Auteur Topic: Het Onbekende  (gelezen 3900 keer)

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Het Onbekende
« Gepost op: 11-05-2023, 14:41:54 »


Hoe sta jij in het leven? Blijf je in je comfortzone en houd je vast aan wat je al kent, of durf je onvoorwaardelijk te kiezen voor uitdaging, spanning, en avontuur? Vanaf vrijdag 12 mei komen de makers van ‘De Verraders’ bij RTL 4 met het nieuwe, adventure-reality-programma ‘Het Onbekende’, waarin tijdens een onvergetelijke reis veertien deelnemers zichzelf onder leiding van presentator Renze Klamer acht weken lang, keer op keer dezelfde vraag stellen: “Durf ik te kiezen voor ‘Het Onbekende’?”

https://www.rtl.nl/programma/5292495/het-onbekende


Wie gaat er ook vanaf morgen kijken? Ik wel, ben wel heel benieuwd naar dit programma. De eerste indruk is zeer goed!
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Enermol

  • Forumlid
Re: Het Onbekende
« Reactie #1 Gepost op: 11-05-2023, 15:18:28 »
Ik ben benieuwd

Online Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: Het Onbekende
« Reactie #2 Gepost op: 12-05-2023, 01:56:55 »
Ik ga het ook een kans geven!
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Onbekende
« Reactie #3 Gepost op: 12-05-2023, 06:22:51 »
Ik ga zeker ook kijken. Ik zag dat er leuke kandidaten mee doen. En ook leuk de combi tussen bekende en onbekende Nederlanders.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Het Onbekende
« Reactie #4 Gepost op: 12-05-2023, 11:30:38 »
Ben hier ook wel benieuwd naar  ::jaja::

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Onbekende
« Reactie #5 Gepost op: 12-05-2023, 11:58:32 »
Er komt ook een Vlaamse versie van, ben ver geraakt in de selectieprocedure hiervan (maar niet ver genoeg)
klaar voor de strijd

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Onbekende
« Reactie #6 Gepost op: 12-05-2023, 21:29:50 »
Het is allemaal een beetje traag, vreemde vorm van elimineren ook.

Maar het heeft wel iets vind ik, het mag wel wat spannender allemaal.

Op naar aflevering 2!
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: Het Onbekende
« Reactie #7 Gepost op: 12-05-2023, 21:56:04 »
Onderhoudende eerste opdracht. Nog niet heel spectaculaire opdrachten, maar het feit dat het zich in Slovenië afspeelt is echt een bonus, mooie locatie. Jammer dat
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
eruit is, zo'n leuke
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
. Vermoedt dat Iris zich sluw gaat proberen in te likken bij sommige andere kandidaten met een bondje. Als ze zelf hadden gekozen dan was zij er voor m'n gevoel uitgestemd.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Het Onbekende
« Reactie #8 Gepost op: 12-05-2023, 23:01:23 »
Ik vond het wat tegenvallen
You'll never walk alone

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Het Onbekende
« Reactie #9 Gepost op: 12-05-2023, 23:04:15 »
Wellicht moet het nog even op gang komen.
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Onbekende
« Reactie #10 Gepost op: 12-05-2023, 23:08:39 »
Ik ben nog niet zo enthousiast. Ik vind de rol van Renze nogal geforceerd en de toon erg dwingend. Op zich is het idee origineel kiezen tussen bekend en onbekend, maar zolang je niet weet waarvoor je kiest is er eigenlijk geen dilemma. De kandidaten vond ik wel leuk. Wat zouden ze trouwens hebben gedaan bij de kandidaten die mee hebben gezegd?

Over de eliminatie. Jammer dat team bekend nu juist
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
als afvaller had! Bij team onbekend was de afvaller mijn irritatie, dus daar ben ik niet rouwig om.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: Het Onbekende
« Reactie #11 Gepost op: 12-05-2023, 23:54:52 »
Was dat nou Iris die zei dat ze niemand kende van de bekenden groep? Who the f*ck is Iris? (ken haar toevallig van het Rembrandt programma, maar anders geen idee). En dan moest ze tussendoor nog even lippenstift opdoen/bijwerken. Hallo, dit is geen modeshow. Mag voor mij meteen naar huis.
« Laatst bewerkt op: 12-05-2023, 23:56:35 door MartinJ »

Offline Enermol

  • Forumlid
Re: Het Onbekende
« Reactie #12 Gepost op: 12-05-2023, 23:55:07 »
Nog niet super enthousiast. Eens met bovenstaande, maar misschien moet het nog komen.

Online Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: Het Onbekende
« Reactie #13 Gepost op: 13-05-2023, 01:28:12 »
Nog niet heel spectaculair inderdaad, maar het heeft zeker potentie. Heel jammer van de bekende afvaller, zeker door zo'n geluksspel :(

Format heeft best wat overeenkomsten met Atlas (zo'n 10 jaar geleden uitgezonden door Avrotros), gemixt met wat elementen van andere realityspellen. Inclusief de randomness van Sequester ;D
« Laatst bewerkt op: 13-05-2023, 02:49:13 door Hadewychisdemol »
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Joey94

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Onbekende
« Reactie #14 Gepost op: 13-05-2023, 10:34:30 »
Ik vind het in ieder geval een programma waar potentie in zit! Wel kunnen er naar mijn idee dingen beter om het net wat spannender te maken. Voor de kandidaten is alles inderdaad onbekend, maar wij zien als kijkers meer dingen dan zij, en die dus bekend zijn. Waarom zijn er niet voor de kijkers ook meer dingen onbekend om meer spanning te hebben? Waarom weten wij bijvoorbeeld dat Renze 'de onbekende' is, in plaats van dat we alleen de stem horen of een silhouet zien? Volgens mij is het interessanter als wij zoveel mogelijk dezelfde kennis hebben als de kandidaten zelf (al kan je natuurlijk moeilijk alles vanuit één team filmen en het andere team onbekend houden).

Zelfs in een programma als 'Het onbekende' is er na deze eerste aflevering altijd iets bekend bij de kandidaten en de kijkers: er gaat elke aflevering iemand naar huis. Zou zelfs dát niet onzeker en dus onbekend moeten zijn? En dat de afgevallen kandidaten zelf ook niet zeker zijn of ze echt naar huis gaan?

Persoonlijk ben ik nooit zo fan van een grote factor geluk in een spel. Ik hoop dat dat bij de komende onbekende eliminaties anders zal zijn.

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: Het Onbekende
« Reactie #15 Gepost op: 13-05-2023, 15:27:14 »
Had heel graag gezien dat de hint een dwaalspoor was gebleken, en de persoon met het gestrande busje er vandoor was gegaan zonder lift te geven. Dat had de boel gelijk op z'n kop gezet en dan heb je echt dilemma's. Misschien gaan dat soort twists nog komen.

Goede kans ook dat elk team vanaf nu wil winnen om een zelfgekozen eliminatie te krijgen, zeker als er bondjes gaan komen... Dus zo'n twist is misschien ook maar 1 keer leuk.

Kende Renze alleen van gezicht, heel vaag, en dat hele stemvervormen is behoorlijk tenenkrommend aangezien we echt niet met een super celebrity van doen hebben hier...

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Het Onbekende
« Reactie #16 Gepost op: 13-05-2023, 15:54:15 »
Voor de onbekende eliminatie had ik ook liever gezien dat er een groepsspel gespeeld zou worden en dat de verliezer daarvan naar huis zou gaan. Dat is idd eerlijker dan het bokje zijn na een geluk- (of pech)loterij. Hopelijk wordt dat nog anders de komende afleveringen.
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Het Onbekende
« Reactie #17 Gepost op: 13-05-2023, 17:22:23 »
Sorry Maar dit was voor mij echt een tegenvaller.  Geen enkele Spanningsboog, wat mooie shots van het landschap , maar qua spelelement echt niets wat me kon boeien .

Ad random een eliminatie voegt echt niks toe, behalve dan de randomness.
In team onbekend sturen ze de irritatie factor naar huis, volledig begrijpelijk, maar ze weten niets over de sterkte en zwakte van elkaar dus wie nu volgende week de kar gaat trekken is een onbekend iets .

Ga afl 2 nog kijken, maar als er niet iets van spanning inkomt, ga ik afhaken
Zoals altijd is dit persoonlijk,dus als jij het wel spannend vind, is dat natuurlijk prima mogelijk.

Offline JP1999

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Friends?
Re: Het Onbekende
« Reactie #18 Gepost op: 13-05-2023, 18:17:10 »
Er lijkt niet echt een sterk concept. Kiezen tussen het bekende en het onbekende komt in ieder Realityspel al voor toch? Keuzes maken is onderdeel van ieder spelprogramma. Er zit geen element/concept onder het programma... tenzij er nog iets komt.

Ik ga het wel verder kijken, de BN'ers zijn wel goed gecast. Ik miste wel wat achtergrondschetsing bij de onbekende kandidaten, het was nu allemaal vrij vlak en ik heb nog geen idee wie de OBN'ers eigenlijk zijn en waarom juist zij zijn gekozen.

 

Offline Enigma TV

  • Forumlid
  • ENIGMA | De Uitverkorene
Re: Het Onbekende
« Reactie #19 Gepost op: 13-05-2023, 18:59:55 »
Het was duidelijk nog een introductieaflevering, waarbij het allemaal nog wat traag aanvoelde. Maar vergis je niet: het format is al aangekocht door meerdere landen en was op de MIP (internationale formatbeurs) een van dé formats waar veel interesse naar uit ging. Ik kan me niet voorstellen dat dit gebeurde als het programma zich de komende afleveringen tot een groots avontuur gaat ontpoppen!

In de eerste aflevering kiezen de kandidaten waar mogelijk voor het onbekende. Deze keer pakte dat goed uit voor de groepen. Echter, de komende afleveringen zal het kiezen voor het onbekende ook nadelig uit gaan pakken. Daarmee wordt het spel strategischer en komen verhoudingen ook nog meer op scherp te staan.

Hoe dan ook denk ik niet dat we dit moeten vergelijken met andere formats. Het strategische element is hier echt belangrijker dan het actieve, denk ik. En dat kan ik als liefhebber van strategische formats alleen maar toejuichen  ::bravo::

Wat betreft Renze: ik vind hem een ware vondst voor het programma! Het is wat moeilijk te peilen of hij echt realitygaze-waardige host is, omdat zijn presentatie vanuit een gecontroleerde omgeving gedaan wordt waar retakes 100 keer gemaakt kunnen worden, maar hij komt voor nu prettig over. Het zou mij ook niets verbazen als ze hem na dit programma ook Bestemming X gaan laten doen!

Ben benieuwd naar aflevering 2! Lijkt erop dat dat alweer een stuk spectaculairder gaat worden!