Vegte. Ja, het is een actie. Maar goed, hij heeft wel weer 750+250 euro verdiend in de QQ, wat beduidend het meeste geld van de hele aflevering was. JaccoS zegt wel dat hij hem onder druk heeft gezet, maar ik denk dat je als Mol dan misschien wat van het gepakte bedrag mag weggooien. Ja weet je, sinds Lama vorige week is afgevallen vind ik Vermoljoen de meest geschikte Mol. Hij heeft het fanatisme, de druk op de groep, zou volgens mij best kunnen liegen. Daarom blijf ik hem wel verdenken.

Kaaasje
Ze schoot mij liever neer dan JaccoS in de QQ, wat ik best verdacht vind, want ik was wel +250 euro waard. Dat kan een molactie zijn. Ze initieerde niet echt een gevecht en bleef lange tijd op een plaats staan. Als Mol wil je lang in het spel blijven en geen ruzie uitlokken, zeker niet als je mij hebt die het al voor de Mol doet. En bij het vogels tellen, lukte dat haar for some reason niet. Dus ze is mijn hoofdverdachte, maar ergens geloof ik het nog niet helemaal. Dat is wellicht het bevooroordeelde deel dat tegen me zegt dat Vermoljoen de beste keuze zou zijn. Als ik het rationeel bekijk, dan is zij de Mol. Maar op dit moment ga ik nog geen volledige conclusie trekken. Eerst nog overleggen met JaccoS. Waarschijnlijk ook nog Vermoljoen en HIDM. En dan de tweede test en mijn tweede badge. 
::trots::


And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO21AS] De Geheime Biechten
« Reactie #29 Gepost op: 20-12-2021, 02:00:26 »
Kinglennart ziet zijn fouten in:
Krijg ik een tekening met een zwerm vogels... ik dacht telluhhhhh!!! In 1 minuut 37 vogels geteld... makkie toch? Ja wat die kleuren betekenden zag ik ff niet maar ja 37 moest goed zijn...

En toen vergrootte ik de tekening...  ::schaam::

Echt hè... word ik nou oud en seniel?  ::rofl:: ::rofl::


Aflevering 2 voor Hidm:
Aflevering 2 - Biecht 5

Oh, oh, oh. Ik ben zo druk bezig met het spel spelen dat ik de tijd en puf maar moeilijk kan vinden om erover te biechten. Dat mag ik natuurlijk niet laten gebeuren, dit is All-Stars en de kijkers verdienen een goede show! Ik zal jullie eens bijpraten.

Zoals ik in mijn vorige biecht aangaf, heeft Lama's exit me een stuk verder gebracht in mijn zoektocht. Fanatiek, sociaal en nieuwsgierig (bemoeiierig) als ik ben probeer ik met iedereen af en toe wel wat berichten uit te wisselen en op de hoogte te blijven van hoe de andere kandidaten in het spel staan. Ik voel me daarin best wel comfortabel en zelfverzekerd en het voelt niet awkward om gesprekken met iedereen aan te gaan, omdat ik de meeste dus ook wel een beetje ken. Omdat ik me in deze groep zo op mijn gemak voel heb ik in mijn interacties vaak een vlotte babbel en kan ik gesprekken af en toe op een redelijk natuurlijke manier sturen en manipuleren (dit wordt vooral later relevant). Ik durf ook best wel ongegeneerd om informatie, inschrijflijsten en verdenkingen te vragen. Uiteindelijk zijn we allemaal op hetzelfde uit dus dan breek ik het ijs maar. Ik ben daarin vrij eerlijk en recht voor z'n raap, zodat mijn leugens in een bos van waarheden nog moeilijk te vinden zijn. Door zelf ogenschijnlijk open en flapuiterig te zijn hoop ik zo veel mogelijk los te krijgen. Alle informatie die binnenkomt verzamel ik en dan komt het uiteindelijk aan op mensenkennis en logisch nadenken om te achterhalen wie liegt en wie de waarheid spreekt. Ik heb voor Lama zijn rode scherm krijgt uiteindelijk van iedereen behalve catshee wel iets gehoord over verdenkingen maar de gegevens van 4 mensen zijn voor mijn analyse van Lama's executie het meest relevant.

Allereerst Lama zelf. Hoe hij de test heeft ingevuld is natuurlijk het belangrijkst en gelukkig hebben we van tevoren nog doorgenomen op wie we de test zouden invullen. Ik weet niet hoe zijn test uiteindelijk gegaan is en hoeveel vragen hij op iedereen had staan, want dat had hij niet bijgehouden en hij had een feestje. Wel heb ik een goed beeld van wie hij vlak voor zijn test duidelijk wel of niet verdacht en weet ik bijna zeker dat hij eerlijk is geweest. Ook zou hij zijn joker inzetten, dat lijkt me sowieso de meest voor de hand liggende zet. Zelf heb ik mijn 2 jokers vastgehouden, omdat ik eigenlijk wel heel tevreden was over mijn verdeling en ik graag wat achter de hand hou voor als er nog veel meer troeven in het spel komen - of om bijvoorbeeld een minjoker te kunnen neutraliseren. Lama noemde als zijn hoofdverdachten in ieder geval Jacco en Vermoljoen. Die heeft hij zeker weten meegenomen in zijn spreiding. Hij twijfelde over Bubbles, maar ging uiteindelijk met mij mee om ook op haar te spreiden. Jacco was zijn nummer 1 en er moet wel iets heel raars gebeurd zijn als hij de Mol is. In principe een streep door Jacco's naam dus. Vermoljoen was ook zeker een van zijn Mollen dus ook daar een (iets voorzichtigere) streep. Bubbles kan hij op het laatste moment nog hebben laten vallen maar ik denk dat hij haar ook heeft meegenomen en sommige anderen niet. Op basis van de opdrachten is ze ook nog niet zo mols. Dunne potloodstreep. Dan twijfelde hij over catshee en Swifty. Hij zei uiteindelijk op 3 of 4 te willen gaan, en uiteindelijk heeft hij 1 van die 2 misschien dus nog meegenomen (of allebei en Bubbles niet). Kan ik dus niet zo veel mee. Als catshee het is verwacht ik dat 1 of 2 vraagjes al genoeg kan zijn geweest om door te gaan deze keer. Chardo, Lennart en Kaaasje noemde hij samen met onszelf als de mensen waarvan hij niet verwachtte dat ze het zijn. Kaaasje viel daarin op, want die verdacht hij eerder in de week nog wel. Blijkbaar was ze bij de Mastermind goed bezig geweest. Ik zei nog dat Kaaasje best veel verdacht wordt en dat ik het riskant vond om daar 0 antwoorden op te hebben, maar hij vond dat hij haar echt moest laten vallen omdat het er anders gewoon te veel werden. Hij zou Jacco, Vermoljoen, Bubbles, catshee en Swifty in het achterhoofd houden tijdens zijn test en die eerste 3 als uitgangspunt nemen. Hoogstwaarschijnlijk dus ook zijn joker ingezet en daarmee vind ik het lastig te geloven dat Jacco, Vermoljoen of Bubbles de Mol is (vooral de eerste twee). Vermoljoen verdacht ik sowieso al niet. Mensen die op basis hiervan juist verdachter worden zijn Kaaasje, Chardo, Lennart en in mindere mate catshee en Swifty. Kaaasje en Lennart verdacht ik zelf ook al maar op Chardo had ik maar 2 antwoorden staan en als het anders uit was gekomen hadden dat er net zo goed 0 kunnen zijn. Ben ik dan door het oog van de naald gekropen en nog dommer geweest om mijn jokers niet te gebruiken dan ik al dacht? Als Chardo het is, dan speelt hij het echt knap en dan heeft mijn mensenkennis me in de eerste week toch ernstig in de steek gelaten. Lennart zag ik vooral als nepmol maar dat kan natuurlijk heel goed een tactiek zijn. Op tv zie je vaak in All-Starseizoenen dat terugkerende kandidaten ideeën en strategieën overnemen van succesvolle spelers uit hun originele seizoen. Heeft Lennart iets van D*N's Molstrategie meegenomen naar dit seizoen? Kaaasje vond ik al verdacht en deze executie versterkt dat gevoel.

Goed, dat zijn dus mijn conclusies op basis van Lama's verdachten. Maar ook van Vermoljoen ben ik vrij zeker dat hij daarover eerlijk is geweest tegen me. Wij hebben gewoon al onze antwoorden uitgewisseld. Hij heeft het volgende ingezet:

Swifty 4
Catshee 3
Kaaasje 3
Lennart 4
Chardo 3
Bubbles 2
Jacco 5

Zelf heb ik dit gedaan:

Swifty 5
Catshee 4
Kaaasje 5
Lennart 5
Chardo 2
Vermoljoen 2
Bubbles 5
Jacco 5

(Sorry Vermoljoen als je dit leest, dit is iets heel anders dan ik met jou gedeeld heb. Deze informatie geef ik niemand, ook jou niet. Ik hoop dat je net zo hard tegen mij liegt als ik tegen jou, maar dat gevoel krijg ik niet.)

Als ik dus even aanneem dat dit klopt, dan zijn mensen waar Vermoljoen en ik gemiddeld veel op hebben ingezet verdachter dan mensen waar we gemiddeld weinig op hebben ingezet. Als ik daarnaast dan leg dat mensen die Lama wel verdacht minder waarschijnlijke Mollen zijn en mensen die hij niet verdacht waarschijnlijker, dan kom ik ongeveer op het volgende lijstje uit:

1. Lennart
2. Kaaasje
3. Swifty
4. Chardo/Catshee
6. Jacco
7. Bubbles/Vermoljoen

In het rijtje Swifty, Chardo en catshee kan nog een beetje geschoven worden. Ik weet niet in hoeverre Lama Swifty heeft meegenomen maar Vermoljoen en ik hebben daar gemiddeld veel op ingezet. Op Chardo hebben we dan weer weinig ingezet maar Lama waarschijnlijk ook, en Lama zei achteraf dat hij de test erg moeilijk vond en veel moest opzoeken dus zijn tijd kan lang zijn geweest. Op catshee is gemiddeld denk ik niet veel ingezet bij deze test, maar voor dit lijstje zou ik me baseren op de testen van Vermoljoen, Lama en mezelf dus ik heb hem even naast Chardo gezet. Jacco was Lama's hoofdverdachte en het lijkt me gewoon sterk dat hij er dan uit zou zijn gevlogen. Op Vermoljoen heb ik maar 2 vragen ingezet en hij stond in Lama's top 3, dus die is niet de Mol. Op Bubbles heeft Vermoljoen dan weer maar 2 antwoorden ingevuld. Ook dat vind ik dan onwaarschijnlijk.

En dan zijn er nog twee mensen die me wel iets over hun verdachten verteld hebben maar die ik niet helemaal geloof: Swifty en Jacco. Swifty zegt dat ze 0 vragen heeft ingezet op catshee en 1 op Lennart. Op zich kan ik me dat goed voorstellen, maar naar Vermoljoen blijkt ze woord voor woord hetzelfde bericht gestuurd te hebben. Aan de ene kant zou dat haar een slordige leugenaar maken, aan de andere kant zou het ook riskant zijn om met die informatie te strooien als het de waarheid is.
Met Jacco heb ik de 3 namen uitgewisseld van de mensen die we het minst verdenken. Zelf heb ik daarin gelogen door catshee en Kaaasje te noemen, maar ik weet dat Jacco ook niet vies is van een leugentje op zijn tijd. Al zijn de drie namen die hij als minst verdacht noemt best geloofwaardig, namelijk Swifty, Lennart en catshee. Die leken samen met mij ook wel wat minder verdacht te worden dan de rest in Aflevering 1. Later geeft hij wel nog aan dat Swifty flink op zijn lijst gestegen is.
Stel dat Jacco en Swifty eerlijk zijn geweest, dan is Kaaasje of Chardo de Mol. Ik ga deze conclusie niet trekken omdat ik te veel twijfel aan hun respectievelijke verhalen, maar bij elkaar opgeteld is het wel een extra deukje in mijn verdenking op Lennart, die toch al niet heel solide is. Catshee begin ik toch ook steeds wat minder in mijn overdenkingen mee te nemen. Als alleen Jacco eerlijk is geweest dan is Swifty zelf ook nog een realistische optie.

Als Lama toch gelogen heeft kan deze hele analyse de prullenbak in en dan ga ik deze week volledig de mist in, maar dat denk ik echt niet.

Dan heb je ook nog mensen als Lennart zelf, die zegt dat hij Jacco en Vermoljoen het minst verdenkt omdat die naar school moeten en er dus niet genoeg tijd voor zouden hebben ??? Dat neem ik niet zo serieus, if anything zijn dat dan waarschijnlijk mensen die hij juist wel verdenkt.

Op dit moment zoek ik de Mol dus tussen Kaaasje, Chardo, Swifty en Lennart. Laten we met dat in het achterhoofd in mijn volgende biecht eens kijken naar de opdrachten van deze week.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO21AS] De Geheime Biechten
« Reactie #30 Gepost op: 20-12-2021, 02:00:48 »
Aflevering 2 - Biecht 6 deel 1

In deze biecht gaan we zoals beloofd kijken naar de opdrachten van deze week. Als eerste Quarter Quell. Onwijs leuk natuurlijk dat deze opdracht uit ons seizoen weer terugkomt, en gelukkig in een aangepaste en simpelere vorm. De hoofdprijs is een vrijstelling, en dan ben ik ineens toch wel blij dat ik die 2 jokers nog op zak heb. Als ik ze nodig denk te hebben kan ik die gewoon inzetten en dan zou dat op 15 vragen ook al bijna een vrijstelling moeten zijn. Ik kan deze opdracht dus redelijk onbezorgd spelen en hoef niet te winnen. Misschien weer lekker wat geld verdienen? Dat was eigenlijk wel het plan, maar dat heb ik later aangepast omdat de eerste executie mij toch enigszins zorgen baart. Lama's exit en mijn eigen observaties in Aflevering 1 maken Kaaasje mijn hoofdverdachte, gevolgd door Chardo. Als Kaaasje de Mol is, is dat best wel een probleem. Volgens mij wordt zij namelijk echt door iedereen verdacht. Of laat ik het zo zeggen: ik heb vorige week niemand gesproken die Kaaasje niet verdacht vond en een aantal mensen noemt haar expliciet als wel verdacht. Ik heb eerlijk gezegd echt geen zin om van heel vroeg al meteen met z'n allen op dezelfde Mol te gaan. Allereerst wil ik mijn eigen winstkansen optimaliseren, en daarbij vind ik het ook gewoon niet leuk. Als Chardo de Mol is gaat het op korte termijn nog wel even goed denk ik, maar ik heb het gevoel dat dat later ook wel echt duidelijk gaat worden. Swifty en Lennart worden als ik het goed heb niet zo verdacht maar die heb ik zelf ook minder in het vizier dan die andere twee. Als Kaaasje of Chardo dus inderdaad de Mol is, moeten er meer alternatieven komen voor de andere kandidaten. Ik weet niet zo goed of het voor mij al te laat is. Ik heb in de eerste aflevering best wel mijn best gedaan en aardig wat geld verdiend, maar op zich was dat natuurlijk maar 1 week. Daarbij heb ik in Tunnelvisie uiteindelijk voor 1300 euro minder in de pot gezorgd, nam ik wel het voortouw bij de Mastermind maar heb ik nou ook weer geen briljante moves gemaakt die niemand anders had kunnen doen, en heb ik op de markt voor 'maar' 450 van de 1500 euro gezorgd en Chardo en Vermoljoen tijdelijk geblokkeerd. Voor degenen die zoeken naar een subtielere Mol die rustig begint kan ik dus nog een optie zijn, en dat wil ik dan zo houden deze week. Misschien word ik dan niet meteen genoemd, maar kan het op de lange termijn nog tot verdenking leiden. Na al per ongeluk over 3 landmijnen te zijn gelopen besluit ik dus geld te pakken en me te laten uitdrogen. Weinig subtiel en inspirerend misschien, maar geld uit de pot is geld uit de pot en iets anders kon ik zo snel niet verzinnen. Later krijg ik ook van onder andere Bubbles te horen dat het inderdaad wel is opgemerkt en verdacht werd gevonden, in ieder geval door haar.
Tijdens het spel kwam ik tussen 2 duo's in te zitten. Bubbles en Lennart waren bang voor Chardo's pijl en boog en niet blij met zijn actie om te proberen Bubbles af te slachten, dus ze wilden hem graag dood. Prima voor mij, heb ik ook gezegd. In die fase van de opdracht had ik nog niet bedacht dat het geld me even niet zo boeide omdat ik nog aan het bekomen was van de executie. Omdat er vanuit die twee niet heel actief werd meegedacht over hoe geld te verdienen en Bubbles zei dat er toch vooral voor de vrijstelling gespeeld werd, ging ik naar Chardo en Jacco. Die waren al lekker aan het moorden samen en ik wilde Chardo graag gebruiken om meer geld te verdienen. Bovendien vermoedde ik een bondje tussen die twee. Vorige week waren we met zijn allen volop inschrijflijsten aan het uitwisselen. Lama had van Jacco alleen het eerste deel gekregen. Toen ik met Chardo een deal had gemaakt om lijsten van anderen met elkaar uit te wisselen, had hij wel de volledige lijst van Jacco. Bovendien heeft Jacco zelf nooit om mijn lijst gevraagd, terwijl hij zei dat er 3 mensen waren die hij minder verdacht dan mij. Die had hij dus al van iemand anders gekregen, en ik vermoed van Chardo. Zodoende zal hij dus ook geweten hebben dat ik de zijne al van Chardo had gekregen en dat ik er daarom ook nooit om gevraagd heb. Daar kwam dan nog eens bovenop dat ze nu duidelijk aan het samenwerken waren in deze opdracht. Ik benaderde gillend het duo: "Niet schieten! Ik wil overleggen." Ik vertelde ze over het anti-Chardo clubje van Lennart en Bubbles en mocht me bij ze aansluiten. Het plan was inderdaad om Chardo het geld naar het midden te laten brengen. Uiteindelijk heb ik zelf niemand aangevallen omdat ik dan toch te schijterig ben om Bubbles en Lennart zelf het mes in de rug te steken. Sorry, dit ging puur om het geld en om Jacco en Chardo beter in de gaten te houden. Later heb ik dus toch besloten om mezelf af te laten gaan met geld in plaats van het aan Chardo te geven.
Van mijn potentiële Mollen vond ik vooral Chardo verdacht in deze opdracht. Hij was samen met Jacco (en naar ik later hoorde ook Swifty, ook een streepje erbij voor haar) bezig om zo snel mogelijk veel kandidaten uit te moorden. Dat is natuurlijk prima te verkopen als kandidaat, maar om de geldbedragen te verzilveren waren er richting het einde van het spel juist meer kandidaten nodig. Bovendien heeft hij uiteindelijk geen geld naar het midden gebracht.

Naar aanleiding van deze opdracht is er ook weer het een en ander gebeurd op het gebied van bondjes. Jacco vertrouw ik nog steeds niet als kandidaat (de Mol is hij niet) en hij geeft me eigenlijk ook alleen maar redenen om hem te blijven wantrouwen. Hij schuift de moord op Lennart volledig op mij af omdat ik zou hebben gezegd dat hij geen geld wilde verdienen. Er zit een kern van waarheid in en ik heb Lennart ook wel een beetje verraden in die opdracht, maar hij dikt mijn woorden wel lekker aan om Lennart op de stang te jagen en hem zelf juist te vriend te houden. In die opzet slaagt hij niet, want als Lennart me vraagt of ik dat gezegd heb zeg ik gewoon nee. Dat dacht hij al wel, Jacco is volstrekt niet te vertrouwen en geniepig en weet ik het allemaal. Vervolgens zegt Lennart ook dat hij mij het meest vertrouwt en graag een bondje met me wil.





Oké, die zag ik even niet aankomen. Geen idee ook in hoeverre hij me echt vertrouwt maar als hij me verdenkt is dat net zo prima en ik kan altijd even kijken wat hij loslaat en of hij zich verdacht gedraagt. Bovendien vind ik Lennart heel aardig, kleurrijk en gezellig en zou ik hem graag wat beter leren kennen dan ik tot nu toe heb kunnen doen. Dus ja, zullen wij een pact sluiten? Maar natuurlijk Lennart, wij gaan samen een pact sluiten. Vertel mij al-
Goed, u kent hem wel.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO21AS] De Geheime Biechten
« Reactie #31 Gepost op: 20-12-2021, 02:01:16 »
Aflevering 2 - Biecht 6 deel 2

Vermoljoen was het met me eens dat Jacco en Chardo waarschijnlijk ook in het grote spel samenwerken en dat dat een gevaar kan zijn. Ik besluit om Jacco een beetje angst in te boezemen en hem in een gesprek te confronteren met zowel wat hij tegen Lennart heeft gezegd als mijn vermoeden dat hij een bondje heeft met Chardo en dat ik ervan uitga dat al mijn woorden tegen Jacco direct bij Chardo terechtkomen. Beetje machtsvertoon af en toe kan geen kwaad >:D Hij geeft het allebei snel en makkelijk toe. Fijn dat hij eerlijk is, ik stel voor om deze driehoeksverhouding met Lennart nog een beetje te gebruiken. Als Chardo niet de Mol is vind ik die twee een gevaarlijk duo dat ik wil infiltreren/opbreken. Overigens zegt Jacco Chardo nog wel een beetje te verdenken, maar ja dat zei hij vorige week ook en bondgenoten proberen elkaar altijd verdacht te maken bij de anderen. Ik wil een goede relatie blijven onderhouden en verder opbouwen met Jacco en Chardo, zeker nu Jacco mij bevestiging van hun samenwerking heeft gegeven.

Nu ik ervan overtuigd ben dat Vermoljoen inderdaad niet de Mol is, vind ik het nog belangrijker dat hij veel verdacht wordt. Dat is gelukkig ook zijn eigen plan, en hierin kunnen we elkaar helpen. Helaas moest hij aan het einde van Quarter Quell wel nog 1000 euro potten om de vrijstelling te kunnen winnen. Jammer, maar hij heeft er blijkbaar wel moeilijk over gedaan dus hij zal nog niet afgeschreven worden. Lennart geeft bijvoorbeeld aan hem nog te verdenken, samen met Chardo en Jacco vormt Vermoljoen Lennarts top 3. Vorige week zei hij nog dat hij Vermoljoen en Jacco het minst verdacht omdat ze naar school moeten. Dat zal dan inderdaad een leugen zijn geweest.

Weer bericht vond ik ook een heel toffe opdracht en ik heb waar het kon gewoon leuk meegedaan. Sommige regels had ik op het begin een beetje verkeerd gelezen of geïnterpreteerd, en ik zat er gedurende de week nog wat minder in door Lama's vertrek. Toch heb ik uiteindelijk nog best wat liedjes kunnen plaatsen en mijn vogels juist geteld tijdens de regenboog om zo 300 euro te verdienen :) Ik had dezelfde kaart als Kaaasje en Swifty, en zo kon ik dus precies zien welke vogels zij moesten tellen en hoe verdacht het is dat zij het allebei fout hadden. De rode vogels van Swifty vond ik nog best lastig, daar kwam ik ook niet direct op 14 uit. De 4 gele vogels van Kaaasje daarentegen...



Doet ze dit nou expres en is ze niet de Mol? Is ze het wel en probeert ze door zo'n obvious fout te maken te doen alsof ze een nepmol is? Ze wist dat ik dezelfde afbeelding kon zien. Aan de andere kant kan de Mol hier ook niet veel doen behalve gewoon fout tellen. Zelf zou ik dan eerder wachten tot een wat moeilijkere kleur, zoals Swifty heeft gedaan. Al is dit ook wel weer leuk eigenlijk, en kan zo'n simpele molactie iemand dus juist weer doen twijfelen. Lennart gaf, zoals ik inmiddels wel een beetje verwacht had, een over de top fout antwoord. Daar vind ik eigenlijk nog steeds hetzelfde van. Meestal wijst dit op een nepmol, maar soms speelt de echte Mol een nepmol. En als je dan toch maar op simpele manieren kunt saboteren, waarom niet doen alsof je het expres doet om verdacht over te komen? Chardo heeft zijn vogels netjes geteld tijdens de regenboog. Heeft ook veel liedjes gepost, weliswaar daardoor gemiddeld wat lagere scores (zoals Kaaasje nog even bij Vermoljoen benadrukte), maar per saldo gewoon goed gedaan en niet mols in deze opdracht.

Op wie zal ik mijn test deze keer invullen? Op dit moment is Kaaasje mijn hoofdverdachte. Ze verpest gewoon een hoop, is veel minder fanatiek en meer op de achtergrond dan de vorige keer, en het klopt met het vertrek van Lama. Volgens mij is ze keihard wraak op me aan het nemen voor 2018, maar ik heb je door mevrouw Kaas! Ik wil minstens 7 antwoorden op haar zetten in de komende test. Daarna volgt Chardo. Vorige week dacht ik juist dat hij het niet was, maar met terugwerkende kracht en een wat objectievere blik kan het prima. Hij is in best veel opdrachten al mols geweest (markt stilleggen, deadlines missen bij Tunnelvisie, massamoorden bij Quarter Quell) en dat ik hem in onze gesprekken niet als Mol zie kan ook gewoon betekenen dat hij het erg goed speelt. Eerlijk is eerlijk, als hij het is dan is het dankzij de eerste executie dat ik op het juiste spoor ben gekomen en dan had ik zomaar de eerste afvaller kunnen zijn. Waarschijnlijk ben ik dan door het oog van de naald gekropen. Ik wil niet minder dan 5 antwoorden op Chardo hebben deze keer. Lennart en Swifty doen soms heel rare dingen, en soms dan weer heel goede dingen. Daar verdienen ze dan ook best wel wat geld mee dat ze niet hoeven te verdienen. Volgens mij worden ze allebei ook nog steeds niet zo verdacht, dus met 4 antwoorden op allebei moet ik het kunnen redden. Als het kan, wil ik ook niet minder dan 3 antwoorden op catshee hebben omdat hij het in theorie nog kan zijn (al denk ik van niet). Jacco en Bubbles vond ik allebei verdacht maar Jacco was echt Lama’s hoofdverdachte en ik kan me niet voorstellen dat hij eruit zou liggen als Jacco het is. Bubbles is nog een optie als Vermoljoen tegen me gelogen heeft over zijn 2 antwoorden op haar, maar ook dan stond zij echt hoog op Lama’s lijstje en is daar iets raars gebeurd. In de opdrachten vind ik haar eigenlijk verdachter dan Lennart en Swifty, moet ik dat gevoel dan gaan negeren? Misschien toch nog wat vraagjes op Bubbles om het af te leren? Vermoljoen is niet de Mol.

Sorry, deze biechten zijn veel langer en droger geworden dan ik hoopte. Nu ik wat meer bepaalde richtingen op ga kijken, kan ik in de toekomst hopelijk wat korter en krachtiger zijn.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO21AS] De Geheime Biechten
« Reactie #32 Gepost op: 20-12-2021, 02:02:03 »
En vermoljoen zijn gedachten:

Biecht 2.1 - Na de eerste test en executie



Lieve geheime biechtstoel,

De test invullen ging redelijk goed, maar was toch wel erg lastig. Dat komt in de eerste plaats doordat er 5 vragen minder zijn, want hierdoor is goed spreiden nog moeilijker en is het ook nog minder makkelijk om je ingevulde testen correct te kunnen interpreteren. Ik denk dat het gedurende het hele spel enorm spannend zal zijn en er zeker meerdere ex-aequo's zullen zijn of afvallers die maar 1 of 2 antwoorden minder juist hadden dan iemand anders.

Over mijn eigen ingevulde test ben ik best tevreden. Tijdens de eerste fases van het spel houd ik altijd tijdens het invullen een papiertje bij mij waarbij ik streepjes achter elke naam trek per gegeven antwoord dat met diegene overeenkomt. Ik heb naar mijn gevoel vrij goed gespreid en met mijn joker erbij zou ik normaal gezien wel echt voldoende antwoorden moeten hebben op de Mol om door te kunnen stoten. Daarnaast heb ik mijn test ook echt niet zo traag ingevuld. Het enige waar ik me misschien zorgen over maak, is het minder aantal antwoorden op Bubbles dan dat ik voor ogen had voor het invullen van de test.

Na de eerste executie ben ik echter achtergebleven met enorme verwarring. Enerzijds was ik nog aan het bekomen van de spanning, want het duurde vreselijk lang voordat ik mijn scherm zag en er bleven steeds minder kandidaten over. Anderzijds omdat mijn hoofdverdachte Lama1997 naar huis is!



Wat nu?! Dit is het laatste wat ik had verwacht. Ik zag hem als een zeer plausibele optie als Mol, maar als het niet in die rol was als een sterke kandidaat die echt ver zou kunnen geraken. Zelf heb ik toch wel een beetje contact met hem gehad en informatie uitgewisseld over de opdracht ‘Tunnelvisie’, maar helaas niets over onze verdachten doordat hij geen tijd meer had… Ik ga hem wel missen, want met zijn ‘kritische blik’ (ik weet niet goed hoe ik het anders moet noemen) voegde hij zeker veel toe aan de groep. Maar uiteindelijk is het belangrijkste toch dat ik zelf door ben.

Meteen na de executie ga ik al in gesprek met anderen en zoals ik al vermoedde, werd Lama1997 door zeker de helft van de groep, als het niet zowat iedereen is, meegenomen in de test. Jacco, Chardo, Kaaasje, Bubbles en dan ook nog zeker HIDM en ik hadden hem als (één van de) hoofdverdachte(n). Swifty vond hem totaal niet verdacht en daarnaast had ze 0 antwoorden op Catshee, 1 op Lennart en slechts 2 op nog iemand anders. Als ik zie hoe gestrest ze was, dan snap ik dat volledig. Hoe speelt zij dit spel als ze Lama na aflevering 1 al had uitgesloten en slechts 2 antwoorden op hem had? Dat vond ik wel bizar, maar volgens mij heeft ze hier gewoon over gelogen, want HIDM heeft daarover EXACT hetzelfde bericht gekregen als ik. Sowieso neem ik het noemen van verdachten nooit echt serieus, want je kan er echt zo makkelijk over liegen. Toch vind ik het wel handig om hier af te toe eens naar te polsen zodat je een idee krijgt van wat er zich afspeelt en wie er wantrouwig is tegenover mij of juist niet. Kritisch zijn is de boodschap!



Iemand om volledig de waarheid tegen te spreken en hetzelfde van hem te verwachten, komt niet veel voor in dit spel. Toch is er zo iemand (hoe gevaarlijk het ook is), namelijk HIDM. Uiteraard was ik volop in gesprek met hem tijdens de executie en wat mij opviel is dat hij na het rode scherm van Lama1997 zich enorm vreemd/slecht voelde. Hij moest echt bekomen van iets en zei het op een ander moment er zo snel mogelijk over te willen hebben. Hij had al een zeer sterke band met Lama tijdens de eerste aflevering en uiteindelijk bleek het te gaan om een gesprek dat hij met hem had waarbij ook verdachten werden uitgewisseld. Klein detail, HIDM zelf had gelogen over zijn verdachten waardoor hij zich schuldig en slecht voelde. Enorm stom natuurlijk, maar ja het is natuurlijk wel gewoon deel van het spel. Maar dan, het meest interessante: op wie heeft Lama de test ingevuld? Dat zou volgens hun gesprek Kaaasje, Vermoljoen en Bubbles moeten zijn. Echter weten we niet wat hij uiteindelijk écht heeft gedaan, want zowel HIDM en ik hebben hem na de test niet meer gesproken. Toch veroorzaakt dit extra verwarring, want Kaaasje zou nu mijn grootste verdachte zijn na het afvallen van Lama. Zat ik er dan echt zo naast na aflevering 1? Hopelijk gaat deze aflevering me wijzer maken…
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO21AS] De Geheime Biechten
« Reactie #33 Gepost op: 20-12-2021, 02:02:29 »
Biecht 2.2 - Hunger Games

We starten de aflevering met een bijzonder leuke opdracht waarvan ik een klein beetje had verwacht dat dit zou terugkeren in een vereenvoudigde versie. Een opdracht met enorm veel potentieel, maar die niet helemaal uit de verf kwam in 2018: de Hunger Games! Enorm leuk dat ik deze opdracht ook eens mag spelen, maar nog belangrijker… er staat een vrijstelling op het spel! En ik ga er alles aan doen om die te bemachtigen!



Een goed begin is het halve werk en daarom begin ik al meteen na te denken over een strategie. Gezien de voordelen die in het spel zijn, besluit ik om in het begin nog niet te veel vijanden te zoeken en me rustig op de achtergrond te houden: gewoon rustig itemchecks doen. Mijn voordeel is namelijk dat ik extra geld kan verdienen, maar dat interesseert me niet echt. Extra stappen kunnen zetten, minder moeten eten en drinken, extra schade kunnen aanrichten of een extra item hebben had ik toch wel interessanter gevonden. Nja, het compenseert natuurlijk ook wel met de jokers die Chardo en ik hebben verdiend op de markt. Bovendien motiveert het me nog meer, want ik ga laten zien dat ik het zonder zo’n voordeel ook kan halen van de anderen!

Het valt me al snel op dat Jacco en Chardo een samenwerking hebben en nu al op alles en iedereen afgaan om ze uit het spel te krijgen. Zo liggen Catshee, Bubbles, Lennart en Kaaasje vrij snel uit de opdracht terwijl ik rustig afwacht. Dit lijkt mij eerlijk gezegd de slechtste strategie die je als kandidaat kan hebben, want op die manier verzwak je jezelf steeds meer en meer en maak je het iemand anders makkelijker om je aan het einde te verslaan. Vooral Chardo had wat voorzichtiger moeten zijn gezien zijn ‘voordeel’. Achteraf tijdens een gesprek met HIDM kwamen we wel tot het besluit dat meteen anderen aanvallen en er zo snel mogelijk veel doden best goed kan werken als molactie, want dan wordt geld verdienen al een pak lastiger. Zeker wanneer de opdracht een dag vroeger eindigt en we daarmee waarschijnlijk een gelddropping hebben gemist. Verdacht hoor, Chardo en Jacco!  ::vergroot::

Met Kaaasje had ik tijdens de opdracht kort even gesproken toen we langs elkaar stonden en spraken we af elkaar niet aan te vallen en eventueel samen te werken als er iemand op ons zou afkomen. Toen zij even later ergens dichtbij het water stond en werd aangevallen door Chardo en Jacco terwijl ik een beetje meer beneden stond, besloot ik toch maar ergens anders te gaan drinken en stiekem weg te lopen.  :-\\



Uiteindelijk had ik er vertrouwen in om samen met HIDM samen te kunnen werken en de overgebleven kandidaten uit het spel te werken. Ik nam alvast een eerste stap door Swifty aan te vallen. Helaas ging HIDM opeens, met het geld, een zeer trieste dood tegemoet en bleef ik nog over met het duo Chardo/Jacco en Swifty. Dit was niet zo ideaal, want nu moest ik mijn strategie helemaal overgooien. Maar met een tactisch plan is dit zeker nog mogelijk en in combinatie met het feit dat ik met 7hp het meeste hp van iedereen heb, is die vrijstelling binnen handbereik. Ondertussen kreeg ik ook het geld in handen, dus ik ga dat gewoon lekker meenemen tijdens het aanvallen. Als ze mij uit het spel willen, dan is het met het geld erbij (ook al boeit dat helemaal niemand).

Ik kwam al snel tot de conclusie dat ik sowieso met Swifty moét samenwerken, terwijl we elkaar al de hele dag lang waren aan het aanvallen. Jacco en Chardo werken al gedurende het hele spel keihard en succesvol samen. Stel Swifty en ik blijven elkaar aanvallen en de ene gaat dood, dan zal de andere sowieso ook doodgaan door Jacco en Chardo die dan overblijven, want met twee sta je uiteraard sterker dan alleen. Op deze manier zouden zowel Swifty als ik dan geen enkele kans meer maken op de vrijstelling. Om nog allebei kans te maken op de vrijstelling moesten nu eerst Jacco en Chardo sterven. Daarom stelde ik Swifty voor om samen te werken en nu Chardo, met nog maar 3hp, zo snel mogelijk te pakken voordat hij medicijnen vindt. Daarna zouden we Jacco pakken, wat wel te doen is met 2vs1. Aan het einde zouden we dan een eerlijke battle houden over wie de vrijstelling zou krijgen.

Swifty ging akkoord met mijn voorstel en dus werkten we Chardo uit het spel. Bovendien heb ik ook nog eens het voordeel dat Swifty slechts 1hp (+1 medicijn) meer over heeft na de aanval op Chardo. Jacco staat ondertussen ook nog maar op 5hp en ik heb nog steeds met 6hp het meeste. Dit blijft een voordeel, maar ik moet blijven opletten, want Swifty weet dat als ze nu samen met mij Jacco pakt, ze erna geen schijn van kans tegen mij zal hebben. Ik moet dus met andere woorden vermijden dat Swifty mij gaat verraden en met Jacco gaat samenwerken.



Wij hadden ons aan het water opgesteld omdat Jacco sowieso nog moest gaan drinken. Ik heb mij zo gezet dat als hij komt ik hem kan aanvallen, maar hij mij nog niet. Even later zal hij ook sowieso een keer moeten drinken als actie waardoor ik nog eens kan aanvallen terwijl hij niet kan. Dan kan ik sowieso al 2 aanvallen meer doen dan hem en met Swifty erbij heb ik sowieso al een dubbele voorsprong. Echter blijkt dit hele plan voor niets te zijn wanneer ik erachter kom dat je niet om de 24 uur moet drinken, maar wel om de 48 uur. Oeps! Dus ik ben al de hele tijd aan het wachten… op niets.

Ondertussen werd er ook opnieuw geld gedropt, maar daar zei Swifty meteen over dat dit niet haalbaar zou zijn. Tegelijkertijd hamerde ze er wel op dat ik niet mag vergeten mijn geldzak te gaan droppen. Maar opeens pakt Jacco uit het niets het gedropte geld en komt hij naar ons toe. Tussen het pakken van het geld en zijn pm slaagde ik er nog in om een schade van 4hp (1-1-2) aan te richten. Die laatste aanval van 2hp was net op het moment wanneer hij bij ons stond en hij zijn plan voorstelde. Hierdoor staan zowel Swifty als Jacco op slechts 2hp. FAN-TAS-TISCH!



Jacco stelde ons voor om samen nog de laatste 2 geldzakken te verdienen en erna de strijd verder te zetten. Ik vond het enorm vreemd dat hij het geld pakte en naar ons toe kwam met dit plan, want ik had eigenlijk het gevoel dat het geld hem totaal niet interesseerde en hij gewoon voor die vrijstelling wilde gaan. Voordien gaf hij ook in zijn itemchecks duidelijk aan niet het geld te bedoelen. Waarschijnlijk is dit een soort van wanhoopspoging ofzo. Dus ik vertrouwde dit helemaal niet en wilde ook gewoon zeker zijn dat ik die vrijstelling zou hebben. Daarnaast wilde ik me nog steeds opstellen als een verdachte kandidaat en dus niet al te grote bedragen verdienen.

Daarom wil ik mijn geldzak nog wel droppen, maar tijdens het overbrengen van de andere geldzak wil ik toeslaan. Dan heb ik ook meteen een voorsprong in de strijd. Uiteraard vertel ik Swifty en Jacco wel dat ik akkoord ga met het plan, want anders krijg ik ze alle twee tegen mij en dat moet ik niet hebben. Ook al tellen ze samen maar 4hp, ze kunnen wel samen dubbel zoveel aanvallen op mij doen. Maar het echte plan is dus om braaf volgens de afspraak naar het geldvak te gaan, onderweg mijn laatste medicijn te gebruiken en wanneer ik in het geldvak sta het geld te droppen. Vervolgens ga ik Jacco beginnen aanvallen om vervolgens Swifty te doden. Tijdens het pm-overleg werd er ook nog een poging gedaan tot het onderhandelen over de vrijstelling, maar dat gaat niet gebeuren hoor!



Toen we de gemaakte afspraak gingen uitvoeren en de geldzak zouden gaan doorgeven, bleef Swifty opeens achter en deed ze een itemcheck. Dit was enorm vreemd, want we zouden het plan dezelfde avond uitvoeren. Daarom besloot ik mijn geheim plan weer om te gooien naar een nog betere versie waarbij ik niet zowel Jacco als Swifty tegen mij zou krijgen. Ik besloot nu in een pm naar Jacco dit wantrouwen te vergroten en te gebruiken als reden om samen met hem Swifty te doden. Ik wist dat Jacco niet zomaar akkoord zou gaan met het voorstel om Swifty te doden, want hij is slim genoeg om te beseffen dat ik hem uiteindelijk wel zou kunnen doden tijdens de eindstrijd. Daarom besloot ik te zeggen dat de winnaar van de eindstrijd dan moet beloven om de testantwoorden in aflevering 3 met de verliezer te delen (die ik natuurlijk ga vervalsen als ik de vrijstelling win xx). Tot mijn lichte verbazing ging hij hier meteen mee akkoord (wat echt raar is, want testantwoorden kan je zo makkelijk faken), maar let’s go! Tegenover Swifty voel ik me hier wel een beetje schuldig over, maar voor een vrijstelling ben ik toch bereid dit te doen. Nogmaals sorry!  ::hug::

Samen gingen we dus Swifty aanvallen en als er iets is wat ik leerde, dan is het dan D*N een enorm slechte dobbelaar is! Uiteindelijk lukte het na 5 pogingen dan toch om Swifty voor 2hp te kunnen raken. Na 5 pogingen had dit evengoed 10hp kunnen zijn, amai zeg. Maar dan kwam de échte eindstrijd tegen Jacco. Met 6 tegen 2hp zou ik dit easy moeten winnen, maar het lastige is dat hij 4 stappen kan zetten en er ook opeens zo’n stom beest in het spel is dat ‘killer bee’ heet en dat klinkt echt allesbehalve goed als die je gaat steken. Ik heb nog nooit zoveel bang gehad van een bij en dan moet je nog beseffen dat deze niet eens echt bestond!


And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO21AS] De Geheime Biechten
« Reactie #34 Gepost op: 20-12-2021, 02:02:47 »
Vervolg biecht 2.2 - Hunger Games

Je wilt niet weten hoe spannend deze finalestrijd was en hoe ik hier achter mijn laptop zat, maar feit is dat ik het uiteindelijk heb gehaald en de vrijstelling heb gewonnen! JAAAAAAAAA!!!



Na deze opdracht ben ik enorm opgelucht: ik voel me een beetje zoals een mix tussen Bart Lintermans bij de parachute-ondervraging en het daar strategisch slim aanpakte, Mol Hugo in de oerperiode van De Mol die als oud-kolonel een vrijstelling won door 2 andere kandidaten af te schieten aan het einde en Davey die ook een vrijstelling won na het spelen van de Hunger Games!

Bij het begin van deze opdracht had ik nooit verwacht dat het zo zou verlopen en het me effectief zou lukken met een zwakker voordeel ten opzichte van de rest. Het begon allemaal bij het rustig meespelen en niet teveel aanvallen waardoor ik zelf ook niet veel werd aangevallen en geen hp verloor. Dat was dé manier om ‘optimaal’ gebruik te maken van mijn voordeel. Gedurende de hele opdracht heb ik mijn plan dan steeds aangepast naar hoe de omstandigheden het toelieten en dan ook de juiste keuzes gemaakt: een samenwerking smeden die niet te weigeren was, Jacco stiekem nog een keer aanvallen waardoor hij 2hp verloor en even later het weer helemaal over een andere boeg gooien door een deal met Jacco te sluiten. Uiteraard is dit een dobbelspel waarbij een beetje geluk nodig was, maar zonder deze strategische keuzes had ik het waarschijnlijk nooit gehaald.

Het is dan ook nog eens enorm mooi meegenomen dat deze opdracht me een klein beetje verdacht maakt, ook al heb ik 1000 euro verdiend (waar ik wel oprecht blij mee ben als kandidaat!). Het is namelijk mijn schuld dat de laatste geldzak niet meer werd verdiend. Daarnaast (en dat is volledig toevallig) werd er een geldzak gedropt op een plek waar ik enkele uren voordien stond voordat ik helemaal naar de overkant ging om te drinken. Ik liep dus als ‘bonuskandidaat’ weg van deze geldzak.



Conclusie: Chardo is het meest verdacht door snel mensen uit het spel te werken en geld verdienen moeilijker te maken. JaccoS net iets minder, omdat hij wel nog een poging deed om het laatste geld te verdienen, maar misschien deed hij dit met de veronderstelling dat het toch niet zou lukken? HIDM komt enkel op basis van deze opdracht op nummer 3, want hij ging dood met een geldzak op zak. Swifty is minder verdacht, want het was zij die me er steeds over aansprak mijn geldzak nog binnen te brengen en bovendien verdiende ze zelf ook 500 euro. Dus zij is op basis van deze opdracht niet verdacht. Catshee, Bubbles, Lennart en Kaaasje lagen er helaas te snel uit om iets over te kunnen zeggen.


Biecht 2.3 - Weer Bericht + Socialising en verdenkingen

Naast het verdienen van de vrijstellingen tijdens de Hunger Games zijn er nog wat andere dingen gebeurd. Ik ga proberen dit wat korter samen te vatten, want ik heb een beetje het gevoel dat ik alles veeeeel te uitgebreid omschrijf  ::rofl::




Weer Bericht
Deze opdracht was eigenlijk de perfecte aanvulling bij zo'n belangrijke en interactieve opdracht als Hunger Games. Zat simpel in elkaar, was niet superveel activiteit voor nodig en kon je zoveel aan meedoen als dat je zelf wilde. Dit zorgde ervoor dat ik me minder op deze opdracht heb gefocust, maar toch heb ik geprobeerd zoveel mogelijk nummers te plaatsen en goed op te letten.

Bij het spotten van vogels heb ik bewust gewacht tot de bonus van de regenboog voorbij was. Dit werd me aangeraden door HIDM om zo verdacht te blijven en ook omdat ik al een geldzak verdiende bij de Hunger Games. Dit deed ik en zo bracht ik nog maar 200 euro op in plaats van de 300 die Jacco, Chardo, Catshee en HIDM wel verdienden. Swifty en Kaaasje verdienden geen geld doordat ze verkeerd telden. Ik vraag me af of je voor zo weinig geld zou mollen, maar het is alleszins opvallend. Lennart telde ook verkeerd en dat kwam denk ik door geel en oranje samen te tellen.

Mij lijkt me deze opdracht ideaal voor een Mol om vertrouwen te winnen, want het lijkt me gewoon te opvallend om verkeerd te tellen. Een mol doet het goed bij opdrachten waar er weinig is te verdienen en kan ook niet altijd mollen, want dan wordt die verdacht. Ik denk dus dat de Mol heeft gemold bij het plaatsen van liedjes. Oftewel weinig, maar wel goede liedjes plaatsen of juist veel, maar niet zo goede liedjes te plaatsen. Ik heb me alleszins zelf uitgeleefd met de Nederlandstalige nummers  ;D



Conclusie: Swifty, Kaaasje en Lennart komen hier het meest verdacht uit, maar de vraag blijft wel of de Mol effectief heeft gemold. Bubbles verdiende geen geld, dus is ook wel een beetje verdacht. Catshee deed goed zijn best om het overzicht bij te houden (ook al resulteert dat niet rechtstreeks in geld) en JaccoS deed ook echt zijn best en vermeldde dat er een regenboogbonus was. Ze verdienden allebei ook 300 euro, dus die zijn voor mij minder verdacht. Chardo verdiende ook 300 euro, maar kan je nog wel een beetje als verdacht zien door het plaatsen van veel nummers, echter leverde dat gemiddeld erg weinig op. HIDM was weer de fanatieke kandidaat die zijn best deed en geld verdiende  ::bravo::


Socialising
Nummer 1 bondje blijft uiteraard HIDM. Tegen hem spreek ik nog steeds de volledige waarheid en we hebben ook veel aan elkaar tijdens dit spel. We vormen echt een topduo, want ik ben de bliksemafleider en stel me verdacht op en hij zorgt voor het geld. Samen zorgen we ervoor dat we van iedereen een beetje informatie hebben. Als we allebei door gaan naar de volgende ronde, gaan we een duobiecht schrijven! En dat is volgens mijn informatie voor de eerste keer in de geschiedenis van dit spel  ;)

Naast HIDM heb ik vooral contact met Jacco en Chardo. Met deze twee kandidaten heb ik een soort van pact, maar ik weet eigenlijk niet of ik dat helemaal serieus kan nemen en omgekeerd is dat denk ik ook zo. Ik spreek tegen hun nooit de volledige waarheid, niet dat alles gelogen is, maar toch wel een groot deel. Ik heb door mijn samenwerking met HIDM ook helemaal niet de behoefte om echt alles in detail met Chardo en Jacco te bespreken, want niet iedereen moet alles weten en naar mijn gevoel hebben zij al een aparte samenwerking onderling.

In mindere maten heb ik ook nog contact met Kaaasje en Bubbles. Puur om een beetje te zien wat er zich speelt in de groep en hoe iedereen in het spel staat. Met Swifty heb ik deze ronde eigenlijk bijna geen contact mee gehad en met Lennart en Catshee heb ik ook deze ronde amper gepraat.


Verdenkingen
Nadat Lama afviel, is er toch wel wat veranderd. Mijn hoofdverdachte ging naar huis en met zijn informatie kunnen we mogelijk Kaaasje afschrijven. Toch weiger ik voorlopig zomaar die informatie te geloven en is zij nu mijn hoofdverdachte. Er is puur feitelijk gezien helemaal niets om haar op af te schrijven, want naar mijn gevoel heeft ze nog niet erg veel goede dingen bijgebracht. Ook Swifty blijft één van mijn hoofdverdachten, want haar afschrijven omdat ze mij er op wees mijn geldzak binnen te brengen, vind ik niet genoeg. Grote verrassing is Lennart die van niet verdacht naar verdacht stijgt. Hij deed enorm nepmollerig tijdens de eerste aflevering, maar nu toch al een beetje minder zonder veel geld te verdienen.



Ook Chardo is gestegen op mijn lijstje, maar niet tot de hoofdverdachten. Hij is voor mij een twijfelgeval, want puur op de feiten gebaseerd kan hij zeker de Mol zijn, maar als ik dan kijk naar zijn kandidatenspel buiten de opdrachten om, dan kan hij het toch echt niet zijn? Hopelijk kan ik over hem een definitieve knoop doorhakken tijdens de volgende aflevering. Jacco vind ik ook nog steeds moeilijk te peilen, dus ook hij is een twijfelgeval.

Catshee en HIDM zijn voor mij nog steeds totaal niet verdacht, maar Bubbles ook ondanks ze vorige aflevering toch bij mijn verdachten stond. Ik kan haar nergens op betrappen en door mijn vorige test is de kans dat ze het is ook kleiner geworden. Iets in mij zegt ook dat ze het niet zou willen doen.

Conclusie: Ik heb een vrijstelling en voel me nu wel wat meer op mijn gemak, maar toch heb ik de test zo goed mogelijk proberen voor te bereiden. Kaaasje, Swifty en Lennart neem ik mee naar de test.

Verdacht:
1. Kaaasje
2. Swifty
3. Lennart

Twijfelgaval:
4. Chardo
5. Jacco

Niet verdacht:
6. Bubbles
7. Catshee
8. HIDM

De test was enorm moeilijk, want er waren maar liefst 14 vragen met 9 antwoordmogelijkheden. Dat maakt dat ik naast Kaaasje, Swifty en Lennart best weinig antwoorden heb op de rest. Dus ook weinig op mijn twijfelgevallen Chardo en JaccoS, waar ik toch ook graag een aantal antwoorden op had gehad.

Maarrrrr ik heb een vrijstelling, dus terwijl iedereen loopt te stressen over deze mega moeilijke test, geniet ik vanuit mijn bubbelbad van deze executie en stress van anderen!  >:D


And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO21AS] De Geheime Biechten
« Reactie #35 Gepost op: 20-12-2021, 02:04:41 »
Tijd voor de test:
Ja hoor, lamakomme!  ::tandpastasmiley::

Je weet hoe het met Lama s afgelopen he? ;D

Dan is hier je tweede test. Heel veel succes en de tijd loopt NU

Ik weet hoe het met Lama afgelopen is...

Zal ik je eens iets vertellen?
In de eerste test vorig jaar was MolfreakArno mijn grootste verdachte. Heb ik de meeste antwoorden op ingevuld. Dit jaar... heb ik in de eerste test de meeste antwoorden op.... Lama ingevuld.

De geschiedenis heeft zich herhaald... want beiden lagen er gelijk uit bij de eerste executie...

Mijn doel is om deze keer niet in aflevering twee een rood scherm te krijgen, the moment of truth!

Ik daag de gym uit!



Tijd voor Swifty haar wekelijkse update:
Ok, de eerste aflevering heb ik overleefd, ondanks mijn grote gok. Helaas viel Lama af. Helaas, want ik had wel graag met hem samen willen spelen. Maar ook helaas, omdat hij niet zo hoog op mijn verdachtenlijst stond.

Bij de eerste test had ik 0 vragen op Catshee, 1 op KingLennart en 2 op Jacco en Lama. Die laatste 3 verdacht ik niet echt, dat van Catshee was een foutje. Maar die is dus geen mol, want het lijkt me sterk dat ik vanwege die ene joker door zou zijn gegaan. Ik durf Jacco en Lennart ook wel echt af te schrijven. Maar dan blijven er nog 5 over.

Ik had de test vooral ingevuld op Chardo en Vermoljoen.
Na de test, voor de uitslag, heb ik wat gechat met Vermoljoen. Uit onze chat kreeg ik de indruk dat hij de test echt had gemaakt,  ook omdat hij beter dan ik had uitgedacht wat de mensen die de inhoud van hun envelop niet hadden verteld erin hadden. Op basis van die chat zou ik hem afschrijven, maar bij de Hunger Games heeft hij zich toch wel een beetje verdacht gedragen, door dat geld pas nadat ik meerdere keren aangedrongen had te droppen. Al is dat ook wel weer verklaarbaar, want hij werd daardoor niet zo snel afgemaakt.

Bij het weerbericht was Chardo dan weer erg actief bezig, totaal onmols. Hij had verreweg de meeste liedjes ingestuurd. Wel slechte liedjes, maar met 29 slechte liedjes scoor je toch al snel meer punten dan met 5 goeie liedjes. Bovendien had hij goed geteld.

Alleen Kaaasje, Lennart (maar die is geen mol) en ik hadden verkeerd geteld. Als Mol had je daar makkelijk tussen kunnen staan. Bubbles heeft helemaal geen poging gedaan om te tellen, en heeft bovendien maar 5 liedjes gepost. Erg mols. Wegens tijdsgebrek had ze niet gescoord zei ze, ze kon niet veel online komen. Ik hoop eigenlijk niet dat ze de Mol is en dat dit haar tactiek is, dat zou ik geen leuke tactiek vinden.
Zeker niet omdat ze bij de Hunger Games dan weer erg teleurgesteld was dat ze zo snel eruit lag. Tja, dan moet je toch proberen wat meer online te zijn. Hopelijk is ze de komende weken actiever, als ze niet afvalt. Voorlopig staat ze wel vrij hoog op mijn verdachtenlijstje. Ook omdat ze nu net iets in de bar post over stress bij de test.

Ook Kaaasje heb ik vrij hoog staan op mijn lijstje nu. Ze zoekt wel wat meer contact (wegens tijdsgebrek ben ik nog veel te weinig aan het socializen, maar ik vind het wel heel fijn dat mensen mij aanspreken) en klinkt in die chat niet zo mollig, maar toch.

Tot slot HIDM. Hij doet zijn best om contact te houden met mij en in de chat de kandidaat te spelen. Maar ik ben op mijn hoede. Ik ben niet vergeten hoe hij Kaaasje (en de anderen, buiten Lan dan) de vorige keer volkomen op het verkeerde been had gezet. Hij zou zomaar de Mol kunnen zijn, gezien zijn gedrag bij de Hunger Games. Niemand loopt op een landmijn, behalve HIDM, en hij toevallig 3x, met geld op zak.

Ik had me voor de test dus voorgenomen om vooral op de laatste 3 vragen in te vullen, met een beetje Chardo erbij. De eerste vraag, over de leeftijd, beantwoord ik uit mijn hoofd, want ik wil geen tijd verspillen bij iets wat ik denk te weten. Helaas wist ik het niet, en heb ik daar de leeftijd van Catshee gekozen ipv Chardo. Stom! Nu heb ik toch een vraag op Catshee ingevuld, terwijl ik dat niet zou doen.
Bij de liedjes gun ik mezelf geen tijd om te zoeken wie welk liedje had gepost. Ik kies er 1 waarvan ik denk dat Chardo of HIDM die gepost kan hebben, maar helaas bleek het achteraf een liedje van Vermoljoen te zijn. Toch ook een vraag op hem ingevuld dus.
Ik zie maar 1 vraag waar het antwoord op meerdere spelers kan slaan, en ik kies daar het antwoord van HIDM, Bubbles en Kaaasje, mijn 3 topverdachten. Uiteindelijk heb ik dan 5 op Bubbles, 5 op Kaaasje, 3 op Chardo en helaas maar 2 op HIDM. En dus 1 op Vermoljoen en Catshee. Nul op Jacco en Lennart.

Ik vind het weer retespannend voor de uitslag straks. Als ik afval, dan ben ik vrij zeker dat HIDM de Mol is. Ik ga duimen dat ik het ga redden! En dan moet ik volgende week echt op minder mensen spreiden. Vijftien vragen maar, dat is echt weinig, zeker als er zoveel unieke antwoorden zijn. Het dwingt je tot al snel tot keuzes. Moeilijk!

And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO21AS] De Geheime Biechten
« Reactie #36 Gepost op: 20-12-2021, 02:05:05 »
JaccoS gedachten:

Hoi! Het is weer zaterdag (en nu zondag), en dus tijd om een nieuwe biecht te schrijven. Misschien is het je opgevallen dat de vorige biecht enigszins deprimerend was vergeleken met mijn biechten uit vorig seizoen. Dat had ik pas door toen ik klaar was, maar er was natuurlijk ook niet veel reden om extreem vrolijk te zijn, vanwege de Jokerramp. Nu is dat anders, dus verwacht veel gifje en veel emoji's, zoals gewoonlijk! ::bravo:: ::cheerleader:: ::super::


Voor de executie van aflevering 1 was ik bloedzenuwachtig, ik heb zo van aflevering 1 genoten en was echt niet klaar om te vertrekken. Maar ik had, samen met Lennart, geen enkel voordeel, en ik had niet zo'n geweldig gevoel over de test, want ik vond dat ik te weinig op Kaaasje had ingevuld. Wel heb ik het meest op Vermoljoen, mijn hoofdverdachte, ingevuld, dat stemde me nog een beetje gerust.

Mijn naam werd als eerste ingetypt. Met een vreselijk hoge hartslag opende ik, na een halve minuut wachten om mezelf een beetje voor te bereiden, de spoiler. Een tekst?!
 :o
Ik doe echt mijn best om het te lezen, maar mijn hartslag was zo hoog dat ik eerst even moest bijkomen. Het was overigens wel een interessant verhaal.

Toen werd mijn naam weer ingetypt, ik was minder gespannen dan toen ik vijf minuten eerder de spoiler ging openen, maar ik was wel echt weer zenuwachtig. Ik telde af, en opende de spoiler...
GROEN!!!

Ik was ZO blij!
Vervolgens kreeg mijn bondgenoot ook een groen scherm, wat een feest! ::cheerleader::

Helaas (of niet eigenlijk) was het niet voor iedereen zo'n feest, Lama kreeg rood. Ik vind dat echt heel verdrietig voor hem, ik had hem graag verder zien komen. Ik verdacht hem wel een beetje, dus in dat opzicht is het wel fijn.

2.1 - Quarter Quell
Omg, yes! De Hunger Games! Deze leek mij zo leuk om te spelen ::boogie::

7 november - dag 1
Ik heb hele fijne krachten, ik mag namelijk 4 stappen doen ipv 3. Daar maak ik meteen gebruik van. Als allereerste zet ik wat stappen, en doe ik een item check. Bij die eerste item check won ik al eten, dus het stelde me gerust dat dat niet zo lastig te verkrijgen is. Maar ik wou het allerliefst een wapen, dus ik bleef lekker item checken.
Lennart begon Bubbles al aan te vallen (fysiek), ik deed dat nog niet, ik wou eerst wachten tot ik een wapen heb.
HIDM stond in een landmijn, toen nam de paniek een beetje toe. Ik durfde al minder stappen te zetten. Ik kreeg wel steeds meer eten, maar nog geen wapen.
Iemand die wel een wapen had was Chardo, en dat was heel fijn. Wij hebben in het echte grote spel een bondje, en we hebben elkaar ook in dit spel geholpen. Ook had Chardo in dit spel een pact met Swifty, we waren dus met z'n drieën. Chardo begon met zijn katapult Bubbles aan te vallen, harstikke handig!
Er werd ook geld gedropt, geld dat uiteraard gepakt moet worden door Vermoljoen of Chardo (en dan het liefst Chardo), maar Swifty pakte dat geld opeens? Very suspicious!
Bubbles kwam ook online, en begon Lennart terug aan te vallen. Helemaal prima, als jullie elkaar allemaal vermoorden, blijf ik lekker met 8hp staan toe te kijken!
Chardo begon inmiddels met zijn katapult ook Catshee aan te vallen. Ik bleef gewoon lekker item checken.
7 november is trouwens ook de dag van mijn 2-jarig RN bestaan, een jaar geleden zat ik midden in The Big Puzzle, en nu Mol Online All-Stars. Dat had ik 2 jaar geleden nooit geloofd.

8 november - dag 2
Ik heb die nacht nog gedroomd over deze opdracht, dat ik in de nacht helemaal kapot zou zijn gemaakt. Gelukkig is dat niet echt gebeurd :P
Toen ik wakker werd leefde ik dus nog, en had ik een pijl en boog! Heel erg fijn. Daardoor durfde ik het ook aan om mensen aan te vallen. Chardo en ik hebben gekozen om voor Catshee te gaan, die ergens alleen stond. Toen ik uit school kwam was het zover! Ik vond dat eigenlijk heel leuk om te doen. Ik had van te voren bedacht om zo vriendelijk mogelijk te zijn, en steeds 'sorry' te zeggen wanneer ik iemand aanviel, zodat mensen mij de winst misschien meer zouden gunnen. Daar heb ik mij in ieder geval niet aan gehouden ;D Ik vond het té leuk om er gemene gifjes bij te sturen. ::hypocriet::
Toen Catshee dood was, was ons nieuwe slachtoffer Bubbles. Ook die hebben we dood gekregen, we waren een topteam!
HIDM ging bij ons staan, en stuurde ons een PM. We vertelden hem over ons plan, en hij vertelde ons iets interessants. Een anti-Chardo complotje van Bubbles en Lennart, die niet geïnteresseerd zijn in het geld ::oink:: Good to know, dan gaan wij nu ook Lennart vermoorden. Dat vond Lennart alleen niet zo leuk van mij ::hypocriet:: Ik kreeg in de avond een bericht van hem, dat ik Chardo niet mocht vertrouwen. Ik had Lennart echt wel de vrijstelling gegund, dat zei ik ook, plus de reden waarom ik hem heb vermoord (geld), na de opdracht kunnen we het er uitgebreid over hebben zei ik als laatste. Uiteindelijk is het tussen ons gelukkig goed afgelopen!
Kaaasje is sterk met haar 2018-power en pijl en boog, ook heeft ze waarschijnlijk een bondje met Vermoljoen, zij moet dus dood. We vielen haar aan, met succes! ::confettie:: Toen was Vermoljoen de enige niet-bondgenoot die nog over was, 4 tegen 1, moet lukken toch?

9 november - dag 3
Nu mochten we nog maar een keer in het halfuur posten, een lastige nieuwe regel. Wel hoefde er maar een speler tussen te zitten ipv twee. Swifty en Vermoljoen waren elkaar aan het vermoorden, prima! Ondertussen pakte ik lekker het geld.
Toen ging HIDM dood :\'( Los van het feit dat hij ons heel fijn hielp, had hij ook nog eens geld op zak. Toen waren er nog maar 4, 3 tegen 1, moet lukken toch?
Ik gaf mijn geld door aan Swifty, en dan zou zij het doorgeven aan Chardo. Maar wat doet ze, ze geeft het geld aan Vermoljoen?! VERRADER!


10 november - dag 4
Ik leef nog steeds, jippie! Ik begon de dag met een paar item checks, maar toen begon Swifty te vechten. Ik viel haar drie keer aan, ze stond vervolgens op 1hp. Maar... Chardo is dood :\'(

Nu was ik opeens in de minderheid, terwijl het eerst nog 4 tegen 1 was! Dat was dus echt een probleem. Ik viel Vermoljoen aan, en vluchtte weg, net zolang tot ik thuis was. Ik pakte het geld, en viel Vermoljoen weer aan met mijn pijl en boog. Maar verdorie, Vermoljoen raakt mij twee keer, en ik hem maar een keer. Ik deed nog wat item checks, in de hoop wat medicijnen te krijgen. Maar ik wist dat ik niet zou kunnen winnen, zonder een goede tactiek. Maar gelukkig bedacht ik een goede tactiek! Ik ging naar Swifty toe, en ging kletsen. Die rottige Vermoljoen viel mij toen keihard aan, terwijl ik duidelijk zei dat ik ging kletsen! >:( (als ik Vermoljoen was geweest had ik waarschijnlijk hetzelfde gedaan hoor). Vermoljoen stond eerder met het geld recht voor het geldgebied, en liep er om heen! Naar een plek waar hij ook had kunnen komen als hij wel door het geldgebied zou gaan! Dat vond ik bloedirritant, dat geld moest en zal in de pot komen! Ik wist zeker dat Vermoljoen de Mol was, ik zou hem een poepie laten ruiken!
Ik stelde Swifty en Vermoljoen een tijdelijke wapenstilstand voor, om dat geld binnen te halen. Onze Mol Vermoljoen was in totale paniek, en wachtte daarom ook een uur met reageren, terwijl hij wel online was. Uiteindelijk wist hij dat Jacco hem had verslagen, en ging hij akkoord. 1000 euro in de pot!

Nu zou ik mijn geld doorgeven aan Swifty, en zij aan Vermoljoen. Dan kan ik mooi de eerste aanval doen, en gauw wegrennen. Dat was mijn plan. Maar Vermoljoen kwam met een aanbod: het geld vergeten, en Swifty vermoorden.
Ik twijfelde, maar wist dat dit mijn beste kans was op een vrijstelling. En na de Jokerramp van vorige aflevering was zo'n vrijstelling wel welkom. Ik ging akkoord.
Het was al laat, en ik moest vroeg naar school de volgende dag. Hopelijk ging Swifty zo snel mogelijk dood, en kon ik zo vroeg mogelijk slapen. Haha, het tegenovergestelde gebeurde. Alles ging mis! Elke keer als ik geschoten had zette ik een wekker van een halfuur, ik sliep eventjes, en schoot daarna weer. Pas rond 1 uur was Swifty dood, tijd voor de eindstrijd!

11 november - dag 5

Vermoljoen was qua hp duidelijk in het voordeel, ik moest dus wat geluk hebben. Dat geluk was er al meteen, want er was een doodenge bij! Ik kan harder rennen dan Vermoljoen, dus ik hoef daar niet bang voor te zijn. Vermoljoen raakt mij al meteen, en ik had daardoor nog maar 1hp. Gelukkig raakte ik hem ook, en heeft de bij Vermoljoen ook geprikt. Het stond toen erg dicht bij elkaar, maar Vermoljoen raakte mij uiteindelijk toch...

Dat was het dan, gelukkig is Vermoljoen de Mol en heeft dan niemand een vrijstelling. Of is toch iemand anders de Mol? Eerst maar heel snel gaan slapen!

2.2 - Weer bericht
Ik ben al meer dan 2 uur aan het typen, maar we gaan door!
Deze opdracht vond ik heel erg leuk, want ik hou muziek ::dans:: Ik had al helemaal bedacht om al mijn pareltjes te sturen, maar die paste eigenlijk niet zo goed met de thema's. Zoveel liedjes heb ik daarom ook niet ingestuurd. Het tellen was easy peasy lemon squeezy, leuke opdracht dus!
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO21AS] De Geheime Biechten
« Reactie #37 Gepost op: 20-12-2021, 02:05:20 »
Wie is de Mol?
Vermoljoen Vermoljoen Vermoljoen Vermoljoen, ik heb tunnelvisie! Gelukkig heeft mijn lieve bondgenoot Chardo mij een beetje geholpen, hij vertelde namelijk over Kaaasje, die ook erg verdacht is. Catshee, HIDM en Bubbles zijn de mol in ieder geval niet. De rest zijn twijfelgevallen:
1. Vermoljoen
2. Kaaasje
3. Lennart
4. Swifty
5. Chardo
6. Bubbles
7. HIDM
8. Catshee

Bondjes
Ik heb dus een bondje met Chardo, ontzettend fijn. Ook heb ik veel contact met HIDM, en hij bracht mij totaal in de stress:
Jesper — 12-11-2021
Verdenk je jouw goede vriend Chardo trouwens nog steeds?
Of deed je de vorige keer alsof omdat jullie een bondje hebben? 😋

HOE WEET JIJ DAT?! Heeft Chardo dat verteld, omdat ons bondje nep is? Probeert Chardo mij te testen? Of probeert HIDM mij te testen? What on earth moet ik zeggen?
Misschien weet HIDM het niet echt, en hoopt hij dat ik het nu toegeef. Maar als hij het wel zeker weet, en ik lieg erover, gaat hij mij niet veel meer vertellen. Ik geef het dus toe.

Jesper — 12-11-2021
Ik snap dat jullie whatever dat bondje is lekker voor jullie zelf houden maar kun je me in ieder geval een soort indicatie geven hoe ver het gaat? Want nu ga ik er in principe vanuit dat alles wat ik tegen jou zeg direct bij hem terechtkomt
En dan laat ik toch wat minder los

Ja wat moet ik nu zeggen. Als ik te overduidelijk lieg, gaat hij mij geen informatie geven. Maar als hij helemaal de waarheid weet (dat ik alles vertel) ook niet. Dit is mijn antwoord geworden:
Jacco — 12-11-2021
Het is een goed bondje, dus mocht jij 99,9% zeker weten wie de Mol is, is de kans best groot dat ik dat aan hem vertel. Maar dat ligt er ook aan hoeveel hij aan mij vertelt
Maar dit gesprek zal niet bij hem terecht komen

En ik denk dat het heeft gewerkt, want hij heeft mij later verteld wie hij verdacht vindt.

Ik raakte later nog wel in de stress, want even na dat gesprek met HIDM, ontvang ik dit van Chardo:
Chardo — 12-11-2021
Vgm is het wel een beetje zaak te zorgen dat de rest niet te veel denkt dat wij een pact hebben

Oh nee, zijn al mijn bondjes nou helemaal verloren? Moet ik de gebeurtenis eerlijk aan Chardo vertellen? Ik weet het niet. Uiteindelijk heb ik niks hierover gezegd

De test
Het ging goed! Een van mijn doelen van All Stars was om niet in aflevering twee een rood scherm te krijgen. En ik denk dat dat niet gaat gebeuren (ik weet het eigenlijk al, maar ik doe alsof de executie moet nog komen). De test was lastig te spreiden, maar dat heeft iedereen. Ik heb genoeg op Kaaasje en Vermoljoen ingevuld, dus het moet goedkomen, toch?

Zonder enige zekerheid, ga ik het tóch zeggen: tot volgende week! ::bravo::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO21AS] De Geheime Biechten
« Reactie #38 Gepost op: 20-12-2021, 02:07:05 »
En zo gaan we aflevering 3 in:
Aflevering 3 - Biecht 1: Een Nieuw Land




Ik vroeg me al af hoe we nog weken lang konden vertoeven op deze kleine eilanden. Tijd voor een luxe bootreis, in onze kajakken... Het had erger gekund. Ik had ook af kunnen vallen, zoals Bubbles. Speaking of which, het is misschien beter zo. Sorry dat ik het moet zeggen Bubbles, maar dat je niet actief mee kon doen vorige week zal je waarschijnlijk de das om hebben gedaan. Ik voel wel een beetje schuld omdat ik je natuurlijk heb neergeschoten in de Quarter Quall, dan lijkt het net alsof ik verantwoordelijk ben voor je vertrek. Maar dat niet alleen, ik heb je ook genegeerd toen je voor de tweede keer om mijn informatielijstje vroeg. Hoe minder kennis de rest heeft, hoe beter.

De test vond ik wel een nare, want spreiden was erg lastig. Bijna alle vragen hadden negen antwoorden. Maar gedeelde smart is halve smart, als ik er last van heb, dan heeft de rest dat ook. Ik had gelukkig nog een joker en heb daarmee zes vragen op Vermoljoen, zes vragen op Kaaasje en vier op Swifty en KingLennart ingezet. Op HIDM, JaccoS, Catshee en Bubbles heb ik niet meer effectief gespreid. Als een van hen toch de Mol is, dan moet dat deze ronde wel getoond worden. Behalve Catshee dan uiteraard. Echt als hij de Mol is dan eet ik mijn amiibo op. Het is wel grappig, want hij komt soms wel eens ter sprake in een gesprekje met HIDM, JaccoS of Vermoljoen en dan wordt iedereen even afgegaan, behalve Catshee. Niet omdat we hem vergeten, maar omdat hij alles goed doet. Het is wel heel gevaarlijk om dit zo te zeggen, maar ik verdenk hem echt het allerminst van alle kandidaten ooit.

En wie dan de Mol is, Vermoljoen of Kaaasje? De eerste is gevoelsmatig, de tweede objectief. In doe traditie zal het dan wel een derde zijn uiteindelijk. Ik heb zoals vorige keer aangegeven wel een gesprek gevoerd met Vermoljoen onder het mom van aflevering 2, maar voor mij was het meer een test om uit te vogelen of hij het is, zonder dat ik volledig mijn masker laat vallen. Hij zei wel de Mol te willen zijn. Ik zei het ook, maar dah was nieh. Het ding is als ik hem bijvoorbeeld vergelijk met KingLennart, dan werkt zijn tactiek van verdekt saboteren veel beter. Maar soms zo verdekt dat ik het niet eens als echt saboteren zie. Aan de andere kant, mijn oude Mol Robindtc voerde in de eerste twee aflevering ook niet de meest verdachte acties uit en kwam pas in aflevering 3 en 4 tot zijn recht. Dus wie weet bloeit de Mol deze week open.

Over de opdracht, want ja de titel, ik vind topografische spellen wel leuk om te doen. Ik heb degelijke topografische kennis, al geloof ik dat ik in deze groep, met HIDM en Swifty onder andere, aan het kortste eind zal trekken. Zo heb ik me ook geprofileerd, dus dan worden de verwachtingen wat getemperd en dan kan ik er ook onderuit komen als ik even een nepmolactietje wil uitvoeren. Ik geloof namelijk wel dat men mij een beetje verdenkt. Zelfs JaccoS, met wie ik alles deel, had mij nog op de vijfde plaats staan. Wat zal de rest dan over mij denken? Dus ik ga proberen om wat verwarring te zaaien waar kan deze week.



Dit zeg ik nu wel trouwens, maar ik heb meerdere malen ervaren dat mijn fanatisme het kan winnen van mijn wil om te nepmollen.  :-\\



Hij is te slim voor het spel:
Ik ga later nog even bijbiechten over wat er allemaal is gebeurd :)

Ik weet alle vlaggen, hoofdsteden en silhouetten die er staan maar ik ga voorlopig nog even niks zeggen in het topic ::regenboog:: Denk dat ik straks in een biecht alvast de codes ga ontcijferen ;D

Kinglennart maakt ook zijn overwegingen:
Wat een heerlijke opdracht, helemaal in mijn straatje! Vlaggen, topografie en rekenen... kan niet beter  ::bravo::

Maar ik heb nu wel een dilemma. Ik zou zonder problemen  in mijn eentje veel geld kunnen binnen harken, maar dan ziet niemand mij meer als Mol... en verzwak ik mijn eigen positie.

Ga ik dan toch beter maar afwachten? Twee van mijn top 3 mollen zitten bij mij...

Ik kan pas vanavond echt los. Ga dan wel verder mijn tactiek bepalen...

Jazeker ::hypocriet::

Volgens mij zijn dit onze codes, maar ik moet nog even nakijken of Swifty niet heeft zitten mollen met instructies overnemen :P

Code 2: Het nummer van de vlag van het land dat als netnummer 679 heeft (Fiji) : het krijtbordnummer van het land dat als hoofdstad Antananarivo heeft (Madagaskar) + het nummer dat hoort bij de vlag van Bahrein
4560 : 190 + 504 = 528


Code 4: Het nummer van de vlag dat bij het land met netnummer 1939 hoort (Puerto Rico) - het nummer dat bij het silhouet van Singapore hoort x het krijtbordnummer van het land met hoofdstad Manilla (Filipijnen)
804 - 111 x 14 = 9702


Code 6: Het netnummer van het land dat als hoofdstand Nassau heeft (Bahama's) x het nummer dat hoort bij het silhouet van Papoea-Nieuw-Guinea - Het nummer dat hoort bij de vlag van de Salomonseilanden
1242 x 29 - 918 = 35100


Code 8: Het nummer van de vlag dat bij het land met de meeste inwoners hoort (Indonesië) - het nummer dat bij het silhouet van Sri Lanka hoort + het krijtbordnummer dat hoort bij het land met als hoofdstad Port-au-Prince (Haïti)
555 - 12 + 2021 = 2564

En ik denk dat ik de codes van het andere team ook al heb ;D Ook nog even controleren op foutjes ::hypocriet::

Code 1: Het nummer dat bij het silhouet van Trinidad en Tobago hoort x het nummer van de vlag die bij het land met netnummer 238 hoort (Kaapverdië) : het nummer dat hoort bij de hoofdstad van Nieuw-Zeeland
762 x 6 : 1 = 4572

Code 3: Het krijtbordnummer van het land dat net als de Faeröer bij Denemarken hoort (Groenland) + het nummer dat hoort bij de hoofdstad van het land met het silhouet met nummer 8814 (Malta) x het nummer van de vlag dat hoort bij het land met netnummer 269 (Comoren)
2430 + 101 × 16 = 40496

Code 5: Het nummer van het silhouet van het land dat als hoofdstad Kingston heeft (Jamaica) x het nummer dat hoort bij de vlag van Taiwan + het krijtbordnummer van het land  dat hoort bij het silhouet van het land met nummer 62 (Curaçao)
3 x 13 + 301 = 340

Code 7: Het nummer van de vlag van het land met hoofdstad Nuuk (Groenland) - het nummer van de hoofdstad dat bij het land met het silhouet met nummer 404 hoort (Cuba) + het krijtbordnummer van het land dat bij de vlag met nummer 972 hoort (Mauritius)
1406 - 96 + 1000 = 2310
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO21AS] De Geheime Biechten
« Reactie #39 Gepost op: 20-12-2021, 02:09:42 »
Verdacht?
Aflevering 3 - Biecht 2: Verdacht?




Dit was niet gepland, maar het gebeurde plots, dus ik moet het even benoemen in een speciale biecht. Het begon allemaal gisteravond toen HIDM en ik samen in de Productieassis-tent gingen slapen. Allereerst gebiedt de waarheid mij te zeggen dat ik voor hem koos zodat ik niet bij een van mijn verdachten in het tentje slaap en mede op mezelf moet gaan inzetten, mocht deze vraag in de test komen. En dat brengt me dus meteen op mijn tweede punt, want ik verdenk HIDM dus niet en de titel slaat dus niet op hem, maar op mij!

Ik noemde het gisteren al in mijn biecht dat ik me kan voorstellen dat sommigen mij best verdenken als ik bij JaccoS al op de vijfde plaats sta en hij mijn meest eerlijke pact is. Daardoor had ik eigenlijk geen besef van hoe anderen mij zien. En toen kwam HIDM en zei me dat hij mij sterk verdenkt om verschillende redenen. Hoewel hij me in de eerste aflevering bijna had afgeschreven, geen idee waarom precies, begon het weer te dagen in de aflevering erna. Blijkbaar zat Lama totaal niet op mij toen hij afviel, dus dat zette hem al aan het denken en dan vallen er dingen op. Ik heb dus kennelijk best wat verdachte acties op mijn naam staan, zonder dat ik echt probeerde te nepmollen. These things happen.
 
-Op de Faeröer Markt had ik het plan bedacht om het spel stil te leggen ten behoeve van een joker. Maar ik wist niet dat die jokers werden openbaard, dus moesten de opdrachten heel moeilijk lijken, dacht ik.
-In Gestrand deed ik praktisch niks anders dan een code plaatsen wanneer dat mij werd gevraagd. Ik dacht dat Catshee het wel zou regelen en ik liep wat achter, dus ik had er vertrouwen in dat het goed zou komen zonder mijn hulp.
-In Tunnelvisie heb ik tot twee keer toe een deadline gemist waardoor het geld uit de pot ging. En dit was gewoon klunzigheid, want de eerste keer wist ik echt niet meer dat het dikgedrukt geplaatst moest worden en de tweede keer had ik dus niet mijn bericht verzonden, maar wel mijn laptop dichtgeklapt.
-In de Quarter Quell was ik het die de aanvallen initieerde, wat zorgde dat iedereen voor zichzelf ging spelen in plaats van het geld. Ik vond het leuk om zo te spelen, dat was eerder ondoordacht.
-Weer Bericht heb ik dan wel goed gedaan, maar volgens HIDM moet een Mol ook niet overal saboteren.

Met andere woorden, ik doe al verdacht zonder voorbedachte rade. En dat terwijl ik dus gisteren zei dat ik meer wilde gaan nepmollen om nog een beetje verdacht te worden. Maar hij speelt me hiermee juist in de kaart, want dan heb ik dus blijkbaar een goede uitgangspositie, terwijl ik toch echt geld probeer te verdienen. Nu heb ik er wel over nagedacht hoe hiermee om te gaan tegenover hem, want officieel hebben we geen verbond, maar de kans dat de Mol tot de halve finale of zelfs kwart finale onverdacht blijft is heel klein. Dat betekent dat JaccoS en ik er sowieso een concurrent bij gaan krijgen. Ik heb dan liever dat dat HIDM wordt dan een Catshee of KingLennart. Dus ik wil hem eigenlijk wel erin houden en dat hij mij als geheim bondje verdacht gaat maken, zodat we de rest weg kunnen spelen. Vroeg of laat moet ik toch gaan strijden tegen kandidaten die de Mol al in vizier hebben. Alleen ondanks dat ik hem wel deze tactiek heb verteld en daarmee ook wat vaagjes heb gezegd dat ik het dus niet ben, wil hij dat niet volledig aannemen. Wat ik snap, want als ik dit zo allemaal noem, heb ik best wat rare dingen gedaan. Tegelijkertijd zijn twee bondjes niet zo handig. Je gaat altijd een van twee prioriteren uiteindelijk. Maar zoals ik zei, dit was niet gepland en zo kan ik ook de komende afleveringen niet inplannen. Daarom is een tweede verbond erg handig. Hoe meer controle ik over de anderen heb, hoe meer kans dat ik de executies doorkom.

Dan kom ik bij mijn laatste punt. JaccoS heeft ondanks ons sterke pact uitgesproken dat hij me toch nog kan verdenken. HIDM verdenkt mij. Hij zei me dat KingLennart mij ook verdenkt en ik heb het gevoel Swifty dat ook doet. Dan is het heel gek als Vermoljoen mij totaal niet verdenkt, onder het mom van: "Je bent dezelfde Chardo als in 2020." Wat misschien wel waar is, toegegeven want mijn tactiek als kandidaat is niet veranderd. Maar ik doe blijkbaar wel rare dingen en dat overweegt hij niet eens? Hij was in 2020 zo achterdochtig. Ik heb zijn biechten erop nagelezen hoe fanatiek hij was. En nu mis ik dat. HIDM zei dat Kaaasje het waarschijnlijk toch niet is en ik vind Swifty en KingLennart ongeloofwaardig als Mol. Ik ga niet in een tunnel, maar Vermoljoentje, je bent mijn hoofdverdachte op het moment.

Kinglennart ziet anderen fouten maken:
War gebeurt er toch allemaal in de Eilandraad bij groep even? Hebben we daar vier mollen of zo??

 ::oink:: ::oink:: ::oink:: ::oink::

Wat ervoor zorgt dat ie mee wil doen:
Ik kan natuurlijk ff sarren.... mollen op een subtiele manier bij het andere team...  ::oink::

Die lijst met hoofdsteden hè... ze zoeken in het "even" team het land met de hoofdstad Nassau. Iedereen die recent "Outer Banks" heeft gekeken op Netflix weet dat dat de hoofdstad van de Bahama's is.

Nu geloof ik niet dat niemand van dat team kijkt op ons overleg-topic. En dan zien ze dat Nassau bij mijn lijstje ook "blank" is. En dat de Bahama's behoort bij een andere hoofdstad... ofwel: als ze spieken bij mijn lijstje kunnen ze code 6 nooit goed hebben! En slaan ze elkaar daar de hersens in over wie er zit te klooien  ::rofl::

En dan zal er hopelijk eentje zijn die dit door heeft en vol voor mij gaat... met exit tot gevolg!
Ik ga nog ff spieken of er nu nog meer van zulke geintjes kunnen...

Maar wel zonder bemoeienis!
Jacco!! Klootviool die je bent... waar bemoei je je mee?  ::zweep:: ::rofl::

Nou ja, misschien verdenk jij me nu wel meer... ik wist ook wel dat Bahrein die gekartelde vlag heeft...


Let nou maar op die andere opdracht:
Nou... voordat ik ook maar 1 schaapje op het droge heb word ik er al uit geknald...  ::ohno::

Zou me niks verbazen als dit een actie van De Mol is. Die voelt al dat ik hem/haar op de hielen zit...

En terug naar de eiland raad:
Nou... de truc met Nassau heeft gedeeltelijk gewerkt... er is minder verdiend maar het is dus wel geraden.

Het is mij nu wel duidelijk dat Swifty en Catshee zeker niet De Mol zijn. Die hadden als Mol zijnde de Bahamas niet geopperd...

And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human