Poll

Alleen stemmen als je meedoet en leeft!

LuchtManiak tegen Lucy
0 (0%)
Ricardo tegen MollenvangR-Art
0 (0%)
Convans tegen michael90
7 (70%)
Chardo tegen D*N
3 (30%)

Totaal aantal stemmen: 10

Auteur Topic: [P] Dag 2 - De reis naar Brock  (gelezen 12583 keer)

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
[P] Dag 2 - De reis naar Brock
« Gepost op: 5-10-2020, 22:58:00 »

Iedereen was met een slecht humeur opgestaan, behalve de slechte Pokémon. Zij waren tevreden dat er weer twee Pokémon weg waren die (nog) niet bij het team hoorden. ‘We moeten door’ gaf MollenvangR-Art aan.

Om naar Pewter City te gaan nam de groep de route via Saffron City, Cerulean City en over Mt. Moon. Tijdens de reis waren er flink wat irritaties. Vooral nadat SpacyColours een briefje had gevonden in zijn broekzak. Hierop stond dat hij aankomende nacht niet zou worden vermoord. De slechte Pokémon hadden namelijk gezien dat hij een goede professor was. ‘Ik denk dat jij zelf onderdeel bent van de slechte Pokémon’ zei Lucy. De helft van de mensen vertrouwden hem niet en de andere helft juist wel. ‘Ik heb nog niet het hele briefje voorgelezen’ riep SpacyColours. Er zou namelijk nog een vrijstelling voor de nacht komen gaf hij aan. De tekst van het briefje luidde: ‘Jullie mogen stemmen op een duo. Dat duo gaat een Pokémon battle houden. Ieder persoon van dat duo kiest een starters Pokémon (gras, water of vuur, dus geen Pikachu of Eevee) van een generatie naar keuze. Hij of zij stuurt deze keuze door naar Mitchkox in een pm. De winnaar (gras verslaat water, water verslaat vuur en vuur verslaat gras) krijgt een vrijstelling voor de nacht. De verliezer daarentegen krijgt een extra stem op dag 3. Bij een gelijkspel krijg je allebei een extra stem op dag 3. Kies dus wijs of je dat risico wil nemen. Succes!’. Er waren meteen flink wat discussies. SpacyColours, als de goede professor die hij is, besloot dat iedereen mocht stemmen en hij bij een gelijkspel de beslissende keuze had wie de battle gingen doen. Iedereen mocht nadenken en de reis werd vervolgd.

Nadat de groep Saffron City en Cerulean City had gepasseerd, kwamen zij aan bij Mt. Moon. Over de berg klimmen leek niet te kunnen, dus besloot de groep om door de donkere gangen van de grot te gaan. ‘Bij elkaar blijven’ zei Convans. De groep kwam een aantal Clefairy en Zubat tegen. Ze liepen rustig door, totdat ze een harde gil hoorden. Iedereen schrok, maar zag niks. Totdat er een groot licht verscheen. Een motor met een groot voorlicht stopte net voor een lijk. Het was duidelijk dat iemand van de groep vermoord was. Het bleek
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Iedereen hoorde een nog onbekende vrouwenstem roepen. ‘Hier hebben jullie wat zaklampen’ riep ze. Toen iedereen van licht was voorzien zagen ze wie het was. Het was politieagent Jenny. Jenny wilde meteen een onderzoek doen en gaf aan met de groep mee te gaan naar Brock. Ze was namelijk uitgenodigd door Brock voor een uitgebreid diner. Ze twijfelde nog. Zeker toen ze Ricardo zag en hem wel zag zitten. Ook zag ze dat hij meteen terug begon te flirten toen zij een knipoog gaf. Onder politiebegeleiding vervolgde de groep de reis naar Pewter City. Eenmaal aangekomen in de stad liepen ze direct door naar de gym van Brock.

Brock was net bezig zijn barbecue aan te steken met steenkool. ‘Wij hebben jouw advies nodig Brock’ zei LuchtManiak. Brock lette maar half op, aangezien hij Jenny ook zag binnenlopen. ‘Heeeeee Jenny’ zei Brock. Een mysterieuze hand pakte het oor van Brock en trok hem weg. Een meisje met oranje haar bleek al snel. ‘MISTY!’ riep michael90 meteen. Misty voelde het aan haar water: Brock zou steengoed advies gaan geven. Het advies van Brock luidde als volgt: ‘De meest betrouwbare Pokémon leven bij rotsen, hoe verder ze daar vandaan zijn. Hoe slechter ze zijn’. De groep kon gaan puzzelen met deze hint. SpacyColours riep iedereen bij elkaar. Wie was de moordenaar van monkeysuncle?

Het stemtopic is open tot 6 oktober 20:00 uur om de moordenaar te vinden, daarna gaan we de derde nacht in. Ook kun je tot dan stemmen op de poll.

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

De vraag voor de poll: Wie gaan er een Pokémon-battle voeren?
« Laatst bewerkt op: 5-10-2020, 23:31:29 door Mitchkox »

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: [P] Dag 2 - De reis naar Brock
« Reactie #1 Gepost op: 5-10-2020, 23:05:05 »
Oh, I like this. :)

Wel jammer dat DRenziboy onze confirmed goodie burgemeester neerschoot, maar laten we het er maar op houden dat het ook erger had kunnen zijn.

Ik wil meteen even iedereen op het hart drukken om (nog) niet te gaan metagamen. Ik denk dat ik wel informatie heb, maar die zou ook voordelig kunnen zijn voor de wolven.
Sky might be falling but remember you can fly

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [P] Dag 2 - De reis naar Brock
« Reactie #2 Gepost op: 5-10-2020, 23:05:15 »
Hmm, oké we mogen wel eens een baddie vangen.. Of dit loopt fout af.

Chardo en Dennis, ik hoor graag jullie mening. Na jullie Pokémon-kennis te etaleren, heb ik nog weinig nuttige zaken gehoord terwijl ik dat wel van jullie verwacht.


Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: [P] Dag 2 - De reis naar Brock
« Reactie #3 Gepost op: 5-10-2020, 23:07:33 »
Hi ik ben terug ::zwaai::
Is er IEMAND die snapt wat voor flut jager we hadden? :-X



@Spacy hoe bedoel je metagamen?
Oh wacht dat er iemand online moest komen nog?
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: [P] Dag 2 - De reis naar Brock
« Reactie #4 Gepost op: 5-10-2020, 23:08:22 »
@Spacy hoe bedoel je metagamen?
Oh wacht dat er iemand online moest komen nog?
Ja :-X
Sky might be falling but remember you can fly

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [P] Dag 2 - De reis naar Brock
« Reactie #5 Gepost op: 5-10-2020, 23:08:56 »
Oh, I like this. :)

Wel jammer dat DRenziboy onze confirmed goodie burgemeester neerschoot, maar laten we het er maar op houden dat het ook erger had kunnen zijn.

Ik wil meteen even iedereen op het hart drukken om (nog) niet te gaan metagamen. Ik denk dat ik wel informatie heb, maar die zou ook voordelig kunnen zijn voor de wolven.

Spacy, kan je iets meer vertellen zodat we toch een weg op kunnen gaan?

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [P] Dag 2 - De reis naar Brock
« Reactie #6 Gepost op: 5-10-2020, 23:09:57 »
Hi ik ben terug ::zwaai::
Is er IEMAND die snapt wat voor flut jager we hadden? :-X



@Spacy hoe bedoel je metagamen?
Oh wacht dat er iemand online moest komen nog?

Ja, ik begreep al niet waarom Frank plots dood was, tot ik blastoise zijn rolbeschrijving las.   ::rofl::

Offline LuchtManiak

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [P] Dag 2 - De reis naar Brock
« Reactie #7 Gepost op: 5-10-2020, 23:12:20 »
De jagerskeuze was best wel bizar inderdaad, zo wordt de spoeling wel erg dun....

Voordat ik ga stemmen op de poll ben ik wel benieuwd of er mensen zijn die heel graag willen battlen of juist niet. Lijkt me wel handig om dat te inventariseren. Persoonlijk hou ik wel van een risico nemen, maar als iemand anders graag wil battlen geef ik anderen graag de gelegenheid.


Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: [P] Dag 2 - De reis naar Brock
« Reactie #8 Gepost op: 5-10-2020, 23:12:46 »
Spacy, kan je iets meer vertellen zodat we toch een weg op kunnen gaan?
Het lijkt me een goed plan om onze Poké-experts Chardo, D*N en MV (en eventueel anderen) los te laten op het advies van Brock.
Sky might be falling but remember you can fly

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [P] Dag 2 - De reis naar Brock
« Reactie #9 Gepost op: 5-10-2020, 23:17:23 »
@Mitchkox

Die vrijstelling, is dat een vrijstelling voor de stemronde van dag 3 of wil dat zeggen dat de wolven deze persoon niet kunnen lunchen?  ;D

Offline LuchtManiak

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [P] Dag 2 - De reis naar Brock
« Reactie #10 Gepost op: 5-10-2020, 23:18:29 »
@Mitchkox

Die vrijstelling, is dat een vrijstelling voor de stemronde van dag 3 of wil dat zeggen dat de wolven deze persoon niet kunnen lunchen?  ;D

Of allebei, dat zou helemaal fijn zijn  ::tandpastasmiley::

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: [P] Dag 2 - De reis naar Brock
« Reactie #11 Gepost op: 5-10-2020, 23:19:52 »
Aangezien mijn vrijstelling gaat om komende nacht, lijkt het mij dat dit voor de ander ook geldt.
Sky might be falling but remember you can fly

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: [P] Dag 2 - De reis naar Brock
« Reactie #12 Gepost op: 5-10-2020, 23:21:02 »
Misschien woont er iemand in de woestijn of zo, zo ver mogelijk van rotsen vandaan? ;D ???
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: [P] Dag 2 - De reis naar Brock
« Reactie #13 Gepost op: 5-10-2020, 23:24:38 »
Misschien woont er iemand in de woestijn of zo, zo ver mogelijk van rotsen vandaan? ;D ???
Ja, zullen we het even overlaten aan de mensen die er verstand van hebben, Lucy?

:-* ;D

Hier is een map van Kanto:

Sky might be falling but remember you can fly

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [P] Dag 2 - De reis naar Brock
« Reactie #14 Gepost op: 5-10-2020, 23:25:17 »
Aangezien mijn vrijstelling gaat om komende nacht, lijkt het mij dat dit voor de ander ook geldt.

Dat maakt het wel interessant. Is het geen idee dat de ziener zich kenbaar maakt (indien we een ziener hebben natuurlijk, maar dat lijkt me toch een basisrol, zeker als ik de kracht van de wolvenleider zie)?
Dan overleeft hij/zij volgende nacht en kan de beschermer hem de nacht erna beschermen. In het beste geval hebben we dan ook nog een hulpziener.


Offline Ricardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [P] Dag 2 - De reis naar Brock
« Reactie #15 Gepost op: 5-10-2020, 23:25:48 »
Ah mooi, de Jagerrol flopt voor de 2de keer op rij. Ik wil best een potje battlen met MV hoor ::zwaai::.
Sĺ hva gjřr vi nĺ?

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [P] Dag 2 - De reis naar Brock
« Reactie #16 Gepost op: 5-10-2020, 23:27:43 »
Neee niet monkeysuncle :(. Daar gaat onze activiteit weer...

Chardo en Dennis, ik hoor graag jullie mening. Na jullie Pokémon-kennis te etaleren, heb ik nog weinig nuttige zaken gehoord terwijl ik dat wel van jullie verwacht.
Jeetje waarom worden wij nou weer on the spot gezet hier meneer Convans? Je bent nu wel een beetje een arbok hoor!

Ik wil het overigens graag opnemen tegen professor Chardo. Mijn excellente Pokémon kennis dat liefde en passie voor Pokémon altijd wint over gecalculeerde cijfertjes en koelbloedige strategie zal ervoor zorgen dat ik hem met de grond gelijk maak ::jaja::.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [P] Dag 2 - De reis naar Brock
« Reactie #17 Gepost op: 5-10-2020, 23:30:57 »
@Mitchkox

Die vrijstelling, is dat een vrijstelling voor de stemronde van dag 3 of wil dat zeggen dat de wolven deze persoon niet kunnen lunchen?  ;D

Goede vraag. De vrijstelling krijgt de winnaar voor de nacht als cadeau van de wolven. De stemmen zijn voor dag 3 aangezien dit natuurlijk niet mogelijk is tijdens de nacht!

Excuses. Ik pas het aan!

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [P] Dag 2 - De reis naar Brock
« Reactie #18 Gepost op: 5-10-2020, 23:31:40 »

Jeetje waarom worden wij nou weer on the spot gezet hier meneer Convans? Je bent nu wel een beetje een arbok hoor!


Ik heb gewoon het gevoel dat jullie met Pokémon-kennis de deelnemers afleiden van het belangrijkste, de zoektocht naar de wolven.

Offline michael90

  • winnaar voetbaltoto '20/'21
  • Forumlid
Re: [P] Dag 2 - De reis naar Brock
« Reactie #19 Gepost op: 5-10-2020, 23:33:42 »
Met die tip kunnen we weinig denk ik. Ik zie helemaal onderin op de kaart ver weg van de rotsen wel Blastoise om maar even een rol te noemen die bij ons in het spel zit. Dus hij verdacht de verkeerde persoon/personen (als je slecht zo wil omschrijven). Nu ik er zo over nadenk slaat dit ook nergens op ::rofl::