Auteur Topic: [MB] Dag 2 - Wie van de drie  (gelezen 5623 keer)

Offline michael90

  • winnaar voetbaltoto '20/'21
  • Forumlid
Re: [MB] Dag 2 - Wie van de drie
« Reactie #60 Gepost op: 2-11-2020, 23:38:04 »
Ik hou mijn verdenking op Michael, omdat ik de tactiek van stemmen op inactievelingen onlogisch vind. Los van of dat over mij gaat overigens. Misschien kan je daar nog wat over toelichten hoe dat wel de burgers kan helpen?

Verder: heeft weer niemand de hint? Michael had er wel echt heel veel! Zou jij je lijst kunnen delen? En anderen die ingestuurd hebben ook wellicht? Kan zeker helpen in deductie! ::jaja::
Ik stemde niet op je omdat je inactief was he, maar om die zielige reactie van je :-\\ Het was inderdaad eerst mijn bedoeling om een inactief iemand eruit te stemmen omdat ik het leuker vind om het met actieve mensen te spelen. Zo'n eerste dag is altijd wat willekeurig en dan heb ik er liever iemand uit waar ik denk weinig aan te hebben (lees: inactief).  Maar uiteindelijk was iedereen gisteren actief dus dat ging niet meer door. Ik heb je dit trouwens gisteren ook al gezegd, maar nogmaals dan ::ok::

En ik weet niet of ik hier mijn lijst met namen mag posten? Zou eigenlijk niet weten waarom niet, maar @Sanmol kan dit het beste even beantwoorden denk ik. Ik vind het sowieso echt knap dat iemand er meer heeft gevonden of misschien ging het helemaal niet om de kwantiteit maar ging het om bepaalde namen die op de lijst moesten staan


Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [MB] Dag 2 - Wie van de drie
« Reactie #61 Gepost op: 2-11-2020, 23:44:59 »
Hmm... Ik word nu beklaagd van een taak die ik gedaan heb, omdat ik er ook vanuit ging dat hij een unieke rol zou hebben, dat dit de ziener zou zijn had ik er niet meteen bij gedacht. Dit omdat hij het ook niet direct gezegd had, maar goed hij heeft nu zijn zegje gedaan en mij in ieder geval bevestigd, waarvoor dank.

Maar toch kruipt er enig onderbuikgevoel dat hij niet helemaal te vertrouwen is.

Toch is het niet verstandig hem er nu al uit te spelen, wie dan wel. Ik vind het heel makkelijk van beide kanten om elkaar zwart te maken. Alleen is dat nu niet de beste optie.

Daarnaast is het aantal rollen drastisch gereduceerd dat als we een goede willekeurig lynchen de kans vele male groter is dat het enkel een rechercheur is zonder extra rol, mocht dit wel het geval zijn denk ik dat die persoon dit zeker zou aangeven.

Dit klinkt heel wolverig denk ik nu
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MB] Dag 2 - Wie van de drie
« Reactie #62 Gepost op: 2-11-2020, 23:49:17 »
Willekeurig gokken vind ik een net zo groot risico. Je zou zomaar de schapenhouder of de detective (ziener) eruit kunnen stemmen (mocht monkey dat niet zijn).

Aan de andere kant geef je op zich een logische argumentatie waarom we deze ronde niet op D*N, DRenzi of Monkey moeten stemmen, maar wie stel jij dan voor? Ik zie dat je Mrchipie en mij verdacht maakt omdat we met een strategie komen terwijl sommige andere spelers willekeurige stemmen uitbrengen of lang afwachten, waardoor de wolven meer invloed krijgen in het lynchproces. Wat is jouw strategie om wolven te ontdekken op basis van de stemmingen/dagen tot nu toe?
Mja mijn enige tactiek so far is om kritisch na te denken over andermans voorstellen. Maar goed, als de wolven zich gewoon koest houden, zit ik daarmee ook enkel maar kritisch te wezen op burgers, dus dat wil uiteindelijk ook weer niets zeggen.

Er zijn gewoon weinig aanknopingspunten momenteel. Dus op zich wel goed dat je mee denkt. Maar zoals uitgelegd komen we er de volgende ronde wel achter wat monkeysuncle is. Dus een mrchipie die na die uitleg alsnog terug van D*N of Drenzi naar monkey switch, vind ik heel raar. Ik weet alleen niet of het wolfs of mrchipies is.

Offline michael90

  • winnaar voetbaltoto '20/'21
  • Forumlid
Re: [MB] Dag 2 - Wie van de drie
« Reactie #63 Gepost op: 2-11-2020, 23:54:43 »
Ik gok er maar op dat het goed is dat ik mijn lijstje post, want morgen ben ik er waarschijnlijk pas in de avond weer ivm werk. Ze zullen vast niet allemaal goedgekeurd zijn, maar een stuk of 100 moeten er toch wel goed zijn zou je denken

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: [MB] Dag 2 - Wie van de drie
« Reactie #64 Gepost op: 3-11-2020, 00:06:15 »
ik weet het gewoon niet Robbie, ik vind het goed dat we monkey effe laten rusten en we wat anders gaan doen, maar wie idk
chipsverslaafde <3

Offline hillo

  • Winnaar The Big Puzzle 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tequila! Booyah.
Re: [MB] Dag 2 - Wie van de drie
« Reactie #65 Gepost op: 3-11-2020, 00:10:57 »
Ik stemde niet op je omdat je inactief was he, maar om die zielige reactie van je :-\\ Het was inderdaad eerst mijn bedoeling om een inactief iemand eruit te stemmen omdat ik het leuker vind om het met actieve mensen te spelen. Zo'n eerste dag is altijd wat willekeurig en dan heb ik er liever iemand uit waar ik denk weinig aan te hebben (lees: inactief).  Maar uiteindelijk was iedereen gisteren actief dus dat ging niet meer door. Ik heb je dit trouwens gisteren ook al gezegd, maar nogmaals dan ::ok::

En ik weet niet of ik hier mijn lijst met namen mag posten? Zou eigenlijk niet weten waarom niet, maar @Sanmol kan dit het beste even beantwoorden denk ik. Ik vind het sowieso echt knap dat iemand er meer heeft gevonden of misschien ging het helemaal niet om de kwantiteit maar ging het om bepaalde namen die op de lijst moesten staan

Ik neem het je ook niet kwalijk, maar ik vind de reden speltechnisch niet goed, dus verdacht ;) ook ‘zielige reactie’ maakt me volgens mij niet meer of minder wolf. De reden dat ik op jou stemde was niet dat je mij aanviel, maar dat je een ‘inactieve’ aanviel. Daar zit geen enkele strategie achter imo, buiten dat het het spel leuker zou maken, maar daarvoor vond ik het echt nog te vroeg om te zeggen dat iemand die een paar uur niks post het spel minder leuk zou maken. Dus is mijn conclusie: je gebruikt een makkelijk goed te praten reden om mensen op een onschuldige burger te laten stemmen. En dat vind ik erg wolfs ::jaja:: ik zou zoiets als wolf ook kunnen doen. Zo van ‘laten we maar beginnen met een inactieve want we weten toch nog niks’, wetende dat er dan dus géén wolf uitgaat.

Maar als jij er wél een (spelwinnende strategie) in ziet, dan hoor ik het dus graag ::ok::

Dank voor het plaatsen van je lijstje overigens! Dat helpt!
Nieky grab a life vest!

Offline LuchtManiak

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MB] Dag 2 - Wie van de drie
« Reactie #66 Gepost op: 3-11-2020, 00:12:44 »
Ik heb mijn stem aangepast om Monkey en het zienersclubje voorlopig links te laten liggen. Aangezien ik nog geen een theorie gezien heb verder waar ik iets mee kan heb ik voorlopig mijn stem op Convans gezet. De laatste keer dat er voorlopige stemmen op willekeurige rechercheurs werden gezet kwam er een ziener naar boven, ben benieuwd wat de reactie van Convans is.

Offline hillo

  • Winnaar The Big Puzzle 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tequila! Booyah.
Re: [MB] Dag 2 - Wie van de drie
« Reactie #67 Gepost op: 3-11-2020, 00:18:34 »
Ik heb nu denk ik opeens door welke namen het moeten zijn. 100 stuks gok ik: de top 100 Engelse meisjesnamen uit NL :-X
Nieky grab a life vest!

Offline michael90

  • winnaar voetbaltoto '20/'21
  • Forumlid
Re: [MB] Dag 2 - Wie van de drie
« Reactie #68 Gepost op: 3-11-2020, 00:21:37 »
Ik neem het je ook niet kwalijk, maar ik vind de reden speltechnisch niet goed, dus verdacht ;) ook ‘zielige reactie’ maakt me volgens mij niet meer of minder wolf. De reden dat ik op jou stemde was niet dat je mij aanviel, maar dat je een ‘inactieve’ aanviel. Daar zit geen enkele strategie achter imo, buiten dat het het spel leuker zou maken, maar daarvoor vond ik het echt nog te vroeg om te zeggen dat iemand die een paar uur niks post het spel minder leuk zou maken. Dus is mijn conclusie: je gebruikt een makkelijk goed te praten reden om mensen op een onschuldige burger te laten stemmen. En dat vind ik erg wolfs ::jaja:: ik zou zoiets als wolf ook kunnen doen. Zo van ‘laten we maar beginnen met een inactieve want we weten toch nog niks’, wetende dat er dan dus géén wolf uitgaat.

Maar als jij er wél een (spelwinnende strategie) in ziet, dan hoor ik het dus graag ::ok::

Dank voor het plaatsen van je lijstje overigens! Dat helpt!
Ja en jij ziet die strategie blijkbaar niet. Als je een inactief iemand onder druk zet en hij/zij dreigt uit het spel te gaan dan worden ze normaal gesproken vanzelf actief en gaan zichzelf verdedigen. Dan bereik ik toch wat ik wil? Namelijk actieve deelnemers ;) Nu was dat in dit geval niet meer nodig omdat iedereen al actief werd

Edit: Dat zou best eens zo kunnen zijn. Ik vond er al opvallend veel Engelse namen tussen zitten
« Laatst bewerkt op: 3-11-2020, 00:24:25 door michael90 »

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [MB] Dag 2 - Wie van de drie
« Reactie #69 Gepost op: 3-11-2020, 00:48:17 »
Ik heb eindelijk eens het topic doorgelezen.

Mijn 4 verdachten voor nu: Michael, Chipie, LuchtManiak & Dennis.

Dennis weet goed genoeg dat hij als wolf ermee wegkomt om mij te verdenken, want ‘ik gooide hem voor de bus in het vorige spelletje’. Tja, alleen zou hij zich dan wel op iets moeten baseren. Dat doet hij nu niet en dat vind ik erg verdacht. Makkelijk een slachtoffer zoeken, maar daar geen enkele overtuigende reden voor geven... (Deze uitspraak is gedaan zonder rekening te houden met de zienerclaim, dus ik zou Dennis niet targetten zolang we geen verdere info over Monkeysuncle weten)

Chipie houdt zich wat afzijdig, maar reageert dan vandaag wat ongelukkig om mee te gaan met het feit om voor Dennis of DRenziboy te kiezen. Dit lijkt me echt geen slim plan. Big brother is watching you!

Michael vind ik erg verdacht omdat ie deze keer plots erg goed meedenkt. Hij komt met overzichtjes over de stemming en met uitleg over de woordzoeker. Allemaal leuk, maar eigenlijk leiden ze ons niet veel verder. Ik vind het extra verdacht omdat Michael de vorige spelletjes geen speciale rol had en dat was ook duidelijk zichtbaar aan zijn speltactiek.

LuchtManiak wil dus zogezegd goodies opofferen terwijl de ziener wss vannacht dood gaat. Erg vreemd niet? Hier zit een luchtje aan.



Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: [MB] Dag 2 - Wie van de drie
« Reactie #70 Gepost op: 3-11-2020, 01:23:49 »
Deze chip is het zeker niet. Want ik ben de dorpsgek :-*

Ik moest elke zin beginnen in de ik vorm. Deze chip dacht daarbij dat het per post gelde. dus ik heb al meerdere malen een fout gemaakt. En als ik de regel niet deed, zou ik dus dood gaan en dat ga ik dus aan het einde van de dag. Ik vind het zeer jammer aangezien ik de regel anders heb ge interpreteert dan dat de bedoeling was :\'( maar ik heb nog tot het eind van de  dag.

Liefs chip :-* :\'(

chipsverslaafde <3

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [MB] Dag 2 - Wie van de drie
« Reactie #71 Gepost op: 3-11-2020, 01:27:46 »
Voor de record alle stemmen voor mrchipie zullen niet meer gelden vanaf dit moment, maar hij kan zelf nog wel stemmen. Hij zal vandaag om 20:00 sterven naast de persoon die gelyncht word  ::joehoe::.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MB] Dag 2 - Wie van de drie
« Reactie #72 Gepost op: 3-11-2020, 01:38:03 »
Ik twijfel qua stemmen nu tussen Drenzi en D*N. Drenzi aangezien die switchte en dat ook bij de burgemeestersstemming deed. Miek deed dat weliswaar ook, maar de net door Miek gegeven redenen vind ik best plausibel klinken.

D*N aangezien die aanvankelijk heel stil was, totdat duidelijk werd dat wij als rechercheurs achter “de stillen” aangingen. Toen werd hij mondjesmaat actiever. Bovendien is hij continu bezig met het afleiden van spelredenaties naar onlogische strategieën. En ten slotte kunnen we door D*N te lynchen checken of we monkeysuncle kunnen vertrouwen. Immers zou D*N een gewone rechercheur moeten zijn volgens monkey (waar we er inmiddels al best veel van hebben incl. de reeds gesneuvelden).

Kortom: zowel door het lynchen van Drenzi als D*N komen we meer te weten over monkey. Als 1 van de 3 liegt kunnen we ze makkelijk bij elkaar rapen als wolven. Als het inderdaad een burger is hebben we zekerheid over monkey en kunnen we op echter wolven gaan jagen.

Iemand nog voorkeur voor wie we voor deze “testlynch” willen opofferen?
Ik vind dit heeeeel erg raar meneer maniak! Het klopt ook gewoon niet. Ik heb de eerste dagen vrijwel niets gepost omdat ik een opdracht had bij The Big Puzzle waardoor veel posten gevaarlijk was en nu ben ik niet "mondjesmaat actiever geworden", ik ben sinds dit topic pagina's aan het volkladden met mijn sterke theorieën. Daarnaast is zo'n testlynch best wel stom. Er zit een meerderheid rechercheurs nog in het spel dus dat zou net zo goed een gok kunnen zijn. Als je mij dood en ik blijk dat te zijn heb je vast weer iemand die gilt "Ja dat is gewoon goed gegokt door Monkeysuncle, laten we hem alsnog killen!", want dat is het niveau toch wel een beetje. Maar tot zover is dit denk ik wel echt één van de slechtste plannen die ik tot nu toe heb gehoord en daarmee kom je gelijk op mijn verdachtenlijstje te staan.

Ik vind dit een prima idee eerlijk gezegd. En Dennis zijn spatie ding was een opdracht van een ander spel dus dat had hier niks mee te maken. ::rofl::
Jij waait ook weer met alle winden mee zo te zien, eerst op Monkeysuncle stemmen en nu dit ook een goed idee vinden, verdachte jongen ben je weer mrchippert. (Oh je bent dorpsgek blijkt nu, vandaar die rare verdenkingen  :-X)

Mijn 4 verdachten voor nu: Michael, Chipie, LuchtManiak & Dennis.

Dennis weet goed genoeg dat hij als wolf ermee wegkomt om mij te verdenken, want ‘ik gooide hem voor de bus in het vorige spelletje’. Tja, alleen zou hij zich dan wel op iets moeten baseren. Dat doet hij nu niet en dat vind ik erg verdacht. Makkelijk een slachtoffer zoeken, maar daar geen enkele overtuigende reden voor geven... (Deze uitspraak is gedaan zonder rekening te houden met de zienerclaim, dus ik zou Dennis niet targetten zolang we geen verdere info over Monkeysuncle weten)
En wie target mij nu weer zonder reden? ::)

Ik zal je gelijk even van je verdenking afhalen, ik wou even wachten want even eerste reacties zien op alles. Maar ik heb hint van afgelopen ronde gewonnen, hoezee ik  ::bravo::. Dit was ik tijdens de woordzoeker:
Het waren inderdaad allemaal namen die uit de top 150 meest voorkomende Engelse meisjesnamen in Nederland voorkomen. Die link had ik gelukkig vrij snel gevonden waardoor ik wel een woordenlijst had om mee te werken. De hint die ik van Sanmol heb gekregen is:

Ik weet zelf alleen van de eerste echt wat het is, dat is de april fools frog. Mijn theorie daarbij is dat het op Franklapidus kan slaan omdat hij Tina de Bruin als avatar heeft en dat is een cabaretière ::jaja::. Uiteraard weet ik ook zeker dat nummer 3 op het skate/surf merk VANS slaat, waardoor Convans niet meer te weerleggen valt als wolf  ::vergroot::. Wie die tweede is, geen idee. Daar hoop ik jullie hulp bij te kunnen gebruiken.

Nu zijn de wolven natuurlijk helemaal bang voor mijn onverslaanbare puzzelskills, dus het was leuk jongens! ::joehoe:: ::bravo::
« Laatst bewerkt op: 3-11-2020, 01:42:34 door D*N »
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: [MB] Dag 2 - Wie van de drie
« Reactie #73 Gepost op: 3-11-2020, 01:46:30 »
HAHAHAHAHA Wat een hints ::) ::) ::) ::ok:: ::niet-ok::

Dennis fakert hihihihihi

hhahahaha
chipsverslaafde <3

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [MB] Dag 2 - Wie van de drie
« Reactie #74 Gepost op: 3-11-2020, 01:55:25 »
Goed gedaan  ::bravo::, ik wilde eigenlijk al meer richting Frank denken, aangezien zijn enige post er eentje was waarbij hij eigenlijk enkel aangaf hoeveel woorden hij had (Dat waren er meer als mij, niet cool.  ::niet-ok::).  Maar dat leek me te rap, zeker met dag 1 waarbij iedereen plots toch wat ging zeggen.

met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline michael90

  • winnaar voetbaltoto '20/'21
  • Forumlid
Re: [MB] Dag 2 - Wie van de drie
« Reactie #75 Gepost op: 3-11-2020, 06:26:39 »
Dennis is goed bezig ::hug::, al mag je de volgende keer best eerder komen met je hint. Dat maakt het toch allemaal een stuk eenvoudiger. Al moet ik zeggen dat het ook best grappig is om de verdenkingen van Convans te lezen ::rofl:: Ik ben verdacht omdat ik goed meedenk en dat overzichtje met stemmen heb gekopieerd van Sanmol :P

Offline monkeysuncle

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MB] Dag 2 - Wie van de drie
« Reactie #76 Gepost op: 3-11-2020, 07:24:44 »
Zou twee dan een of andere geflipte piloot of astronaut zijn? Een LuchtManiak?
My fall will be for you

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MB] Dag 2 - Wie van de drie
« Reactie #77 Gepost op: 3-11-2020, 07:25:48 »
Oeps, jammer mrchipie. En ik kan maar best zwijgen voortaan aangezien ik er weer totaal naast zat (maar wie gaat dan ook een mogelijke ziener wegstemmen? Ik dacht vanmorgen toen ik wakker werd (ja zo hard ben ik blijkbaar met het spel bezig) "Oh! mrchipie is zelf de ziener en daarom is ie zo overtuigd dat monkeysuncle het niet is en hij probeert ons zo te overtuigen!" maar niet dus :))

Waarom slaat een aprilkikker op een cabaretière? Ik snap de link niet echt. (niet dat ik het verdacht vind, gewoon dat ik het niet snap  ;D )

Detweede hint... geen idee. Maar ben vooral ook benieuw wat er op die achtergrond voor afbeelding staat (achter die drie plaatjes zeg maar)

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MB] Dag 2 - Wie van de drie
« Reactie #78 Gepost op: 3-11-2020, 09:06:09 »
 ::rofl:: ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::

Die hint naar mij van de kikker is wel erg vergezocht  :-X ik dacht zelf aan Daisy want kikker met een kroontje --> prinses --> Daisy in Mario  ;D of was dat alleen Peach? Ik weet het niet meer tbh

Die andere twee hints snap ik voor geen drol maar nummer 3 is vanuit de lucht genomen dus LuchtManiak? en Maniakken bevinden zich op zee right  ;D

Ik vind dat DRenziboy opvallend snel meegaat in de "hint naar mij" en ineens zegt dat hij mij al op het oog had terwijl hij mij nog nooit heeft genoemd  ::ohno::

Maar sure, do your thing! Ik ben bijna de hele dag in Amsterdam dus ga niet veel kunnen antwoorden...
Frankje Lapi

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [MB] Dag 2 - Wie van de drie
« Reactie #79 Gepost op: 3-11-2020, 09:13:01 »
Oeps ik dacht even dat D*N me helemaal ontmaskerd had. Gelukkig is dat dus niet het geval!