Auteur Topic: [MO21]Opdr 8.3 - Niets is(weer)wat het lijkt en iets is (weer)wat het niet lijkt  (gelezen 5232 keer)

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
In mijn kistje zit voorkennis over een opdracht uit volgende aflevering, die ik overigens niet ga delen. Dat voordeeltje heb ik wel verdiend!  ;D
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Convans

  • Forumlid
Oke dan stemmen we best op JaccoS

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Ik wil JaccoS nog wel even zien spartelen hoor, dus kom maar op met dat betoog  ;D
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Oké hoi, ik heb een tijdswinst gewonnen ::jaja::

Offline Convans

  • Forumlid
Goed, JaccoS maakt zich natuurlijk nog verdachter nu  ::rofl::

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Goed, JaccoS maakt zich natuurlijk nog verdachter nu  ::rofl::
Hoezo? Ik zeg nu gewoon eerlijk wat mijn voordeel is

Offline Convans

  • Forumlid
Hoezo? Ik zeg nu gewoon eerlijk wat mijn voordeel is

Ja je zegt het veel te laat. Zo is het makkelijk

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Kunnen we in ieder geval wachten en de opties open houden voordat we gaan dikdrukken? De reden dat ik het eerst niet vertelde was omdat ik niet wou dat jullie zouden weten wat ik heb, maar daardoor werd ik juist verdacht. Ging niet helemaal perfect dus

Ik post zo mijn verdachten

Offline Convans

  • Forumlid
Ja en als je dan tijdswinst hebt, snap ik het nog veel minder.

Dat is niet iets wat iemand zomaar gaat zeggen als hij zou moeten liegen als er nog mensen achter hem komen..

Offline belg

  • Forumlid
In mijn kistje zit voorkennis over een opdracht uit volgende aflevering, die ik overigens niet ga delen. Dat voordeeltje heb ik wel verdiend!  ;D

Waarom zou je die voorkennis niet delen? Dat is toch in het voordeel van de groep?


Oké hoi, ik heb een tijdswinst gewonnen ::jaja::
Hoeveel?
« Laatst bewerkt op: 25-05-2021, 08:51:58 door belg »

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Ja en als je dan tijdswinst hebt, snap ik het nog veel minder.

Dat is niet iets wat iemand zomaar gaat zeggen als hij zou moeten liegen als er nog mensen achter hem komen..
Ik moet ook helemaal niet liegen  ;)

Verdachtenlijst van JaccoS

Larikoek: post eerst alleen dat er geen geld in zijn kistje zit, pas later als meerdere mensen hun inhoud hebben gedeeld, deelt hij dat hij een joker heeft. Ook wel het makkelijkste 'smoesje'
belg: heeft 'niets' in zijn kistje? Waarom zullen de makers een leeg kistje maken, als er maar 5 kistjes zijn? Normaal gaat belg altijd voor de pot, maar omdat het nu maar over 350 euro gaat wil hij wel liegen voor de pot
Convans: een jokermunt? Daar heb je vrijwel niets aan op dit punt in het spel, zouden de makers dat echt in een kistje doen?
D*N: pas heel laat online komen om te zeggen wat er in je kistje zit, ja dit had je van te voren al gezegd, maar dit komt natuurlijk wel heel goed uit. En de inhoud?

Ik vind Larikoek de verdachtste ::vergroot::

Offline Larikoek

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Straffe tante ~
Sorry ik wilde je nog het voordeel van de twijfel geven, maar je maakt je nu wel heel erg verdacht. De argumenten die je bij mij noemt gelden harder voor jouzelf. Je hebt als laatste geantwoord wat er in je kistje zit. Daarnaast quote je eerst een lijstje met meer dan 5 opties om te doen voorkomen alsof je ons iets laat weten, terwijl je, als de andere 4 hebben geantwoord, je makkelijk iets van dat lijstje kan kiezen dat is overgebleven.


Daarnaast, om opties open te houden, hoop ik dat D*N ook even ons een hint kan geven naar wat voor voorkennis hij gekregen heeft en hoe zich dat verhoudt tot 'vrolijk maken'.




Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Sorry ik wilde je nog het voordeel van de twijfel geven, maar je maakt je nu wel heel erg verdacht. De argumenten die je bij mij noemt gelden harder voor jouzelf. Je hebt als laatste geantwoord wat er in je kistje zit. Daarnaast quote je eerst een lijstje met meer dan 5 opties om te doen voorkomen alsof je ons iets laat weten, terwijl je, als de andere 4 hebben geantwoord, je makkelijk iets van dat lijstje kan kiezen dat is overgebleven.
Dat klopt, maar ik weet zelf dat ik hem niet heb, dat betekent niet dat iemand anders die hem wel heeft niet dezelfde tactiek gebruikt als ik deed. En ik kan ook wel blijven zeggen 'ik heb hem echt niet alsjeblieft geloof mij nou', maar als ik geen goede argumenten geef over waarom mijn medekandidaten óók verdacht zijn, word ik nooit geloofd denk ik.

Offline belg

  • Forumlid
Hoeveel tijdswinst heb je, Jacco?

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Hoeveel tijdswinst heb je, Jacco?
Mijn tijd bij de aankomende test is 0:00

Offline belg

  • Forumlid
Dat is in de fase van het spel hetzelfde als een vrijstelling  :o

(Tenzij er weer gokvragen bij de test zitten of je op de verkeerde mol zit.)

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Dat is in de fase van het spel hetzelfde als een vrijstelling  :o

(Tenzij er weer gokvragen bij de test zitten of je op de verkeerde mol zit.)
 
Ja ik ben er ook heel blij mee ;D

Offline Convans

  • Forumlid
Dit lijkt me echt niet te kloppen. We gaan toch geen vrijstelling + een tijd die op 0 staat geven?

Offline belg

  • Forumlid
Laat ons hopen van niet.

Een tijdswinst van 1 minuut zou al een mooi voordeel zijn. 

Offline Larikoek

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Straffe tante ~
Los van wat hij in zijn kistje claimt te hebben, geeft Jacco ook geen overtuigende tegenargumenten waarom iemand anders de vrijstelling zou hebben. En ook nog eens zó laat. Ik denk gewoon oprecht dat hij dacht dat zijn tactiek van het lijstje quoten zou werken.

Het liefst wacht ik toch nog even op Dennis omdat hij amper gereageerd heeft, maar ik vraag me af of hij nu nog iets kan zeggen wat me van gedachte gaat veranderen.