Auteur Topic: [CL] Dag 7: Levend uit de bank?  (gelezen 26897 keer)

Online Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Dag 7: Levend uit de bank?
« Reactie #40 Gepost op: 29-01-2020, 22:33:50 »
Ik stem mee op Jacco om conclusies te krijgen  ::jaja::
You'll never walk alone

Offline Jann

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Derde plaats Dixit 2020
Re: Dag 7: Levend uit de bank?
« Reactie #41 Gepost op: 29-01-2020, 22:39:20 »
Ja, ik ga morgen ook gewoon voor de derde keer op Jacco. Nu is het mooi geweest jongens
Hier kan uw boodschap komen te staan. Geïnteresseerd? Neem dan snel contact op en bereik een miljoenenpubliek (5 cent per pm)

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 7: Levend uit de bank?
« Reactie #42 Gepost op: 29-01-2020, 22:40:43 »
en nou maar hopen dat we niet weer fout zitten
Wit is ook een kleur!

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Dag 7: Levend uit de bank?
« Reactie #43 Gepost op: 29-01-2020, 22:41:39 »
In ga voor de zekerheid alvast een Regina gifje opzoeken..

Oh en leuk ook dat ik degene ben die vandaag iemand mag neerschieten.  :-\\
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Brent

  • Forumlid
Re: Dag 7: Levend uit de bank?
« Reactie #44 Gepost op: 29-01-2020, 22:43:00 »
Oh en ik ga Focus ontzettend missen :(

Hou van je schat <3
 
IM∆GINE | DRE∆M | CRE∆TE

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: Dag 7: Levend uit de bank?
« Reactie #45 Gepost op: 30-01-2020, 00:23:23 »
NeeeeheheheEheHehHeheHehhheeeeheee

Focus  :\'(

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Dag 7: Levend uit de bank?
« Reactie #46 Gepost op: 30-01-2020, 00:55:20 »
Ik ben weer thuis en bij gelezen, wat een stemming was dit dan weer  ??? 2 mensen die ik nooit echt verdacht heb (en zeker Focus niet na haar schema) weg. En ook van Ennasil zei ik gisteren nog dat ik die verdenking totaal niet snapte. Wie waren degenen die haar verdacht maakten?  ::vergroot:: Gaat morgen dan iedereen massaal op Jacco als ik het goed begrijp?

Offline B&W

  • Forumlid
Re: Dag 7: Levend uit de bank?
« Reactie #47 Gepost op: 30-01-2020, 07:59:54 »
Gisteren probeerde ik nog te posten dat het echt een afgang is dat we nu 5 keer achter elkaar een gegijzelde hebben weggestemd... ::niet-ok::, ik had het niet geplaatst omdat ik slaap was gevallen ::rofl::

En ik zei ook dat ik waarschijnlijk niet op Jacco ga stemmen, omdat we zelf moeten blijven nadenken en ik bij Jacco denk dat hij iets vaker stil was gebleven als hij overvaller zou zijn, hij heeft nu veel gezegd en met sommige dingen maakt hij zichzelf verdacht. Daar was hij als overvaller misschien meer alert op geweest.
Ik ga in plaats van meegaan met de grote groep voor mezelf een gok wagen.

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: Dag 7: Levend uit de bank?
« Reactie #48 Gepost op: 30-01-2020, 08:16:30 »
'Jacco is 100% een overvaller'
Vanavond gaan jullie allemaal zien dat Ik net als de meesten hier gewoon een gegijzelde ben. Ik heb mezelf per ongeluk heel verdacht gemaakt!
Dit is waarschijnlijk één van mijn laatste berichten, en als ik straks dood ben kunnen jullie naar dit bericht kijken:

B&W en Brtdm hebben mij nooit verdacht.
Frank was de eerste die mij verdacht vond.
Linus stemt heel vaak op mij.

Wie ik wel vertrouw:
B&W: verdenkt mij niet
Brtdm: verdenkt mij niet
mrchipie: verandert zijn 'verdachte' gedrag niet

Wie ik niet vertrouw:
Kaaasje: heeft nog 0 stemmen gehad, aangezien de mensen met veel stemmen gegijzelden zijn...
belg: heeft ook weinig stemmen
D*N: is nog niet vermoord terwijl veel mensen hem hebben afgestreept
Miek1999: een onderbuikgevoel
Jann: stemt op mij zonder uitleg
Linus: negeert mijn vragen
Hautoa: heb ik al is uitgelegd

(Als ik meer tijd heb vul ik dit bericht nog aan)

 ::zwaai::
« Laatst bewerkt op: 30-01-2020, 11:32:14 door Jacco :) »

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 7: Levend uit de bank?
« Reactie #49 Gepost op: 30-01-2020, 08:47:02 »
Het zou mooi zijn als je ook verteld waarom je ze wel/niet vertrouwt  ::jaja::
Wit is ook een kleur!

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 7: Levend uit de bank?
« Reactie #50 Gepost op: 30-01-2020, 10:06:37 »
Ow dat kwam meer op basis van de omgekeerde psychologie wat ik eerder poste, ik denk ik noem gewoon 2 namen, die ik niet echt verdenk. Niet gedacht dat mensen het serieus zouden nemen. ::rofl::
Oh ik wou al zeggen, ik ben eens één avondje afwezig omdat ik ziek was en Daisy duwt me onder de bus!
Maar ja, ik was het eerder al wel met je eens om de hele reversed psychology te doen. Maar dan kan ik net zo goed jouw naam noemen, want je bent ook totaal niet verdacht.  ;D

En oh mijn god wat gaat het lekker zo...  :-\\
Ik ben dus gewoon terug naar mijn eerdere verdachte hautoa gegaan (omdat die weinig aanwezig was maar toch altijd net met de meerderheid mee stemde, zie DC's post eerder over in een wolven pm op de hoogte gebracht worden op wie te stemmen), omdat ik noch Enasil noch Jacco echt verdacht vond. Nog steeds niet, maar goed, ik heb het al veel mis gehad, dus wil best mee gaan op Jacco.
En aangezien ik het toch altijd fout heb, zal hautoa dan ook wel safe zijn.  ::) Vooral omdat die deze keer niet met een meerderheid mee gegaan is.

Oh en hebben mensen echt nog twijfels dat Frank de dokter is?  ??? We waren allemaal bang dat ie meteen vermoord zou worden, dan is het toch helemaal niet slim als ie eigenlijk ziener is om dan te claimen dat je dokter bent?? Dan val je veels te veel op!
En volgens mij zijn de wolven gewoon op zoek naar de ziener en leeft Frank daarom nog altijd. Daarvan weten ze sowieso dat het geen ziener is.

Oh en moeten we gifjes posten?

(ja, zoals je ziet voel ik me weer beter dan gisterenavond)

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Dag 7: Levend uit de bank?
« Reactie #51 Gepost op: 30-01-2020, 10:12:43 »
Als Frank niet de echte dokter is, dan zou er iemand anders wel moeten schreeuwen van 'klopt niet, ik ben het'. Maar zolang dat niet gebeurt, heb ik geen reden om Frank te wantrouwen.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Dag 7: Levend uit de bank?
« Reactie #52 Gepost op: 30-01-2020, 10:16:13 »
Oeh ja Robbie, ik doe ook graag mee




*Distracted*
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 7: Levend uit de bank?
« Reactie #53 Gepost op: 30-01-2020, 10:24:07 »
Wat hebben al die gifjes met het zoeken naar overvallers te maken? ::hypocriet::
Wit is ook een kleur!

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 7: Levend uit de bank?
« Reactie #54 Gepost op: 30-01-2020, 10:43:41 »
Lekker rustig dagje zo  ::ok::
Frankje Lapi

Offline DikkeControleur

  • Forumlid
  • Laat iedereen in zijn waarde.
Re: Dag 7: Levend uit de bank?
« Reactie #55 Gepost op: 30-01-2020, 10:44:00 »
Barst. Weer geen overvaller er uit.  ::schaam::

Een aantal post vandaag wil ik even aanhalen, omdat ze best opvallend zijn.

Dus stel ook ik het volgende voor:
Iedereen stemt op Jacco.
Als Jacco een overvaller blijkt, waar ik 100% zeker van ben, denk ik dat we al veel mensen kunnen afstrepen, namelijk de personen die vandaag op Jacco hebben gestemd. Ik geloof niet dat de overvallers op hem zouden stemmen als ze zo'n makkelijk doelwit als ennasil wordt voorgelegd.

100% zeker is wel heel zeker…

En er zijn een aantal spelers die zich na de uitslag afzetten tegen de keuze:
Ik heb op Jacco gestemd en was tegen alle domme beslissingen van de afgelopen dagen.
Dus naast dat ik 24 uur geleden al heb gestemd ivm tijdgebrek vandaag, was ik ook niet van plan om zomaar mee te gaan in ennasil of jacco.
...wat een stemming was dit dan weer  ??? 2 mensen die ik nooit echt verdacht heb (en zeker Focus niet na haar schema) weg. En ook van Ennasil zei ik gisteren nog dat ik die verdenking totaal niet snapte. Wie waren degenen die haar verdacht maakten?
Ik vind 't altijd zo makkelijk - en een beetje verdacht - om achteraf dit soort dingen te posten.

En dan een post van Vermoljoen die niet snapt dat Frank en Brtdm nog leven:
Ik snap niet dat Frank nog steeds niet dood is. Willen de overvallers verwarring zaaien, of is Frank zelf een overvaller en toch niet de dokter? Of hij si gewoon een gegijzelde. Wat ook nog zou kunnen, is dat hij de ziener is.
Ik neig voor het eerste scenario te gaan, en ik ben bereid om mee te gaan in het plan om op Jacco te stemmen. Daarnaast ook raar dat Brtdm nog altijd leeft.
Deze post raakt kant-nog-wal. Frank kan niet de ziener zijn, hij is de dokter. Bovendien is het voor mij duidelijk dat de overvallers op zoek zijn naar de ziener, en daarom Frank laten leven. Ze werken een lijstje af met most-likely-zieners. Met omgekeerde psychologie kan ik ook zeggen dat juist de spelers die bezig zijn met het zoeken naar de ziener er over beginnen in het speeltopic en probeert te doen wat hij de overvaller verwijt: verwarring zaaien. Met betrekking tot Brtdm heeft hij wel een punt. Waarom zou Brtdm geen ziener kunnen zijn waardoor hij niet geëlimineerd wordt? Immers hij heeft als bankdirecteur best een belangrijke taak. Zo hadden we gisteren bijna een gelijkspel...

Ook opvallend dat mrchipie deze post van Vermoljoen zo brilliant vind…

En dan nog deze inzichten van deWitte:
zolang er geen andere dokter zich meldt is Frank dokter. De enige andere optie die ik nog zie is dat de echte dokter enorm inactief is of in het koppeltje zit...
De redenatie dat de echte dokter zich niet bekend maakt omdat die in het koppeltje zit raakt mijn inziens kant nog wal. Wat zou de motivatie hiervoor zijn, dan?

Om eerlijk te zijn vind ik het niet zo gek dat Frank nog leeft.... Tot nu toe heeft hij vooral fout gezeten, dus waarom zouden de overvallers hem weg willen hebben?
Daarnaast bestaat er een (zeer kleine) kans dat hij door Focus gekoppeld is aan een overvaller
Eerst schrijft dewitte dat Frank in het koppeltje kan zitten, en daarna dat dat een zeer kleine kans heeft. Het is wel een goede uitleg dat Frank nog leeft.
Overigens kan het koppeltje niet met z'n tweeën het spel winnen door samen over te blijven. Dus als gegijzelde in het koppel moet je niet je lieveling beschermen als je denkt dat die overvaller is...

Het is Vermoljoen die ook reageert:
Omdat we 99% zeker zijn dat we hem (Frank) kunnen vertrouwen.
En jij (deWitte) zegt dat er een zeer kleine kans is dat hij door Focus is gekoppeld met een overvaller, maar mij lijkt die kans wel heel groot! Dat zou een verklaring kunnen zijn waarom hij nog leeft.
We zien hier Vermoljoen draaien tov de eerdere gequote post. In de eerste quote snapt hij niet waarom Frank nog leeft, en in bovenstaande post vind hij 't logisch.
« Laatst bewerkt op: 30-01-2020, 10:46:58 door DikkeControleur »
Ik ben niet dik! Ik ben de Dikke Controleur.

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 7: Levend uit de bank?
« Reactie #56 Gepost op: 30-01-2020, 10:51:05 »
Wat hebben al die gifjes met het zoeken naar overvallers te maken? ::hypocriet::

Tja, het is niet alsof alle andere overzichtjes en gifjes ons al geholpen hebben so far...  :-X


Ma goed, een on topic GIFje dan:

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 7: Levend uit de bank?
« Reactie #57 Gepost op: 30-01-2020, 10:55:33 »
huh wat? welke regel heb ik gemist?
Als het koppeltje goed-slecht is winnen ze toch alleen als ze samen over blijven?
Wit is ook een kleur!

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Dag 7: Levend uit de bank?
« Reactie #58 Gepost op: 30-01-2020, 10:56:53 »

En er zijn een aantal spelers die zich na de uitslag afzetten tegen de keuze:Ik vind 't altijd zo makkelijk - en een beetje verdacht - om achteraf dit soort dingen te posten.
MV schiet in de verdediging ;D  ::ok::

Focus heb ik ook letterlijk 0 keer verdacht of iets verdachts over gezegd en zie hier wat ik zei over Ennasil

Ik snap alleen niet direct waar de verdenking op Ennasil vandaan komt? Is dat puur de relatieve inactiviteit?

Dus ik ga eens even terugzoeken wie heeft lopen pushen Ennasil eruit te stemmen / wie meeging in haar verdacht maken, grote kans dat daar in ieder geval minimaal 1 overvaller tussen zit.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Dag 7: Levend uit de bank?
« Reactie #59 Gepost op: 30-01-2020, 10:58:26 »
huh wat? welke regel heb ik gemist?
Als het koppeltje goed-slecht is winnen ze toch alleen als ze samen over blijven?

Klopt  ::ok::