Auteur Topic: [CL] Dag 7: Levend uit de bank?  (gelezen 27297 keer)

Offline belg

  • Forumlid
Re: Dag 7: Levend uit de bank?
« Reactie #80 Gepost op: 30-01-2020, 12:18:27 »
Iedereen? Dat valt toch wel mee?

Veel protest is/was er toch niet.

Het begint stilletjes aan te komen. Stap 3 van de cirkel  ;)

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 7: Levend uit de bank?
« Reactie #81 Gepost op: 30-01-2020, 12:19:23 »
ok. Ik ga uit wat ik lees.
Dan hebben de lovers ook een eigen geheim forumtopic?

De kans op één (laat staan twee) overvallers in het koppel is redelijk klein met dit deelnemersaantal… maar is natuurlijk wel mogelijk. In het licht dat ze met z'n tweeën kunnen winnen van de rest snap ik de discussie er over nu wel.

Mijn conclusie is dat Frank er in zit omdat hij geen ziener is. De opmerking van Vermoljoen is vreemd. Dat brtdm er nog in zit zou kunnen inhouden dat hij wél in het koppeltje zit (@TimvDons: optie d)

hoezo ook een eigen geheim forumtopic? Is dat wat jullie als overvallers hebben?

In eerdere forumspellen ging geheim overleg via pm dus dat zou ik nu ook weer verwachten
Wit is ook een kleur!

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 7: Levend uit de bank?
« Reactie #82 Gepost op: 30-01-2020, 12:19:36 »
Veel protest is/was er toch niet.
Brtdm, B&W, Mrchippie en de_witte gaven vandaag al aan te twijfelen of niet op Jacco te gaan stemmen... dus niet iedereen gaat mee in het voorstel.

Edit: Vermoljoen ook.
« Laatst bewerkt op: 30-01-2020, 12:28:07 door FrankLapidus »
Frankje Lapi

Offline belg

  • Forumlid
Re: Dag 7: Levend uit de bank?
« Reactie #83 Gepost op: 30-01-2020, 12:20:55 »
Maar welk argument gebruiken ze daarvoor?  ::vergroot::

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Dag 7: Levend uit de bank?
« Reactie #84 Gepost op: 30-01-2020, 12:28:20 »
Jacco zijn verdediging komt ook niet verder dan, jij stemt op mij dus je bent een overvaller. Ik bedoel B&W heeft ook op mij gestemd. Betekend niet dat ie een overvaller is, betekend vooral dat ie niet helder kan nadenken ;D.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: Dag 7: Levend uit de bank?
« Reactie #85 Gepost op: 30-01-2020, 12:33:29 »
Jacco zijn verdediging komt ook niet verder dan, jij stemt op mij dus je bent een overvaller. Ik bedoel B&W heeft ook op mij gestemd. Betekend niet dat ie een overvaller is, betekend vooral dat ie niet helder kan nadenken ;D.
Ik vind het verdacht dat ze op me stemmen een geen verklaring geven. Ik heb dat Linus namelijk meerdere keren gevraagd maar hij negeert die vragen. Dat vind ik verdacht  ::vergroot::

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: Dag 7: Levend uit de bank?
« Reactie #86 Gepost op: 30-01-2020, 12:58:36 »
Ik vind het verdacht dat ze op me stemmen een geen verklaring geven. Ik heb dat Linus namelijk meerdere keren gevraagd maar hij negeert die vragen. Dat vind ik verdacht  ::vergroot::

Jij doet dat toch indirect ook bij Hautoa?
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 7: Levend uit de bank?
« Reactie #87 Gepost op: 30-01-2020, 13:08:39 »
Ja Jacco dat doe jij zelf ook al het hele spel  :P
Frankje Lapi

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: Dag 7: Levend uit de bank?
« Reactie #88 Gepost op: 30-01-2020, 13:14:48 »
Welke vragen heb ik dan genegeerd  ???

Offline Brent

  • Forumlid
Re: Dag 7: Levend uit de bank?
« Reactie #89 Gepost op: 30-01-2020, 13:19:59 »


Ik vind het verdacht dat ze op me stemmen een geen verklaring geven. Ik heb dat Linus namelijk meerdere keren gevraagd maar hij negeert die vragen. Dat vind ik verdacht  ::vergroot::
Ik heb toch een verklaring gegeven? Ik heb letterlijk gezegd dat ik je stemgedrag en je gedragingen verdacht vindt. Je springt zo snel in de verdediging en gaat anderen dan zo snel niet onderbouwd aanvallen dat het gewoon verdacht is.
IM∆GINE | DRE∆M | CRE∆TE

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: Dag 7: Levend uit de bank?
« Reactie #90 Gepost op: 30-01-2020, 13:37:41 »
Guys, ik denk persoonlijk niet dat een wolf onderdeel is van een koppel. Omdat ik nog steeds denk dat ze in de eerste ronde op Bjorrn hebben gestemd, omdat ze dachten dat hij een koppel vormde met Lucy. Oftewel, dat het voor de wolven onbekend is wie een koppel vormen.

Wat ik niet weet is of een wolf die in een koppel zit dit bekend mag maken aan zijn/haar medewolven.
Sky might be falling but remember you can fly

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 7: Levend uit de bank?
« Reactie #91 Gepost op: 30-01-2020, 13:58:31 »
Guys, ik denk persoonlijk niet dat een wolf onderdeel is van een koppel. Omdat ik nog steeds denk dat ze in de eerste ronde op Bjorrn hebben gestemd, omdat ze dachten dat hij een koppel vormde met Lucy. Oftewel, dat het voor de wolven onbekend is wie een koppel vormen.

Wat ik niet weet is of een wolf die in een koppel zit dit bekend mag maken aan zijn/haar medewolven.

Hmmm maar als het een goed/slecht koppel is, dan is het niet slim als wolf om dat aan je medewolven bekend te maken. Want als goed/slecht koppel win je enkel als je als laatste twee overblijft. Dus dan ga je als slecht deel van dat koppel (i.e. als wolf) je medewolven moeten uitmoorden. Dan is het niet erg handig dat je dat aan je medewolven verkondigd.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Dag 7: Levend uit de bank?
« Reactie #92 Gepost op: 30-01-2020, 13:58:37 »
Dat klopt niet Spacy. De overvallers weten dit ook niet. Als een overvaller en gegijzelde gekoppeld zijn dan moeten ze samen overblijven en moet de overvaller dus ook stiekem zijn mede overvallers vermoorden. Hij kan dit dus absoluut niet tegen de andere overvallers vertellen.

Overigens mocht het wel zo zijn, dan is dit een goed moment voor de overvaller in een koppel om een mede overvaller eruit te stemmen. In zo'n drie rondes zijn wij als gegijzelden done. Dan kunnen we niet meer winnen en het goed-slecht koppeltje wil juist een balans tussen de twee groepen behouden.

Dus kijk uit overvallers, misschien is 1 van jullie medeovervallers je ook wel aan het bespelen ::vergroot::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: Dag 7: Levend uit de bank?
« Reactie #93 Gepost op: 30-01-2020, 16:07:13 »
Even een paar dingen over een paar deelnemers.


-Ik verdenk Jacco niet. Ik ga dat lekker heel verdacht verder niet onderbouwen, het enige dat ik kan zeggen is dat ik weet hoe het is om in zijn schoenen te staan en al zijn berichten van "jullie gaan spijt krijgen", kan ik me wel voorstellen als burger. Ik denk dat als je wolf bent je meer gaat inspelen op feiten en die naar je hand gaat zetten. Dus nu heb ik het toch een beetje onderbouwd. Woops.

-Verder, iedereen die Jacco nu in noot aan het verdedigen is, wat als wolf enkel zou helpen om good will te tonen, verdenk ik aanzienlijk minder. Wat daarbij vooral opvallend is, is dat de_witte na aldoor op Jacco te hebben gestemd, nu terugkrabbelt. Wat ik me heel goed kan voorstellen als je burger bent en nu ziet dat iedereen makkelijk meegaat op je hoofdverdachte.

-Vermoljoen's en mrchipie's theorie over Frank is zo mal, dat ik niet kan geloven dat die twee wolfjes zijn.

-Wie ik wel serieus begin te verdenken, en waar ik al eerder op heb gestemd, is belg. Hij maakt berichten alleen maar vanuit een algemene observatie. Dit is er aan de hand --> geen idee hoe we het gaan oplossen. Bovendien is hij nog een van de weinige spelers die de eerste ronde niet op MoleBuster hebben gestemd. En daar zitten hoe dan ook een, twee of drie wolven tussen. Dat kan niet anders.



« Laatst bewerkt op: 30-01-2020, 16:10:12 door L. Lawliet »

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: Dag 7: Levend uit de bank?
« Reactie #94 Gepost op: 30-01-2020, 16:18:27 »
Ik heb vluchtig de berichten van Belg terug zitten lezen, waren er circa 25-30 (wellicht te veel om hier allemaal te plaatsen), maar ik vind de opmerking van L.Lawiet wel wat hebben.

Komt niet een twee drie met verdachten, valt niet mensen aan / verdedigd verdenkingen (of hoe je dat het beste kan formuleren).

We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline belg

  • Forumlid
Re: Dag 7: Levend uit de bank?
« Reactie #95 Gepost op: 30-01-2020, 16:19:52 »
-Wie ik wel serieus begin te verdenken, en waar ik al eerder op heb gestemd, is belg. Hij maakt berichten alleen maar vanuit een algemene observatie. Dit is er aan de hand --> geen idee hoe we het gaan oplossen. Bovendien is hij nog een van de weinige spelers die de eerste ronde niet op MoleBuster hebben gestemd.
Een algemene observatie leert mij dat er in de eerste ronde 12 spelers niet op MoleBuster hebben gestemd.

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: Dag 7: Levend uit de bank?
« Reactie #96 Gepost op: 30-01-2020, 16:22:57 »
En uit mijn algemene observatie blijkt dat jij geen één keer een speler heb aangewezen als verdacht. Alleen naderhand als personen al vaker genoemd werden, als verdacht zijn bestempeld/als meest potentiele lynch-kandidaat bestempeld / dood zijn. Kan het mis hebben, maar toch ::vergroot::
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline DikkeControleur

  • Forumlid
  • Laat iedereen in zijn waarde.
Re: Dag 7: Levend uit de bank?
« Reactie #97 Gepost op: 30-01-2020, 16:31:46 »
Kweet 't niet.

Dit is wat ik heb over 'inhoudelijke' posts van Belg:

Citaat van: Overzicht Belg
Dag1:
P140: voorspelt wat er is gebeurd! Namelijk dat een inactieve een overvaller is!
Stemt op Lucy
P41: vind het zienerplan van Brtdm geen goed idee.
Dag2:
P61: Stemde op Lucy vanwege vele voor- & tegenstanders, om iets te weten te komen.
Stemt op Lama1997
Dag3:
P241: stemde op Lama vanwege één klein zinnetje. (geen quote)
P340: Originele post met oa. “Vandaag is het spel bijna een week bezig, 4 mensen hebben quasi niets gezegd: Jann, Molduck, Sander en Ennasil. Waar is het credo "leuker voor het spel om met actieve mensen door te gaan" gebleven?”. En verdedigt Swifty.
Stemt op Lucy
Dag4:
P297: stemt op Lucy obv argumenten MM.
Stemt op Lucy
Dag5:
p46: Legt zijn stemmen uit. Lucy omdat ze veel voor- en tegenstanders had waaruit wat te leren valt. Lama vanwege zijn reactie op een overzicht van DC. Lucy (2x) omdat MM goede argumenten had.
P121: vind geen van de genoemde verdachten (? Ennasil, molduck, jacco?) overduidelijk verdacht.
P132: molduck dan maar met argumenten niet actief, hey mamma, vreemd gedrag, mee lopen en lucy’s advies.
Stemt op Molduck
Dag6:
Stemt op L. Lawliet

Maar dit argument (eg. weinig inhoud) geldt ook voor andere spelers…
Bovendien stemde Belg op Lawliet en kan de aanval van Lawliet een klassiek 'jij verdenkt mij, dus ik verdenk jou'-verhaal zijn.

Voor m'n stem van vandaag ga ik het denk ik niet vooraf zeggen. Ik heb 't gevoel dat we in een impasse zitten, danwel in een stemfuik. Na de exit van Lucy zijn we best volgzaam en stemden we Molduck en Ennasil - achteraf onterecht - er uit. Jacco is de volgende in dat patroon, maar ik weet niet goed of ik daar in mee (wil) gaan.

Wat ik heb verzameld over Jacco is ook niet overtuigend namelijk:

Citaat van: Overzicht Jacco
Dag1:
P198: stemt op Swifty,, en verdenkt MM en Mrchipie niet. Terwijl hij in post 119 voor inactief zou gaan
Stemt op Lucy
Dag2:
P108: Stemde mee op Lucy met anderen, vond Swifty ook verdacht. Vertrouwd Lucy nu. (Jacco zegt een uitleg van z’n stem te geven, maar doet dat eigenlijk niet met een inhoudelijk argument)
P124: vindt Kaaasje, Jann, TimvDons, SanderFMC, Daisy, Tim579, L. Lawliet, Hautoa en Ennasil stil.
P145: Gaat op DeWitte stemmen (is de eerste die dit schrijft, DC had DeWitte wel in top4 pagina eerder) omdat hij eerst op inactieve wil, en dan toch op mrchipie stemt.
P212: weet niet hoe zich te verdedigen/antwoord te geven op beschuldiging van FrankLapidus (idem p253).
Stemt op DeWitte
Dag3:
P25: Weet niet waarom er op LdH is gestemd.
P127: verdenkt zonder uitleg SpacyColours, Swifty en DeWitte
P140: verdenkt dewitte en vertrouwd brtdm
P302: nav voorgaande post noemt Jacco hier de stille spelers: Jann, Molduck, Ennasil en SanderFMC. En vraagt hen te reageren.
P310: vind post FrankLapidus verdacht waarin hij MV beschermd.
P346: denkt te weten hoe de overvallers hun stem bepalen: ‘onverdacht spelers’ zoals Sander en Ennasil. Wil niet op deze stemmen omdat een ‘verspilde’ stem is.
Stemt op Swifty
Dag4:
p201: zonder ideeën van anderen gaat hij op Sander stemmen.
P226: ik stem op Lucy
P287: ‘ik heb mijn stem veranderd’
Stemt op SanderFMC
Dag5:
P54: stemde op Sander omdat er geen bewijs was dat die of overvaller of gegijzelde is.
P59: vraagt aan Linus waarom ze op hem stemt.
P66: heeft een nieuwe verdachte: hautoa. Die stemt steeds op de nummer twee. Ze stemt ‘verborgen’ mee.
P109: stemt op Molduck omdat Lucy dat zei en omdat het de kans groter maakt zelf te mogen blijven.
P122: ik ben gegijzelde! Stem op molduck dan offer ik mezelf morgen op.
Stemt op Molduck
Dag6:
Stemt op Ennasil
Dag7:
P48: verdedigingspost (again). Vertrouwd mensen die niet op hem stemmen, en wantrouwd mensen die dat wel doen.
P69: Ik stem op Hautoa (stemt steeds op de nr2 van de dag. De net-niet-meestemmer-theorie)
Ik zie in ieder geval dat Jacco vaak van verdachte wisselt en niet een heel uitgesproken mening/theorie heeft tegen die verdachten.
Ik ben niet dik! Ik ben de Dikke Controleur.

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: Dag 7: Levend uit de bank?
« Reactie #98 Gepost op: 30-01-2020, 16:33:42 »
Nog 5 uur voor de deadline! ::oink:: ::rofl::

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: Dag 7: Levend uit de bank?
« Reactie #99 Gepost op: 30-01-2020, 16:38:47 »
ik ben weer thuis en zie goeie beredenaties van jacco aangezien hij echt enorm verdacht wordt waarom hij het niet is. ik ga voortaan andersom denken en ik vindt onze lieve brtdm heel verdacht hij is niet mega verdacht bij iedereen, is directeur dus een goed dekmantel, stemt mee met de rest en speelt gewoon de goeie speler met veel theorieeen maar ondertussen is ie een weerwolfje dus denk dat ik op hem ga.
chipsverslaafde <3