Aflevering 0 - Biecht 1
Jaaaaa daar zijn we weer!

Ik heb ontzettend veel zin in All-Stars, en al helemaal met deze fenomenale cast!

Ik kom dit spel natuurlijk in als voormalig Mol, maar ben van plan het als winnaar te verlaten.

Wel heb ik een afspraak met mezelf gemaakt: ik ga dit seizoen hoe dan ook mijn spelplezier en dat van anderen voorop zetten.

Nee Sandra, dat gaan we dus
niet doen!
Voor ik het spel in duik, moet me namelijk toch iets van het hart. Niemand die hier niet in geïnteresseerd is hoeft dit te lezen, maar ik wil het wel opschrijven. De afgelopen jaren heb ik niet lekker in mijn vel gezeten en ben ik, zoals veel mensen van mijn leeftijd, heel erg zoekende geweest naar wie ik ben en wat mijn plaats en waarde is op deze wereld. Al vanaf dat ik heel jong was heb ik mijn eigenwaarde verbonden aan hoe slim ik was. Ik vond mezelf niet stoer of knap maar wilde ‘er’ natuurlijk wel bij horen, dus ging ik compenseren door maar de slimste, de grappigste, de scherpste te proberen zijn. Richting het einde van de puberteit werd ik steeds zelfverzekerder over mijn uiterlijk, en ging ik daar veel waarde aan hechten. Nadat ik uitgegroeid was kwamen de zwembandjes weer terug en werd ik ook daar weer heel onzeker over. Ik schrijf dit nu op omdat dat heel onzekere en soms doodongelukkige zich af en toe ook geuit heeft in de manier waarop ik me opstelde op het forum en in spellen. In al die jaren is Realitynet voor mij best een belangrijke plek en onderdeel van mijn leven geworden. Ik heb een aantal van mijn beste vrienden en zelfs mijn partner hier ontmoet. Daarom vind ik het ook jammer als ik eraan denk hoe mijn worsteling met mezelf mijn ervaringen hier (en misschien ook die van anderen) soms negatief beïnvloed heeft. Een plek voor afleiding, ontspanning en gezelligheid werd af en toe een megafoon om mijn zelfhaat mee te overschreeuwen met een constante obsessie om maar de slimste, de beste, degene met het hoogste woord te moeten zijn – ook in forumspellen. Vooral in een Survivor of The Amazing Race had ik zo’n ongezonde drang om de beste en de slimste te moeten zijn dat ik alleen mijn manier van spelen als de juiste zag. Ik was natuurlijk maar een puber en af en toe best een iconische chaotische koning, maar ik denk er nog regelmatig aan terug of ik anderen op die manier niet hun spelplezier ontnomen heb, of erger nog persoonlijk gekwetst heb. Aan Mol Online 2018 heb ik wél enkel goede herinneringen, ik heb het daar zo ontzettend naar mijn zin gehad en het was een enorm fijne uitlaatklep. Ik vond het zo leuk om de Mol te zijn en iedereen voor de gek te houden, dat had ik als megafan vanaf 2005 altijd al eens willen doen. Als kind speelde ik heel vaak Wie is de Mol met mijn vriendjes en ik fantaseerde het hele jaar door over hoe het zou zijn als ik ooit mee mocht doen aan het echte programma en de Mol zou zijn. Het klinkt misschien heel suf, maar omdat de kans dat dat ooit gebeurt nihil is voelde de Mol Online - een spelletje op een internetforum - als een droom die op een bepaalde manier toch een beetje uitkwam. Op dat moment wist ik nog niet dat ik een tikkende tijdbom was en daar ben ik eigenlijk alleen maar dankbaar voor. Wie is de Mol maakte mij als jongetje altijd heel gelukkig en ik heb nog steeds ongekend veel liefde voor het programma en het concept. Uiteindelijk moest ik volledig vastlopen met mijn studie en enorm donkere gedachten ervaren om eindelijk de hulp te zoeken die ik nodig had en die misschien wel mijn leven gered heeft. Mijn zoektocht is nog lang niet ten einde, maar ik ben in ieder geval onderweg en heb weer zin in het leven. En dus ook om dat samen met deze leuke community te vieren, zoals weer een keer in de vorm van een spel! Ik heb geleerd dat ik er mag zijn ongeacht hoe slim, knap, grappig, slank, etc. ik ben en ik hoef niemand iets te bewijzen. Ik doe alleen nog maar mee voor het plezier en het maakt me ook écht niet uit of ik nou uiteindelijk de Mol ontmasker en win of juist volledig de mist in ga in aflevering 1. Ik ga volop mijn best doen en me volledig overgeven aan het spel. Uiteraard vind ik spellen nog steeds wel het leukst als ik in ieder geval probeer te winnen, anders doe je eigenlijk niet helemaal mee met het spel.
Dus oké, misschien dat ik dit af en toe nog wel ga doen

Let the games begin and may the best All-Star win!