Auteur Topic: [CL] Dag 7: Levend uit de bank?  (gelezen 26906 keer)

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Dag 7: Levend uit de bank?
« Reactie #60 Gepost op: 30-01-2020, 11:04:52 »
Er zijn 2 goede redenen waarom Frank nog leeft (in vorige post plaatste ik ze bijna allemaal)
1. Overvallers willen verwarring doen zaaien. Is hij wel 100% te vertrouwen?
2. Hij is gekoppeld met een overvaller.

Om even duidelijk te maken: ik geloof dat hij dokter is en dat heb ik ook eerder gezegd. Dat hij ziener zou kunnen zijn, was een scenario dat ik bedacht, maar daarom denk ik niet meteen dat dat ook zo is.

Ik denk dat Frank de dokter is en gekoppeld is met een overvaller. In dat geval is het misschien handig, ondanks dat we hem 100% kunnen vertrouwen, om hem op te offeren. Tenzij hij zegt met wie hij is gekoppeld. Maar het kan ook dat hij niet is gekoppeld en dan neig ik naar scenario 1.

Daarnaast begin ik meer en meer te twijfelen bij Jacco als overvaller. Ik ga vanavond nog eens door mijn overzicht van de hints, omdat dat denk ik de enige manier is om iets te vinden, en daar ga ik mijn keuze op baseren. Alles wat iemand zegt of doet kan je als verdacht verklaren, maar ook als onverdacht.
Ik zal als ik de tijd ervoor heb, de meest opvallende elementen toevoegen aan het lijstje en weer plaatsen.
« Laatst bewerkt op: 30-01-2020, 11:06:48 door Vermoljoen »
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 7: Levend uit de bank?
« Reactie #61 Gepost op: 30-01-2020, 11:05:38 »


En dan nog deze inzichten van deWitte:De redenatie dat de echte dokter zich niet bekend maakt omdat die in het koppeltje zit raakt mijn inziens kant nog wal. Wat zou de motivatie hiervoor zijn, dan?
Eerst schrijft dewitte dat Frank in het koppeltje kan zitten, en daarna dat dat een zeer kleine kans heeft. Het is wel een goede uitleg dat Frank nog leeft.
Overigens kan het koppeltje niet met z'n tweeën het spel winnen door samen over te blijven. Dus als gegijzelde in het koppel moet je niet je lieveling beschermen als je denkt dat die overvaller is...

weer een vage post van DC dus.
Ik krijg de indruk dat het maken van je lijstjes alleen is geweest om goodwill te kweken, zodat we denken dat je geen overvaller bent.
Alleen een beetje jammer dat er dan steeds fouten in staan.

Heb je hier een verklaring voor?
Wit is ook een kleur!

Offline belg

  • Forumlid
Re: Dag 7: Levend uit de bank?
« Reactie #62 Gepost op: 30-01-2020, 11:12:57 »
Ik denk dat Frank de dokter is en gekoppeld is met een overvaller. In dat geval is het misschien handig, ondanks dat we hem 100% kunnen vertrouwen, om hem op te offeren. Tenzij hij zegt met wie hij is gekoppeld. Maar het kan ook dat hij niet is gekoppeld en dan neig ik naar scenario 1.

Wat wint Frank ermee om te zeggen met wie hij gekoppeld is?
Volgens mij zoeken de overvallers naar de ziener (onder de mensen die niet verdacht worden) en is dat de reden dat Frank nog leeft. De vraag of Frank gekoppeld is wordt voor mij pas relevant als Frank blijft leven als de ziener gevonden is. Gelukkig weet die zich goed verborgen te houden voor de overvallers.

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 7: Levend uit de bank?
« Reactie #63 Gepost op: 30-01-2020, 11:14:34 »
Wat wint Frank ermee om te zeggen met wie hij gekoppeld is?
Volgens mij zoeken de overvallers naar de ziener (onder de mensen die niet verdacht worden) en is dat de reden dat Frank nog leeft. De vraag of Frank gekoppeld is wordt voor mij pas relevant als Frank blijft leven als de ziener gevonden is. Gelukkig weet die zich goed verborgen te houden voor de overvallers.

Ik hoop alleen wel dat de ziener al wat goede informatie hier heeft neergezet zodat we daar wat mee kunnen als de ziener ineens niet meer onder ons is (stiekem hoopte ik dat Focus de ziener was gezien de lijstjes die zij postte)
Wit is ook een kleur!

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Dag 7: Levend uit de bank?
« Reactie #64 Gepost op: 30-01-2020, 11:15:42 »
Dus ik ga eens even terugzoeken wie heeft lopen pushen Ennasil eruit te stemmen / wie meeging in haar verdacht maken, grote kans dat daar in ieder geval minimaal 1 overvaller tussen zit.
Dan kom ik uit bij iemand die ik eigenlijk tot op heden niet heb verdacht, maar wel met de kennis van nu een opvallend bericht plaatste:

Maar daarom zeg ik, we kiezen de komende twee spelrondes voor Jacco en ennasil, en dan maakt het niet uit wie je stemt, dat zeggen we ook niet, maar als één van hen een wolf is gaat hij sowieso in één van de komende rondes het spel uit. Dan hebben de wolven er minder invloed op.
Als Spacy een overvaller is, dan is dit natuurlijk ideaal. Want je laat zien dat je het goed voor hebt met de groep en ondertussen gaan de stumperds die het niet weten hierin mee. Resultaat: 2 dagen, 2? (in het geval Jacco ook onschuldig blijkt) gegijzelden dood en dus 2 kansen om om de ziener te vermoorden. En het biedt de wolven ook de kans om ongemerkt misschien wel op elkaar te stemmen of op iemand anders te stemmen, want alle aandacht gaat dan toch uit naar 'meelopers'.
« Laatst bewerkt op: 30-01-2020, 11:21:22 door MollenvangR-Art »

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 7: Levend uit de bank?
« Reactie #65 Gepost op: 30-01-2020, 11:16:16 »
Wat wint Frank ermee om te zeggen met wie hij gekoppeld is?
Volgens mij zoeken de overvallers naar de ziener (onder de mensen die niet verdacht worden) en is dat de reden dat Frank nog leeft. De vraag of Frank gekoppeld is wordt voor mij pas relevant als Frank blijft leven als de ziener gevonden is. Gelukkig weet die zich goed verborgen te houden voor de overvallers.
Ik ben geen onderdeel van een koppel... ik heb ook geen flauw idee waarom Vermoljoen dit nu zegt? Om zijn mede-overvaller Jacco te redden?

Vreemde beschuldiging ::ohno::

En inderdaad belg, ik heb 't zelf ook al vaak benoemd, ik leef nog omdat de ziener nog niet is gevonden. Het zou ook dom zijn van de overvallers om mij te doden, daar hebben ze nu nog helemaal niks aan...
Frankje Lapi

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: Dag 7: Levend uit de bank?
« Reactie #66 Gepost op: 30-01-2020, 11:30:41 »
Om zijn mede-overvaller Jacco te redden?
Jij zit echt in een tunnel Frank  ::rofl::

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: Dag 7: Levend uit de bank?
« Reactie #67 Gepost op: 30-01-2020, 11:35:01 »
Jij zit echt in een tunnel Frank  ::rofl::

Dat is een ander spel ;)
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 7: Levend uit de bank?
« Reactie #68 Gepost op: 30-01-2020, 11:43:02 »
Ik begin nu ook steeds meer en meer te geloven dat Jacco het niet is, maar nu nog op een ander stemmen gaat waarschijnlijk toch niet helpen.

Mede ingegeven door de theorie: Frank en MM zitten toch fout dus we laten hen lekker bepalen wie er uit gestemd wordt.

Vreemde zaken:

DC die de feiten verdraaid
Spacy die ook al op mij zat te pushen op dag 3
Brtdm die ook steeds mee lijkt te stemmen... en waarom is de directeur nog niet dood

enig idee of die drie aan elkaar te linken zijn?
Wit is ook een kleur!

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: Dag 7: Levend uit de bank?
« Reactie #69 Gepost op: 30-01-2020, 11:48:17 »
Ik begin nu ook steeds meer en meer te geloven dat Jacco het niet is, maar nu nog op een ander stemmen gaat waarschijnlijk toch niet helpen.
Elke stem telt  ;)

Ik stem op Hautoa denk ik, ik zie wel wie mee gaat en wie niet...
« Laatst bewerkt op: 30-01-2020, 11:50:35 door Jacco :) »

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 7: Levend uit de bank?
« Reactie #70 Gepost op: 30-01-2020, 11:52:02 »
waarom Hautoa?

die staat bij mij nog totaal niet bij de verdachten. Wellicht heb ik iets gemist (blinde vlek omdat ik in de Jacco-tunnel zat)?
Wit is ook een kleur!

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: Dag 7: Levend uit de bank?
« Reactie #71 Gepost op: 30-01-2020, 11:54:32 »
waarom Hautoa?

die staat bij mij nog totaal niet bij de verdachten. Wellicht heb ik iets gemist (blinde vlek omdat ik in de Jacco-tunnel zat)?
Hautoa stemt steeds op de persoon die net niet de meeste stemmen krijgt... Waardoor het lijkt dat ze niet meestemt maar dat doet ze eigenlijk wel.

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: Dag 7: Levend uit de bank?
« Reactie #72 Gepost op: 30-01-2020, 11:55:47 »
Ik zat even wat terug te lezen van de vorige dagen en kwam bij een opmerking van Robbie terecht waar ik het wel mee eens ben.

Hoe kan het zijn dat Brtdm en D.C. beide nog in het spel zitten terwijl zij elke dagen overzichten maken en veel informatie analyseren?

a) Ze zijn beide overvallers en proberen verwarring te zaaien --> zoals de Witte al aangaf
b) Ze maken niet-overvallers verdacht waardoor wolven buiten schot blijven.
c) Een van de twee is een overvaller

Om gelijk te kijken waarom de directeur nog steeds niet dood is

a) toeval
b) Brtdm is een overvaller
c) Doordat brtdm niet-overvallers aandraagt/verdacht maakt, helpt het de overvallers alleen maar
d) andere optie, namelijk


Wat is jullie mening?


Elke stem telt  ;)

Ik stem op Hautoa denk ik, ik zie wel wie mee gaat en wie niet...

Als ik mij vergis wederom geen motivatie waarom je op iemand stemt.  ::vergroot::

edit: net antwoord gegeven blijkbaar
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline DikkeControleur

  • Forumlid
  • Laat iedereen in zijn waarde.
Re: Dag 7: Levend uit de bank?
« Reactie #73 Gepost op: 30-01-2020, 12:04:01 »
weer een vage post van DC dus.
Ik krijg de indruk dat het maken van je lijstjes alleen is geweest om goodwill te kweken, zodat we denken dat je geen overvaller bent.
Alleen een beetje jammer dat er dan steeds fouten in staan.

Heb je hier een verklaring voor?

Ja, namelijk de rolbeschrijving van Cupido:

Cupido: Cupido mag bij de eerste ronde 2 geliefden voor eeuwig aan elkaar verbinden. Dit heeft als consequentie dat als 1 van beiden sterft, de andere ook automatisch sterft uit liefdesverdriet. Het koppel weet van elkaar dat ze een koppel zijn, maar ze weten elkaars rol niet.

Het is toch logisch dat ik denk dat de lovers niet samen winnen, want dat staat er niet beschreven.
Ik ben niet dik! Ik ben de Dikke Controleur.

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 7: Levend uit de bank?
« Reactie #74 Gepost op: 30-01-2020, 12:05:45 »
wat zou het koppelen dan nog voor zin hebben? ::rofl::
Nog nooit weerwolven gespeeld?

Oh en bovendien is het al meerdere malen genoemd in de discussies dat het de enige manier om te winnen is voor een goed-slecht koppeltje
Wit is ook een kleur!

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Dag 7: Levend uit de bank?
« Reactie #75 Gepost op: 30-01-2020, 12:08:33 »
Ik heb zelf natuurlijk weinig recht om over mezelf te spreken, maar waarom ik denk dat ik er nog in zit:

In de vorige rondes heb ik niet gevaarlijk gestemd voor de overvallers. Dus wie de overzichten maakt boeit niet als ze leiden naar de verkeerde personen. En momenteel hoeven ze me niet te vermoorden, omdat de groep me al steeds meer begint te verdenken. Tot nu toe hebben de wolven namelijk nog geen verdacht persoon vermoord.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline belg

  • Forumlid
Re: Dag 7: Levend uit de bank?
« Reactie #76 Gepost op: 30-01-2020, 12:12:09 »
We zitten in een vicieuze cirkel en ik weet niet of en hoe we daaruit geraken.

Jacco is nu de collectieve verdachte.
Iedereen vindt dit goed, dus ook de overvallers blijkbaar.
Dit betekent dat Jacco onschuldig is en het geen goed plan is om op hem te stemmen.
Maar Jacco om deze reden verdedigen is exact wat de overvallers zouden doen om hem te beschermen.
Het is dus terecht dat Jacco onze collectieve verdachte is.
Iedereen vindt dit goed, dus ook de overvallers blijkbaar.
...

Offline DikkeControleur

  • Forumlid
  • Laat iedereen in zijn waarde.
Re: Dag 7: Levend uit de bank?
« Reactie #77 Gepost op: 30-01-2020, 12:15:18 »
ok. Ik ga uit wat ik lees.
Dan hebben de lovers ook een eigen geheim forumtopic?

De kans op één (laat staan twee) overvallers in het koppel is redelijk klein met dit deelnemersaantal… maar is natuurlijk wel mogelijk. In het licht dat ze met z'n tweeën kunnen winnen van de rest snap ik de discussie er over nu wel.

Mijn conclusie is dat Frank er in zit omdat hij geen ziener is. De opmerking van Vermoljoen is vreemd. Dat brtdm er nog in zit zou kunnen inhouden dat hij wél in het koppeltje zit (@TimvDons: optie d)
Ik ben niet dik! Ik ben de Dikke Controleur.

Offline DikkeControleur

  • Forumlid
  • Laat iedereen in zijn waarde.
Re: Dag 7: Levend uit de bank?
« Reactie #78 Gepost op: 30-01-2020, 12:16:35 »
We zitten in een vicieuze cirkel en ik weet niet of en hoe we daaruit geraken.

Jacco is nu de collectieve verdachte.
Iedereen vindt dit goed, dus ook de overvallers blijkbaar.
Dit betekent dat Jacco onschuldig is en het geen goed plan is om op hem te stemmen.
Maar Jacco om deze reden verdedigen is exact wat de overvallers zouden doen om hem te beschermen.
Het is dus terecht dat Jacco onze collectieve verdachte is.
Iedereen vindt dit goed, dus ook de overvallers blijkbaar.
...
Iedereen? Dat valt toch wel mee?
Ik ben niet dik! Ik ben de Dikke Controleur.

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Dag 7: Levend uit de bank?
« Reactie #79 Gepost op: 30-01-2020, 12:16:50 »
@DC ik zet mij niet alleen achteraf af tegen de keuzes, ik doe dit ook duidelijk voor de keuze, dus rare insinuatie...

Ik zet mij ook alvast af tegen whatever jullie nu aan het doen zijn, moge dat duidelijk zijn ;D
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human