De luidsprekers zwijgen
De Bewoners hebben de weekopdracht gehaald, het eten is binnen, dan volgt er automatisch een feestje op zaterdagavond. Denken ze... Zolang de luidsprekers zwijgen zingen ze dan maar zelf. Van "Oh, oh Den Haag" tot "De meeste dromen zijn bedrog"; ze zingen alles uit volle borst. Chantal haalt nog maar een flesje wijn uit de keuken, Rob eet een ijsje en Joost voelt of de Jacuzzi al op temperatuur is.
De Bewoners gaan vanavond de stad in!
Roel stelt voor vanavond net te doen of ze de stad in gaan. De bedoeling is dat iedereen zijn jas aantrekt, buiten een rondje loopt en dan weer naar binnen gaan. “Dan doen we net alsof we naar een club gaan”, de andere Bewoners ontvangen Roels idee vol enthousiasme. “Ik ga bij de deur staan dan ben ik portier”, stelt Rob voor. Snel trekken we alle Bewoners hun jassen aan en gaan naar buiten. “Is het nog ver?”, wil Chantal weten. Dido laat weten dat ze al een kaartje heeft gekocht. “Dat is dan mooi stom van je want ik ken de uitsmijter”, reageert Roel. Na een kort rondje komen ze aan bij club Big Brother. “Welkom, even door de detector heen, dan kan het feest beginnen”, begroet portier Rob de groep feestgangers.
Big Band Big Brother
Bij gebrek aan muziek trommelt Roel op een kruk. Al gauw krijgt hij bijval van zijn mede-Bewoners. Rob tikt met zijn vork op een wijnfles, Dido slaat met haar pakje sigaretten op tafel, Nathalie gorgelt met haar wijn, Ingrid tikt op een flesje wijn, Joost doet een dansje en blijkt te kunnen beatboxen. “Dit klinkt echt goed man, ik ben echt blij dat we de stad ingegaan zijn”, roept Chantal uit. Joost stelt voor in de Dagboekkamer te gaan vragen naar echte muziek. "Ik denk dat we het beste met alle niet genomineerden kunnen gaan", is zijn voorstel. Snel voegen Lieske, Joost, Nathalie en Chantal daad bij het woord. Bij de deur van de de Dagboekkamer wachten ze dat ze naar binnen mogen. Deze blijft echter nog even gesloten. "Niet opgeven jongens", moedigt Roel de vier aan.
Kooi-Karper-Werpen'
Roel probeert de Dagboekkamer in te komen. Hij wil namelijk vragen of er misschien muziek kan worden opgezet. Als hij na zijn vergeefse poging terugkomt in de Zithoek zegt hij: “Ik hoor net van Big Brother dat we in de Tuin moeten gaan Kooi-Karper-Werpen.” De Bewoners realiseren zich nu dat er geen feestje op het programma staat voor vanavond en de sfeer zakt even in. “Ik weet het al”, roept Roel. “We trekken gewoon onze jassen aan en gaan kijken bij het volgende feestje!”
Nathalies goeie idee
“Als we nou ff onze tieten laten zien, zouden we dan misschien muziek kunnen krijgen?”
Lekker badderen
Het is voor de Bewoners niet helemaal duidelijk hoe het nou zit met het jacuzzi-verbod. Is dit nou alleen tijdens de Noodrantsoen-week of totdat Big Brother weer toestemming geeft? “Geen muziek, dan maar badderen”, besluiten Roel en Nathalie en ze verdwijnen in badjas de tuin in. Even later stapt ook Dido in het bubbelbad.
Ondertussen...
Terwijl de groep Rob/Roel/Nathalie/Dido lekker in de jacuzzi zit, zitten de andere Bewoners binnen. Chantal voert het hoogste woord, Joost reageert af en toe, Lieske doet een paar danspasjes, Ingrid maakt een kopje thee en Menno ziet het allemaal aan.
"Jullie hadden gewoon als gekken moeten gaan zoenen"
Ingrid gaat even op bed liggen: “Het moet nou echt niet gekker worden, ik zit alleen maar met Iwan (sportinstructeur, red.) in m’n hoofd”, zegt ze tegen Chantal. “Ik heb nog nooit een jongen zo zien stralen als toen hij jou aankeek”, reageert Chantal.
Ingrid: “Nou, ik heb nog nooit een jongen om mij zien stralen.”
“En jij liep gewoon dom weg”, gaat Chantal verder. “Ja, dat is inderdaad stom”, zegt Ingrid weer. Chantal begint te lachen en zegt: “Jullie hadden gewoon als gekken moeten gaan zoenen, voor de neus van al die ninja-boys.” De sportieve sportinstructeur heeft in korte tijd het hartje van Ingrid duidelijk weten te beroeren.
Bubbelen en slapen
Terwijl binnen de Bewoners één voor één naar bed gaan, gaat buiten in de jacuzzi het feestje nog even door. De drank vloeit rijkelijk en hoewel Rob niet drinkt lijkt hij aangeschoten van de spa-rood. Roel en Dido worden steeds closer. Zal, na de liefdesverklaring van gisteravond, er verdere toenadering worden gezocht?