Auteur Topic: De Verraders  (gelezen 94222 keer)

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Verraders
« Reactie #580 Gepost op: 27-05-2022, 20:11:43 »
Hahaha wat is dit nou weer? Wat een malloot ::rofl::
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: De Verraders
« Reactie #581 Gepost op: 27-05-2022, 21:54:55 »
Beetje een anticlimax dit seizoen. Waarom doen ze niet 'gewoon' een eindspel tussen de finalisten waarbij de winnaar met al het zilver ervandoor gaat?
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: De Verraders
« Reactie #582 Gepost op: 27-05-2022, 22:19:59 »
Ik heb geprobeerd Stefano's betoog te doorgronden, en ik heb het idee dat hier echt veel meer uit kwam dan die ene week in november vorig jaar.


Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Verraders
« Reactie #583 Gepost op: 27-05-2022, 22:31:27 »
https://www.instagram.com/p/CeEr-ZBomdB

stefano_keizers

Had Nog Veel Gemenere Dingen Gezegd Over Steven En Toine Maar Dat Was Blijkbaar Te Heftig Voor De Uitzending Dus Nu Lijkt Het Net Alsof Ik Boos Was Op Dionne Maar Dionne En Ik Gaan Way Back Kijk Maar Dit Zijn Foto's Van Jaren Geleden Toen Waren We In Japan En Het Pijnlijkste Is Nog Wel Dat Van Alle Finalisten Ik Eigenlijk Vind Dat Dionne De Enige Is Die De Winst Heeft Verdiend Lieve Dionne Dat Ik Niet Tegen Mijn Verlies Kan En Een Zure Man Ben Betekent Niet Dat Je Het Niet Fantastisch Hebt Gedaan Je Was Zo'n Beetje De Enige Die Verder Keek Dan De Neus Lang Was Toen Je Me De Helft Van Het Prijzengeld Aanbood Toen Brak M'n Hart De Enige Reden Dat Ik Het Niet Heb Aangenomen Is Omdat Ik Had Verwacht Dat Je Mij Minstens Twee Derde Zou Geven Met De Kennis Van Nu Blijft Over Spijt Van Alles ♥️ Bedankt Voor De Gigantische Hoeveelheid Liefde Die Ik Over Me Heen Heb Gekregen In De Afgelopen Maanden Nu Weer Normaal Doen Alstublieft En Weer Terug Naar Het Normale Leven En Het Meer Duistere Bestaan XXX @rtl.nl @videolandonline @aivd_nl
PS Het Is Helemaal Geen Spel
Edited · 48m
« Laatst bewerkt op: 27-05-2022, 22:34:28 door Amethyst »

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Verraders
« Reactie #584 Gepost op: 27-05-2022, 23:16:28 »
Nou ja, deze laatste aflevering laat wel een bittere nasmaak aan dit seizoen over. Geen toffe aflevering.
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline Maarten20

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Verraders
« Reactie #585 Gepost op: 28-05-2022, 00:18:28 »
Disrespectvol naar Dionne die nog aan bood om een deel van het zilver met hem te delen na zijn betoog. Jammer heb mij toch vergist in Stefano. Hij was samen met Jamie en Ortal een geweldige verrader maar speelt zijn act iets te ver door waardoor alle sympathie voor mij verdween.
When life knocks you down, fight back!

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: De Verraders
« Reactie #586 Gepost op: 28-05-2022, 00:44:05 »
Jammer heb mij toch vergist in Stefano.
Mij verbaasde het niets. Maar wat een gênante vertoning zeg. Het begon al aan het ontbijt. En de apotheose kwam aan de ronde tafel. Even heel zielig lopen doen en tegelijkertijd opscheppen over hoe goed je het hebt gedaan als verrader. Terwijl die "slimme zet" om een verrader te vermoorden van hem kwam en eerst in het gezicht van Jamie ontplofte en daarna in zijn eigen gezicht omdat hij niet meeging in de theorie van Frank.

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Verraders
« Reactie #587 Gepost op: 28-05-2022, 00:48:31 »
Jammer van het einde, beetje zuur en niet leuk. Zo zie je maar hoe heftig dit is.

Verder enorm van dit seizoen genoten.
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: De Verraders
« Reactie #588 Gepost op: 28-05-2022, 08:48:30 »
De instagrampost die hier door Amethyst is neergezet geeft wel enige nuance.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Verraders
« Reactie #589 Gepost op: 28-05-2022, 09:45:21 »
Dat klopt op zich wel, had ook wel het idee dat er in was geknipt, maar het hele gedrag gedurende dag was al vreemd en een beetje overdreven. Daarnaast, de betere getrouwen zijn juist vaak de genen die ook verdacht worden, en dus mede door de verraders zijn verbannen. Dus de verraders hebben daar ook zelf debet aan (als je er al een punt van zou moeten maken, is niet meer dan logisch).

Einde was een beetje voorspelbaar, maar overal bleef het toch een zeer leuk seizoen.

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Verraders
« Reactie #590 Gepost op: 28-05-2022, 09:57:29 »
Ik ben wel benieuwd wat er gebeurd was als Jamie niet had gezegd dat hij het schild had in de aflevering dat niemand eruit ging (want hij had dat hele schild ook helemaal niet). Ik denk dat er dan echt wel een grote kans was dat hij tot het eind erin had gezeten :)
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline garfreek

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Verraders
« Reactie #591 Gepost op: 28-05-2022, 15:26:18 »
Wow, kan iemand die man effe wat (meer) psychische hulp bieden?!
Die instagram post maakt het op een of andere manier nog erger! Ik blijf bij wat ik gezegd heb, jullie zijn waardeloos!  ::oink::

We hadden het er een paar weken geleden al over, die ene actie was een foute move. En
"doubling down" was niet de beste tactiek!

Stel je voor dat ze Babette er op dat moment hadden uitgegooid!

Ik vond het een fantastisch seizoen, op dat moment na, nouja en die Stefano op de finale dag.   Wat is het spannend, en wat is het leuk met zoveel echt leuke bekende mensen!

Irene, Frank van de Lende, Babette,Jamie.... het waren er echt een hoop!

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: De Verraders
« Reactie #592 Gepost op: 28-05-2022, 15:53:37 »
Ik zie nergens een probleem. Laat die meid haar schurk fantasie hebben ::rofl::.
« Laatst bewerkt op: 28-05-2022, 16:21:12 door Sanmol »

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: De Verraders
« Reactie #593 Gepost op: 28-05-2022, 16:03:01 »
Even terugkomend op wat Stefano zei, hij heeft zelf Korte Frank eruit gehaald, terwijl dat de enige was, par Babette die doorhad hoe de vork in de steel zat. Hij kon dit zelfs waarderen.
Waarom had hij nu niet een risico genomen. De kans was sowieso 100%, maar zonder Jamie 1 op 3.

Vervolgens Prijst hij zowel Ortal als Jamie. Waarbij Ortal voornamelijk meer in de smiezen hield wie op wie zat. Je merkte ook echt dat het moment dat zij eruit ging, het hele plan van de verraders niet meer klankboorde met de getrouwen.

Jamie's fout was het schild, nogmaals dit had met het vertrek van Ortal duidelijk moeten zijn dat ze hier niet verder op in moesten gaan, maar tja, zonder Ortal kom je dat niet te weten.

Uiteindelijk vraag ik me af of Stefano, echt niet boos was op de kandidaten, maar zoals wij ook al beweerde op de productie vanwege het te goede spel.

Blijft het wel zo, dat hoe dan ook, de spelers die aan de tafel zitten door de verraders zelf daar zijn geplaatst (Zoals Stefano beweert met zijn: "We hebben jullie precies laten doen, wat wij willen.") Dus dan kun je zeggen wat je wilt, maar je hebt zelf meegeholpen aan je eigen irritatie dat het geen waardige finalisten zijn.

Al met al een hypocriet betoog waar je redelijk makkelijk doorheen prikt.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline tvroenho

  • Forumlid
Re: De Verraders
« Reactie #594 Gepost op: 28-05-2022, 16:14:07 »
Ik had het wel geinig gevonden als Stefano *zichzelf* had vermoord (als de spelregels dat tenminste toelaten).
Dan waren die vier getrouwen helemaal gek geworden aan het ontbijt!  ;D

Offline Nicky991

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Reality/SoapVerslaafd
Re: De Verraders
« Reactie #595 Gepost op: 29-05-2022, 10:09:01 »
echt heel mooi hoe Stefano die onverdiende finalisten eventjes op hun plek heeft gezet, en jankbaby Dionne weer lol had ze niet moeten meedoen, tis nou eenmaal een heftig programma


volgend seizoen het niveau staat nu heel hoog waar Stefano de verraders balk heeft neergezet, hij is gewoon de ultieme verrader inderdaad
Robinson 2023 Favorieten: Roosmarijn, Eva, Krista, Iris E, Maxim

Offline tvroenho

  • Forumlid
Re: De Verraders
« Reactie #596 Gepost op: 29-05-2022, 12:53:45 »
echt heel mooi hoe Stefano die onverdiende finalisten eventjes op hun plek heeft gezet

Hij heeft natuurlijk zelf alle 'slimmeriken' vermoord en ervoor gezorgd dat deze mensen overbleven in de finale...
De finalisten kunnen er ook niks aan doen dat ze niet vermoord of verbannen zijn..  ::rofl::

Offline tumtum22

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Verraders
« Reactie #597 Gepost op: 29-05-2022, 22:45:06 »
Beetje anticlimax? Pfff ... wat een idioot!

Goed seizoen tot en met de voorlaatste aflevering. Meneer Keizers helpt het persoonlijk om zeep in de laatste aflevering. Hopelijk daarmee zijn tv-carriere ook. Dit was echt beschamend.

(en dan zie ik hier nog een lovende post ook?! ik vraag me ook sterk af of er nog een volgend seizoen komt)
« Laatst bewerkt op: 29-05-2022, 22:47:24 door tumtum22 »

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: De Verraders
« Reactie #598 Gepost op: 29-05-2022, 23:14:57 »
ik vraag me ook sterk af of er nog een volgend seizoen komt
Waar is die twijfel op gebaseerd?

Ik mag toch aannemen dat het gedrag van één kandidaat niet een doorslag geeft om wel of niet door te gaan.

Hooguit is het een lesje iets minder theatrale mensen als kandidaten kiezen.

Goed seizoen tot en met de voorlaatste aflevering. Meneer Keizers helpt het persoonlijk om zeep in de laatste aflevering. Hopelijk daarmee zijn tv-carriere ook.

Ik zou graag de lijn van Tijl willen volgen: dit is een spel, en het heet "de verraders". Liegen en bedriegen is de bedoeling. Wel - dat is wat Stefano deed. Veinzen, manipuleren, allemaal onderdeel van het spel. Zeker in de rol van verrader, waar hij door de makers voor is geselecteerd. Het laat zien hoe serieus hij het spel neemt. Je mag de speelstijl van een kandidaat niet tof vinden - en als het om Stefano gaat ben ik het met je eens dat ik zijn speelstijl niet tof vind - maar het blijft de speelstijl van een kandidaat in een spel. Wat mij betreft zouden de echte wereld en de spelwereld gescheiden moeten zijn (met uitzondering van het prijzengeld). Dus ik vind de verwensing dat zijn tv-carrière "hopelijk om zeep geholpen wordt" (niet mijn woorden, zie citaat) dus echt verkeerd. Wie dat zegt, houdt spel en werkelijkheid niet goed uit elkaar.

Ik ben het er wel mee eens dat deze slotaflevering niet zo leuk was als de rest, dankzij Stefano's manier van spelen. Maarja, het is wat het is. Dat risico namen de makers door hem te kiezen als verrader. De rest van het seizoen vond ik leuk en ik heb er toch van genoten, dus voor mij is een mindere slotafelvering geen reden om het seizoen als geheel slecht te waarderen. Tot het schild-misverstand met Jamie ging het eigenlijk gewoon heel goed, en dat was tof om te zien.

En ik blijf het bizar vinden dat je een heel spel kan maken met weinig meer dan een groep mensen in 2 groepjes verdelen. De menselijke psyche is echt weird.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Verraders
« Reactie #599 Gepost op: 29-05-2022, 23:21:22 »
Na alle negatieve reacties te hebben gelezen op dit forum (en daarbuiten) heb ik net eindelijk de aflevering gezien. Eigenlijk viel de aflevering mij best mee als ik eerlijk ben. Stefano zat er overduidelijk doorheen en leek met name de programmamakers de nodige verwijten te maken (dit doet mijn vermoeden dat de productie achter de schermen dingen heeft gestuurd). Dat hij bij de ronde tafel zo hard was (getuige zijn post die hierboven is geciteerd nog veel harder en grover dan is uitgezonden) is onnodig maar te verklaren gezien zijn emoties. Ik vind het netjes dat de makers niet alles hebben uitgezonden.

De opzet van de verdeling van de goudstaven vind ik niet zo spannend. Het is logisch dat alledrie kiezen voor trouw. Je wilt toch niet de geschiedenis ingaan als de meest egoïstische deelnemer ter wereld? Aan die eindproef moet wel wat veranderen om het spannend te houden.

Ik ben tevreden met de winnaars: Dionne, Toine en Steven hebben het top gedaan. Al had ik het Jamie, Babette en Frank Evenblij nog meer gegund.