Auteur Topic: [MO21AS] De Geheime Biechten  (gelezen 1697 keer)

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO21AS] De Geheime Biechten
« Reactie #40 Gepost op: 20-12-2021, 02:13:17 »
Swifty met een vroege biecht:

Huh? We zijn nog volop bezig met de opdrachten, we zijn nog maar halverwege deze week en dan nu al een biecht? In plaats van op zaterdag, na het invullen van de test en voor de uitslag?
Ja, nu al een biecht. Omdat het me helpt mijn gedachten op een rijtje te zetten, en omdat ik denk dat ik iets gewaagds ga doen, en dat nu alvast aankondigen helpt me om me er straks aan te houden.

Nog even recapituleren. Bij de eerste test had ik 0 antwoorden op Catshee (wel een joker ingezet). Bij de tweede test had ik 0 antwoorden op KingLennart en Jacco. Die drie kandidaten zijn dus geen Mol. Ik had daarnaast 1 antwoord op Vermoljoen in de tweede test. Ik durf hem ook wel te schrappen.
Dan zijn er nog 3 kandidaten over: Chardo, Hidm en Kaaasje.

In test 2 had ik 2 antwoorden op Hidm, 3 op Chardo en 5 op Kaaasje. (En 5 op Bubbles, wat ben ik goed weggekomen dat zij afviel en niet ik!)

Over Chardo twijfelde ik al een beetje bij het invullen van de tweede test. Hij is wisselend in zijn acties, maar speelt toch best wel voor de pot in iedere aflevering. Hij zou best de Mol willen zijn denk ik, want hij kan als winnaar hooguit zijn vorige keer evenaren. De kans is groter dat hij afgaat als kandidaat, als hij deze keer niet wint. Zou hij dat risico willen lopen? Zo langzamerhand begin ik te denken van wel.

Gaandeweg deze week, en terugkijkend op eerder, twijfel ik ook steeds meer aan Kaaasje. Haar acties zijn niet slechter dan de mijne. Ik vond haar bij het tellen van de vogels verdacht, maar Bubbles nog verdachter en die was dus geen Mol. Bij het op een rijtje zetten van Kaaasjes gegevens zag ik ineens dat zij deel 3 van de vragenlijst niet had meegestuurd. Alle anderen wel, en ik ook gewoon naar haar. Ik heb haar een pm gestuurd hierover, en ze antwoord mij: Het viel me al op dat jij daar niks over had gezegd terwijl je inderdaad zelf wel deel 3 had gedeeld  ::rofl:: Gegevens niet nodig?  ::vergroot::.
Alle anderen hebben gewoon deel 3 ook gedeeld. Als Mol heb ik destijds ook gewoon aan iedereen die er om vroeg mijn volledige lijst gestuurd, en Hidm vertelde me dat hij dat ook had gedaan. Het is raar dat ze dat nu niet doet, als ze wel de Mol is. Het kan, maar ik vind het niet passen bij de Mol. En gezien haar woorden lijkt ze mij te verdenken, me ergens op betrapt te hebben in haar ogen?

Bij Hidm krijg ik echter steeds sterkere Mol-vermoedens. Het was raar dat hij in aflevering 2 met geld op zak zichzelf liet verdorsten bij The Hunger Games. Hij heeft op de markt samen met Kaaasje wel wat geld verdiend, maar de kans dat 1 van die 2 Mol is is wel groot.
Maar ik verdenk hem vooral vanwege onze chats. Ik krijg het gevoel dat hij me enorm loopt te manipuleren. Dat is hem eerder gelukt, bij Survivor een aantal jaren geleden, en ik wil daar niet weer in trappen.
Eerst deed hij alsof hij mij wel verdacht als Mol, inmiddels beweert hij er zeker van te zijn dat ik de Mol niet ben maar vertelt hij dat anderen mij wel verdenken, en hij stimuleert me om dus zo door te doen. Ik vertelde hem dat ik weinig vragen op hem had ingezet bij de tweede test, en na de uitslag komt hij vertellen dat Bubbles een paar vragen op hem zou hebben ingezet. Nog meer bewijs dat hij de Mol niet zou zijn, volgens hem.
Ik vertrouw hem gewoon niet zo. Te gladde praatjes, wat mij betreft, Molletje…

Normaal maak ik op zaterdag de balans op, zet ik van alles klaar, en maak ik dan de test. Omdat ik vrijdagavond meestal een te duf hoofd heb, en op zaterdag wel tijd genoeg. Maar dit weekend gaan we een binnenlands stedentripje maken, om nog even te ontspannen samen voor, en ons voor te bereiden op, het hoger beroep ivm ons huis, wat maandag gaat plaatsvinden. Ik wil de test dus vrijdag maken, want zaterdag gaan we weg. Het maakt het voor mezelf makkelijker om de test maar op 1 persoon in te vullen. Het is een enorme gok, maar ik ga er voor. Als ik goed zit is het de ultieme bevestiging. En als ik fout zit is het enorm jammer, en baal ik dat ik er uit lig, maar kan ik me wel concentreren op maandag en wat daar verder uit voort gaat komen.

Hidm gaat zich nu ook op de hints focussen:
Ik beloof dat ik echt binnenkort weer ga biechten over aflevering 2 en 3 maar even tussendoor twee mogelijke hints die ik gespot heb:

Dat schaap van Jacco heeft een drievoudige naam met als beginletters O, S, T. Ost is het Deense woord voor kaas.



Misschien draai ik door hoor maar ik vond hem wel heel mooi eigenlijk en hij past dus perfect in mijn tunnel richting Kaaasje.



Eerder deze week vond ik er ook een naar Swifty, die ik inmiddels wel een stuk minder verdenk. Het nummer dat bij Taipei hoort in Eiland Raad is 2017. Kan natuurlijk een leuke verwijzing zijn naar seizoen 2017 in het algemeen, of specifiek naar Swifty die in 2017 de Mol was in Taiwan.


Ook jullie hou ik scherp in de gaten boys ::vergroot::

Van beide mogelijke hints schrok ik wel op het moment dat ik ze zag omdat ik het beide echt dingen vind die in de laatste aflevering terug zouden kunnen komen in Mollenvangers hintcompilatie. Nu ik die naar Kaaasje gevonden heb vind ik die naar Swifty weer wat minder sterk eigenlijk.


Maaaar

Ik wilde van tevoren niet naar hints zoeken en ik ga me hier nu ook niet op baseren. Ik onthoud het natuurlijk wel, maar ik wil me ook niet blindstaren op een hint die puur toeval is (of een bewuste afleidingsmanoeuvre van jullie) en daardoor verkeerd gaan.

Oh ja en bij die tenten ging KingLennart bij de K zitten in het duo KL (credits naar Jacco)

Als ik goed gekeken heb gaan we naar Aruba of Curaçao :D Ben ik nog nooit geweest ::bravo:: Ik weet alleen niet wat de munteenheid is daar. Blijkbaar dus geen euro of dollar, anders hou ik niks over. Of 1 van de 2 wel. Was er eigenlijk vanuit gegaan dat ze allebei de euro gebruikten ::schaam:: Toch nog iets geleerd ::hypocriet::

Curaçao it is ::love:: Denk ik ::rofl:: Geen idee van daadwerkelijke oppervlaktes, maar als mijn/onze interpretatie van de vorige aanwijzingen klopt zou dit een onderscheid moeten maken tussen Aruba en Curaçao en Aruba is in ieder geval een stuk kleiner dan Curaçao.

Kleine biecht van hidm:
Weer een snel biechtje tussendoor nu ik net uitgeschakeld ben bij Sheep Noises:

Ik heb deze opdracht niet heel voorzichtig gespeeld omdat ik toch nog twee jokers op zak heb, maar zo dicht bij het einde wilde ik eigenlijk wel gewoon als laatste overblijven ;D

Ik ben nog steeds bezig mezelf zo verdacht mogelijk te maken zonder dat het echt te veel geld kost (zie uitgebreide biecht die nog volgt) en ook hier en bij Eiland Raad zet ik dat weer door. Zonder voorkennis is dat best wel lastig, maar ik hoop dus een beetje te kunnen anticiperen op basis van de vorige versies van opdrachten. De prijzen bij Sheep Noises lijken tot nu toe best wel op die van de Slangenmand, behalve dat er (nog) geen vrijstelling bij zit. Ik verwacht dat er dus ook weer dingen als inzicht in een testvraag, een hint naar de Mol, een speciale positie in een opdracht of een geldversnipperaar komen. Als er een geldversnipperaar in komt hoop ik dat ik daar nog iets verdachts mee kan doen. Als ik hem zelf krijg hou ik hem ook zelf, omdat ik dan degene ben met het hoogste bedrag en ik toch nog twee jokers heb. Als er nog geen geldversnipperaar is op het moment dat ik mijn prijs krijg pak ik gewoon de meest aantrekkelijke prijs tot dan toe en dan hoop ik dat de geldversnipperaar aan mij gegeven wordt, want ik sta volgens mij tweede qua verdiend geld in deze opdracht en er moet dan toch iets versnipperd worden. Dan is de kans groot dat ik of die prijs mag houden, of mijn geld verloren gaat. Allebei prima scenario's. Als er nog andere/betere prijzen komen na mij dan zit ik ook sowieso goed. Mocht ik op de een of andere manier met een minjoker eindigen, dan kan ik die nog neutraliseren met een normale joker. Als er een vrijstelling komt gaat die sowieso wel naar de laatste speler, dus daar ga ik me ook niet druk om maken. Een hint naar de Mol of een speciale positie in een opdracht zou ik eigenlijk nog het meest interessant vinden als ik mijn geld niet kan versnipperen. Een speciale positie krijgen is altijd verdacht, en een hint naar de Mol kan sowieso nooit kwaad om zelf te hebben en bij anderen weg te houden. Daar kun je dan ook weer leuk over liegen.

Maar goed, voor hetzelfde geld komen er nu alleen nog maar prijzen die er de vorige keer helemaal niet in zaten en dan kan ik er niks mee.

And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO21AS] De Geheime Biechten
« Reactie #41 Gepost op: 20-12-2021, 02:16:26 »
Kinglennart ziet heel veel dingen niet aankomen:
Nou... het ziet er naar uit dat ik een joker ga overhouden...

Maar die geldversnipperaar... what?????
Die zag niemand aankomen... dat gaat wat worden zeg... zeker als ie in handen van De Mol komt...

Ik gok dat Swifty die gaat ruilen met HIDM... die is tenslotte penningmeester... of ook De Mol?



En zo krijgt Hidm een legioen aan jokers:
Ik dacht dat catshee 1 joker zou pakken en dat Swifty dan of zelf een vrijstelling kreeg of mijn 2 jokers zou nemen en mijn geld zou versnipperen. Waarom heeft ze dat niet gedaan? ::rofl:: Dacht ze dat er in de envelop van Vermoljoen nog iets beters zou zitten? Heeft mijn actie om mezelf verdacht te maken gewerkt en probeerde ze mij als Mol een hak te zetten? Denkt ze geen jokers nodig te hebben of wil ze mij juist te vriend houden?

Hoe dan ook zit er nu nog meer geld in de pot, is Swifty niet de Mol en zit ik met 4 jokers:







Prima hoor ;D Op naar Curaçao! ::joehoe::

Maar z'n Vermoljoentje krijgt er ook één:
Ik wil graag 1 joker aan mijn beste vriend en zeer gewaardeerde bondgenoot Vermoljoen geven ::joehoe::



JaccoS krijgt een schaap:

Ik onderzoek mijn schaap aandachtig, van top tot teen. Als ik iets vind wat daar niet hoort, zoals bijvoorbeeld een vrijstelling, pak ik dat. Vervolgens geef ik mijn schaap een knuffel. Dan kijk ik of het schaap kan praten, en vraag ik of hij weet wie De Mol is. Ten slotte geef ik mijn schaap wat te eten.


Behhhh


(moest dit gifje bij ;D).

Aflevering 3 - Biecht 3: Niet Mijn Schuld!




Je weet dat je serieus wordt verdacht wanneer je twee bondjes tegen wie je 100% eerlijk bent geweest je nog steeds overwegen. HIDM met wie ik dus sinds maandag een serieus pact heb, die mij na de opdrachten nog even vraagt of ik toch niet de Mol ben. JaccoS die alles objectief langsgaat en mij dan de meest verdachte kandidaat vindt. De vorige keer trapte hij wel in de val van de Mol, dus nu zou hij beter moeten weten. Onterecht, want ik ben het nog steeds niet en ik hoop oprecht dat die twee dat ook wel inzien. Maar goed, dat zal vast betekenen dat de rest mij ook sterk verdenkt en dat lijkt me prima. Maar Lama en Tim bewezen dat verdenkingen op je krijgen niet evenredig is aan een groen scherm, dus ik moet nog steeds geen overmoedige acties gaan ondernemen. Blijven spreiden, maar daar kom ik zo op.

De opdrachten zijn tot een eind gekomen en daarmee ook een eind aan 'niet-opzoeken-week'. Het is geen geheim dat ik dat soort regels niet leuk vind. Niemand kan het controleren. Maar ik had met mezelf afgesproken dat ik een molactie zou uithalen. Alleen dat betekent ook dat ik niet opeens de rest heel goed moet gaan uitvoeren, dus eigenlijk had ik niet eens een reden om op te zoeken. Ja misschien bij de schapenbommen, maar daar kreeg ik steeds die bom niet! Ik stond echt een dag of wat aan de zijlijn toe te kijken hoe die in ieders handen ontploften. Toen kreeg ik 'm uiteindelijk op een slechte morgen, maar toen ging die af op het onooglijke tijdstip van 12:47. Kom op D*N, kan het niet een heel uur, een half of zelfs een kwart zijn? Nou ja, 20 hele euro's door mij verdiend in die opdracht. En de andere opdracht waarbij ik amper wat deed, want zo fantastisch is mijn topo-kennis niet. Wel heb ik hard en vroeg ingezet op Curaçao als eindbestemming. Niet omdat ik het zeker wist, maar ik dacht dat die bluf mij hoe dan ook in de kaart zou spelen. Ofwel ik had het mis en dan was ik nog eens extra verdacht, ofwel ik had het goed en dan lijkt het op een indekking, juist omdat ik zo vroeg instemde. Nu was het goed, dus dat heb ik weer goed gedaan, al zeg ik het zelf. Maar al dat misging, was dus niet mijn schuld, want ik heb me voor het grootste deel niet echt bemoeid met de opdracht.

En dan de prijzen van de eerste opdracht. Die kwamen al best overeen met de Slangenmand van 2020. Zo zag ik wel in dat de twee jokers de hoofdprijs waren en ging ik voor de extra vragenlijst, omdat ik niet had verwacht dat Catshee en Swifty die jokers aan zich voorbij lieten gaan. Niks was minder waar, dat deden ze wel. Catshee pakte mijn afgepakte prijs af en ik kreeg een envelop met daarin een minjoker als ik niet als de sodemieter een sub-opdracht zou uitvoeren. 15 keer 7 schaapjes plaatsen binnen 24 uur. Dat is te doen, maar ik zou natuurlijk mij niet zijn als ik niet nog eens lekker aandik hoeveel ik van Pokémon houd. Dus dat werden geen schaapjes, maar Pokémon. En gelukkig zijn beide hosts ook Pokéfan genoeg om dat te accepteren.  ::trots::

Wat ik wel heel raar vind is dat Swifty eigenlijk alle kansen om te saboteren heeft laten liggen in die opdracht. Misschien wil ze geen nepmol spelen, maar ik kan niet ontkennen dat ik haar nog wel verdacht voor het einde van deze aflevering. Echter, wat ze nu heeft gedaan, dat doet een Mol gewoon niet. Ze was de enige die nog 50 euro per vraag kon verdienen en bleef over tot het eind. Als Mol heb je alle ontploftijden op je netvlies en weet je precies hoe te manipuleren en niet over te blijven. Maar oke, indekking, dat kan nog heel misschien. Het is wel 1.000 euro en veruit het meeste geld van de opdracht, maar er zat nog een staartje aan vast. Alleen die benutte ze ook al niet. De shredder om het geld te versnipperen kreeg zij in handen. HIDM had de hoofdprijs in bezit, twee jokers. Wat doet ze? Ze pakt de envelop van Vermoljoen die hoogstens 100 euro had. Ze had zo makkelijk veel meer geld kunnen vernietigen en het kunnen verantwoorden, omdat de jokers de hoogste prijs waren. Swifty, ik had al een vermoeden dat je niet de Mol zou willen zijn, maar gelukkig heb ik nu ook echt bewijs gevonden dat je het niet bent. Wie is het dan wel?

HIDM en Catshee nog steeds niet en waarschijnlijk ook nooit. Hoewel Catshee niet veel heeft gedaan deze aflevering, maar hij heeft nou ook niet lopen saboteren. En hij moet heel wat meer verpesten wil hij ooit nog een potentieel Mol worden.

JaccoS is het niet, maar ik merk ook dat hij nog best naïef in het spel staat eigenlijk. Te naïef om de Mol te kunnen spelen. Swifty die hem vertelt dat zij all-in gaat en dat hij dat vervolgens gelooft. Ik zou er sowieso, of het uiteindelijk waar is of niet, altijd vanuit gaan dat ze liegt over zo'n onderwerp.

Kaaasje dan? HIDM vertelde me dat Lama dus best wat op haar had ingezet en het feit dat ze mij zonet om mijn lijstje vroeg terwijl blijkbaar niet bij HIDM en JaccoS, laat wel zien dat ze mij verdenkt. Dus ik krijg sterk de neiging om te denken dat zij gewoon een kandidaat is en qua verdachte acties had het deze aflevering ook wel gemis. 

Majesteit KingLennart kan het nog wel zijn, want hij heeft in de vorige afleveringen echt foute dingen gedaan, maar ook goede dingen. En als ik de Mol was geweest dan zou ik hebben gedaan alsof ik de held was van de Eiland Raad opdracht, door van alles goed te raden, maar alsnog een paar kleine foutjes erin te stoppen. En dat is wat hij deed. Het is goed gedaan en toch ook verdacht.

Vermoljoen, die heeft gewoon niet zoveel gedaan. Wat is dit dan voor een Mol? Een met een neutrale jing, die wacht en luistert? Het punt is dat ik Vermoljoen niet direct foute dingen zie doen, maar hij doet ook amper wat goeds. En ik vind hem nog steeds anders dan in 2020. Hij mist gewoon zijn fanatisme, zijn enthousiasme en bovenal zijn aanwezigheid. Dat zet me aan het twijfelen, maar ik kan er niet omheen dat hij individueel nog steeds amper wat goeds heeft gedaan. Dus ik ga de test spreiden op hem, KingLennart en misschien nog een beetje Kaaasje en dan moet die derde badge toch van mij zijn? Of onderschat ik deze gym nu heel erg en moet ik nog wat extra trainen?




And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO21AS] De Geheime Biechten
« Reactie #42 Gepost op: 20-12-2021, 02:18:28 »
Hidm zijn biecht:

Aflevering 3 - Biecht 7

Still in the game 8) Maar vraag me niet hoe. Wat een bevalling die tweede test. Tijdens het maken ontdekte ik twee fouten, waar ik Mollenvanger op attendeerde. De fouten werden aangepast en een vraag is zelfs vervangen, maar ik ben daardoor natuurlijk wel uit mijn concentratie gehaald en heb heel lang over de test gedaan. Ik was in de war door de fouten (die me overigens niet op een ander spoor hebben gezet, ze sloten niemand uit) en dan zaten in de test ook nog eens 14 vragen met 9 antwoordmogelijkheden. Pfff, hoe moet je dat in godsnaam naar tevredenheid spreiden? Gelukkig had iedereen hetzelfde probleem en met dat in het achterhoofd heb ik wat meer risico durven nemen. Ik heb besloten om niks op Vermoljoen, Jacco en Bubbles te zetten en catshee toch ook maar aan dat rijtje toegevoegd. Door de enige spreidvraag in de test had ik uiteindelijk wel nog 1 antwoord op Bubbles maar dat was dus niet bewust en ik ga ervan uit dat iedereen die vraag hetzelfde heeft ingevuld. 4 mensen over om nog op te spreiden dus, waarvan ik op Kaaasje het meeste wilde inzetten. Ik denk echt dat zij of Chardo het is, en op Swifty en Lennart zette ik dus wat minder in. Omdat de test zo moeilijk te spreiden was leek het me sterk dat iedereen netjes 2 antwoorden op alle kandidaten had staan, en dan was mijn inschatting dat Swifty en Lennart ook nog geen hoofdverdachten waren van de groep. 2 vragen op Swifty en Lennart dus, 4 op Chardo en uiteindelijk zelfs 8 op Kaaasje. Achteraf misschien een beetje overdreven, maar op dat moment was ik dus nogal in paniek en na nog eens heel diep over alles na te denken leek dit me het beste om te doen. Ik kon er voor mijn gevoel gewoon niet omheen dat Kaaasje of Chardo de Mol is en van die 2 is Kaaasje dus zowel een grotere verdachte van mij als van de groep. In de hectiek van het moment heb ik ook geen jokers ingezet, zo hard had ik mezelf verzekerd dat dit moest kloppen. Bizar, want hoe weet ik nou zeker dat catshee het niet is? Of Bubbles, en dat Vermoljoen net zo goed tegen mij gelogen heeft als ik tegen hem? Ik raak in dit soort spellen soms zo overtuigd van mijn eigen gelijk dat ik daar echt genadeloos mee onderuit kan gaan. 8/15 vragen op 1 persoon is in aflevering 2 nergens voor nodig en had me heel makkelijk de kop kunnen kosten. Ik heb me daar dan ook weer het hele weekend druk om gemaakt en was me serieus al op een rood scherm aan het voorbereiden: iedereen bedanken, de rest nog veel succes en plezier wensen, niet te hard balen want het is maar een spel en dit is nou eenmaal wat goed voelde in het moment. Gelukkig was het uiteindelijk niet nodig, maar ik heb hier wel van geleerd. Ik baal niet zo zeer van de 2 vragen op Swifty en Lennart (al hadden dat er makkelijk 3 kunnen zijn), maar meer dat ik catshee helemaal links heb laten liggen zonder dat ik zeker kon weten dat hij het niet is. Wel een vermoeden natuurlijk omdat ik hem amper mols zie zijn in opdrachten. Nu weet ik wel zeker dat hij het niet is, want met 0 antwoorden op hem en een testtijd van anderhalf uur zou dat exit HIDM zijn geweest, maar dat is niet het punt. Ik heb onnodige risico's genomen met 2 jokers op zak terwijl ik dondersgoed weet hoe het wel moet. Zo verdacht zijn Kaaasje en Chardo nu ook weer niet dat met zo'n test 8 of zelfs 4 antwoorden nodig waren. Waarschijnlijk heeft Bubbles echt 0 of 1 goed antwoord gegeven.

Oké, even streng genoeg geweest weer voor mezelf. Ik ben door en weer wat wijzer! :D Lieve Bubbles ligt eruit ( :( ::hug::) en zij is dus niet de Mol. Met mijn waardeloze testtijd en 0 antwoorden op Jacco, Vermoljoen en catshee zet ik door hun namen nu ook dikke watervaste stiftstrepen. Als ik nou toch eens wist hoe Bubbles haar test heeft ingevuld...


Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Verdenkingen na de tweede executie:

1. Kaaasje

2. Chardo


3. Lennart
4. Swifty

Niet de Mol: catshee, Jacco, Vermoljoen
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO21AS] De Geheime Biechten
« Reactie #43 Gepost op: 20-12-2021, 02:18:57 »
En Vermoljoen met weer een reeks:
Biecht 3.1 - Na de tweede executie

Lieve geheime biechtstoel,

Yes! HIDM zit ook nog in het spel, ondanks hij slechts 1 antwoord op Kaaasje heeft. De redenen om Kaaasje uit te sluiten, die weliswaar allemaal van buiten het spel afkomstig zijn, stapelen zich op. Misschien is ze dan toch een beetje een soort van nepmol en zit ik toch verkeerd? Hoewel ze echt wel molgedrag vertoont tijdens het spel. We hebben elk een aantal verdachten en enkel Swifty en Chardo komen overeen. HIDM zit nog een beetje meer op Lennart en ik nog steeds een beetje meer op Kaaasje. Tijd om deze aflevering samen tot de conclusie te komen wie de echte Mol is of toch zeker nog maar 2 opties over te houden. Stof genoeg om over na te denken en te vertellen in onze duobiecht die we dus gaan schrijven! Als hij nu de Mol is, dan gaat deze biecht me nog heel mijn leven lang hier achtervolgen, maar hij kan het gewoon echt echt echt niet zijn.



Bubbles ligt helaas wel uit het spel. Jammer, want ik had wel contact met haar, ook al was het zeer beperkt. Ook was ze de enige andere Belg in de groep waarmee ik toch wel wat dingen gemeenschappelijk had. Het was dus een goede keuze om haar ten opzichte van vorige aflevering minder te verdenken en ook niet mee te nemen in de test (die in mijn geval eigenlijk helemaal niets boeide, maar toch). Volgens mijn informatie vond Swifty haar wél verdacht. Ik had Bubbles trouwens nog een pm gestuurd voor de executie, maar die heeft ze helaas nooit beantwoord. Wel weet ik dat ze Swifty en Lama verdacht vond in aflevering 1. Daarnaast zou ze volgens HIDM hem lichtelijk verdenken en vragen op hem hebben ingevuld. Maar ja, wat is echt waar en wat is niet waar? :P

En dan nog een laatste dingetje over de executie:

De ene dikgedrukt, de andere onderstreept en KingLennart zelfs cursief. Wat is dit allemaal? Deel van een nieuwe opdracht of een (executie)twist? Maar niet alle kandidaten zijn aan de beurt geweest... Ach ja, we zullen zien!

Biecht 3.2 - De Opdrachten

Sheep Noises
Superleuk dat deze opdracht er weer is! Vorige keer lag ik al veel te snel uit deze opdracht, dus hopelijk gaat dat deze keer niet het geval zijn. Het eerste wat me opviel is dat er deze keer nog een tweede bom is. Dus het wordt deze keer nog vervelender om dit achteraf allemaal in overzicht te brengen!  ;D Tijdens het stellen van de eerste vragen was het wel al meteen opmerkelijk hoe groot het verschil in niveau is… Als dat maar goedkomt! Zelf geef ik de bom door aan mensen die niet online zijn in de hoop dat de bom dan bij hun afgaat en al zeker niet bij mij.

Helaas lag ik er na heel veel passen en gokken deze keer alweer vroeg uit, namelijk als derde. Vier uur nadat de bom voor de tweede keer afging, dus dat zag ik niet echt aankomen. Wat trouwens ergens wel grappig was, want ik was even aan het vloeken in de chat met HIDM en hij zei dat het mogelijk nog niet helemaal verpest is om me te gedragen als Mol en verdacht te zijn (want die is niet altijd mols) terwijl ik eigenlijk in de eerste plaats teleurgesteld was als kandidaat  ::rofl::  Ook weer typisch trouwens hoe makkelijk die vragen opeens zijn nadat ik ben afgevallen!  ::) 



Dan maar hopen dat ik een leuke prijs krijg! Lennart kreeg al 2 jokers en Jacco een eigen pet sheep. Zelf kreeg ik een stewardess pak met een gesloten envelop. Met in mijn achterhoofd de opdracht van 2020 weet ik dat hier mogelijk weer een minjoker zal komen en ik toen als eerste kandidaat die eruit lag de vrijstelling ontving. Aangezien er vorige aflevering al een vrijstelling was (die ik heb gewonnen
 ::hypocriet:: ) denk ik dat deze keer de hoofdprijs 2 jokers zullen zijn die Lennart nu heeft. Dit ga ik waarschijnlijk nooit kunnen behouden als ik dat pak en de prijs van Jacco vind ik ook helemaal niet interessant, dus besloot ik al snel het risico van de gesloten envelop te behouden. Hopelijk draait het positief uit en is het niet iets zoals “Jij ligt uit het spel! Dankzij het stewardess-pak kan jij zonder kosten terug naar huis. DAAAAG!”  :P

Heel lang zag het er ook naar uit dat het zou lukken om dat te behouden, maar uiteindelijk is het einde van deze opdracht wel echt bizar. Het begint bij HIDM die één joker krijgt en deze wisselt met Lennart zodat hij 2 jokers heeft. Ik vreesde ervoor dat hij die niet zou kunnen behouden en dan misschien wel een nadeel in de plaats zou krijgen. Echter is dit helemaal niet gebeurd en heeft hij zijn 2 jokers kunnen behouden! Catshee koos ervoor om zijn prijs te ruilen met die van Chardo zodat hij een vragenlijst naar keuze kan krijgen. Snap ik ergens wel, want naar mijn gevoel speelt hij dit spel helemaal zonder bondjes en doet hij het nog best aardig ook, dus respect daarvoor.  ::bravo::  Maar dan komt dé actie waarop HIDM en ik Swifty op hebben uitgesloten. Zij kreeg namelijk de geldversnipperaar en uit WIDMO 2020 weten we dat dit ervoor zal zorgen dat geld weggaat. Ideale positie als Mol, want op die manier kan je die geven aan iemand die veel geld heeft verdiend. Iemand zoals HIDM bijvoorbeeld, want hij verdiende het meeste geld. Bovendien is dat enorm logisch te verklaren als kandidaat, want hij heeft de hoofdprijs van 2 jokers. Maar nee, wat doet Swifty? Ze ruilt het met mijn Stewardesspakje? Als kandidaat neem je wel een risico, maar is het ergens nog wel logisch. Echter slaat dit als Mol nergens op, want je laat dé ideale kans om geld uit de pot te spelen liggen. Dat lijkt me toch wel echt bizar als je dat niet doet.



In combinatie met het feit dat ze mij echt heeft aangezet tot het inleveren van mijn geld bij de Hunger Games en ook zelf 1000 euro verdiende bij deze opdracht durf ik ze nu toch wel uit te sluiten. En dat zorgt ervoor dat er nog maar 2 opties overblijven: Chardo en Kaaasje. De Mol heeft hier volgens mij een tijdje in het spel gezeten en de bom vooral gegeven aan kandidaten die offline waren of nog maar 10 euro konden verdienen. Dus eigenlijk moeten we eens heel goed uitzoeken wie dat heeft gedaan. Het valt alleszins wel al op hoe weinig Chardo de bom heeft gekregen en hoe weinig Catshee heeft verdiend om er zolang in te blijven.

Bij de extra opdracht van Swifty besloot ik om haar echt dwars te gaan zitten. Oorspronkelijk was het plan dat ik in een post zou vragen om eten of drinken in lettergrootte 1 en zij op die manier het bericht zou missen en geen extra voordeel zou krijgen. Echter is dit niet nodig geweest en dat is ergens ook wel gewoon chill, want ja dit was wel heel gemeen geweest. Bij de opdracht van Chardo heb ik genoten van hoe hij dat heeft gedaan. Heerlijk  ;D

Eiland Raad
Originele opdracht! Beetje puzzelen en zoeken is altijd leuk, maar helaas ligt het thema mij niet helemaal en weet ik er niet veel over. Ik besloot me op de achtergrond te houden en heel aandachtig toe te kijken wie er wat zegt. Ook is het handig dat HIDM en ik elk in een andere groep zitten zodat we ons elk afzonderlijk kunnen focussen op wie er wat doet en achteraf alles samen kunnen bekijken. Doordat het voor mij echt moeilijk is om veel nuttige dingen bij te brengen, is mezelf een beetje mols gedragen dan eigenlijk een beetje het enige dat ik kan doen hier. Bijvoorbeeld meegaan in een antwoord dat sowieso gegeven zou worden en doordat ik het dikdruk de goede aandacht naar mij laten gaan. Of dan juist goed kunnen mollen doordat het een fout antwoord is. Het is alleszins logisch dat als ik de Mol zou zijn ik hier ook niet opeens alles weet en dus zo kan saboteren.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO21AS] De Geheime Biechten
« Reactie #44 Gepost op: 20-12-2021, 02:19:13 »
Biecht 3.3 - Socialising en verdenkingen

Met HIDM heb ik nog steeds de meeste gesprekken en samen zijn we tot de conclusie gekomen dat Chardo de Mol MOET zijn. Swifty en Lennart hebben we deze aflevering uitgesloten en Kaaasje denkt hij echt niet, maar wil ik toch nog niet helemaal uitsluiten. Zij blijft voor mij dus nog een tweede optie, ook al had hij voorbije twee testen echt bizar weinig juiste antwoorden op haar. Daarnaast is er dus dat trio Chardo-Jacco-HIDM waarbij HIDM en ik Chardo en Jacco helemaal op een dwaalspoor zetten. We hebben samen een duobiecht geschreven waar we alle twee volledig achter staan, dus ik verwijs naar die biecht om te weten te komen waarom wij Chardo verdenken en hoe we Jacco op een verkeerd spoor zetten (en Chardo mocht hij toch niet de Mol zijn). En dan ook even nog meer liefde naar HIDM voor de joker die hij me heeft gegeven! Hij had er namelijk twee verdiend bij de Sheep Noises! Wat een schat <3.



Dan is er ook nog Kaaasje die Chardo en Jacco verdenkt en ook een beetje heeft ingezet op Swifty en ik. Met deze informatie besluit ik na overleg met HIDM naar Jacco te gaan. Ik laat hem weten dat Kaaasje hem en nog iemand anders verdenkt en het dus handig zou zijn als hij zich een beetje verdacht gaat gedragen. Dan kom ik nog eens extra Mols over  ;)  Leuk trouwens dat Jacco nooit naar mijn testantwoorden van deze test heeft gevraagd, want dat was wel de deal die we hadden afgesproken tijdens de Hunger Games  ;D  Ook met Chardo probeer ik nog steeds contact te houden, want dat is gewoon erg handig als hij de Mol is, maar ook als hij het niet is.

De onderstreepte, dikgedrukte en cursieve namen hebben trouwens geen rol meer gespeeld in de opdrachten of deze test dus oftewel komt dat nog bij de executie ofwel was het deel van een extra opdracht. Bij deze test heb ik trouwens alweer een troef in handen, dus dat is helemaal top. De test ga ik in met 1 duidelijke hoofdverdachte en 2 kleine verdachten. Jacco, Swifty, Catshee en HIDM zijn nu toch wel echt uitgesloten als mol.

1. Chardo

2. Kaaasje
3. Lennart

4. Jacco
5. Swifty
6. Catshee

7. HIDM

En nu hopen dat ik niet naar huis ga.


And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO21AS] De Geheime Biechten
« Reactie #45 Gepost op: 20-12-2021, 02:21:09 »
Tijd voor de test:
It's the most wonderful time...

Sinterklaasje kom maar binnen met je test? Want je zit nog steeds recht?

Ik zat wel een beetje onderuitgezakt, maar nu zit ik weer met pit! Kom maar door met die test

Klaar!
Hatsieflatsie

Ik ben bang dat ik teveel gespreid heb :\'( :\'( :\'( :\'( :\'(

Catshee gift bij:
Biecht 2 - Nerdy retrospectief


Oke, ik moet nogal een catch up doen... Zolang niet gebiecht, zo weinig tijd :-X Ik heb het enorm naar mijn zin, maar merk toch wel verschillen met de laatste keer dat ik een groot forumspel speelde. Is ook niet zo gek natuurlijk. 5 a 6 jaar geleden was ik een zorgeloos studentje die z'n spaarrekening leeg plunderde voor "EEN LAATSTE BIERTJE!" en een reality tv verslaving. Nu ben ik een man met een banksaldo en een coke-verslaving... WAT?! :o


Maar goed, heb wat dingetjes gemist om over te biechten, dus daar zal ik jullie nu mee verblijden. Deze biecht beginnende met afleveringetje 2 ;D We speelde the hunger games (weer zo'n opdracht die ik niet begreep :-X).
 
Ik was er helemaal klaar voor. Bewapend tot op de tanden en dan ben ik ook natuurlijk nog zo'n enorme krachtpatser. Ik had natuurlijk gehoopt als een enorme badass iedereen neer te knuppelen...


Maar helaas werd ik al vrij snel met de billen bloot dat spel uitgeknikkerd... Awkward.

Dus ja, niet echt mijn opdracht. Maar weer bericht vond ik echt top met al die liedjes. Lekker op gedanst enzo ::jaja::


Maar goed, genoeg over de opdrachten. Jullie willen natuurlijk weten wie ik verdenk. In aflevering 1 en 2 heb ik in principe Bubbles, HIDM, Swifty en KingLennart afgestreept. Ze verdienen te veel geld of ik vind ze onmols of... Geen idee, ik speel dit spel eigenlijk puur op gevoel.


Maar nu begin ik alweer te twijfelen aan Lennart en aflevering 2 vond ik Swifty en HIDM soms ook wel verdacht dus... Paniek! En ik voel me echt af en toe een beetje een gestoorde complot denker die overal wat achter zoekt ::rofl::


Dusssss... Officieel heb ik die mensen "afgestreept" :P Jacco en Vermoljoen verdenk ik alle twee. Probleem is alleen dat ik misschien overcompenseer hier. Ik zou normaal nooit de jonkies verdenken maar besef me dat ik ze daar niet op kan wegstrepen, dus misschien dat ik nu weer te coulant ben in mijn evaluatie van hun mol-potentieel. Lastig, die kleine rakkers...


Maar mijn twee hoofdverdachten zijn toch echt Kaaasje en Chardo. Beiden superverdacht enzo ::vergroot:: Redenen? Zat.

Nu het enige wat jullie je misschien nog afvragen is: Catshee? Hoe zit het met je bondjes en complotjes en leugentjes enzo? Daar doe ik in dit spelletje niet aan ;)


Dusssss... Morgen volgt meer hoor, maar ik moet echt nog een test gaan maken en wil ook nog uiteten vanavond en zo, dus die hebben jullie nog te goed ;)
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO21AS] De Geheime Biechten
« Reactie #46 Gepost op: 20-12-2021, 02:22:53 »
Net als JaccoS:
Aflevering 3, ik ben er nog steeds! Ik heb nu al iets bereikt wat mij de vorige keer niet is gelukt. Helaas was het niet zo'n feest voor Bubbles ::hug:: Het is nu zondagochtend, de executie begint over 2 uur. Ik wil niet te lang biechten, want de zon schijnt en de lucht is blauw, dus ik moet ook echt even naar buiten toe. Dus laten we maar snel beginnen!

3.1 - Sheep Noises
Nee he, quizvragen. Daar ben ik zó slecht in. Ik krijg al meteen de eerste vraag door de loting, en die weet ik niet. En die daarna ook niet. Uiteindelijk krijg ik gelukkig een vraag over een hoofdstad. Ik ben in ieder geval niet de eerste afvaller. Maar de tweede ben ik wel. Allemaal filmvragen waar ik niets van weet, dan heb ik het een keer goed, krijg ik het terug en gaat dan de bom af. Grrrr. Ik krijg een pet sheep, wat schattig ::love:: Ik ruil mijn schaapje niet. Ten eerste, omdat andere mensen dit schaapje niet willen, dus dit zal waarschijnlijk niet geruild worden voor iets ergers, zoals bijvoorbeeld een minjoker. Ten tweede, vorig seizoen had het huisdier een voordeel (jokermunten vinden), dus wie weet is dat deze keer ook zo? Ik heb mijn schaapje al grondig onderzocht, maar niks gevonden.

3.2 - Eiland raad
Een nieuw land?! :o Wat leuk! Ik bekijk de verschillende opties, en er zitten zoveel leuke landen tussen ::love:: Dan kijk ik naar de opdracht. Omg yes, hier ben ik goed in! Ik weet vrijwel elke vlag, en veel hoofdsteden. Dit is het he-le-maal. Ik doe dus lekker mijn best, en het gaat ook goed! Uiteindelijk wisten we er eentje niet, dankzij de silhouette van Jamaica. Maar die wist het andere team ook niet, dus dat is oké.
Dan moeten we het land gaan raden. We krijgen verschillende aanwijzingen, en ik ga daar maar eens mee puzzelen. Er blijven niet veel opties meer over. Ik had het witte stukje van de vlag van Aruba over het hoofd gezien, dus ik hoopte eigenlijk dat dat de locatie zou worden, want dan heb ik mij per ongeluk heel verdacht gemaakt. Maar dat werd het niet, we gaan naar Curacao ::dans::

Bondjes
Ik zit in een groepsapp met HIDM en Chardo, en dat is super handig. We willen samen de halve finale halen. Wat heel erg grappig is, is de situatie met Lennart. Hij vertrouwt mij - na volgens mij de Hunger Games - niet meer. Maar we delen wel 'informatie'. Het grappige is, dat Lennart dat met HIDM deelt. Maar HIDM deelt dat weer met mij ::rofl:: We zitten dus in een hele leuke cirkel, waar alleen Lennart niets vanaf weet.

Wie is de Mol?
7. HIDM - heeft ook deze aflevering weer heel erg veel toegevoegd, ik geloof écht niet dat hij het is. Lennart en Swifty zeggen tegen mij dat ze HIDM verdenken, een goede manier om te checken of mensen eerlijk zijn, want dat kan gewoon niet. Als Swifty er straks uit ligt, was ze misschien wel eerlijk. Ze zei dat ze all-in gaat op HIDM.
6. Catshee - oké, deze aflevering was hij verdacht. Maar hij speelt het spel heel alleen, en dat doe je meestal niet als Mol. Daarnaast heeft hij in eerdere afleveringen heel veel geld verdiend, dus ook Catshee is het niet.
5. Swifty - eerst verdacht ik haar nog wel, maar sinds Sheep Noises niet meer. Ze had de geldversnipperaar, zonder dat ook maar iemand dat raar vond, aan HIDM kunnen geven, en daarom twee jokers krijgen. Alleen dat deed ze niet, en dus kan ze de mol gewoon niet zijn. Oké, je moet nooit iemand uitsluiten op een opdracht. Maar ze zei ook dat ze all-in gaat op HIDM, en dat zeg je denk ik ook niet als Mol.
4. Chardo - dit is zo'n twijfelgeval. Veel verdachte dingen doet hij niet, maar hij is ook niet geweldig in de opdrachten. In de chats komt hij heel oprecht over, maar dat kan natuurlijk ook goed geacteerd zijn. Veel mensen verdenken hem, maar ik denk het niet. Maar ik sluit het niet uit!
3. Kaaasje - ze is een beetje stilletjes, en doet altijd kleine verdachte dingetjes. Volgens HIDM hebben Bubbles en Lama allebei Kaaasje meegenomen in de test, ik weet niet of ik dat helemaal geloof.
2. Lennart - hij doet hele goede dingen, maar ook hele rare dingen. Je kent de vlag van Qatar niet, maar wel die van de Comoren? Dat moet gelogen zijn. Hij gedraagt zich veel warriger dan in ons vorige seizoen, het zou een leuke Mol zijn.
1. Vermoljoen - hij is al meer dan drie weken mijn hoofdverdachte, maar ik ben wel een beetje gaan twijfelen. Deze aflevering deed hij namelijk niets bijzonders. Hij heeft de kans niet gekregen om te mollen, of is hij het toch niet? Ik hou het bij het eerste. Je bent goed bezig Mol, ik ben trots op je! ::bravo::

De test
Hmmm, heb ik teveel gespreid? Is 8 vragen op Vermoljoen te weinig? Ik heb niet zo'n geweldig gevoel, maar ik heb ook niet het idee dat ik er sowieso uitlig. We gaan het zien over 1,5 uur, ik heb er al zin in. ::hyper::

Het is altijd eng om te zeggen, maar ik doe het toch: tot volgende week!

Wel het einde van Kinglennart:
Hi beiden,

Dank jullie wel voor de afgelopen weken!  ::bravo::
Het zat weer geniaal in elkaar...

Ik neem aan dat ik mijn niet gebruikte joker niet aan iemand anders mag doneren?
En mag ik alleen vragen of ik het wel had gehaald als ik de joker wel had gebruikt? Ik zal die kennis uiteraard niet delen...

Inderdaad echt zuur dat ik uitgerekend nu een rood scherm krijg... maar dat is inderdaad het spel.

En... ik vraag me echt af wat er hier aan de hand is. Zijn alle anderen De Mol al op het spoor? Of is er een Mol die zich niet of nauwelijks laat gelden? Geen idee...

Zal vanavond nog een biecht sturen!

Groetjes,
Lennart

Mijn dertiende biecht.... geloof ik, ben de tel kwijt  ::rofl::

Ik lig er dus uit. Hoe dan? Snap er geen pepernoot van...

Dat kan echt niet het resultaat zijn van het bewust niet inzetten van mijn joker. Had ik die wel ingezet dan was ik er misschien een week later uitgevlogen. Ik zat kennelijk op een heel verkeerd spoor...

Maar als je 6x Jacco meeneemt in je test... en 5x Chardo en Vermoljoen... en je vliegt er uit... dan zijn zij dus geen van allen De Mol? Of zaten de anderen allemaal al op de juiste mol?

Of is dan één van de anderen De Mol... onwaarschijnlijk in het geval van Swifty en Catshee, dan was ik er toch al eerder uitgevlogen? Dus dan toch Kaaasje of HIDM??? Maar die zijn ook niet heel sterk van invloed op het spel...

Of is er ergens iets gebeurd achter mijn rug dat mij nu de kop heeft gekost? Een minjoker... straftijd...

Wat een mindfuck is dit zeg  ::rofl::

Opa has left the building!

And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO21AS] De Geheime Biechten
« Reactie #47 Gepost op: 20-12-2021, 02:24:59 »
Hidm zijn gedachten:

Aflevering 3 - Biecht 8 Deel 1

Ik vond het weer een heerlijke week. Opdrachten die mij helemaal lagen en interessante ontwikkelingen in het spel. Ik denk dat dit nu al het tofste forumspel is waar ik ooit aan mee heb gedaan. Ik vind de groep kandidaten zo ontzettend fijn. De opdrachten, thematiek en spelopzet zijn fantastisch bedacht en uitgewerkt en enorm leuk om aan deel te nemen. Ik heb natuurlijk al een gigantisch dieptepunt meegemaakt maar buiten de executies ben ik alleen maar aan het genieten. Het is zo cool wat het allemaal in me losmaakt en ik heb ook het gevoel dat ik dingen over mezelf leer door hoe ik bepaalde situaties aanpak. Dit bedoel ik op de best mogelijke manier naar de spelleiding hoor, maar het is maar een online spelletje en kijk wat het met me doet en wat een groot onderdeel het voor deze paar weken van mijn leven is. Anderen zullen dat misschien raar of lachwekkend vinden, maar dat kan me niet schelen. Dit is voor mij de perfecte uitlaatklep en een van mijn favoriete dingen om te doen.

Omdat ik vermoed dat Kaaasje de Mol is en dat meerdere mensen dat ook denken (sowieso Vermoljoen en Chardo en waarschijnlijk nog meer), wil ik mezelf deze week inhouden en net genoeg foutjes maken om mezelf niet volledig uit te sluiten als mogelijke Mol. Op dit moment zet ik meer in op andere alternatieve Mollen dan mezelf, maar stel dat die afvallen dan is het zonde als er maar 1 optie overblijft. Het is vooral belangrijk dat anderen van Kaaasje afstappen, en hoe meer verschillende wegen om dat voor elkaar te krijgen, hoe beter. Zolang ze elkaar maar niet tegenspreken of uitsluiten waardoor Mol Kaaasje juist weer de meest voor de hand liggende mogelijkheid is voor anderen. Als Kaaasje niet de Mol is, is dit een domme zet. Dan moet iedereen haar vooral lekker blijven verdenken. Als ze het wel is en dit werkt totaal niet, dan is het jammer en dan ga ik gewoon mijn best doen om de testen zo goed en zo snel mogelijk te maken. Maar ik kan niet stilzitten en niks proberen. Andere mogelijkheid is nog dat Chardo de Mol is, maar dat wordt me toch steeds weer onwaarschijnlijker.

Wel probeer ik me ook nog een beetje verdacht te maken. Elke verdenking op Vermoljoen, mij of een andere niet-Mol is mooi meegenomen. Ik wil daar alleen niet te veel geld aan verspillen. Ik zoek het dus vooral in mijn gedragingen en molacties die verhinderen dat het hele bedrag verdiend wordt zonder meteen de pot leeg te trekken. Zo gebruik ik wat Bubbles in haar laatste bericht tegen me zei bijvoorbeeld, namelijk dat ze mij verdacht. Omdat ze is afgevallen zou dat mij minder verdacht moeten maken, maar als ik het net iets te ijverig ter sprake breng in gesprekken lijkt het alsof ik me wil indekken. Zeker nu Bubbles weg is en niemand die informatie kan controleren (tenzij ze zelf aan iedereen heeft verteld dat ze mij verdacht, maar dat geloof ik niet). Ook stel ik aan bijna iedereen wel voor om een beetje te nepmollen en verdacht te worden. Dat wil zeggen, ik stel voor dat zij dat vooral doen. Als zogenaamde Mol wil ik dat zelf natuurlijk niet. Verder hang ik zo veel mogelijk de fanatieke kandidaat uit zonder op cruciale momenten écht te cashen. Eigenlijk speel ik gewoon mezelf als Mol in 2018 maar dan net zonder dat stukje subtiliteit waardoor ik hoop dat het deze keer misschien juist wel verdacht wordt gevonden. Een ander verschil is dat ik het deze keer niet te veel geld wil laten kosten, waar die pot de vorige keer natuurlijk zo leeg mogelijk moest zijn. Omdat ik hier in aflevering 1 nog niet mee bezig was weet ik dus niet of het direct gaat werken, maar stel dat Vermoljoen Chardo en Lennart nu achter elkaar afvallen dan is het jammer als er niemand meer is om naar te kijken behalve Kaaasje.

Eiland raad was mij op het lijf geschreven, ik speel in mijn vrije tijd veel topografische quizzen. Gelukkig was dit een opdracht waarbij ik lekker voor mezelf de antwoorden kon zoeken (zie tussenbiecht, ik had alle codes goed ::hypocriet::) zonder dat meteen te moeten delen met de groep. Ik heb dat dan ook niet gedaan en wat foute dingen gezegd, een paar belangrijke dingen omgedraaid en ook antwoorden waar het andere team iets mee moest bewust verkeerd benoemd. Uiteindelijk wilde ik wel geld verdienen maar dan gewoon niet het maximale. Dus steeds een foute poging doen, daar actief bij betrokken zijn, maar door proces van eliminatie wel zorgen dat we uiteindelijk toch goed uitkomen. De laatste code van het andere team doen we nog even fout waardoor we nog 1 extra aanwijzing moeten kopen om op het goede antwoord te komen. Zo hebben we alsnog 2800 euro verdiend, maar heb je mij wel kunnen zien mollen als je het wilde zien. Dit is dan zoiets waarvan ik hoop dat als kandidaten me later in het seizoen gaan verdenken, ze teruggaan naar deze opdracht en dan ineens wél verdachte acties zien waar ik op het eerste gezicht gewoon goed bezig was.

Zelf vond ik vooral Lennart, catshee, Kaaasje en Chardo verdacht in deze opdracht.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO21AS] De Geheime Biechten
« Reactie #48 Gepost op: 20-12-2021, 02:25:48 »
Chardo heeft... een licht gezien?
Aflevering 4 - Biecht 1: Vermoljoentje




Yes! Ik heb mijn derde badge verdiend! En ja, KingLennart eruit. Dat had ik niet verwacht, maar vooral omdat ik hem verdacht natuurlijk. Je denkt toch altijd dat die kandidaten een streepje voor hebben bij de test. Bovendien had hij een joker. Dan moet hij er wel heel erg naast gezeten hebben. Ik heb wel een sterk vermoeden dat hij op mij zat en als ik HIDM mag geloven en hij vervolgens weer KingLennart, dan is hij er ook op JaccoS uitgegaan en heeft hij dus weinig ingezet op Vermoljoen en Kaaasje en naar horen zeggen niks op de andere drie. Dat zou mij eigenlijk niks verder brengen, want Kaaasje en Vermoljoen zijn altijd al mijn verdachten geweest, hoewel Kaaasje wel een stuk minder na het nieuws dat Lama op haar zat.

Ik kan er bijna niet meer omheen dat Vermoljoen gewoon de Mol is. Ik had gisteren voor de test ook nog een lang gesprek met hem, omdat we een 'pact' hebben, maar ik vond hem ook zo verdacht toen. Hij zit steeds mee te lachen met van alles, maar hij is totaal niet meer de achterdochtige jongen van 2020. Ik laat hem wel weten dat ik hem best verdenk, maar niet dat hij mijn hoofdverdachte is. Volgens ons verbond zitten we samen namelijk op Kaaasje. Daarna Lennart, maar die is nu weg, dan JaccoS en dan verdenken we elkaar. Als Mol weet hij vast wel dat ik hem verdenk, zeker nadat ik hem vorige test voor het eerst als Mol heb genoemd. Dan is het een rare verstandhouding wanneer we allebei iets weten, maar doen alsof we het niet weten van elkaar.

Tegen elkaar zeggen we natuurlijk dat we niet de Mol zijn, maar ik wilde gisteren toch iets verder gaan dan dat. Iedereen moest bij de aanmelding aangeven hoe die als Mol te werk zou gaan, dus ik ging hem daar eens naar vragen en liet mijn strategie ook zien: hoog bewustzijn, dominant en humor. Want weet je, ik heb niks te verliezen in ons gesprek. Of hij is de Mol en dan heeft hij niks aan informatie of hij is toch een kandidaat en dan weet ik zeker dat hij niet de Mol is. Wie dan de Mol is, dat weet ik niet, maar in dit spel is informatie alles. Toen ik naar zijn tactiek had gevraagd bleef het even stil, wat ook wel een dingetje is, het leek alsof hij na elke vraag even de tijd nam om na te denken. Enfin, toen begon hij zijn tactiek te parafraseren, waarvan ik dacht dat je dat toch gewoon zou kunnen kopiëren. Iedereen heeft als het goed is een kopie van de aanmelding gemaild gekregen.

Zijn beschreven tactiek: 

Het lijkt mij nogal basic, maar niet per se ongeloofwaardig. Alleen het ironische is dus dat hij die dingen zoals ondervragen nou juist niet lijkt te doen. Althans niet bij mij en naar wat ik heb gehoord van JaccoS ook niet bij hem. Dus als ik nu heel rechtdoorzee zou denken, dan zou ik zeggen dat hij het niet is, want hij dekt zichzelf niet in met schema's en achterdocht enzo. Dit is echter niet het strijdtoneel van rechtdoorzeeheid. Maar goed, als ik heel eerlijk ben kan ik hier geen conclusie uit halen, maar het is wel verdacht. En dan nu fase 2 in werking stellen. 



Als Vermoljoen echt de Mol is, dan weten JaccoS en HIDM dat nu ook zeker. Wat dat betreft is ons pact goed geslaagd en kunnen we de rest een voor een uitschakelen. Het mooie is ook dat JaccoS nog best verdacht blijkt te zijn, dat had ik niet verwacht. Maar het probleem is dat we zonder Mol in ons team nooit met z'n drieën de finale gaan halen. Ik kan ze nooit meer van Mol doen laten wisselen, dat ga ik ook niet proberen. Dan moet een van hen de Janine worden in ons pact. Misschien een duwtje (van de rots) in de goede richting? Toch wil ik ergens een voorsprong uit kunnen halen. Ik heb ook een pact met Vermoljoen. Ik ken hem wellicht ook het beste en als ik niet meer hoef te spreiden en turven dan kan ik die test heel snel maken. HIDM zei dat Kaaasje heel gevaarlijk is wanneer ze de Mol in het vizier heeft, want zij kan een test bliksemsnel maken. Gelukkig ben ik als lid van Team Rocket nog sneller dan het licht. Dus als ik in ieder geval maar alles blijf noteren en later zelfs ga onthouden, dan kan ik haar wel verslaan en ook HIDM en JaccoS. Het voordeel dat ik nog wel over hen heb, is dat ik wel al eens een finaletest heb gemaakt (als kandidaat).

Maar dat is allemaal op de feiten vooruit lopen. Eerst maar de halve finale zien te halen met die twee. En wie weet is Vermoljoen straks niet eens de Mol (en dan zou ik in deze biecht echt uitgelachen worden, please don't, I'm trying my best). Al zal ik het stiekem ook wel erg leuk vinden als alles anders is dan verwacht.
Hai Robbie ::regenboog::

Aflevering 4 - Biecht 2: Soep




Terwijl de rest hard bezig is met de opdrachten, neem ik toch even de tijd om te biechten hoor. Twee opdrachten weer deze week en allebei kostelijk vermaak. Of dat had ik graag gezegd, maar volgens mij gaan we eerder geld verliezen dan winnen deze ronde. Al die boetes die ons om de oren vliegen. Die D*N heeft zich iets te veel door een zekere rivaal laten inspireren de laatste tijd.

De bingo is een leuke homage naar de andere edities. Ik merk wel erg hard dat ik alleen kennis heb van mijn seizoen en een beetje van 2021. Dat komt echter goed uit, want ik word steeds bevolen om te gaan nepmollen door HIDM! Ik vind het maar stom! Ik wil ook meedoen en fanatiek geld verdienen. Maar omdat wij denken dat Vermoljoen te opzichtig aan het mollen is deze ronde, moet ik nog voor wat verwarring zorgen. Eerlijk gezegd geloof ik niet zo dat Vermoljoen al erg in het oog is bij Catshee, Swifty en Kaaasje, want als kandidaat denk je vaak dat de rest ziet wat jij ziet, maar dat is meestal niet zo. Iedereen heeft een eigen spoor en ik weet dat JaccoS, HIDM en Kaaasje het niet meer kunnen zijn op basis van testresultaten. Hehe... zo had ik de vorige keer ook eerst Robindtc afgeschreven... Maar goed, zoals ik de vorige keer waarschijnlijk ook heb gezegd is het zeker ook gebaseerd op daden. Vermoljoen doet nooit iets goeds voor de pot. Of dat betekent dat ik vol op hem ga inzetten volgende test, daar heb ik het later nog wel over.

Voor nu, enorme chaos. Iedereen maakt fouten. Bij het shoppen de tijden vergeten. Toegegeven dat ik dus ook al een aantal keer expres heb lopen overslaan. You're welcome Mole. Wel heb ik een keer de 100 euro willen halen, want ik wil toch altijd ergens de beste zijn. Het werd 99, want ik wilde geen lagging risico oplopen. Maar ik moet echt zeggen dat ik deze opdracht ook erg leuk vind. Het klinkt heel simpel, boodschappen doen, maar ik zie er enerzijds de duffe casual lol van in en anderzijds voel ik ook de vordering en het toewerken naar een doel, als team. Yaaa!

Die andere opdracht, de bingo, die gaat wel wat fouter. Allerlei gesprekken, woorden of zinnen die we moeten raden, maar ook van die regels waar we ons aan moeten houden: aanspreken met 'befaamde', elk bericht zeggen dat je de Mol bent of nu D*N en zijn godcomplex. Ik hou van opdrachten waarin we vrij kunnen praten over eventuele, irrelevante onderwerpen. Ik bedoel men denkt toch al vaak dat ik de dingen niet zo serieus neem en dat is ook zo. Het is echter niet allemaal zo plezierig, want we, of zij vooral, hebben wel erg veel overtredingen gemaakt. En dan met name HIDM (die ik zou moeten vertrouwen) en Vermoljoen. Echt een boete van 1400 euro heb ik gehoord! En dat is lang niet alles. Ik heb ook wat boetes gemaakt, veel expres om verdacht over te komen. Maar ik wil als kandidaat natuurlijk ook dat er wel geld word verdiend en met deze opdracht gaat dat sowieso al niet meer lukken. Ik heb geen zin om het door te rekenen, maar ik denk toch wel dat we deze keer een negatief saldo als uitkomst zullen krijgen. Dus ja, alles loopt volledig in de soep.
 ::schaam::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO21AS] De Geheime Biechten
« Reactie #49 Gepost op: 20-12-2021, 02:27:13 »
Tijd voor een duo biecht!

Duobiecht van Vermoljoen en HIDM



Lieve geheime biechtstoel,
Deze keer een biecht van Vermoljoen en HIDM, objectief gezien de 2 leukste kandidaten, samen na aflevering 3. Wij hebben al vanaf de start een samenwerking waarbij we heel veel aan elkaar hebben. Het begon allemaal bij een berichtje van HIDM die Vermoljoen liet weten zijn stem uit de trailer te herkennen en blij te zijn met zijn deelname. Dat was uiteraard wederzijds en daaruit ontstond een tof gesprek waarbij we het al snel goed met elkaar konden vinden. Natuurlijk vertrouwden we elkaar nog niet meteen voor de volle 100%, maar we besloten een samenwerking aan te gaan die we bewust geheim zouden houden. Dit kan ons mogelijk helpen om aan zoveel mogelijk informatie te geraken en elkaar gedurende het spel zowel tijdens als buiten het spel te helpen. En vooral ook om samen de Mol te vinden (en plezier te hebben)!



Onze strategie van de samenwerking is om Vermoljoen verdacht te maken binnen de groep en HIDM dit nog eens extra duidelijk te laten maken bij andere kandidaten. Ondertussen kunnen we dan samen op zoek naar de enige échte Mol. Deze twee elementen kwamen tot een hoogtepunt in aflevering 3. HIDM werd namelijk toegevoegd aan een groepschat met Jacco en Chardo. Die werkten al langer met elkaar samen en dit was een mooie gelegenheid om undercover te gaan en het pact te infiltreren. HIDM probeert Chardo en Jacco op deze manier nog meer in de richting van Vermoljoen te laten denken. Sowieso was hij al hun hoofdverdachte, dus eigenlijk is het vooral een kwestie van verdachte acties van Vermoljoen benoemen en verdachte zaken bij anderen ontkrachten. HIDM rapporteert alles dat in deze groepschat besproken wordt weer terug aan Vermoljoen en we hebben er samen de grootste lol om als we het idee hebben dat we die twee op het verkeerde been zetten.



Om subtiel te kunnen blijven argumenteren waarom Vermoljoen zogezegd “de Mol” is, moet hij zich blijven inhouden en niet al te grote bedragen verdienen. Zeker niet nadat de grens al werd bereikt na de Hunger Games met het verdienen van 1000 euro. Het is namelijk niet de bedoeling om Vermoljoen actief te laten nepmollen, maar wel om zich verdacht en anders op te stellen dan in 2020 en zich net wat meer in te houden bij grote bedragen. Deze 1000 euro was dus eerder uitzondering en bovendien doet de Mol af en toe ook wel eens iets goed.

Terwijl we Jacco en Chardo helemaal gek maken, gingen we op zoek naar wie de Mol is. Hoofdverdachte Lama1997 van ons allebei, en blijkbaar nog vele anderen, viel meteen in aflevering 1 af. Andere verdachte Bubbles sloten we tijdens aflevering 2 uit door haar beperkte inbreng en de test van Vermoljoen. Ook Catshee is geen optie door de ene kandidaatse actie na de andere. Hierdoor bleven na aflevering 2 Swifty, Kaaasje, KingLennart, Chardo en Jacco over. Op basis van verschillende redenen sloten we in aflevering 3 verschillende kandidaten uit.

Kaaaasje doet verdachte dingen, maar nooit iets goed. Bovendien heeft HIDM al twee executies op een rij slechts 1 antwoord op haar. Zij werd niet zo erg verdacht door HIDM, maar wel door Vermoljoen.
Jacco laat zich vaker positief opvallen dan negatief. Technisch gezien zou hij het op basis van de testen nog kunnen zijn, maar dan mag hij snel wat meer gaan mollen.
Swifty was erg mols voor ons allebei, maar viel toch definitief af na de schapenopdracht. Hier had ze perfect kunnen mollen door er langer over te doen in het geven van antwoorden, want als Mol weet ze wanneer de bommen ontploffen. Dat zou minder geld kunnen opleveren. Bovendien gaf ze de geldversnipperaar niet aan HIDM, want door die aan Vermoljoen te geven, gaat er veel minder geld verloren. Genoeg redenen om ook haar uit te sluiten.



Chardo en KingLennart blijven over. KingLennart gedraagt zich vooral als een nepmol, maar dit kan ook een strategie zijn. Hij is nogal chaotisch, maar doet tussen zijn flinke molacties door soms ook weer heel goede dingen waar we dan geld mee verdienen. Hij is dus een twijfelgeval.


Grote hoofdverdachte van het Dynamische Duo is de heer Chardo. Vreemd genoeg verdachten we hem op het begin niet zo, omdat hij heel naturel en kandidaats overkomt. Eigenlijk zagen we in hem gewoon dezelfde Chardo als in 2020. Hij speelt het dus briljant, en toch hebben we hem door! Vooral dus door de andere kandidaten weg te strepen zijn we op zijn spoor gekomen, en als je het weet, zie je het ook aan alles.



In de eerste aflevering heeft Chardo de markt samen met Vermoljoen stilgelegd om zo de jokers te kunnen verdienen. Zijn strategie, die helemaal niet nodig was geweest voor die jokers, heeft ervoor gezorgd dat er katten gemist werden en bijna alle duo’s lange tijd niet verder konden. In eerste instantie zagen we dit niet als verdacht, zelfs Vermoljoen niet die er met zijn neus op zat, maar werd afgeleid door de geweldig mooie en onderweg komende jokers. Echter was dit achteraf gezien eigenlijk een heel effectieve molactie om het op deze manier aan te pakken. Bij Tunnelvisie heeft Chardo dan wel geld verdiend bij zijn bordje, maar dat heeft hij er ook meteen weer uitgespeeld door deadlines te missen. In Gestrand voegde hij niet veel toe.
In aflevering 2 bij Quarter Quell sloeg Chardo al vroeg aan het moorden, waardoor het later in de opdracht moeilijker werd om geld te verdienen en we waarschijnlijk zelfs nog een gelddropping gemist hebben op het einde. Bij Weer bericht heeft hij zijn eigen vogels juist geteld toen er een regenboog was en veel liedjes gepost, maar gemiddeld werden die liedjes dan weer slecht beoordeeld en bovendien zou het te veel opvallen om die simpele opdracht te verpesten. Zoveel geld heeft hij er ook niet mee verdiend.
Vervolgens voegde hij deze aflevering niet veel toe bij Eiland Raad en ging hij juist veel voor foute opties, en in Sheep Noises ontplofte de neppe bom al snel bij hem. Daarna bleef hij er lang in en heeft hij uiteindelijk maar 20 euro opgehaald. Dat kwam natuurlijk deels doordat niemand hem de bom gaf, maar hij heeft ook weinig goede antwoorden gegeven. Daarnaast heeft hij tijd gerekt en de bom expres doorgegeven aan mensen die offline waren en/of de neppe bom al eerder hebben gehad waardoor een juist antwoord minder waard was. Al deze feiten samengeteld, maakt hem wel erg verdacht en dus niet zomaar onze hoofdverdachte.



Buiten de opdrachten speelt hij het dus oprecht erg knap maar op een paar momentjes verraadt hij zichzelf toch. Zo gaat hij maar twijfelend in op voorstellen om hem verdacht te maken, pusht hij veel voor andere mogelijke mollen en lijkt hij zich vooral soms anders te gedragen als we te dichtbij komen. De klap op de vuurpijl was de volgende verspreking tijdens de test van aflevering 3. Hij had na een uitgebreid gesprek met Vermoljoen zogenaamd de test aangevraagd bij de spelleiders, maar had tijdens het wachten tot hij deze kreeg nog wel de tijd om dit bericht te sturen:
“Echt nu moet ik steeds refreshen en wachten op een reactie
Ik haat dat ze nog via pm versturen”
Hmm, moet jij als kandidaat niet opletten en zo snel mogelijk met je test beginnen zodra je hem binnenkrijgt? Leuke poging om als een zenuwachtige kandidaat over te komen, maar hier ga je toch echt de fout in molletje.



We hebben je! Tot in de finale ;)

Vermoljoen & HIDM  ::joehoe::


And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO21AS] De Geheime Biechten
« Reactie #50 Gepost op: 20-12-2021, 02:32:04 »
Tijd voor Linda haar shining moment:
Ik zet het maximale wat ik kan inzetten in: 300 euro dus :)

Maar natuurlijk zet ik al mijn geld in voor een leuke prijs! Ik wil niet naar huis voordat ik een voordeel heb gewonnen

Ze kunnen allemaal den hoogste boom in. Ik zet de volle 250 in hoor!

Beste hosts,

Ik ga met veel plezier in op het aanbod van Linda De Mol.

Vermoljoen

Swifty gaat eerst onderhandelen:
::joehoe::

Na lang aarzelen toch maar eens vragen: zou je mij kunnen vertellen wat voor aanbod Linda de Mol voor mij heeft?

::nieuwsgierig::

Ooh wacht, nog even toevoegen hoeveel geld ik daarvoor over heb: 150 euro. Ik wil een koffertje van Linda kopen voor 150 euro.

Nee alles of niets Swift!

Tsss veeleisend hoor, die Linda :P

300 dan maar  :D

Maar enkelen trappen er niet in:

Misschien niet slim maar ik hou mijn 250 euro en geef het niet aan Linda de Mol.

Ik heb mijn jokers nog en deze week wordt echt te duur. Daar heb ik zelf ook enorm aan bijgedragen, dus dat ik nu als een van de kandidaten met het minste geld juist niet voor een troef ga is vast niet mega onverdacht.

Al is het iets na de deadline:
Oeps te laat  ::schaam::

Kaaasje hoopt dat God D*N haar kan vergeven ;)

Ik dacht dat ik al iets had gestuurd

Ik vroeg me nog af of het ook mogelijk was 1 euro in te zetten.  :P

Maar ik ga sowieso niet in op de prijs van Linda.

Groetjes Kaaasje

Chardo schrijft hier Kaaasje op af:
Aflevering 4 - Biecht 3: Eh, Boeien




Tijd om nog even te relaxen voordat ik weer een Gym gevecht aanga. Ook nog even wat gedachten op orde brengen, maar vooral genieten van Curaçao. Wat een heerlijk totaal niet guur regenachtig herfstweer is het hier op dit eiland. En helemaal fantastisch dat ze hier speciaal verblijfplaatsen hebben gemaakt in stijl van Pokémon. Mijn ideale vakantie, de drie M'en: Mol, Mon en Money-free.

En weetje, ja, we hebben de twee opdrachten zo goed als verpest. Maar ik denk dat het ook wel eens goed is om geld te verliezen en elkaar te beschuldigen. En die Mol, die kwam wel even in actie (denk ik). En ik, ik heb ook gemold. En degelijk harder en meer dan de vorige keer. Zeker een stuk of drie keer heb ik geen boodschappen gedaan terwijl het wel kon. Bij de laatste keer heb ik niet eens meer gekeken wat er gekocht moest worden en toen heb ik de rozijnen niet gepakt, maar de dadels. Dat geld maakte me eigenlijk even niks uit. Ik wist we gaan keihard in vermogen verlagen, want HIDM en Vermoljoen hebben enorm wat boetes gemaakt en daarnaast zijn we zo veel winkelmomenten misgelopen. Ik kan dan mezelf verliezen in de fanatieke kandidaat, maar ik moet nog wat chaos en mysterie bewaren voor zij die denken dat ik het kan zijn. Ik hoop trouwens dat dat nog zo is, want ik wil niet voor niets nepmollen. Al betrap ik mezelf er ook wel op dat ik in het bingospel wel vaak mijn best deed om geen boetes te maken, maar soms wel eentje expres, want dat deed de Mol ook (denk ik). En op het laatst bij de bingo toch even al mijn geld uitgeven aan een prijs. Ik dacht eigenlijk niet heel ver door daarover, alleen dat het verdacht is als ik wel mijn geld inzet, dus ik moest wel.

Over mijn verdenkingen:

Catshee
Leuk dat je meedoet, kerel.

JaccoS
Deed afgelopen aflevering zo zijn best. Ik vind het zo raar dat anderen hem verdenken.

Swifty
Erg gedaald. Ik zie gewoon geen Mol mogelijkheden meer. Ze was me deze week te afwezig om serieus invloed te kunnen hebben. En ik weet dat D*N graag zijn Mol actief ziet zijn.

Kaaasje
Ik zie het nu ook niet meer zo. Volgens mij heeft ze erg weinig boetes gemaakt, relatief gezien. Nu heeft ze niet echt heel veel gedaan met het winkelen. Weet je, ze doet het allemaal zo veilig. Allemaal dingen net niet kunnen of doen, maar ik krijg niet het idee dat ze willens wetens aan het saboteren is en zo wel dan met een enorm klein bereik dat enkel haar betreft en verder weinig vat heeft op het groepsresultaat. Daarbij komt nu dat ze geen 250 euro uit heeft gegeven aan een prijs van Linda de Mol, wat natuurlijk een uitgelezen kans was geweest voor de Mol. 

HIDM
Vreemd genoeg kreeg ik van de week wel twijfels bij hem. Je moet als kandidaat met alle scenario's rekening houden, voor zover ze te voorspellen zijn. En hoewel ik echt wil geloven dat hij zo fanatiek voor het geld gaat, bestaat er ook het idee in mijn hoofd dat alles wat hij zegt gelogen is. Over dat Bubbles hem verdacht waardoor hij nu feitelijk de Mol niet kan zijn. Dat kan ik niet controleren. Maar dat zou natuurlijk nergens op slaan, zonder acties. Tot begin deze week vond ik dat hij te veel had verdiend. Maar hij heeft ook bakken met boetes gekregen deze week. Het beruchte bericht waarin hij 20 namen of wat plaatste en zijn nachtelijke winkelbezoekjes. Dat zal de Mol geen windeieren leggen en misschien is hij het dan toch wel opeens. Misschien heb ik me erg in de luren laten leggen door zijn fanatisme. Maar dit is wel een perfect scenario voor hem als Mol en in praktijk valt dat vaker tegen dan mee. Ik zou misschien een vraagje op hem kunnen invullen, want ik heb weinig alternatieven meer en all-in in aflevering 4 is nou ook niet nodig.

Vermoljoen
Mijn 2020-genoot, mijn bondgenoot en mijn Mol. Hij heeft nooit echt wat bijgedragen aan de pot. Een 100 euro bij de markt, wat veel meer had kunnen zijn. Een 1000 euro in de Hunger Games, maar dat was echt een groepsbedrag. En verder heeft hij altijd wel verdachte dingen gedaan en deze week in het bijzonder. Zo vreselijk veel chaos en boetes van zijn kant. En dan op het laatst zijn kapper missen en bij de slagerij een niets zeggend stuk vlees koopt. Steeds na een fout heb ik hem er wel op gewezen en dan had hij een slap excuus dat hij het was vergeten of dat hij een foto wilde plaatsen, maar dat RN niet meewerkte. Als iets een keer gebeurt is dat een incident. Gebeurt het een tweede keer in zeer korte tijd dan is dat heel toevallig. Gebeurt het een derde keer dan is er sprake van een patroon. En bij een vierde keer is het ronduit verdacht!

Hij heeft dusdanig meer fouten gemaakt dan elke andere kandidaat. Ik sta misschien op de tweede plaats nu binnen het hele spel, maar ik weet dat ik de Mol niet ben. Als hij toch een kandidaat blijkt te zijn, dan is hij de grootste hulpmol allertijden geweest en dan zit de echte Mol zich ofwel veel te veel in te dekken ofwel te slapen. Ga ik vol op Vermoljoen? Waarschijnlijk niet. Volgende week misschien wel. Als ik er nog ben althans en er niet uitga omdat ik een volledige blinde vlek heb voor Catshee of JaccoS.

And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO21AS] De Geheime Biechten
« Reactie #51 Gepost op: 20-12-2021, 02:33:07 »
Swifty ::bravo::

Biecht aflevering 4

Mijn vorige biecht ging over het all-in gaan op 1 speler. Ik verdacht Hidm, Kaaasje en Chardo, en dan vooral de eerste. Door het versturen van de biecht kon ik voor mijn gevoel niet terug, ik moest all-in gaan.

Toen ik klaar was voor de test, moest ik even wachten tot er een host online kwam. In die tussentijd chatte ik wat met Jacco, en we hebben elkaar onze hoofdverdachten gemeld. Ik moet zeggen, hij bracht me aardig aan het twijfelen. Hij verdacht vooral Kaaasje, en ook wel Chardo. Hidm vond hij niet zo verdacht. Moest ik dan toch… Maar nee, ik ging toch voor Hidm toen ik de test kon maken.

Na afloop heb ik Jacco verteld dat ik all-in ben gegaan op Hidm, en dat Catshee en Lennart het op basis van mijn eerste tests niet kunnen zijn. Mocht ik eruit liggen, dan is al deze info in ieder geval niet verloren. Ga ik door, dan zie ik wel of ik Jacco later wat van Hidm af kan krijgen.

Die week waren er in de test ineens wel veel meer vragen met antwoorden die voor meerdere spelers geldden. Naast 15x Hidm had ik ook 3x Chardo en 2x Kaaasje (en 2x Catshee en KingLennart en 1x Vermoljoen). In theorie zou ik daarmee door kunnen zijn ook als Chardo of Kaaasje de mol is, maar dan moet de afvaller diegene vrijwel niet hebben verdacht.
Voor de uitslag kwam pb-de ik nog wat met Lennart. Hij heeft gespreid over 3 personen, 5-5-6 ongeveer, maar hij vertelde me niet wie. En hij viel af, dus ik kon het hem niet meer vragen. Ik kan me toch niet voorstellen dat hij zowel Chardo als Kaaasje niet heeft meegenomen. Ik ga er maar vanuit dat ik dan toch wel goed zit, en dat ik in aflevering 2 ontzettend heb gemazzeld.

Bij de opdrachten let ik vooral op Hidm. Hij hangt de fanatieke kandidaat uit: heeft als eerste bingo, maakt mooie overzichten en doet nachtelijke pogingen voor veel geld. Maar na 3 redelijke pogingen gaat dat totaal mis. Ik geloof dit niet zo Hidm. Bovendien gaat hij niet naar de kapper, terwijl we daar maar 1 persoon tekort komen. Nee, hij focust op de gerechten, en het is wel duidelijk dat we die niet gaan halen.
Na een desastreuze bingo geeft iedereen zijn geld weer uit, op Hidm en Kaaasje na. Mijn 2 grootste verdachten. Dat lijkt weer op het uithangen van de fanatieke kandidaat, maar waarom heeft hij niet de tweede kaart uitgespeeld als hij zo fanatiek is? Hij helpt anderen wel aan een bingo, en Vermoljoen aan een tweede volle kaart. Goeie gok als Mol, dat Vermoljoen al zijn geld wel zou uitgeven. Ik trap niet in je fanatisme Hidm!

Als voorbereiding op de test zoek ik in de oudere seizoenen de uitslagen op. Ik zie dat in aflevering 3/4 de meesten wel all-in gingen, dus dat moet ik nu ook blijven doen. Ik heb het idee dat ik mijn tests wel redelijk vlot heb gemaakt, als ik de oude tijden zo zie.

De testuitslagen van 2018 zijn (zonder tijden) verwerkt in de molbiechten van Hidm. Ik lees zijn biechten van de eerste afleveringen terug en ik herken heel erg veel in zijn spel nu. Het grootste verschil is wel dat hij niet zo aan het mopperen is, en dat vind ik fijn. We hebben een gezellige groep zonder veel gedoe en daar hou ik wel van.
Hij schreef toen vaak ‘als kandidaat zou ik het zo gedaan hebben en dus ik dat zoveel mogelijk na als mol’. Op zich dus niet gek dat zijn spel overeenkomsten vertoont. Maar ik zie ook overeenkomsten in de manier waarop hij in de chat mijn vertrouwen probeert te wekken. Hij heeft al vroeg een biecht geschreven en stuurde mij het stukje over mij. Ik heb dat nog eens doorgelezen en dat stukje zou prima in een molbiecht passen, hij zegt niet echt dat hij mij wel of niet een mol ziet zijn.
Deze week hadden we niet veel contact in de chat. Pas na afloop van de opdrachten, toen de slechte resultaten bekend waren. Hij opent het gesprek met ‘Zo dat was me het weekje wel weer. Is er voor jou iets veranderd?’ Precies wat hij wil weten als mol natuurlijk, na een week de fanatieke kandidaat te hebben geleken, zonder dat er veel is verdiend.
Nee Hidm, er is voor mij niets veranderd, en ik ga nog steeds all in.

Ik heb nog even gechat met Jacco en hem erop gewezen dat juist Kaaasje en Hidm hun geld hebben behouden. Zou het dan toch Chardo zijn, zei ik hem. Jacco trapt er niet helemaal in denk ik, hij had deze week meer op Hidm gelet en hem toch wel verdacht gevonden, vooral met de nachtelijke acties. Ik denk dat Jacco toch wat meer op Hidm zal gaan deze test.

Mijn test ging niet heel erg lekker. Ik moest nogal zoeken naar een paar antwoorden, en heb er dan ook 1 fout, dat antwoord kon ik niet vinden en ik voelde tijdsdruk. Toevallig weer een Catshee-antwoord ipv een Hidm-antwoord gekozen, dat was in aflevering 2 ook al fout gegaan. Nja, toch 14 op Hidm en door de overlap in vragen toch weer 2 op Chardo en Kaaasje (en 3 op Jacco). Ik heb er net geen kwartier over gedaan, best snel denk ik eigenlijk. Niet spreiden scheelt een hoop tijd.
Ik kan me niet voorstellen dat alle anderen all in op Hidm gaan en wel alle vragen goed hebben. Als Hidm de mol is (en daar twijfel ik eigenlijk niet over) ben ik wel door (als hij geen mol is, is dit achteraf een hilarische biecht, ach ja).

Zojuist kwam Vermoljoen nog even met me chatten. Hij zegt ineens te twijfelen want hij vindt Hidm deze week veel verdachter dan eerst. Ik vertel hem dat ik all-in ben gegaan maar wel een foutje heb gemaakt, maar ik vertel hem niet op wie. Zou toch jammer zijn als iedereen ineens op Hidm zou gaan.

Ik ben vanavond niet thuis, maar ik hoop toch wel heel erg dat we de uitslag vandaag al krijgen, zodat we zondag direct door kunnen met de nieuwe opdrachten. Doordeweeks overdag is het toch wel lastig spelen voor veel van ons, dus op zondag alvast een goed begin kunnen maken zou fijn zijn. Als ik door ben natuurlijk…

Catshee?
Biecht 3/4 - Nerdy retrospectief episode 5: the shit returns

Lockdown 6.0. RUK.


en Jaccos!
Hoi! Het is zondagmiddag, en aflevering 4 zit er al even op. Hoogste tijd om te biechten dus!

De executie van aflevering 3 was weer vreselijk spannend, ik vind ook dit seizoen weer de executies een van de leukste onderdelen uit het spel. Lennart ligt er helaas uit :\'( Dat vind ik echt zo jammer, hij gaf veel kleur aan het spel ::hug::

4.1 - Allstars Bingo
Ja ja ja ja ja, dit is leuk! ::love:: Samen met Hunger Games mijn favoriete opdracht tot nu toe. Ik heb ook goed mijn best gedaan, en heb mij mateloos geïrriteerd aan anderen. Ook wou ik graag als eerste bingo hebben, want het zou me niets verbazen als daar een voordeel aan vast zou zitten. Uiteindelijk werd ik tweede, maar ik heb niets gemist volgens mij.
Toen kwam het aanbod van Linda, en daar ben ik op in gegaan voor twee redenen
- Ik wil ooit gewoon een voordeel hebben (als enige kandidaat heb ik nog nooit iets van een voordeel gewonnen), en ondanks dat het natuurlijk een val kan zijn wil ik dat risico wel nemen.
- Anders zal ik nooit meer verdacht worden denk ik


4.2 - Caribisch Carnaval
Oh de nieuwe opdracht staat online, ik ben zo terug.
Oké daar ben ik weer. Ik begreep eerst helemaal niets van de opdracht, en toen ik het wel begreep was iedereen foetsie. Ik was helemaal alleen voor uuuuuuren :\'( Gelukkig heb ik wel een nieuw kapsel en allemaal lekker eten gehaald, deed iedereen dat maar. Een glorieus fiasco, gauw vergeten ::rofl::

Bondjes
Het triobondje met HIDM, Chardo en ik werkt echt geweldig, volgens mij. Ik heb althans niet het idee dat ze keihard zitten te liegen. We zijn er allemaal wel zeker van dat Vermoljoen de Mol is, en we denken dat er in afl 5 een dubbele executie is (van 6 naar 4, dat is vaker gebeurd). Het doel is dan om Kaaasje en Catshee eruit te krijgen. Dan zijn we samen met de Mol de halve-finalisten ::trots::

Wie is de Mol?
Ik denk nog steeds Vermoljoen, hij heeft al zijn geld weggegooid en veel boetes gekregen. Heel misschien is het nog Kaaasje. Als ik het zou moeten ranken:
1. Vermoljoen
2. Kaaasje
3. Chardo
4. Catshee
5. HIDM
(Swifty is er al uit als ik dit schrijf)

De test
Ik vulde grotendeels in op Vermoljoen, met een paar vragen op Kaaasje. O wat spannend, zou het genoeg zijn? Ik heb er wel een goed gevoel over. ::jaja::

Spannend, spannend, spannend. ::hyper:: Hopelijk tot volgende week!
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO21AS] De Geheime Biechten
« Reactie #52 Gepost op: 20-12-2021, 02:34:17 »
Biecht Hidm (komt nog)
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO21AS] De Geheime Biechten
« Reactie #53 Gepost op: 20-12-2021, 02:34:22 »
Biecht Hidm (komt nog)
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO21AS] De Geheime Biechten
« Reactie #54 Gepost op: 20-12-2021, 02:34:32 »
Mogelijke biecht?
« Laatst bewerkt op: 20-12-2021, 18:15:44 door D*N »
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO21AS] De Geheime Biechten
« Reactie #55 Gepost op: 20-12-2021, 02:34:35 »
Biecht 4 - De aflevering van nog meer bevestiging

Lieve geheime biechtstoel,

Na de test en executie
Ook deze executie heb ik weer overleefd! Deze keer was het Lennart die naar huis moest. Ik heb horen waaien dat hij er mogelijk op Jacco of ik zou zijn uitgevlogen. Met hem heb ik gedurende het spel niet veel gesprekken gehad, maar hij was een opvallende kandidaat in onze groep. In aflevering 1 leek hij een grote nepmol te zijn maar dat minderde steeds waardoor hij wel nog steeds een mogelijke Mol voor me was (ook al is het duidelijk Chardo). Heel jammer dat het hier voor hem eindigt, maar voor mij is het wel handig dat de kandidaten waarmee ik weinig contact heb afvallen.  ::hug::

Deze aflevering gaan we in met een absolute hoofdverdachte namelijk Chardo. Op hem vulde ik ongeveer 2/3 van de test in. De overige vragen gingen vooral naar Kaaasje en Lennart kreeg er ook een paar en nog meer door overeenkomstige antwoorden. Tweede verdachte is dus Kaaasje die op de rand van uitsluiten staat. Lennart is het natuurlijk niet meer door zijn exit. Mijn doel is denk ik wel om deze aflevering all-in te gaan op Chardo als er niets vreemd gebeurd. Ik weet niet of het al te risicovol is in deze fase van het spel, maar als we voor de feestdagen klaar willen zijn dan zijn er 7 afleveringen. Bovendien is er buiten Kaaasje ook geen alternatief meer. Dus dit is dan toch het goede moment daarvoor denk ik.

Tussen de test en executie heb ik nog een uitgebreid gesprek met Chardo gehad waarin ik echt een Mol in hem zag die een soort van paniek had ofzo? Alsof hij net hoorde dat HIDM en ik hem opeens zijn beginnen te verdenken. Hij begon te praten over dat veel mensen hem verdenken waardoor ik even dacht van huh dat zeg je als Mol toch niet, maar HIDM zei me even later dat ze in het trio-groepje hadden afgesproken om Chardo verdacht te maken. Een beetje dubbele paniek dus?



Later in het gesprek ging hij wel door over mij en anderen die verdacht zijn. Daarnaast heeft hij ook zijn mollicitatie met mij gedeeld en dat kan dus zo'n goede zet zijn als Mol, want hiermee ga je gewoon iemand anders laten twijfelen. De mollicitatie past redelijk goed bij hem, maar zal vast wel niet letterlijk de mollicitatie zijn die hij heeft ingestuurd. Dat is zowel als kandidaat als Mol niet zo slim denk ik. Maar het meest bizarre van het hele gesprek komt later, want wanneer hij de test aanvraagt bij de spelleiding stuurt hij hoe stom het refreshen is en waarom ze nog via pm versturen. Sorry, maar daar valt hij toch wel een beetje door de mand. Als kandidaat ben je toch keihard aan het stressen tijdens het wachten en ga je toch geen bericht naar iemand anders sturen? Daarbuiten speelt Chardo het kandidatenspel zoooo ontzettend goed en dat is ook een reden waarom ik hem in aflevering 1 en 2 niet zo heel verdacht vond, maar puur feitelijk molt hij ook gewoon echt onopvallend, slim en doordacht. Ik vind dat hij het tot nu toe geweldig doet!



Ook met Kaaasje, Swifty en Jacco heb ik nog korte gesprekjes zoals altijd. Bij Swifty vooral nog om me te excuseren voor het laten mislukken van haar opdracht. Ik heb daar uiteraard geen spijt van, want WIDMO is geen sinterklaasspel waarbij ik iedereen zomaar een persoonlijk voordeel gun! Toch is het niet zo heel mooi natuurlijk, dus even een sorry is dan wel op zijn plaats denk ik. Ook al zou ze misschien hetzelfde omgekeerd gedaan hebben?

Allstars Bingo
Een zeer chaotische opdracht in 2018 en dat zou deze keer ongetwijfeld niet anders zijn. Toch heb ik er veel zin in! Ik ga proberen zeker één kaartje vol te krijgen, maar wel af en toe voor een boete te zorgen, want ik moet nog altijd rekening houden met Jacco en eventuele andere kandidaten die me verdenken. Die moeten er nu zo snel mogelijk uit voordat ze misschien overschakelen naar Chardo. Sowieso proberen Jesper en ik nu een beetje soort van verwarring te zaaien qua verdenkingen. Ik zou eigenlijk als Mol niet mollen door zelf boetes te begaan, maar ja het verschil is natuurlijk dat ik wel wil opvallen in tegenstelling tot de Mol die niet opvallend wil mollen.

Ik begon rustig aan de opdracht en ging wat praten. Af en toe wat vertellen over opdrachten, proberen af en toe een klein steekje te laten vallen en vooral een beetje actief bezig zijn. Zoals ik dus dacht was het al snel één grote chaos en toen kwam opeens hét moment... Ik zorgde in één post ervoor dat 1.375 euro uit de pot ging en heb op mijn eentje meer boetes dan de rest allemaal samen  ::schaam:: 



Toen dat gebeurde voelde ik me zo schuldig dat ik echt gewoon vanaf dan mijn best ben gaan doen en weinig fouten meer wilde maken. Ik ging zelfs een tweede bingokaart inleveren. En volgens mij gaat het alsnog verdacht worden ook, want ik ging het natuurlijk weer inleveren bij Lindaatje en na zo'n grote 'molactie' kan je ook niet blijven mollen. Lieve lieve lieve medekandidaten, dit was dus écht niet bewust gedaan en ik geef gewoon de volledige schuld aan HIDM. In onze chat kunnen we er wel heerlijk om lachen gelukkig  ::rofl::

Chardo zien we hier natuurlijk als een ideale Mol: rustig meespelen, niet altijd meteen op alles reageren, zelf beetje onopvallend chaos veroorzaken en vooral ervoor zorgen dat anderen boetes begaan en niet hij zelf, want dat valt op. Tussendoor natuurlijk ook even "Restaurant Bestemming" zeggen in plaats van "Bestemming Restaurant" kan natuurlijk ook  ::pinokkio::  En dan als kers op de taart de bingokaart inleveren voor het aanbod van Linda. Wat doet hij het goed  ::bravo::  Alleen jammer voor hem dat ik hem al door hebb, maar geen enkele leugen ontsnapt aan mijn alziend oog!

Hier is trouwens het definitieve punt aangekomen waarop ik Kaaasje heb uitgesloten. Ze heeft echt megahard haar best gedaan en ook goed meegespeeld door te reageren wanneer een opdracht uit haar seizoen werd genoemd of wat anders. Daarnaast ging ze niet in op het aanbod van Linda terwijl je dat als Mol wel kan doen, zeker wanneer bijna iedereen het doet. Dit in combinatie met haar goede werk bij de mastermind en het redelijk vroeg uit het spel gaan bij de Sheep Noises is voor mij wel genoeg om haar te schrappen. Daar bovenop vond Lama haar redelijk verdacht en heeft HIDM in test 1 en 2 echt weinig antwoorden (ik weet nu even niet meer precies hoeveel, maar het was nooit boven 2). Ik heb nooit gedurfd mensen uit te sluiten enkel op basis van wat er buiten het spel allemaal aan het gebeuren is, maar samen met dus enkele acties in het spel die ik noemde, is zij het niet. Het moet nu wel echt Chardo zijn. Alles wijst naar hem. Het is enkel nog maar een kwestie van alle informatie van hem bij te houden en geen fout(en) te maken in de test (zoals vorige keer  ::schaam:: ). Maar dan ook echt ALLES!



Caribisch Carnaval
Deze opdracht is gewoon één grote puinhoop. We beginnen er al heel slecht aan door de regels niet goed te lezen. Dit was echter een plannetje van HIDM en ik om zo de Mol uit zijn tent te kunnen lokken. En wie ging er gelijk met mij posten en zelfs voor maar 5 euro? Niemand minder dan Chardo. Daarna spelen HIDM en ik nog wat toneel door elkaar van alles te verwijten, heerlijk!



Daarna komt ook niemand nog met een uitgewerkt plan. Ik heb er wel eens om gevraagd, want ja ik wel gewoon dat we de opdrachten goed doen maar niet dat ik teveel in de positieve zin opval. Uiteindelijk komt dan HIDM met een overzicht en zegt hij wat we nog kunnen gaan halen, maar toen was het eigenlijk al te laat. We hadden al veel te veel winkels gemist en dat had mol Chardo natuurlijk ook door, dus moest hij niet meer zo heel veel mollen en zo kon hij zelfs een beetje zijn best gaan doen. Het ging toch niet meer effectief iets opleveren.

Overigens heb ik ook een aantal keer gezegd een winkel te willen doen en af en toe haalde ik het en soms was ik het écht gewoon vergeten. Ik was dan druk bezig met iets anders (school, met vrienden of weet ik veel wat) en had in het begin ook geen wekker gezet. Nadat ik een wekker ben beginnen zetten, heb ik het wel bijna altijd gehaald. Behalve toen ik nog een gifje van Gilles erbij wilde zetten toen ik naar de kapper ging, maar dat echt helemaal mislukte en opeens een foutmelding kreeg  ::schaam::



Ik heb dus hooguit in het begin me een beetje ingehouden, maar voor de rest wel echt gewoon geprobeerd te doen wat ik moest doen en niet meer. Volgens mij moet de Mol wel heel blij zijn geweest dat hier niet meteen vanaf het begin een plan was, want dan was dit allemaal veel makkelijker en beter verlopen.

Test en executie
Voor mij, en ook HIDM, is het nu echt duidelijk dat Chardo de Mol is en nu zetten we ook alles op alles om samen de finale te halen. Voor mij gaat deze aflevering de eerste zijn waarin ik all-in ga. Ik denk dat de rest vanaf nu ook redelijk op één persoon gaat focussen. Mocht ik toch op de één of andere manier fout zitten, dan is er nog Jacco die mij verdenkt en waarschijnlijk zullen er nog wel zijn die niet helemaal juist zitten. Toch nog even mijn verdachtenlijstje:

1. Chardo

2. Kaaasje
3. Jacco
4. Swifty
5. Catshee
6. HIDM

En als ik nu toch zou afvallen, ja dan euuhm  ::schaam::


« Laatst bewerkt op: 20-12-2021, 18:15:23 door D*N »
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO21AS] De Geheime Biechten
« Reactie #56 Gepost op: 20-12-2021, 02:35:41 »
Swifty gaat naar huis helaas en we gaan naar aflevering 5:
Aflevering 5 - Biecht 1: Halfway Through!




Swifty ligt eruit en dat vind ik echt jammer. Ze gaf op haar eigen manier kleur aan het spel. Ik zag haar nooit als aanstaande winnaar en volgens mij zag ze dat zelf ook niet gebeuren, te horen aan haar introductie, maar dat maakte ook wellicht dat ze het spel op haar manier kon spelen. Nou had ik verder ook geen pact met haar ofzo, maar het voelde zo gezellig met haar in de groep. Ook via onze Discord-chat. Helaas had ze er vroeg of laat toch uit moeten gaan. Was het niet nu, dan wel aankomende executie, want wij verwachten toch wel dat de aankomende een dubbele executie gaat zijn. Anders zijn we niet voor Kerst klaar met filmen. Of nou ja, het kan, maar dan is de laatste week ingekort en dan komt de ontknoping na het weekend neem ik dan aan. Wat ook wel een aantrekkelijk scenario is.

Met wij bedoel ik trouwens HIDM en JaccoS. We zijn nu al twee weken gelukkig getrouwd met z'n drieën en dat pact loopt echt gesmeerd. Ik vind dat ook heel fijn. Vorige keer had ik een pact met Lucy en daarna Lodewijk Backer en ik was bang niet zo'n klik meer te krijgen, maar ze zijn allebei zeer fanatiek en enthousiast. Ik hoef ze ook niet te verdenken van molschap of dubbelspel, dus we kunnen in alle vrijheid met elkaar praten. Het is het grootste advies dat ik iemand kan geven, speel dit spel niet alleen. Als kandidaat althans, als Mol heb ik geen idee.

Hoe dan ook, ons plan is nog steeds om Catshee en Kaaasje eruit te spelen en dus moet ik nog steeds verdachte dingen doen, wat vaak wel tegen mijn natuur ingaat. Kijk, als ik iets niet weet of ken, dan scheelt dat, maar nu een opdracht waarbij ik samen met Kaaasje de missende schakel in een afbeelding moet benoemen. Ik wist meteen dat het de monopolypionnen en One Diraction zijn. Ik wil het zeggen, maar moet doen alsof mijn neus bloedt. Het is echt naar, want die anderen zijn allemaal zo fanatiek en soms impulsief (hai Jacco) dat het voelt alsof ik de enige andere optie nog ben voor de Mol. Maar ik moet nog even volhouden. Nog een week als het gaat zoals we verwachten en dan kan ik uit de kast komen als kandidaat. Keep it together Chardo.



En dan nog een factortje in het spel. Molletje Vermoljoen, waar ik vorige test bijna all-in op ben gegaan.  Die gelooft misschien nog wel in ons pact. We praten zo nu en dan over tactieken, maar ik ben hem natuurlijk aan het Marc-Marieën. Ik vraag me alleen af in hoeverre hij dat weet, want wij zeggen nog steeds Kaaasje te verdenken, maar ik heb hem ook meerdere malen verteld dat ik hem verdenk. Het zou wel heel onlogisch zijn als ik hem niet verdenk immers, dus daar ben ik gedeeltelijk eerlijk over. Alleen verdenk ik hem dus niet een beetje, maar is hij voor mij gewoon de Mol. Mijn vraag is dan of hij dat precies weet van iedereen en hoeveel ze goed hebben of dat hij alleen ons laatste antwoord te horen krijgt. Dat kan volgens mij nogal eens verschillen per Mol. Maar nu is de kunst om links- of rechtsom mijn voordeel uit ons pact te halen ten opzichte van JaccoS en HIDM. Vermoljoen en ik komen allebei uit 2020, dus vanzelfsprekend hebben we dan een band samen. Ik weet niet hoe of wat, maar misschien levert dat mij nog wel informatie op die de andere twee niet hebben en kan ik zo van hen winnen uiteindelijk. En wat misschien ook nog een voordeel gaat zijn, is dat ik die test steeds probeer te visualiseren. Alle informatie gewoon opschrijven en uit mijn hoofd leren, want daardoor kon ik ook van Robbieazerty winnen. Ik maak nu nog de test vrij langzaam, maar dat komt omdat ik een deel op kansberekening invul. Eenmaal dat weg is, flits ik door die test heen.



I know I can!

And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO21AS] De Geheime Biechten
« Reactie #57 Gepost op: 20-12-2021, 02:37:25 »
Aflevering 5 - Biecht 2: De tijd is rijp




Tijd voor mijn vijfde badge! Misschien ook gelijk de zesde? Ja, het is best raar dat er geen dubbele executie zal zijn deze ronde. Ik bedoel als er een is, dan toch zeker met zes kandidaten over. Van vijf naar drie is nog nooit gedaan. Het is niet onmogelijk, maar die executie voor de finale is wel meteen de laatste en daarmee al heftig genoeg. Misschien moet ik niet te veel op meta niveau denken. Ik ben een normale kandidaat en laat het allemaal wel gebeuren. Een twist bij de komende executies valt nog wel te verwachten, maar ik ben ook content met een normaal verloop.

Deze aflevering zelf vond ik wat minder leuk. Dat had alles te maken met de terugkeer van NIET OPZOEKEN in opdracht 1. Ik had ook wat meer verwacht van de oud-mollen eigenlijk. Niet per se dat ze een cameo zouden maken, maar een opdracht die vernoemd is naar mollen zou toch een meet-the-mole-opdracht moeten betekenen? Dit was alom mijn minst favoriete opdracht van de editie. Het was ook wat passief. En ik zat bij Kaaasje voor het eerst in een team, die helemaal NIKS wist van de afbeeldingen. Dat is niet helemaal waar, ze had het schilderij waarschijnlijk goed. Maar ik heb me zo moeten inhouden bij de antwoorden en daarom vraag ik me af of zij dat misschien ook zo heeft gedaan om verdacht over te komen. Bij One Direction heb ik me echt dommer voor gedaan. Dat is het voordeel van een zusje hebben, zie ik nu na jaren in. Ik weet dus wel wie de leden zijn. Niet hun achternaam, dus sowieso hadden we dit niet goed gehad. En ook dat leesplankje weet ik toevallig dankzij mijn moeder (het voordeel van een moeder hebben zie ik ook eindelijk in). Jennifer Lawrence wist ik niet, Glee heb ik nooit gekeken, 2021 geen idee. Maar ik kan er ook niet tegen als ik alles fout doe, dus de strijkbout en Eta heb ik wel genoemd. Toevallig heb ik me sinds de Omikron variant vorige week eventjes verdiept in het Griekse alfabet. Dan heb ik die fiets helemaal aan Kaaasje overgelaten. Ook nog een klein testje. Als zij kandidaat is, dan laat zie ene die ze wel zou moeten weten niet aan haar voorbij gaan. En zo bleek, hoewel het wel maar 50 euro opleverde, maar om eerlijk te zijn dacht ik ook aan de koplamp. Wel leuk (vind ik zelf en misschien Lodewijk als hij dit ooit leest) dat ik even gebruik heb gemaakt van onze gezamenlijke beperkte kennis door Schiermonnikoog en Hans Schiffers als antwoord te geven. Dat Kaaasje dan niet weet dat Hans aan WidM heeft meegedaan, daar kan ik niet bij. Ik dacht dat iedereen op dit forum en vooral deelnemers aan het spel wel alle oud-kandidaten kennen of zo niet herkennen. Valt me weer tegen Kaaasje!



Dit is een interpretatie van hoe ik op Curaçao ging zoeken naar clues. I really really did try en ik ben in ieder geval nog heel trots dat ik Fort Nassau heb gevonden. Toen ging ik bij mijn tweede tripje gelijk de mist in en toen wist ik ook wel dat de kans op die winstjoker voor mij verkeken was. Dat die bij HIDM terecht is gekomen is in ieder geval beter dan bij Kaaasje, Catshee of Vermoljoen. Bovendien complimenten dat hij nog dat laatste woord heeft gevonden, dus ja prima joh, een jokertje. Het is je gegund hoor! Verder was dit wel een leuke opdracht trouwens. Heel basic op zich, maar niet iets wat ik al heb gespeeld in 2020 en daarom wel nieuw. Tja en dan weer terug bij mijn verdenkingen.

JaccoS verdenk ik allerminst. Veel te spontaan, veel te open om de Mol te kunnen zijn.

Catshee is minder actief en haalt beduidend minder geld binnen dan de eerste paar rondes, maar hij doet de dingen zeker niet allerminst slecht. Het valt ook weer op dat hij zichzelf buitensluit door snel zijn levens te verspillen. Dat zou de Mol niet doen.

HIDM heb ik vorige week wel weer verdacht, maar niet serieus meegenomen bij de test. Toen dacht ik nog dat zijn boetes misschien op zouden wegen tegen al het geld dat hij had verdiend, maar deze week was hij ook weer de grootverdiener. Hij is het gewoon niet. Zelfs al zou je die boetes kunnen verantwoorden als Mol, dan nog heeft hij structureel opdrachten het beste uitgevoerd. Daar kan geen molactie mee gepaard gaan en dat zou dus slecht komen te staan op zijn CV.

Kaaasje is de enige optie nog als het Vermoljoen niet is. Maar ik ga er maar vanuit dat HIDM de waarheid sprak over de verdenkingen van Lama. Ik kan me niet voorstellen dat hij me daarmee belazerd en zo wel fuck you, HIDM. Goed gespeeld, maar fuck you dan echt. Dat is niet het enige bewijsstuk, want bijvoorbeeld deze week heeft ze in al haar onkunde toch nog dingen getracht te zoeken. In contrast met Meneer Mol Oen is het alom absoluut meer wat ze voor de pot heeft betekend.

Vermoljoen blijft mijn Mol. Ik zou het heel erg vinden als hij kandidaat was eigenlijk. Dan heeft hij zo niks voor de pot gedaan. Ik wil niet zeggen dat ik in een tunnelvisie zit, want mijn biechten mogen toch wel laten zien dat ik altijd de rest nog heb overwogen, maar hij is inmiddels echt far from redemption.


Mijn conclusies zijn niet gebaseerd op objectiviteit trouwens. Ik kan mezelf niet verdenken, maar mijn rij is wel een interpretatie van hoe goed of slecht ik de opdracht wil doen en soms vallen dingen wat slechter uit dan verwacht. #LodewijkBacker

Hoe dan ook, het lijkt me meer dan duidelijk. Ik ga gewoon niet meer twijfelen. De vorige keer zei dat ik dat ik deze test all-in zou gaan. In 2020 ging ik met zes man over ook all-in op Robin. De tijd is rijp. Ik heb goede argumenten voor mijn Mol, al zeg ik het zelf. Kaaasje hangt nog aan een touwtje van 1%, maar dat is het niet waard om een hele vraag op in te vullen. Denk ik dat de rest al all-in gaat? HIDM deed dat de vorige keer al zei hij en JaccoS wil nu ook. Vermoljoen zegt tegen mij alles in te zetten op Kaaasje. Dat zal wel. Over de andere twee kan ik me niet voorstellen dat zij al zeker zijn van de Mol. Ik heb toch sinds ik me ervan bewust ben dat ik best verdacht overkom ook bewuster gekeken naar mijn nepmolacties. Is het dan nog wel strategisch om alles op een te zetten? Ja, want eigenlijk verwacht ik vanaf nu bij elke executie wel een twist waardoor een tweede persoon eruit zal moeten gaan. Ik kan me dus niet meer permitteren om mogelijk de een na slechtste te zijn. Het is nu vooral een kwestie van durven en wat risico's nemen. Bovendien als ik heel snel die test maak zonder twijfels, dan kan ik misschien met 0 op 15 nog steeds van HIDM en JaccoS winnen. Als zij afvallen dan weet ik dat ik fout zat. Maar ik moet stoppen met twijfelen! Het is Vermoljoen, klaar uit!


Nog meer hints?
Ik had trouwens nog een hint gevonden, maar niet meteen gestuurd omdat die niet klopt met mijn Mol ::hypocriet::

Bij de executie zei D*N 'wie een kuil graaft voor de één...'

Moet natuurlijk zijn 'wie een kuil graaft voor een ander...'

Maar wie zat op stoel 1? Chardo!

Nu ik hem zo uittyp vind ik hem ook mwah ;D Die van OST/Kaas blijf ik het sterkst vinden en Kaaasje is de Mol dus als dat geen bewuste hint was zou ik hem vooral nog toevoegen! ::hypocriet::

Vermoljoen had er ook nog eentje naar Chardo, namelijk dat zijn quote als enige geen sluitend aanhalingsteken had. Maar ik snapte ook niet zo goed waarom dat dan zou betekenen dat hij de Mol is behalve dat het afwijkt van de rest.

Morgen stuur ik in 1 keer mijn biechten van aflevering 3, 4 en 5! Heb ik steeds uitgesteld omdat ik alles pas wilde sturen als ik helemaal bij was en ondertussen ging het spel natuurlijk gewoon door.

Catshee doet meerdere testen:
Het liefste zou ik graag nog eerst een zelftestje doen, maar bang dat dat er niet in zit dus doe maar de echte test :-X
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO21AS] De Geheime Biechten
« Reactie #58 Gepost op: 20-12-2021, 02:38:43 »
Catshee heeft een nieuwe hobby gevonden, misschien iets om het zwarte gat van dit spel te vullen?

Biecht 5 - nieuwe Bob Ross

Net de test gemaakt en het is alweer een tijdje terug dat ik fatsoenlijk heb gebiecht dus ik wil jullie toch even een update geven. Ik weet nog steeds niet wie het is, vorige aflevering heb ik zelfs nog op 4 mensen gespreid, namelijk Kaaasje, Chardo, HIDM en Vermoljoen.


De eerste 3 afleveringen vond ik HIDM totaal niet verdacht, maar de laatste twee afleveringen heeft hij de pot (potentieel veel) geld gekost. Het zou me toch wat zijn als hij het is! :o Vorige aflevering heb ik hem meegenomen, maar deze test heb ik hem toch weer "weggestreept". Mijn gevoel zegt dat de uiteindelijke balans nog steeds goed in het groen staat voor HIDM, maar ik heb eigenlijk nog steeds geen concreet overzicht van de boetes voor de bingo. Uiteindelijk denk ik wel dat ik hier goed aan doe maar als hij het is chapeau! ::bravo:: Echter als hij deze aflevering zou vertrekken zou ik er geen traantje om laten hoor, want twijfel heb ik nog steeds...


Vermoljoen vind ik een heel lastig geval. Naar mijn idee is hij de passieve kandidaat die de groep observeert, maar het zou natuurlijk ook de strategie van de mol kunnen zijn. Ik hoop het niet, want als het wel zo is vind ik hem af en toe wel erg passief maar het zou toch kunnen. Ook Vermoljoen had volgens mij een groot aandeel in de bingo boetes, helaas mis ik voor hem even goed het overzicht. Ik heb besloten hem niet mee te nemen deze test omdat ik nooit veel op hem heb ingevuld, ik hoop dat ik daar geen spijt van ga krijgen.

Echter de twee waar ik op dit moment voor ga en eigenlijk al vanaf aflevering 2 het meeste op zit zijn Kaaasje en Chardo. Het lijkt mij het meest waarschijnlijk dat een van die twee het is. Als ik nu zou moeten kiezen zou ik zeggen Kaaasje, maar het is eigenlijk gewoon heel erg close. Dus ja, het liefste valt gewoon een van die twee af :-X


Oh en ik blijven alstublieft ::hypocriet::


Goed, dan weten jullie meteen hoe ik in het spel zit.

Opdrachten afgelopen aflevering... Ik vond dat tekenen zo leuk ::rofl:: Denk dat ik een nieuwe hobby heb.


Nog wat sfeer opnames van afgelopen aflevering:

D*N presenteert een nieuwe opdracht, kijk hem shinen! ::love::


Catshee had zich vergeten in te smeren maar bijt door de pijn heen om Vermoljoen en JaccoS nog een verhaaltje voor het slapen gaan te lezen


Oke, toedeloe ::zwaai::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO21AS] De Geheime Biechten
« Reactie #59 Gepost op: 20-12-2021, 02:39:43 »
Hints?
Oh ja en de Pokémonkamers vorige aflevering ;D

Maar ik ga NIET meer twijfelen!

Hint: blokjes kaas? ::hypocriet::

And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human