Auteur Topic: [CL] Dag 7: Levend uit de bank?  (gelezen 27335 keer)

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dag 7: Levend uit de bank?
« Reactie #120 Gepost op: 30-01-2020, 18:07:38 »
Ik blijf bij Jacco: ik heb al eerder op hem gestemd en ben niet overtuigd dat hij gegijzelde is, vandaar dat ik opnieuw op hem stem.
I will follow my inner gold

Offline Brent

  • Forumlid
Re: Dag 7: Levend uit de bank?
« Reactie #121 Gepost op: 30-01-2020, 18:19:00 »
Nouja als Jacco geen wolf blijkt te zijn dan heb ik gewoon slecht gegokt. Achja, hopen op het beste!
IM∆GINE | DRE∆M | CRE∆TE

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 7: Levend uit de bank?
« Reactie #122 Gepost op: 30-01-2020, 18:20:00 »
Het ding is dat iedereen alles op zijn eigen manier interpreteert of leest zoals hij/zij het wil.

Ik zou volgens Frank’s overzicht niet met verdachten komen terwijl ik vanaf dag 2 of 3 al hautoa loop te gillen. Weliswaar gebaseerd op een theorie van D.C. die ik interessant vind, maar heb toen een overzichtje gemaakt en hautoa kwam daar vooral uit voort.

Ik kom echter niet elke dag met 20 overzichten en zit niet constant mijn ding door te drukken en te herhalen en herhalen. Er zijn er die constant hetzelfde zeggen en op hetzelfde drukken zelfs al hebben we dat al tien keer gelezen. En dan kom ik uiteraard minder actief over. Maar er is een verschil tussen actief zijn en gewoon spammen. Ik begin juist de veelposters verdacht te vinden omdat door die zeeën aan Posts en info en de daarop volgende reacties er een hoop chaos gecreëerd wordt.

As said before zie ik de verdenking op Jacco niet, al gaat zijn eliminatie wel veel info opleveren. Zie bvb Frank’s overzicht van “als Jacco overvaller is die en die het waarschijnlijk niet”.

Maar ik blijf bij mijn voorgevoel en ga weer op hautoa stemmen vanavond. Morgen heb ik meer tijd en kan ik misschien ook subjectieve overzichten maken en duidelijkere conclusies trekken, maar heb momenteel geen zin om met anderen mee te liften op iemand die ik niet verdenk (I.e. Jacco)

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 7: Levend uit de bank?
« Reactie #123 Gepost op: 30-01-2020, 18:45:47 »
Dingen die gebaseerd zijn op de "waarheden" van DC ga ik sowieso niet in mee ::hypocriet::
Hautoa is bij mij nog niet echt opgevallen, zowel negatief als positief niet.... maar dat is met wel meer "stille" mensen
Wit is ook een kleur!

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 7: Levend uit de bank?
« Reactie #124 Gepost op: 30-01-2020, 18:46:55 »
Ik zou volgens Frank’s overzicht niet met verdachten komen terwijl ik vanaf dag 2 of 3 al hautoa loop te gillen. Weliswaar gebaseerd op een theorie van D.C. die ik interessant vind, maar heb toen een overzichtje gemaakt en hautoa kwam daar vooral uit voort.
Ja, sorry  ::hug::, maar ik heb inderdaad de verdachten die niet echt door de mensen zelf zijn genoemd, niet in het overzicht opgenomen. Anders zou ik ook het hele stem-schema er in moeten verwerken... en ik verwacht dat veel overvallers gewoon meestemmen met de massa.

Maargoed, ik vertrouw jou wel en ik denk met mij nog vele anderen, dus geen zorgen  ::ok::

@Iedereen Als ik er vanavond uit lig, en Jacco blijkt overvaller, verlies Chippie dan niet uit het oog  ;)
Frankje Lapi

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: Dag 7: Levend uit de bank?
« Reactie #125 Gepost op: 30-01-2020, 19:02:10 »
Ik ga niet op Jacco stemmen. Als hij wel overvaller blijkt dat zijn, heb ik de verkeerde keuze gemaakt. Om Dennis te citeren, hij komt mij meer over als een wanhopig iemand die graag wil blijven dan een overvaller (maar voor het zelfde geld is het een Merelt is de mol geval, wat ik niet hoop)

Mijn stem gaat naar Brtdm of D.C. Ik kan gewoon geen hoogte krijgen van hun posten of deze daadwerkelijk gericht zijn op het vinden van de overvallers of dat ze juist bedoeld zijn om zand in onze ogen te strooien. Persoonlijk zou ik dat best een slimme strategie vinden.

Ik ben zometeen trainen, dus ik stuur mijn stem zometeen in.
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Dag 7: Levend uit de bank?
« Reactie #126 Gepost op: 30-01-2020, 19:19:01 »
Nog 8 stemmen nodig  ::ok::

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Dag 7: Levend uit de bank?
« Reactie #127 Gepost op: 30-01-2020, 19:24:27 »
Ik ga niet op Jacco stemmen. Als hij wel overvaller blijkt dat zijn, heb ik de verkeerde keuze gemaakt. Om Dennis te citeren, hij komt mij meer over als een wanhopig iemand die graag wil blijven dan een overvaller (maar voor het zelfde geld is het een Merelt is de mol geval, wat ik niet hoop)
Nu citeer je mij verkeerd want die opmerking had ik dus gekoppeld aan wél overvaller zijn ::)
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 7: Levend uit de bank?
« Reactie #128 Gepost op: 30-01-2020, 19:27:43 »
Ja, sorry  ::hug::
Geen probleem verder hoor, het was niet per se op jou gericht, maar meer dat er door de duizenden berichten ook informatie verloren gaat.

En daarom ga ik na vanavond ipv hautoa eens anderen onder de loep nemen, want ja die post bijna niets.

Offline B&W

  • Forumlid
Re: Dag 7: Levend uit de bank?
« Reactie #129 Gepost op: 30-01-2020, 19:33:47 »
Ik kan nu pas voor de eerste keer online komen, dus ik moet alles nog even snel opnieuw lezen. Ik denk dat de beslissing toch al is gemaakt. Ik kan eigenlijk alleen maar heel erg hopen dat Jacco overvaller is en ik dus verkeerd zat.

Oh en Dennis: bedankt voor die helder-denken opmerking ::rofl:: is het te laat om sorry te zeggen? ::sorry::

Ik wilde ook nog kwijt dat ik het vertrouwen in de winst eigenlijk opgeef als er mensen serieus Frank gaan verdenken. Die kans is enorm klein, en ALS het zo zou zijn hoef je je er pas over een week druk over te maken. ALS Frank dan nog niet is gedood door de burgers, zelfs dan is het gewoon nuttiger om gewoon de overvaller aan wie Frank dan wel niet gekoppeld zou zijn eruit te stemmen.
Dus zeg dat niet nog een keer :P

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 7: Levend uit de bank?
« Reactie #130 Gepost op: 30-01-2020, 20:01:27 »
Ik kan nu pas voor de eerste keer online komen, dus ik moet alles nog even snel opnieuw lezen. Ik denk dat de beslissing toch al is gemaakt. Ik kan eigenlijk alleen maar heel erg hopen dat Jacco overvaller is en ik dus verkeerd zat.

Oh en Dennis: bedankt voor die helder-denken opmerking ::rofl:: is het te laat om sorry te zeggen? ::sorry::

Ik wilde ook nog kwijt dat ik het vertrouwen in de winst eigenlijk opgeef als er mensen serieus Frank gaan verdenken. Die kans is enorm klein, en ALS het zo zou zijn hoef je je er pas over een week druk over te maken. ALS Frank dan nog niet is gedood door de burgers, zelfs dan is het gewoon nuttiger om gewoon de overvaller aan wie Frank dan wel niet gekoppeld zou zijn eruit te stemmen.
Dus zeg dat niet nog een keer :P

Inderdaad..... op Frank stemmen mag pas weer als iemand anders dokter blijkt te zijn
Wit is ook een kleur!

Offline Hautoa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Snorriaantje
Re: Dag 7: Levend uit de bank?
« Reactie #131 Gepost op: 30-01-2020, 20:03:50 »
 ::zwaai::
Dit is misschien wel zelfmoord - maar ik zie dat er nu toch meerdere mensen op mij gaan stemmen (zonder dat ik daarvoor eigenlijk een goede reden zie, maar vooruit) en ik zie dat er een aantal domme keuzes gemaakt worden. En met dit 'betoogje' schat ik de kans groot dat ik alleen nog maar meer verdenkingen op me krijg, maar dan heb ik in ieder geval mijn 2 centen gedeeld voordat ik eventueel de pijp uitga. :P

Ik heb al een aantal dagen niet gepost (waarvoor wel en niet sorry). Dat heeft 2 redenen: 1. het spel is veel intensiever dan ik had verwacht en het vraagt heel erg veel van mijn hoofd, wat het op dit moment niet goed kan hebben. Om die reden heb ik ook getwijfeld te stoppen met het spel, maar dat zou betekenen dat er een extra gegijzelde uit zou liggen, en dat wilde ik nou ook weer niet. 2. Ik werd in het begin wat verdacht, maar merkte dat ik ineens 'vergeten' werd. Ik heb toen besloten me stil te houden, totdat het me nodig leek in te grijpen. Dat is dus nu. (EDIT: niet om mezelf te redden, maar omdat er alleen maar gegijzelden de pijp uit gaan).

Ik heb niet op ennasil gestemd, en ook niet op Jacco. Dat ga ik vanavond ook niet doen. Gister is er nauwelijks discussie geweest, terwijl duidelijk was om welke 2 personen het zou gaan. Dat betekent dat de overvallers het blijkbaar prima vonden als 1 van de 2 vermoord zou worden. Ook vandaag zie ik weinig 'originele beschermers' van Jacco, het zijn vooral mensen die eerder wel op Jacco wilden stemmen, en dat nu niet meer gaan doen. Dit en het feit dat ik in Jacco voornamelijk een enthousiaste 13-jarige speler zie, zorgt er bij mij voor dat ik in hem geen overvaller zie.

Verder verdenk ik nu niet:
- belg (hij was tegen het ziener-idee)
- Frank (doh)
- D*N (omdat hij Lucy sterk verdedigde, maar kan uiteraard tactiek zijn)
- Tim (stemde op een gegijzelde als bankdirecteur)
- B&W (stemde op een gegijzelde als bankdirecteur)
- de witte (hij was tegen het ziener-idee)

Daarnaast denk ik dat de extreem inactieven ook geen overvallers zijn. Dat is niet om mezelf vrij te praten, maar ik denk oprecht dat een overvaller iets meer wil sturen.
Daarom denk ik dat Kaaasje, Miek, Jann en Sander geen overvaller zijn. Dat is uiteraard geen sluitende theorie, maar voor nu ga ik hier even van uit.

Wat mij verder opvalt is dat álles ondertussen verdacht is, behalve als je uitgebreide schema's plaatst. Daar wordt alleen maar om gejuicht. Waarom? Een fanatieke overvaller kan net zo goed een overzicht/schema maken, al dan niet foutief.

Ik weet op dit moment niet op wie ik ga stemmen. Ik ga niet op Jacco stemmen, maar het lijkt me wel slim om aan te sluiten bij andere stemmers die op mijn overgebleven verdachten stemmen.
Voor mij blijft nu dit lijstje over:
6. MV
9. Vermoljoen
14. SpacyColours
18. Nieky
20. Daisy
22. Dikke Controleur
23. Robbieazerty
25. Linus
27. L Lawliet
29. mrchipie
30. Brtdm

Gister heb ik op Nieky gestemd. Dat heb ik gedaan omdat ik best wel wat in de liedjes-hint van D*N zag. Ook de manier hoe Nieky daarna het simpel probeerde af te wenden en om te draaien, zorgen er bij mij voor dat ik hem verdacht vind.
Als er mensen zijn die op iemand stemmen uit het bovenstaand lijstje en we zouden een meerderheid kunnen krijgen, dan hoor ik dat natuurlijk graag. We hebben nog maar 1,5 uur, dat is kort, maar niet onmogelijk.

Verder wil ik zeggen dat mijn verdenkingen/niet verdenkingen absoluut niet ramvast zijn en ook niet allemaal even goed onderbouwd. Alles wat ik zojuist gezegd heb zal ongetwijfeld verdacht gevonden worden, maar dan heb ik in ieder geval mijn gedachten met jullie gedeeld en hoef ik me niet helemaal schuldig te voelen als ik er straks uit lig zonder iets bijgedragen te hebben.

Doe er mee wat jullie willen. :)
« Laatst bewerkt op: 30-01-2020, 20:07:31 door Hautoa »
...if one only remembers to turn on the light.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Dag 7: Levend uit de bank?
« Reactie #132 Gepost op: 30-01-2020, 20:16:29 »
Ik snap je stem op Nieky wel Hautoa. Niet zozeer vanwege de liedjeshint, maar meer omdat ik hem een beetje out of character vind (maar dat is geen onderbouwing want ik vind hem ook niet heel verdacht overkomen in het spel). Nieky is in forumspellen altijd best wel fanatiek, actief. En nu vind ik hem wat rustiger of onder de radar blijvend overkomen, met korte berichtjes (af en toe een statement: dit wordt gênant  ::rofl::), maar dat kan ook een statement zijn van overvaller zijn die ons vierkant uitlacht :P

Het viel me verder op dat Kaaasje al 2 dagen op Nieky stemt, ik ben eigenlijk wel benieuwd waarom.

Ik heb overigens gestemd op SpacyColours, omdat hij zo hamerde op het 2 stemmingen vooruit stemmen van Ennasil en Jacco (en dat laten we maar gebeuren, ik heb daar toch mijn twijfels bij), zoals ik eerder vandaag aanhaalde.
« Laatst bewerkt op: 30-01-2020, 20:19:28 door MollenvangR-Art »

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 7: Levend uit de bank?
« Reactie #133 Gepost op: 30-01-2020, 20:16:42 »
Dat is wel een hele grote lijst die je overhoudt....
wie vind je het meest verdacht?
Wit is ook een kleur!

Offline Hautoa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Snorriaantje
Re: Dag 7: Levend uit de bank?
« Reactie #134 Gepost op: 30-01-2020, 20:21:10 »
Haha nee, een erg beknopt lijstje is het niet. Op dit moment verdenk ik denk ik het meest Nieky (door wat ik eerder al noemde en inderdaad ook wat MV zegt), DC omdat hij met uitgebreide analyses komt waar nogal wat gebreken in zitten en Spacy (maar dat is een algeheel gevoel in plaats van dat ik met sterk bewijs kan komen).
...if one only remembers to turn on the light.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Dag 7: Levend uit de bank?
« Reactie #135 Gepost op: 30-01-2020, 20:21:22 »
Ik vertrouw jou wel Hautoa ::jaja::. Uit je lijstje vertrouw ik Linus en Daisy op dit moment ook redelijk. Ik wil best switchen naar Vermoljoen of Nieky ::jaja::. Die vind ik beiden ook erg verdacht, verdachter dan Jacco.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Dag 7: Levend uit de bank?
« Reactie #136 Gepost op: 30-01-2020, 20:27:54 »
Sander, B&W, Mollenvanger, De witte, mee op Nieky stemmen?
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Dag 7: Levend uit de bank?
« Reactie #137 Gepost op: 30-01-2020, 20:29:14 »
Stemmen op Nieky kan ik best in meegaan. Heeft dusver niet mijn vertrouwenslijstje gehaald.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline B&W

  • Forumlid
Re: Dag 7: Levend uit de bank?
« Reactie #138 Gepost op: 30-01-2020, 20:29:50 »
Ik ga stemmen op Nieky. (En dit is niet omdat ik nu zie dat Hautoa ook op Nieky stemt, ik kon dit hieronder niet allemaal typen in de tijd die er tussen zit. Er zal vast wel iemand zijn die kan bevestigen dat alles in mijn leven héél langzaam gebeurt)

Nieky is één van de velen die niet echt veel bijdraagt aan het begin van het spel. Hij is één van de velen die moeite heeft met de stroom aan berichten. Hij houdt het dus bij opmerkingen zoals “door dit te zeggen help je de wolven echt heel erg ::)” = een beetje het goede gijzelaartje uithangen. Even een sfeerimpressie:

Heel eerlijk: omdat me dat geen reet kan schelen met 34 mensen en ik na een dag werk snel nog voor iemand moest kiezen. Jij en Linus leken het te worden, dus een van die twee.

Op dag 2 begon Nieky LdHmolletje te verdenken. LdHmolletje viel Nieky aan met wiskundige berekeningen en was volgens Nieky niet echt te volgen. Maar sorry, als je je aangevallen voelt door de wiskundige berekeningen van LdHmolletje....

- Hij valt mij aan met foutieve wiskundige benaderingen.
En ja, ik nam mede initiatief om voor LdH te gaan omdat ik zn beweringen echt niet te volgen vond. Foutieve beslissing helaas, maar iemand moet zn kop boven het maaiveld uitsteken anders kunnen de overvallers sowieso bepalen wie er gelyncht wordt.

Ik zie hem in deze laatste quote nog iets opvallends zeggen. Hij zegt dat iemand z’n kop toch boven het maaiveld moet uitsteken. Maar dat doet hij helemaal niet. Ik heb hem na speldag 2 nauwelijks iets zien posten, maar stemt wel elke keer mee op anderen. Hij probeert daarna dus door iedereen te worden vergeten. Dat is ‘m gelukt, want Nieky is niet één keer benoemd op inactief zijn, terwijl een ennasil en een Molduck om dezelfde redenen zijn weggestemd. Nieky is overigens voor zowel Molduck als ennasil gegaan, en dat klinkt inderdaad tegenstrijdig.
Daarvoor stemde hij trouwens op mrchipie (makkelijk slachtoffer) en LdHmolletje (makkelijk slachtoffer).

Dit bericht vind ik dan ook typisch: nul toelichting. Nul.
De witte vertrouw ik redelijk
Mollenvanger krijgt voordeel vd twijfel
Swifty wil ik meer van zien maar is wel verdacht.
Ik ga voor een inactief iemand. In dit geval molduck

Als laatste is Nieky nog even heel verdacht op dag 4. Het bericht hieronder heeft dan ook geen toelichting nodig, maar goed.
Nieky benadrukt nog even dat het een super goed plan is om even te vertellen wie onze ziener is!!!! Zo hebben de wolven later in het spel meer informatie!!!!
En het daarna ook nog even verkeerd willen uitvoeren, met twee verdachten ipv één.

Ik heb de eerste keer over dit plan heen gelezen, maar dit is oprecht een heel goed plan! Je hebt later in het spel altijd meer informatie!
We hebben nu nog het geluk langer dan een dag te hebben. Dus dit kunnen we nu overzichtelijk gaan doen.
Doen we dus verdacht persoon en een vertrouwd persoon? Dat moet wel even duidelijk zijn  ::jaja::

Kortom:
- Nieky past perfect in het plaatje van de overvaller die niet opvalt.
- Hij had een groot aandeel in het wegstemmen van LdHmolletje, met de reden dat hij werd aangevallen met wiskundige berekeningen en dat hij hem niet zo goed kon volgen
- Zegt zijn kop boven het maaiveld te steken, terwijl hij helemaal niets heeft bijgedragen en totaal niet opvalt
- Hij stemt op Molduck en ennasil omdat ze inactief waren (hij zelf ook)
- Wilt enorm graag het zienerplan uitvoeren van Brtdm

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 7: Levend uit de bank?
« Reactie #139 Gepost op: 30-01-2020, 20:31:03 »
Wat gebeurt hier nou  ???
Frankje Lapi