Auteur Topic: [LEG 3] Dag 1  (gelezen 1240 keer)

Offline Giorgio

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is dé Giorgio?
Re: [LEG 3] Dag 1
« Reactie #20 Gepost op: 30-11-2022, 01:01:53 »
 ::zwaai::

Ik ga mee met Drenzi hierin ::jaja:: De kans dat we op dag 2 heel veel meer weten is niet zo groot.

En het brengt het spel gewoon gelijk op gang. Als we toevallig wel iemand aanvallen die wolf is zal er een tegenbeweging gaan ontstaan. Zeker als er meerdere namen genoemd worden. Mijn voorstel is dus: wel stemmen, maar niet klakkeloos elkaar volgen en zorgen dat er meerdere mensen op het hakblok liggen.

Ik ben het hier wel mee eens. We hebben aan het begin nul aanknopingspunten, dit zorgt in ieder geval voor informatie  :)
Eindelijk...

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [LEG 3] Dag 1
« Reactie #21 Gepost op: 30-11-2022, 08:55:05 »
Ik ben het hier wel mee eens. We hebben aan het begin nul aanknopingspunten, dit zorgt in ieder geval voor informatie  :)
Zeker! Volgens mij is dit altijd een goede tactiek overigens, elkaar niet klakkeloos volgen..

Willen de mensen die er hier mee eens zijn dan toevallig ook een naam en verdachte dingen noemen? Anders komen we alsnog nergens..

Ik vind hillo er in ieder geval niet minder verdacht (maar ook niet meer verdacht) van worden door dit te opperen.

Ik vind de opmerkingen van Melkvin mooi verwoord. Al kan hij dat als wolf natuurlijk ook gewoon zo zeggen. Maar ik ga sowieso niet op Melkvin stemmen deze ronde omdat hij mijn familie is en nieuw is. ;D


Ik was ook precies aan het wachten toen we gingen stemmen dat iemand (in dit geval Gerrit) zou opperen om niet te stemmen en vervolgens iemand (in dit geval Swifty) het vorige potje zou aanhalen waarin dit verdacht werd gevonden.
Dit zou Gerrit verdacht kunnen maken, maar eerlijk gezegd twijfel ik daarover. Als wolf denk je toch wel 2 x na voor je zoiets zegt? Zeker als je het vorige potje dat nog wolfs vond.
« Laatst bewerkt op: 30-11-2022, 08:58:29 door Kaaasje »

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [LEG 3] Dag 1
« Reactie #22 Gepost op: 30-11-2022, 09:23:22 »
Zullen wij wel stemmen @mitch? ;D

Ik ga sowieso stemmen. Wie gaan we stemmen #blockvote?

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [LEG 3] Dag 1
« Reactie #23 Gepost op: 30-11-2022, 09:30:51 »
Oh ja, voor de nieuwe mensen, voor degenen die er vorig potje niet bij waren of niet gelezen hebben en voor wie het vergeten was:

D*N is de bezitter van de Ivoren Toren. Die biedt bescherming voor de eerste eliminatie. Er mag dus niet op D*N gestemd worden.
Degene die er wel als eerste uit zal liggen, krijgt vervolgens de Ivoren Toren voor de volgende sessie.


Online Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [LEG 3] Dag 1
« Reactie #24 Gepost op: 30-11-2022, 09:32:57 »
Ik wil ook wel stemmen, mee eens PB en Frank?
So like a boat on the ocean I'll rock with the waves

Offline Deerbetah

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [LEG 3] Dag 1
« Reactie #25 Gepost op: 30-11-2022, 09:53:10 »
Ben het er mee eens dat we moeten stemmen deze dag, statistisch gezien is de kans klein
dat we per ongeluk de ziener of schildwacht eruit stemmen (6,6%) maar de kans aanzienlijk
groter dat we een wolf of Cerberus eruit werken (20% - 26,6%). helaas is er dan de optie dat
een burger het veld moet ruimen, maar dat is een offering ten goede van de mede burgers
en hopelijk nuttige informatie.


Offline hillo

  • Winnaar The Big Puzzle 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tequila! Booyah.
Re: [LEG 3] Dag 1
« Reactie #26 Gepost op: 30-11-2022, 10:02:36 »
Ben het er mee eens dat we moeten stemmen deze dag, statistisch gezien is de kans klein
dat we per ongeluk de ziener of schildwacht eruit stemmen (6,6%) maar de kans aanzienlijk
groter dat we een wolf of Cerberus eruit werken (20% - 26,6%). helaas is er dan de optie dat
een burger het veld moet ruimen, maar dat is een offering ten goede van de mede burgers
en hopelijk nuttige informatie.

Ok ::jaja:: Drenzi dus ook, dus laten we dan beslissen op wie we gaan.

How about Zitnie?
Nieky grab a life vest!

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [LEG 3] Dag 1
« Reactie #27 Gepost op: 30-11-2022, 10:14:16 »
Ok ::jaja:: Drenzi dus ook, dus laten we dan beslissen op wie we gaan.

How about Zitnie?
Zodra de eerste beschuldiging wordt geuit, voelt de beschuldigde plots iets in haar broekzak. Het is een Sleutel!
Zitnie, je hebt deze sleutel nooit eerder gezien, hij is niet van jou. Maar je vermoedt dat je er de mysterieuze doos met de gloeiende komeet mee kan openen. Mogelijk ligt daarin jouw redding... of de ondergang van het hele dorp...

Het stemmen wordt hierbij even opgeschort!
Zitnie
moet nu vóór 20u vanavond beslissen of ze de Sleutel wil gebruiken om de doos te openen. Er mag overlegd worden in dit topic, maar Zitnie heeft het laatste woord en moet haar besluit dus voor 20u vanavond posten.

Offline Deerbetah

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [LEG 3] Dag 1
« Reactie #28 Gepost op: 30-11-2022, 10:43:32 »
ah lekker dan, van het ene dilemma in het andere.

hierbij het stukje over het doosje uit de laatste dag van LEG2

Bij het graven van het meest recente graf voor de laatste gedode burger stoot de grafdelver op een verzegelde doos bedekt met mystieke afbeeldingen. Het lag diep begraven, weg van nieuwsgierige ogen en grijpgrage handjes. Maar het zal vast niks zijn!

De inhoud van de doos werd vermoedelijk ergens rond 1691 onthuld. We vermoeden vanwege een wanhopige daad, misschien door een burger die niets te verliezen had, misschien door een burgemeester die er iets bij te winnen had. Een historische schets van de doos toont de afbeelding van een komeet op de voorkant. Waarom het dorp die afbeelding negeerde is nog steeds het onderwerp van discussie. Gezien wat er daarna gebeurd, had het men toch even tot nadenken moeten brengen…

Maar dat is voor de volgende sessie…

Een doosje met een gloeiende komeet klink mij niet iets positiefs, en nieuwschierigheid en gierigheid wordt vaak afgestraft.

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [LEG 3] Dag 1
« Reactie #29 Gepost op: 30-11-2022, 10:56:25 »
OPENEN! ::rofl::

Offline Syd

  • Winnaar Mol Online 2023
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [LEG 3] Dag 1
« Reactie #30 Gepost op: 30-11-2022, 11:09:01 »
Ik ben wel heel nieuwsgierig ja, waarom moet deze keuze dan ook bij mij liggen haha
Ik hoef geen geld, ik wil jokers!

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [LEG 3] Dag 1
« Reactie #31 Gepost op: 30-11-2022, 11:15:53 »
Ik word getriggerd door deze tekst over het kistje

Citaat
We vermoeden vanwege een wanhopige daad, misschien door een burger die niets te verliezen had, misschien door een burgemeester die er iets bij te winnen had.

Het klinkt niet heel gunstig ook met dat er niet stil werd gestaan bij de afbeelding en ze verder na hadden moeten denken. Kunnen we de afbeelding nog verder 'doorzoeken' op aanwijzingen.  ::vergroot:: ::rofl::

Offline Deerbetah

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [LEG 3] Dag 1
« Reactie #32 Gepost op: 30-11-2022, 12:31:40 »
Hierbij de 2 afbeeldingen die verstuurd zijn met betrekking tot het doosje

De komeet heet Neowise (Neo = Nieuw en Wise = Verstandig / Wijs

https://nl.wikipedia.org/wiki/C/2020_F3_(NEOWISE)





Offline Syd

  • Winnaar Mol Online 2023
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [LEG 3] Dag 1
« Reactie #33 Gepost op: 30-11-2022, 13:38:03 »
Dit maakt me alleen maar meer nieuwsgierig haha
Ik hoef geen geld, ik wil jokers!

Offline GerritDeBloempot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [LEG 3] Dag 1
« Reactie #34 Gepost op: 30-11-2022, 13:59:30 »
Open de doos Sydney!!!

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [LEG 3] Dag 1
« Reactie #35 Gepost op: 30-11-2022, 14:01:40 »
JA open de doos! We weten toch vrij weinig, laten we dan maar all in gaan! ::rofl::

Online DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [LEG 3] Dag 1
« Reactie #36 Gepost op: 30-11-2022, 14:19:18 »
Weet je nog de vorige keer dat we zo'n ding konden beslissen...?
En we hiermee een driekopige hond loslieten in het dorp?

Maar goed, het is niet mijn keuze... En nieuwsgierigheid kun je niet bedwingen.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Syd

  • Winnaar Mol Online 2023
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [LEG 3] Dag 1
« Reactie #37 Gepost op: 30-11-2022, 15:12:04 »
Ja maar misschien is het wel iets heel positiefs. Dan zou ik daar echt flink spijt van krijgen, vooral omdat de keuze in mijn handen ligt. Maar ik zal nog even andere reacties afwachten
Ik hoef geen geld, ik wil jokers!

Online Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [LEG 3] Dag 1
« Reactie #38 Gepost op: 30-11-2022, 15:21:31 »
Ik zou 'm niet openen, het kan net zo goed een voordeel voor de wolven zijn. En ja we zijn allemaal nieuwsgierig maar anders horen we na het potje wel wat het was :)
So like a boat on the ocean I'll rock with the waves

Offline Deerbetah

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [LEG 3] Dag 1
« Reactie #39 Gepost op: 30-11-2022, 15:36:01 »
Ik zou hem ook niet openen, er wordt hier ingespeeld om je nieuwsgierigheid, maar meestal zijn dit soort dingen negatief voor de burgers.