Auteur Topic: Ontwikkelingen in het BB-Huis  (gelezen 113753 keer)

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Ontwikkelingen in het BB-Huis
« Reactie #260 Gepost op: 9-10-2005, 22:12:07 »
Impulsieve actie

Lieske en Roel hebben het over muziek. Lieske zingt een stukje uit een musical. "Ik krijg de kriebels als ik die muziek hoor." Roel vraagt zich af of hij iets mainstreams kent wat Lieske ook leuk vindt. Hij zingt 'Venus as a Boy' van Bjork. Er gaat geen belletje bij Lieske rinkelen. Roel noemt nog wat andere namen: Spinvis, Coldplay, Pink Floyd. Roel vertelt weer dat een vriendin van hem kaartjes had gekocht voor Coldplay. Hij vond dat een leuke impulsieve actie.

"Jij rookt, ik niet"

Chantal keert terug uit de Dagboekkamer. "Het is menselijk dat je nieuwsgierig raakt, maar het is niet gewenst", zegt ze over het feit dat ze door de Slaapkamerraampjes gingen kijken. "We hebben het ook nog gehad over de mannen hier in Huis." "En?", vraagt Rob. "Wat krijgen we? Een vijf? Een zeven?" "Een drie min!", grapt ze. Chantal legt uit hoe ze met haar eigen mantra probeert te stoppen met roken. "Jij rookt, ik niet", neuriet ze voor.

Wat gaat er door haar heen?

Linda ligt in haar uppie in de jacuzzi. Ze kijkt niet echt vrolijk. Waar zal ze aan denken?

Het categoriespel

Lieske en Roel zijn het 'categoriespel' aan het spelen. Na muziekgenres en dansstijlen, gaat het nu over spelletjes. Omstebeurt moeten ze een spelletje noemen. "Big Brother zegt Roel, dat is ook een spel."
« Laatst bewerkt op: 9-10-2005, 23:31:36 door Nîcky »

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Ontwikkelingen in het BB-Huis
« Reactie #261 Gepost op: 9-10-2005, 23:33:12 »
"Ik merk dat Roel heel erg kwaad op me is"

Joost denkt dat er veel verandert als Rob aanstaande donderdag het Huis moet verlaten. "Voor mij ben je erg belangrijk en je hebt ook een leidersrol binnen de groep. Als jij weg bent moeten types zoals Menno de kar trekken, maar dat zal niet gepikt worden. Er verandert minder als Linda of Tanja het Huis moeten verlaten."
"Er hangt weer zo'n grauwe sfeer", merkt Joost op. Rob weet gelijk waar hij het over heeft. "Je moet Roel gewoon ontwijken. Hij raakt geïriteerd door jou. Daar word je op afgerekend. Laat maar gewoon gaan", geeft Rob hem als advies. "Het zou doodzonde zijn als er ruzies ontstaan. Ik merk dat Roel heel erg kwaad op me is. Dat is klote." "Gewoon laten gaan", zegt Rob. "Hij zoekt jou vanzelf wel weer op."

Nog steeds buikkrampen

Menno en Ingrid liggen op een kussen in de Tuin. Ingrid voelt zich niet zo lekker. De shoarma is niet goed gevallen en ze klaagt over buikpijn. "Moet je weer overgeven?", vraagt Menno, die naast haar ligt, bezorgd. Dat hoeft ze gelukkig niet maar ze voelt zich wel 'acht maanden zwanger.' Hierna wil ze graag naar bed. Menno biedt aan om haar te dragen. "Als ik nou net zo klein was als jij dan had je het mogen doen", is daarop haar antwoord. Ze geven elkaar een knuffel en een kus en dan is het bedtijd voor Ingrid.

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Ontwikkelingen in het BB-Huis
« Reactie #262 Gepost op: 10-10-2005, 11:36:15 »
Dampende gesprekken

Roel heeft het met Lieske, Linda en Ingrid over seks en zijn wildste fantasieën. Hierbij schroomt hij niet het één en ander in niet mis te verstane taal te beschrijven. Lieske reageert nogal stoïcijns, maar het laat Linda overduidelijk allemaal niet koud.
Roel: "Ik houd ook van vrouwen met een lekkere grote bos haar, dat kan ik dan zo lekker vastgrijpen". Lieske werpt een veelbetekenende blik naar Linda.

Stilte voor de storm?

Het was een latertje vannacht. Om half vijf ging het grootste deel van de groep pas naar bed. Dus ja, de Bewoners liggen allemaal nog te slapen. Hoe zal deze 48ste BB-dag eruit zien? Chantal, Dido en Roel zijn na vandaag over de helft van hun opdracht. Trekken ze het niet-roken nog? Of gaan de spanningen hoog oplopen door het gebrek aan nicotine en komen alle frustraties er uit? En hoe gaat het met Tanja vandaag? Joost voorspelde gisteren dat ze vandaag zou bevallen...

Niemand die naar ze kraait

Geen enkele beweging in het Huis. Normaal is Rob er wel vroeg bij en kunen we zijn ochtenritueel volgen. Plasse,douchen en een beetje in het Huis keutelen, maar zelfs hij houdt zich lang stil. Er is geen Haan die naar ze kraait en dus draaien de Bewoners zich nog maar eens lekker om.

Wakker worden!

De Haan kraait! En hoewel hij even op zich liet wachten, komt Rob toch weer als eerste zijn bed uit om een 'bakkie' koffie te zetten. Druppelgewijs komen de Bewoners één voor één hun bed uit.

"Ik ga mezelf helemaal afmatten"

Chantal en Dido slapen beiden al dagen extreem onrustig. “Misschien moet je toch nog wat minder koffie drinken", zegt Chantal tegen haar lotgenoot. “Ik drink het al alleen maar ’s morgens. En eigenlijk vind ik dat ‘hypere’ wel lekker. Dan vliegt mijn dag voorbij. Ik ga mezelf zo afmatten zodat ik vanavond misschien wat beter kan slapen.”

Bemoedigende woorden

Nathalie komt bij de dames buiten zitten en zegt bemoedigend tegen Chantal en Dido dat ze het wel gaan redden. “Het gaat wel ten koste van haar geestelijk welzijn, maar ze zal ervoor gaan”, zegt het andere ‘slachtoffer’ Chantal over Dido. “Makkelijk, zonder enige moeite, klinkt deze cynisch. “Doe ik echt zo hyper dan?" Nathalie beaamt het ten volle. “Gisteravond wilde ik je zo graag helpen. Je was zo druk. Ik wilde je over je hoofd aaien, maar je trok je los en vertrok naar buiten.” “Ja, daar wilde ik slapen. Sla me de volgende keer maar met een hamer op mijn kop. Dat is denk ik de beste manier.”
« Laatst bewerkt op: 10-10-2005, 14:35:11 door Nîcky »

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Ontwikkelingen in het BB-Huis
« Reactie #263 Gepost op: 10-10-2005, 14:36:27 »
Ik heb er totaal geen last van..."

Roel en Linda worden ook wakker. “Nog drie nachten zonder sigaretten”, zegt Roel enigszins opgelucht. Hij voegt er wel gelijk aan toe dat hij totaal geen last heeft van het niet-roken. Linda gelooft hem niet zo en wijst hem op zijn irritaties naar Joost toe. Linda: “Alleen Joost trek je niet? Je moet hem gewoon ontwijken.” Dan ziet hij Dido over de gang lopen en reageert weer bits op haar: “Dido gaat er ook zo duf mee om.” Linda merkt daar weinig van. Roel denkt daar toch echt anders over: “Ach man, ze draait gewoon de rug naar mij toe en gaat dan overdreven bij Joost op schoot zitten. Als hij zo’n grote baby in zijn handen wil is dat prima. En nu ga ik douchen.” Wat is dat toch met Roel. Is hij jaloers? Zijn de behoeftes naar lichamelijke aandacht zo sterk en wil hij het liefste Dido of heeft hij toch wat meer last van deze opdracht dan hij toegeeft?

De grens is bijna bereikt

Dido en Ingrid bespreken in de Tuin het gedrag van Linda en Roel. “Ik had het er gisteren nog met Chan over”, vertelt Ingrid. “Ik snap gewoon niet dat je dit als meisje doet.” Het verbaast Dido niet eens meer: “Zij is wel zo. Het is gewoon niet mijn stijl.”
Ook het gedrag van Roel trekken de dames niet meer. “Ik word er een beetje gestoord van nu. Ik heb gewoon geen zin in dat soort onzin”, laat Dido weten. Zeker nu ze deze week moet stoppen met roken: “Ik reageer nu overal onwijs heftig op.” Maar Ingrid legt de schuld bij Roel. “Hij moet gewoon niet veel verkeerds meer tegen je zeggen." Bij Dido is bijna de grens bereikt: “Hij moet gewoon oprotten, stom jong. Ik heb op de verkeerde gestemd. Ik had Roel moeten stemmen.”

Praten zonder iets te zeggen

Na haar work-out gaat Dido in de stoel naast Roel zitten. Het is duidelijk dat er iets uitgesproken moet worden, maar wie snijdt het onderwerp aan? “Heb je nog een beetje geslapen vannacht?”, vraagt Roel aan Dido. “Nee, helemaal niet”, reageert Dido kortaf. Roel laat weten gelijk in slaap gevallen te zijn. “Das mooi, dan had je mazzel”, zegt Dido koeltjes. Roel begrijpt dat dit gesprek nergens over gaat: “Iemand nog koffie?”

Lieske's knie speelt op.

Lieske komt net uit de Dagboekkamer. “Ik mag dus niet meer bewegen”, laat ze Chantal en Roel weten. De blonde studente heeft veel last van haar knie en wilde wat advies. Ze ploft buiten neer in de poef en lijkt aangeslagen. Niemand luistert verder naar haar verhaal. “Ik moet me rustig houden…alsof ik dat niet wist,” moppert ze.

"Ik heb geen trek meer in dat mysterieuze gedoe"

Menno en Dido nemen een douche. In de tuin genieten de overige Bewoners met een biertje in de hand van de zon. “Jammer dat die pinda’s niet gezout zijn”, vindt Roel. “Er staat zout in de keuken hoor”, laat Nathalie weten. “Veel te veel gedoe”, is het antwoord van Roel. “Ben je aan het mokken?”, wil Nathalie weten. “Nee hoor ik niet, maar ik kom vanmorgen langs Dido en zeg vrolijk goedemorgen, zegt ze 'goedemorgen klootzak' terug. Ik dacht eerst dat het een grapje was, maar nu vertelt ze het aan iedereen.” Roel zegt dat hij niet diegene is die in een hoekje gaat zitten wachten totdat Dido weer interesse in hem heeft. “Ik heb het er wel mee gehad, met dat mysterieuze gedoe, daar heb ik geen trek meer in." “Misschien moeten jullie elkaar deze week gewoon even laten”, stelt Nathalie voor.
« Laatst bewerkt op: 10-10-2005, 14:39:08 door Nîcky »

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Ontwikkelingen in het BB-Huis
« Reactie #264 Gepost op: 10-10-2005, 17:26:38 »
Speel een spelletje mee!

‘Tric Trac’ is nu al het meest populaire spelletje in de strijd tegen de verveling. Vanmiddag dolf Joost nog het onderspit tegen Linda, nu beproeft hij zijn geluk tegen Rob.


Dipje verdwenen

Het lijkt er op dat Lieske haar dipje weer te boven is. Na een momentje voor haar zelf, binnen op de lounge-bank, komt ze weer naar buiten. “En nu kom ik weer leuk doen.” Ze gaat buiten bij de groep zitten en drinkt een rosétje mee.

Bril voor Menno

Menno heeft zijn bril gekregenin de Dagboekkamer. “Mijn moeder heeft hem gebracht. Zo lief, want ik heb er helemaal niet om gevraagd. Zo merk je toch hoe goed ze opletten.” Iedereen wil dat hij hem opzet, maar dat vertikt de Brabander. “Brilsmurf”, jent Nathalie.

"Je ruikt nu tien keer beter"

“Ik kan niet tegen de rosé, ik weet het nu zeker.” Dido is al redelijk lam en bedenkt dat dit wel eens een goed moment zou kunnen zijn om te slapen. Ze nestelt zich op de schouder van Nathalie, waarop deze een tactische opmerking maakt: “Je adem is echt tien keer beter geworden nu je niet meer rookt.” Linda lacht zich rot en Dido is zo verbaasd over Nathalies opmerking dat ze even niks weet te zeggen. “Dat zal vast wel,” weet ze er nog uit te krijgen voordat ze zich weer in het kussen nestelt.


Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Ontwikkelingen in het BB-Huis
« Reactie #265 Gepost op: 10-10-2005, 17:29:08 »
Biertje voor Roel?

Zie foto

Goed voor de kijkcijfers

Ingrid en Menno zoenen elkaar achter de witte bloempot. Rob spoort Linda aan om Nathalie nu ook te gaan zoenen. “Dat is goed voor de kijkcijfers!” Linda vindt echter dat ze al genoeg heeft genoeg heeft gedaan voor de kijkcijfers. Achter de bloempot zoenen Menno en Ingrid rustig verder. Het gesprek van Linda, Nathalie en Rob dwaalt af naar het nomineren.

Zoenen met of zonder bril

“Ik ga even mijn bril halen”, zegt Menno en hij verdwijnt naar de Slaapkamer. Ingrid komt hem achterna, ze heeft zin in een potje zoenen. Op het bed zoenen ze hartstochtelijk. “Nu, wil ik weten hoe je bril staat”, roept Ingrid. “Mijn bril kan echt niet”, zegt Menno met een beschamende blik. “Je lijkt wel 10 jaar ouder”, vindt Ingrid. Dat vindt Menno echter wel goed nieuws. “Je wordt er echter niet langer van, als je dat mocht denken”, kaatst Ingrid terug. Nu wil Ingrid de bril ook eens op, ze ziet echter geen verschil. Menno doet snel zijn bril weer af, want dat zoent beter. “We moeten nu echt naar buiten”, merkt Ingrid op, toch laat ze zich verleiden door een paar extra zoenen.

"Je bent gewoon weer vrijgezel"

“Ik heb praktisch in mijn eentje drie kratten bier weggetankt”, schept Roel op. “Hoeveel flessen rosé zijn er nog?”, vraagt Rob. “Drie!”, zegt Linda met een dikke tong. “Je bent zo dronken als een tor”, zegt Chantal over Linda. Chantal heeft nog meer te melden over haar. “Je bent ook weer gewoon vrijgezel”, zegt Chantal. “Daar moet je het niet over hebben”, reageert Linda. “Hij is niet blij, maar ik ben wel blij met mezelf. En Bart weet als geen ander hoe seksueel ik ingesteld ben.”

“Tuut tuut tuut, mijn bewustzijn daalt met de minuut”

Dido heeft het even helemaal gehad. “Al die figuren, ik ben ze zo zat”, klaagt ze tegen Nathalie. “Ik heb even zo’n momentje van ‘zak allemaal door de grond.’” Ze pakt een dekbed uit de Tuin en vertrekt naar de Slaapkamer om even een dutje te doen. Chantal heeft het ook moeilijk. “Kom op jongens, entertain me, want ik word helemaal gek.” Roel lijkt zijn rookgevoelens te onderdrukken met alcohol. “Tuut tuut tuut, mijn bewustzijn daalt met de minuut”, lalt hij.

Bevroren blok gehakt

Nathalie probeert het bevroren gehakt in stukken te hakken, maar dat schiet niet echt op. Roel wil helpen en probeert het gehakt kapot te slaan, maar zonder succes. “Dit is het grootste blok gehakt wat ik ooit gezien heb”, zegt hij. Nathalie vindt het meer op een grote lever van een koe lijken. Ze besluiten het blok in de oven te doen om te laten ontdooien. Nathalie gaat nu maar eerst de uitjes snijden.


Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Ontwikkelingen in het BB-Huis
« Reactie #266 Gepost op: 10-10-2005, 23:05:23 »
Moet er gelikt worden?

Roel wordt ingezet als wijnglas. Hij moet net doen alsof hij een dutje doet. Linda giet rosé in zijn navel en likt het eruit. Van de opwinding moet Roel bier kwijlen. “Volgende!”, roept Linda. Rob komt aanlopen en vraagt: “Moet er gelikt worden?” “Nee hoor, ze waren m’n six-pack van dichtbij aan het bewonderen", zegt Roel.
Roel wil iets testen bij Ingrid. “De camera’s kunnen het niet zien”, stelt hij haar gerust. “Waarom willen mannen altijd iets wat ze niet kunnen krijgen”, zegt Chantal. “Net alsof vrouwen anders in elkaar steken”, roept Roel. “Iemand nog bier?”, vraagt hij. “Nee? Mietjes…” Al boerend loopt hij naar Keuken.

Drank verbroedert

Joost laat zich op het kussen naast Roel ploffen. In plaats van elkaar in de haren te vliegen, toosten ze samen. Alles lijkt wel weer in orde. Ondertussen begint de drank Linda steeds meer parten te spelen. Haar toch al minuscule broekje zit steeds scheef. Chantal probeert het nog een beetje kuis te houden door het kledingstuk weer op zijn plaats te trekken. "Maar je bent evengoed een hele lieve meid hoor!", vindt Ingrid. Ondertussen waant Roel zich in Luilekkerland met al die dames om zich heen. Enthousiast duikt hij bovenop Ingrid, maar die is daar niet zo van gediend. Daarna richt hij zijn aandacht op Lieske die zijn kusjes wel kan waarderen.

Lepeltje lepeltje

Zie Foto

Dido baalt nog steeds

Ondertussen ligt Dido op de Slaapkamer te balen. Ze vindt niets meer leuk zonder een sigaret. Voetbal kijken, wijn drinken, het is niet hetzelfde zonder erbij te roken. Ze trekt zich alles door het stoppen ook veel erger aan dan normaal. Met name de bekoelde verstandhouding met Roel speelt haar parten. "Het is inhouden, alles slikken en pikken, en verder normaal doen", zo ervaart ze het verblijf in het Huis, en dat kan ze nu even niet meer. Toch zal ze het weer even moeten proberen, want het eten wordt opgediend.

Na drinken komt...eten

Na alle alcoholische versnaperingen is het geen gek idee om een hapje te eten. Gelukkig heeft Rob het diner klaar en de Bewoners gaan aan tafel. Ook Tanja voegt zich weer bij de groep, nadat ze bijna de gehele middag heeft staan strijken.

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Ontwikkelingen in het BB-Huis
« Reactie #267 Gepost op: 10-10-2005, 23:07:01 »
"Wie heeft mij aan het huilen gemaakt?"

“Waarom feest er niemand mee?”, vraagt Linda zich af. De drank is haar teveel geworden. Chantal besluit Linda op de bank te leggen. Linda barst in tranen uit. Later wordt duidelijk waarom. Het blijkt dat ze verdrietig is omdat ze denkt dat ze donderdag het Huis moet verlaten. Chantal geeft haar een peptalk. Een moment later lacht ze weer. “Wie heeft me aan het huilen gemaakt?”, vraagt ze zich af.

Roel komt er niet meer in

Chantal en Dido trekken zich met een kop koffie terug in de Tuin. De gevoelens voor Roel komen weer eens ter sprake. “Hij zet zichzelf voor lul, maar ik ga de confrontatie uit de weg, dat kan ik er niet bij hebben in deze stopweek”, zegt Dido, die weer een traantje wegpinkt. Chantal troost haar met een omhelzing.

Vlak erna komt Roel naar buiten gelopen. Chantal trekt zich terug, voor Roel en Dido is het moment van uitpraten aangebroken. Dido legt aan hem uit waarom ze hem vanmorgen een klootzak noemde. Roel vraagt zich af hoe hij zich dan moet gedragen: "Moet ik dan als een zielig hoopje in een hoek gaan wachten totdat je weer toegeeft?” en: “Vind je mij dan een klootzak als ik 's ochtends met Linda knuffel?” Ja, dat vind ik”, bevestigt Dido. “Nou dan ben ik blij dat je toch nog een beetje gevoel voor me hebt.” Voor Dido is het echter helemaal klaar: “Je hebt me zeer gedaan, de deur zit dicht en je komt er absoluut niet meer in”.

Dubbele tong

De Bewoners maken een volgorde om op de stip te gaan staan . Lieske neemt het woord: “Ik denk dat Linda als één van de laatste moet gaan.” Linda heeft duidelijk nog wat alcohol in haar bloed, maar vindt de reactie van Lieske een beetje overdreven: “ Ik kan echt wel op een stip staan” zegt Linda met een licht dubbele tong. Om er daarna subtiel aan toe te voegen: “Menno en Ingrid moeten achter elkaar, want dan kunnen ze samen naar bed.”


Luistervinken


Dido en Chantal praten nog even na in de Slaapkamer; Roel drukt zijn oor tegen de deur. “Wat ben jij nieuwsgierig”, laat Tanja hem weten. “Hij staat te luisteren hoor”, roept ze naar Dido en Chantal. Dido doet de deur open en Roel valt bijna naar binnen. “Sta je te luisteren?”, vraagt ze verontwaardigd. Roel pakt Dido lekker stevig beet: “Niet zo flauw doen”, zegt hij. “Ik doe niet flauw, ik doe toch ook weer aardig?”, lacht Dido. Roel belooft Dido: “Ik zal rekening met je houden.”

Jopie zit hier helemaal niet

Tanja denkt erover om na Big Brother te verhuizen, “maar niet te ver van mijn moeder en vader.” Lieske heeft een tip van haar moeder: “Een verandering van omgeving is de beste manier om te stoppen met roken.” Tanja wil zeker gaan minderen als de kleine er is. Ze loopt naar de Tuin en gaat even op de stip staan. ”Jopie!”, wordt er over het hek geroepen. “Wat zeggen ze?”, wordt er aan Tanja gevraagd. “Jopie, maar die zit hier helemaal niet.”


Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Ontwikkelingen in het BB-Huis
« Reactie #268 Gepost op: 10-10-2005, 23:08:19 »
Dido bijt 'de stip' af

De Weekopdracht gaat over een paar minuten beginnen. Dido gaat als eerste op de stip staan. “Ik ga de stip afbijten!”, zegt ze. De kookwekker wordt alvast op drie kwartier gezet. Dido heeft zich goed ingepakt tegen de kou. Ze heeft een wit mutsje opgezet met daarbij passende handschoenen.


Roel maakt meisjes bang

Roel heeft een dikke spin op zijn badjas zitten. Eerst loopt hij achter Lieske, die niet zo beweeglijk is met haar krukken, aan. Daarna kiest hij een ander slachtoffer dat niet kan wegkomen. Het is Dido, die hard begint te gillen wanneer ze de spin over Roel heen ziet lopen. Nog nagruwend wordt ze vervangen door Rob, die nu een half uur op de stip mag staan.

Wat heeft Rob?

Rob, die nog steeds op de stip staat, vraagt hoe het met Roel gaat. "Ja goed", zegt Roel. "Weet je, voor ik het huis inging blowde ik en dronk ik. Maar hier doe ik het niet. Want ik wil scherp blijven. Als ze straks zeggen, Rob jij moet weg, dan ga ik niet. Dan zeg ik, ik ben niet Rob, ik ben Ronald." Rob spot verder: "Ik ga er niet uit, hoewel het een moeilijke zaak wordt. Want als Linda eruit gaat, dan kun jij niks meer met haar doen, maar wij, wij worden nooit meer dan gewoon vrienden. Dus dat wordt lastig. Maar ik heb heel veel fans en vrienden, die gaan allemaal bellen en SMS-en. Rijendik. Allemaal! Rob ratelt maar door, af en toe stoppend om er een liedje doorheen te zingen. Roel hoort het allemaal gelaten aan!

Roel pakt de bel af

Joost heeft Rob afgelost op de stip. Linda informeert hoe het nou voelt voor hem om stil te staan, iets wat de immer actieve Joost duidelijk niet gewend is. Hij heeft het er inderdaad moeilijk mee, maar toch neemt hij geen enkel risico. Hij springt niet en danst niet, hij doet niets op deze Weekopdracht in gevaar te brengen. Maar na drie kwartier wordt het hem dan toch teveel. Luid schreeuwend en bellend zeurt hij om aflossing. Roel komt daarop naar hem toe, neemt hem de bel af en loopt doodleuk weer terug de Woonkamer in...

Het is weer zo ver...

Lieske, Roel en Nathalie zijn weer het categoriespel aan het spelen. Na soorten groenten gaat het nu over alles wat met een baby te maken heeft. "Urine", grapt Roel. Tanja mengt zich ook in het spel. "Afveegdoekjes", zegt ze resoluut.
Dido gaat naar bed. In de Slaapkamer treft ze Chantal die aan het bijkomen is van haar eerste nicotinepleister. "Ik ben zo ontzettend opgelucht", zegt Dido. "Ik had zelf niet in de gaten hoe ik er doorheen zat." "Maar jij bent ook zo'n opkropper. Je sluit je gewoon af en dan zoek je gemakkelijke wegen. Dan richt je je tot de mensen die geen vragen stellen en niet moeilijk doen", analyseert Chantal.
« Laatst bewerkt op: 10-10-2005, 23:40:12 door Nîcky »

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Ontwikkelingen in het BB-Huis
« Reactie #269 Gepost op: 11-10-2005, 10:50:09 »
Linda heeft het zwaar

Menno en Linda zijn al op voor dag en dauw. Het is Linda’s beurt om op de stip te staan. “Ik heb maar 5½ uur geslapen en nog slecht ook”, zeurt Linda. Menno is juist blij met de opdracht. Hebben de Bewoners eindelijk wat te doen. Hij fluit liedjes van Frank Sinatra voor Linda, die vervolgens moet raden om welk lied het gaat. “Ik voel me een wrak”, zucht Linda.

Koffer pakken voor de show

Linda heeft al een ‘koffer-inpak-strategie’ bedacht voor donderdag. Linda is één van de genomineerden. De kans is dus aanwezig dat zij donderdag het Huis moet verlaten. “Ik pak gewoon mijn broeken met hangertje en al in”, legt ze uit. Het ‘toppunt van zelfverzekerdheid’ volgens Menno. Als ze het Huis niet uit hoeft, kan ze haar garderobe gemakkelijk weer terughangen in de kast. Het is niet de eerste keer dat Linda op de Nominatiebank zit. De eerste keer moest zij met Rikkert, Ralph en Menno haar koffer pakken. Terwijl Ralph en Rikkert hun bagage al lang klaar hadden staan, pakte Linda haar tas met de legendarische woorden: “Zo, ik zal hem ook even inpakken voor de show.” De tijd zal leren of zij over twee dagen weer voor niks haar tas pakt.

Biertje?

Linda wordt afgelost door Roel. Gewapend met een pakje shag en een flesje bier installeert hij zich op de stip. Een gezond en voedzaam ontbijt. Zo kan Roel er wel even tegen. "Het is echt koud als je net zo wakker wordt", vindt Roel. Misschien zal het biertje hem opwarmen.

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Ontwikkelingen in het BB-Huis
« Reactie #270 Gepost op: 11-10-2005, 10:51:41 »
'Verwend bitchje'

“Ingrid, Nathalie, Chantal en Dido zijn nog nooit genomineerd”, concludeert Linda. Roel en Linda weten beiden wat het is om op de Nominatiebank te zitten. Vooral de Brabantse weet dat maar al te goed. “Ik ben benieuwd wat het publiek thuis van Ingrid vindt”, vraagt Roel zich af. Ze denken terug aan voorgaande Big Brothers. Toen is er ook wel eens iemand gelijk het Huis ‘uitgevlogen’ op het moment dat hij of zij na weken eindelijk werd genomineerd. Roel steekt zijn mening over Ingrid niet onder stoelen of banken. 'Ik vind Ingrid af en toe kinderlijk egoïstisch, een beetje een verwend bitchje en ook wel berekend af en toe." Linda vreest voor donderdag: “Ik heb geen eerlijke kans tegenover Tanja.”

Roel rebelleert

“Ik ben gewoon te geil om te slapen”, laat Roel aan Linda weten. “Iedereen gaat hier voor de kuisheidswedstrijd”, klaagt hij. Linda: “Nou, dan zou ik hem zeker niet winnen.” Op dat moment komt de ziekige Chantal aanlopen. Het is haar beurt om de stip over te nemen. Ze knuffelt Roel stevig. “Je bent opstandig, hè”, zegt ze tegen Roel. “Ja, een rebel, een riot”, antwoordt hij.


Gebrek aan seks


Ook tegen Chantal klaagt Roel over seks, of liever gezegd het gebrek daaraan. Roel vindt het belachelijk dat iedereen ‘uit respect voor de buitenwereld’ niets doet. Chantal begrijpt het ook niet. “Als je 25 jaar oud bent dan ben je toch niet bezig met wat de buitenwereld van je vindt? Ik bedoel, ik let wel een beetje op, want de banen liggen niet voor het oprapen. En ik wil mijn baan niet kwijt. Maar het zijn allemaal jonge studentjes, dan maak je je daar toch nog niet druk om?”

"Alles gaat compleet aan me voorbij."

De ‘stip’ blijkt een goede plek voor diepe gesprekken. Roel en Chantal bespreken alle gebeurtenissen in het Huis. Na het favoriete onderwerp van Roel, Dido, komt hij met een nieuw pikant gegeven over Ingrid. “Weet je wat ik Ingrid hoorde zeggen? Ze had het plan om bij de niet-rokers een beetje te gaan stoken zodat er een bommetje zou ontploffen." Chantal schrikt hier nogal van en neemt dit Ingrid en Menno zeer kwalijk. “Je kan hier echt niemand vertrouwen, alleen jezelf.” Dan vraagt Roel hoe het nou met Rob zit. Chantal: “Er is een soort hetze gevoerd, waar ook wel een soort van waarheid in zal schuilen hoor. Hij had iemand een verhaal vertelt dat niet klopte en die onwaarheid is zo opgeblazen. Iedereen is daar van op de hoogte gebracht. Aan mij is dat verhaal ook verteld, maar ik ben op tijd bijgekomen. Daarom heb ik Rob niet genomineerd. Ik kon niet nomineren op een leugen die mij niet is verteld.” Roel is verbaasd van het feit dat dit allemaal langs hem heen is gegaan: " Er gaat wel meer echt compleet aan mij voorbij.” “Lekker toch”, zegt Chantal overtuigend.

Knetterharde muziek als wekker

Goedemorgen Bewoners! Niet de Haan, maar knetterharde muziek wekt deze ochtend de Bewoners. Het lijkt erop dat de Haan zijn werk beter doet,want er is nog maar weinig actie in de Slaapkamers. Alleen Dido en Chantal, die beiden buiten staan, gaan los.
« Laatst bewerkt op: 11-10-2005, 11:21:47 door Nîcky »

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Ontwikkelingen in het BB-Huis
« Reactie #271 Gepost op: 11-10-2005, 13:13:12 »
Wat doen we voor de genomineerden?

Joost staat op de stip terwijl Lieske hem gezelschap houdt vanaf haar zitzak. “Ik voel me net alsof ik in een kuuroord zit. Zo lekker in het zonnetje.” Dan geeft Joost aan dat hij iets met haar wil bespreken. Het klinkt heel serieus, maar de vraag valt wel mee: “Lijkt het jou leuk om wat te doen voor de genomineerden?” Lieske ziet wel wat in dit plan. “Maar geen etentje meer,” vindt Lieske. “Nee, dat is het uiterste noodplan. Heb jij ideeën?” Lieske geeft aan dat ze even in haar eentje gaat brainstormen en er later op terug komt. Dan besluit Joost ook aan andere niet-genomineerden te vragen of ze mee willen denken over wat leuks. Wat voor creatieve ideeën zullen ze nog krijgen?

Nathalie presenteert...

Nathalie staat op de stip en vindt het tijd voor een presentatie, en wel over leuke vrienden van haar die misschien wel wat voor Dido zou kunnen zijn... "Ik ken nog iemand die bij mij in de showgroep zat. Qua kleding is hij wat meer 'kakkie': geruite blouses met V-hals-truien erover heen. Hij is blond met pijpenkrullen." Dido wordt enthousiast: "Oh, wat leuk!" Lang geleden heeft Nathalie met hem gezoend, maar één minpuntje van hem is wel: "Hij schept soms op. Over bekende vriendjes enzo. En hij is soms te lief." Dat vindt Dido alleen maar goed. Nathalie is ervan overtuigd: "Hij zal nooit iemand belazeren." Hij doet ook aan toneel en dat vindt Dido best aantrekkelijk: "Ik zou wel wat met een acteur willen hebben. Iemand die gek durft te doen. Zoiets als Joost." Joost hoort het. "Waarom ben je dan niet verliefd op mij?", vraagt hij. "Je hebt een vriendin", concludeert Dido. "Dan kun je toch wel verliefd op me zijn?" Nathalie geeft antwoord op zijn vraag: "Nee, dat kan niet. Dat schakel je al meteen uit."

Hoe je op je bruinst wordt

Dido en Nathalie hebben het met Menno over bruin worden. Dido: "Joost blijft spierwit, ook al zit hij heel vaak in de zon. Hij kleurt gewoon niet!" Nathalie: "Ja, maar hij heeft weinig pigment." Nathalie: "Als je heel zwart wordt, vind ik dat ook niet mooi hoor. Geef mij maar Middellandse-Zee-bruin. Maar Joost is echt een Engelsman." Nathalie wordt niet zo snel bruin, vindt ze zelf. Dido: "Je moet stoppen met de pil, moet je kijken wat er dan gebeurt." Nathalie vertelt dat ze aan air-brush doet, dat is een behandeling bij de schoonheidsspecialiste. Die spuit een soort nevel over haar heen om haar pigment donkerder te maken. "Een soort bruinende crème, alleen veel beter." Ze legt uit hoe het werkt: "Na tien minuten moet je jezelf met de föhn drogen. Het is vijfentwintig euro, maar mensen vragen me daarna waar ik op vakantie ben geweest, zo bruin word ik nooit van mezelf! Het blijft er tien dagen op zitten. Je kan het ook in een cabine doen, maar dan kunnen er vlekken op je lijf ontstaan."

"Woonde ze op Parc Avenue ofzo?"

“Waarom doe je nu mee aan een programma, om de hele dag op een stip te staan?” vraagt Ingrid zich af. Antwoord krijgt ze niet. Linda en Joost verliezen al hun aandacht al een potje ‘Tric Trac’. “Kwestie van gooien, het zou wel weer een keer niet, dit gaat slecht met je: meer winst voor mij, jammer joh”, praat Joost voor zich uit. “Is Brenda nog aangekomen toen ze terugkwam uit Amerika?", probeert Ingrid het spelletje tussen Linda en Joost te verstoren. Plichtmatig geeft Joost antwoord. “Gaat ze nog een keer terug?”, wil Ingrid nu weten. "Woonde ze op Parc Avenue ofzo?", wil Lieske op haar beurt weten. De twee dames vragen Joost het hemd van het lijf. Dat komt goed uit voor Linda: als ze slim is maakt ze van deze afleiding gebruik het potje ‘Tric Trac’ te winnen.


"Je speelt op de Rikkert manier"

Joost speelt een potje ‘Tric Trac’ met Lieske. Het lijkt er echter op, dat hij er zijn eigen spelregels op na houdt. Menno reageert vanaf de stil: “Hé, als je met mij speelt dan hebben we hele nadere regels." “Ja, dat klopt, maar nu spelen we niet volgens de Menno-Joost regels”, beaamt Joost. “Als je speelt volgens de Menno-Joost regels dan moet je dat voor de wedstrijd aankondigen”, vervolgt hij. Joost vindt dat Lieske op de Rikkert manier speelt, dat betekent laf spel. “Ben je bij Rikkert in de leer geweest ofzo?”, vraagt Joost zich af.

Beschuit met muisjes

Tanja lijkt de smaak al te pakken te hebben, leunend tegen het keukenblad eet ze een beschuitje, wellicht een met gekleurde muisjes, om zich voor te bereiden op de grote dag. Vervolgens zoekt ze haar plekje op in de Tuin, om in de schaduw van de buitenlucht te genieten.
« Laatst bewerkt op: 11-10-2005, 14:33:08 door Nîcky »

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Ontwikkelingen in het BB-Huis
« Reactie #272 Gepost op: 11-10-2005, 15:32:28 »
De belasting komt 'langs'.

Veel Bewoners krijgen hun belastingpapieren in de Dagboekkamer onder ogen. Linda moet ze zo invullen, maar weet niet voor wat het is: “Ik heb nog nooit een belastingpapier getekend.” Dido legt uit dat dit voor de zorgtoeslag is. “Er verandert veel in de zorg.” “Ja, je kan niet meer kiezen uit zorgverzekeraar ofzo toch?” Dido legt Linda haarfijn uit hoe het nou allemaal zit met dit nieuwe systeem, zodat ze vol vertrouwen haar papieren kan tekenen. Je administratie kan je nou eenmaal nooit helemaal ontlopen...

Sportuurtje voor Joost wordt zwaar

Er blijven een paar dames op de ‘kant’ zitten, maar Joost is er wel bij. Bij wat? Bij het sportuurtje dat sinds een paar dagen trouw wordt doorlopen. “Bonfire, kom op”, roept Linda vanaf de stip naar Joost. Roel vindt hem net Mister Bean. Na een paar minuten huppelen spreekt Menno met de opbeurende woorden: “Dit is nog maar de warming up.” “Man, ik ben nu al kapot”, hijgt Joost. “Doe eens wat leuks!” De anderen vinden dat hij niet zo moet zeuren. “In de spreidstand en dan gaan we daarna een kwartiertje hardlopen.” Dit wordt nog een lang uur voor de a-sportieve Joost.

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Ontwikkelingen in het BB-Huis
« Reactie #273 Gepost op: 11-10-2005, 16:23:34 »
Thuis wachten je echte vrienden

Rob is het met Chantal eens: het avontuur is het belangrijkste, niet het winnen van Big Brother. Uitgekozen worden en er een aantal weken inzitten, daar ging het hem om. Chantal: “Je zal mij nooit horen huilen als ik het geld win, maar ik maak me geen illusie. Voor je het weet loopt het op een teleurstelling uit.” Rob: “Ik wil dat iemand het geld wint die het het meeste nodig heeft. Iemand zoals Tanja.” Chantal: “Ik ben ontzettend benieuwd hoe het zich gaat ontwikkelen. Menno paait iedereen met de woorden: 'Jij gaat wel winnen'." Rob: “Om zieltjes te winnen.” Chantal vindt dit zo onvolwassen: "Ik ben pas blij als Bridget het zegt en eerder niet.” Rob: “Ja, echt onvolwassen ja. En die taal die er overal uitkomt. Ik mis m’n mensen.” Chantal: “Thuis wachten je echte vrienden.”

Weleens een trio gehad?

"Menno, heb jij wel eens een trio gehad?" Lieske vraagt het op de man af. Hij ontkent. Joost zegt: "Dat mensen naar parenclubs gaan vind ik het prima, maar ik zou het nooit doen. Ik vind het al heel mooi met z'n tweeën." Maar dat wil Lieske niet weten en ze vraagt door: "Ing, heb jij wel eens een trio gehad?" Ze zegt van niet. "Echt niet?" Weer ontkent ze. Joost grapt: "Er zijn nu twee mensen die thuis zitten te kijken en heel hard roepen: 'jawel!'"

"Jij lijkt niet op Ralph, want je denkt alleen aan jezelf"

Tanja is boos op Rob, en dat laat ze merken ook. De meeste Bewoners staan in de Keuken te kokkerellen en Tanja spreekt voluit over hem. "Weet je wat hij zei? 'Je lijkt in de verste verte niet op Ralph, want je denkt alleen maar aan jezelf.'" Ik zei: "Krijg nou de tieten! Moet je horen wie het zegt." De sfeer tussen Rob en Tanja is dus nog niet veel beter geworden sinds het natte was-incident...

Hoe open je een beleggingsrekening?

De Bewoners filosoferen wat te doen met hun gewonnen geld. Joost ontpopt zich tot een ware beleggingsadviseur en adviseert zijn mede-Bewoners over het hoe en waarom van een beleggingsrekening. Dido vindt dit echter veel te ingewikkeld allemaal, “Ik denk dat ik maar gewoon naar het casino ga.”

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Ontwikkelingen in het BB-Huis
« Reactie #274 Gepost op: 11-10-2005, 16:44:23 »
Ooh, Lieske ziet het wel zitten met Menno & Ingrid ;)
Die drie moesten we maar lekker lang in het huis laten.
The British are not impressed.

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Ontwikkelingen in het BB-Huis
« Reactie #275 Gepost op: 11-10-2005, 22:34:20 »
Knotsen-verslaving

Dido heeft haar sigaretjes verruild voor salmiakknotsen. Op een dag zuigt ze zo een hele zak weg. Ook Roel heeft de knotsen ontdekt als goede rookvervanging, een nieuwe verslaving lijkt geboren.

Knippen en uitknijpen

“Chantal, wil jij mijn haar knippen?”, vraagt Menno. “Je weet dat ik het niet kan”, reageert Chantal. “Mag ik dan jouw haar knippen Joost?”, wil Dido weten. “Je weet dat als ik het verpest alles eraf moet hè”, vervolgt ze. Joost vindt het allemaal wel best. Maar dan moet hij van Dido wel eerst die twee puisten onder zijn kin uitknijpen. Joost gaat direct aan de slag, in de Badkamer treft hij Chantal die Menno’s haar wast, later verplaatsen ze zich naar de Tuin, de knipsalon is geopend.

Joost is het beest

'Hello, you fool, I love you!', 'Vlieg met me mee naar de regenboog', 'Alles geprobeerd om jou maar te vergeten'. De stip op het tuinpad inspireert Joost en Dido tot een Idols-avontuur. In duet passeren verscheidene tophits de revue. “Dan gaan we nu 'Belle en het Beest' naspelen en jij bent het beest”, stelt Dido voor, Joost zit direct in zijn rol en speelt vol overgave en gegrom zijn rol als beest. Middenin het spel worden zij echter verstoord door de bel van de eierwekker. Het is Rob zijn beurt om op de stip te staan. Chantals kapsalon verruimt nu speciaal voor Joost zijn openingstijden. “Alleen mijn nekhaar hè, meer niet.”

Menno's mislukte coupe

Ingrid heeft besloten Menno’s kapsel bij te werken. Ze heeft de tondeuse iets te enthousiast over zijn hoofd heen gehaald, waardoor hij een wel érg brede scheiding heeft. Het ziet er niet uit. Tot overmaat van ramp moe de tondeuse daarna meteen ingeleverd worden. Daar zit Menno dan! Hij wordt hartelijk uitgelachen door de mede-Bewoners.

'Will you marry me'

Menno en Ingrid liggen op de bank. Ingrid betast Menno's halfkale hoofd. “Ik kan nu niks meer goed doen bij je hè", verzucht Ingrid. "Nou, als je niet zo lekker kon zoenen dan had ik je niet meer aangekeken." zegt Menno. Maar Ingrid wil het écht goedmaken met hem. "Ik blijf nu voortaan héél lief tegen je doen", aldus Ingrid. "Val je op kale mannen?" wil Menno vervolgens van haar weten. "Ja, dat vind ik echt heel leuk", antwoordt Ingrid. "Oké, voor ik me thuis helemaal kaalscheer, scheer ik eerst nog 'will you marry me' erin!" "Ok, kom maar op met die ring", grinnikt Ingrid.

Menno's knipbeurt

Menno wordt onder handen genomen door de 'noodkapster', die nog wat van Menno's haar probeert te maken. Menno ondergaat dit alles gelaten. Kan de kapster nog wat met zijn haar doen, of moet toch alles eraf?

Menno lijkt wel een marinier

Menno is klaar bij de kapster. “Ik lijk wel een marinier man!”, zegt hij. “Ik mocht niks tegen de kapster zeggen. Ik zag alleen maar plukken vallen. Ik wilde wel helemaal kaal.” “Je mag m’n nieuwe muts lenen”, zegt Dido. “Die heb ik nog nooit op gehad. Je hebt mazzel dat ik zo’n leuke muts mee heb genomen.” ”Hij kan zo in ‘One flew over the Cuckoo’s nest’ spelen”, zegt Roel.

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Ontwikkelingen in het BB-Huis
« Reactie #276 Gepost op: 11-10-2005, 22:36:14 »
“Hij gaat echt met je trouwen”

Ingrid biedt Menno haar excuses aan. “Sorry schatje .Dit brengt ons weer dichter bij elkaar.” Maar het romantische moment wordt door Big Brother verstoord. Menno wordt gevraagd zijn muts af te doen. Kwaad loopt hij naar de Dagboekkamer. Menno mag alleen buiten een muts dragen, niet binnen. Terwijl Menno in de Dagboekkamer zit, komt de waarheid tot Joost. “Hij gaat echt met je trouwen”, zegt hij tegen Ingrid.

Smakelijk eten Menno!

Zie Foto  :)


Broodje haring en het verkeerde shirt


Joost vertelt over zijn schoonouders. Toen hij daar de eerste keer op bezoek was, moest hij een broodje haring eten. Het was voor Joost de eerste keer. Na zijn eerste hap moest hij bijna kokhalzen. En daar kwam nog eens bij dat hij een T-shirt van de verkeerde voetbalclub aan had. Pas weken later heeft hij opgebiecht dat hij haring toch eigenlijk niet zo lekker vindt.

“Als ik donderdag blijf, dan hoop ik dat hij weggaat”

“Menig huwelijk loopt op de klippen door dit soort acties”, zegt Menno, “maar wij komen juist dichter bij elkaar.“ Ingrid heeft spijt van haar scheeractie. “ Als ik dit later terugzie kan ik wel lachen, maar nu ben ik er nog niet over uit”, zegt Menno.
Ben jij boos op mij omdat ik dit gedaan heb?”, vraagt Ingrid aan Tanja die net de Tuin komt binnenlopen. “Ik vind het niet grappig. Bij mij had je dat nooit moeten flikken.”
Rob wordt het onderwerp van gesprek. “Hij is al een hele tijd zo stilletjes“, valt Ingrid op. “Vanmiddag zei hij tegen me dat hij zich al twee weken niet zo lekker voelt.” “Hij heeft het zelf in de hand”, vindt Tanja. “Als ik donderdag blijf, dan hoop ik dat hij weggaat.”

Geen afwas voor Rob

Roel vindt niet dat Rob Dido’s afwasbeurt moet overnemen. “Niet omdat ik niet gezellig vind, maar jij hebt ook al gekookt. “Menno kan ook wel eens z’n handen uitsteken”, zegt Rob. “Kan ie gelijk de sinaasappelpers schoonmaken.” Rob heeft door dat er in de Tuin over hem wordt gesproken. “Ze moeten het recht in mijn gezicht zeggen”, vindt hij. Menno komt binnen en pakt een theedoek. Roel is trots op zijn afwasprestaties. "Je kan de bodem gewoon nog zien", zegt hij. "Dat is het voordeel van afspoelen. Vooral als je spaghetti hebt gegeten."

Roel op Lowlands

Joost en Menno hebben het over Rob. “Ik denk dat hij donderdag afwacht en dan verandert hij van gedrag”, zegt Joost. “Dan wordt hij meer zichzelf. Hij weet waarom hij genomineerd is. Dat jij hem teruggenomineerd hebt, dat begrijp ik.” “Ik heb hem genomineerd omdat ik niks met hem heb”, zegt Menno.
Roel komt erbij zitten en het gesprek gaat over op de muziek waarmee de Bewoners wakker werden gemaakt. “Volgens mij was het Marilyn Manson”, zegt Roel. “Die speelde ook op Lowlands. Het is niet mijn muziek, maar wel leuk om te zien. Ik kom daar gewoon voor sfeer. Iedereen is daar relaxed.”

Menno's stinkende kleren

Menno komt mopperend in de Tuin. "Ruik eens aan deze trui?", vraagt hij aan Ingrid. "Ik ruik niks hoor!", zegt ze. "Jawel, ik ruik ehm, haarspray", zeurt Menno. Even later staan Tanja en Dido ook bij Menno's kledingkast. "Volgens mij heeft iemand strontspray op mijn kleren gespoten", klaagt Menno.


Vieze Joost

Dido merkt op dat Joost nu ‘bijna een sixpack’ heeft. " Hij is ook heel veel afgevallen", vindt Chantal. "Maar van hygiëne heeft hij nog niet veel begrepen. Puistjes uitknijpen en daarna een handje chips pakken, met zijn blote kakken op tafel zitten, pannenlappen onder zijn zweetoksels en daarna het aanrecht ermee schoonmaken...", sommen Chantal en Dido om beurten op. "Maar ja, hij woont ook in een huis met alleen jongens. Dat kan niet goed gaan", weet Chantal. "Het is echt smerig. Het kan gewoon echt niet", vindt Dido. "Maar dat is nou echt Joost."


Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Ontwikkelingen in het BB-Huis
« Reactie #277 Gepost op: 11-10-2005, 22:37:08 »
De schaal met sigaretten

Chantal en Dido zijn in de Keuken en pakken de schaal met sigaretten erbij. "Aan deze rotdingen zijn wij nou verslaafd", zegt Dido. "Het doet me helemaal niks", zegt Chantal. Even wordt Dido nerveus. "We krijgen heus niet nog een opdracht met sigaretten", stelt Chantal haar gerust. Dido blijft nog even hangen bij de schaal en laat de sigaretten door haar vingers glijden.


Het gaat beter met Lieske


Chantal informeert naar Lieskes knie. Ze voelt zich stukken beter, heeft niet zoveel pijn meer en mag al afbouwen met de pijnstillers. Inmiddels heeft ze zich in bikini gehuld en wil graag in bad. Maar met de verbonden knie gaat dat natuurlijk niet, waarop Dido haar helpt om er een vuilniszak omheen te wikkelen. Even later geniet Lieske voor het eerst in dagen weer van een lekker warm bad.

Rob en Roel uiten hun onvrede

Rob en Roel praten over hun ongenoegen over sommige Bewoners. Rob is helemaal klaar met Menno, terwijl Roel Joost het liest vandaag nog ziet vertrekken. Dido vindt dat ze beide nogal overdrijven en vindt de redenen voor de irritaties nogal kinderachtig. Zoals het feit dat Menno geen sinaasappels voor Rob uitperste; ze vindt dat Rob nogal overdreven reageerde. Ze vindt het feit dat Roel de broek die hij eerder deze maand aan Joost uitleende weer terug heeft gepakt, ook te belachelijk voor woorden. "Jullie moeten niet zo doordenken steeds. De boel is echt een het doordraaien zo", vindt ze. "Maar goed, ik heb helemaal geeen zin om hier tussen te gaan zitten."

Nog één dagje niet roken

Dido heeft de plek van Roel op de stip overgenomen. Rob heeft een stukje chocola voor haar gehaald. "Ik wil ook nog een kopje thee, mango met suiker. En je broek is vies", roept ze hem achterna. "Het lijkt wel of ik gek geworden. Kan dat?", vraagt ze aan Roel. Hij begint te lachen. "Nog één dagje niet roken", stelt hij haar gerust.
« Laatst bewerkt op: 11-10-2005, 23:55:56 door Nîcky »

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Ontwikkelingen in het BB-Huis
« Reactie #278 Gepost op: 12-10-2005, 11:14:54 »
"Rob moet uitkijken"

Het is de beurt aan Ingrid om de rode stip te bemannen. Nathalie houdt haar gezelschap. De zon is nog maar net op, dus het is nog erg koud. Gewapend met een dikke winterjas maakt Ingrid de tijd vol. De dames praten over de Exit van donderdag. Nog één dag en dan zal er weer een Bewoner het Huis moeten verlaten. "Rob moet wel een beetje uitkijken, want op dit moment vervult hij niet echt een rol in de groep. Hij is heel neutraal", is Ingrid van mening. Ook vragen ze zich af hoe de kijkers over hen denken. "De internetters volgen echt alles", denkt Ingrid.

'Het is een vrouw'

“En kledingstukken die van Roel of Lin kunnen zijn”, zingt Ingrid. De Bewoners hebben besloten om voor de genomineerden een lied te schrijven als afscheidscadeau. Rob, Linda en Tanja krijgen alledrie een eigen couplet op de melodie van ‘Het is een nacht’ van Guus Meeuwis en Vagant. Ingrid vult haar tijd op de stip met het verzinnen van de tekst.

"Ik kan hem zelfs poep laten eten"

“Volgens mij is hij echt wel verliefd op je hè, Ing”, zegt Nathalie over Menno. “Ik zei ‘je bent echt wel gek op me, hè’ tegen hem en toen zei hij ‘dat vertel ik je over twee maanden wel’.” Nathalie: “Op wat voor meisjes valt ie dan?” “Jonge meisjes. Van die ‘meisjes-meisjes’. Totaal ikke niet”, antwoordt Ingrid. Ze is wel erg zelfverzekerd wat betreft de gevoelens die Menno voor haar koestert: “Ik kan hem volgens mij zelfs poep laten eten.”

'Leuk, lief en neutraal'

“Soms wou ik dat ik Dido was. Die is gewoon leuk, lief en neutraal”, zegt Ingrid tegen Menno. Hij heeft de stip van Ingrid overgenomen. “Ja, maar daar win je niet mee. Ik heb nog nooit een neutraal iemand zien winnen”, zegt Menno resoluut.

'De haan of muziek?'

Uitslapen zit er vandaag niet in! De haan kraait de Bewoners weer wakker. Dit keer geen knetterharde muziek. Of toch wel? Ja hoor, daar gillen de gitaren weer de speakers uit. Het is dubbel feest vandaag; én de haan én muziek. Roel heeft de oplossing. Hij drukt een kussen stevig tegen zijn oor. "Echt gemeen eigenlijk. Liggen mensen net te slapen, ga je dit soort muziek opzetten", zegt Ingrid vol medelijden. "Wat heb je liever, de haan of muziek?", vraagt Menno aan Linda die de stip van hem overneemt. "Nou, doe mij dan maar de haan", antwoordt ze.

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Ontwikkelingen in het BB-Huis
« Reactie #279 Gepost op: 12-10-2005, 11:16:54 »
Rob blijft liggen

Iedereen is op. Behalve Rob. De enige Bewoner die meestal vóór het afgaan van de wekker opstaat. Is hij gewoon moe of wil hij om één of andere reden het begin van deze dag zo lang mogelijk uitstellen?

Doen we het wel goed?

“Hebben jullie dat nou ook, dat je je afvraagt hoe de mensen die naar Big Brother kijken vinden dat je het doet. Familie enzo”, vraagt Dido aan Linda en Lieske. “Ja inderdaad, daar zat ik laatst ook over na te denken. Over mijn ex enzo”, antwoordt Linda. De drie praten over vrienden en vriendinnen van vroeger die ze niet meer zien. Linda vertelt hoe jammer ze het vindt dat ze een oud-klasgenootje, Sarah, uit het oog is verloren. “Ze heeft vast wel via via gehoord dat ik hier inzit.” Lieske: “Ik denk dat mijn ouders wel trots op me zijn. Maar op één of andere manier heb ik onwijze angst voor Groningen. Dat ik dingen heb gezegd….ofzo.” “Nou, daar hoef je je geen zorgen over te maken hoor”, stelt Dido Lieske gerust.

Foutje van God

“Waarom heeft de natuur het zo gemaakt dat het zo’n pijn moet doen?”, vraagt Dido zich af. Ze heeft het over het onderwerp ‘bevallen’. “Ja, foutje van God”, denkt Tanja. “Waarom heeft de natuur niet gewoon een stofje gemaakt waardoor het geen pijn doet?”, gaat Dido verder. “Ik zie daar echt tegenop hoor, tegen die bevalling.” Lieske: “Ik zou echt wel een keizersnee overwegen.” “Nou wacht maar tot je zelf zwanger bent, dan wil je het gewoon langs de natuurlijke weg hoor”, zegt Tanja. Van het krijgen van een kindje gaan de dames over op het onderwerp ‘het mannelijk lid’. Alledrie hebben ze een uitgesproken mening over de grootte die dit lichaamsdeel zou moeten hebben.

Dido valt in voor Roel

Dido staat op de stip. Maar eigenlijk is het Roels beurt. Ze neemt zijn honneurs nu al bijna een half uur waar. Lieske doet een poging om Roel wakker te maken. Ze komt terug met de mededeling dat hij niet uit bed te branden is. "Ja maar Roel, er staat al iemand voor je op de stip", deelde Lieske hem mee. "Nog een keertje?", had Roel gesmeekt. De vrouwen zijn te goed voor Roel. Chantal neemt Dido straks over, zodat Roel nog even kan doorslapen.
« Laatst bewerkt op: 12-10-2005, 11:43:02 door Nîcky »