Auteur Topic: [MO21AS] De Geheime Biechten  (gelezen 1752 keer)

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO21AS] De Geheime Biechten
« Reactie #60 Gepost op: 20-12-2021, 02:39:56 »
Biecht Hidm (komt nog)
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO21AS] De Geheime Biechten
« Reactie #61 Gepost op: 20-12-2021, 02:40:00 »
Biecht Hidm (komt nog)
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO21AS] De Geheime Biechten
« Reactie #62 Gepost op: 20-12-2021, 02:40:10 »
Biecht 5 - Chardo, Chardo en nog eens Chardo. Het kan toch niet meer anders?

Lieve geheime biechtstoel,

Na de test en executie

Zoals ik in mijn vorige biecht heb verteld, ben ik inderdaad all-in gegaan op Chardo (net zoals HIDM). We zitten nog steeds allebei in het spel, dus we zijn lekker vrolijk! Nu wil dat natuurlijk niet automatisch zeggen dat we ook effectief juist zitten, want Swifty zou volgens onze informatie ook all-in zijn gegaan...op HIDM  ???  Ik weet niet zo goed wat ik daarvan moet denken. Na de vorige aflevering snap ik dat ergens wel, maar op basis van al de rest kan hij het toch niet zijn?



Sowieso superjammer dat ze uit het spel ligt. We hebben af en toe wat gesprekken gehad over van alles en nog wat, maar nooit echt een sterke samenwerking gehad, omdat ik haar informatie niet altijd geloofde. Ik vond haar een heerlijke kandidaat in deze groep en vond het superleuk om na Zap! 3 weer samen met haar in een spel te zitten. Het ga je goed!  ::hug::

Na het invullen van de test was ik trouwens zeer tevreden. Ik heb geen fouten gemaakt en de tijd zit wel goed voor deze fase. Later zal het wel allemaal nog sneller moeten, maar voor nu was dit denk ik voldoende. Daarnaast denk ik ook een hint te hebben gevonden!
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Ik ben ergens wel trots dat ik alweer aflevering 5 heb gehaald. Dat is grotendeels ook te danken aan mijn goede samenwerking met HIDM, want we hebben volgens mij wel echt enorm veel aan elkaar. Soms is het wel eng dat ik hem zo vertrouw, maar het zit gewoon helemaal goed en het kan gewoon niet fout gaan. Daarnaast staat het 'speelbal trio' Chardo-Jacco-HIDM nu voor de helft van de groep, dus ook dat wordt zeer belangrijk. Jacco heeft vorige aflevering 13 vragen op mij ingevuld en moet mij blijven verdenken. Van Kaaasje en Catshee moeten we hopen en eventueel proberen uit te pluizen dat ze niet op Chardo zitten. We kunnen misschien nog proberen ze op de één of andere manier op een ander spoor te brengen mocht dat nodig zijn, maar dat is nog even afwachten. Het kan natuurlijk ook niet nodig zijn en in dat geval staat de weg naar de finale open. In het slechtste geval zit Kaaasje goed en gaan we echt enorm ons best moeten doen, want zij is zoooo snel in het invullen van die testen, om misselijk van te worden. Ik heb er nu al een beetje bang van en stress voor



Uitgezonden
Leuke opdracht met ook een leuke extra insteek! De Mol gaat natuurlijk proberen om de juiste locaties te ontdekken en zal dus eigenlijk voor één keer hetzelfde doel als de kandidaten hebben: veel geld verdienen zodat het achteraf uit de pot gaat. Aan het begin houd ik me hier nog een beetje op de achtergrond, vooral omwille van drukte buiten het spel om (en dat maakt mij volgens Chardo al tot een inactieve mol?  ::rofl:: ), maar ook omdat de Mol zich niet opeens anders zal gedragen en gewoon een beetje de aanwijzingen etc. zal willen afwachten om er niet meteen uit te vliegen.

Het duurt eigenlijk lang voordat de opdracht echt op gang komt, dus dat komt mij wel een beetje goed uit, want nu heb ik wat meer tijd om er eens deftig naar te kijken. Ik wil oprecht proberen voor die joker te gaan, maar ik vrees dat die al voor HIDM zal zijn. Toch besluit ik het één en het ander te proberen en zo bezoek ik dus locatie 2 en 8 waarvan eentje juist was. Toch nog even wat geld verdiend en ook al is het niet veel, het voelt toch wel goed om met deze tactiek eens wat geld te verdienen.

Chardo is uiteraard weer mols want hij lijkt echt actief bezig te zijn en wacht af met het bezoeken van locaties nadat hij echt zeker is. Dat voetbalstadion was dus tot ieders grote verbazing fout en dat zal voor hem wel een tegenslag zijn geweest. Fort Nassau was daarin tegen uiteraard juist en waarschijnlijk nog het begin van een poging om Jesper in te halen. 100 euro verdiend. Geen enkel probleem als Mol natuurlijk. Bij het letterwoord werd dankzij HIDM al heel snel duidelijk dat dit duikbrevet was, dus daar kon de Mol niet veel in tegen brengen.

Lukie4, Robindtc & D*N
Iets simpelere, maar ook zeker toffe opdracht met verwijzingen naar de oud-mollen  ::bravo::  Ergens hoop ik dat ze tijdelijk terugkeren voor deze opdracht, maar ik vrees van niet. Meteen na het plaatsen van de opdracht kreeg ik al van HIDM te horen dat Daan niet met mij in dezelfde groep wilde om mensen die twijfelen tussen ons een keuze te laten maken op deze testvragen. Ook Chardo zelf probeerde het al meteen via mij zo te regelen. Hij moet natuurlijk ook het kandidatenspel blijven spelen  ;)  Zelf vind ik het ook niet zo'n heel slecht idee, want met Jacco en eventueel nog anderen die mij verdenken zouden ze op die vraag ook juist kunnen hebben als wij in hetzelfde team zitten. Dus besluiten we dat HIDM en ik samen bij Lukie4 gaan. Dat wordt vast wel een leuke muziekopdracht!

Het was vreselijk om al die fragmenten te moeten luisteren en ik vreesde er al voor dat ik heel weinig zou herkennen doordat mijn muzieksmaak en die van Dennis erg kunnen verschillen. Ik bak dus eigenlijk helemaal niets van deze opdracht en ook de rest van de groep kan er helemaal niets van. Wie de Mol ook is, hij of zij heeft niet veel bijgedragen. Ook Chardo niet. En tja, daarmee is eigenlijk alles zowat gezegd. Na afloop van de opdracht heb ik nog uitgezocht welke antwoorden wel of niet juist waren en kwam ik tot de conclusie dat hij 200 van de 350 euro verdiende. Logisch als Mol. Lekker bezig!  ::bravo::  Wel opmerkelijk dat hij me na afloop van de opdracht zei zich bewust te hebben ingehouden om op die manier Kaaasje te laten doen. Logische verklaring, want tegen mij zegt hij dat hij Kaaasje verdenkt. En omgekeerd zeg ik ook dat tegen hem en Jacco. Wel lachen dat Jacco steeds tegen mij terugpraat over Chardo om hem verdacht te maken terwijl hij zelf niet doorheeft dat hij het is  ::rofl::



Test en executie
Dat Chardo de Mol is, lijkt nu wel een zekerheid. Je mag nooit te zelfzeker zijn in dit spel, maar ik geloof hier echt wel in. En het moet ook niet weer zo allemaal heroverwogen zijn zoals in mijn vorig seizoen waarbij ik Robin al vanaf het begin als een verdachte zag en meenam in de test. Toch bleef ik toen steeds twijfelen en twijfelen en alles opnieuw heroverwegen om zeker te zijn dat ik niets zou missen van andere kandidaten die mogelijk verdacht zijn. Daar heb ik ten eerste niet meer de tijd voor en ten tweede ben ik deze keer gewoon redelijk zeker hiervan.

Dus de opdracht is nu om de test echt zo goed mogelijk voor te bereiden en goed in te schatten of de rest al juist zit of niet. Ik heb alvast een apart excelletje met allemaal basic info over Chardo en uiteraard de standaard excel-bestanden over de opdrachten en afleveringen waarin ik vanaf deze aflevering enkel nog informatie over Chardo in bijhoud. Vorige aflevering deed ik al enkel de belangrijke details van hem bijhouden, maar wel nog de hoofdzaken van iedereen. Dat nu dus niet meer. Er is dus ook geen weg meer terug.

De concurrentie inschatten is dus ook één van de dingen waar ik rekening mee moet houden. Ik heb regelmatig contact met Jacco en hij zit dus op mij. Safe. Ook met Kaaasje heb ik contact en bij haar is het lastig inschatten. Bij haar ben ik dus eigenlijk een beetje HIDM verdacht aan het maken, vooral omdat ik weet dat zij er echt weer enorm van zou balen mocht hij weer de Mol zijn en ze het niet door zou hebben. Chardo probeer ik subtiel als onverdacht te beschouwen, vooral door gelijkenissen aan te tonen tussen dit seizoen en vorig seizoen. Ik zie haar wel echt als de meeste gevaarlijke concurrent, dus ik hoop echt zo hard dat ze Chardo niet verdenkt, maar ergens denk ik wel dat ze tussen mij en Chardo twijfelt... Ze is dus supermoeilijk om in te schatten. Daarnaast moet ik wel zeggen dat ik het steeds meer gevaarlijk vind hoe Catshee maar door blijft gaan zonder enige contact met anderen. Ik ben bang dat ik hem steeds onderschat en hij dus misschien wel eens juist kunnen zitten. Sowieso respect voor de manier waarop hij het spel speelt. Deze manier van spelen kan volledig in je voordeel uitdraaien, maar ook wel echt in je nadeel. Ik zou het denk ik niet durven. Ten slotte dan nog mijn partner in crime HIDM. Hij heeft deze week een joker en zit uiteraard net zoals mij in de Chardo-tunnel.



« Laatst bewerkt op: 21-12-2021, 10:50:36 door D*N »
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO21AS] De Geheime Biechten
« Reactie #63 Gepost op: 20-12-2021, 02:40:13 »
Citaat van: Vervolg
Na het invullen van de test heb ik nog een uitgebreid gesprek met Chardo waarin hij zegt de test 40/60 op Kaaasje en mezelf te hebben ingevuld. Daarnaast probeert hij me aan te zetten tot het verdienen van geld zodat hij mij kan schrappen, want hij heeft een hele lijst gestuurd waarin hij de mogelijke molacties tussen mij en Kaaasje vergelijkt. Dit heeft hij natuurlijk slim aangepakt, want door ook de mogelijke molacties van Kaaasje op te sommen zou hij mij kunnen laten twijfelen over of Chardo wel de Mol is. Volgens mij zou hij dit niet doen als kandidaat, want onze samenwerking is echt niet zo sterk zoals ik in het begin wel hoopte, maar door HIDM nooit werkelijkheid werd. Bovendien weet hij ook maar al te goed dat zolang Jacco nog in het spel zit het voor mij onmogelijk is om opeens veel geld te gaan verdienen. Ik ben echt trots op hem hoe hij dit kandidatenspel aanpakt als Mol  ::bravo::

Zo, dan ik bij deze weer helemaal uitgepraat en klaar voor de executie!  ::joehoe::

« Laatst bewerkt op: 21-12-2021, 10:50:58 door D*N »
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO21AS] De Geheime Biechten
« Reactie #64 Gepost op: 20-12-2021, 02:41:16 »
Hidm stuurt Catshee na de executie dat ze hem door hebben:
Ik ben weer zo in de war ::rofl::

Ik blijf bij Kaaasje denk ik, maar HIDM maakt me nu weer zo in de war. Even heel goed gaan opletten deze aflevering :-[

Chardo verlaat het spel:
Chardo eruit, echt heel jammer :( Ik wist natuurlijk dat die kans aanwezig ging zijn, zeker nu hijzelf meer overeenkomsten had met Kaaasje dan Vermoljoen en hij zei ook nog eens dat hij langzamer was dan Jacco. Ik had het hem echt gegund om nog verder te komen en het zelfs uiteindelijk met hem uit te vechten voor de winst, maar als je weet dat mensen eenmaal op een verkeerd spoor zitten zou het gewoon echt niet slim zijn om die voorsprong uit handen te geven - hoe graag je iemand ook mag.

Ik voel me dus wel schuldig en een beetje naar, want hij zat er echt lekker in en het is heel fijn om met zulke actieve en fanatieke kandidaten te spelen. Ook op persoonlijk vlak kan ik het goed met hem vinden.

Wel weet ik nu ook écht 100% zeker dat Kaaasje de Mol is. Ik verdacht Chardo al een tijdje niet meer, maar de andere drie kunnen het echt onmogelijk zijn. In test 2 had ik precies op Vermoljoen, Jacco en catshee 0 antwoorden ingevuld en er anderhalf uur over gedaan. No way dat ik dan door zou zijn gegaan. Plus alle andere redenen natuurlijk.

Mijn vermoeden is dus bevestigd en ik zit goed. Bovendien is daar nu tóch nog de dubbele executie, die had ik deze week niet meer verwacht. Dat wordt dus volle bak op Kaaasje, alle 4 mijn jokers inzetten, en dan gewoon heel snel de test maken. Ik mag me immers 4 fouten permitteren. Geen idee wat de anderen nu gaan doen. Jacco zegt meteen nog steeds te denken dat Vermoljoen het is en dat iedereen goed zit. Dat kan vanuit zijn perspectief ook kloppen, want Chardo heeft aangegeven zo'n 6 minuten over de test te hebben gedaan. Geen idee of hij dit daadwerkelijk denkt of dat hij liegt, en als hij het echt denkt kan dat nog veranderen. Wat catshee denkt en doet in de test zou ik niet weten, ik ga er in principe maar gewoon van uit dat hij ook vol op Kaaasje zit en dan kan het alleen maar meevallen. Vermoljoen moet ik op de een of andere manier overtuigen dat catshee het is en niet Kaaasje, want dat zijn de enige 2 opties op basis van Chardo's executie (als je de test vol op Vermoljoen invult heb je meer op Jacco en mij dan op catshee en Kaaasje en vice versa). Maar ik moet nog even kijken of ik er zin in heb en het nodig vind dat nog te doen. Uiteindelijk was het doel dat niet iedereen meteen vol op dezelfde Mol ging, en dat is gelukt. Nu wil ik gewoon geld verdienen voor de pot en de testen zo goed mogelijk maken. Nu ineens alles opbiechten ga ik natuurlijk niet doen, maar ik wil ook niet onnodig liegen tegen mensen die ik heel graag heb. Met 4 jokers moet ik deze test kunnen overleven, en dan blijft er sowieso nog maar 1 concurrent over. Die gaat mij toch niet meer verdenken, dus ik ga de strijd graag met diegene aan mocht ik het halen.

Biechten van aflevering 3-5 komen er echt aan! Ik blijf het steeds uitstellen omdat ik het allemaal tegelijk wil sturen, maar ik hoef nog maar 2 stukjes te typen nu.

And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO21AS] De Geheime Biechten
« Reactie #65 Gepost op: 20-12-2021, 02:42:11 »
Iemand die niet wakker ligt van al die bondjes is onze Catshee:
Biecht 6.1 - Retteketet, biecht vanuit bed

Oké, heb er een nachtje over geslapen en denk dat ik HIDM's beschuldiging tegen mij op een van de volgende 3 manieren moet interpreteren. Ik heb besloten dat HIDM toch echt een kandidaat is tenzij hij ons deze opdracht ineens heel veel geld kost. Dus hem kandidaat zijnde denk ik dat hij dit doet om een van de volgende redenen:

1. Hij vindt me echt verdachte numero uno. Denk ik niet, maar misschien ben ik na aflevering 1 toch af en toe onbewust best verdacht geweest... Ik had niet verwacht te twijfelen aan mijn strategie van niet nepmollen, maar twijfel voor deze opdracht nu toch een beetje...


2. Hij probeert een reactie te ontlokken bij een van zijn verdachten en daar iets uit halen. Lijkt me eigenlijk sterk.

3. HIDM impliceert dat hij en nog iemand 100% op mij zitten om mij zo te laten denken dat er twee mensen de volgende test vol op mij zullen invullen. Als ik dat denk zou ik wellicht besluiten om te spreiden op mensen om zo mijn eigen kansen te verbeteren... En dan bij de test doet HIDM de grote switcheroo en vult hij op zijn echte mol alle vragen in wetende dat ik gespreid heb om zo zijn eigen kansen op overleven te vergroten.

Catshee 8 vragen op de mol ingevuld+HIDM 15 vragen op de mol ingevuld=verhoging van HIDM's kans om te overleven van 25% naar 33.3%


Die laatste zou ik zo'n mooie poging vinden ::bravo:: ::love:: Dat is voor nu mijn analyse hiervan net wakker in bed.


Het is goed dat ik bijna met niemand via pm's contact heb en al helemaal niet veel. Maakt het spel veel te complex voor een simpele ziel als mij. Het is allemaal witte ruis die je alleen maar meer verward maken. Ik ben nu al eigenlijk maar 55% zeker dat het Kaaasje is. Vermoljoen zou nog altijd kunnen, ik ben nog steeds paranoïde over dat het toch HIDM kan zijn en het is nu ook niet echt zo dat er veel concreets is waarop je Jacco kan wegstrepen. En die witte ruis maakt het alleen maar erger :-X

Misschien was het beter geweest als ik gewoon in aflevering 1 of 2 was afgevallen, dan had het spel me niet zo mee kunnen slepen... ???

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Maar goed, zou dus fijn zijn als ik deze week nog ergens 100% bevestiging van mijn mol krijg, maar ik betw... Zag ik dat nu goed D*N?! Knipperde je in Morse "Kaaasje is de mol"!?

Wishful thinking waarschijnlijk... Maar zoiets zou wel fijn zijn, dus even dat doen alstublieft en dan alleen duidelijk voor mij ::hypocriet::


k bye, ga ik nu ontbijten

And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO21AS] De Geheime Biechten
« Reactie #66 Gepost op: 20-12-2021, 02:42:53 »
JaccoS nog even over vorige aflevering:
Hallo!

Aflevering 5 zit er bijna op, het is dus weer biechttijd! Ik schrijf dit nu via Word, want de wifi werkt niet. Dus dit zal waarschijnlijk een biecht worden zonder leuke smileys, gifjes of wat dan ook.
De executie was weer spannend! Toen de hosts vroegen wie zijn scherm wou zien, was ik de enige die online was. Dus ik kon eigenlijk niet anders dan vragen of ik mijn scherm wou zien, en dan was ik er ook maar vanaf. Het scherm werd groen, joehoe! Ik had dat eigenlijk wel verwacht, ik heb veel op Vermoljoen ingevuld, en had niet het idee dat iedereen dat deed. Het was helaas niet zo’n feest voor Swifty, en dat vind ik écht jammer. Leuk dat je meedeed!

5.1 – Uitgezonden
Aaaarghhhhrrrrrrr, ik krijg al een geïrriteerd gevoel als ik aan deze opdracht denk! Er is een winstjoker in het spel, die lust ik wel. Maar de liedjes komen online, en het lukt me niet. Dus ja, dan gaan we maar hints aanvragen. Maar ook dan lukt het me niet. Ook had ik wat minder tijd deze week (vooral op dinsdag), en toen ik woensdag heel erg mijn best wou doen waren de makkelijkste natuurlijk al weg, en ook was het overzicht voor mij compleet kwijt. En dat irriteerde mij nog het meeste, ik houd gewoon ontzettend erg van overzicht. Dus de gedachte dat ik geen ene zak van deze opdracht begreep, iemand anders een winstjoker zou krijgen én het overzicht weg was, gaf me echt een beetje de neiging om mijn laptop uit het raam te gooien. Uiteindelijk kon ik het toch wel positief bekijken, een van mijn bondgenoten (HIDM) won de winstjoker, en nu heb ik mezelf misschien toch een beetje verdacht gemaakt.

5.2 – Lukie4, Robindtc & D*N
Ik vergeet eigenlijk een beetje tactisch te spelen soms, want ik zag de opdracht en de linkerhanden leken mij leuk dus ik schreef me meteen in bij de linkerhanden. Maar het is eigenlijk handiger om even af te wachten zodat je zelf kan kiezen bij welke kandidaat je in het groepje gaat. Maar achteraf gezien ben ik blij dat ik meteen voor de linkerhanden ben gegaan, want dat vond ik de leukste van de drie opdrachten. Catshee en ik mochten namelijk gaan tekenen! Ik kan écht niet tekenen (de mensen die mij ooit dat tekenspel waarvan ik de naam ben vergeten hebben zien doen, kunnen dat bevestigen), maar dat maakte het juist maar leuker. Eerst mocht ik MollenvangR tekenen, dan teken ik natuurlijk de vlag van India, een slang vanwege Sandy en zijn avatar. Overduidelijk toch? Blijkbaar niet. Ik moest toen de eerste tekening van Catshee raden, en die was duidelijk: Chris Zegers. Money money money! Toen mocht ik de amazing Yvonne Coldeweijer tekenen. De vlag van de Verenigde Staten, en de opdrachten uit de aflevering dat ze afviel. Overduidelijk toch? Blijkbaar niet. De tekening van Catshee vond ik erg raar, hij zet allemaal kandidaten in een volgorde, maar dat is niet de volgorde van afvallen? Hoe verwarrend is dat. Toen tekende ik denk ik mijn duidelijkste tekening so far. De vlag van Taiwan, de volgorde van afvallen, en ook nog eens heel duidelijk de avatar. Die had Catshee dan ook goed. Er waren toen weer drie nieuwe tekeningen van Catshee, en die waren zó onduidelijk. Ik denk dat hij is begonnen met nepmollen, want in het begin van het seizoen was hij zo goed bezig. De eerste tekening had ik opeens door, dat was de avatar van Aurynn. De tweede moest ik ook over denken, maar dat was mijn eigen fout (ik dacht dat Menno al was afgevallen tijdens de veiling), maar de derde, daar kon ik echt niks aan doen. Dat was blijkbaar FrankLapidus, maar dan hij toch ook de vlag van de VS/Colombia erbij kunnen zitten, ipv het karakter FrankLapidus uit de serie? Ik had het dan alleen kunnen weten als ik die serie gezien zou hebben. Ik snap echt niet dat het zo heeft getekend. Dat hij mijn tekening van Paulien niet wist, vond ik ook raar. Hoe duidelijk wil je het hebben, een kroon (de winnaar), Zuid-Afrika (het land), schrijven en Japan (ze heeft een boek geschreven over Japan), een pijl naar een kut en daarnaast de bungeejump opdracht: ‘ik voel het in m’n kut.’ Mijn tekening over Isabelle had hij wel goed, maar ook die was makkelijk te raden door de afvallersvolgorde. Catshee heeft dus goed zitten mollen!

Bondjes
Ik zit nog steeds in een bondje met HIDM en Chardo, en het gaat nog steeds goed. Wij denken dat er deze aflevering een dubbele executie komt, want qua aantal weken moet dat een keer gebeuren (of een finale met vier, maar dat zie ik niet gebeuren), en van zes kandidaten naar vier kandidaten is heel logisch. Daarom zijn we dus ook bezig met de verdeling van de kandidaten bij de opdrachten/slaapplaatsen, want misschien gaat er dan bijvoorbeeld in elke groep een weg. Bij de slaapplaatsen was ik deze keer wel wat geduldiger, maar omdat (op Kaaasje na) niemand iets deed, heb ik toch maar gekozen. Ik koos voor de buitenlucht, want je moet nooit teveel willen in dit spel ;D Vermoljoen ging er ook heen, dat was even balen. HIDM ging met Kaaasje naar de villa, dus dan moest Chardo ook naar de villa, want dan kan daar Kaaasje afvallen en bij de matjes Catshee, en dan zijn we met z’n vieren in de halve finale. We gaan denk ik vanavond zien of dit echt zo gaat zijn, of dat er toch maar een iemand gaat afvallen. Ik ben benieuwd!

De test
Ik ging voor het eerst all-in (tijdens mijn originele seizoen ging ik ook voor het eerst all-in met zes spelers), en ik denk dat 15/15 is gelukt. Alleen mijn tijd maakt me minder enthousiast, het is ongeveer 2,5 minuut. Eerst was ik er heel blij mee, maar het is eigenlijk maar een goede tijd voor twintig vragen, en niet voor vijftien. Dat maakt me dus toch nog onzeker voor de executie, zeker bij een dubbele executie.

Wie is de Mol?
Vermoljoen! Ik denk het al sinds de eerste dag, en ik ben er nog steeds van overtuigd. Je doet het super goed, tot in de finale ;)

Het blijft altijd eng om te zeggen, maar het is een traditie en die wil ik niet verbreken: tot volgende week!
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO21AS] De Geheime Biechten
« Reactie #67 Gepost op: 20-12-2021, 02:43:58 »
Catshee moet een knoop gaan doorhakken:

Biecht 6.2 - reuze keuze

Oké even een kleine update want ik denk dat deze aflevering allesbeslissend gaat worden. Zoals ik de vorige biecht al vertelde vond ik eigenlijk iedereen nog stiekem best wel verdacht, maar nu HIDM het zo goed doet bij alle deelopdrachten durf ik hem denk ik eindelijk echt weg te strepen. Ik weet het, ik weet het, ik heb dit spel zo geweldig door 8)


Jacco is denk ik niet de mol, maar echt zeker weten doe ik dat niet. Ik moet nu toch echt dit gaan aannemen op basis van wat hele kleine dingetjes maar erg concreet is de redenatie om Jacco weg te strepen ook niet. Eigenlijk meer een gevoelskwestie...


En dan blijven er twee mensen over: Kaaasje of Vermoljoen. Kaaasje is echt al heul heul lang een van mijn hoofdverdachten, terwijl ik Vermoljoen eigenlijk amper heb meegenomen tijdens de laatste 3 testen. Zover ik het kan zien heb ik 3 opties:

Optie 1 is ik blijf bij Kaaasje en ga ervan uit dat er een reden is dat ik zo ver ben gekomen en dat dat is omdat ik altijd behoorlijk wat vragen op haar heb ingevuld. Het voelt logisch en veilig, maar er zijn toch ook wel 1 of 2 onmolse Kaaasje momenten.

Optie 2 is ik maak nu een switch en ga vol op Vermoljoen de volgende test. Ik vond Vermoljoen op gevoel nooit zo verdacht, maar nu ik zo terug begin te denken heeft hij eigenlijk helemaal niet zoveel goed gedaan ??? Alleen een switch op dit moment nog in het spel voelt zo gevaarlijk aan. En als Vermoljoen het was had ik denk ik maar 1 vraag op de mol ingevuld tijdens de vorige test! Had Chardo er dan echt 0? Of was hij langzamer? Als Vermoljoen de mol is, dan is het echt een wonder dat ik hier nog zit denk ik ::oink::

Optie 3 is dat ik ga spreiden tussen Kaaasje en Vermoljoen. Superlame maar zo ben ik op een of andere manier wel tot hier gekomen. Het probleem is dat ik op die manier mijn toekomst in dit spel in de handen van de anderen leg, zeker nu met die dubbele executie op komst. Als er maar 1 persoon alle vragen op de juiste mol invult zijn mijn kansen goed, maar zodra dat er 2 zijn ga ik waarschijnlijk niet door. En stel ik overleef op die manier en ik kom dan in de finale met Kaaasje en Vermoljoen... Wat dan?!

Als er maar een persoon deze aflevering zou afvallen zou spreiden nog wel een valide optie zijn, maar ik denk met twee mensen eruit deze ronde dat ik het niet aandurf ::schaam::


Dus ja, deze week moet ik die spreekwoordelijke knoop gaan doorhakken en moet ik ergens de tijd vinden om Kaaasje en Vermoljoen eens heel goed te vergelijken. Hopelijk maak ik de juiste keuze... We hebben nog een paar dagen en hopelijk gebeurt er nog iets wat kan helpen tijdens Moordgrap, maar ik betwijfel het eigenlijk.

Maar ja, dat is het meesterplan. Top idee he? Zo verfijnd en goed uitgewerkt, echt helemaal onder controle dit spel. High five?


Nieuwe mogelijke hint:

Bij de executie van aflevering 1 vertelde je het verhaal over Kópakonan, de zeehondenvrouw: een moeder van 2 kinderen (zoons). Ik kan uit onze eerdere gesprekken zo gauw niet opmaken of Kaaasjes oudste ook een jongen is maar dan zou dit ook weer een verwijzing naar haar kunnen zijn ;D

Het spel heet natuurlijk niet Wie is de zeehondenvrouw?, maar Kaaasje laat als Mol de kandidaten (vissersmannen) wel 1 voor 1 uit het spel verdwijnen.

Ik ging eigenlijk terug naar dit verhaal omdat er iets over een kist en een sleutel in staat, maar ik kan niet concreet bedenken hoe dit zou kunnen helpen de dader te vinden. Waarschijnlijk moet ik gewoon gaan slapen ::zwaai::

And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO21AS] De Geheime Biechten
« Reactie #68 Gepost op: 20-12-2021, 02:45:25 »
Wie slaat Catshee aan de haak?

Biecht 6.3 - ff hengelen

Ik hoop dat bij twijfel over de dader iemand nog gaat pushen voor de verkeerde dader. Beetje bang dat de mol zich gedeisd gaat houden, maar hoop dat iemand gaat bijten en ik wat aan de haak sla hier. Ach wie weet, wellicht zijn beide theorieën verkeerd :P





en reageert nog even op alle succes wensingen van zijn mede-kandidaten:
Stelletje nepperds ::kots::

And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO21AS] De Geheime Biechten
« Reactie #69 Gepost op: 20-12-2021, 02:46:06 »
Snap jij het nog Catshee?

Biecht 6.4 - dieperdediep ik snap van dit spel de [PIEP]

Dus zoals ik gister al aangaf wilde ik aan het einde van de opdracht toch nog iets doen om mezelf verder te helpen. Ik vond het zelf natuurlijk een super genuanceerde diepe move die de mol annalen (hihi) in mag gaan als briljant geniaal episch enz ::hypocriet::


Het hele idee was om twijfel te zaaien over wie de dader was in de Moordgrap opdracht en het had meerdere redenen. Ten eerste wilde ik kijken waar mijn verdachten voor zouden lobbyen en gelukkig zaten we in een positie waar zowel Kaaasje als Vermoljoen een beetje in een twijfelaarspositie zaten. Op basis van hoe de uiteindelijke beslissing is gegaan om voor Molduck te gaan denk ik dat Kaaasje iets verdachter was in de laatste momenten dan Vermoljoen. Dus weet ik nu wie de mol is...


Ik ben niet van plan mijn keuze over wie de mol nu echt is hier compleet van te laten afhangen. Toch brengt het wel weer wat extra insights en geloof me, ik heb ze nodig.

Een tweede reden die ik had om push back te geven tegen de Molduck optie en toch voor Spechteke als keuze te gaan is dat HIDM zegt dat hij mij verdenkt. Zoals eerder deze week al aangegeven, ben ik er niet 100% van overtuigd dat hij mij echt verdenkt en denk ik eigenlijk dat hij andere redenen heeft om aan mij te vertellen dat ik de mol ben. Echter, stel ik ben echt zijn mol dan was dit uiteraard superverdacht in HIDM zijn ogen. Dat zou natuurlijk fantastisch zijn als hij mij nu als mol ziet ::rofl::

De laatste reden was dat ik dit hele spel nog met niemand echt heb lopen fucken en ik vond het toch wel grappig om dat nu heel even te doen. En we hebben toch het geld verdiend wat dus al helemaal mooi is ;D


Ik weet niet of ik ook maar één van mijn beoogde doelstellingen heb bereikt, maar ik vond het toch wel grappig om heel even dwars te liggen. Dus in dat opzicht ben ik eigenlijk al helemaal voldaan :P

Blijft natuurlijk nog maar een vraag over... Wie is nou die mol? Ik heb gisteren en eergisteren een eerste highlevel analyse gedaan en ik blijf bij Kaaasje of Vermoljoen. Het probleem is dat ze eigenlijk nek aan nek liggen qua grootste kans als mol in mijn optiek. Mijn gevoel blijft bij Kaaasje, maar op basis van de analyse ligt Vermoljoen misschien ietsje voor. Ik ben er dus nog niet uit. Het enige wat ik me kan bedenken is een nog diepere analyse morgen te doen.


Note to self: google nooit "balls deep gif" maar altijd "balls deep cleveland gif" :-X

Dus dat is het plan. Ik heb morgen vrij, geen plannen want ja wat moet men nog in dit corona-tijdperk en ik ben van plan om niks te drinken vandaag zodat ik morgen weer fris en fruitig ben om al die opdrachten nog een keer door te nemen. Of ja, misschien een glaasje dan want moet toch de avond op een of andere manier in mijn uppie doorkomen :\'( :\'( ::wijn:: ::wijn:: ::boogie:: ::boogie::

Wat ben ik toch blij dat ik single ben zodat ik morgen de hele dag aan de mol kan wijden  ::hypocriet:: :P


Oké nou doei dan ga ik nu vooral niet een glas alcohol inschenken zodat ik morgen de mol eindelijk kan ontdekken doei ::zwaai:: Of ja eentje misschien doei ::rits::


And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO21AS] De Geheime Biechten
« Reactie #70 Gepost op: 20-12-2021, 02:46:18 »
Biecht Hidm (komt nog)
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO21AS] De Geheime Biechten
« Reactie #71 Gepost op: 20-12-2021, 02:46:22 »
Biecht Hidm (komt nog)
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO21AS] De Geheime Biechten
« Reactie #72 Gepost op: 20-12-2021, 02:46:35 »
Biecht 4 - Chardo is NIET de Mol  :o

Lieve geheime biechtstoel,

Na de executie
WACHT WAT?! CHARDO NIET DE MOL? HUH??? DAT KAN TOCH NIET! HELP!






Mijn zoektocht naar de Mol is heel kort samengevat één grote RAMP dit seizoen. Het is de eerste keer in drie seizoenen dat ik dit meemaak en dan sta ik bovendien ook nog eens in de halve finale  :-\\  Ik moet nu dus halsoverkop nog opzoek naar een nieuwe Mol en daar nog alle informatie vanaf aflevering 4 over vinden. En dat terwijl mijn examens nu bezig zijn  ::rofl::  Ik kon de executie niet live volgen doordat ik even Piet moest spelen bij de scouts, maar toen ik achteraf op mijn telefoon keek en zag dat Chardo een rood scherm had gekregen was ik helemaal in de war. Jesper trouwens ook, want van hem had ik allemaal berichten ontvangen. Omg omg omg wat is hier aan het gebeuren  ::rofl:: :-X  En Dennis is ook nooit lief voor mij!
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Big Kaaasje vs Holy Catshee



Op zoek naar een nieuwe hoofdverdachte dus. Mijn allereerste gedachte was dat het dan toch Kaaasje moest zijn, maar HIDM dacht toch eerder aan Catshee. Hij is voor mij nooit verdacht geweest en om even een weloverwogen keuze te maken, zette ik alles heel even snel op een rijtje:

1.1 Food market:
Catshee - Bij het begin heeft hij zich nog redelijk low profile willen houden als oudere kandidaat tussen alle nieuwe mensen en gewoon niet te opvallend en actief willen mollen. Ik weet natuurlijk niet precies hoe die duels zijn verlopen, maar er was er eentje niet goed gegaan en twee wel. Maar doordat er twee goed zijn gegaan waren er ook twee sleutels waarvan dus eentje werd gebruikt en er dus nog meer chaos kwam. Op die manier dus meer fouten en verwarring zodat anderen niet veel zouden verdienen. 1000/1500 euro was dus een soort van investering om en goed over te komen en anderen te laten mollen door een eigen 'fout' -> Door de 1000 euro is dit wel eerder al een reden geweest om hem uit te sluiten, maar eigenlijk is het dus wel nog een beetje logisch gebleken als Mol.
Kaaasje - Zeer afwezig, gaf achteraf in privé aan door de chaos geen overzicht te hebben. Tja, ze zal zich als Mol nog even op de achtergrond willen houden?
1.2 Gestrand:
Catshee - Actief nadenken in het topic en doen alsof hij zijn best doet, maar uiteindelijk 0 euro verdienen door net te laat te posten. Zag wel eerst de loophole, maar dat kan natuurlijk ook een beetje toneel zijn.
Kaaasje - 550 euro verdient en heeft ook actief meegewerkt, maar niet altijd met de meest goede suggesties. Misschien iets misgelopen tijdens het mollen of wat over het hoofd gezien?
1.3 Tunnelvisie: in het algemeen niet zo heel veel rekening mee gehouden in de zoektocht
Catshee - Hier zette hij zichzelf uit de bus. Wel opvallend, maar ja dat zou de Mol toch nooit doen? ;)  En die 250 euro in zijn envelop was ook stom geweest om te verdienen ook al kon je een andere envelop kiezen.
Kaaasje - Al heel snel uit de bus gezet. Was niet online? Tja, pech als Mol dan?

2.1 Hunger Games:
Allebei al snel uit het spel en niet veel invloed kunnen hebben
2.2 Weer Bericht:
Catshee - Hield de telling bij. Typisch iets wat de Mol zou doen, want door dit te doen verdien je nog niet perse veel geld. De Mol doet goede dingen waar weinig te verdienen valt. Voor de rest redelijk onopvallend en gewoon mee met de groep. Deed uiteraard juist tellen, voor 300 euro mol je niet en dat valt teveel op.
Kaaasje - Af en toe wat liedjes geplaatst. Bij het tellen telt ze verkeerd. Valt dat niet een beetje teveel op? Alhoewel wel leuk als Mol om een keer zo obvious te doen natuurlijk.

3.1 Sheep Noises:
Catshee - Al snel de neppe bom gepakt waardoor hij niet veel meer kan verdienen en blijft er vervolgens heel lang in. Hierdoor vermijd je dat anderen geld gaan verdienen
Kaaasje - Viel als vierde af, verdiende niet zo heel veel. Ik zou als Mol er zo lang mogelijk willen inblijven, maar weet zij de juiste antwoorden? Sowieso wel de tijden, want dat was in 2020 ook zo.
3.2 Eiland Raad:
Catshee - Niet heel aanwezig en niet veel bijgedragen.
Kaaasje - Al iets meer bijgedragen.

4.1 Bingo:
Catshee - Redelijk afwezig maar slaagde erin een bingokaart te verdienen. Leverde geld terug in.
Kaaasje - Actief bezig, goed aan het helpen en verdient geld. Levert dit ook niet in bij Linda.
4.2 Winkel:
Redelijk gelijkaardig

5.1 Uitgezonden:
Catshee - bezoek 2 foute locaties, ligt uit het spel
Kaaasje - Doet actief mee, bezoekt één foute locatie.
5.2 Oud-mollen:
Allebei niet echt positief opgevallen

Als ik dit lijstje hierboven bekijk, dan zouden ze het voor mij alle twee kunnen zijn. Toch bevestigen de testen van HIDM in aflevering 1 en 2 + de verdenkingen van Lama mij toch nog steeds dat ik Kaaasje destijds terecht heb uitgesloten. Nu ik alle acties van Catshee ook kritischer bekijk, zie ik in hem al veel meer een Mol die het echt enorm subtiel heeft aangepakt. Catshee moet dus de Mol zijn, ook al ben ik lang niet meer zo zeker als bij Chardo. Voor mij is hij nog steeds de Mol  ::rofl::

Moordgrap



Allereerst wil ik even zeggen dat dit echt een fantastische opdracht was! Ook echt straf hoe de organisatie de dubbele executie heeft getimed, want ik (en nog andere kandidaten) hielden al redelijk lang rekening met een dubbele executie zodat het spel niet zou overlappen met de feestdagen. Net op het moment wanneer ik dacht dat die niet meer zou komen, kwam het toch! Het maakt me wel banger doordat ik ook nog eens op zoek moest naar een nieuwe Mol. Deze opdracht heeft echter wel de extra bevestiging gegeven voor Catshee als Mol.

Catshee doet tijdens deze opdracht precies alles goed wat geen geld oplevert, namelijk de opdrachten en dingen waarbij een sleutel kon worden verdiend. Die had hij natuurlijk nodig om zijn valse hint naar Spechteke uit te kunnen leggen  ;)  De opdrachten waar hij wel geld kon verdienen, gingen natuurlijk wel mis. Bijvoorbeeld het duiken in dat labyrint van Sanmol. De flamingo's en pokémons zoeken gingen ook goed, maar dat is omdat het zonder hem sowieso wel goed zou gaan. Dus dan kan je beter zelf ook maar mee helpen. Helaas voor hem is zijn molactie een beetje mislukt, want ondanks dat ik me nog steeds verdacht wil/moet opstellen zodat Jacco me blijft verdenken, volg ik toch HIDM in zijn theorie. Ik kan echt niet dat spel straks gaan winnen zonder zelf iets voor de pot te hebben gedaan. Zo wil ik niet winnen.

Kaaasje is hier niet helemaal onverdacht, maar ook niet meer verdacht dan Catshee. Ze gaat met mij mee naar Brent en die opdracht mislukt, maar was ook wel redelijk moeilijk. Voor de rest had ze naar mijn gevoel niet zo heel veel invloed, maar probeerde ze mij wel nog op Spechteke te krijgen.
« Laatst bewerkt op: 28-12-2021, 23:12:09 door D*N »
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO21AS] De Geheime Biechten
« Reactie #73 Gepost op: 20-12-2021, 02:46:38 »
Test en executie
En dan nu de test en executie. De laatste voor de finale waarbij maar liefst 2 kandidaten zullen afvallen. Aangezien HIDM en ik er echt alles voor over hebben om samen de finale te halen, besloten we samen alles over Catshee van de voorbije aflevering in overzicht te brengen. Ik heb hier bewust de leiding in genomen omdat ik wel echt vind dat ik na die joker die hij me gaf en alle informatie die hij van Jacco en Chardo aan mij doorgeeft wel wat mag terugdoen. Ook al hebben we echt interessante gesprekken en speelt mijn verdachtheid bij anderen ook in zijn voordeel. Toch nog die kers op de taart en een laatste top samenwerking vlak voor de finale. Want als we alle twee de finale halen, wordt het uiteraard ieder voor zich.

Wat betreft onze concurrenten zijn we er 99,9% zeker van dat Jacco nog steeds mij verdenkt en er dus ook zal uitvliegen deze aflevering. Sorry maat. Voor de laatste plek zal het gaan tussen Kaaasje, HIDM en ik. We weten dat Kaaasje enorm sterk is in het invullen van de test en dat ook heel snel kan. Maar is het deze keer wel op de juiste? Ik heb grote twijfels bij haar, want ergens heb ik het gevoel dat ook zij mij verdenkt nadat Chardo is afgevallen. Ze heeft alleszins in de eerste afleveringen telkens tegen mij gezegd Catshee te vertrouwen, maar ja dat hadden HIDM en ik ook. Echter kwam tijdens een gesprek tussen HIDM en Kaaasje ter sprake dat zij haar Mol nog heeft uitgetest. En laat ik nu net aan het einde van de Moordgrap een berichtje van haar hebben gekregen waarin ze vroeg of ik mee wilde volgen op Spechteke. Ik had dat bericht toen even genegeerd en nadat ik Molduck dikdrukte erop gereageerd dat ik het nog niet had gezien. Zou ze dit bedoelen met het uittesten van haar Mol? Ik geloof er dus wel in dat zij mogelijk mij verdenkt. Toch moet ik er alles aan doen om de test foutloos in te vullen en zo snel mogelijk te zijn. Wat een stress en wat een spanning...



De test invullen ging eigenlijk super goed, want ik heb de hele tijd meteen de vraag kunnen beantwoorden, op één vraag na... Er werd gevraagd naar een tijdstip dat hoort bij een poging die de mol deed om een Flamingo of Pokémon te fotograferen. Ik had uiteraard een mooi overzicht van alle tijdstippen waarop Catshee een Flamingo of een Pokémon had gespot, maar niet van de pogingen die mislukten doordat iemand hem voor was of hij te laat was. En laat het nu net zo zijn dat een tijdstip daarvan werd genomen  ::)  Dus nog tijdens de test moest ik hier in alle drukte naar op zoek. Gelukkig had ik me voorbereid op dit soort scenario’s door op mijn tweede scherm Catshee’s profiel, de vragenlijst en mijn afleveringsoverzicht open te zetten. Toch al een beetje tijd gewonnen tijdens dit tijdverlies. Ik ga dus in alle haast op zoek en begin de tijdstippen te vergelijken. Toen ik opeens 17:10 zag en dat een optie was, duidde ik dat aan en ging ik weer verder. Uiteindelijk was ik klaar na 3/4 minuten. Veel te traag. Zonder die vraag had ik zeker onder de anderhalve minuut gezeten en misschien zelfs onder de minuut. Maar oke, ik heb 15/15. Hopelijk maakt Kaaasje een foutje of is zij trager (wat ik echt betwijfel).

Toen ik achteraf de test ging nakijken werd het nog een beetje erger. Ik had namelijk bij het zoeken van het juiste tijdstip geen rekening gehouden met de seconden en het aantal seconden kwam dus niet overeen met wat ik vond en de optie in de test… Dus ik ging een beetje verder en plots stond daar wel exact hetzelfde tijdstip als één van de opties. Vraag verkeerd. Meer nog. Ik heb die vraag op MEZELF ingevuld. Blijkbaar had ik ook een poging gedaan om 17:10 en was ik eerder dan Catshee. Ik ga zeer waarschijnlijk naar huis door ALWEER per ongeluk een foutje te maken. Na WIDMO 2020 en de Discord Mol (waar ik net niet de finale haalde) is dit dus al de derde keer dat ik daardoor naar huis ga. Het enige waar ik nu op kan hopen is dat Kaaasje dus effectief mij verdenkt en de test helemaal verkeerd heeft ingevuld. In dat geval vallen Jacco en Kaaasje af en is mezelf verdacht maken echt nog van pas gekomen en heeft het echt zin gehad. Maar ook al zou ik een rood scherm krijgen, deze keer ga ik hier veel minder van balen denk ik. Maar toch. Op hoop van zegen dan maar.


« Laatst bewerkt op: 28-12-2021, 23:12:27 door D*N »
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO21AS] De Geheime Biechten
« Reactie #74 Gepost op: 20-12-2021, 02:48:59 »
De rovers worden verzameld voor volgende aflevering:
Woohoo, let's do this, Team Den SpaMolSwiMol! ::bravo::

Wat leuk om een keertje zelf mee te mogen doen. ::hypocriet::

Ik denk wel dat ik meteen al erg sus ga zijn, dus ik kan beter niet met geldzakjes rond gaan lopen. Sowieso kunnen we het beste D*N en Mollenmania de hoogste bedragen meegeven, want die zullen niet zo snel verdacht worden.

Het per ongeluk bellen is een beetje afhankelijk van de samenstelling van finalisten, maar in principe kan D*N die het beste doen lijkt me. Ik heb zelf niet dagelijks contact met iemand van de huidige deelnemers in elk geval.

Verder; ik ben op het forum en in de RN-server op Discord niet héél actief dus de echte spamopdrachten als "Iemand pie" laat ik liever aan me voorbij gaan. Misschien kan Mollenmania daar het best mee wegkomen, met wat berichten in het WidM-gedeelte?

Mijn voorkeur gaat dus uit naar één van de drie middelste opdrachten. ::jaja::

Yessss your mederover is in tha house!  ::bravo::

Mag ik eindelijk samenwerken met mijn mol <3

Ik denk dat ik beter niet met een geldzakje kan lopen, omdat ik momenteel alleen op het ER-board post. Het gaat opvallen als ik opeens op andere boards post. Swifty, Molduck en D*N posten geloof ik op de meeste verschillende boards, dus hen misschien de geldbedragen meegeven.

Discord doe ik zelf niet, dus die valt af voor mij. Bij mij zou denk ik de Val in herhaling of de Iemand pie? het minst opvallen.

Dus:
- Spacy: Herhaling, Popcorn of Songfestival
- MM: Herhaling of Iemand pie?


Wat een tof spel toch weer  ::bravo::

Het songfestival is absoluut niets voor mij. Popcorn ook niet zo. Wat mij betreft verdelen MM en ik dan herhaling en Iemand Pie, en Molduck en Spacy doen dan songfestival en popcorn? Ik denk wel dat die 2 opdrachten het meest opvallen, dus ik zou het geld verdelen over D*N, MM en mij, met het grootste bedrag bij MM.

Vind ik prima!

Vraagje over de herhaling: bedoel je met val 3 keer in herhaling dat je 3 keer hetzelfde zegt of 4 keer?

Ik zit alleen een beetje met dat er in het ER-board erg weinig wordt gepost.. dus ik ben al even bij andere boards aan het snuffelen ;D

Die songfestival is wel een lastige. Ik ben bang dat die altijd gaat opvallen als we die op het forum uitvoeren. Mijn ervaring van "Romania's Most Wanted" is dat de opdrachten stukken moeilijker te ontdekken zijn wanneer ze terloops in een lange conversatie op Discord worden uitgevoerd. Dan zou er eigenlijk een gesprek moeten worden getriggered, misschien in het Song Contest-kanaal iets over het Songfestivalfeest van gisteren dat uiteindelijk niet doorging? Iemand kan mij daar dan in taggen (want ik ben daar normaal niet actief), en dan kan ik iets opperen van "misschien kunnen we ons eigen song festival feest houden met de beste nummers van de RN Song Contests". Dan zullen er met een beetje geluk vanzelf wel mensen enthousiast daarop reageren en al nummers beginnen te noemen, en kan ik daar makkelijk in mee gaan.

JaccoS doet ondertussen de test:
De test ging zoooooooooo snel ik had 14/15 beantwoord binnen een minuut, en toen moest ik een vraag zoeken en heb ik mijn tijd verdubbeld :\'( :\'( :\'( :\'( :\'( :\'( :\'( :\'( :\'( :\'( :\'( :\'( :\'( :\'( :\'( :\'( :\'( :\'( :\'( :\'( :\'( :\'(

Nu weet ik echt niet hoe ik me moet voelen, maar het is STOM STOM STOM ZO STOM















AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH


Wat een super leuke en toffe opdracht. Mij lijkt het handigste om mij geen geld te geven. Ik wil de popcorn opdracht wel doen. En spacy zal ik jou helpen op discord met de songfestival opdracht? Het plan wat jij hebt bedacht klinkt goed


Wat je zou kunnen doen is bijv vanavond laat heel kort achter elkaar 3x dezelfde post plaatsen. En dan morgen iets zeggen als 'oh stom zeg, mijn internet bleef hangen en ik zie nu dat het 3x gepost is'
(en dan maar hopen dat een overijverige mod het niet gaat opruimen ;d)

Ja ik denk dat een mod dat in 1 dag wel opruimt, en het valt wel op. Ik denk dat ik verspreid over vanavond en morgen wel 3 posts in het ER-board kan plaatsen met dezelfde strekking.

Verdeling zou dan nu zijn:
Swifty: Iemand pie?
D*N: Wie heb ik aan de lijn?
Molduck: popcorn
Spacy: ESF
MM: Herhaling

En D*N, Spacy en ik een zakje geld?

And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO21AS] De Geheime Biechten
« Reactie #75 Gepost op: 20-12-2021, 02:49:48 »
Het einde voor JaccoS is in zicht:

Hallooooooo,

De biecht van aflevering 6 alweer, de halve finale! ::hyper:: As usual beginnen we met de executie van de vorige aflevering, en dat was me er een.

Alles ging volgens plan, totdat Catshee zijn naam werd ingetypt, en het groen werd. :o Toen wisten we al dat dit geen fijne executie zou worden, want ik was samen met Chardo (mijn bondgenoot) en Vermoljoen (De Mol) over.

Mijn hartslag ging razendsnel omhoog, en toen werd ik ingetypt. Ik hield het niet meer van de spanning, maar ooit moest ik klikken...
GROEN! ::feest:: ::cheerleader:: ::cheerleader:: ::confettie:: ::hyper:: ::love::

Maar dat betekende dat of mijn bondgenoot eruit gaat, of mijn Mol sinds het begin niet De Mol is en hij eruit gaat. Het eerste bleek het geval, zo jammer Chardo :\'( ::hug::

6.1 Moordgrap
Romy dood?! HOE DURVEN JULLIE >:( Deze moord moet en zal opgelost worden!
Ik mocht gaan duiken, jippie! Er was een onderwaterlabyrint, en daar ligt de bling bling van Sanmol verstopt. Die gaan we dan voor je vinden!
Je moet een beetje geluk hebben dat je de goede kant opgaat, en dat hadden wij niet. Helaas, opdracht mislukt.
Ik ging meehelpen met vangen van flamingo's en Pokémon (niet Pokémons Vermoljoen, ik hoorde het wel in je Vocaroo!). Dat heb ik echt goed gedaan, ik heb er precies nul gevangen! Gelukkig is de rest van mijn groep wat getalenteerder, en hebben we deze opdracht redelijk snel voltooid.
Nu is het tijd voor Squid Game! ::love:: Dat is ook heel goed gelukt, en dat hebben we vooral te danken aan HIDM en Catshee. Ik heb gewoon hun orders opgevolgd, en dat werkte. Wel was die pop doodeng moet ik zeggen.

Oké, plottwist! Romy is niet dood :o Maar ons geld is gestolen! Welke motherforker heeft dat gedaan?

Catshee kwam met een theorie over Spechteke, maar ik was niet helemaal overtuigd. HIDM kwam later met een veel betere theorie, petje af ::respect:: De eerste letters van de alibi's vormden: MOLDUCK

Hoewel niet iedereen overtuigd was, kregen we toch de meerderheid. Waaronder van Vermoljoen? ??? Is hij dan toch niet de Mol, of ging hij er al van uit dat het zou slagen en dat hij er nu zelf met de eer van door kon gaan? Ik weet het niet, hmmmm

Bondjes
Het triobondje is KAPOT :\'( Nu ben ik alleen over met HIDM. Los van het feit dat het heel gezellig is, hebben we elkaar ook nodig. Er komt dus een dubbele executie aan, en nu kunnen we samen alles doornemen en zo ervoor zorgen dat we alles weten en we samen door gaan naar de finale!

De test
Ik heb er gisteravond al een hele emotionele biecht over gemaakt, maar ik zal nu daadwerkelijk wat nuttigs erover zeggen:
Het ging echt geweldig, klik klik klik klik, binnen een minuut was ik klaar. Maar toen kwam vraag 14. Er stonden 4 tijdstippen, en wij moesten zeggen op welk tijdstip De Mol een keer "FLAMIN GO" had gezegd. Die wist ik niet. En ik was zo stom om eerst naar het 40+ pagina's topic te gaan, en daar die datum te zoeken, in plaats van naar Vermoljoens account te gaan, en daar naar de datum te zoeken. Daardoor is mijn tijd verdubbeld. Ik deed er dus twee minuten over. Dat is ongeveer de tijd waarin Kaaasje 20 vragen beantwoord. Dus ik ben daar niet tevreden mee. Maar misschien moest Kaaasje deze vraag ook wel zoeken, misschien nog wel eentje. Ik ben er dus niet van overtuigd dat ik eruit lig, maar de kans is wel heel erg groot.
Ik heb geprobeerd de kans te verkleinen ::heks:: Dit is volgens mij de eerste keer deze editie dat ik bewust iemand uit het spel probeer te krijgen, en dat heb ik nu gedaan bij catshee. Toen ik de test heb gemaakt heb ik direct Kaaasje en Catshee gecontacteerd. Kaaasje zei dat ze de test al had gemaakt, maar Catshee moest nog. Als ik nu tegen hem zeg dat de test meeviel, bereid hij zich misschien niet zo goed voor als ik, en ben ik sneller. Is dat geen topplan? Geen idee hoe obvious het is, en of Catshee erin trapt. Zo ja, sorry ::hypocriet:: Elke manier van mijn kansen vergroten wil ik gebruiken, en dit hoort daarbij.

Ik ben zenuwachtig voor de executie vanavond, maar ik heb er ook wel zin in. Ga ik mijn record verbreken? Ga ik naar de finale? Overleef ik een dubbele executie?

Ik hoop het zo!

Tot volgende week ::bravo::

Het is voorbij, weer voor de finale. Ik ben het gewend inmiddels ::hypocriet::

Ik ga dit verhaal vertellen alsof ik niet weet wat daarna gebeurd

20:30, de executie gaat beginnen. SPANNEND! De test heb ik snel gemaakt, maar ook niet geweldig snel. Dus dan heeft de Usain Bolt van de tests sowieso een groen scherm, en dan gaat het tussen HIDM/Catshee en ik, maar HIDM heeft nog een joker, dus dan gaat het tussen Catshee en ik. Gaat dat lukken? Ik hoop het, ik heb hem in ieder geval een beetje op het verkeerde been gezet.

Ah oh, ik word als eerste ingetypt. Dat is nooit een goed teken bij dubbele executies. In 2021 kreeg ik in de halve finale ook mijn rode scherm als eerste. Oh wacht, ik moet nog een keer kijken hoe hoog mijn hartslag is! Ik doe mijn horloge om: 132. Poeh poeh.
Oké, nu ga ik echt kijken. Ik adem even diep in.
3, 2, 1...
Shit, shit shit shit shit shit. Ik krijg een heel sip en oneerlijk gevoel. Ik weet al sinds de eerste dag dat Vermoljoen De Mol is, en omdat ik dan net wat langzamer ben tijdens de test lig ik eruit. Dat is echt oneerlijk, verdorie.

Oh Vermoljoen wordt ingetypt. Ik film altijd mijn reacties op de schermen, maar dat hoef ik nu niet te doen. Ach, you knever know. Ik film toch maar even.
What the fork, what the fork, hoe kan dat. (Dit is by far mijn leukste schermreactie van de tientallen die ik heb gemaakt in de afgelopen twee edities, ik was zó verbaasd.)
Oké, mijn zelfmedelijden is weg, ik heb dat rode scherm keihard verdiend. Ik mag blij zijn dat ik 6 afleveringen heb meegemaakt. Maar wie is dan de mol?
Kaaasje denk ik dan? HIDM kan echt niet, en catshee geloof ik ook niet helemaal.
Mijn lieve bondgenoot Chardo vangt me op, en hij denkt ook dat het Kaaasje is. En toen besefte ik mij ineens dat HIDM, Chardo en mij KEIHARD genaaid heeft. (Die reactie staat ook op film, ook erg leuk). Echt die motherforker, nooit had ik ook maar kunnen bedenken dat het zo in elkaar zou zitten. Dat hij ons van Kaaasje af heeft gehouden (hij heeft zovaak gezegd dat het Kaaasje niet kon zijn, waarom is er geen belletje gaan rinkelen). Hij heeft me zo goed gemanipuleerd, echt ik geloof het niet. Ik snap nu precies wat de kandidaten van 2018 voelden, en ook hoe Tygo zich voelde bij de executie van Peggy, alleen mocht Tygo blijven, en moet ik weg. En dat heb ik helemaal verdiend.

Ik zeg altijd dat ik de Mol vinden het minst leuke vind aan WidM, en dat is nog steeds zo. Ik was ook zo blij dat ik het meteen wist, dan was ik daar maar vanaf. Ergens deze week dacht ik nog dat ik toch nog even naar verdachte acties van anderen moest kijken (want dat deed ik niet meer, ik was alleen maar bezig met de opdracht), maar ik zat zo diep in mijn tunnel dat ik die gedachte meteen heb verdrongen. Al denk ik niet dat dat mij zou laten switchen, want ik kan mij nu niet een verdachte actie van Kaaasje herinneren. Maar ze zal wel wat hebben gedaan, want anders zouden de anderen haar niet verdenken. Daar ga ik vanuit althans, dat Catshee, HIDM en Vermoljoen haar verdenken. HIDM heeft het denk ik door vanwege de test van Lama (daardoor 'kon Kaaasje het niet zijn', maar dat zal over Vermoljoen zijn gegaan). Vermoljoen had niet veel andere keuze, en dan vind ik het van Catshee het knapst. Ik hoop dat je wint!
Ik ben niet boos op HIDM, wel een beetje pissig natuurlijk, ik had niet verwacht dat ik zo makkelijk te manipuleren zou zijn. Maar hij heeft dit zo knap gedaan dat ik het hem niet kwalijk neem.

Ik vind het stom dat ik niet de finale heb gehaald, hoe leuk had dat geklonken. Zo'n ondertitel had ik ook wel zien zitten. Ik heb echt alles gegeven, ik wist alles over Vermoljoen. Zijn laatste concert was van GOOOSE, zijn favoriete kleur is groen, hij was de tweede kandidaat die iets postte in het CDM topic. Maar daar heb je niet zoveel aan als hij het niet is. En daarom lig ik eruit, en daar baal ik meer van dan vorige keer, maar het is wat het is en ik heb het verdiend. Dat betekent: niet tot volgende week :\'( Misschien tot ooit! Bedankt voor het lezen van mijn biechten lieve mensen, hopelijk vonden jullie het leuk ::bravo::

En dan natuurlijk nog een hele grote DANKJEWEL voor MollenvangR, D*N en wie dan ook ervoor heeft gezorgd dat dit geweldige avontuur heeft bestaan. Ik vind het zo'n grote eer dat ik mee heb mogen doen. Het was geweldig, de opdrachten, de kandidaten (ik had gisteravond alvast een afscheidsspeech in mijn hoofd bedacht, en daarin wou ik zeggen dat ik de kandidaten wel wat lief vond deze editie. HAHA) en alles erom heen. Ik ben jullie ontzettend dankbaar ::love::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO21AS] De Geheime Biechten
« Reactie #76 Gepost op: 20-12-2021, 02:51:13 »
Terug naar de rovers:

Dit lijkt me prima.

Ik heb inderdaad liever geen geld mee, omdat ik de vorige keren dit spel organiseerde, dus ik ben per definitie al een voordehand liggende keuze om nu Rover te zijn.

Ik heb mezelf alvast een voorzet gegeven in het Songfestival kanaal op Discord. Dat is veiliger dan wanneer 1 van jullie dat zou doen, want we willen zo min mogelijk aan elkaar gelinkt worden. Nu hopen dat in de loop van de dag iemand anders in dat kanaal op mij reageert, dan kan ik daar later weer op inhaken.


Ik sluit me ook aan bij die verdeling. En good thinking Spacy, nu alvast een voorzetje geven ::ok::


Poeh ik vind de executie vanavond ook spannend! Ben heel benieuwd wie er afvalt.

Hints hints hints!

Het is tijd om te kijken wie de gelukkige finalisten van dit All-stars seizoen zijn en vooral, wie tot in de eeuwigheid aan zijn of haar all-stars tactiek had moeten schaven...

Really jongens? :P

Ben ik even blij dat catshee ook goed zit ;D

And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO21AS] De Geheime Biechten
« Reactie #77 Gepost op: 20-12-2021, 02:52:00 »
Iemand die wel alvast in is voor een feestje is, je raad het al...
Biecht 7.1 - finale meneertje

JAAAAAAAA! Ik heb de finale gehaald, zo blij! ::boogie::


Ik heb gister er echt heel lang over gedaan om een keuze te maken tussen Kaaasje en Vermoljoen. En zelfs na die keuze heb ik eigenlijk alleen nog maar de hele middag en avond staan ijsberen in mijn woonkamer tot de executie online kwam. Uiteindelijk heb ik gisteren besloten dat Kaaasje de mol moest zijn en daar had ik drie redenen voor:

1. Toen ik gisteren alle opdrachten doorliep kwam ik tot de conclusie dat ik Vermoljoen in heel veel opdrachten toch erg kandidaterig vond (ondanks vrij weinig geld te verdienen) en daarnaast concludeerde ik dat zijn enige echte verdachte moment de bingo was. Echter stond daar ook nog eens de hunger games opdracht tegenover. De mol heeft er in die opdracht natuurlijk baat bij om heel ver te komen, maar niet om een vrijstelling te winnen. Die wil juist heel ver komen om te zorgen dat er geen geld veilig wordt gesteld en iedereen vol voor die vrijstelling gaat. Het feit dat Vermoljoen daar toen 1000 euro heeft verdiend was toch wel een heel erg duidelijke kandidatenactie.

2. Er moest toch een reden zijn dat ik zo ver was gekomen en zover ik weet was Kaaasje de enige persoon die ik elke test heb meegenomen. Ik ben ervan uitgegaan dat ik toch iets goed aan het doen was en dat ik niet beter ipv mee te doen aan de Mol een staatslot had kunnen kopen. Een deelname aan de Mol zou toch zonde zijn van ergens zoveel geluk voor te hebben :-X

3. De laatste reden was Kaaasjes en Vermoljoens reactie op mijn voorstel om alsnog voor Spechteke te gaan in plaats van Molduck in de Moordgrap opdracht. Kaaasje wilde duidelijk nog wel switchen en kwam ook met redenen op de proppen waarom voor Spechteke gaan misschien logischer was. Vermoljoen zweefde eigenlijk gewoon een beetje er tussen in zonder ergens voor te gaan en drukt uiteindelijk bij twijfel toch alsnog dik voor Molduck.


Die 3 dingen meegenomen maakten dat ik ging voor Kaaasje. Makkelijk was het niet, maar gezien de testuitslag denk ik dat ik echt goed zit. Daarnaast heb ik inmiddels ook begrepen dat ik het tweede beoogde doel van twijfel zaaien bij die laatste opdracht ook heb bereikt. Het bleek alleen niet dat HIDM echt op mij zat, maar volgens hem zat Vermoljoen op mij ::rofl::


Dus ja, je zou zeggen nu wordt het heel makkelijk, toch? Zoveel mogelijk geld verdienen, die test vol op Kaaasje invullen en hopen dat ik het beter doe dan HIDM... Dat is inderdaad het plan en ik denk dat ik deze week heel erg hard moet gaan leren om zoveel mogelijk over Kaaasje in dit spel uit mijn hoofd te weten.

Maar toch blijft er één hersencel zeuren dat het HIDM is. Ik heb die hersencel al proberen te kalmeren door te zeggen dat HIDM al het mingeld van aflevering 4 (en potentieel 5) makkelijk heeft terugverdiend in aflevering 6. Dat HIDM gewoon simpelweg het meeste geld heeft verdiend. Ik heb die hersencel zelfs heel grondig proberen te doden met de feestelijke consumptie van alcohol om het halen van de finale te vieren...


De paranoia gaat echter maar niet weg... Het enige wat ik kan doen is het negeren en hopen dat die ene hersencel niet toch gelijk heeft. Echt alles wijst erop dat het gewoon Kaaasje is, maar als het HIDM toch blijkt te zijn dan begrijp ik gewoon echt niet hoe dit spel of ook maar mensen werken ::ohno::

Goed. Dat zijn mijn gedachten nu de finale is begonnen en nu hoop ik dat ik echt ga winnen. Het gaat heel spannend worden en ik denk dat HIDM een heel erg sterke tegenstander is voor die laatste test, maar tegelijkertijd ben ik wel blij want ik denk dat we nog wel veel geld samen kunnen verdienen deze laatste paar opdrachten.

Nou later he!

And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO21AS] De Geheime Biechten
« Reactie #78 Gepost op: 20-12-2021, 02:55:59 »
En dat terwijl het feestje verstoord gaat worden door rovers:


Ik denk dat de niet-actieve forummers het beste bij mij past, als langst actieve forummer van ons 5? Als afvaller kan een citaat van iedere finalist voor mij ook goed.
Op 10 verschillende boards posten is iets voor D*N lijkt me.
De M is een wel een handige letter voor de flessenpost? Er zijn veel forummers met een M.

Yay nog niemand ontdekt  ::bravo::

Citaat van finalisten is neem ik aan geen quote maar doen alsof het je eigen woorden zijn?

10 verschillende boards: D*N idd

Forummers die niet actief zijn: voor jou idd Swifty

Eten: misschien iets voor molduck?

Flessenpost: deze is tricky want als ze de persoon ermee vinden weten ze ook gelijk deze opdracht. Ik denk t best de a of m

Citaat finalisten: kan ik ook doen en dan verwerken in ER-posts. Dat gaat niet opvallen denk ik.

Doet molduck overigens nog mee? Want ik zie dat ze de vorige opdracht niet gedaan heeft.

Hmm, ik weet eigenlijk niet wat handig is. Ik ga zelf met die eet-opdracht onmogelijk wegkomen, omdat ik weinig berichten plaats en sowieso al flink onder een vergrootglas lig. Ik denk trouwens dat voor Molduck hetzelfde geldt.

Mollenmania zou hier misschien nog mee weg kunnen komen, door het heel subtiel op het ER-board te doen. Swifty, hoe actief ben jij op Discord? Dat zou eventueel ook nog een optie kunnen zijn.

Board lijkt me inderdaad het beste voor D*N.

Ik ben redelijk actief op Discord dus kan daar ook wel wat plaatsen.

Wat gaan we nu doen? Ik heb voor 20u niet heel veel online momenten meer…



Ok, ik heb gezien dat bij Survivor Hillo herinneringen ophaalt aan een eerdere finale. Daar kun jij dus evt makkelijk aanhaken. De finalisten van 2012 (Lukie, tdietz en Ycaris zijn allemaal niet meer echt actief hier). Of zeg dat je hebt teruggelezen in Survivor 2005 en dat je geen van die personen meer kent of zo.

Ik ga wel iets doen met eten, want ik ben juist tijdens de maaltijden online.
D*N 10 boards
Mollenmania citaten
Molduck dan de flessenpost. D*N, kun jij dat met haar kortsluiten

Geld:
Ik zou 750 euro aan Mollenmania geven
500 euro aan mij
250 euro aan D*N

Nu ik dat van Spacy lees denk ik dat ik met 5 posts over eten ook wel goed uitkom. Citaten van finalisten zouden misschien beter bij Swifty passen. Maar weet niet of Swifty dit nog op tijd leest. Anders doe ik wel gewoon de citaten ::ok::

Net m’n eerste eetpost gepost…

::ok::

In t ER board zou je ook over eten kunnen posten. Bijv. Die proef van gisteren dat ze eten zagen maar niet mochten opeten.

Ik doe citaten

Ja en misschien over de hoeveelheid eten deze expeditie, hoe je daar over denkt.
Als jullie een paar citaten weten die een beetje neutraal zijn dus makkelijk om onopvallend te gebruiken hoor ik t graag, zal ook zelf zoeken. ::ok::


Ooh dan ben ik er nu al  :D ik heb twee keer over eten gepost op discord

 Met dank aan de smiley van de dansende banaan  ;D

Poe, deze was lastig... ik kon heel weinig quotes vinden die neutraal waren en toch niet 1 woord of smiley. Ik denk dat ze deze wel eens door kunnen hebben.

Maargoed, we hebben allemaal onze opdracht voltooid :) ::ok::

Ja, shit. They got you. ::sorry:: Pff, die HidM is ook wel echt scherp hoor.

Ik denk trouwens dat het een kwestie van tijd is voordat ze mij gaan arresteren. Waarschijnlijk wachten ze daar zo lang mogelijk mee, zodat ze zoveel mogelijk van mijn opdrachten kunnen benoemen, of wachten tot ik wel een geldzakje bij me moet hebben.

Ai dat is balen zeg, Mollenmania is erbij

En ja ik denk ook dat ze jou, Spacy, heel goed in de gaten aan het houden zijn, om maar zoveel mogelijk te verdienen.

Ik ben bang dat de popcorn van Molduck gisteren ook wel opgevallen moet zijn.

D*N, moeten we het geld over 3 mensen spreiden zolang er nog minstens 3 van ons in zitten?

Ja ach… deze was ook echt moeilijk Denk dat die voor jullie ook moeilijk was geweest. Jammer van het geldzakje :P


Oh ja, ships. En hij had het hoogste bedrag...

Jaa jammer. Sorry guys, had toch misschien beter de eetopdracht kunnen nemen.
Jullie succes nog allemaal!!  ::bravo::

Je was dapper  ::bravo:: maar het zijn scherpe speurders



De nieuwe opdrachten zijn lastig zeg! Spacy, welke heeft jouw voorkeur? Wat kunnen we Molduck het beste vragen, als ze nog steeds ziek is?

Bedankt! ::hug::

Ik denk dat D*N bij Rankings en Swifty bij WidMO Geschiedenis nu het meest logisch is.

Molduck de Wedkantoor-titel geven? Zij is op het forum het minst "zichtbaar" dus zal het bij haar niet heel snel opvallen. Bovendien hoeft ze daar niet haar bed voor uit. Dan kan ik die letters wel doen.

Of mij een meer opvallende opdracht geven omdat ik toch al op de radar sta?

Je hoeft de komende 24u nog geen pleidooien te houden voor juryleden en zo? Dan kun je die letters wel doen inderdaad. Lijkt me een prima verdeling zo.

Molduck geld geven? En D*N of ik?

And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO21AS] De Geheime Biechten
« Reactie #79 Gepost op: 20-12-2021, 02:56:58 »
Catshee blijft lekker doorbiechten  ::schaam::

Biecht 7.2 - rovers en ezelsbruggetjes ❤️

Pffff, is HIDM Kaaasjes posts uit zijn hoofd aan het leren voor de finale test? Ik kan me even niet anders bedenken hoe hij mollenmania heeft gevonden als rover, die opdracht was echt goed verstopt.


Ik ben ook aan het voorbereiden voor die test, maar heel eerlijk: ik weet de verjaardag van mijn eigen moeder niet eens uit mijn hoofd ::schaam:: Maar inmiddels wel de datum dat Kaaasje zichzelf heeft geregistreerd op dit forum ::rofl::


De mol vinden, bondjes maken, opdrachten winnen... Dat is natuurlijk allemaal heel sexy, maar leren voor een test... ::kots::

Ik ken inmiddels Kaaasje haar vragenlijst, slaapplekken en posities voor elke executie uit mijn hoofd. Ezelsbruggetjes enzo. Voor quotes van de mol moet ik echt nog iets gaan bedenken dat sneller dan de zoekmachine gaat zijn. Maar dingen vanbuiten leren gaat gewoon echt niet meer zo makkelijk als vroeger, mijn brein is echt aan het wegrotten ofzo.


Verder zou ik jullie graag nog wat vertellen over rovers, maar weet niet of ik jullie wel kan vertrouwen ::vergroot:: :P Maar die zes hartjes van GIG blijven raar. Misschien ben ik wat conservatief met mijn hartjes maar wie doet er nu een hartje typen na iets over deo in je schoen? ::rofl::

Maar goed dat was mijn update over hoe het ervoor staat.

And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human