Auteur Topic: [MO21AS] De Geheime Biechten  (gelezen 1754 keer)

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
[MO21AS] De Geheime Biechten
« Gepost op: 20-12-2021, 00:26:44 »
Hierbij de geheime biechten + meer leuke berichten. Sommige dingen staan een beetje door elkaar, ik ga kijken of ik dingen nog goed kan zetten, maar anders oh well. Nou daar gaan we dan:
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO21AS] De Geheime Biechten
« Reactie #1 Gepost op: 20-12-2021, 00:29:34 »
We beginnen met biechten die nog voor de eerste aflevering gepost werden, met de allereerste van... Catshee!

Hi D*N  ::wenkbrauw:: Oh... En MollenvangR  ::schaam::







Het is dinsdagavond, 27 juli. Ik zit zoals zo vaak even op RN te kijken, en ik zie dat ik een PM heb ontvangen. Leuk, post! Wat zou het kunnen zijn? Ik open het en zie dat het een PM van D*N is, en dat MollenvangR deze PM ook kreeg. Ik krijg geen gewone PM met letters, maar een afbeelding waarin de boodschap stond. Ik was helemaal verward. Is er iets van een spel waar Dennis onze hulp voor nodig heeft? Waarom precies MollenvangR en ik? Ach, ik kom er snel achter als ik de tekst ga lezen.
"De tand des tijds heeft veel doorstaan. De tijd terugdraaien gaat niet, maar de herinneringen zijn blijvend..." wat IS dit? "Wat als je het verleden nog eens mag beleven..." opeens had ik zo'n schrikmoment, dat je met geluid heel hard en snel inademt. D*N, MollenvangR, twee WidMO hosts, de afbeelding bevat veel sterren, verleden nog eens mag beleven. Ik had weer zo'n schrikmoment, is dit wat ik denk dat het is?
"Na vijf seizoenen Wie is de Mol Online wordt het tijd voor een langverwachte All-stars editie. Wij willen jou met deze brief uitnodigen om nogmaals deel te nemen Wie is de Mol Online. [...] Groet, D*N en MollenvangR-niet-Art-wel-Gilles. Hosts Wie is de Mol Online All-stars."
AAAAAAAAAAAAAAAAA ::hyper::

Ik was door het dolle heen! Mijn lievelingsspel nog een keer spelen, natuurlijk wil ik dat!
Maar de vorige keer was het zo leuk, misschien gaat het heel erg tegen vallen, en misschien heb ik het wel heel erg druk met school.
Voor de zekerheid heb ik besloten er nog een nachtje over te slapen, want ik wou natuurlijk niet een te gehaaste beslissing maken. Maar ik wist eigenlijk al dat ik ja zou zeggen, uiteraard. Dan is het misschien minder leuk dan de eerste keer, dan heb ik het misschien heel druk met school. Dat maakt mij helemaal niets uit, ik krijg de kans om nog een keer mee te doen, en die grijp ik met alles waarmee ik grijpen kan.

En toen werd het stil, heel erg stil. Ik denk dat er nog geen twintig mensen zijn op Aarde die weten dat dit gaat komen, en de mensen die het wel weten mogen hier met niemand over praten. Raar is het niet dat het zo stil is. Ik was er ook niet zoveel mee bezig, al dacht ik er wel af en toe aan tijdens het tanden poetsen (dan ben ik op mijn creatiefst) of wanneer ik niet in slaap kon vallen. Ik heb toen een theorie bedacht, waar ik nog steeds in geloof:
De kandidaten
Kan je als host zomaar forumleden kiezen die mee moeten doen aan spel? Gaat dat niet kritiek en veroorzaken? Ik vind wel dat dat kan, maar dat bijvoorbeeld de aanmeldingen bij een gewone editie anoniem zijn (wat moest gebeuren vanwege drama geloof ik) laat al zien dat dat hier misschien niet helemaal handig is. Ook heb ik het er wel eens (voor mijn uitnodiging) over gehad met MollenvangR, en toen zei hij zelf ook dat dat wel een dingetje was. Dus denk ik dat iedereen een uitnodiging heeft gehad die:
- Nog maar één keer heeft meegedaan
- Regelmatig actief is op het forum

Dan heb je al niet zo'n hele grote groep, en er zijn natuurlijk ook nog mensen die weigeren. Maar toch heb je denk ik een te grote groep. Het spel begint in november, en eindigt half-december. Dus 6 weken denk ik. Dan is de 6de week de finale, dus je hebt 5 afvallers + 3 finalisten = 8 kandidaten. Ik denk dat er dan teveel mensen zijn, en dat een openingsspel bepaald wie er mee mogen doen. Dat vind ik een beetje eng, want ik heb in de eerste week van november toetsweek, en daarom minder tijd om online te zijn. Nu ben ik al druk bezig met het voorbereiden (in de vakantie, Jacco uit 2020 zou dit niet geloven) om zoveel mogelijk tijd te hebben in de toetsweek om nog online te kunnen zijn. Want ik wil echt graag meedoen, en zo'n nare opening moet ik dus doorstaan.

Het schooljaar was al een paar weken bezig toen de stilte eindelijk werd doorbroken, een nieuwe PM die wat meer duidelijkheid gaf. Los van de vragenlijsten en mangatar moesten we ons via een tekst/vocaroo/video introduceren aan jullie. Ook moesten we twee vragen beantwoorden voor de opening. Dat moest in twee zinnen, wat ik veel te kort vond, dus ik zal hier uitgebreid mijn antwoorden bespreken:
1. Hoe belangrijk is het voor jou om de finale deze keer wel te halen?
Totaal niet eigenlijk, ik wil vooral niet vroeg afvallen. Als ik De Mol heb ontmaskerd wil ik de finale graag halen, maar als dat niet zo is (of veel te laat) verdien ik het toch niet.
Ten eerste, laat deze vraag zien dat er dus ook geen finalisten meedoen, dat maakt de groep weer wat kleiner, waardoor de kans dat mijn theorie klopt wat kleiner is geworden. Ten tweede, het antwoord op de vraag. In mijn eerste editie heb ik de finale nét niet gehaald, en daar heb ik eigenlijk amper van gebaald. Ik zat het laatst op de Mol, waardoor ik vond dat de andere kandidaten het sowieso meer verdienden om de finale te behalen. Daarnaast lag ik er al bijna uit in aflevering 2.
Ik kijk ook meer van aflevering naar aflevering, mijn doel is om niet als eerste af te vallen, en daarna niet als tweede af te vallen. Ik probeer zoveel mogelijk te genieten van de momenten in het spel, zodat ik altijd met opgeheven hoofd het spel kan verlaten.
2. Welke oud-kandidaten hoop jij te zien tijdens deze editie?
Ik hoop op mensen uit mijn seizoen natuurlijk, het lijkt mij bijvoorbeeld heel leuk om LuchtManiak, Giorgio, Lennart of Larikoek in het nieuwe seizoen te hebben. Ook hoop ik op mensen die ik vrijwel nog helemaal niet ken.
Ik vond het vorige editie heel leuk om mensen te leren kennen die ik vrijwel nog niet kende. Met een All-stars seizoen is dat lastiger, maar er zijn wel een aantal oud-deelnemers die daar wel onder vallen. Het lijkt mij dus leuk als een van die mensen meedoet. Ook hoop ik op mensen met wie ik regelmatig contact heb, want dat geeft je qua bondjes al meteen een voordeel.

Ook werd de beruchte vraag gesteld: wil jij de mol zijn. En net als vorige editie is mijn antwoord nee. Het lijkt mij wel leuk, maar ook zo stressvol, en ik hou zeker niet van stress. Daarnaast houd ik ontzettend van het spel als kandidaat, dus op die manier ga ik het spel in.

Het spel begint over minder dan 2 weken (als het 1 november begint, ik weet nog geen exacte datum) en dat voelt heel onwerkelijk. Er is nog geen board, niemand praat erover, het voelt een beetje als een droom. Ik kijk er wel ontzettend naar uit, het geeft de wat saaiere weken zoveel plezier. Ik kan niet wachten! ::hyper::

De deelnemers horen dat ze gaan beginnen en zijn excited:
Leuk!! Maar dan ben ik zeker niet De Mol... of moet die nog gekozen worden...  ::tandpastasmiley::

Yes yes yes yes yes ::hyper::

Zin in  ::bravo:: ::bravo::

Oh amai, ik had niet verwacht dat het deze week nog zou beginnen! Als kandidaat neem ik dan aan?
Komt mooi uit dat ik volgende week vakantie heb en tijdens de eerste afkevering me goed kan voorbereiden en alles in de gaten houden  ::vergroot::

Zin in!

HALLO D*N EN MOLLENVANGr, IK WEET HELEMAAL NIET WAAR IK NAARTOE MOET KOMEN!!

Komt er een limo naar mijn huis? Moet ik naar het vliegveld toe? Gaan jullie nu als echte WidM hosts mij glazig aanstaren en alles voor mij in het ongewisse laten?? Gaan jullie nu lekker edgy en humoristisch enkel met 'ja' antwoorden, zodat ik niet weet op welke vraag dat antwoord geeft?

Groetjes,

De eerste afvaller van het all-stars seizoen.

p.s.

Ik heb er wel zin in hoor en ik zal proberen er live bij te zijn en hoop daar een joker of 10 voor te krijgen. Het hoeft niet, maar het zou wel heel lief zijn en dan zijn jullie de beste presentatoren ever en ik zal natuurlijk niks zeggen dan!

Ik ben er helemaal klaar voor ::hyper::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO21AS] De Geheime Biechten
« Reactie #2 Gepost op: 20-12-2021, 00:32:42 »
Ook de eerste marktmensen stromen binnen net voor het begin van de eerste opdracht:

Als het nog kan, dan claim ik graag een kraampje als Spazi de Grammar Nazi. Helpt kandidaten met spelling en grammatica, of ze nou willen of niet! ::tandpastasmiley::

Ik ben wel "het orakel uit San Francisco".

LuchtManiaks luchtige kistjes is up and running.

Chardo en Vermoljoen zijn de enige twee kandidaten die echt achter de schermen opereren en grootse plannen bespreken, dat lichten we graag even uit:

Over het dilemma, er staat dat wij iedere kandidaat daartoe kunnen aanzetten, dus als zij nu vragen naar 69 dan kunnen wij een willekeurig kraampje als tweede kraampje kiezen?

Oh nu valt het kwartje, dus dan zijn 6 en 66 sowieso die kraampjes waar we ze naartoe moeten lokken. En als wij die joker willen dan sturen we ze dus gewoon allemaal naar A. Ik dacht even dat wij allebei 8 jokers konden verdienen.

Gevolgd door de eerste biecht van Chardo:

Aflevering 1 - Biecht 1: De Start



Bereid jullie maar voor, want daar ben ik weer hoor! Na de afgelopen editie verplicht aan de zijlijn te moeten toekijken, ben ik terug van weggeweest. Ik, de enige echte winnaar van Wie is de Mol? Online 2020! Oké, dat is even voldoende opschepperij voor nu. Zo zelfingenomen ben ik ook weer niet.

Het feit is wel dat ik nu weer meedoe en als enige mijn spel heb gewonnen. En gezien ik niet de Mol ben, is het een kwestie van evenaren of verlagen. Ik kies voor optie 1 ::hypocriet::. Maar laat ik eerlijk wezen, ik ben er vooral echt voor het plezier en om die reden hoef ik ook niet de Mol te zijn. Kandidaat zijn, op jacht gaan naar de Mol, de rest eruit gooien en vooral lekker onbezorgd die opdrachten spelen. Met een tegenvaller dat die test en executie natuurlijk zenuwslopend zijn, maar winst is niks waard zonder dat risico.

Hoe ik dit verder ga spelen is vanzelfsprekend zoals vorige keer, want ja dat werkte. Kortgezegd ben ik een verdeel en heers speler, maar dan hopen dat bijna niemand dat door zal hebben. Wel zal ik om mijn geweten te sussen één bondje hebben dat eerlijk verloopt van beide kanten, want zo blijft het spel leuk omdat je er samen instaat en het is uiteraard heel praktisch om te hebben voor info uitwisseling. Wie dat bondje dit keer gaat worden daar kom ik nog wel op terug. Voor nu mijn tegenspelers.

Bubbles
Ken ik niet. Is wat schuw en een grijs muisje, vooral vanwege die robotstem. Ze lijkt me daarom geen geschikte Mol of kandidaat die ver zal komen. Maar ik houd opties nog ver open.

Catshee
Is wel wat meer aanwezig voor iemand met zo'n korte intro. Lijkt vooralsnog wel actief, maar omdat hij al die jaren dat niet was, denk ik niet dat hij genoeg kennis over de rest heeft om effectief de Mol te kunnen spelen. Ik ken hem verder ook niet.

Lama1997
Lijkt me echt een leuk persoon. Ik heb hem al vaker gezien hier en daar. Hij komt ook spontaan over, zelfverzekerd. En daarom een groot potentieel voor de rol van Mol. Verder heb ik geen nauw contact met hem.

Swifty
Jaaa, heel leuk. Toen ik van de week alle kandidaten afging van vorige seizoenen hoopte ik dat zij mee zou doen. Ik geloof niet dat zij de Mol is, dat zou ze niet nog eens willen doen en zo wel dan geloof ik niet dat ze daarvoor is geselecteerd.

Kaaasje
Het is de vraag hoe serieus je iemand kan nemen die fout zat in de finale, maar ze beweert wel een schrijvertje te zijn. Geduchte tegenstander ga ik nu vanuit, maar ook nog Mol potentie.

Hadewychisdemol
Wat ik voortaan zal afkorten als HIDM. Deze is wel gevaarlijk in beide rollen. Hij was natuurlijk de Mol en ik heb zojuist even een gesprekje gehad met hem, waarin hij beweert niet de Mol te willen zijn. Wat ik kan geloven, maar eerst bewijzen.

Vermoljoen
Hier was geen twijfel over dat hij nog eens mee zou doen. En ook hij is echt gevaarlijk met zijn excel sheets en andere vormen van onderzoek. De vorige keer verloor hij nipt op een vraag, maar hij kan wel heel vlug die tests maken. Hij zou ook best de Mol kunnen zijn natuurlijk.

KingLennart
Bij hem heb ik Jeroen vibes, dus meteen dacht ik aan de Mol. Verder ken ik hem niet echt. Dit wordt vooral even aanzien hoe hij zich gaat bewegen. In ieder geval is hij niet schuw voor de camera.

JaccoS
Ook heel leuk dat hij meedoet. De vorige keer gunde ik hem de winst, nu niet natuurlijk. Bondje? Misschien. Van de drie die ik het meest ken in dit spel, is hij wel degene waarvan ik denk te kunnen winnen in de finale, dus dan zou ik hem die plaats wel willen geven. Als hij de Mol is dan kom ik daar wellicht nog wel achter.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO21AS] De Geheime Biechten
« Reactie #3 Gepost op: 20-12-2021, 00:37:08 »
Dat betekent wel dat we goed moeten bedenken wat ons excuus gaat worden voor boot 6. We kunnen dat van het geld zeggen, but who's gonna trap daarin? Of misschien iets als een plotselinge sidequest ofzo?

MollenvangR heeft helemaal geen zin in die marktmensen:

MV heeft mij volgens mij op de negeerlijst gezet ::rofl::
Kan hem geen PM's meer sturen ::rofl::

Het ding is inderdaad dat dan ook de meerderheid ernaar toe moet gaan, dus hmm moeilijk.. We zouden kunnen zeggen dat er een extra element is en op basis van vragen uit het formulier de mensen met X naar A moeten en de mensen met Y naar B, maar ik weet niet of iedereen ons gaat geloven aangezien je al hebt verteld over de cookies... En dan moeten we eigenlijk zelf ook nog gokken, maar dat is nog wel te doen.

Zoiets is wel geloofwaardig, al moeten we dan zeker zijn dat de meerderheid een bepaald antwoord heeft gegeven. Ik wil dat niet overlaten aan een gok. Die cookies stonden in de openbare opdrachtbeschrijving, dus iedereen had dat kunnen weten dat wij die opdracht hadden.

Zeg, even een dingetje. Ik heb niet echt zin in een dubbele executie deze ronde in geval van die pandora doos of dat ik achtergesteld word doordat mijn envelop wordt achtergelaten. Hoe zie je het zitten om wat meer macht vanuit de controle kamer te tonen door bijvoorbeeld te opperen dat wij de weg naar het kraampje geven, maar ze onze envelop niet mogen uitkiezen?

En die doos van pandora gewoon negeren. Ik vind dat het risico op nadeel voor ons niet waard.

Helemaal mee eens! Zonder ons zijn Swifty en Lama niets, dus dat mag dan ook zo weergegeven worden in een beloning ::ok::
Hoe gaan we dit met hun regelen? Vragen om eerst de enveloppen van al de rest weg te doen en dan wij? We mogen trouwens ook niet die bom vergeten! Wat we ook vragen, ze zullen denk ik wel snel akkoord zijn, want anders hebben ze sowieso niets.

Heel dat pandora-ding baart mij ook wel zorgen. Als het ons een voordeel geeft dan is dat waarschijnlijk in de vorm van geld, maar qua voordelen zal er niet iets zijn als in een joker specifiek voor kandidaat X. Het kan dus eigenlijk enkel in ons nadeel spelen als ik er zo over denk idd. Tenzij er bijvoorbeeld 3 vrijstellingen zijn en ze dus eentje mogen weggeven, maar dat lijkt me al straf en sowieso is het dan totaal niet zeker of we het krijgen. Of we vragen om een deel van de buit in ruil voor het juiste kraampje, maar ja wie zegt er dat de buit verdeeld kan worden + misschien is het nadelig (voor de hele groep).
Eigenlijk ben ik mega nieuwsgierig, maar denk ik toch dat we dat best laten…

Ik wil wel opperen dat onze enveloppen veiliggesteld moeten worden.

Dan moeten we ook nog steeds bedenken hoe we de meerderheid naar een joker kunnen sturen.

Catshee is strijdvaardig:
Ik wil graag nu!



Aflevering 1 - Biecht 2: Een Goed Begin?



Het gaat vooralsnog wel goed. Het is pas dag 2 en de eerste drie opdrachten zijn van start gegaan, maar ik voel al een band ontstaan met sommige kandidaten. Om te beginnen heb ik mijn eerste uitgesproken pact gesloten met Jacco. Dus ja, met de reden dat ik denk hem wel in een later stadium zoals de finale te kunnen verslaan. Ik heb flink wat met hem gesproken en hij vertelde me ook dat hij de Mol niet wilde zijn. Het kwam oprecht over. En om die reden heb ik ook openkaart naar hem toe gespeeld en verteld dat ik ook de Mol niet wilde zijn. Dat is prima. En het mooie is dat Jacco ook best een sociaaldier is en dus connecties aangaat met de andere kandidaten. Dus zo komt hij aan informatielijsten en kan ik die van hem krijgen en loopt alles op rolletjes. Mijn nieuwe Lucy in zekere zin.

Maar Jacco is niet mijn enige contact, wel mijn enige verbond. Met Vermoljoen en HIDM heb ik ook meer gesproken en onze lijsten uitgewisseld. Maar meer en meer vind ik HIDM gevaarlijker worden. Die kent zowat iedereen en ik vrees echt voor zijn mensenkennis, want ja hij was niet voor niets een onontdekte Mol, dus dan kan hij vast ook een hele goede kandidaat zijn. En ik betrap hem er ook een beetje op dat hij mij gisteren wat heeft lopen uithoren. Ik weet niet of hij het zo tactisch bedoeld heeft, maar hij benoemt juist dat ik heel kandidaats speel en dat hij mij dus juist niet verdenkt. Waardoor ik juist als kandidaat wil dat hij mij verdenkt, dus ik ben soms geneigd om te snel te reageren dat ik nog wel de Mol zou kunnen zijn. Maar het is het begin van het spel en de Mol kan nog van alles doen in de opdrachten en zijn strategie. Kijk, ik vind dat ik tot dusver gewoon goed mee heb gedaan, maar dat kan de Mol ook gewoon doen, dus niks is verdacht of onverdacht.

Dan Vermoljoen. Daar merk ik wat afwezigheid. We hebben het wat over de eerste opdracht gehad, omdat we samen in de controle kamer zitten. Vooralsnog zijn we het wel eens en het is ook niet zo dat ik hem er direct uit zou willen mieteren. Alleen ja, hij is wel gevaarlijk. Wat betreft molschap, weet ik het van hem het minst van de drie. Het is niet dat ik hem echt verdenk nu, maar hij is een sluwe vos.

Tot slot Lama, waarvan ik intuïtief denk dat hij de Mol is. Dus ik was nieuwsgierig naar hem. Alleen beperkt het contact zich tot de PMs op RN, terwijl ik liefst via een chat contact heb, want dan heb je minder reactietijd. Discord sloeg hij af, ook nadat ik hem zei dat we daar wel al een groepchat hadden. Dat is wel verdacht, want als kandidaat wil je niet buitengesloten worden. Maar Kaaasje, KingLennart, Bubbles en Catshee zitten er ook niet. Ik kan alleen niet met iedereen contact zoeken, want ik geloof dat mysterie wel een beetje mijn kracht is, dus laat ze maar naar mij toe komen. Bovendien, zolang zij alleen maar gering via PM contact hebben, krijg ik ook minder argwaan dat bijvoorbeeld Jacco of HIDM goed contact met ze hebben, daar kan ik van profiteren. Het is een beetje hard to get spelen. Zorgen dat je beschikbaar bent, maar niet te veel toehappen.


Over de opdrachten heb ik niet zoveel te vertellen, want dit is nog het prille begin. Ik zie dus nog niet echt verdachte dingen gebeuren. Dat cookies zoeken vind ik wel wat veel werk voor een schamel bedragje. Verder heb ik gelukkig een sleutelpositie gekregen, waarin ik ook echt de macht heb de boel te sturen en manipuleren. Vermoljoen en ik hebben de kans op een joker, dus die gaan we grijpen. Al denk ik wel dat de andere teams ook een kans krijgen daartoe. De andere twee opdrachten zijn nog niet bijzonder genoeg omdat we niet weten wat voor gevolgen er zullen spelen, dus daar kan ik waarschijnlijk pas aan het einde van de week conclusies aan vastbinden.


Catshee wil dikke biechten maken die vies zijn?

Biecht 1.1 - Dolfijnen schedels en chocoladerotsjes


JAAAAA! We zijn begonnen! Van start! Hoppa! ::hyper:: Voor de mensen die mij nog niet kennen... Ik hou van biechten. Ellenlange, dikke, vieze biechten met heel veel gifjes en andere onzin... Dus bij deze bent u gewaarschuwd! ;D


Maar ik wil het deze keer toch een beetje anders doen en jullie zowel met audio als tekstueel stimuleren. Spannend ;) ::wenkbrauw::


Zondag, 31 Oktober 2021, Ferrero eilanden– Biecht 1.1
Disclaimer: deze audio biecht bevat product placement


Over die dolfijnen:
https://www.trouw.nl/duurzaamheid-natuur/woede-om-massale-dolfijnslachting-op-faeroer-eilanden~b9f20a47/

Maar goed, dat was dus de audio biecht. Ik moet zelf ook nog even verwerken wat ik ervan vind...

Ik hoop dat jullie er in elk geval licht nasaal om hebben kunnen gniffelen? :)

mooi oké doei ::zwaai::

And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO21AS] De Geheime Biechten
« Reactie #4 Gepost op: 20-12-2021, 00:41:49 »
Ik heb trouwens een idee voor die joker. We zeggen morgen in de context van het spel dat er een stroomstoring is in onze controlekamer en dat wij niet meer de nummers kunnen zien en dus ook niet mogen sturen. Om dit op te lossen moeten er minimaal 5 spelers naar kraam 6 om daar de reserve stroomtoevoer aan te zetten. En om het dan nog als een enigszins opdracht met moeilijkheidsgraad te laten klinken mogen we de locatie van die kraam enkel met 5 woorden beschrijven.

Dus dan hoeven we ook geen geld te verantwoorden ofzo dat niet in de pot komt en niemand zal iets van onze jokers weten. ::trots::

Dat is perfect! Dit is wel geloofwaardiger dan wat ik zei en nu voelen ze zich sowieso verplicht, want anders komt er niets meer  ::bravo:: ::bravo:: 

Precies en thanks!  ::trots:: ::love::

Ik heb het maar alvast gedaan, want wij hebben inderdaad alle macht. Echt top positie. Maar ik denk wel dat als ze het na twee dagen nog niet hebben we gewoon verder moeten gaan en dan een of ander excuus verzinnen waardoor 'de storing' voorbij is.

Het lijkt me ook grappig als ze hier voor de rest van de serie nooit achter gaan komen en pas na de ontknoping zien dat het ons een joker heeft bezorgd.  ::zwaai:: Hoi allemaal  ::zwaai::

Ja precies, maar dan dus wel met een nieuwe beschrijving van 5 woorden. Echt dat klote team 2015! Die gaan dus nooit meer naar een andere kraam toe. Maar goed, als je ideeën hebt over de woorden. Iets van: helemaal links, derde van boven ofzo.

Helemaal links, derde van boven vind ik misschien wel een twijfelgeval voor de kandidaten, want tel je dan dat horizontale bootje mee of niet?
Dan zou ik eerder gaan voor dit: Helemaal linksboven, derde verticale bootje. Zal ik dat plaatsen?

We kunnen ze ook lokken naar een nieuwe doos van Pandora (19 en 20 (78 en 77 nu))  ;D  Ik vraag me nu wel af, als de meerderheid daar is, gaat men dan in het topic zeggen dat daar 2 jokers voor ons liggen of gaan we die informatie voor onszelf mogen houden? Want in dat geval gaan we het ook tegen niemand zeggen, toch?

Ja klopt, zie een bericht van eerder. Gewoon zwijgen over onze winst en niemand weet ooit dat wij een joker hebben. Hoewel zij misschien ook geheime jokers hebben gewonnen waar wij weer niks van weten.

Ik vind het goed dat jij het dit keer plaats. En ik denk dat iedereen het met ons eens is als we die pandora dozen gewoon niet meer openmaken en Catshee en Bubbles daarin niet meer sturen.

Okeeee, dan moeten we (over)morgen nog eens een soort van storing doen en zeggen dat de kandidaten die toen niet naar 91 (6 voormalig) zijn geweest nu naar 31 (66 voormalig), moeten? En sowieso in eentje genoeg, dus dat zal wel lukken neem ik aan.

Ja precies, een extra opdracht waarbij de rest naar 31 moet om een of andere nieuwe reden. Dus dat zijn Lama, Bubbles en Jacco. Is misschien wel logisch als we die dan wat uitstellen, want dan lijkt het logisch verdeeld. Dan moeten we dus een beetje in de gaten houden hoe ver ze zijn met hun eigen opdrachten.

We kunnen natuurlijk ook altijd een kraampje 'per ongeluk' verkeerd beschrijven, dan moeten we geen dingen verzinnen  >:D

Ik denk niet dat dat gaat werken, want volgens mij moeten ze allemaal zeggen dat ze er naartoe gaan en in de duo's noemt een van twee altijd waar de kraam staat.

Naast de avonturen van Controlroom duo Vermoljoen en Chardo is Kinglennart ook zijn eigen zelf met zijn eerste biecht:
Nou... we zijn weer begonnen!
Maar precies in het weekend... hoe ongelukkig. Voor mij dan  ;D

Ik geloof dat ik echt te oud word nu. Ben dit keer niet de oudste volgens mij maar Swifty en ik zijn de opa en oma van deze editie  ::rofl::

Ik snapte eerst geen klote van die eerste opdracht. En dan moet ik met mijn allergie nog op kattenjacht ook! Wel heel leuk dat mijn pseudo-zoon Jacco de andere deelnemer uit mijn seizoen is! Ondanks het leeftijdsverschil konden wij het altijd goed vinden. Ook de andere deelnemers lijken me erg leuk!

Hoop alleen niet dat ik er de eerste ronde uit vlieg... we gaan het zien! De eer om weer mee te mogen doen vind ik al geweldig!

 ::bravo:: ::bravo:: ::bravo:: ::bravo::

En laat gelijk zien, dat hij misschien wel de minst voorbereidde Allstar kandidaat is:
Dag spelleiding, even een vraag:

Waar hebben jullie mijn antwoorden van mijn vragenlijst heen gestuurd? Ik zoek me de krampen joh...

Hoor het graag!



en door...
Zullen we deze avond het tweede deel van onze jacht naar jokers uitvoeren?  >:D

Ik denk dat nog eens een stroomstoring misschien al te rap vraagtekens zal opwekken en voor wantrouwen zal zorgen, dus wat dacht je van een dief die onze kaart is komen stelen en dat de kandidaten die ons eerder niet hebben geholpen bij de stroom ons nu moeten helpen met het krijgen van een nieuwe kaart bij kraam 31 (eerder 66)? Dat daar een persoon staat (MV of Dennis?) of een kaartenverkoper die ons een nieuwe kaart kan brengen? Of dat ze de dief daar treffen en kunnen laten oppakken ofzo?
Of heb je een beter idee?

Oké oké oké, ik heb een geinig idee. Die van jou kan ook, maar ik dacht door jouw plan aan een ontvoering van een van ons twee. Dat jij of ik naar kraam 31 is meegenomen. En dat die overige drie dus alleen nog daarheen mogen gaan. En om bijvoorbeeld de ernst nog groter te maken heeft diegene die ontvoerd is de linker of rechter helft van de kaart bij zich, dus dan mag degene die nog over is enkel de helft van de kaart nog lezen.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO21AS] De Geheime Biechten
« Reactie #5 Gepost op: 20-12-2021, 00:44:16 »
Vermoljoen ligt hier al achter met biechten en stuurt nog zijn startbiecht ;D

Biecht 0 - De Start
Lieve geheime biechtstoel,

29 juli 2021
Ik kom thuis van een weer ontzettend leuk scoutskamp waar ik heb genoten van in de natuur te kunnen zijn, veel heb gelachen, maar ik ook mijn mijn totem heb gekregen. Moe maar voldaan neem ik een douche waarna ik weer mijn traditioneel moment heb waarop ik het één en het ander moet inhalen, waaronder gemiste berichten die ik heb gekregen. WhatsApp, Instagram, Snapchat,... maar ook op RealityNet, en daar zat toch wel een heel bijzondere bij: een uitnodiging voor een All-stars editie van WIDMO?!  :o Met veel enthousiasme ga ik in op dit voorstel. In dit speciale seizoen wil ik wél de finale halen. Als Mol of als winnaar, allebei een mooie uitdaging.  ::jaja::

Wie zouden er nog zo'n uitnodiging hebben gehad? Lodewijk, Jacco,...? Kunnen winnaars en mollen ook nog eens deelnemen? Er spoken al veel vragen door mijn hoofd, maar het zal vast nog wel even duren voordat ik weer iets zal horen.

28 september 2021
Na 2 maanden stilte is dit het moment waarop de start heel dichtbij is. Ik krijg een formulier met antwoorden die worden meegenomen in de test, waarvan een gedeelte pas na aflevering 4, dat is nieuw!  ::vergroot:: Maar wat moet ik hiermee doen? Hmmm...
Voor de rest denk ik na over hoe ik mezelf ga voorstellen en wat ik van dit seizoen verwacht. Het zou kunnen dat de kandidaten deze keer meer willen genieten en plezier hebben, maar toch ga ik uit van iets anders. Van een all-stars editie verwacht ik toch wel van de meesten dat ze er alles aan zullen doen om nog beter te doen dan dat ze al deden tijdens hun vorige deelname. Een zware strijd. Misschien wel de zwaarste van alle edities. De vraag is echter hoe ik mij door deze strijd heen naar de finale kan leiden. Alleszins leren uit de fouten die ik maakte vorige keer. Tijdens mijn vorige deelname vielen MollenvangR en Michael90, 2 sterke bondjes van mij, na elkaar af en ging ik niet op zoek naar een nieuw verbond. Daardoor miste ik informatie om de test volledig juist in te vullen op Robindtc en kreeg ik een rood scherm. Heel zuur, maar een ezel stoot zich niet twee keer aan dezelfde steen!  >:D

Ook denk ik na over mijn strategie als Mol. Hoe zou ik dit aanpakken? Deze keer werk ik het veel meer uit tot in de details, want dat deed ik vorige keer niet. Ik zou het te gek vinden om na het spel als kandidaat te hebben gespeeld, het nu ook als Mol te kunnen spelen!  ::jaja::

Vandaag, 30 oktober 2021 - 12:00
Vandaag is het zover. Eindelijk gaat dit beginnen!  ::bravo::

Ik ben echter wel nog steeds aan het twijfelen over hoe ik in het spel wil staan. Wil ik volledig mezelf zijn? Wil ik het spel weer spelen zoals tijdens mijn vorige deelname, een fanatieke kandidaat zijn die af en toe doet alsof hij een verborgen agenda heeft? Of toch eens een échte kandidaat zijn en voor de pot gaan? Interessant dilemma, maar aangezien ik inschat dat kandidaten mij een interessant profiel als Mol zullen vinden, denk ik dat ik toch weer mezelf ga inhouden wanneer het over grote bedragen zal gaan. Naarmate het spel steeds meer vordert en ik echt zeker word van mijn Mol, wil wil ik wel meer gaan verdienen voor de pot.
In de promo, die enorm sick in elkaar zat, herken ik opeens de stem van Chardo. Ik ben heel zeker, maar toch vind ik het raar. Hij heeft toch al eens gewonnen? Of is hij hier deze keer als iemand anders? Als Mol? Bij de vrouwenstem denk ik aan Lucy, maar ook dat lijkt mij raar, want zij organiseert toch ook al Survivor? Maar ja, D*N organiseert nu ook 2 spellen natuurlijk, dus onmogelijk is het niet. Of is het Swifty, de enige andere vrouw waarvan ik denk dat die zou kunnen meedoen? Maar zij is wel al eens de Mol geweest, is dat dan niet raar? Moeilijk.... Het is alleszins superleuk om al deze stemmen te horen!  ::love::


Vandaag, 30 oktober 2021 - 13:00
Wow! Wat een geweldige groep is dit!  ::bravo:: Toch Chardo en toch Swifty! En Jacco! Hem was ik even uit het oog verloren! Naast deze namen heb ik ook HIDM al eens af en toe gesproken, wat leuk dat hij er ook bij is! De rest is echter iets onbekender voor mij. KingLennart zie ik net als Lama1997 af en toe voorbij komen, Bubbles ken ik enkel door oude seizoenen van WIDMO terug te lezen en dat geldt ook voor Catshee. Kaaasje ken ik nog wel van weerwolven te spelen en af en toe nog actief te zien op RN. Mijn complimenten naar de hosts voor het samenstellen van deze groep!  ::bravo::

Interessante en leuk gemixte groep! Naar mijn gevoel is de Mol iemand van de ‘oudere’ seizoenen en dan denk ik op het eerste zicht aan Lama1997, die ook al eens in de organisatie heeft gezeten, of Bubbles. Kaaasje zou ook wel mooi zijn, zij staat er een beetje tussenin. Maar ja, dit is puur op gevoel en op profiel. Het zou straf zijn mocht ik ook deze keer de Mol al meenemen bij het invullen van de eerste test.
Ook de eerste opdracht staat al online. Al snel heb ik door dat dit die vreselijke Food Market is. Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee! Help! Kan ik me nog uitschrijven?  ;D Als oud-kandidaat uit dat seizoen ken ik uiteraard wel het principe van deze opdracht, maar door de spanning en het enthousiasme krijg ik nauwelijks iets onthouden van alles wat ik lees. Eerst even naar de scouts en vanavond eens kijken hoe dat hier allemaal in elkaar zit! Zin in!  ::joehoe::

And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO21AS] De Geheime Biechten
« Reactie #6 Gepost op: 20-12-2021, 00:44:56 »
En ook winnaar Hadewychisdemol begint met biechten, zo lang dat ze niet in één bericht passen ;D

Aflevering 0 - Biecht 1






Jaaaaa daar zijn we weer! ::bravo:: Ik heb ontzettend veel zin in All-Stars, en al helemaal met deze fenomenale cast! ::love:: Ik kom dit spel natuurlijk in als voormalig Mol, maar ben van plan het als winnaar te verlaten.







Wel heb ik een afspraak met mezelf gemaakt: ik ga dit seizoen hoe dan ook mijn spelplezier en dat van anderen voorop zetten.







Nee Sandra, dat gaan we dus niet doen!

Voor ik het spel in duik, moet me namelijk toch iets van het hart. Niemand die hier niet in geïnteresseerd is hoeft dit te lezen, maar ik wil het wel opschrijven. De afgelopen jaren heb ik niet lekker in mijn vel gezeten en ben ik, zoals veel mensen van mijn leeftijd, heel erg zoekende geweest naar wie ik ben en wat mijn plaats en waarde is op deze wereld. Al vanaf dat ik heel jong was heb ik mijn eigenwaarde verbonden aan hoe slim ik was. Ik vond mezelf niet stoer of knap maar wilde ‘er’ natuurlijk wel bij horen, dus ging ik compenseren door maar de slimste, de grappigste, de scherpste te proberen zijn. Richting het einde van de puberteit werd ik steeds zelfverzekerder over mijn uiterlijk, en ging ik daar veel waarde aan hechten. Nadat ik uitgegroeid was kwamen de zwembandjes weer terug en werd ik ook daar weer heel onzeker over. Ik schrijf dit nu op omdat dat heel onzekere en soms doodongelukkige zich af en toe ook geuit heeft in de manier waarop ik me opstelde op het forum en in spellen. In al die jaren is Realitynet voor mij best een belangrijke plek en onderdeel van mijn leven geworden. Ik heb een aantal van mijn beste vrienden en zelfs mijn partner hier ontmoet. Daarom vind ik het ook jammer als ik eraan denk hoe mijn worsteling met mezelf mijn ervaringen hier (en misschien ook die van anderen) soms negatief beïnvloed heeft. Een plek voor afleiding, ontspanning en gezelligheid werd af en toe een megafoon om mijn zelfhaat mee te overschreeuwen met een constante obsessie om maar de slimste, de beste, degene met het hoogste woord te moeten zijn – ook in forumspellen. Vooral in een Survivor of The Amazing Race had ik zo’n ongezonde drang om de beste en de slimste te moeten zijn dat ik alleen mijn manier van spelen als de juiste zag. Ik was natuurlijk maar een puber en af en toe best een iconische chaotische koning, maar ik denk er nog regelmatig aan terug of ik anderen op die manier niet hun spelplezier ontnomen heb, of erger nog persoonlijk gekwetst heb. Aan Mol Online 2018 heb ik wél enkel goede herinneringen, ik heb het daar zo ontzettend naar mijn zin gehad en het was een enorm fijne uitlaatklep. Ik vond het zo leuk om de Mol te zijn en iedereen voor de gek te houden, dat had ik als megafan vanaf 2005 altijd al eens willen doen. Als kind speelde ik heel vaak Wie is de Mol met mijn vriendjes en ik fantaseerde het hele jaar door over hoe het zou zijn als ik ooit mee mocht doen aan het echte programma en de Mol zou zijn. Het klinkt misschien heel suf, maar omdat de kans dat dat ooit gebeurt nihil is voelde de Mol Online - een spelletje op een internetforum - als een droom die op een bepaalde manier toch een beetje uitkwam. Op dat moment wist ik nog niet dat ik een tikkende tijdbom was en daar ben ik eigenlijk alleen maar dankbaar voor. Wie is de Mol maakte mij als jongetje altijd heel gelukkig en ik heb nog steeds ongekend veel liefde voor het programma en het concept. Uiteindelijk moest ik volledig vastlopen met mijn studie en enorm donkere gedachten ervaren om eindelijk de hulp te zoeken die ik nodig had en die misschien wel mijn leven gered heeft. Mijn zoektocht is nog lang niet ten einde, maar ik ben in ieder geval onderweg en heb weer zin in het leven. En dus ook om dat samen met deze leuke community te vieren, zoals weer een keer in de vorm van een spel! Ik heb geleerd dat ik er mag zijn ongeacht hoe slim, knap, grappig, slank, etc. ik ben en ik hoef niemand iets te bewijzen. Ik doe alleen nog maar mee voor het plezier en het maakt me ook écht niet uit of ik nou uiteindelijk de Mol ontmasker en win of juist volledig de mist in ga in aflevering 1. Ik ga volop mijn best doen en me volledig overgeven aan het spel. Uiteraard vind ik spellen nog steeds wel het leukst als ik in ieder geval probeer te winnen, anders doe je eigenlijk niet helemaal mee met het spel.





Dus oké, misschien dat ik dit af en toe nog wel ga doen ;D Let the games begin and may the best All-Star win!
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO21AS] De Geheime Biechten
« Reactie #7 Gepost op: 20-12-2021, 00:45:10 »
Aflevering 0 - Biecht 2 deel 1

Mijn verwachtingen voor deze All-Star cast waren hooggespannen, maar ik moet zeggen dat ze alsnog overtroffen zijn! Wauw, hoe leuk dat catshee en Bubbles er bijvoorbeeld weer zijn? ::love:: Al deze kandidaten hebben een indruk op mij gemaakt en zijn de titel All-Star meer dan waard. Dat maakt het ook meteen extra lastig, want letterlijk alle negen kunnen ze de Mol zijn ::rofl:: Bij de ene verwacht ik het natuurlijk sneller dan bij de ander, maar ik ga echt met iedereen rekening houden. Deze eerste gedachten schrijf ik dus vooral op om af en toe eens naar terug te gaan als ik me verlies in het spel en door de bomen het bos niet meer zie, niet als startpunt voor mijn zoektocht naar de Mol. Ik had dit eigenlijk van tevoren willen doen, maar we mochten nog niet weten wie onze medekandidaten waren en om nou over elke kandidaat uit de vorige 5 seizoenen iets op te schrijven ging me wat ver. Het spelverloop tot nu toe laat ik dus nog even buiten beschouwing. Hoe ik voor aanvang over de kandidaten dacht kan me tijdens het spel misschien wel nuttige inzichten geven. Zie ik van tevoren al rode vlaggen die ik tijdens het spel compleet uit het oog ga verliezen? Of onderschat ik de Mol nu juist nog volledig, en kom ik daar later pas achter? Hoe dan ook kan het geen kwaad om een beetje bij te houden waar ik voor de gek gehouden word of juist heldere inzichten heb, al is het maar voor de leuk achteraf.

catshee: Jaaa die ken ik nog wel. Hij was altijd de koning van de biechtstoel. Vreemd genoeg kan ik voor Mol Online 2015 juist bijna helemaal geen biechten van hem vinden. Gelukkig heb ik zelf al eens met (en tegen) hem gespeeld en weet ik dat hij in geen enkel geval onderschat mag worden. Catshee kan zijn gevoel voor humor en gezelligheid heel ontwapenend inzetten waardoor je hem, ondanks dat je weet dat je genaaid wordt waar je bij staat, altijd het beste gunt. Hij is niet voor niets fan van Dr. Will! Wat betreft dit spel vind ik het moeilijk om in te schatten hoe hij het gaat doen, omdat ik eerlijk gezegd ook niet echt meer een beeld heb van hem in WIDMO 2015. Van deze groep All-Stars deed hij het relatief minder goed zijn eerste keer en ik gun hem wel een beter resultaat deze keer (kijk, daar ga ik al!). Hij is zeker een mogelijke Mol, en anders gaat hij sowieso voor de winst. Hoe dan ook wordt het lastig om hem volledig te vertrouwen, maar ik vind het wel heel leuk om hem hier weer te zien en ga zeker contact zoeken.

Bubbles: Dit vind ik misschien wel de grootste ‘get’ van de makers dit seizoen. Zo tof dat ze terug is! Ik herinnerde me wel dat zij de verliezend finalist was in 2015, maar wist niet meer zo goed wat haar tactiek nou precies was. Gelukkig heeft ze destijds veel gebiecht en kon ik het even teruglezen. Oh ja, nepmollen en een bondje met NextGP! En ook erg succesvol. Ze had Lukie snel door als Mol en heeft andere kandidaten het spel uit weten te spelen doordat ze dachten dat zij de Mol was. Ik heb zelf nooit veel gepraat met Bubbles, maar weet wel dat zij heel leuk en lief is omdat D*N veel met haar samenwerkte in spellen en altijd heel positief over haar was. Ik heb er dus heel veel zin in om haar beter te leren kennen maar ik blijf absoluut waakzaam. Op dit moment zie ik Bubbles als een van mijn grootste concurrenten, als ze niet de Mol is. En eigenlijk acht ik de kans dat ze dat wél is ook bijzonder groot. Als maker zou ze waarschijnlijk mijn eerste keus zijn.

Lama1997: Het eerste woord dat in me opkomt is onbetrouwbaar. Lama is een heel aardige jongen en volgens mij kan ik wel goed met hem overweg. Hij was een van de hosts tijdens mijn seizoen, veel meer contact heb ik eigenlijk niet met hem gehad. Als speler was hij heel sociaal, maar als je niet zijn nummer 1 bent is geen enkele informatie bij hem veilig. Ik weet nog niet of ik heel actief aan bondjes wil doen dit seizoen, en hij is vast ook op zijn hoede voor mij als concurrent, dus ik denk niet dat ik veel kans maak om zijn nieuwe Mollenmania te worden. Ik wil wel gewoon gezellig contact met hem onderhouden en lijstjes uitwisselen, maar als het even kan wil ik voorkomen dat mijn succes in het spel afhangt van Lama’s betrouwbaarheid. Mogelijke Mol? Ja! Ik denk dat hij het wel zou willen en hij kent het spel goed genoeg om met een goed doordachte strategie te komen.

Swifty: Mijn enige collega dit seizoen! Wat gezellig dat ze meedoet, en als medemol zou ik het heel leuk vinden als we samen ver kunnen komen. Ik weet niet of een succesvolle samenwerking erin zit, in eerdere spellen lukte dat steeds net niet. Ik sta er deze keer volledig voor open, maar ik weet niet of Swifty mij vertrouwt. Hoe dan ook lijkt het me leuk om weer wat spelinteractie met haar te hebben en hoop ik dat Swifty weer voor de nodige sfeer en humor kan zorgen. Hoe ze het spel dit seizoen gaat spelen is voor mij een groot vraagteken. Volgens mij vond ze het zeker wel leuk om de Mol te zijn, maar ook heel lastig en heeft ze ook wel wat dieptepunten gekend. Zo herinner ik me dat ze het echt niet leuk vond toen veel kandidaten haar verdachten en ze daardoor af en toe buitenspel gezet werd. Dat lijkt mij ook enorm lastig, en de manier waarop ze die ervaring omschreef en zich binnen het spel herpakte hebben mij ook geïnspireerd voor mijn spel het seizoen erna. Niets dan respect voor Swifty dus ::respect:: Aan de ene kant kan ik me hierdoor goed voorstellen dat ze absoluut niet nog een keer de Mol wil zijn, uit angst dat ze weer in zulke pittige situaties terechtkomt of juist omdat het zo’n toffe ervaring was de vorige keer die niet te overtreffen valt. Aan de andere kant wil ze misschien juist revanche en deze keer niet buitenspel gezet worden door de kandidaten, of wil ze het gewoon nog een keer doen omdat het zo ontzettend leuk is. Ik neig ernaar dat ze 1 keer de Mol zijn genoeg vindt, maar ik ben nu zo veel aan het speculeren en invullen voor haar dat dit eigenlijk een waardeloze analyse is. We gaan het zien!

Kaaasje: Jaaa dat kon natuurlijk niet anders: geen All-Stars zonder Kaaasje! ::bravo:: De ster van ons seizoen die met veel geluk en vooral een ongelooflijk effectieve manier van testen invullen de finale haalde. Ze had niet door dat ik de Mol was, en is dus eigenlijk nooit echt een kanshebber geweest voor de winst. Omdat zij haar informatie zo onwaarschijnlijk goed organiseerde en een heel goed geheugen heeft zette ze echter wel steeds recordtijden neer toen we all-in gingen in onze testen. Daarom zie ik in Kaaasje echt wel een gevaarlijke concurrent, en ik hoop voor de anderen dat zij de power van de Kaas ook niet onderschatten. De meeste All-Stars zaten in hun eigen seizoen uiteindelijk wel op de juiste Mol, maar behalve Chardo heeft het hun niet de winst opgeleverd. Kaaasje heeft dan wel wat alarmbellen genegeerd waardoor ze mij niet ontmaskerd heeft, maar als zij deze keer wel de juiste Mol vindt is het klaar voor ons allemaal. Dan wint zij dit spel met twee vingers in de neus.
Ik zou het heel leuk vinden om weer ver te komen met Kaaasje, maar ik kan me voorstellen dat ze me nog lastig kan vertrouwen of misschien zelfs wel een beetje sportieve revanche op me wil ;D Geen idee dus of we elkaar gaan kunnen vertrouwen. Ze kan natuurlijk ook zelf de Mol zijn nu. Ik weet nog dat ze de vorige keer niet de Mol wilde zijn maar alsnog werd overwogen door Mollenvanger omdat haar tactiek hem zo aansprak. Ik weet niet of ze het deze keer wel wil zijn. Juist omdat ze een van de weinige kandidaten is die de Mol de vorige keer niet gevonden heeft kan ik me voorstellen dat ze dat nog een keer wil proberen. Dat ik al een keer met haar gespeeld heb kan zowel een voordeel als een nadeel zijn omdat ik meer vergelijkingsmateriaal heb.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO21AS] De Geheime Biechten
« Reactie #8 Gepost op: 20-12-2021, 00:45:27 »
Aflevering 0 - Biecht 2 deel 2

Vermoljoen: Een van de jongste kandidaten maar o zo gevaarlijk. Fanatiek, competitief, slim, grote fan van het spel. In 2020 kwam hij als eerste op het juiste spoor en een lange tijd leek het erop dat hij misschien wel zou gaan winnen. 1 foutje in het herkennen van stemmen heeft hem uiteindelijk genekt, en ik denk zomaar dat hij daar wraak voor wil. Of die wraak in de vorm van een fanatieke kandidaat komt die gebrand is op de overwinning of een Mol die zijn tegenstanders vanaf de andere kant het spel uit werkt valt nog te zien. De vorige keer wilde hij de Mol wel zijn, dus ik ga er in principe vanuit dat dat nog steeds zo is tot het tegendeel bewezen is. Ik spreek hem niet dagelijks of zo en ben niet zo actief op Discord als een aantal anderen hier, maar hij kent me in ieder geval wel beter dan wat mensen uit de oudere seizoenen. Ik denk dat ik het wel gezellig met hem ga hebben en dat we een beetje met elkaar kunnen dollen. Tussen de zakelijke transacties van informatie en hulpmiddelen door natuurlijk, als hij me daar genoeg voor vertrouwt. Hoe dan ook heb ik het gevoel dat ik toenadering moet zoeken tot Vermoljoen, en dat hij hoe dan ook weer een belangrijke rol kan spelen dit seizoen. Ook hij is een van de eerste kandidaten die in me opkwamen als mogelijke Mol. Ik wil hem wel even in actie zien en dan kijken of het een beetje klopt met wat hij vorig jaar allemaal deed.

Chardo: Leuk! Ik heb hem laatst nog voor het eerst in het echt ontmoet op een feestje en vond hem heel gezellig en aardig. In spelverband moet ik misschien een beetje voor hem oppassen, hij is immers niet voor niets de enige winnaar van dit stel. Wel heeft hij denk ik wat minder sociale connecties deze keer. Hopelijk kan ik daar een beetje in de picture komen. Het lijkt me fijn om in ieder geval af en toe met Daan te praten en ik denk dat we wel het een en ander voor elkaar kunnen betekenen in het spel. Volgens mij zijn wij samen met Vermoljoen en misschien Jacco echt een beetje de Mol-geeks in deze cast. Hij weet enorm veel over WIDM, volgens mij vooral over zijn eigen favoriete seizoenen. Klassieke valkuilen zullen voor hem dan ook wat minder gevaarlijk zijn dan voor een Swifty die het programma geloof ik een stuk minder goed kent (maar inmiddels natuurlijk wel zelf een keer de Mol is geweest).
Chardo kan absoluut de Mol zijn. Het ligt misschien een beetje voor de hand dat hij als enige winnaar nu dan de Mol wil zijn, maar voor een tweede winst gaan is eigenlijk net zo spannend en geloofwaardig. Hij is slim genoeg om op het eerste oog zo weinig mogelijk verschil te laten bestaan tussen zijn spel als kandidaat en als Mol, dus het zou dan echt uit harde feiten en omstandigheden moeten gaan blijken. De vorige keer wilde hij het wel zijn, en net als bij Vermoljoen heb ik voorlopig geen reden om aan te nemen dat dat deze keer niet zo gaat zijn.

JaccoS: Maar natuurlijk, de fan favorite van eerder dit jaar is er weer bij! Hartstikke fijn, en wat is het hem gegund. Af en toe heeft Jacco best wel wat villain-trekjes, maar dankzij zijn sympathieke karakter komt hij daar toch weer mee weg. Behalve natuurlijk bij de executie van Frank, toen moest hij vooral bij zijn medekandidaten flink door het stof. Des te indrukwekkender dat hij het spel uiteindelijk alsnog als zo’n populair figuur verlaten heeft. Uiteindelijk zat hij op de juiste Mol, maar eigenlijk was hij op basis van zijn test dus de tweede afvaller. Hij is natuurlijk ook nog heel erg jong, maar ik ga wel rekening met hem houden. Het is wel echt een heftige rol, en ik weet niet of ik hem die zelf zou durven geven. Then again, dit is All-Stars. De onverwachte keuzes worden nu misschien juist weer de meest voor de hand liggende keuzes. Ik vind Jacco in ieder geval een heel aardige jongen en hoop dat we samen veel plezier gaan hebben dit seizoen.

KingLennart: Die had ik even niet verwacht! Ik ken hem eerlijk gezegd ook niet zo goed. Lennart is het grootste vraagteken voor mij. In Roemenië kwam hij op het juiste spoor, maar is hij daar later weer van afgestapt. Volgens mij is Lennart iemand die het hart op de tong draagt en hij kon ook flink chagrijnig worden als een opdracht niet ging zoals hij wilde ;D Zo’n flapuit kan natuurlijk heel goed verbloemen dat hij wel degelijk belangrijke geheimen kan bewaren en stiekem de boel kan saboteren. Hij lijkt me ook niet het meest georganiseerde type, dus ook dat is een handige dekmantel. Lennart staat zeker op mijn radar als mogelijke Mol. Al kan ik me heel goed voorstellen dat ik er binnen een paar dagen achter kom dat hij totaal niet is wie ik dacht dat hij was. Wel weet ik dat hij het afgelopen seizoen in ieder geval wilde zijn, maar uiteindelijk niet bij de top 3 kwam omdat ze twijfelden aan zijn beschikbaarheid. Deze keer is ons van tevoren gevraagd alleen ja te zeggen tegen deelname als we er genoeg tijd voor gingen hebben, dus ik ga ervan uit dat dat deze keer geen issue is.

Schot voor de boeg: Bubbles is de Mol :D
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO21AS] De Geheime Biechten
« Reactie #9 Gepost op: 20-12-2021, 00:48:37 »
Inclusief analyse van de promo:

Promo


Waaaaah, wat leuk! - Zeg dat wel Kaaasje, ik kan niet wachten! ::bravo::

Ik verwacht een zware strijd - Absoluut, zeker tegen sterke kandidaten als Vermoljoen ::super::

Het grote verschil is dat we het allemaal al eens hebben meegemaakt en dus ervaring hebben - Jij volgens mij wel vaker dan eens Bubbles ::jaja::

Ik hoop op mensen uit mijn seizoen natuurlijk - Hoor ik daar nou toch nog even de klanken van Jacco? ::regenboog::

Ben ik de beste winnaar? - Laat dat dit seizoen maar eens zien Chardo  8)

Mijn valkuil is dat ik te veel op mijn onderbuikgevoel afga - Bedankt voor de tip Lama, misschien kunnen we dat nog gaan uitbuiten >:D

Observeren, onderzoeken, blijven twijfelen, maar ook beslissingen durven nemen - Zo te zien gaat Kaaasje de vaardigheden die ze in haar professionele leven heeft opgedaan opnieuw hier inzetten ::vergroot::

Of deze Mol mij van mijn troon gaat stoten? Niet als ik dat kan voorkomen - Tja, na zo'n (uitgelokte!) overmoedige en arrogante opmerking moet ik natuurlijk wel alles op alles zetten ;D

Ik vond het best lastig, je moet echt enorm op je woorden letten - Ik vond je fantastisch Swifty ::love::

Een All-Star Mol moet zelfverzekerd staan in de groep - Volgens mij kun jij dat wel Chardo ::ok::

En een Mol moet ook vooral sluw zijn - Ik ken Lennart nog niet goed genoeg om in te schatten hoe sluw hij is ???

Als Mol zou ik vooral op een hele actieve kandidaat willen kijken die af en toe dan toch stiekem ergens op de achtergrond dingen saboteert, en daarnaast ook gewoon een Mol waarmee je goed kan lachen natuurlijk - Past helemaal in mijn beeld van catshee :)

In het dagelijkse leven heb ik het enorm lastig met mensen die liegen - In dit spel is het gelukkig allemaal geoorloofd toch Bubbles? ::tandpastasmiley::

Een goede All-Star moet nooit bang zijn om het spel op zijn, haar of hun eigen manier te spelen en moet er vooral heel veel plezier in hebben - Dat ben ik dan ook zeker van plan :D

Ik kijk het meest uit naar psychologische opdrachten waarbij de verhoudingen binnen de groep op scherp worden gesteld - Ik weet niet of ik jou in dat soort opdrachten kan vertrouwen Lama :-\\

Ik wil vooral niet vroeg afvallen - Ik gun je ook meer Jacco ::hug::

Winnen gaat me vast niet lukken - Niet jezelf tekort doen Swifty, jij kunt zeker winnen ::cheerleader::

Helemaal niemand meer vertrouwen - En zeker jou niet Lennart! ::hypocriet::

Kinglennart denkt op dit moment aan andere dingen:
En ineens bedenk ik mij: hoe zou een kat mij uitbeelden?

Ik hoop niet met 7 kleuren stront in een supermarkt...

 ::rofl:: ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::

Ondanks de goede sfeer, stapelen de leugens zich al op:
Aflevering 1 - Biecht 3: De Eerste Leugens




Het is weer even tijd voor een biecht vind ik. We zijn zo halverwege de week en het spel is lekker bezig, hoewel de competitie nog niet sterk aanwezig is. Dat wil zeggen dat ongeveer de helft van de deelnemers degelijk fanatieker lijkt dan de andere helft en ik hoor natuurlijk bij de eerste helft. De minder fanatieke deelnemers definieer ik zo omdat ze nog geen contact hebben geïnitieerd met mij. Dat zijn Lama, Kaaasje, Bubbles, Swifty en KingLennart. Catshee zou daarbij horen, maar ik zie wel dat hij boven gemiddeld goed bezig is in de opdrachten. En dat betekent trouwens niet dat die andere vier dat niet doen, maar als ze niet met mij praten, acht ik de kans ook klein dat ze grote gesprekken met andere kandidaten voeren. Over die anderen dan gesproken, Vermoljoen, JaccoS en HIDM. Ik heb nog steeds goed contact met alle drie. Wel veel opener contact met JaccoS, want dat is mijn main pact.

Maar goed, de titel heet natuurlijk niet voor niets zo, want ik ben al best wat drempels overgegaan om te moeten liegen, op individueel niveau en op groepsniveau. Dat heeft te maken met die eerste opdracht, de drijvende marktkraam, waar Vermoljoen en ik nog altijd in de controle kamer verblijven. Wij misbruiken die positie ook al ten volste. Allereest onze geheime joker. Op dit moment hebben we die nog niet, maar volgens mij doen we het wel goed alleen via een mega omweg maken we het onszelf echt moeilijk. We willen namelijk dat onze joker zo geheim mogelijk blijft, dus moeten onze 'sub-opdrachten' zo echt mogelijk lijken. Met vijf woorden beschrijven en er moet ook een beetje variatie in zitten, dus de eerste keer was er een storing en nu is Vermoljoen ontvoerd. Zolang de rest er maar intrapt en wij die jokers krijgen. Maar op zich kan de rest er weinig tegen doen, want wij hebben alle macht van het spel in handen. Dus ook met die bommelding-opdracht van Lama en Swifty, heb ik een enorm goede uitgangspositie. Ze hebben me alle twee beloofd dat ze hun verdiende infolijstjes met mij zullen delen als een van hen wint. Dat is fijn, ware het niet dat iedereen per default onbetrouwbaar is. Dus Vermoljoen en ik staan samen met hen in de halve finale van hun opdracht, maar ik neig er toch naar om met Vermoljoen alsnog te teamen tegen hen.

Dan de leugen individueel, die was naar HIDM die vroeg of wij een joker hadden verdiend. Ik heb hem toen verteld dat het echt een sub-opdracht was van ons. Meteen daarna had ik een gesprek met Vermoljoen dat wij dit geheim nooit in het spel zullen vertellen. Kijk, het is niet erg om te liegen, maar het is wel naar om te weten dat iemand weet dat je tegen hem hebt gelogen, want dan kan hij het zomaar terugdoen. Zeker HIDM, want die gaat sowieso ver komen in het spel. De grote leugen tegen de groep heeft meer impact, maar de kleine leugen doet me toch iets meer. Wat een humaan persoon ben ik toch.  ::hypocriet::

Verder loopt de Tunnelvisie-opdracht ook prima. We hebben al vier kandidaten eruit geyeet, wat zou betekenen dat de zes overgebleven het meest te vertrouwen zijn, wat volgens mij totaal niet waar is. Nu mogen we elk, zoals in 2021, bij een stop uitstappen en daar een geheime opdracht of keuze uitvoeren. Het enige dat we weten zijn wat vage hints en dat mijn envelop verwees naar een interessant dilemma bij stop 5. En ik heb vrij gemakkelijk iedereen ervan overtuigd dat ik naar die stop moet. Het zal wel meer zijn dan alleen een joker voor geld ofzo als het in een envelop geschreven staat. Ik hoop ook erg dat het een persoonlijk voordeel is en niet de hele groep betreft, zoals een dubbele executie voor geld.

Dan heb je tot slot nog de Gestrand-opdracht die nog flink lopende is. Ja, het grappige was dat Catshee vrijwel direct een loophole in het spel vond en daardoor de opdracht werd gepauzeerd. Dan kun je denken aan extreem dubbelspel onder een hoedje, maar ik heb van voorheen geleerd dat het vaak makkelijk in elkaar zit dan ik denk. Dus dan zal dit wel echt een kandidatenactie zijn en is Catshee niet de Mol. Het voelt heel gevaarlijk om in de eerste ronde al iemand buiten te sluiten, maar er zijn meerdere bewijzen die deze hypothese ondersteunen. Als ik het trouwens toch over verdenkingen heb, JaccoS verdenk ik ook nog steeds niet. HIDM ook niet, want die heeft expliciet gezegd dat hij voor zoveel mogelijk geld gaat, wat echt niet handig is om te zeggen als Mol. Swifty verdenk ik ook niet echt en Lennart is zo afwezig. Kaaasje en Bubbles vonden het niet erg om uit de bus te stappen, wat ook wel gek is voor een Mol hoor, zeker bij de eerste halte! Dan blijven Lama en Vermoljoen over. En ja, ik hoop dat ik nog een beetje verdacht ben.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO21AS] De Geheime Biechten
« Reactie #10 Gepost op: 20-12-2021, 00:55:10 »
::cheerleader::
Heb ik het goed dat ik nu dus in het bezit ben van 1 joker?

Ja Bubbles, je hebt een joker wooh!

Vermoljoen gaat voor een andere emotie intussen:

Echt, ik word gek van lama  ::)  Het is precies alsof hij echt helemaal niets van anderen leest (kijk naar de som waarbij jij jouw antwoorden 3 posts erboven had gegeven), steeds achterloopt op alle fouten en vooral de manier waarop hij nu die envelop claimt geeft me terug de vibes om boos te worden zoals ik was op Brent  ::rofl::  Ik heb het maar enigszins beleefd gehouden, maar wilde toch even mijn ongenoegen uiten.

Hij heeft je eindelijk bevrijd! Maar goed, dit was zijn laatste gretige actie inderdaad. Hoewel wij eigenlijk verantwoordelijk waren, dus sorry groep (als jullie dit te lezen krijgen).  ::joehoe::

Maar acties, hebben consequenties...

Omg, het staat in het topic  ::rofl:: Oepsie!

Wat erg :')

Gelukkig weet Chardo dat je leugens kan verbergen met...jawel nog meer leugens!

Weet je, ik probeer onze schuld nog iets te lessen door de opdrachten als niet verzonnen te laten klinken. Dus een leugen op een leugen.  ::ok::

Hidm doet een Nikkie momentje en voorspelt zijn winst:

*toont de jokers trots aan de camera*

"Cause baby I'm a winner!"

Tijd voor de test:

Aflevering 1 - Biecht 4: Spreiden!




Het wordt tijd voor mijn eerste gym battle. Tijd voor mijn eerste badge. Acht kandidaten moet ik verslaan, dus dat zijn acht badges voordat ik kampioen word. Nadat ik de 2020-regio heb uitgespeeld, is nu deze All-Star-regio aan de beurt.

Ik heb wel een vermoeden wie de Mol zou kunnen zijn, maar vreemd genoeg geen hoofdverdachte. Vorige keer was TimvDons dat met kop en schouder in de eerste test, nu zou dat Lama kunnen zijn, maar ook Vermoljoen, misschien toch Kaaasje of de verrassing Lennart. De rest lijkt me onwaarschijnlijk, maar uitsluiten zo vroeg durf ik eigenlijk niet. Wie ik het minst verdenk op het moment:

Catshee
Alleen al die loophole in opdracht 2. Maar ook de 1.000 euro in opdracht 1 en zijn goede voorspellingen in opdracht 3.

Bubbles
Hetzelfde alleen dan zonder de pluspunten van opdracht 2. Maar ik deed daar ook amper wat en ik ben niet de Mol. Het kan ook zijn dat je als kandidaat een stapje terug doet om te observeren en omdat de rest het toch wel oplost, dat was mijn tactiek althans.

JaccoS
Ik wil hem gewoon niet verdenken, dat zou zoveel doen met mijn vertrouwen in de mensheid. Het is nog niet een pact zoals ik met Lucy en Lodewijk had, maar we delen wel alles al. Lijstjes en zijn puntensysteem, waarmee hij vorig seizoen de Mol uiteindelijk toch had gevonden. Hij komt zo open over in onze gesprekken en volgens mij is hij helemaal geen type om zo vals te spelen. Veel geld heeft hij niet echt verdiend, maar ik ook niet...

HIDM
Hij heeft ofwel hele verborgen acties die bij ons stervelingen alleen in fantasieën bestaan, ofwel hij is echt niet de Mol en een bijzonder fanatieke kandidaat die vol voor de pot gaat. In opdracht 1 deed hij het redelijk goed met de jukeboxen. In opdracht 2 zat hij weliswaar in de makkelijke groep, maar alsnog geen molactie te bespeuren. In opdracht 3 ging het niet zo best, maar toch probeert hij steeds de onderste steen boven te krijgen. Overzichten die feilloos zijn. Het zijn ingrediënten voor een perfecte dekmantel, maar zoals ik eigenlijk niks meer te winnen heb als kandidaat, kan hij moeilijk zichzelf overtreffen als Mol. En toch blijft er een stemmetje in mij zeggen dat hij wel een goede Mol was om een reden.

Swifty
Eigenlijk zou ze nog onder HIDM moeten staan, maar mijn goede bondje JaccoS heeft via zijn puntensysteem haar wel als hoofdverdachte aangewezen. En dat heb ik toen vrijwel direct ontkracht. Dus waarom staat ze alsnog hoger? Omdat ze misschien wel zichzelf wil verbeteren? Ik heb wel even contact met haar gehad na het fiasco van de enveloppen. Daar kon ik niks uit halen, dus ik benoem het eigenlijk alleen om op te scheppen hoe sociaal ik ben.

Wie verdenk ik wel:

Kaaasje
Gevalletje van objectief verdacht, maar ik voel geen tactiek bij haar. De positionering is wat vaag. Ze heeft weinig gewicht in de groep en laat haar stem pas te laat horen. Ik kan alleen niet om dat objectieve heen, dat ze niks deed met de jukeboxen en bleef treuzelen. Het blijft in mijn hoofd zitten en ook dat Robindtc ook zo was. Van die berichten die veilig zijn. Ja, misschien is dat haar tactiek als Mol, ik moet ook niet van het perfecte plaatje uitgaan.

KingLennart
Als het over tactiek gaat dan zou deze man daar wel iets van weg hebben. Dat is namelijk zijn verstrooidheid. Hij neemt foute dingen over, hij heeft gelogen in een van de openbare sommen van opdracht 1 (en anders liegt hij in zijn gedeelde vragenlijst). Het zijn steeds van die kleine dingetjes en dan toch een opdracht redden, de mastermind. Dus het is heel wisselvallig. Die verstrooidheid trekt hij overigens wel ver door als het echt gespeeld is, want zo vroeg hij vandaag nog aan JaccoS wie voorheen Mol zijn geweest en vervolgens noemt hij Swifty en MIJ! Dufaq meneer?! Dat is gewoon opzoeken. Doe je het erom of ben je zo. Als het het tweede is, dan kan het haast niet anders dan dat hij als eerste afvalt, hooguit als tweede. Ik bedoel hij heeft ook geen joker.

Vermoljoen
Ik verdenk hem omdat hij anders is dan in 2020. Hij komt zekerder over, wantrouwt mij minder. En duh, er is ondertussen wat tijd verstreken. Anderhalf jaar, dat is meer dan tien jaar in puberjaren. Hij neemt een hele neutrale rol in. Zoals bijvoorbeeld die ene cookie die hij op het laatst vond. Het is goed, maar het is ook maar 100 euro. Hij is sowieso minder aanwezig dan ik hem van toen ken, meer meegaand, minder initiatief. Maar ik wil niet alle conclusies trekken uit deze eerste week, hij zal in zijn fanatisme sowieso wel doorgaan en wie weet wordt dat nog ergens meer bevestigd of juist niet.

Lama
Dit was mijn schot voor de boeg Mol, maar ik betwijfel het nu wel wat meer. Hij is wel aanwezig en komt sociaal over, durft zelfs tegen de voltallige groep in te gaan. Zou een Mol dat echter al zo vroeg doen? Nou ja, als hij wist van onze fake opdrachten dan kon hij wel de held spelen, wanneer dat hoe dan ook werd geuit. Nu zijn we weer op een punt dat we zijn uitstel hebben vergeven. Qua acties is hij natuurlijk net zo schuldig aan de 0 euro als Swifty, maar ook deed hij het in opdracht 2 niet geweldig en in opdracht 3 naar zijn zeggen wel. Ja, er valt wat voor te zeggen en niet, maar meenemen in de test doe ik sowieso.

Verder heeft nu dus bijna iedereen een joker. Bubbles zelfs twee. Toch speel ik wel met de gedachte of ik die in ga zetten, want ik geloof ergens dat ik wel boven gemiddeld aan informatie heb. Sowieso heb ik ieders lijstje en misschien ook een voordeel met dat ik verdacht ben voor sommigen. Daarbij denk ik dat niet alle kandidaten er zo vol in zitten als ik. HIDM wel, Vermoljoen wellicht ook, maar Lennart, Kaaasje, Bubbles? Ik bedoel ik heb toch niet met geluk 2020 gewonnen? Dan kan ik toch niet afvallen in de eerste ronde?
Kom op Chardo! Doe het voor Jon van Eerd!  :D



Ja, nu wel, dus graag please, meneer Nico ::love::

Kom maar door!

De zenuwen gieren al weer door mijn lijf...

Op hoop van zegen: kom maar door met de test!

Daar ga je Chardo:
Dan is hier je eerste gym gevecht. Op naar Victory Road ::ok::

And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO21AS] De Geheime Biechten
« Reactie #11 Gepost op: 20-12-2021, 00:56:52 »
Een update van JaccoS:

Hallo, hallo, hallo!

Aflevering 1 van Wie is de Mol Online All Stars zit er bijna op, en de kans dat het mijn laatste aflevering is is best groot. Ik noem het, de Jokerramp. Je leest er zo van alles over, maar laten we eerst terug gaan naar 30 oktober.

Ik had in de ochtend een volleybalwedstrijd, daarna heb ik geluncht en gedoucht, en toen kon ik eindelijk RN bezoeken. Ik opende mijn lievelingsforum, en zag daar een gloednieuw prachtig board staan. Ik klikte er op, en met mijn ogen dichtgeknepen en mijn hand voor het scherm zocht ik naar iets van een promo zonder dat ik al iets zag. Dat lukte best goed, ik kwam terecht in het Stars Board topic. Er stond een video, die ik direct ging bekijken. Halverwege stopte ik, ik ging oortjes halen want ik verstond er niks van. Toen ik de oortjes in deed herkende ik al wat stemmen, Chardo, Vermoljoen, Swifty, en mijn eigen stem. Het filmpje was afgelopen, en toen ging ik maar kijken naar de topics. Toen kwam ik er achter wie er allemaal meedoen. De locatie van ons avontuur zag ik bij de titel van 1.1:

1.1 - Welcome to Faeröer Market
Omg, daar zijn we dan, in Faeröer, de eerste opdracht. Ik las de uitleg, en begrijp er werkelijk niets van. Ik was al vergeten hoe ingewikkeld opdrachten kunnen zijn. Ik las het nog een keer, maar er bleef niet echt veel hangen. Ik keek in het topic, en zag dat Brent iets postte over jokers, ik postte meteen dat ik naar dat kraampje toe ging. Maar die kraampjes zijn natuurlijk niets meer dan afleiding, had ik moeten weten. Ik wou gewoon te graag een joker, terecht.

Ik zat in een team met Lennart, gezellig! Lennart is een van de kandidaten met wie ik regelmatig contact had vorige editie, dus ik vond het al meteen fijn. Al loog hij vorige editie wel vaak tegen mij, dat ben ik nog niet vergeten ::hypocriet::

Poes, poes, poes, poes, poes, poes. Deze titel zou al een spamkraam kunnen zijn. Ik vond dat wel een leuke opdracht vorig seizoen, dus ik had er zin in! Toen ik op gegeven moment de opdracht eindelijk begreep, ging het alsnog niet goed. Mijn algemene Mol Online kennis is namelijk niet heel goed, en die van Lennart nog slechter. Uiteindelijk hebben we er twee goed geraden (eentje dankzij Swifty). Geen geweldig resultaat, maar het voordeel van dit spel is dat je wanneer je iets niet goed doet, je verdacht wordt, en dat dat je kansen op een groen scherm groter maakt. Ondanks dat doe ik niet aan nepmollen, maar vreselijk balen als iets dankzij mij mislukt doe ik ook niet.

1.2 - Gestrand
Voor deze opdracht heb ik mij niet veel ingezet, Catshee was het mastermind van deze opdracht (haha), en ik liet hem lekker zijn gang gaan. Uiteindelijk wist hij het niet, dus ging ik maar wat codes noemen (niet geschoten is altijd mis). Catshee had het uiteindelijk nét te laat goed, dat klinkt natuurlijk als een ideale molactie, maar ik geloof echt niet dat hij het is. Ondanks dat hij een van mijn schot-voor-de-boeg-mollen was, maar daar kom ik later op terug.

1.3 - Tunnelvisie
Kijk, dit soort opdrachten vind ik leuk. Het is spannend, het gaat om troeven, je mag lekker egoïstisch zijn, heerlijk! Vorig seizoen liepen dit soort opdrachten voor mij heel goed af, maar nu... In mijn envelop zat een jokermunt, die jokermunten zijn de enige zekerheid voor een voordeel die je hebt in een opdracht, dus ik ga me daar maar op focussen. Op gegeven moment moest ik gaan, en kwam ik niet voor de deadline online. De rest had nog niks besloten, dus doe ik maar voor de lol '3 jokermunten voor Jacco.' Als zij het ook vergeten heb ik jokermunten, en ik kan zeggen dat ik het voor de groep deed vanwege mijn theorie. Alleen later dacht ik hmmm, ik wil niet al meteen bekend staan als die egoïst. Daarom deed ik later wat voorzichtiger. Ik was ook bang dat ze mij vanwege mijn actie eruit zouden gooien bij de samensmelting. Daarom kwam ik bewust niet online, omdat Lennart waarschijnlijk ook niet online zou zijn, en 3/4 het moest gaan posten. Dat gebeurde daadwerkelijk ook, en daarom mocht De Mol iemand kiezen. Wat ik vermoedde is ook daadewerkelijk gebeurd, de Mol koos voor Catshee. En toen heb ik iets heel erg slims gedaan!
Want het was inderdaad De Mol die dat heeft gekozen, en waar ik in vorige keer om de tuin werd geleid door Spacy toen De Mol niet in de chat kon komen, wou ik daar nu wel wat uithalen. Ik heb namelijk een foto, 6 minuten na de post van MV, gemaakt, met wie er allemaal online waren. Dat betekent dat als de Mol binnen 9 minuten voor de post van MV, dat naar hem heeft gestuurd, de Mol in die lijst staat. Natuurlijk is dit niet waterdicht, want het kan ook zijn dat MV het nummer van de Mol heeft, maar ik vind het toch wel heel interessant.
HIDM, Bubbles, Kaaasje, Vermoljoen en Swifty. Zij waren toen online. Chardo was online op Discord, dus dat kan ook. 4 minuten voor de post van MV heb ik ook een foto gemaakt van de online-lijst van RN, toen stonden HIDM en Bubbles er niet bij, dat maakt de kans dat zij het zijn net iets kleiner. Deze theorie duwt me verder een tunnel in!

Bij de stops gedroeg ik me dus iets minder egoïstisch, als iemand anders eentje wou die ik ook wou, mocht die hem hebben. Achteraf gezien niet super slim, maar als er volgende week iets met gunnen kom kan ik dit in ieder geval als argument gebruiken. Mijn eigen kistje was vreselijk, ik moest al mijn jokermunten inleveren. Later kreeg ik er een van Lennart, maar die pakte Vermoljoen af. Het zat niet mee, en toen moest de Jokerramp nog beginnen.

Bondjes
Een bondje met iemand die je al goed kent is handig, dan zijn de opties Vermoljoen, Chardo en Lennart. Lennart vertrouw ik niet heel erg, dus ik zou mijn aandacht vestigen op Vermoljoen en Chardo. Nou was dat niet heel erg nodig, want Chardo kwam zelf al met de vraag of ik een prebondje zag zitten. Wie het eerst komt wie het eerst maalt, ja was dus mijn antwoord. En daar heb ik tot nu toe zeker geen spijt van. Voor mijn gevoel werkt dit bondje ontzettend goed. We hebben samen alle vragenlijsten geregeld, hij heeft een excel gemaakt van de vragenlijsten, ik heb mijn puntensysteem doorgestuurd. Ik durf hem nog niet 100% te vertrouwen, maar het gaat zeker de goede kant op. Vermoljoen vroeg wat later ook of we gingen samen werken, ja dat vind ik prima. We delen af en toe wat informatie, zoals onze stops, en omdat ik hem verdenk is het handig om contact met hem te hebben.

Wie is de Mol?
Het minst leuke aan Mol Online vind ik het zoeken naar de Mol, maar het is een klusje dat moet gebeuren. Het liefst doe ik het zo snel mogelijk, dan ben ik er maar vanaf. Iets dat mij kan helpen dat doel te bereiken is mijn puntensysteem. Vorige editie zei het dat Dennis wel eens de Mol kon zijn. Ik heb er dus vertrouwen in dat het werkt. Tot mijn ontzettend grote verbazing was de nummer één Swifty. Die verdacht ik eerst totaal niet. Vermoljoen en Lama waren twee en drie, niet perse verassend. Kaaasje op plek vier, Chardo op plek vijf. Lennart op plek zes, HIDM op zeven, Catshee op acht en Bubbles op negen.

Mijn hoofdverdachte staat hoog op deze lijst, namelijk op twee. Samen met Catshee was Vermoljoen mijn schot-voor-de-boeg-Mol. Het is gewoon een gevoel, de enerzjie. Bij Vermoljoen is dat gevoel gebleven, de vibe die ik krijg bij zijn posts, alles in mijn hoofd schreeuwt MOL MOL DAT IS DE MOL!!! Over de ret twijfel ik wat meer. HIDM, Catshee en Bubbles zijn het in ieder geval niet, hopelijk.

Ik ga toch even een volledige ranking maken, dat is leuk voor later:
1. Vermoljoen
2. Kaaasje
3. Lama
4. Chardo
5. Swifty
6. Lennart
7. HIDM
8. Bubbles
9. Catshee

Ik twijfel heel erg, maar dit is denk ik een prima lijst.

Jokerramp
Ik ben een fan van troeven, al helemaal van opdrachten met troeven. Maar er is wel een grens, en die is deze aflevering overschreden. Wat ik belangrijk vind is dat iedereen evenveel kans maakt op de jokers, en dat is in 1.1 niet het geval geweest. De mensen uit 2015 en 2020 maakte kans op een joker, maar de rest niet. Over 1.3 heb ik niks te klagen, ik heb dat gewoon niet goed gespeeld. Maar die opdracht heeft mij wel een vreselijk nadeel gegeven. Lennart en ik zijn de enige kandidaten zonder joker. Alle acht anderen hebben er minstens één. Een echte jokerramp. Mijn collega in deze ramp, Lennart, heeft mij tot mijn verbazing een testvraag gedeeld. Die had hij blijkbaar. Heel aardig van hem. Ik heb die niet met Chardo gedeeld. Niet om zijn kans om naar de volgende aflevering te verkleinen, maar zodat wanneer hij niet eerlijk is, niet nog iemand deze testvraag krijgt. Ik hield het dus lekker voor mezelf.

De test
Ik ben zoooooooo'n idiooooooooooooot. Ik had echt meer moeten nadenken over op wie ik mijn test ging invullen. Ik heb wel het meest op Vermoljoen ingevuld hoor, dus als dat daadwerkelijk klopt ga ik wel door denk ik. Maar ik heb teveel op Lama ingevuld, en te weinig op Kaaasje. Tijdens de test had ik opeens het idee dat ik op Lama moest invullen, geen idee waarom, maar dat ging ten koste van Kaaasje. Als zij het is en ik lig er nu uit, dat zou zo frustrerend zijn. Daarnaast had ik vanwege de Jokerramp het gevoel dat ik bijna niet kon spreiden, maar zoveel is één vraag ook weer niet natuurlijk. De test heb ik misschien ook wat te gehaast gemaakt, ik was na 5 minuten al klaar, wat voor aflevering 1 echt heel snel is.

Ik ben nu al meer dan een uur bezig, dus ik ga afsluiten. Misschien komt er later nog een biecht waarin ik alle kandidaten even langs ga.
Ik hoop het zo ontzettend erg, maar ik durf het niet met zekerheid te zeggen. Toch ga ik dat doen:

Tot volgende week! ::bravo::

And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO21AS] De Geheime Biechten
« Reactie #12 Gepost op: 20-12-2021, 00:57:28 »
Kinglennart heeft de test ook gemaakt:
Nou... heb mijn test gemaakt...

Het voordeel van het vooraf weten van een testvraag heeft me misschien iets geholpen. Maar ja, omdat echt iedereen het kan zijn... ik ga straks even de kleuren in de pot tellen  ;D

Swifty ziet het spel van de andere kant, en het is zwaar!
Poeh zeg! Als kandidaat meespelen is wel even andere koek! Net de test gedaan, wat een stress! Maar daarover straks meer.

Eerst even over de geweldige openingsweek. Die markt, wauw! Tof dat er weer zoveel forummers meedoen met kraampjes actief houden en zo :D Erg leuk dat er oude proeven terugkomen. En daarbij 2 nieuwe leuke proeven. Lastige keuzemomenten in de tunnel, en een fijn potje Mastermind.

Mijn probleem deze maand is tijdgebrek, helaas. Te druk op het werk, en teveel gedoe met rechtszaken mbt huis en zo. En dan komende week ook nog een congres, waardoor ik maandagavond en dinsdag overdag vrijwel niet online kan zijn. Normaal is dinsdag mijn vrije dag, en daar heb ik deze week veel gebruik van gemaakt, vooral op de markt.

Mijn doel op de markt was om het einde te halen met mijn bom, en ondertussen niet teveel lijsten weggeven aan anderen. Ik had me ingedekt door aan Lama en Chardo heel expliciet de laatste lijsten te beloven.
Helaas helaas hebben die 2 toch teveel tijd gerekt, met dat gedoe rondom de 'gekidnapte' Vermoljoen en discussies over wie er door mocht. Nja, uiteindelijk bleek dat we het helemaal niet af konden maken, want zelf de eindkraam weggesleept, bah.
Dat betekende wel dat ik op lijstjesjacht moest na sluiting van de markt. Ik heb er uiteindelijk 7 gekregen.
HIDM had mij aangeboden te helpen met lijsten, want hij had ze allemaal. Suf genoeg was ik dat aanbod vandaag helemaal vergeten, en heb ik de test gemaakt zonder die 2 laatste lijsten.

Omdat ik zo lekker fanatiek was op de markt vond ik het niet erg om er bij de tunnel snel uit te liggen. Ik had natuurlijk wel kunnen bedenken dat er een tweede laag zou zijn. Ik zit er duidelijk nog niet genoeg in, dat ik daar niet aan gedacht had. Goed van Bubbles dat zij dat wel door had. Leuk om met z'n vieren de anderen in te moeten schatten. Fijn dat we daar goed in waren en dat ons dat geld en een joker per persoon opleverde ;D
Bij de Mastermind zat ik in een slimme groep, en we hebben dat dus erg goed gespeeld.

Qua contacten heb ik vooral veel met HIDM gechat. Ik durf hem wel te vertrouwen geloof ik, al weet je het bij hem nooit helemaal zeker. Hij twijfelde ook een beetje aan mij, gezien mijn chaotische spel. Fijn dat ik toch een beetje verdacht ben, want op voorhand was ik bang dat niemand zou geloven dat ik nog eens de Mol zou zijn. Ik heb inderdaad wat chaotisch gespeeld her en der, gewoon mijn hoofd er niet helemaal bij. En af en toe bewust achterover leunen, bijv bij Mastermind, ik moet ook weer niet te fanatiek lijken.

En toen was alles gespeeld en was het tijd voor de test. Ik had gewoon niets genoteerd gedurende de week, ik heb vandaag eerst van alles op een rijtje gezet. Mijn innerlijke radar gaf veel Mol-vibraties bij Chardo en Vermoljoen aan. HIDM, KingLennart en JaccoS zie ik niet zo als mol. Catshee mogelijk wel, maar daar weet ik te weinig van. Kaaasje, Lama en Bubbles zitten wat in het midden.

En toen op hoop van zegen de test maar aangevraagd. Vijftien vragen, hoe ga je dan spreiden, en hoeveel tijd wil ik ervoor nemen? Ik moest meer opzoeken dan ik dacht. In mijn overzicht stond wel 'bus 1' of 'bus 2' maar ja, dan is de vraag welke bestemming had de bus van de Mol, pfff, toch weer opzoeken. Het aantal gokken bij Mastermind, en wat er in de envelop bij het molboekje zat, dat heb ik maar gegokt.
Achteraf, na het insturen, ben ik gaan turven. En toen bleek dat ik minder op mijn gevoel af moet gaan. Ik heb gewoon geen enkel antwoord dat past bij Catshee. Maar 1 bij KingLennart, en slechts 2 bij JaccoS. Ook op Lama maar 2, of evt 3 als hij 2 jokermunten in zijn envelop had.
Dat maakt de kans dat ik afval vrij groot. Maar mocht ik doorgaan, dan heb ik kostbare info over vooral Catshee. Het is spannend! ::hyper::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO21AS] De Geheime Biechten
« Reactie #13 Gepost op: 20-12-2021, 00:58:24 »
Een reeks van Hidm:

Aflevering 1 - Biecht 3 deel 1

Ik schrijf dit vlak voor ik mijn eerste test ga maken. Ik twijfel nog enorm wat ik precies ga doen. Deels zal ik het ook van de vragen af laten hangen, en ik heb wel wat globale ideeën over mogelijke Mollen.

Ik kijk terug op een fantastische eerste aflevering, ik weet niet of ik het ook zo hard naar mijn zin heb gehad in een forumspel! De hype is heel real ::hyper:: Ik begon de zaterdagochtend met een flinke kater van een halloweenfeestje de nacht ervoor. Die moest gelukkig al snel plaatsmaken voor pure spanning, opwinding en enthousiasme toen de promo online kwam en een uur later het board openging. Geweldige cast en een prachtige opening met de Food Market.

Ik zat bij mijn favoriet Kaaasje in een duo, en wij mochten jukeboxen zoeken en D*N's liedjes verder zingen. Het was heel gezellig dat ze erbij was hoor, maar ze heeft letterlijk 0 goede antwoorden gegeven en verder alleen maar tijdgerekt. Waar is de fanatieke Kaaasje die veel geld voor de pot verdient gebleven? Kom ik later op terug. Bubbles en catshee gingen eigenlijk best wel goed, 1000 euro verdiend is heel netjes. Maar goed, het is nog vroeg en zij hadden maar 3 deelopdrachten dus ook wel maar 2 dingen die gelukt zijn uiteindelijk. Swifty en Lama daarentegen hebben er helemaal niks van gebakken. Sommen die verkeerd uitgerekend worden, overzichten die niet kloppen, eigen eindkraam weggesleept, het was een zooitje. En uiteindelijk heeft dat hele enveloppenspel dus niks uitgemaakt. Sowieso had ik toen alle lijsten gelukkig al (en vast niet alleen ik). Chardo en Vermoljoen hadden natuurlijk die leuke jokeractie, en Chardo heeft daarbij ook tegen mij gelogen. Ik vond het vanaf het begin al een raar verhaal dus heb het in eerste instantie gewoon genegeerd en gefocust op de jukebox waar we toen stonden. Maar toen er steeds meer gepusht werd ging ik toch vermoeden dat ze een geheime opdracht hadden zoals in 2020, en Vermoljoen bevestigde dat meteen aan mij. Daardoor wist ik toen Chardo mij een paar minuten later geruststelde dat ze echt niks zouden krijgen, dat hij tegen me loog. Geeft natuurlijk niet, maar wel goed om te weten. En uiteindelijk werd Vermoljoens verhaal over de jokers ook bevestigd door D*N toen hun opdracht geslaagd was. Vermoljoen lijkt dus wel te vertrouwen, Chardo wat minder (al zou ik het zelf ook gedaan hebben natuurlijk). Lennart en Jacco moesten de katten zoeken die wij via de catphone doorkregen. Jacco deed het qua zoeken beter dan Lennart, die vooral zorgde voor chaos en het allemaal niet leek te zien of begrijpen. Uiteindelijk hebben ze er maar 1,5 goed geraden. Die halve door Swifty (weer verdacht), waar Jacco dan meteen op dook met het goede antwoord (ook verdacht). Mols in deze opdracht: Lama, Swifty, Kaaasje, Jacco, Lennart en misschien Chardo en Vermoljoen. Al hebben die op het laatst nog wel wat cookies gevonden (en verdenk ik ze sowieso niet, daarover later weer meer).

Bij de tweede opdracht gingen de meeste mensen vrij makkelijk mee in mijn verdeling van de bedragen, alleen catshee had nog een ander plan dat qua bedragen niet zo veel scheelde. Wel trok hij mijn plan om het meeste geld bij de langste code te doen in twijfel, wat achteraf inderdaad niet ideaal bleek te zijn omdat de codes doorgedraaid werden. Dat kan onmols zijn, maar omdat het om kleine verschillen gaat vind ik het eigenlijk juist wel weer een beetje verdacht. Bij ons ging het wel goed, Bubbles en Vermoljoen deden iets minder actief mee maar niemand heb ik echt zien mollen in ons groepje. We hadden dan ook de kortste code en die hebben we ruim binnen het aantal pogingen gehaald :D Bij de code van 6 heeft vooral Lennart het dus goed gedaan, minpuntje voor hem. Geld verdienen neem ik in deze fase nog wel met een korreltje zout, maar uiteindelijk gaat het natuurlijk wel optellen. Lennart zakt iets maar is zeker nog een optie. Bij de code van 8 ging een hoop mis, met name Jacco en catshee vind ik daar verdacht. Jacco neemt verkeerde codes over en catshee komt een paar seconden na de deadline met het juiste antwoord. Gaat daarover ook niet echt in protest nadat Mollenvanger hem in eerste instantie toch goedkeurt en dan weer afkeurt, ondanks het foutje dat hij had gevonden. Mijn opmerking dat voor dat foutje nog gecompenseerd zou kunnen worden, wordt vakkundig genegeerd door alle partijen. Oh ja, en dan zou ik bijna het begin van de opdracht vergeten. catshee 'brak' het spel met zijn loophole en alles moest omgegooid worden waardoor we flink vertraging opliepen. Dat lijkt heel kandidaats, maar dit is All-Stars en ik sluit zeker niet uit dat hier toch meer aan de hand is. Niet per se dat het allemaal van tevoren bedacht is, maar dat ze er te laat achterkwamen en catshee de loophole dan maar even moest 'ontdekken' bijvoorbeeld.

Ik ben tevreden met hoe ik de derde opdracht heb kunnen spelen. Allereerst kreeg ik bericht dat in de envelop bij mijn bruine molboekje een joker zat, wat een cadeautje! ::bravo:: Ik had nog even afgewacht met een kleur kiezen, en bruin vond ik uiteindelijk van de overgebleven boekjes de mollerigste kleur maar verder helemaal niet over nagedacht dat er zoiets aan zou kunnen hangen. Even gecheckt bij Mollenvanger en het is een echte joker die me niet kan worden afgepakt, wat heerlijk. Omdat ik al een joker op zak had wilde ik verder vooral voor geld gaan, maar als er nog meer jokers verdiend gingen worden dan moest er ook wel eentje voor mij bij zijn natuurlijk. Paar keer gelogen over mijn envelop en bordjes en uiteindelijk met 6 munten over de finish gekomen. Nog een joker erbij 8)
Hier vielen vooral bus 1 en Bubbles me op. Chardo, Jacco en Lennart konden geen deadlines halen en kostten de pot geld. Bubbles stapte vrijwillig uit en bleek daarmee in een positie te komen waarin ze ons moest voorspellen. Altijd handig voor een Mol, maar ze heeft dat vervolgens eigenlijk wel goed gedaan. Bovendien zette ze zichzelf door die keuze even onnodig in de spotlight, terwijl ze verder wat meer op de achtergrond bleef. Swifty stapte zelfs vrijwillig uit op het moment dat het geld zou opleveren als de Mol achterbleef. Ultieme afleidingsmanoeuvre voor een verschil van 750 euro in de pot of valt ze hier toch door de mand als kandidaat?
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO21AS] De Geheime Biechten
« Reactie #14 Gepost op: 20-12-2021, 00:58:41 »
Aflevering 1 - Biecht 3 deel 2

Er zijn me nog veel meer dingen opgevallen hoor maar het is allemaal veel te veel om op te noemen. Ik heb de afgelopen week ook veel contact gezocht met mijn medekandidaten en iedereen wel even gesproken. Echte bondjes heb ik met Lama en Vermoljoen. Ja, die Lama waarvan ik van tevoren nog aangaf hem totaal niet te vertrouwen tenzij ik zijn Mollenmania zou kunnen worden. En eigenlijk lijkt het er nu wel op dat dat toch is gelukt. Hij kwam zelf met het voorstel voor een bondje, en ik heb hem eerlijk gezegd dat ik dat alleen zag zitten als ik niet een van zijn sidebondjes zou worden zoals hij er in 2017 zo veel van had. Al snel raakten we aan de app, en hebben we een heel nuttige en gezellige samenwerking opgebouwd. Ik weet niet zeker of ik hem 100% kan vertrouwen maar ik krijg het gevoel van wel en uit onze gesprekken haal ik ook wel echt heel sterk het gevoel dat hij niet de Mol is. Ik kan er helemaal naast zitten en dan speelt hij het briljant, maar ik denk echt niet dat iemand zo snel en ongefilterd kan liegen zonder gaten in zijn verhaal. Als het klopt dat hij niet de Mol is heb ik daar denk ik wel een voordeel mee, want volgens mij wordt hij door anderen best wel verdacht. Ik heb een beetje rondgevraagd naar wie mensen verdenken, en daar zal ongetwijfeld in gelogen worden maar zijn naam komt best wel veel terug als verdacht of in ieder geval niet als onverdacht. Hetzelfde geldt voor Kaaasje en Bubbles, maar die verdenk ik wel. Lama is mijn belangrijkste bondgenoot en ik zou het super vinden om samen met hem ver te komen.
Met Vermoljoen werk ik ook samen en voorlopig vertrouw ik hem. Hij heeft het jokerverhaal meteen eerlijk met me gedeeld (nadat ik hem daar bijna in een impuls bij genaaid had ::schaam::) en vertelt ook dingen door die anderen hem vertellen, zoals Chardo die met niemand wilde delen dat ze jokers konden verdienen. Vermoljoen wilde graag de Mol zijn en denkt dat hij het ook goed had gekund, en dat denk ik ook. Ik ben wat minder zeker van zijn betrouwbaarheid dan die van Lama, maar ik denk voorlopig niet dat hij de Mol is. Hij nepmolt wel, dus dat kan goed van pas komen als hij kandidaat is.
Met Bubbles heb ik alleen in het begin van de week kort gepraat op mijn initiatief. Ze reageerde lief en gezellig maar wilde ook meteen mijn inschrijflijst hebben ::rofl:: Na die zakelijke transactie heb ik haar niet meer gesproken. Overigens deed ze er echt lang over om haar lijst te sturen nadat ze die van mij had, lekker sketchy. Gevoelsmatig vind ik Bubbles nog steeds heel verdacht, maar ik moet toegeven dat ze meer geld heeft verdiend dan anderen in deze eerste aflevering en dat ik haar op basis van feiten nog niet echt als Mol kan aanduiden. Maar ze heeft zich dus ook nog erg op de achtergrond gehouden. Ze zegt dat ze de Mol niet wilde zijn omdat ze liever speurt en steeds finales verliest. Dat is best een geloofwaardige reden om het niet te willen doen, misschien zoek ik er weer te veel achter maar juist daarom geloof ik dat dus ook weer niet per se.
catshee heb ik ook niet veel gesproken, een paar korte berichtjes uitgewisseld. Hij lijkt een fanatieke kandidaat maar er zitten ook veel haken en ogen aan. Telkens gebeuren er weer dingetjes bij hem waarvan je zou denken dat het wel vergezocht is om dat als mols te zien. In een fase waarin het opzetten van een geloofwaardige dekmantel het belangrijkst is vind ik dat opvallend. Ik hou hem in de gaten.
Bij Swifty ben ik al de hele week aan het flipfloppen. Eerst dacht ik dat ze het niet nog een keer wilde zijn, toen juist dat ze het wel nog een keer zou willen proberen, dan toch weer niet. Als ik alleen naar de opdrachten kijk en niet meeneem dat ze al een keer de Mol is geweest doet ze gewoon verdacht, punt. Maar, en dat is een grote maar, haar actie om juist op dat moment uit te stappen bij Tunnelvisie is dan weer een groot minpunt als Mol. Ik blijf op Swifty letten maar voorlopig denk ik niet dat het nodig gaat zijn om veel op haar in te zetten in de test, omdat de groep haar niet zo lijkt te verdenken.
Met Kaaasje heb ik na 1 week alweer een hele rollercoaster achter de rug. Ze kwam op het begin heel anders op me over dan de Kaaasje die ik me herinnerde van 3 jaar geleden, en uitte ook meteen haar wantrouwen in mij door al mijn bondjes in 2018. Ze leek boos toen ik haar achterliet bij Tunnelvisie. Dat was ook niet helemaal random, ik ben gewoon blijven loten tot 1 van de 2 vrouwen eruit kwam omdat ik met Lama en Vermoljoen samenwerkte en de dames allebei vrij hoog op mijn verdachtenlijst staan. Terecht dus ook dat ze me niet geloofde maar meteen daarna was het ook wel weer goed of zo ??? Ze ontweek mijn vraag of ze de Mol wilde zijn in eerste instantie, en later kwam er toch uit dat ze wel wilde deze keer. Daarna hebben we gezellig gekletst en ik heb van o.a. Jacco en Lama gehoord dat ze dat ook met de anderen doet. Ik dacht eigenlijk dat ik Kaaasje snel af ging kunnen strepen, maar het tegenovergestelde lijkt nu het geval te zijn.
Chardo verdenk ik op het moment niet. In onze eerste gesprekken zag ik in hem gewoon de Chardo die ik een beetje ken en die ik als geïnformeerde kijker aan het werk heb gezien in 2020. Alles voelde erg kandidaats aan, en nadat ik dat bij hem aangegeven had begon hij juist allemaal gekke dingen te doen. Het zou kunnen hoor, en dan speelt hij het erg slim, maar zoals het deze week liep lijkt hij me geen Mol. Hij liegt dus wel tegen me, maar zolang ik dat weet is het niet zo erg en kan ik gewoon voorzichtig contact blijven houden.
Jacco vertrouw ik niet. Ik heb af en toe wat met hem gepraat en hij zegt niet te willen nepmollen. Dat kan als Mol gevaarlijk zijn om te zeggen, zeker als je vervolgens best wel wat geld laat liggen en stomme foutjes maakt in de eerste week. Ook heeft hij zijn test gemaakt zonder ook maar 1 keer om mijn lijst te hebben gevraagd. Ik ben dan ook niet zo verdacht, en ik heb hem ook niet om de zijne gevraagd, maar het lijkt me dat je toch wel alle lijsten zou willen hebben. Slordig foutje van de Mol of heeft hij mijn lijstje al van iemand anders gekregen? Die van hem heb ik van Lama en Chardo gekregen. Met Lama heeft hij alleen de eerste helft uitgewisseld, Chardo wist me zijn complete lijst te geven. Daar schijnt sowieso al een connectie te zitten. In de opdrachten lijkt hij soms aan te sturen op verkeerde dingen en hij valt precies genoeg op, niet te veel en niet te weinig. Daardoor stond hij in mijn middenmoot, maar alles bij elkaar opgeteld is hij toch wel echt gestegen. Lama verdenkt hem nog sterker dan ik, zegt zelfs al bijna zeker te zijn dat Jacco het is. Dat lijkt me een beetje overdreven, maar ik ga ook wel op hem spreiden.
Met Lennart heb ik als allerlaatst pas contact gezocht. Hem ken ik het minst en hij kent mij ook niet, en dat bleek ook wel uit onze interacties. Volgens mij begrijpen we elkaar nog niet helemaal. Ik heb Lennart deze week vooral zien klunzen en hij zet zich neer als iemand die geen overzicht kan houden en erg onnozele fouten maakt. Voorlopig lijkt het me iets te over the top, maar hij kan zich natuurlijk aan het indekken zijn en een Milouska willen doen. Dat werkt dan misschien nog ook, want Lennart wordt door anderen vaak genoemd als een onverdachte kandidaat. Ik durf het nog niet aan om hem helemaal niet mee te nemen in de test. In mijn persoonlijke contact met hem vind ik hem trouwens wel heel aardig en grappig.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO21AS] De Geheime Biechten
« Reactie #15 Gepost op: 20-12-2021, 00:59:08 »
Aflevering 1 - Biecht 3 deel 3

Ik heb deze biecht even snel geschreven om te voorkomen dat ik na de test ineens nog tot nieuwe inzichten kwam, vandaar dat het misschien niet zo overzichtelijk is en ik heb een heleboel achterwege gelaten. Er zijn zo ontzettend veel indrukken en informatie op me afgekomen deze week, waardoor het echt een chaos is in m'n hoofd maar ik ook denk dat ik de puzzel uiteindelijk op moet kunnen lossen. Ik praat in ieder geval met iedereen een beetje, en met een aantal best wel veel. Ik denk dat het me toch wel goed van pas komt dat ik er al die jaren bij ben geweest. Ik weet ook echt nog wel veel van de eerste 5 seizoenen. Niet dat ik denk dat de rest niet allemaal met elkaar praat, maar ik voel me echt wel op mijn gemak om iedereen aan te spreken en het voelt helemaal niet awkward of zo. Juist heel gezellig en leuk. Ik ben ook best wel open in mijn gesprekken met iedereen, omdat ik ook denk dat het meeste dat ik tegen ze zeg helemaal niet zo uitmaakt en mijn spel niet in de weg gaat staan. Het enige dat niemand hoeft te weten is wie mijn echte verdachten zijn, dus ik hussel de namen steeds wat door elkaar en vertel elke keer iets anders. Zelfs bij Lama en Vermoljoen ben ik nog wat terughoudend in het delen van mijn echte verdachten, omdat dat volgens mij de enige informatie is die er uiteindelijk écht toe gaat doen. Dat Vermoljoen en vooral Lama mijn belangrijkste bondgenoten zijn vertel ik natuurlijk ook niemand (behalve dat ik Lama wel vertel van Vermoljoen), maar om dat helemaal geheim te houden wordt uiteindelijk lastig dus ik ga er niet panisch over doen. Lama wil het wel echt geheim houden en dat wil ik ook wel proberen, maar daar was hij zelf vorig seizoen niet zo goed in :P Ik weet natuurlijk niet of ik ze helemaal kan vertrouwen, maar dat maakt me ook niet zo uit zolang ik wat aan ze heb en ze niet helemaal weten wie mijn echte verdachten zijn en dat is voorlopig zeker zo. Als ik uiteindelijk moet kiezen, heeft Lama voor nu mijn absolute loyaliteit.

Voorlopig zijn mijn hoofdverdachten Bubbles, Kaaasje en Jacco. catshee en Swifty zitten er ook nog bij, maar na wat rondgevraagd te hebben denk ik dat ik op die twee nog wat minder in hoef te gaan zetten. Bubbles is eigenlijk nog steeds vooral op gevoel, als die volgende aflevering niet molt gaat ze heel ver zakken. Lennart sluit ik ook nog niet uit. Op dit moment denk ik niet dat Chardo, Vermoljoen of Lama de Mol is, en als dat klopt hoop ik dat zij door anderen wel veel verdacht worden. Mocht het toch 1 van die 3 zijn, dan denk ik Vermoljoen.

Leuk trouwens dat ik penningmeester ben geworden, ik wil ook wel echt een beetje voor het geld gaan sparen dit seizoen. Al heb ik in Tunnelvisie wel voor 1300 euro minder in de pot gezorgd, maar daar ben ik dus niet voor afgestraft en volgens mij word ik ondanks dat nog steeds niet veel verdacht. Ik heb dan ook op andere plekken best wel wat geld verdiend en ben een voormalig Mol.

Ik kom later wel weer terug om het een en ander nog wat meer toe te lichten, nu moet ik snel een test maken. Ik laat een beetje van de vragen afhangen hoe ik het ga verdelen, maar eigenlijk wil ik al mijn 6 mogelijke Mollen een beetje meenemen. Bubbles, Kaaasje en Jacco dus wel het meest.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO21AS] De Geheime Biechten
« Reactie #16 Gepost op: 20-12-2021, 01:00:54 »
Catshee zijn gifjes zijn weer scherp voor aflevering 1:
Biecht 1.2 -  Bleu de Boules

Dusssssssssss.... Aflevering 1...

Hier sta ik dan. Vlak voor aflevering 2. In mijn eentje. En of ik doorga? Dat is echt een groot vraagteken. Ik weet het niet, ik wil het niet weten. Maar lachen, dat zou het wel zijn. Maar goed, volgende aflevering (als ik die haal) moet ik er dus werk van maken. Deze aflevering was echt een blöde boel. Geen zak voor elkaar gekregen en echt huilen met de pet op. Dus volgende aflevering moet ik echt mijn best gaan doen, dan gaan we er voor werken!


Deze test was echt een loterij, ik heb gespreid op 5 mensen en nog heb ik er 9 gemist waar ik ook over wilde spreiden. Het was echt beun. Maar toch, zo lang ik maar door ben. Want dan, gaan we de volgende aflevering helemaal los! Dan ga ik echt wat doen. Deze week heb ik eigenlijk alles overgeslagen wat ik echt had moeten doen.

Opdracht 1.1?


Ik weet dat we op een markt waren, maar snapte er de ballen van...


Aflevering 1.2

Was ik licht gefrustreerd met MV... Oke heel eerlijk, ik heb een uur cijfers in een reeks van acht zitten pluggen en niks paste en toen ik zag dat ik verkeerde feedback had gekregen heb ik hier een uur alles bij elkaar gevloekt... Maar was wel leuke vrijdag hoor...

Dus dat gezegd hebbende, kwam het eigenlijk dus wel goed uit ;) Want als we goede feedback hadden gekregen had ik poging 13 gewoon 800 euro voor de pot verdiend. Nu heb ik verdenking op me, zonder iets d'r voor te doen en dat doe mij goed. Ik wil namelijk niet nepmollen maar elke keer als er wat misgaat heb ik toch een stomme glimlach op mijn smoel...


Aflevering 1.3

Uhm... Ik ga voor de pot. Busje komt zo? Ik weet niet, maar iedereen verdacht behalve mij? Nou ja, waar iedereen staat? Ik weet het niet. Maar ik geniet van de opdracht en van de mensen en hoop oprecht dat ik volgende aflevering haal ::rofl::

Ik weet ook niet wat ik doe! LOL ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::

Dus ja, aflevering 1... Ogen uitgekeken...


I'm so FUNNY!

Dus toch nog wel geld verdiend deze aflevering, ben ik trots op. Geen idee wie de mol is en hopelijk gewoon door en verder was dit mijn biecht hoor :P Wilde trouwens serieus op 1 persoon inzetten want dat was lachen geweest en lachen daar gaat het leven om ofzo...


Verder nog even audio ofzo. Voor de liefhebber? Oke, ik was even weg voor een social drink en daarom is deze biecht zo slecht, maar toch audio! Luister hier! Voor Ferrero Roché ;)

Zaterdag, 6 November, Ferrari eilanden - Biecht 1.2
Ik wou rappen van mijn debuut album "vieze beats voor mensen die schoolziek zijn" maar durfde niet... SORRY!

Doei!


Iemand heeft twijfels over zijn keuze om geen jokers in te zetten:
Een snelle gedachte voor ik er straks misschien uitvlieg. Volgens mij heb ik sommige verdenkingen van anderen verkeerd ingeschat en ik had minstens 1 joker in moeten zetten.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO21AS] De Geheime Biechten
« Reactie #17 Gepost op: 20-12-2021, 01:03:10 »
Vermoljoen zijn biechten van aflevering 1:

Biecht 1.1 - "Welcome to Faeröer Market"

Lieve geheime biechtstoel,

Nadat ik van de scouts kom en weer achter mijn laptop zit, probeer ik deze opdracht nog eens door te lezen en het deze keer wel allemaal te onthouden.  ;D Wat een geweldige opdracht om mee te openen trouwens, hoe chaotisch die ook is. Enorm leuk om deze opdracht eens vanuit een andere rol te kunnen spelen.  ::bravo:: Deze keer samen met Chardo vanuit de controlroom en daar maken wij zelfs kans op een joker!

Het jokeravontuur
Chardo en ik kunnen een joker verdienen door de meerderheid van de kandidaten te lokken naar kraampje A (6). Als we de meerderheid van de kandidaten lokken naar kraampje B (66), dan verdienen we 500 euro. Sorry, maar in deze eerste aflevering is een joker mega handig en wil ik daarvoor gaan, zeker als het maar om 500 euro gaat. Chardo denkt er ook zo over en samen overleggen we over hoe we dit gaan aanpakken.



Ik stelde voor om te zeggen dat er (zogezegd) een extra spelelement is en op basis van vragen uit het formulier de mensen met antwoord X naar A moeten en de mensen met antwoord Y naar B. Hier is dan (zogezegd) geld mee te verdienen. Dan is het enkel nog een kwestie van een vraag te kiezen waarvan we zeker zijn dat de meesten naar A zullen gaan, maar zullen anderen wel volgens waarheid handelen en gaan ze dit vertrouwen? Hierna kwam Chardo met het voorstel om te doen alsof er een stroomstoring is en we niets meer kunnen doorgeven totdat er minstens 5 mensen naar kraampje A gaan om de reserve stroomtoevoer aan te zetten. En om het dan nog als een opdracht met een moeilijkheid te laten klinken, mogen we de locatie van die kraam enkel met 5 woorden beschrijven. Dus dan hoeven we ook geen geld te verantwoorden dat niet in de pot komt en zal niemand iets van onze jokers weten.

Dit vond ik een perfect idee, want op deze manier is de groep eigenlijk al bijna verplicht om mee te werken. Dus we besloten dit te plaatsen, maar opeens kwam er ook nog eens de doos van Pandora waarbij alle kraamnummers in volgorde gingen wisselen. Hierdoor werd kraampje 6 veranderd in kraampje 91 en verzonnen we dat we een nieuwe kans kregen van de spelleiders om kraampje 91 te omschrijven in 5 woorden omdat anders de hele opdracht gedaan zou zijn als wij ‘niet meer kunnen helpen’  ;D Door HIDM werd het nog wel eventjes spannend, maar uiteindelijk gaan er 5 kandidaten naar kraampje A dus onze joker is binnen!  ::cheerleader::



….Ah nee wacht, blijkbaar moeten de overige kandidaten nog naar kraampje B. Tijd om weer opnieuw creatief te zijn!  ::rofl:: Ik dacht meteen aan een nieuwe stroomstoring, maar dat zou misschien voor een tweede keer wel voor wantrouwen kunnen zorgen. Dus kwam ik bij een dief die onze kaart is komen stelen en dat de kandidaten die ons eerder niet hebben geholpen bij de stroomstoring ons nu moeten helpen met het krijgen van een nieuwe kaart bij kraam 31 (eerder 66). Daar zou dan een persoon staan (MV/Dennis) of een kaartenverkoper die ons een nieuwe kaart kan brengen. Of dat ze de dief daar zouden treffen en kunnen laten oppakken. Iets in die aard.

Op basis hiervan kwam Chardo met het idee om één iemand van ons te laten ontvoeren naar kraam 31 en dat de overige drie kandidaten naar daar moeten gaan om te kunnen helpen. Om de ernst nog groter te maken zou degene die ontvoerd is de linker- of rechterhelft van de kaart bij zich hebben, dus dan mag degene die nog over is enkel de helft van de kaart nog lezen.

Dit was best geloofwaardig en een nog beter plan, dus deden we dit. Het heeft best lang geduurd door het geaarzel van Lama, die dit (terecht) niet vertrouwde, maar uiteindelijk gingen de drie kandidaten naar kraam 31 en waren onze jokers binnen! FEESTJEEEEEEEEEEE!  ::cheerleader:: ::cheerleader:: Oh wacht, de groep komt dit blijkbaar nu al te weten. Nou ja, oeps hihi!  ::pinokkio::



Chardo heeft er nog wel even een leugen bovenop gegooid om onze schuld nog iets minder erg te maken, mij allemaal goed. Terwijl jullie hiervan bekomen ga ik even genieten van mijn welverdiende joker ;D

De opdracht
Voor de rest van deze opdracht deed ik mijn best om zo goed mogelijk de kraampjes te omschrijven zodat de medekandidaten op de juiste locaties aankomen. Door de stroomstoring en mijn ontvoering is er wel een hoop tijd verloren gegaan, dus ik hoop dat dit mij verdacht zal maken.  ::jaja:: Er waren heus wat andere manieren die ook hadden kunnen werken en minder lang zouden duren (al was het wel gewoon afhankelijk van HIDM, Lama (die ons niet vertrouwden) en de rest van de groep). Naast mezelf een beetje verdacht op te stellen heb ik natuurlijk ook op de anderen gelet.  ;)

Bubbles en Catshee moesten 3 duels doen, elk duel kon 500 euro opleveren als ze correct zouden inschatten wie zou winnen. Dit duo was door het minder aantal kraampjes dat ze nodig hadden minder actief dan de rest en viel daardoor niet echt op. Uiteindelijk verdienen ze wel 1000 van de 1500 euro, dus dat hebben ze best goed gedaan! Deze kandidaten waren echter wel verantwoordelijk voor het nadeel dat de doos van Pandora met zich meebracht, dus dat is wel iets dat ik als verdacht zou kunnen bestempelen.  ::vergroot::

Lama1997 en Swifty leken tijdens de opdracht enorm goed bezig te zijn en goed op dreef te zijn, maar achteraf gezien heeft het helemaal niets opgeleverd. Naast het oplossen van de sommen waarbij ze hulp van de groep nodig hadden, moesten er ook enveloppen worden achtergelaten om inschrijfformulieren te kunnen winnen. Hierdoor hadden ze veel kramen die gelokaliseerd moesten worden en bracht dit af en toe wel wat chaos met zich mee. Zeker wanneer posts over het hoofd werden gezien of genegeerd (zoals ook wel vaker gebeurde bij andere duo’s). Dit gebeurde wel een aantal keer bij Lama, maar ach ja het zal wel oké zijn zeker?



Er is hier echter één ding dat me niet meteen opviel tijdens de opdracht (wel erna), maar wel een enorm sterke aanwijzing is naar Lama1997 als Mol.  ::vergroot:: Bij de eerste som kwamen ze namelijk aan 16x5 als uitkomst. Samen is dit 80, maar volgens Lama is dit blijkbaar 90 en zo wordt kraam 90 weggesleept. MAAR als Mol weet hij dat als Pandorakraam 21 (terwijl er ondertussen al bij Bubbles en Catshee daarover werd gesproken) geopend zou worden, dat alle kraamnummers van volgorde zouden wisselen. Laat nu net de oplossing van het volgende kraampje 7 zijn en dit volgens de nieuwe telling 90 zijn! Lama heeft met andere woorden bij de eerste som het verkeerde kraampje laten wegslepen, meer nog: dit was het juiste kraampje van de volgende som!!  :o 700 euro weg. Mooi gemold. Dit maakt Lama1997 nog eens extra verdacht naast het feit dat ik zijn profiel al zeer interessant vond. Dit is de enige echte mogelijke sterke aanwijzing die ik heb kunnen vinden deze aflevering. Deze informatie besloot ik enkel met HIDM te delen.

Ook over Swifty is er wel wat te zeggen. Bij de tweede som had ze per ongeluk 6x1 gedaan in plaats van 6+1 waardoor bijna ons jokerkraampje (en dus automatisch ook de verkeerde uitkomst) zou worden weggeslepen!!



Ik had dit meteen gezien en besloot niet meteen iets te zeggen en af te wachten wie er iets van zou zeggen.  ::vergroot:: Het is Catshee die er iets van zegt en dus weer iets onverdachter voor mij wordt. Bij de vierde som werden bijna alle antwoorden in het topic geplaatst, echter werd het overzichtslijstje niet altijd meegenomen. Als dit duo een beetje moeite had gedaan, had deze som best nog wel gevonden kunnen worden, maar toch geeft Swifty de som op waardoor ook Lama er geen moeite meer heeft ingestoken. Ik geef toe, dit komt wel door de drukte en alle haast aangezien er nog veel enveloppen moesten worden achtergelaten.

Bij het duo HIDM en Kaaasje viel HIDM me positief op, maar Kaaasje een beetje minder. Ze gaf via gesprekken met mij na de opdracht aan weinig overzicht te hebben waardoor ze niet goed kon volgen. Goed excuus  ::vergroot:: De 450 euro die dit duo verdiende is volledig dankzij HIDM, maar ook niet te vergeten is dat Kaaasje natuurlijk wel hielp bij het doorgeven van kraampjes aan ons en er naartoe te gaan. Ook bij het doorgeven van katten aan Lennart en Jacco hielp ze mee. Zij is na deze opdracht dus een moeilijke kandidaat om in te schatten voor mij, want tijdens gesprekken met haar komt ze wel enorm oprecht en sympathiek over.

Bij Lennart en Jacco was het één en al chaos. Wat. Een. Ramp. Lennart kwam bij mij over als een kandidaat die graag wil nepmollen, maar dit gewoon zo slecht doet dat het ongeloofwaardig wordt.



Jacco deed het al wat beter, maar ook hij slaagde er niet in om rust te bewaren en duidelijk te communiceren met Lennart en de rest van de groep. Deze twee kandidaten schrap ik nog niet meteen van mijn verdachtenlijstje, maar zijn ook niet mijn hoofdverdachten.

Conclusie: De grote verdachten na deze opdracht zijn Lama en Swifty, maar ook Kaaasje komt hier verdacht uit de hoek. Lennart en Jacco zouden het eventueel ook nog kunnen zijn, maar dat zie ik niet meteen gebeuren. Bubbles en Catshee deden het zeer goed, enkel het nadeel van Pandora kan ze verweten worden. Chardo werkt makkelijk mee aan de jokers, maar dat is volgens mij niet omdat hij de Mol is, maar wel omdat hij net zoals in 2020 fanatiek in het spel staat en er volledig voor wilt gaan.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO21AS] De Geheime Biechten
« Reactie #18 Gepost op: 20-12-2021, 01:03:27 »
Biecht 1.2 - Tunnelvisie

Deze opdracht hoort natuurlijk thuis in een spel als deze en is bovendien ook verwerkt in een erg leuk thema ondanks ik niet meestal fan ben van dit soort items-opdrachten!  ::bravo:: Aan de andere kant is het wel jammer dat deze opdracht er nu is, want nu zullen naast Chardo en ik meer mensen een voordeel kunnen hebben in de test.

Ikzelf zit in bus 2 met HIDM, Kaaasje, Bubbles en Lama. Het zou natuurlijk mooi meegenomen zijn als ik zelf nog een joker kan bemachtigen, maar ervoor zorgen dat zo weinig mogelijk mensen een joker zullen krijgen is toch wel mijn prioritair doel. Sowieso moet je in dit soort opdrachten niet te hebberig zijn of teveel de aandacht op jezelf schuiven. Bij stop 1 was ik dus één van de kandidaten die een voorstander was om de 2 jokermunten random te verdelen en zeker niet aan één kandidaat te geven. Dankzij de loting bemachtig ik er eentje, dus dat is al mooi. Bij de andere bus is er wat meer overleg en doen ze uiteindelijk hetzelfde, maar niet voor de deadline. Verdacht hoor!  ::vergroot::

Bij stop 2 moet er iemand achtergelaten worden. Je zou meteen denken dat dit nadelig is, maar het kan ook voordelig zijn. Misschien maak je dan achter de schermen ook kans op een voordeel zoals bijvoorbeeld FrankLapidus en Convans in het eerdere seizoen dit jaar? Zelf wil ik dit risico niet lopen en gewoon zolang mogelijk in de bus blijven en invloed hebben op de opdracht. Door mijn aanwezigheid in een voetbalstadion die avond, ben ik in deze discussie niet zo actief geweest. Gelukkig was ik nog net op tijd online om te vermijden dat ik eruit zou gaan door op Kaaasje te stemmen. Terwijl verschillende kandidaten de inhoud van hun enveloppe delen, doe ik dit voorlopig nog niet. Het heeft ook niets met jokermunten of geld te maken, dus ook niet relevant. Swifty vind ik hier wel onverdacht,  want als ze zich als Mol heeft opgeofferd, dan heeft ze hier vrijwillig 500 in de pot gebracht (dat na het seizoen erin komt).

Bij stop 3 moeten we kiezen tussen het verdelen van 3 jokermunten onder de 4 kandidaten of 500 voor de pot. Ik vind die jokermunten wel interessant en aangezien Bubbles aangeeft er geen te willen hebben, is dit makkelijk te doen. Verdachte actie van Bubbles die hier als Mol 500 euro niet in de pot laat komen.  ::vergroot:: In de andere bus gaan ze voor 500 euro. Mooi!  ::bravo::

Bij de samensmelting moeten we iemand van onze bus achterlaten en een vertrouweling kiezen die 3 jokermunten zal mogen verdelen. Bubbles offert zichzelf op om achter te blijven, dus die keuze is alweer makkelijk gemaakt. Al heb ik hier wel echt grote vragen bij, want volgens de loting van Lama zou ze dan op minstens 5 jokermunten komen en dus bijna een joker… Maar goed, ik houd haar niet tegen! Als vertrouweling hebben we eigenlijk ook al rap voor Lama gekozen, die dan de jokermunten zou loten. In de andere bus missen ze ALWEER de deadline. Bende mollen!



Maar goed, de Mol heeft dus gekozen wie de bus wordt uitgezet en dat is Catshee. Je kan je nu afvragen of de Mol zichzelf uit de bus zou zetten of niet? Ik denk het niet, want je wilt toch nog impact hebben op de rest van de opdracht?

Bubbles is achtergebleven en mag haar jokermunten nog verdelen over de rest van de groep. Dit vermoedde ik al want toen zij zei dat ze eruit wilde, vroeg ik me af of je vrijwillig jokermunten kon doorgeven aan anderen aangezien je je jokermunten mee de bus uitneemt. Dus ik had dit gevraagd aan MollenvangR maar kreeg een best vaag antwoord. Uiteindelijk heb ik dus geen moeite gedaan om te proberen onderhandelen met haar, ook omdat het dan sowieso in het topic zou moeten. Uiteindelijk krijg ik er twee van haar, dus was het ook niet nodig geweest. Het contact dat ik met haar heb opgenomen in verband met de vragenlijsten (zie daarover later meer) is hier nog goed van pas gekomen. Dankjewel, Bubbles!  ::bravo:: Hiermee kom ik op 4 jokermunten. Nog maar 2 nodig voordat ik een joker heb, en vooral ervoor zorgen dat ik het einde dan haal!

Ik probeer na te denken over de stops die er zijn en welke nuttig zouden kunnen zijn en welke niet. Dit kan je allemaal nog eens omdraaien door omgekeerde psychologie enzo, maar ik kan het proberen. Van mijn envelop weet ik al dat ik zeker NIET moet uitstappen bij stop 8.
1. Eerlijk zullen we alles delen -> jokermunten kunnen uitdelen aan anderen? Niet interessant.
2. Een investering in de toekomst? -> Een voordeel (joker?) voor een latere aflevering? Zou ik geen nee tegen zeggen.
3. Tijdelijk interessant -> TIJDelijk interessant. Dit zal wel een tijdsvoordeel in de test zijn? Bwaaa, niet echt interessant.
4. De hoofdprijs betalen…? -> Hoofdprijs en betalen in één zin. Kans op een vrijstelling voor geld uit de pot? Ik vind dit heel dubbelzinnig en eng klinken, dus doe maar niet.
5. Transparant zijn kan later wel, toch? -> Transparant? De finalevrijstelling is toch doorzichtig? Interessant hoor!
6. Regeren is vooruitzien. -> Informatie over één van de volgende opdrachten? Interessant, maar zou toch liever jokermunten krijgen.
7. Kieskeurig? -> Klinkt als een dilemma. Ik zou deze wel leuk vinden.
8. Grote stappen, snel thuis? -> Die gaan we dus zeker niet doen. Deze klinkt niet goed en dankzij de inhoud van mijn enveloppe weet ik dat ik hier best niet uitstap.
9. Ben jij de mol van 2020? -> 2020 is het seizoen waar ik uitkom. De Mol zou kunnen klinken als iemand die gaat saboteren, dus misschien is dit een pak-af? Voor deze stop wil ik gaan!

Ik geef aan dat ik stops 5 en 9 interessant vind. Stop 2 vond ik ook interessant, maar die gun ik mijn goede vriend HIDM wel! Nadat Chardo en ik hebben besloten dat hij naar 5 mag en ik naar 9, was ik niet zo heel blij met de reactie van Jacco die even doodleuk komt zeggen dat hij ook 9 wilt!



Sorry, maar dat is te laat. Zo werkt het niet. En zelfs als het niet zo was, Jacco heeft al een stop gehad en ik niet, dus dan lijkt me het sowieso al rechtvaardiger dat ik dan eerst mag kiezen. Ach ja, waarschijnlijk is dit een actie van hem om een reactie uit te lokken, want dat is altijd wel interessant om te doen. Ik heb je door! Ik ben best blij met stop 9, want die spreekt me wel het meeste aan en daarmee heb ik ook meteen vermeden dat ik naar stop 8 gestuurd zou worden, waar ik allesbehalve naartoe wil gaan.

De discussie met Lama die plaatsvond was wel oprecht en daar was ik ook wel echt net als Chardo even boos om. Maar aangezien wij zelf eigenlijk een beetje de schuldigen zijn gezien die stroomstoring en ontvoering waardoor we jokers kregen, heeft hij dit op deze manier ergens wel slim uitgespeeld want hij vermoedde ook wel dat er iets niet klopte op de markt.

Dan maar eens over stop 9. Wat een geweldige stop voor een kandidaat die nog maar 2 jokermunten nodig heeft! Helaas is het niet helemaal uitgedraaid zoals het had moeten gaan.  :( Ik kon jokermunten afpakken van anderen totdat ik er genoeg had voor één joker. Elke jokermunt die ik zou afpakken, zou de pot 50 euro kosten. Dat is in dit spel helemaal niets, dus dat heb ik natuurlijk gedaan! 2 jokermunten had ik nog nodig. Enige lastige is dat ik niet onbeperkt kan stelen. Van zodra ik bij iemand zou stelen die er geen (meer) had, zou ik niet meer kunnen verder stelen. Hmmm.

Ik twijfelde tussen 1 munt van Jacco en 1 munt van Lama of 2 jokermunten van Jacco. Omdat bij Jacco zijn stop redelijk transparant leek te zijn, dacht ik dat hij er dus sowieso 2 moest hebben (eentje van stop 1 voor de samensmelting en eentje van Lennart), dus koos ik ervoor om er 2 bij hem te pakken. Lama is gestopt bij twee stops na de samensmelting en wist ik helemaal niets zeker van, maar hij had er wel sowieso 2 vlak voor de samensmelting. Doordat ik dus niet wist wat erna met hem is gebeurd, vond ik dat te risicovol. Afpakken van HIDM was uiteraard geen optie. Hem moet ik echt te vriend houden. Ik koos er dus voor om 2 jokermunten bij Jacco te stelen.

Jacco bleek uiteindelijk bij die stop waarbij hij 2 jokermunten moest uitdelen zijn eigen bezittingen te moeten weggeven in plaats van er gewoon uit te delen. Dus had hij er maar eentje op zak, heb ik 5 jokermunten en dus geen joker. Helaas.



Gelukkig heb ik wel nog mijn joker van de markt en als ik straks gewoon in aflevering 3 sta, dan is dit helemaal geen ramp (aangezien ik dan in test 1 eentje zou inzetten en in test 2 eentje).  ::ok::

And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO21AS] De Geheime Biechten
« Reactie #19 Gepost op: 20-12-2021, 01:03:48 »
Biecht 1.3 - Gestrand + Socialising en verdenkingen

Gestrand
Bij de opdracht ‘Gestrand’ heb ik er bewust voor gekozen om me een beetje op de achtergrond te houden, maar het wel heel goed te volgen. Wie stelt er wat voor en is dit een goed idee?  ::vergroot:: Gewoon, rustig toekijken.



Onze groep heeft de makkelijkste code van 4 cijfers, dus dit moet sowieso goedkomen. HIDM neemt hier duidelijk de leiding in en komt steeds met goede voorstellen. Ook bij de verdeling van de geldbedragen was hij degene die het voorstel 550-800-650 deed en dat werd terecht dikgedrukt door de groep. Al deze goede acties maken hem niet verdacht, maar kunnen ook als Mol zo zijn om goodwill te kweken, want een 4-cijferige code oplossen zou waarschijnlijk sowieso wel lukken. Maar op die manier kan je natuurlijk alles omdraaien. Ook Swifty probeert goed mee te werken, maar door het werk van HIDM had zij niet meer zo heel veel in te brengen. Bubbles was een beetje meer afwezig, dus moeilijk in te schatten. Als kandidaat kan ze een persoon zijn met een druk leven overdag, als Mol kan ze gewild hebben niet al te veel in te brengen.



De andere groepen hadden het al een beetje moeilijker met hun codes. Ik zie Catshee die echt zijn best doet en Kaaasje die ook wel probeert het goed te doen. Lama heeft ongeveer hetzelfde gedrag als Swifty in onze groep; niet afwezig, maar ook niet super aanwezig. Jacco komt soms een beetje warrig over, maar dat zie ik meer als een kandidaat die echt verstrooid was. Dit zou als Mol denk ik niet helemaal nodig zijn. Lennart komt af en toe met goede voorstellen, maar overlegt niet altijd met de groep. Dit zou kunnen passen in zijn moltatctiek van warrige en verstrooide kandidaat, maar zou ook even goed zijn persoonlijkheid kunnen zijn.  ::vergroot:: Chardo hanteert hier volgens mij dezelfde tactiek als die ik hier heb gebruikt en kijkt aandachtig toe en doet soms eens iets, maar niet helemaal op eigen voorstel.

Conclusie: Lama, Swifty, Kaaasje en Lennart zijn na deze opdracht verdacht. Chardo en Bubbles zijn moeilijk in te schatten. Jacco, HIDM en Catshee doen hun best als kandidaat en zijn niet verdacht.

Socialising
Nadat het spel begon, ging ik al meteen wat contacten leggen en anderen zeggen dat ik het leuk vind dat ze erbij zijn. Zo stuurde ik eerst Chardo een berichtje, want wij komen uiteraard uit hetzelfde seizoen. Ik hoopte dus met die gemeenschappelijke factor toch wel iets met hem op te bouwen gedurende het spel om samen 2020 zo goed mogelijk te vertegenwoordigen en wat informatie te delen. Hetzelfde met Jacco aangezien wij de minderjarigen zijn ;D  Ook kreeg ik een berichtje van HIDM. Met hem heb ik veruit de meeste gesprekken deze aflevering. We praten eigenlijk over zo goed als alles wat er gebeurd en bespreken alle verdachte zaken en delen informatie. Met elkaar spreken we af dat we een verborgen pact sluiten waar niemand anders van afweet. Hij lijkt me op het eerste zicht niet de Mol te zijn, maar wel een kandidaat die niet zomaar lichtjes over geld wilt gaan en er wel voor wil gaan. Met hem heb ik een heel sterk pact en wil ik echt gedurende het hele spel eerlijk zijn.  ::jaja::

Een dag na de start begin ik ook al met het verzamelen van vragenlijsten. Dit in de eerste plaats omdat ik zo snel mogelijk die van iedereen wil hebben zodat ik altijd goed kan spreiden en altijd de antwoorden van mijn (hoofd)verdachten bij de hand heb. Tegelijkertijd ook omdat de vragenlijsten een rol spelen tijdens de marktopdracht, want Swifty en Lama kunnen enveloppen achterlaten bij verschillende kraampjes. Ik wil natuurlijk niet meteen een achterstand oplopen. Ik vind het eigenlijk niet zo heel erg als iedereen mijn vragenlijst heeft, want dan kunnen anderen makkelijker vragen op mij invullen en dus met andere woorden verkeerd. Aan de andere kant is het natuurlijk ook wel handig als niet iedereen alle vragenlijsten heeft zodat men misschien mogelijk de vragenlijst van de Mol niet heeft en dus sneller eruit zou kunnen gaan. Ook doe ik dit nu al om zeker met iedereen al eens contact te hebben gehad en een eventueel gesprek te kunnen starten. Dus stuur ik een groot deel van de groep een berichtje waarin ik vraag hoe ze er tegenover staan om onze vragenlijsten uit te wisselen en wat blablabla (wat ik ook echt meende) om sympathiek over te komen.

De vragenlijsten van Chardo, Jacco en HIDM had ik uiteraard al, maar op die manier kom ik ook aan de vragenlijsten van Catshee, Lama1997, KingLennart en Kaaasje. (Leuke anekdote tussendoor: ik nam het bericht van Catshee als basis en bewerkte dat bericht steeds per forumlid en voegde er wat aan toe om het persoonlijker te maken. Bij Kaaasje vergat ik echter om de naam Catshee te veranderen in haar naam, dus dat was wel even pijnlijk ::rofl:: oeps!) Bij medebelg Bubbles besluit ik er nog wat extra bij te zetten en eens te polsen naar een mogelijke samenwerking om zo ook meer aansluiting te hebben met de ‘oudere’ garde. Ze reageert positief op mijn berichtje en ook met haar wissel ik onze vragenlijsten uit. Swifty wilde graag nog even wachten tot na de marktopdracht, maar na de afloop daarvan wissel ik ook met haar onze vragenlijsten uit. Eerste doel is al geslaagd: alle vragenlijsten bemachtigen.  ::ok::

Zelf heb ik eigenlijk niet veel gegeven om de vragen die pas na aflevering 4 worden gesteld. Enkel Kaaasje en KingLennart wilden hier liever nog mee wachten, dus na aflevering 3 moet ik nog eens even bij hun gaan aankloppen hiervoor.  ::jaja::

In de gesprekken na de opdrachten en voor de test gaat het vooral om het uitwisselen van informatie rond de opdracht ‘Tunnelvisie’. Ik ben erin geslaagd alle informatie te bemachtigen en in mijn overzicht te kunnen verwerken. Dus dat is helemaal top  ::bravo::


 
Verdenkingen
Mijn hoofdverdachten na deze aflevering zijn Lama1997, Swifty en Kaaasje. En eigenlijk alle drie om dezelfde redenen: niets opgebracht op de markt, niet afwezig op de markt maar ook niet super aanwezig en een interessant molprofiel met een sterke moltactiek. Lama1997 steekt hier zeker bovenuit door de verdachte actie in verband met kraam 90 op de markt.

Bubbles, Catshee en JaccoS zijn voor mij twijfelgevallen. Die eerste twee kandidaten heb ik nog niet zo heel erg actief bezig gezien, maar hebben wel al aardig wat geld verdiend. Bubbles is voor mij een groot twijfelgeval doordat zij niet echt opvalt. Als Mol lijkt ze overal mooi tussendoor te glippen, maar als kandidaat kan ze ook oprecht een leven te hebben waarin ze niet altijd heel actief tijdens dit spel kan zijn. Catshee stuurde mij ook al nadat hij zijn inschrijfformulier ‘s avonds had verstuurd meteen de ochtend erna al een herinnering om mijn formulier ook nog door te sturen. Erg kandidaats vind ik. Ook komt hij steeds met opmerkingen en ideeën die echt kandidaats zijn. Kijk bijvoorbeeld naar hoe hij opdracht 2 al meteen tot stopzetten krijgt (of het moet een spelletje tussen hem en de hosts zijn). Echter kan een Mol in de eerste aflevering vertrouwen willen kweken en zou het allemaal een groot toneel kunnen zijn, toch zie ik hem meer als een kandidaat doordat het toch wel aardig wat dingen zijn. JaccoS is voor mij vooral een twijfelgeval doordat veel in mij zegt dat hij het niet is door zijn gedrag, maar puur kijkend naar de feiten kan ik hem nog niet afschrijven. Voorlopig dus gewoon netjes in het midden van het lijstje.  ::jaja::

Voorlopig niet verdacht zijn voor mij Lennart, Chardo en HIDM. Lennart is voor mij één grote nepmol die dit als zijn tactiek als kandidaat gebruikt. Als dit vanaf volgende aflevering zou minderen, zou hij wel eens kunnen stijgen op mijn lijstje. Chardo is voor mij weer de fanatieke kandidaat van 2020 die er alles zal aan doen om zover mogelijk te geraken en het de Mol niet te makkelijk te maken. HIDM is voor mij veruit het minst verdacht. Hij heeft echt stress voor de test en is ook echt enorm oprecht als kandidaat en dat merk ik enorm aan onze gesprekken. Als hij dit acteert, dan moet hij echt een carrièreswitch overwegen! Ook lijkt hij duidelijk voor het geld te willen gaan, ook al ging hij toch voor de jokers in de opdracht ‘Tunnelvisie’. Dat snap ik echt wel.

Conclusie: Lama1997, Swifty, Kaaasje neem ik mee in de test. Ook Bubbles houd ik in het achterhoofd en op de rest probeer ik ook goed te spreiden. 15 vragen zal het gedurende het hele spel een stuk spannender en moeilijker maken. Ook voor het spreiden is het echt niet makkelijk om in te schatten hoe je dit het beste doet.

Verdacht:
1. Lama
2. Kaaasje
3. Swifty
Twijfelgeval:
4. Bubbles
5. Catshee
6. JaccoS
Niet verdacht:
7. Lennart
8. Chardo
9. HIDM

Uiteraard speelt hier voor nu nog een groot buikgevoel in mee, maar zo zie ik het voorlopig. Ik denk dat ik klaar ben voor de test!  ::joehoe::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human