Auteur Topic: Ontwikkelingen in het BB-Huis  (gelezen 119171 keer)

Offline Nîcky

• Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Ontwikkelingen in het BB-Huis
« Reactie #340 Gepost op: 3-11-2005, 17:04:47 »
's Avonds een kerel, overdag een kerel

Chantal, Joost en Nathalie hangen in de Woonkamer. Ze hebben het over ruzie en zeurende mensen. Chantal houdt helemaal niet van ruzie: "Ik ben er wel goed in. Maar als ik het eruit heb gegooid, is het ook klaar. Even de beerput open en daarna weer dicht, dan is het weer gezellig. Ik ben redelijk vergevingsgezind." Ze helpt haar dierbaren ook, maar ergens zit een grens: "Ik ben de eerste om iemand te helpen, maar als het gaat om gordijnen die niet mooi zijn, dan verlies ik snel mijn geduld. Of mensen die altijd ziek zijn, altijd wat hebben." Sommige van Chantals vrienden zeggen dan: "Ik heb nu deze ziekte." Als Chantal dan aan ze vraagt of ze naar de dokter zijn geweest, zeggen ze: "Nee, op internet opgezocht."
Nathalie is een bikkel. "Als ik vroeger thuis begon te zeiken, was het altijd van 'stel je niet aan'. Pas als ik echt hoge koorts had, mocht ik een dagje thuissblijven van mijn moeder." Haar 'lieve schat Joost' heeft het tegenovergestelde. "Hij is thuis heel erg vertroeteld. Als hij zich niet lekker voelt, mocht hij lekker thuis blijven." Chantals familie zeurt niet. "Bij ons zijn het allemaal bikkels. En 's avonds een kerel, overdag een kerel. Al heb je maar een half uurtje geslapen na het stappen, je komt gewoon op tijd op je werk."

Irriteert Dido's gedrag?

Roel en Dido spraken net in de Tuin over de nominaties. Ze speculeerden er op los. Roel: "Ik denk dat jij op de bank zit."
Dido denkt dat Joost op Roel heeft gestemd. Of zou Joost Menno weg willen hebben? Roel vindt Joost niet helemaal eerlijk: "Als hij met Menno is heeft hij het er nooit over, maar als hij niet bij hem is..." Dan zou Joost nogal wat op Menno aan te merken hebben. Volgens Roel stemt Lieske op Menno. Dat denkt Dido ook. Nathalie zal volgens haar ook op Menno hebben gestemd. Dido denkt dat zijzelf deze keer op de bank zit. Roel: "Ik zou me niet teveel zorgen maken."
Dido: "We zullen het zien. Er zijn toch wel irritaties naar mij toe hoor."

"Hij is niet recht voor z'n raap"

Joost staat op van de bank en gaat zich klaarmaken voor het bad. "Dan haal ik straks Connie nog even op." Met Connie bedoelt hij Linda, hun oude Huis- en Badgenoot. Haar foto staat sinds haar vertrek bij elke wekelijkse badbeurt die Nathalie en Joost steevast voor de Live-Show hebben. Lieske geeft aan dat ze wat nerveus is voor vanavond. Chantal: "Het is sowieso een beetje een gespannen sfeer." Lieske dacht dat ze de enige was die dat opmerkte: "Een beetje prikkelbaar." Als Joost weg is, zegt Roel: "Als ik Rikkert was, zou ik een beetje pissig zijn op Joost." Joost maakt nu en dan wat flauwe opmerkingen over zijn oude maatje in het Huis. Roel vindt: "Hij is niet recht voor zijn raap."

Kopje onder in ijskoud bad

Nathalie heeft iets leuks bedacht. Ze verrast Joost met een koud bad nadat ze een heel warme douche hebben genomen. Hij vindt het vreselijk fris. "Oh zus!", roept hij uit. Toch toont hij zich een bikkel door zijn hoofd onder water te steken. "Dit is goed voor je poriën", roept Nathalie. Joost krijgt bijna kramp, maar zegt toch stoer: "Ik vind het bijna leuk!"
« Laatst bewerkt op: 3-11-2005, 20:52:19 door Nîcky »

Offline Nîcky

• Forumlid
  • Wie is de .... Mol???
« Reactie #341 Gepost op: 3-11-2005, 20:54:28 »
Jonge ouders

Roel vindt Chantal jong van geest. Chantal denkt dat het te verklaren is doordat haar ouders beide net 59 jaar geworden zijn en zich nog heel jong gedragen. Vroeger kwam ze weleens bij vrienden thuis waarvan de ouders elke dag een middagdutje deden. Daar had ze nog nooit van gehoord! Ze gaat zelfs nog dansen met haar ouders en dat houdt jong.

Lekkere billen in een string

Menno en Joost bespreken hun outfit voor vanavond. "Mijn lichte spijkerbroek met daarop mijn zwarte trui en mijn roze bloes." Menno is er al helemaal uit. Joost vindt dat een prima combinatie.
“Ik zit eraan te denken om mijn lievelingsshirt aan te doen", zegt Joost. "Nou ja, mijn tweede lievelingsshirt dan. Mijn eerste is verneukt door de wasmachine." Maar Menno luistert al niet meer; hij werd afgeleid door een voorbijlopend stel billen in string. Hij kan niet goed zien wie. Maar dat maakt hem niet uit. "Kom maar terug!", roept hij.

Dinner is served

Rob heeft zichzelf weer overtroffen. Vandaag staat er zalm op het menu, op een bedje van spinazie. Speciaal voor Dido, die niet van vis houdt, heeft Rob een gehaktbal gemaakt.

Netjes eten

De Bewoners leveren commentaar op hoe Joost zijn bestek vast houdt. Joost: “Eet ik eindelijk als een vent, is het nog niet goed”. Ingrid en Nathalie zeggen ook altijd de vork in de verkeerde hand te houden. Joost vindt wel zelf dat hij niet goed recht op zit tijdens het eten. Lieske heeft op vakantie in Turkije eens een lang gesprek gevoerd over hoe het bestek neergelegd moet worden als je klaar bent met eten. Rob eindigt de discussie over het bestek door het laatste eten te verdelen. Ja, dan letten de Bewoners wel op!

Ik heb een nieuw maatje nodig. Iemand?

Dido en Nathalie doen alsof ze mot hebben. Dido: "Wij hebben oorlog, we zijn absoluut geen maatjes meer. Dat ben ik ook al niet met Roel, dus ik heb een nieuw maatje nodig. Iemand?" Geen reactie. Tegen Ingrid roept Nathalie dat Dido een maatje zoekt. "Ingrid is al mijn maatje!", roept Dido.

"NIet huilen!"

Chantal gaat Ingrids haar invlechten, zodat ze straks op en top voor de camera verschijnt. Dido kijkt toe, maar haar zicht wordt wazig door sigarettenrook in haar oog. "Shit, nou zit het in mijn oog. Shit, niet huilen", spreekt ze zichzelf toe. Als je strak in de make-up zit, kan je tranen nou eenmaal niet goed gebruiken.

'"Zal ik dan maar meteen mijn koffers pakken?"

Beste Bewoners, jullie hebben nog vijf minuten. Joost: "Oh, ik word gewoon niet opgemaakt!" Geen tijd voor zijn rouge deze keer. De uitzending gaat bijna beginnen, dus kan hij zijn gezonde blosjes wel vergeten. "Dat is traditie!", zegt hij. "Zal ik dan maar meteen mijn koffers gaan pakken? Ik zie er niet uit!" De dramaqueen sneakt nog even naar de Badkamer, maar onderweg beseft hij dat er geen tijd voor is. "Laat maar, we doen het gewoon niet Roos (=Dido, red.)." Toch is hij inmiddels niet terug op de bank. Neemt Dido hem nog even snel onder handen?

Verrassing vanuit de studio

Dido denkt niet dat Tanja vanavond naar de studio is gekomen: "Met zo'n baby kost dat veel te veel tijd." Chantal ziet het al helemaal voor zich: "Dat Bridget dan zegt: we hebben een verrassing voor jullie. Hier is... Tanja!" Ze moet er zelf hartelijk om lachen.

"Mijn vriendin herkent me niet terug!"

Joost complimenteert Bridget: "Naar de kapper geweest? Ziet er goed uit!"
Of Rob Tanja mist, wordt hem gevraagd. Joost: "Ik mis Tanja wel, maar qua nominatie niet."
Roel geeft aan vandaag behoorlijke spierpijn te hebben: "Ik ben er bijna ziek van."
Menno vond zijn eigen prestatie tijdens de fysieke test een beetje tegenvallen. En Joost? Hij zegt: "Ik ga naar huis als stoer getrainde man. Ik ben bang dat mijn vriendin me niet meer terugherkend!" Dan wordt hij gevraagd naar de Dagboekkamer te gaan.

Offline Nîcky

• Forumlid
  • Wie is de .... Mol???
« Reactie #342 Gepost op: 3-11-2005, 20:56:22 »
Broeien over brieven

Joost weet niet dat de Bewoners hem in de Dagboekkamer kunnen zien via het scherm. Bridget zegt hem vanuit de studio: "In één van de koffer zitten vier berichten voor de andere Bewoners. Voor Lieske, Roel, Chantal en Dido." In de andere koffer zit een bericht van zijn Brenda die hij zo mist. Hij moet kiezen. Zijn mede-BB'ers leven zonder dat hij het doorheeft ontzettend met hem mee.
Ingrid: “Pak asjeblieft jongen!"
Rob: "Hij pakt hem niet."
Chantal: "Wat ziet hij er goed uit zo."
Nathalie: "Hij heeft het zo nodig. Pak Brenda asjeblieft Joost." Joost kijkt naar de koffer voor de andere Bewoners.

"Er komt iets goeds vanavond"

"Oh, wat een zenuwslopende toestand is dit zeg", verzucht Chantal. Joost zegt haar: "Er komt echt iets goeds vanavond." Chantal knikt, maar durft hem niet aankijken. Waarschijnlijk krijgt ze dan weer tranen in haar ogen, zoals iets tevoren.
Bridget lijkt vanavond op Madonna volgens Nathalie. Chantal: "Ze had haar haar in de krul gezet." Joost: "Volgens mij vond ze het leuk dat we zeiden 'naar de kapper geweest?'" Chantal: "Ja, dat vond ze leuk. Dat vindt iedere vrouw leuk." Roel: "Ze zag er echt goed uit vanavond zeg. Spicy lady!" Hij fluit.

Steeds braver op de bank

"We zitten er steeds braver bij", zegt Lieske. Roel: "Relaxter." Joost: "Dat komt omdat we niks meer tegen elkaar te zeggen hebben. In het begin zongen we nog liedjes." Nathalie gaapt uitgebreid. Dido adviseert Lieske iets geks te doen. Rob vindt dat een goed idee: "Ja, gooi je benen eens achter je hoofd ofzo."

Twee nominatiestemmen voor Dido

Chantal: "Ze zullen nu wel die ellenlange nominaties laten zien." Maar dat is niet het geval. Bridget laat van zich horen: "Deze nominaties zijn misschien wel anders dan anders, omdat het einde in zicht komt. Deze week zal de nominatie weer openlijk gebeuren. Ga naar de keukentafel." Nathalie: "Ik wist het. Jezus, gahaaan we weer! Oh..."
Menno moet als eerste: "Mijn nominatie is op Rob gevallen. Ik heb één keer van hem gewonnen en kan nog wel een keer van hem winnen denk ik." Nathalie: "Ohh, wat errug!" Chantal: "Ik heb een verrassende nominatie: ik heb Dido gekozen. Je bent een soort diva in het Huis en hebt veel aandacht nodig. Dat vind ik soms vermoeiend. Ik heb wel eens je echte kant mogen zien en die is top. Maar soms toon je niet je echte kant. Dan ben je kinderlijk, soms braaf. Dat ben ik niet." Dido: "Mag je er ook antwoord op geven?" Dat mag niet van Bridget.
Roel heeft Menno gekozen: "Je bent een soort X-factor hier, jij bent het meest met het spelletje bezig, dat vind ik irritant in een groep." Lieske koos voor Dido: "Ik ben wat rebelser, jij wat braver, ik vind je vreselijk lief, maar het hoort bij het spel, sorry." Dido: "Oké". Na dit gehoord te hebben, grijpt ze naar haar pakje shag. Ze zwijgt verder.

Entertainment voor de kijkers

Na de openlijke nominaties is het net of er een bommetje in Huis is gegooid. Het is stil in de Woonkamer. Menno: Ik heb Connie (Linda, red.) niet gezien. "Nee", zegt Nathalie. En het wordt weer stil... Roel: "Ik kan me voorstellen dat dit leuk is om te zien. Entertainment voor de kijkers." Joost, die zijn nominatie absoluut niet bekend wilde maken als dat niet verplicht was geweest, zegt: "Ja, normaal nomineren we alleen in de Dagboekkamer."

Roel moet nodig wat laten

Chantal is zichtbaar nerveus nu ze weet dat er iets leuks op haar ligt te wachten: brieven van het thuisfront! Ze zwijgt en wrijft haar handen over elkaar. Dan steekt ze er nog maar een sigaret bij op. "Wat doen ze allemaal?", vraagt ze zich af. Reclame, denken de anderen. Roel heeft andere zaken aan zijn hoofd: "Jongens, ik moet echt even een scheet laten hoor." Maar hij doet het niet: "Zo ben ik gewoon niet." Joost: "Dan wil ik je nog wel eens thuis zien." Chantal: "Je hebt ook mensen die één bil optillen om het eens lekker de ruimte in te persen. Dat vind ik helemaal verschrikkelijk."
« Laatst bewerkt op: 3-11-2005, 21:40:50 door Nîcky »

Offline Nîcky

• Forumlid
  • Wie is de .... Mol???
« Reactie #343 Gepost op: 3-11-2005, 21:41:17 »
Het vervolg: nomineren

Bridget: "Dido, wat vond je van de nominaties?" Dido antwoordt: "Het is meer dat ze denken dat ik me anders voordoe dan ik ben. Ik ben blij met wie ik ben, en dan ben ik maar braaf. Daar ben ik trots op. Ik blijf zoals ik ben, want daar ben ik blij mee." Dan maakt ze haar nominatie bekend: "Men, ik heb jou genomineerd. Soms doe je je anders voor dan je bent, al zijn dat maar kleine dingetjes." Rob heeft het ook op Menno gemunt: "Ik nomineer Menno, omdat ik vind dat hij niet zichzelf is en dat hij achter elke opdracht spoken ziet." Ingrid dacht er ook aan om Menno te nomineren, maar besloot anders: "Ik heb gekeken naar mijn gevoel; dat waren Menno en Dido. Menno zit toch wel op de bank. Dus het is Dido." Ze richt zich naar Dido: "Ik begreep niet dat je vond dat ik gemene dingen zei en dat ik te vaak bij Menno was. We hebben het er later nog wel over." Joost kiest Roel: “We zijn geen vrienden en we zullen geen vrienden worden." Nathalie: "Ik heb ook Menno genomineerd, je kon geen antwoord geven op de vraag wie je was. Ik weet niet goed wat ik aan je heb."

Post voor Dido

Dido pakt één brief. “Misschien moet je het nu niet lezen”, zegt Ingrid lief. Maar Dido doet het toch, en begint meteen te huilen. Het is een brief van haar zus. Ze lacht ontroerd: “Wat een trut”, is het enige wat ze zegt. En dan: “Ze hebben een katje gekocht, we hebben een poes thuis nu!” Er zit een foto bij van wat jongens: “Dat zijn onze ‘good morning’-angels, die hingen bij ons op de koelkast.

Nu krijg je echt twee groeperingen!"

Chantal: "Ik kan mijn nominatie wel mooier maken dan hij is, maar zo heb ik 'm ook in de Dagboekkamer gezegd. Maar alles verandert hier per week. Je weet het niet." De Bewoners in de Woonkamer hebben het over de nominaties. Ingrid snapte de nominatie van Chantal wel. Menno ook. Lieske: "Bij mij komt het in principe op hetzelfde neer." Ingrid: "Ik had het ook kunnen zeggen." In de Slaapkamer laat Dido op hetzelfde moment aan Nathalie en Joost weten dat ze zeer pissig is dat ze door Chantal werd genomineerd. Nathalie: "Ik zat te twijfelen tussen Menno en Lies. Af en toe word ik gek van haar." Dido: "Nou, nu krijg je echt twee groeperingen. Ik ben echt in staat om de rest van het programma geen woord met ze te wisselen. Ze geven me echt een trap in mijn gezicht!" Dido accepteert de nominatiestemmen van Ingrid, Lieske en Chantal niet zomaar, dat blijkt wel. Roel komt binnen: "Crisis?" Dido steekt haar verhaal over haar verbolgenheid nog een keertje af. "Chantal maakte me zwaar af aan die tafel!"
« Laatst bewerkt op: 3-11-2005, 22:45:21 door Nîcky »

Offline Jorg23

• Forumlid
  • Do you think you can tell heaven from hell
« Reactie #344 Gepost op: 4-11-2005, 09:49:50 »
Heej!
Ze zeiden gister dat ze al over de helft waren qua afvallers, maar ik zie nog negen mensen, gaan ze dan met 5 mensne de finale in ofzo ???(normaal ist altijd 3/4)
After all those years do you still think you can tell heaven from hell

Offline Nîcky

• Forumlid
  • Wie is de .... Mol???
« Reactie #345 Gepost op: 4-11-2005, 10:22:31 »
Heej!
Ze zeiden gister dat ze al over de helft waren qua afvallers, maar ik zie nog negen mensen, gaan ze dan met 5 mensne de finale in ofzo ???(normaal ist altijd 3/4)

Het zou best eens kunnen want de Finale is al in December  ;) :)

Offline Nîcky

• Forumlid
  • Wie is de .... Mol???
« Reactie #346 Gepost op: 4-11-2005, 10:24:27 »
Roel: "Ik erger me vaak ook kapot aan je"

Joost heeft Roel genomineerd. Roel snapt waarom: "Ik erger me vaak ook kapot aan je." Joost weet dat: "Dat moet je ook gewoon blijven doen, ik wil je niet veranderen. We liggen elkaar gewoon niet." Dat is uitgesproken. Dido is echter nog steeds van slag en wil niet eens met degenen praten die nomineerden. Roel: "Ik zou je niet teveel zorgen maken om die Nominaties. Gewoon met opgeheven hoofd. Ik sta in ieder geval aan jouw kant, dus daar hoef je je niet druk over te maken."
Dido: "Dat doe ik wel. Voor mij verandert er nu wel wat hoor, ik vind het gewoon een naaistreek. Misschien zakt het nog, maar nu ben ik echt pissig. Genomineerd door het merendeel van de vrouwen!"

Ingrid is verdrietig door kaarten

"Ze durven de hele wereld aan, maar dat durven ze niet." Ingrid heeft het over haar vriendinnen tegen Menno. Ze vertelt waarom ze verdrietig is. Nu haar mede-BB'ers zoveel lieve kaartjes krijgen, beseft ze hoeveel droger de inhoud van haar verjaardagskaartjes was. Ingrid: "Ze hadden het over mijn verjaardag en dat ik bijna dertig werd. Maar niks van 'Ik hou van je', of 'Ik ben trots op je'. Dat durven ze niet. Als zij het al niet zeggen, hoe zal het dan wel niet met de buitenwereld zitten?" Ik kreeg wel een kaart van mijn moeder met 'Ik hou van jou', maar dat stond op de kaart gedrukt. Schrijf het zelf dan!" Ze ging naar de Dagboekkamer om daar even uit te huilen, want ze wilde niet de sfeer verpesten voor de mensen die post hadden gekregen. Iets later vertelt ze het in de Woonkamer ook aan Chantal en Lieske. "Het is ook een andere gelegenheid, zeiden ze in de Dagboekkamer", vertelt ze. Lieske: "Ik werd ook niet door alles geraakt. Eigenlijk alleen door: 'Je bent en blijft mijn poepsletje.'

Dido en Menno babbelen na

Dido heeft spijt dat ze Menno heeft genomineerd. Ze legt uit wat haar beweegredenen waren. "Na die kaart (die Menno kreeg van zijn vrienden die zeiden: 'geef namens ons een kus van Dido', red.) kwam je meteen naar me toe om me een zoen te geven, dat vond ik wat overdreven. En je gaf een gek antwoord over dat rantsoen, je zei: 'ik kan ook wel zes weken op dit voedsel leven'." Menno: "Dat heeft met iets anders te maken, maar dat kan ik nu niet zeggen." Dido: "Oh. Maar voor de rest zijn het nul redenen, want ik wist niet wie ik zou nomineren. Ik wist toch al dat jij daar op de bank zat." Menno zet bij sommige nominaties vraagtekenen, maar dat van Dido respecteert hij. Dido geeft nog eens aan dat ze op sommige mensen boos is, maar niet op Ingrid: "Ik denk dat ze me mag, maar Chantal en Lieske mogen me niet, dat is wel duidelijk. Dat wist ik dus eerst niet."

Het bommetje is eindelijk gevallen

"Wat vind je ervan", vraagt Dido aan Rob. "Ik heb er geen woorden voor", vindt deze. Dido: "Ik vind het beroerd om zo ingemaakt te worden. Voor mij is dit een keerpunt. Lieske heeft vorige week nog gezegd: 'Ik zou jou nooit kunnen nomineren.' Van Chantal vind ik het helemaal een bullshitverhaal. Bij Ing kan ik er nog inkomen. Maar die anderen zijn voor mij echt uitgescheten poep. Ben er klaar mee, voor mij is het nomineren vanaf nu makkelijk." "Nu, na 70 dagen pas, is er dan eindelijk een bommetje gevallen. We waren tot nu toe ook veel te aardig voor elkaar", aldus Rob.

Offline Nîcky

• Forumlid
  • Wie is de .... Mol???
« Reactie #347 Gepost op: 4-11-2005, 10:25:50 »
Een rumoerige nacht

De Nominaties tijdens de Live-uitzending hebben veel stof doen opwaaien. Tot ver in de nacht zijn de gesprekken dan ook doorgegaan. Deze morgen liggen alle Bewoners nog lekker te slapen. Want na alle commotie staat de groep vanmiddag toch echt een zware fysieke proef te wachten.

Je kunt er de klok op gelijk zetten

De biologische klok van Rob doet goed werk. Hoe laat het de avond ervoor ook is geworden, Rob staat steevast om een uur of half tien naast zijn bed. 'No time to waste', moet hij denken. Tijd voor het eerste bakkie koffie.

Er is geen ontsnappen aan...

Big Brother kent geen genade. Ook al hebben de Bewoners een heftige avond achter de rug, ruimte om uit te slapen is er niet. Er moet weer getraind worden, want over enkele uurtjes moeten de BB'ers alles uit de kast halen voor de krachtmeting.

Dido springt als eerste uit bed. "Zo, slecht geslapen!", zegt ze. Rob moet lachen. "Dat kan ik me voorstellen." "Hoe vond je me gisteren?" Rob: "Ach, ze weten nu tenminste wat ze aan je hebben en andersom. De bom is gevallen. Het zat er aan te komen." Dido: "Wat ik wel k*t vind, is dat jij, Roel en ik genomineerd zijn. Er gaat er misschien één van ons uit." Dido maakt zich toch een beetje zorgen of ze gisteravond niet te kinderachtig heeft gereageerd op de Nominaties. Rob stelt haar gerust: "Nee, het is niet kinderachtig van je, het was gewoon heel onverwacht voor je."

Ook Nathalie heeft het op Menno gemunt

Nathalie schiet even helemaal uit haar slof. Menno denkt dat Nathalie en Dido samen mensen uit het Huis gaan stemmen en deze verdenking heeft hij gisteren tegen Ingrid uitgesproken. Nathalie kreeg hier lucht van en is razend. Ze vertelt hem even goed de waarheid. “Dat jij nou zulke spelletjes speelt, maar zo zit ik niet in elkaar. Als jij zoiets over mij denkt, hou het lekker voor je!”

Dido heeft zin om te hoeken

Dido was al kwaad dat het grootste gedeelte van de dames zich gisteren tijdens de Live-show tegen haar keerden. Maar ook vandaag wordt ze niet gespaard. Roel blijkt aan bijna iedere mede-Bewoner te hebben gevraagd, als ze het Huis moeten verlaten, contact op te nemen met zijn ex-vriendin. Om haar zodoende een hart onder de riem te steken. Alleen Dido heeft hij niets verteld. “Die Roel kan ook door de stront zakken. Zie je nu wat voor schijnheilen er hier rondlopen? Stuk voor stuk”, zegt ze kwaad. “Ze denken alleen maar aan zichzelf.” Nathalie geeft Dido even een lekkere knuffel. “Ik heb echt zin om iedereen neer te hoeken”, gaat Dido verder. “Ze vragen mij nu een kant van mezelf te laten zien die ik helemaal niet leuk vind!”

Chantal zoekt steun

Chantal licht Roel nog maar eens haar nominatiereden voor Dido toe. “Ik sta er nog steeds achter. Toen met de ‘bonenkwestie’ koos ze de kant voor Menno en dat vind ik onbegrijpelijk.” Roel knikt alleen. Menno kan namelijk bij niemand meer iets goed doen.
« Laatst bewerkt op: 4-11-2005, 11:31:35 door Nîcky »

Offline Nîcky

• Forumlid
  • Wie is de .... Mol???
« Reactie #348 Gepost op: 4-11-2005, 12:28:57 »
Heeft Menno zijn portie gehad?

Ingrid heeft een zwaar gesprek met Menno. “Je maakt het jezelf en mij niet makkelijk”, zegt Ingrid. “Ik wil wel weer lekker bij je liggen en met je in de Tuin zitten, maar als ik buiten met de groep zit praat ik ook over je.” Menno zegt het te begrijpen. Hij verdedigt zichzelf niet eens meer. Hij heeft zijn portie wel gehad vandaag.

Hoe pijnlijk kan stilte zijn?

Hebben Nathalie, Ingrid en Chantal net nog het hoogste woord, nu blijft het opvallend stil. De reden? Dido is er bij komen zitten en de dames schijnen niet echt raad te weten met deze 'situatie'. Dat belooft wat voor de komende week.

"Ik voel me zo stom"

Dido is nog steeds kwaad op Roel en laat hem dat tijdens een gesprek in de Tuin duidelijk weten. Het gaat er weer over dat Roel nog steeds veel voor zijn ex voelt. “Waarom vertel je mij dat niet gewoon?”, vraagt Dido zich af. “Ik voel me nu zo stom!” Roel geeft duidelijk Menno de schuld, omdat hij het schijnbaar naar buiten heeft gebracht: “Buiten had ik hem allang een paar hoeken gegeven, maar dat kan hier helaas niet.”

Rob en Ingrid bespreken Menno

Ingrid en Rob bespreken Menno. Rob: “Het is een gemaakt persoon en dat kost hem z’n kop. Het is leuker als je spontaan bent en je gewoon boos maakt als je boos bent. Hij probeert dat op allerlei andere manieren kwijt te raken. Als ik een spel speel, dan doe ik dat omdat ik mezelf ben. Die jongen is zichzelf helemaal kwijt. In het dagelijks leven had ik hem naar een professionele hulp gestuurd.” Ze vertellen elkaar dat ze veel over henzelf geleerd hebben in het Huis. “Je moet nooit denken over hoe andere mensen over je denken. Je zult nu zien dat mensen veel nauwkeuriger op elkaar reageren.”, zegt Rob. Ze geven elkaar een flinke omhelzing en Ingrid bedankt Rob voor het gesprek.

Wie spreekt de waarheid?

“Hebben jullie het uitgepraat?”, vraagt Nathalie aan Dido. Ze is nieuwsgierig naar het gesprek tussen Roel en Dido. “Ik word helemaal gek hier. Ik weet gewoon niet meer wie of wat ik in dit Huis moet geloven”, zegt Dido. Ze twijfelt of Menno het verhaal, over het op moeten bellen van Roel’s ex-vriendin, expres heeft doorverteld. “Deed hij dat om Roel een loer te draaien, of uit goede bedoelingen? Ik moet toch iemand zijn kant kiezen. Eén van hen vertelt de waarheid.” “Ik zeg één ding: “Sla het op en volg je hart”, is het advies van Nathalie.

Weer over tot de orde van de dag!

Zie foto

'Daddy loves you'

Big Brother heeft een mededeling voor Joost. Er ligt iets voor hem in het Washok. Zou het de brief van Brenda zijn? Joost holt naar het Washok. Daar ligt een T-shirt met een briefje. “Beste Joost. Je vader heeft dit voor je afgeleverd, zodat je lekker kunt sporten.” “Nou dat is echt super. Echt heel gaaf!”, zegt Joost gelukkig. Chantal: “Nou je bent helemaal sport-Billy.” “Ja, ik ga echt lekker sporten. Bedankt, pa!” Joost is helemaal ontroerd. “Daddy loves you”, zegt Chantal ontroerd. Joost: “Ja!” Joost loopt naar zijn Slaapkamer en hangt het briefje boven zijn bed. "Zoiets moois had ik niet verwacht." Hij pinkt een traantje weg.
« Laatst bewerkt op: 4-11-2005, 15:12:54 door Nîcky »

Offline Nîcky

• Forumlid
  • Wie is de .... Mol???
« Reactie #349 Gepost op: 4-11-2005, 14:43:32 »
Dido heeft het gehad

Wat een kutdag vind Dido. Zie foto

"Ik ben blij dat ik daar bij zit"

Dido praat met Rob in de Badkamer over de ontwikkelingen binnen de groep. Ze laat weten dat ze het vreemd vindt dat ze opeens door drie dames is genomineerd. Ook Rob heeft irritaties, maar die zijn vooral op Menno gericht. “Het is zo intens gemeen wat die jongen doet.” Dido heeft het echter met de meeste Bewoners gehad: “Ik kan er nu opeens nog maar met twee opschieten.” Rob lacht: “Ik ben blij dat ik daar bij zit!”

Dag lief hondje

Zie foto

Chantal mist de onvoorwaardelijke liefde van haar trouwe viervoeter

Het gaat beginnen

De zoemer klinkt de Bewoners door merg en been. De Weekopdracht gaat beginnen. Iedereen gaat nog even snel naar het toilet, waarvoor al snel een lange rij ontstaat. “Ik ben zo bang dat ik het niet kan”, spreekt Chantal haar ongerustheid uit. Rob spreekt iedereen als een drill-instructor toe: "Je kan het kom op, doorzetten!" Met een handdoek en een flesje water is het wachten tot de deur naar de geheime kamer open gaat.

"Wat zijn ze eng man!"

In de Geheime Kamer wordt Iwan de sportinstructeur vergezeld door twee gemaskerde mannen. Deze maken zeker indruk op Dido: “Wat zijn ze eng, man!”, roept ze uit. De Weekopdracht gaat van start met een verplichte warming-up. Hierna volgt een proef. Alleen Bewoners die slagen voor deze proef mogen deelnemen aan de eigenlijke weekopdracht. “Kom op jongens rennen, maak drie korte kniebuigingen…”, moedigt Iwan hen aan. De uitputtingsslag is begonnen.
« Laatst bewerkt op: 4-11-2005, 16:25:49 door Nîcky »

Offline Nîcky

• Forumlid
  • Wie is de .... Mol???
« Reactie #350 Gepost op: 4-11-2005, 21:50:39 »
Houden ze vol?

Anderhalve minuut moeten de Bewoners de volgende proef doorstaan: de mannen moeten tegen de muur 'zitten' terwijl ze met gestrekte armen gewichten vast blijven houden. De dames staan ondertussen in één stand, leunend op de ellebogen en met hun benen gestrekt. Iwan is streng, maar duidelijk: "Als er iemand uitvalt, door z'n benen gaat, of de techniek verwaarloost, dan moet ie terug het Huis in." Zodra de vrouwen klaar staan, gaan de gewichten de lucht in. "Niet denken, gewoon doen!", moedigt de leraar zijn zwetende leerlingen aan. Joost houdt het maar net. Zijn handen trillen en zijn gezicht staat op stand 'ik-kan-het niet-meer-aan'. Ook Roel heeft een verkrampt gezicht. Het zweet druppelt over zijn hoofd. Toch halen ze deze korte opdracht. Hun beloning? Meer geld én 'een minuutje pauze!'

Chantal vindt prestatie 'n blamage

Roel vat de test op zijn manier samen: "Het had geen halve minuut langer moeten duren." Joost kan het er niet méér mee eens zijn: "Geen seconde langer!" Vooral de gewichten die de mannen met gestrekte armen omhoog moesten houden, viel hem zwaar: "Die beweging had ik helemaal niet getraind." Rob weet waarom die ronde pittig was: "Je gebruikt een dubbele spier hè. Je houdt hem tegen en je trekt eraan." Na het napraten over de vermoeiende Weekopdracht worden de die-hards door Big Brother opgeroepen zich terug te trekken in de Slaapkamer. "Blamage...", zegt Chantal. Joost hoort het: "Nee, we hebben het echt goed gedaan Chan." Maar zij denkt er anders over: "Ik voel me echt k*t voor mezelf. Ik heb nul push-ups kunnen doen."

Fluffy muziek

De Bewoners denken dat ze beter hadden gepresteerd met de Weekopdracht als er betere muziek was gedraaid. “Dan krijg je van die fluffy r’n’b. Ik wil liever toef toef toef”, zegt Roel terwijl hij een gabberbeat nadoet.

De uitslag van de Weekopdracht

Iedereen ligt uitgeblust in de Slaapkamer. Lieske valt bijna in slaap. “Je ligt er als een dode bij”, lacht Chantal. “Het was gezellig met je.” Big Brother roept om dat de Bewoners de Slaapkamer mogen verlaten. Er ligt een envelop in de Zithoek. “Dat is vast de uitslag”, zegt Nathalie. Roel leest de individuele resultaten voor. “In totaal hebben we 674 euro verdiend.” Iedereen juicht.

Wat moeten we bestellen?

Lieske, Nathalie, Chantal en Ingrid gooien zich op de bestelling van het eten voor de komende week. Alleen is er een probleem: ‘Wat hebben we nog in voorraad?’ Roel belt Big Brother. Hij wil graag de voorraad terug, zodat ze kunnen zien wat ze moeten bestellen. Daarnaast vraagt hij om tabak, want de rookwaar is er ook bijna doorheen.

Vrolijke Harry

Rob en Dido zonderen zich af in de Slaapkamer. Dido heeft het hoog zitten. “Waarom zou ik nu nog leuk doen? Mijn aardigheid is eraf. Bij de boodschappen wordt Chantal erbij geroepen, en ik niet. Dan denk ik: ‘Vuile, smerige rotwijven.’ Ik heb gezegd hoe ik over ze denk. Ik vond het allemaal hartstikke leuk. Ik ben heel sociaal bezig geweest, alleen maar uit goede bedoelingen. Nu heb je dan dat gezeik met Menno over Roels ex. En dan moet ik de vrolijke Harry uit gaan hangen? Ik heb er echt even geen zin meer in. Al die mensen zijn uit het niets omgeslagen. Dat valt me echt zwaar op me dak.” “Je moet terugknokken en positief blijven”, raadt Rob haar aan.

Dido Zondert zich af

Terwijl de boodschappen worden besteld, zondert Dido zich af met een shaggie

Offline Nîcky

• Forumlid
  • Wie is de .... Mol???
« Reactie #351 Gepost op: 4-11-2005, 21:51:49 »
Gele M&M's

De Bewoners zijn dolblij met het Huishoudgeld en hebben snel uitgezocht wat ze willen bestellen. Nathalie leest het vanaf de bestellijst hardop voor waarna Joost de bestelling op het antwoordapparaat van Big Brother inspreekt: “18 zakken chips en 4 zakken M&M’s.” “Hé”, roept Rob vanuit de keuken. “Zeg ff dat het wel die gele moeten zijn, die bruine zijn niet te nassen!”

Etenstijd!

Dido en Roel hebben net een intiem gesprek gehad in de Tuin. Dido geeft toe dat haar gevoelens voor Roel nog wel degelijk aanwezig zijn, maar ze wil graag dat het tussen hen beiden blijft. Ze wil de rest van de groep hier niet bij betrekken. Ondertussen is het eten klaar en begeven zij zich naar binnen. Op het menu staat rijst en kip met pindakaas. “Die pindakaas maakt het een stuk sappiger. En morgen hebben we nog beter te eten. Het is echt goed gegaan met de boodschappen”, zegt Nathalie. Tijdens het eten wordt nog even nagepraat over de Weekopdracht. “Heb jij nog ergens last van Rob?”, wil Roel weten. Rob wijst naar zijn schouder. Ingrid denkt grappig te zijn: “En je hebt ook geen gevoel meer in je ene been, toch?”

Verslaafd aan fruit

"Voor fruit bied ik altijd mijn diensten aan jongens, dat weten jullie." Lieske is helemaal gek op fruit; bijna verslaafd. Ze snapt iets niet: "Waarom eet ik me nou nooit een keer misselijk hieraan? Ik krijg het nooit voor elkaar!" Rob zegt dat het komt omdat zij haar in de gaten houden. Maar thuis wordt Lieske er ook nooit ziek van. "Sommigen raken helemaal misselijk als ze veel mandarijntjes eten ofzo, dat werkt heel laxerend bij ze." Ze gaat verder: "Mijn moeder heeft het op een gegeven moment zo gedraaid dat het ongezond werd. 'Alles draait om mate Lies', zei ze, 'en jij kan geen maat houden'." Rob is het met haar moeder eens. Lieske is nog niet uitgepraat over haar favoriete tussendoortje. Ze haat er namelijk één ding aan: mandarijnen met pitten. "Die worden meteen uit de schaal verwijderd." Rob: "Dan snap ik waarom die zo snel leeg gaat!"
Lieske: "Mijn moeder vindt dat ik dan vies doe. Ik schiet dan de pitten in de bak van onze poes." Rob deelt weer de mening van Lieskes mama: "Ik snap dat ze dat vies vindt." Lieske lacht: "Ik ben ook echt smerig kind hè, ik heb echt geen opvoeding genoten!"

Spreuken voor de Bewoners

Nathalie heeft de kaartjes met spreuken op een glas gelegd. Ze legt aan Rob uit hoe een drankspelletje werkt. "De laatste die het blaadje eraf blaast, moet alles in één keer opdrinken." Rob ziet een lek in het regelement: "Dan blaas je toch alles in één keer eraf, dan mag je zelf drinken!" Nathalie laat weten dat het niet zo zit: "Jááá, maar nééé, zo gaat dat niet." Lieske doet iets anders met de kaartjes. Ze pakt er één en leest de spreuk voor die op haar slaat. De anderen volgen haar voorbeeld. Lieske: "Vanuit kracht kies ik voor kwetsbaarheid en zachtheid." Ze vindt: "Die is wel heel lief." Ook Roel waagt een gokje. "Hoe meer verantwoordelijkheid ik neem voor mezelf en mijn leven, hoe meer vrijheid ik ervaar.” Ook Rob doet mee, al vindt hij er niet veel aan. "Als iets niet goed voelt probeer dan het waarom helder te krijgen." Hij begrijpt het, maar wil Chantal wel even melden: "Maar ik zit nergens mee."

Vredig tafereel bij het aanrecht

Menno en Nathalie doen samen de afwas. Hadden ze vanochtend nog flinke onenigheid in de Keuken, nu staan ze harmonieus naast elkaar met borstel en theedoek. Ze bespreken de fysieke Weekopdracht van vandaag. "Ik had het echt nog wat moeilijker gedacht. Maar ik vond het wel relaxt zo!", zegt Nathalie. Menno ook: "Ja, makkelijk geld verdienen." Zelf vond Menno dat de sportinstructeur een goede tip gaf. "Bij opdrukken kan je beter een bepaalde snelheid aanhouden, dan gaat het makkelijker. Terwijl je de neiging hebt om langzamer te gaan."

Een treurige Joost en lachende Bewoners

Joost is om kwart voor acht gaan slapen. Hij had het gehad, zei hij en in bed komen de tranen. Niet veel later loopt hij naar de Badkamer om zich op te frissen. In de Woonkamer lachen de Bewoners over de zware Weekopdracht. Zelfs Dido en Chantal lachen om elkaar! Nathalie legt uit waarom ze zo raar haar voeten tegen haar billen sloeg tijdens de test. "Ik wilde niet dat mijn broek vies werd door mijn voeten, dus hield ik mijn handen zo." Ze toont hoe ze haar handen op haar billen legde, als beschermingslaagje tegen eventueel vuil van haar voeten.

Verdovende middelen

Het lijkt Roel wel een 'vet' idee om met z'n allen een joint te roken in het Big Brother-Huis. "Dan worden we met z'n allen paranoide en gaan we camera's van de muur rukken enzo..." Nathalie vraagt aan Rob of hij wel eens verdovende middelen heeft gebruikt. "Nee nooit, Maar ik heb vroeger wel eens cassis gedronken", zegt hij lachend.

Offline Nîcky

• Forumlid
  • Wie is de .... Mol???
« Reactie #352 Gepost op: 4-11-2005, 23:11:48 »
"Het voelt een beetje als een samenzwering"

Chantal, Ingrid en Lieske zitten in de Slaapkamer en bespreken met elkaar waarom ze Dido hebben genomineerd. Was het eerst Menno die niets goed meer kon doen, nu krijgt Dido de volle laag. Ze zijn alledrie erg stellig over hun nominatie, maar helemaal lekker voelen ze zich er niet bij. Chantal vat het goed samen: “Het voelt wel een beetje als een samenzwering. Als ik nou de enige was die haar genomineerd had, of dat er ook een man was geweest, dan voelde het wat makkelijker.”

Joost

Terwijl er in één van de Slaapkamers over Dido wordt gepraat is in de Woonkamer Joost het onderwerp van gesprek. Roel is er duidelijk over: “Staat hij met je te praten en dan kraakt hij iemand helemaal af, dan komt die persoon erbij en dan draait hij 180 graden om en is alles weer koek en ei.” “Ach”, reageert Rob vaderlijk. “Het is duidelijk dat jullie elkaar niet liggen en dat is prima.” Er is nog iets wat Roel niet zint: “Hij trekt nog steeds naar Menno toe.”

"Uiteindelijk draait het allemaal om thuis"

Chantal, Ingrid en Lieske praten al een tijd over de nominaties. Chantal: "Misschien heeft Dido er al wel zes keer aan gedacht me te nomineren, maar durfde ze het niet." Ingrid ziet daar wel wat in: "Ik wilde Menno ook al meerdere keren nomineren, maar durfde dat ook niet." Chantal wil het nog maar eens herhalen: "Het zijn allemaal aardige mensen. Ik zou met iedereen nog een borreltje willen, en met sommigen zelfs wel meerderen."
Lieske vindt: "Je weet dat er ook op jou gestemd kan worden." Ingrid: "Ongeacht een baby, of een mank been of wat dan ook." Dan roept Big Brother om dat Lieske haar zender moet checken. Chantal beseft dat iedereen van Big Brother haar nu kan horen. "Weet iedereen dat we aan het praten zijn. Maar ik ga ook niet te krampachtig doen, heb ik geen zin in." Lieske vindt het wel moeilijk deze dagen. Chantal denkt dat ze zich nu te druk maken. "Uiteindelijk draait het allemaal om thuis." Dat vindt Ingrid ook: "Het is hier leuk toch, en nu heb je al een nacht niet geslapen, dat is zonde als je er later op terugkijkt." Chantal heeft het zeker leuk: "Ik geniet elke ochtend weer, dan zie ik jullie 's ochtends weer en denk ik: oh wat ben ik blij dat ik er nog in zit!'

"We laten hem volledig links liggen!"

"Ik kan me niet voorstellen dat mensen het leuk vinden als iemand geforceerd leuk probeert te doen." Dido praat over Menno en Roel, Rob en Nathalie doen mee. Roel: "Ik heb bepaalde regels in mijn hoofd zitten, en daarmee bepaal ik of ik iemand mag of niet. En hem mag ik dus niet." Dido: "En hij komt wel de hele tijd naar me toe hè." Rob: "We gaan het er niet meer over hebben, echt niet meer." Nathalie is het er helemaal mee eens: "Nee, dat moeten we echt niet meer doen jongens."
Rob: "We laten hem volledig links liggen." Roel: "Hij is echt volkomen nep." Rob: "We weten waar hij staat."
Roel: "Zelfs Lies is helemaal ingepakt." Dido: "Precies in de week van de Nominatie had ik haar aandacht moeten geven. Dan nomineren ze me maar. Ik ga níet hielen likken!" Roel gaat nog even verder: "En lies is ook zo van de hak op de tak. Ze kan moeilijk haar eigen mening volgen heb ik het idee." Dido ziet het klaarhelder: "Zij vindt het nomineren moeilijk en moest iemand kiezen. Ik was de makkelijkste. Je hebt kans dat ze mij de volgende keer niet nomineert, omdat ik nu zo reageer. De volgende keer dat je stemt moet je tactisch stemmen. Had ik dat toch maar gedaan!"

Niet altijd even lief tijdens het slapen

Chantal en Ingrid hebben zich bij de mensen in de Woonkamer gevoegd. De hele avond hebben twee 'groepen' over elkaar zitten praten. Joost en Menno lagen zwijgzaam te slapen, maar Chantal, Lieske en Ingrid / Roel, Rob, Dido en Nathalie konden niet stoppen met speculeren en roddelen over de karakters van anderen. Nu gaat het over een lichter onderwerp: snurken, en andere gewoontes die je tijdens je slaap kan uitoefenen. Dido: "Ze zeggen dat je op je liefst bent als je slaapt. Nou, dat ben ik dus helemaal niet!" Dido wandelt in haar slaap en wil ook nog wel eens wat teksten uitkramen. De Bewoners zouden haar ook niet graag wakker maken, omdat ze erg fel kan reageren als ze uit haar dromen wordt gerukt.
« Laatst bewerkt op: 5-11-2005, 10:54:49 door Nîcky »

Offline Nîcky

• Forumlid
  • Wie is de .... Mol???
« Reactie #353 Gepost op: 5-11-2005, 10:59:18 »
Iedereen is knock-out

De Bewoners zijn gisteravond relatief vroeg gaan slapen. Om 1.00 uur lag iedereen onder de wol. En dat komt niet vaak voor! Afgemat en uitgeblust door alle fysieke inspanning van gisteren, is iedereen nu nog in diepe slaap.

Het ochtendzonnetje verlicht het Huis

Zie foto

Rob vroeg uit de veren

Dat het weekend is, daar trekt Rob zich niets van aan. Het woord uitslapen komt niet voor in zijn vocabulaire. Hij is dan ook weer als eerste op.

Foto's kijken van het travestietenfeest

Verlangt Rob naar een feestje? Het is immers alweer een tijdje geleden.

Is er iets mis met de bestelling?

Rob is de bestellijsten uitgebreid aan het doornemen. Hij schuift wat heen en weer met rijstkorrels. Gisteren hebben Nathalie en Joost de bestelling voor de komende week aan Big Brother doorgegeven. Zou Rob het er niet mee eens zijn of is hij zich vast aan het verkneukelen aan de lekkernijen die waarschijnlijk vandaag geleverd zullen worden?

Lekker sporten

Rob is al bijna anderhalf uur wakker. Maar de rest van de Bewoners heeft nog geen zin in de nieuwe dag. In hun bed rusten zij uit van de zware work-out. Rob doet dat op een andere manier. In de Tuin doet hij verschillende oefeningen. Dat is waarschijnlijk de beste manier om de spierpijn tegen te gaan.

Nathalie bakt brood

Nathalie is inmiddels ook wakker. De nieuwe boodschappen zijn nog niet geleverd. Veel is er dus niet te eten. Om de hongerige maagjes nog even te kunnen stillen, bakt Nathalie een brood. "Het worden de smerigste broodjes ever, want er is geen gist meer", zegt Nathalie tegen Rob.

Offline Nîcky

• Forumlid
  • Wie is de .... Mol???
« Reactie #354 Gepost op: 5-11-2005, 16:08:14 »
"Ik heb geen idee wat voor gevoel het is"

“Voel je echt wat voor Roel?”, vraagt Rob aan Dido die inmiddels ook wakker is. “Ik heb wel gevoelens voor Roel, ja”, zegt Dido. “Maar of dat nou is omdat we samen in een Huis wonen, dat weet ik niet.” “Het is meer een veilig gevoel”, denkt Rob. Dido: “Ik heb geen idee wat voor gevoel het is. Ik kan het je niet uitleggen.” “Ik kan het wel begrijpen”, zegt Rob. “Roel is gewoon mijn zielsmaatje”, gaat Dido verder. “Misschien is het wel omdat ik zo goed met ‘m kan praten.” Rob: “Ik ben er blij om.” Dido: “Ik ben echt wel gek op ‘m hoor, maar ik blok dat gewoon.” “Dat moet je ook doen”, adviseert Rob. Dido vraagt zich af of ze na het Huis ook nog gevoelens voor Roel zal hebben. “We zijn totaal verschillende types.” “Tegenpolen trekken elkaar juist aan”, denkt Nathalie. “Ja, maar dit is wel heel extreem”, vindt Rob. “Maar je moet dat gevoel lekker vasthouden.”

Dido vindt Chantal 'gewoon een trut'

Dido denkt dat ze volgende keer weer wordt genomineerd door Chantal, Ingrid en Lieske. De laatste kan ze nog wel vergeven. “Dat is een naïeveling.” Maar met Chantal is het klaar. “Ook al kan ze me aardig vinden, als je aan tafel dat soort dingen zegt dan vind ik je gewoon een trut. Dan doe ik ook niet meer mijn best om de positieve dingetjes te zien”, zegt Dido. Dan komt Chantal binnenlopen; ‘speaking of the devil’. “Goedemorgen”, zegt Dido poeslief. “We gaan er een leuke week van maken.”

Ochtendhumeurtje Ingrid?

De helft van de Bewoners is al wakker. Maar er is tenminste één Bewoner die de Haan nog uit bed kan kraaien. Ingrid is zwaar geïrriteerd. "K*thaan." Het beestje verpest haar droom over Iwan de sportinstructeur.

Schoon bedje?

Lekker fris de dag beginnen. Menno verschoont zijn lakens.

BB op de weg

Met een koppie thee in de hand bespreken de Bewoners alle bekeuringen. "Als je 70 mag en je gaat 82 dan zit je op de 45 euro", berekent Rob. Roel gokt er altijd op, “want je hebt 7 km per uur speling.” De Rotterdammer vindt het stom dat je ‘s nachts zo zacht moet rijden: "Ze kunnen toch wel de snelheid omhoog gooien. Ik rij daar een uur honderd terwijl ik niemand op de weg tegenkom!" Rob zegt wijs dat dit is vanwege het oliegebruik. Chantal vindt het oerlelijk als er van die ‘wanden’ langs de kant van de weg staan. “Doe er gewoon een beetje kleur op ofzo”, vindt Roel. En zo bespreken ze alle perikelen van het autorijden…en van Lieske..het brommerrijden.

"Ik kan eindelijk weer een beetje lopen"

Joost had zich nog nooit opgedrukt voordat hij het Huis inging. “Waarom zou ik?”, lacht hij. Lieske complimenteert hem met zijn goede prestaties en probeert hem hiermee over te halen. “Ga je nog even mee een rondje lopen?”, vraagt ze hem. Joost kijkt haar aan alsof ze helemaal gek is. “Ik kan eindelijk weer een beetje lopen”, en ploft neer op de bank.

Spelen en zingen

Rob en Roel praten over muziek. Roel legt uit wat hij precies doet. “Dj’s mixen met platen. Ik zet een tafel neer voor het geluidssysteem met daarop een sampler, synthesizers en een drumcomputer. Daarmee ga ik dan echt live muziek maken.” Het is duidelijk dat muziek in de familie zit. “Mijn pa speelt basgitaar. Ik heb samen met hem in een bluesbandje gespeeld.” Rob heeft thuis een synthesizer. Hij wil wel leren spelen. “Dan kan ik lekker zingen en spelen tegelijk.”

Geforceerd gedrag

Chantal legt in de Tuin nog eens uit wat er fout is gegaan tussen Dido en haar. “Alles staat en valt met woorden. We hebben het goed aangevoeld. Ze durft zich niet chagrijnig of verdrietig te presenteren. Dan krijg je geforceerd gedrag.”

Offline Nîcky

• Forumlid
  • Wie is de .... Mol???
« Reactie #355 Gepost op: 5-11-2005, 16:12:58 »
Een ring van Iwan

“Ik kan geen ringen en horloges dragen”, vertelt Roel. “Ik vind horloges ook niet zo mooi staan bij mannen”, zegt Chantal. “Een ring van Iwan zou niet misstaan om jouw vinger”, grapt ze. Ingrid voelde een bepaalde spanning tussen zichzelf en de sportinstructeur. “Ik gaf hem heel snel een knuffel”, zegt ze. “Maar hij wilde je terugpakken. Je zag dat hij zijn arm uitstak”, vertelt Chantal. Ingrid moet er een beetje van blozen.

Het is weer goed!

Nadat Chantal en Dido het goed hebben gemaakt, is nu Lieske aan de beurt. “Tuurlijk mag je me nomineren”, zegt Dido, “Maar niet omdat er iets is veranderd en dat je daar niks over hebt gezegd. Ik vind het mijn goed recht om daar kwaad over te worden. We zetten er een punt achter en als er volgende keer iets is, kom dan gelijk naar me toe.” De twee omhelzen elkaar en Dido vertrekt naar de Tuin. Onderweg komt ze Chantal tegen en zij geven elkaar ook een knuffel. Dido is klaar met het gepraat. Ze is niet de enige. Rob: “Ik ga bijna aan de alcohol van al dat geouwehoer.”

Huidstress

“Het is bijna allemaal weg”, zegt Dido opgelucht. “Waar heb je het nou over?”, vraagt Ingrid, die denkt dat ze het over haar kwaadheid heeft. “Mijn pukkels”, zegt Dido. Elke Bewoner lijkt last te hebben van zijn of haar huid. “Zelfs ik, van de sportstress”, zegt Roel. Ook Chantal zegt dat haar huid weer wat rustiger is: "Het kwam natuurlijk door al die spanningen."

Jongens vs Meisjes

Terwijl Joost en Menno een spelletje doen, maken de dames zich mooi

Medaille voor joints draaien

“Ben je een joint aan het draaien?”, wil Lieske weten. Roel draait een nep-stickie met shag. “Als er medailles waren voor het draaien van joints, dan had ik er zeker één gewonnen.” Chantal stelt voor dat Roel een joint draait met een tulp op het eind. “Dat kan ik niet hoor”, zegt hij. “In de coffeeshop waar ik vaak kom draai ik wel eens van de hele lange joints en dan staat iedereen om me heen te kijken.” Dido is verbaasd dat hij dat kan. “Dat is wel een leuk verjaardagscadeau voor je vrienden”, zegt ze.

Dido in de bocht

Dido vertelt over haar race-ervaring. “Ik had moeite de safety-car bij te houden. Mijn spiegel lag eraf en ik heb iemand van de baan gereden. En toen kwam er een coureur naast me rijden en die stak zijn middelvinger op. Toen ben ik in huilen uitgebarsten. Ik had namelijk net mijn rijbewijs en had helemaal geen snelwegervaring.”

Disotheek bezoekje

Dido en Chantal zijn beiden wel eens in Bob’s Saloon geweest. Dido kwam daar op haar zestiende. Ze legt uit dat die discotheek uit twee delen bestaat. Boven is voor 25 plus; beneden voor het jongere volk. Dido probeerde wel altijd tussen de ouderen te komen, “want beneden staat iedereen hun geilste dansje te doen en boven is het gewoon gezellig.” De andere Bewoners hebben wel belangstelling voor deze beruchte discotheek. Joost wil na Big Brother wel met z’n allen een bezoekje brengen. Chantal lijkt dat geen goed idee. “Het is allemaal wat platter en volkser. Dat image heeft het een beetje”, zegt Chantal. “Skihut-achtig’, voegt Nathalie

Gezellig

De sfeer is weer goed in het huis. Nu nog even wachten op de boodschappen...

Offline Nîcky

• Forumlid
  • Wie is de .... Mol???
« Reactie #356 Gepost op: 5-11-2005, 17:26:55 »
De boodschappen staan al klaar...

De boodschappen staan al klaar in het Washok, maar de Bewoners weten nog van niks

Uitpakken!

Iedereen heeft zo z'n voorkeur...

Onder het zingen van “Sinterklaasje kom maar binnen met je knecht” en luid gejuich, begroeten de Bewoners de Boodschappen in het Washok. “Lekkere appeltjes, lekkere appeltjes, lekkere appeltjes!” kirt Lieske.
Als de Bewoners beginnen met uitpakken lijkt de hele sfeer in het huis opgeknapt. Er worden over en weer grapjes gemaakt. “Ik zal snel gaan uitpakken, anders gaat Chantal weer over de zeik, zoals de vorige keer, toen ze niet mocht roken”, roept Ingrid. “Nouhou, ik heb ook best leuke momentjes”, roept Chantal terug.

Wijn over de bank?

Weelde...

De boodschappen zijn nauwelijks uitgepakt of de flessen wijn gaan open. De één een glaasje rood, de ander een roseetje. Menno en Roel trekken vanzelfsprekend een potje bier open. In de keuken is Nathalie bezig met het klaarmaken van een kaasplankje. Ook toastjes en augurken ontbreken niet. De Bewoners nemen het ervan na al die Noodrantsoenen. In alle opwinding gaat er een fles rode wijn over de bank. Chantal gooit meteen de hele zoutpot over de vlek zodat de schade beperkt blijft. Wordt het nu een week normaal eten maar dan zoutloos, of zullen ze een nieuwe pot krijgen van Big Brother?

Offline Nîcky

• Forumlid
  • Wie is de .... Mol???
« Reactie #357 Gepost op: 5-11-2005, 18:49:03 »
Joost niet in zijn hum

Joost is duidelijk niet zichzelf op het moment. Terwijl de andere Bewoners gezellig zitten te kletsen zit Joost, normaal ook niet op zijn mondje gevallen, stilletjes om zich heen te kijken. Wanneer hij door Lieske bij het gesprek wordt betrokken doet hij een dappere poging om mee te kletsen maar hij vervalt al weer snel in stilzwijgen.

Joost bekijkt het allemaal in stilte Zie foto

Joost niet in zijn hum

Joost is duidelijk niet zichzelf op het moment. Terwijl de andere Bewoners gezellig zitten te kletsen zit Joost, normaal ook niet op zijn mondje gevallen, stilletjes om zich heen te kijken. Wanneer hij door Lieske bij het gesprek wordt betrokken doet hij een dappere poging om mee te kletsen maar hij vervalt al weer snel in stilzwijgen.

Menno steekt er 1 op Gezellig op Stress? Zie foto

Offline Nîcky

• Forumlid
  • Wie is de .... Mol???
« Reactie #358 Gepost op: 5-11-2005, 22:35:31 »
Geluidjes bij het eten

Tijdens het eten van de lekkere hapjes hoort Joost iets. “Naat, ik hoor je eten!" Ze probeert zichzelf te verdedigen, maar het heeft weinig zin. Rob steekt zijn hand in eigen boezem en praat over zijn eetgeluidjes. “Ik maak ook geluid hoor! En ik ben altijd heel erg blij als ik naast Nathalie eet, want dan val ik niet zo op.”

Vol verwachting klopt

Zouden de dames vanavond een feestje verwachten?

Knoflook(!)saus

Lieske en Menno hebben vanavond de taak van Rob overgenomen. Ze staan samen in de Keuken een heerlijke maaltijd voor te bereiden. Shoarma! Met verse knoflooksaus! Joost neemt een likje van de saus en slaat recht achterover. “Die is veel te sterk!” “Ik hou gewoon van een beetje sterke knoflooksaus”, zegt Lieske terwijl ze nog maar een teentje knoflook fijn snijdt.

Indrinken en weer doorgaan

Roel drinkt even een bak koffie. “Zomaar voor de tussendoor. Dan ga ik zo weer verder", zegt hij terwijl er zes flesjes bier voor hem staan. "Dit is alleen nog maar een beetje indrinken.” Dido spartelt wat en zegt ‘wijs’: “Weet je wat het is? Meer water dan pis.” Chantal en Ingrid kijken verbaasd. “Ik vind het echt top man”, lacht Ingrid. Dan komt Dido met de echte boodschap: “Ik kan niet tegen wijn. Ik drink wel door, maar…Ik zet mezelf voor schut”, lalt ze lachend.

Dido doet weer een ontboezeming

“Ik ben echt wel stoerder dan jullie allemaal denken dan ik ben”, zegt Dido vol zelfvertrouwen tegen Roel. “Ik ging niet voor niets naar de marine”, vervolgt ze. “Daar heb je zeker alleen maar bloemetjes op marineschepen geschilderd ofzo”, reageert Roel cynisch.

Er gaat toch niks boven een feestje?

Dames Chantal, Ingrid en Nathalie hebben zich mooi aangekleed. Het is duidelijk dat ze een feestje verwachten. “Dan kan je het shaken, dan krijg je juist niks”, waarschuwt Dido. “Oh, maar we gaan er ook helemaal niet van uit, dat we een feestje krijgen vanavond”, reageert Ingrid nonchalant. Joost en Chantal zetten alvast een het eerste nummer in: "Het is hier binnen beter dan buiten. We dansen door totdat ze gaan sluiten, er gaat toch niks boven een feestje", zingen ze uit volle borst.

Offline Nîcky

• Forumlid
  • Wie is de .... Mol???
« Reactie #359 Gepost op: 5-11-2005, 22:37:23 »
De luidsprekers zwijgen

De Bewoners hebben de weekopdracht gehaald, het eten is binnen, dan volgt er automatisch een feestje op zaterdagavond. Denken ze... Zolang de luidsprekers zwijgen zingen ze dan maar zelf. Van "Oh, oh Den Haag" tot "De meeste dromen zijn bedrog"; ze zingen alles uit volle borst. Chantal haalt nog maar een flesje wijn uit de keuken, Rob eet een ijsje en Joost voelt of de Jacuzzi al op temperatuur is.

De Bewoners gaan vanavond de stad in!

Roel stelt voor vanavond net te doen of ze de stad in gaan. De bedoeling is dat iedereen zijn jas aantrekt, buiten een rondje loopt en dan weer naar binnen gaan. “Dan doen we net alsof we naar een club gaan”, de andere Bewoners ontvangen Roels idee vol enthousiasme. “Ik ga bij de deur staan dan ben ik portier”, stelt Rob voor. Snel trekken we alle Bewoners hun jassen aan en gaan naar buiten. “Is het nog ver?”, wil Chantal weten. Dido laat weten dat ze al een kaartje heeft gekocht. “Dat is dan mooi stom van je want ik ken de uitsmijter”, reageert Roel. Na een kort rondje komen ze aan bij club Big Brother. “Welkom, even door de detector heen, dan kan het feest beginnen”, begroet portier Rob de groep feestgangers.

Big Band Big Brother

Bij gebrek aan muziek trommelt Roel op een kruk. Al gauw krijgt hij bijval van zijn mede-Bewoners. Rob tikt met zijn vork op een wijnfles, Dido slaat met haar pakje sigaretten op tafel, Nathalie gorgelt met haar wijn, Ingrid tikt op een flesje wijn, Joost doet een dansje en blijkt te kunnen beatboxen. “Dit klinkt echt goed man, ik ben echt blij dat we de stad ingegaan zijn”, roept Chantal uit. Joost stelt voor in de Dagboekkamer te gaan vragen naar echte muziek. "Ik denk dat we het beste met alle niet genomineerden kunnen gaan", is zijn voorstel. Snel voegen Lieske, Joost, Nathalie en Chantal daad bij het woord. Bij de deur van de de Dagboekkamer wachten ze dat ze naar binnen mogen. Deze blijft echter nog even gesloten. "Niet opgeven jongens", moedigt Roel de vier aan.

Kooi-Karper-Werpen'

Roel probeert de Dagboekkamer in te komen. Hij wil namelijk vragen of er misschien muziek kan worden opgezet. Als hij na zijn vergeefse poging terugkomt in de Zithoek zegt hij: “Ik hoor net van Big Brother dat we in de Tuin moeten gaan Kooi-Karper-Werpen.” De Bewoners realiseren zich nu dat er geen feestje op het programma staat voor vanavond en de sfeer zakt even in. “Ik weet het al”, roept Roel. “We trekken gewoon onze jassen aan en gaan kijken bij het volgende feestje!”

Nathalies goeie idee

“Als we nou ff onze tieten laten zien, zouden we dan misschien muziek kunnen krijgen?”

Lekker badderen

Het is voor de Bewoners niet helemaal duidelijk hoe het nou zit met het jacuzzi-verbod. Is dit nou alleen tijdens de Noodrantsoen-week of totdat Big Brother weer toestemming geeft? “Geen muziek, dan maar badderen”, besluiten Roel en Nathalie en ze verdwijnen in badjas de tuin in. Even later stapt ook Dido in het bubbelbad.

Ondertussen...

Terwijl de groep Rob/Roel/Nathalie/Dido lekker in de jacuzzi zit, zitten de andere Bewoners binnen. Chantal voert het hoogste woord, Joost reageert af en toe, Lieske doet een paar danspasjes, Ingrid maakt een kopje thee en Menno ziet het allemaal aan.

"Jullie hadden gewoon als gekken moeten gaan zoenen"

Ingrid gaat even op bed liggen: “Het moet nou echt niet gekker worden, ik zit alleen maar met Iwan (sportinstructeur, red.) in m’n hoofd”, zegt ze tegen Chantal. “Ik heb nog nooit een jongen zo zien stralen als toen hij jou aankeek”, reageert Chantal.
Ingrid: “Nou, ik heb nog nooit een jongen om mij zien stralen.”
“En jij liep gewoon dom weg”, gaat Chantal verder. “Ja, dat is inderdaad stom”, zegt Ingrid weer. Chantal begint te lachen en zegt: “Jullie hadden gewoon als gekken moeten gaan zoenen, voor de neus van al die ninja-boys.” De sportieve sportinstructeur heeft in korte tijd het hartje van Ingrid duidelijk weten te beroeren.

Bubbelen en slapen

Terwijl binnen de Bewoners één voor één naar bed gaan, gaat buiten in de jacuzzi het feestje nog even door. De drank vloeit rijkelijk en hoewel Rob niet drinkt lijkt hij aangeschoten van de spa-rood. Roel en Dido worden steeds closer. Zal, na de liefdesverklaring van gisteravond, er verdere toenadering worden gezocht?
« Laatst bewerkt op: 6-11-2005, 11:11:31 door Nîcky »