Auteur Topic: Het Grote Songfestival Topic  (gelezen 987869 keer)

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5460 Gepost op: 12-05-2022, 21:29:52 »
Vijf liedjes geweest en nu al drie referenties naar klassieke films: IT, The Exorcist en Charlie en de Chocoladefabriek. Ook knap! ::ok::
🜃

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5461 Gepost op: 13-05-2022, 10:37:28 »
Persoonlijk vond ik het gisteren een wat mindere halve finale (in tegenstelling tot meneer Smit...) Beste nummer: Estland, leukste nummer: Servië...
Mijn persoonlijke uitslag:
1. Estland
2. Finland
3. Servië
4. Zweden
5. Polen
6. België
7. Malta
8. Tsjechië
9. Ierland
10. Cyprus
11. Australië
12. Roemenië
13. Georgië
14. Montenegro
15. Azerbajdzjan
16. Israël
17. Noord Macedonië
18. San Marino
Ich bin ein Bärliner!

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5462 Gepost op: 13-05-2022, 10:41:27 »
Ik vond de eerste halve finale ook leuker. Uitslag vond ik prima, behalve dat Azerbeidzjan door is. Dat lied is echt gered op juryvotes denk ik. Het is gewoon zó niksig.

Dit is de startvolgorde in de finale:
1. Tsjechië
2. Roemenië
3. Portugal
4. Finland
5. Zwitserland
6. Frankrijk
7. Noorwegen
8. Armenië
9. Italië
10. Spanje
11. Nederland
12. Oekraïne
13. Duitsland
14. Litouwen
15. Azerbeidzjan
16. België
17. Griekenland
18. IJsland
19. Moldavië
20. Zweden
21. Australië
22. Verenigd Koninkrijk
23. Polen
24. Servië
25. Estland
« Laatst bewerkt op: 13-05-2022, 10:43:38 door Sven. »
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5463 Gepost op: 13-05-2022, 13:09:06 »
Niet dat "Hola mi bebebe"-ter is...  :P
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5464 Gepost op: 13-05-2022, 17:50:33 »
Hmm, direct voor de topfavoriet. Benieuwd hoe dat voor S10 zal uitpakken.
Ich bin ein Bärliner!

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5465 Gepost op: 13-05-2022, 21:11:19 »
Niet dat "Hola mi bebebe"-ter is...  :P
Dat is echt echt banger ::love:: Net als Servië! ::bravo:: Ik vind het wel jammer dat San Marino het niet heeft gered

Offline garfreek

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5466 Gepost op: 14-05-2022, 10:38:48 »
Ik zou niet heel raar op staan te kijken als de UK hem meeneemt naar huis eigenlijk!
Lekker aan het einde, geweldige zanger en een knaller van een liedje... het word spannend!

Natuurlijk zie ik Ukraïne winnen, dat vond ik het beste nummer nog voor ik wist uit welk land het kwam! Laten we volgend jaar Ruben Heijn dan sturen zodat hij nog een keer kan zeggen:
"Wij zijn niet in Kiev vriend!" :P

@Drenzi, ik ga neer!  ::rofl::
Jammer dat Roemenië zo aan het begin zit, ik vond hen echt de beste show ervan maken!
(Dat stijldansen!  ::love:: )

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5467 Gepost op: 14-05-2022, 19:24:27 »
Ik heb hier nog niet veel gezegd. maar

Albanie letland ierland robbed :\'(

Ja over oekraine. het is een goed nummer, maar gewoon geen winner! als het wint vind ik het prima maar er zijn zoveel echt win waardige nummers. zou zonde zijn.
Mijn top 10 voor vanavond is:
1. Spanje: Ja halloooo Queen Chanel! was een van enige die had al leuk vond voor alle drama en winst. het is gewoon geweldig and she slays.
2.Australie: Dit is echt prachtig. elke keer zit ik met tranen en bij de liveshow zelfs huilen. het doet me persoonlijk heel veell omdat het verhaal oker hem gaat als gay man met asperger. nou ik ben dat ook. en die stem is gewoon geweldig!
3.Nederland: Dit was lang mijn nummer 1. ik denk ook echt mijn favoriete nederlandse inzending sinds anouk era. zo mooi emotioneel en echt een verhaal vertellen het is gewoon duncan laurance niveau geweldig.
4.Uk: Ja dit is een enorme grower geweest voor mij. die man is sowieso echt geweldig en vrolijk. nummer is gewoon mooi en goed en die staging! en als de uk wint is het gewoon super mooi van 0 punten vorig jaar naar de winst. iconic.
5:Frankrijk: Ja dit is gewoon songfestival. andere culturen en talen. en idk maar dit een van mn meest geluisterde nummers van dit jaar op spotify (naast oostenrijk) Het is gewoon een goeie vibe me wat heksen op het podium :p het is gewoon goed.
6. Servie: Ja geen uitleg nodig! Biti zdrava, biti zdrava! Eerst dacht ik ook wtf is dit? Maar het is gewoon kunst iconic en iedereen kent het refrein en klapt lekker mee.
7. Estland: Ja I HOPE I HOPE I HOPE! Al sinds eesti laul mijn fave. het is gewoon een goeie banger en stefan is een entertainer. de live versie voor oekraine blijf ik ook het mooiste vinden. en ohja hij is wel knap ofzo :P
8.Armenie: Erg underatted! Maar het is gewoon goed. het nummer, de staging de vocals! Alles is echt geweldig.
9.Polen: Erg mooi goed nummer. die opera stem is echt geweldig en die dementors op het podium hebben wel wat. gewoon goed (behalve die imovie 2010 effecten)
10.Zweden: Standaard kwaliteit van zweden.
11:Moldavie: HEEY HO LETS GO! Ja net geen top 10 maar moest het effe zeggen :P geweldig feestje.

Ik kan niet wachten op vanavond!
chipsverslaafde <3

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5468 Gepost op: 15-05-2022, 07:20:54 »
Gaan we op de Olympische marathon ook een atleet 10km voorsprong geven?  ::hypocriet::
Wit is ook een kleur!

Online MartinJ

  • Forumlid
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5469 Gepost op: 15-05-2022, 11:47:43 »
Hoe is het mogelijk zo'n verschil tussen televoting en de vakjury. Voor mij mogen ze die televoting helemaal afschaffen of op zijn minst een weging aanbrengen. Televoting 25% vakjury 75%.
Bookmakers zouden ook verboden moeten worden want het is lucratief om te stemmen op het land waar je zelf op heb gewed. En dan nog even los gezien wat in het Engels het bandwagon effect heet: mensen stemmen graag op een winnaar.

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5470 Gepost op: 15-05-2022, 11:58:20 »
Uk vond ik leuk en goed en Portugal mooi en bijzonder. Servië in de 2de halve finale verrassend leuk, nu al iets minder. Blij dat Spanje niet won , er kijken ook kinderen  ::) En Zweden vond ik teveel op dat liedje van lady Gaga lijken, uit A star is born.
« Laatst bewerkt op: 15-05-2022, 12:00:16 door grasisgroen »
...maar soms even niet :)

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5471 Gepost op: 15-05-2022, 12:05:14 »
Terechte winnaar voor mij ::bravo::.

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5472 Gepost op: 15-05-2022, 12:29:58 »
Terechte winnaar voor mij ::bravo::.
Helemaal mee eens! ::bravo::

Het beste liedje en gerechtigheid voor Go_A (een van de bandleden deed dit jaar opnieuw mee) van vorig jaar. ::zingen::

Andere favorieten van mij waren:
01 Tsjechië (live niet heel sterk, maar heerlijke sound!)
06 Frankrijk (zo anders dan normaal, jammer dat het zo weinig punten kreeg...)
07 Noorwegen (gaat natuurlijk nergens over, maar stiekem wel heeeeel catchy!)
19 Moldavië (ik ben nog steeds fan)
23 Polen (prachtig liedje!)

En wat deed ons S10 het goed! ::confettie::

En Zweden vond ik teveel op dat liedje van lady Gaga lijken, uit A star is born.
Ha, dat zeiden wij ook al tegen elkaar! ::vergroot::
🜃

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5473 Gepost op: 15-05-2022, 16:45:14 »
Gaan we op de Olympische marathon ook een atleet 10km voorsprong geven?  ::hypocriet::

Flauw, de mensen thuis hebben het toch voor een groot deel zelf gedaan. In bijna alle landen bij de televote 12 punten, behalve bij enkele landen net iets minder; het minimum is 7 televotepunten. Dan kunnen we nu met z'n allen gaan zeiken, maar dat slaat helemaal nergens op. De jury heeft ze op een vierde plek gezet, wat gezien het nummer echt niet per sé onterecht is. De televote is op ze gaan stemmen, dus dat ze een voorsprong hadden is op zich echt een stomme opmerking ::) Als niemand zou willen dat ze vanwege de politieke situatie daar zouden gaan winnen, dan had ook niemand erop moeten stemmen in de televote.
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Online Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5474 Gepost op: 15-05-2022, 18:09:40 »
Hoe is het mogelijk zo'n verschil tussen televoting en de vakjury. Voor mij mogen ze die televoting helemaal afschaffen of op zijn minst een weging aanbrengen. Televoting 25% vakjury 75%.
Bookmakers zouden ook verboden moeten worden want het is lucratief om te stemmen op het land waar je zelf op heb gewed. En dan nog even los gezien wat in het Engels het bandwagon effect heet: mensen stemmen graag op een winnaar.
Ik vind het juist belachelijk om 5 mensen de helft, laat staan 75% van de stemmen van een land te laten bepalen. Dat zijn dan weliswaar 'experts' maar uiteindelijk ook maar gewoon mensen met hun persoonlijke voorkeuren.

Mooie winnaar inderdaad! ::bravo::
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5475 Gepost op: 15-05-2022, 22:27:29 »
Hoe is het mogelijk zo'n verschil tussen televoting en de vakjury. Voor mij mogen ze die televoting helemaal afschaffen of op zijn minst een weging aanbrengen. Televoting 25% vakjury 75%.
Bookmakers zouden ook verboden moeten worden want het is lucratief om te stemmen op het land waar je zelf op heb gewed. En dan nog even los gezien wat in het Engels het bandwagon effect heet: mensen stemmen graag op een winnaar.
Oh alsjeblieft niet. Dan wordt Eurovision een nieuwe versie van The Voice.
Ook dit jaar hebben leuke liedjes de finale gehaald dankzij de televote, zoals Moldavië en Roemenië ::dans::

Offline Ricardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5476 Gepost op: 15-05-2022, 22:31:58 »
Pff, krijg je inderdaad allemaal van die zelfde soort ballads die winnen. Wat volgens de jury dan het neusje van de zalm is. Over Jury gesproken die waren aan het vals spelen dit jaar!

Terechte winnaar en ik kan zeggen dat ik op de foto ben geweest met Eurovisie winnaars nu ::love:: ::love::.
Så hva gjør vi nå?

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5477 Gepost op: 16-05-2022, 14:27:38 »
Leuk om te zien hoe smaken verschillen. Ik kan zelf heel goed leven met de winst van Oekraïne (al sloeg het puntenaantal bij de televoting wel alles)... Al had ik zelf liever het VK zien winnen. Mijn persoonlijke favoriet is helaas bijna onderaan geëindigd... IJsland was gewoon voor mij met afstand het beste nummer! En Servië? Hoe vaker ik hem hoorde hoe beter hij werd.
Ik ben in ieder geval dat landen als Spanje, Griekenland (leuke meid, maar het nummer? Verschrikkelijk) of Azerbajdzjan niet hebben gewonnen.
Ich bin ein Bärliner!

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5478 Gepost op: 16-05-2022, 14:59:27 »
Ik dacht dat er misschien al wel een discussie was losgebarsten over welk land het moet organiseren volgend jaar.  :-X

Totdat ik ineens dacht... Aangezien het een collectieve keuze van Europa is geweest om Oekraïne te laten winnen, waarom niet een eenmalige editie over heel Europa? (qua management is dit natuurlijk een hel, maar het idee sprong in mijn hoofd.)

Dat je 3-4 locaties hebt verspreid over Europa, waar de delegaties heengaan, je kunt dan nog steeds een heleboel van de show in Oekraïne doen. (pre-shows, tussenacts, Optreden Kalush.) Maar de optredens zelf vinden dan in die venues plaats.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Online MartinJ

  • Forumlid
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5479 Gepost op: 18-05-2022, 13:46:12 »
Toe maar! Het evenement heeft toch al weinig meer te maken met een songfestival wat het ooit was.