Auteur Topic: [CL] Dag 7: Levend uit de bank?  (gelezen 27002 keer)

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
[CL] Dag 7: Levend uit de bank?
« Gepost op: 29-01-2020, 21:31:28 »

Tot laat in de avond werd er verder gewerkt. Ook Brtdm had het druk met de communicatie te verzorgen tussen Convans en Mitchkox en de bank. Hij merkte dat er de laatste tijd minder contact was geweest, maar de luidsprekers waren zeker wel goed afgesteld.

Maar plots was er een luide stem te horen! Iedereen was meteen alert en haastte zich naar de hal. SanderFMC stond zijn handen te wassen in de toiletten, maar rende gelijk naar beneden. Ook Dikke Controleur, Belg en Vermoljoen die aan het kletsen waren, kwamen meteen naar beneden gerend. Enkel bij Nieky ging het wat moeilijker, had hij zich een beetje vergaloppeerd? Klokslag 23:00 uur stonden de lotgenoten in de grote hal!

‘We laten vanavond iemand vrij, dat hebben we afgesproken. Nu is het moment dus gekomen. Tijd voor de uitslag van de stemming’.

Uitslag stemming:
10 stemmen: Ennasil
9 stemmen: Jacco
2 stemmen: L. Lawliet en Nieky
1 stem: Hautoa en Vermoljoen

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Ennasil bleek de ‘gelukkige’ te zijn. De deuren werden opengedaan en met een grijns op het gezicht van Ennasil vertrok zij. En er gebeurde niets… Ze liep gewoon naar de tent van de politie. Wat Convans en Mitchkox niet wisten was dat ze haar chip al dagenlang zorgvuldig had proberen te verwijderen en gisterenavond is dit ook gelukt. Daarom leek ze zo zelfverzekerd. Ook bij de politie aangekomen begon ze meteen met haar verhaal: ‘Er hebben 2 mannen de leiding van buitenaf, ze hebben alles zeer goed gepland en wij weten zelf ook niet wie de overvallers precies zijn’. Daar stopte het verhaal, want net op dat moment werd er vanuit de horde journalisten een schot gelost, de kogel ging recht door de tent, in het hart van Ennasil. Ennasil was op slag dood, ze was een gegijzelde.

Convans moest risico’s nemen. Ennasil mocht niet teveel zeggen en daarom besloot hij maar om te schieten. Hij had net op tijd ontdekt dat ze geen chip meer had en rende naar de plaats waar alle journalisten stonden. Gelukkig kon hij onopvallend schieten, want Mitchkox en Starlight zaten namelijk net te genieten van een avond uit in het plaatselijke café. Hulpdakdekker en de andere agenten waren haar aan het bellen om de overhoring te laten starten. Mitchkox bestelde een biertje en Starlight ging voor een wijntje, maar toen Starlight haar telefoon zag, wist ze dat er iets mis was en ze meteen weg moest. Ze gaf Mitchkox vlug een kus, stapte in de auto en ging plankgas naar de tent. Daar trof ze haar collega’s, om het levenloze lichaam van Ennasil heen, aan. Door dit schot was ook Convans nu uit de schaduw en speelde hij met vuur.
« Laatst bewerkt op: 31-05-2020, 15:29:01 door D*N »

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: Dag 7: Levend uit de bank?
« Reactie #1 Gepost op: 29-01-2020, 21:32:29 »
In de bank was nog niet duidelijk hoe het ging met Ennasil tot ze de knal hoorde. Iedereen was geschrokken omdat ze geen idee hadden wat er gebeurd was. Nadat Convans Brtdm had ingelicht was de schrik erg groot. Echter was er geen moment om bij te komen. Er was immers al veel geld gedrukt en de kluis leek bijna opengebroken. Convans wilde beginnen aan de volgende stap: de ontsnapping! Gelukkig kenden Convans en Mitchkox de bank uit hun hoofd. Convans vertelde Brtdm dat de uitgang gemaakt moest worden in de herentoiletten. Er zouden 7 mensen aan de slag gaan met het zware gereedschap om, achter het tweede toilet van voren, een groot gat te maken. Achter dit toilet moest een tunnel lopen die hier nog lag vanaf de Tweede Wereldoorlog. Deze tunnel zou de ideale ontsnappingsroute zijn. Brtdm besloot de volgende stap te vieren met een muziekje:


De zeven mensen kwamen aan bij de herentoiletten en zagen tot hun schrik dat Focus onder het bloed op de grond lag. Meteen begon Linus met een reanimatiepoging maar het mocht niet baten. Een overvaller had met een stuk glas van de spiegel de keel van Focus doorgesneden en zij was doodgebloed. Focus had haar pijlen gericht als Cupido, maar nu hadden de overvallers hun pijlen op haar gericht. Er was geen tijd om hiervan te bekomen. Ze besloten het lichaam in het achterste toilet te leggen zodat ze verder konden met het creëren van een ontsnappingsroute. Het was duidelijk dat de lotgenoten in de gevangenis steeds minder last kregen van hun emoties. Ze wisten dat ze geen keuze hadden, want ze zouden zomaar het volgende slachtoffer kunnen zijn.

Convans kwam hevig bezweet van het rennen terug bij zijn geheime controleroom. Convans was kwaad. Kwaad dat hij zelf iemand moest vermoorden, kwaad dat Ennasil haar chip had kunnen verwijderen, kwaad dat Mitchkox niet altijd even serieus bezig was met de overval maar wel met Starlight. Hij besloot dat iemand gestraft moest worden. Uit de luidsprekers klonk zijn luide stem. Iedereen wist dat dit geen goed teken was. Convans klonk niet als de Convans die ze eerder hadden gehoord. Hierdoor wisten ze dat er slecht nieuws ging komen. ‘Er zijn saboteurs in ons midden. Iemand is onze overval aan het saboteren en gaat niet meewerken met het plan. We willen weten wie het is. In het loket linksachter ligt een wapen met één kogel. Jullie beslissen wie er niet te vertrouwen valt. De bankdirecteur mag eindelijk eens van zich laten horen en is degene die gaat schieten!’. De deadline voor het stemmen is donderdag om 21:30 uur.

Deelnemerslijst:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
« Laatst bewerkt op: 29-01-2020, 21:40:56 door Mitchkox »

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Dag 7: Levend uit de bank?
« Reactie #2 Gepost op: 29-01-2020, 21:35:31 »
Nu begint het genant te worden  ::rofl::
You'll never walk alone

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Dag 7: Levend uit de bank?
« Reactie #3 Gepost op: 29-01-2020, 21:38:40 »
Focus was trouwens cupido!

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Dag 7: Levend uit de bank?
« Reactie #4 Gepost op: 29-01-2020, 21:41:17 »
Nu is romantiek echt gestorven :(, wat een gemis onze Focus  :\'(

En jezus, precies wat ik zei, wie faciliteren die overvallers nou de hele tijd!
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 7: Levend uit de bank?
« Reactie #5 Gepost op: 29-01-2020, 21:41:30 »
 ???

Nouja, we kunnen nu wel terug gaan kijken wie begon met ennasil te verdenken en wie daar makkelijk in mee ging..

Nog steeds denk ik dat Jacco een overvaller is, jammer dat er 1 stem te weinig is.

En Focus, ik wist dat je te vertrouwen was honey  :\'( leukste deelnemer weg, sad....
Frankje Lapi

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 7: Levend uit de bank?
« Reactie #6 Gepost op: 29-01-2020, 21:42:57 »
10-9 spannende stemming waarop de overvallers best invloed gehad kunnen hebben...
Wit is ook een kleur!

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: Dag 7: Levend uit de bank?
« Reactie #7 Gepost op: 29-01-2020, 21:43:46 »
Ja verdomme ::rofl::
maar focus ::oink:: ik verdacht haar best erg eigenlijk, maar wel interessant dat ze cupido was misschien kunnen we daar wat mee en een paar hebben niet op jacco of ennasil gestemt ::vergroot::
chipsverslaafde <3

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Dag 7: Levend uit de bank?
« Reactie #8 Gepost op: 29-01-2020, 21:44:25 »
Ik weet niet of we er nog iets aan hebben, maar alstublieft:

Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 7: Levend uit de bank?
« Reactie #9 Gepost op: 29-01-2020, 21:46:45 »
en een paar hebben niet op jacco of ennasil gestemt ::vergroot::
Ik vind dat jij altijd vrij snel anderen mensen verdacht maakt terwijl jij ook altijd op een gegijzelde stemt...
Frankje Lapi

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dag 7: Levend uit de bank?
« Reactie #10 Gepost op: 29-01-2020, 21:47:20 »
Ja verdomme ::rofl::
maar focus ::oink:: ik verdacht haar best erg eigenlijk, maar wel interessant dat ze cupido was misschien kunnen we daar wat mee en een paar hebben niet op jacco of ennasil gestemt ::vergroot::

Ik denk niet dat Cupido eruit iets oplevert, behalve dat we nog een koppeltje hebben en dat als dat een combi overvaller/gegijzelde is, die nu ook gevaarlijk kunnen worden, aangezien de enige die zeker weet wie het koppeltje is, uit het spel ligt.

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: Dag 7: Levend uit de bank?
« Reactie #11 Gepost op: 29-01-2020, 21:49:25 »
 ::zweet::

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: Dag 7: Levend uit de bank?
« Reactie #12 Gepost op: 29-01-2020, 21:50:19 »
Nou heb ik dus écht iets tegen de wolven... en dat had ik eerst nog niet. Maar nou wel!
Sky might be falling but remember you can fly

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dag 7: Levend uit de bank?
« Reactie #13 Gepost op: 29-01-2020, 21:51:16 »
Nou heb ik dus écht iets tegen de wolven... en dat had ik eerst nog niet. Maar nou wel!

 ::rofl::

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 7: Levend uit de bank?
« Reactie #14 Gepost op: 29-01-2020, 21:52:13 »
Wat een raar voorstel ineens?
Ga je hier nog op reageren Daisy?
Frankje Lapi

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Dag 7: Levend uit de bank?
« Reactie #15 Gepost op: 29-01-2020, 21:55:02 »
Ga je hier nog op reageren Daisy?



Jacco is een overvaller toch? Laten we dan focussen op die eruit krijgen.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Dag 7: Levend uit de bank?
« Reactie #16 Gepost op: 29-01-2020, 21:55:11 »
Nou, om het van de positieve kant te bekijken:
Het spel duurt zo wel lekker lang. Het had ook al klaar kunnen zijn. Én we kunnen nog gewoon winnen!
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dag 7: Levend uit de bank?
« Reactie #17 Gepost op: 29-01-2020, 21:55:20 »
Ik weet niet of we er nog iets aan hebben, maar alstublieft:

Ik vind die stemoverzichten heel mooi en het is ook zeker goed om die te blijven bijhouden, maar we moeten denk ik wat meer gaan focussen op 1) verklaringen die mensen geven voor hun stemgedrag en 2) hints. Want de overvallers zijn heus niet dom dus er zullen zeker weten overvallers zijn die op overvallers stemmen, of overvallers die juist wel of juist niet met de meerderheid meestemmen, om op die manier niet op te vallen.
I will follow my inner gold

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 7: Levend uit de bank?
« Reactie #18 Gepost op: 29-01-2020, 21:56:01 »
Focus was bij mij echt nauwelijks verdacht, zeker nadat ze mij zo erg aan het uithoren was geweest op dag 3.

Weer moeten we ons afvragen of, in dit geval het overzicht van Focus naar de overvallers leidde of juist totaal verkeerd zat net als bij de vorige slachtoffers van de overvallers



Wit is ook een kleur!

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: Dag 7: Levend uit de bank?
« Reactie #19 Gepost op: 29-01-2020, 21:57:08 »
Ik vind dat jij altijd vrij snel anderen mensen verdacht maakt terwijl jij ook altijd op een gegijzelde stemt...
hoh!  ten eerste hun stemmen anders dan afgesproken en ik stem volgens het plan
ten tweede:
tja, ik wil met jullie meegaan en op jacco of ennasil gaan, maar dan ga ik weer mee met de rest en stel ze zijn gijzelaar dan ben ik weer verdacht omdat ik op hun stem dus dat zit mij een beetje dwars... :-\\
dan vind ik het raar dat jij hier een ding van maakt terwijl ik dit nog heb gezegd.
ten derde, jij bent de gene die sinds je heb gezegd dat je de dokter bent wat je trouwens nooit 100% kan vertrouwen maar toch wij er keihard verdacht is en op wie we moeten stemmen.
chipsverslaafde <3