Auteur Topic: De Eilandraad  (gelezen 123301 keer)

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: De Eilandraad
« Reactie #20 Gepost op: 10-09-2014, 21:13:37 »

Timvdons: Jullie hebben de teamproef verloren, wat moet er veranderen in dit team om ervoor te zorgen dat jullie de volgende winnen?

Een zeer lastige vraag, We zijn net begonnen en ik weet nog niet goed wat er veranderd moet worden. Ieder geval moeten we tijdens de volgende proef nog beter ons best doen
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline MiekeG

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Eilandraad
« Reactie #21 Gepost op: 10-09-2014, 21:22:38 »
MiekeG: Eén van de nieuwelingen bij survivor. Hoe voelt het om Survivor te spelen?

Tot nu toe vind ik het heel leuk! De proef ging niet zo heel goed, volgende keer beter zullen we maar zeggen!

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: De Eilandraad
« Reactie #22 Gepost op: 10-09-2014, 22:32:18 »
Vieffan: Jij koos om naar Penguin Island te gaan en gaf je kans op immuniteit op. Achteraf gezien was je de snelste van iedereen. Baal je nu? En denk je dat anderen je nu misschien wel zien als een target?
Ik heb bewust gekozen om naar Penguin Island te gaan omdat een mogelijke hidden immunity idol mij belangrijker leek dan immuniteit nu. Er zijn nu nog zoveel mensen om uit te kiezen. Had overigens niet verwacht dat ik de snelste zou zijn, maar mss wel de snelste die immuniteit wilde opgeven. 
Verder denk ik niet dat mensen mij nu per se als target zien. Lijkt me ook nergens voor nodig, dat ik een spelletje goed speel zegt niet dat ik overal goed in ben. Maar we gaan zien hoe mijn kamp hierover denkt :)

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Eilandraad
« Reactie #23 Gepost op: 10-09-2014, 23:59:24 »
Robbieazerty: Meerdere mensen dachten dat jij bij de villains zou worden ingedeeld. Ben je zelf verbaasd dat je bij de Heroes zit?
Ik had zelf geen idee of ik als hero of villain aanzien zou worden. Ik zou in beiden kunnen passen. Vandaar ook mijn poster. Al was ik toch verbaasd dat mensen dachten dat ik sowieso een villain zou zijn. Ik heb wel vileine ideeën gehad de vorige seizoenen, zo van als ik nu eens dit doe, dan ligt alles op z'n kop. Maar uiteindelijk heb ik die ideeën bijna nooit uitgevoerd omdat ik ofwel er dan al uit lag, ofwel ik besefte dat als ik wil winnen, dat mij totaal niet zou verder helpen. Dus mijns inziens heb ik nooit echt iets villainous gedaan, alleen gedacht en hoe zouden al die mensen me dan als villain zien, tenzij ze telepathisch begaafd zijn?

Daarbij had je collega Nieky het mooi verwoord: ik heb vorig jaar best goed m'n mannetje gestaan tegen de Powerplayers. Dat was vooral heerlijk om achteraf in hun biechten te horen.  ;D

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: De Eilandraad
« Reactie #24 Gepost op: 12-09-2014, 20:46:44 »
Eilandraad 1a: Villains








« Laatst bewerkt op: 12-09-2014, 20:50:00 door D*N »
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: De Eilandraad
« Reactie #25 Gepost op: 12-09-2014, 20:49:02 »
Eilandraad 1b: Heroes



starring: de slagroom spuitende boezem van mevrouw Perry
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: De Eilandraad
« Reactie #26 Gepost op: 17-09-2014, 18:29:38 »
Eilandraad #2 Heroes


Welkom Heroes bij de eilandraad. Bij de eilandraad worden de acties die je hebt ondernomen verantwoord. Dus voordat jullie je stem gaan uitbrengen, heb ik nog wat vragen voor jullie.


Ycaris: Jij was weer erg fanatiek deze opdracht, maar hebt ook laten merken dat sommige mensen meer doen dan anderen. Wie zijn er volgens jou waardevol voor het team en wie...zouden jullie misschien wel kunnen missen?
Pjotr: Er schijnt ook een vermoeden te zijn dat er informatie van de Heroes naar de Villains is gelekt. Wat vindt jij hiervan en wie verdenk je ervan om dit te kunnen doen?
Molcrazy: Over villain daden gesproken, je was deze aflevering op dreef. Reclame maken met het realitynet account alleen voor het Heroes account en het Heroes account in het begin alleen toevoegen aan het twitterbalkje. Wat maakt het dat je deze acties hebt gemaakt? Ben je bang dat de andere Heroes je dit kunnen afrekenen?
KD: De Heroes begonnen de opdracht netjes, maar begonnen na een tijdje maar het spelletje met de villains mee te spelen. Is er iets in deze opdracht waar jij spijt van hebt of wat volgens jou niet zou mogen kunnen? Zijn de heroes wel echte heroes?
Timvdons: Jullie verloren een creatieve opdracht, of nouja de jury opdracht was creatief en de volgers opdracht ook deels. Nu hebben jullie net een aflevering geleden iemand weggestemd die super creatief is. Verkeerde keuze? Spijt? En beïnvloed dit je keuze voor deze eilandraad?
MiekeG: Er is in een tweet van jullie kant gesuggereerd dat er vrouwencomplot was. Was die er ook? Weet jij hier iets van en denk je dat een vrouwencomplot zou kunnen slagen?
Robbieazerty: Wat weegt zwaarder mee, het sterk houden van het team of het wegstemmen van sterke bedreigingen? We weten allemaal dat jullie met twee winnaars op een eiland zitten. Maar vorig jaar zat jij ook in het team dat steeds verloor, dat wil je zeker niet herhalen?
Kevintuut: Ben je verbaasd dat Hillo jouw heeft gekozen om mee te genieten van zijn prijs? Waarom denk je dat juist jij bent gekozen?
Elise: Is er in het Heroes team een duidelijke taakverdeling? Hebben jullie bijvoorbeeld een leider? en wat is jouw taak?

Regels stemmen:
- Gestemd=Gestemd. Je kan je stem niet veranderen als die eenmaal gegeven is.
- Je stemt voor de deadline, ben je te laat of stem je niet, dan stem je automatisch op jezelf.
- Bij een gelijke stand word er eerst gekeken naar de verkregen stemmen op voorgaande eilandraden. Is het dan nog steeds gelijk dan volgt er een tie-breaker.
- Je kan een hidden immunity idol inzetten wanneer je maar wilt, tot de deadline. Deze mag je zowel op jezelf als op iemand anders spelen. Alle stemmen voor die persoon gelden dan niet meer.
- Wanneer je bent weggestemd, heb je geen contact meer met deelnemers nog in het spel over spelgerelateerde zaken.

Er kan op iedereen gestemd worden,
Deadline: Vrijdag 19 september 18.00 bij Nieky en D*N

Ook deze keer, alleen antwoorden en reacties van de mensen in de eilandraad!
« Laatst bewerkt op: 17-09-2014, 18:39:03 door D*N »
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Eilandraad
« Reactie #27 Gepost op: 17-09-2014, 18:57:02 »
Citaat
Robbieazerty: Wat weegt zwaarder mee, het sterk houden van het team of het wegstemmen van sterke bedreigingen? We weten allemaal dat jullie met twee winnaars op een eiland zitten. Maar vorig jaar zat jij ook in het team dat steeds verloor, dat wil je zeker niet herhalen?
Misschien ligt het wel aan mij en moet ik maar weggestemd worden?
Hoewel ik de twitteraccount opgestart heb, de meeste ideeën heb voorgedragen, vanalles getweet, als eerste een facebookoproep aan al mijn vrienden heb gedaan om ons te volgen, honderden mensen ben gaan volgen en twee van de drie genomineerde tweets van mij kwamen en het derde "onderschrift" (zoals de jury het noemde, maar duh, heel ons concept was dat wij als spionnen alles in de gaten houden en er fotografisch bewijs van postten) ook door mij verzonnen was.
Akkoord, ik ben niet heroïsch bezig geweest, want het was voornamelijk ik die de villains zwart heeft lopen maken, maar werd er dan ergens gezegd dat wij ons heroïsch moesten gedragen?????

Anyway, ik denk dus niet dat het aan mij ligt, want ik heb m'n best gedaan tussen vluchten door, op wc's, tijdens meeting breaks en op momenten waar ik collega's liet staan wachten omdat ik zo nodig nog wat mensen aan het followen was.

Dus ja, team sterk houden lijkt momenteel enorm zwaar door te wegen.

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: De Eilandraad
« Reactie #28 Gepost op: 17-09-2014, 19:02:12 »
Eilandraad #2 Heroes
Molcrazy: Over villain daden gesproken, je was deze aflevering op dreef. Reclame maken met het realitynet account alleen voor het Heroes account en het Heroes account in het begin alleen toevoegen aan het twitterbalkje. Wat maakt het dat je deze acties hebt gemaakt? Ben je bang dat de andere Heroes je dit kunnen afrekenen?

Even voor de duidelijkheid: ik kan geen accounts toevoegen aan het twitterbalkje. Wij waren gewoon de eersten die Test gecontacteerd hadden en de Villains hebben daarna deze actie gekopieerd.

Dat ik alleen reclame maak voor de Heroes lijkt me logisch. Zou ook niet inzien waarom onze mensen het erg vinden dat we alleen reclame voor onszelf maken. We zitten in een wedstrijd: als we voor beide partijen reclame maken, kunnen we natuurlijk geen voorsprong nemen. Trouwens, als de Villains prijzen gaan beloven die ze nooit gaan geven, moeten ook wij vileine daden gaan uitvoeren.
2024: wie is de Mol?

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: De Eilandraad
« Reactie #29 Gepost op: 17-09-2014, 19:06:13 »

Akkoord, ik ben niet heroïsch bezig geweest, want het was voornamelijk ik die de villains zwart heeft lopen maken, maar werd er dan ergens gezegd dat wij ons heroïsch moesten gedragen?????
Geen verreisde nee, het is wel een verwachtingspatroon natuurlijk. Ieder van jullie heeft aangegeven het beste in het Heroes team te passen.

Dat ik alleen reclame maak voor de Heroes lijkt me logisch. Zou ook niet inzien waarom onze mensen het erg vinden dat we alleen reclame voor onszelf maken. We zitten in een wedstrijd: als we voor beide partijen reclame maken, kunnen we natuurlijk geen voorsprong nemen. Trouwens, als de Villains prijzen gaan beloven die ze nooit gaan geven, moeten ook wij vileine daden gaan uitvoeren.
Logisch dat je reclame maakt voor je eigen team, maar door middel van het RN account die je kan besturen omdat je actief lid bent? Gaat dat niet te ver?
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: De Eilandraad
« Reactie #30 Gepost op: 17-09-2014, 19:07:42 »
KD: De Heroes begonnen de opdracht netjes, maar begonnen na een tijdje maar het spelletje met de villains mee te spelen. Is er iets in deze opdracht waar jij spijt van hebt of wat volgens jou niet zou mogen kunnen?

We zijn de opdracht inderdaad begonnen met het idee dat we volgers gingen proberen te trekken met een leuke account. Toen we constateerden dat de Villains ons voorbij schoten met follow-back acties, hebben we geaarzeld of we dat spel wel of niet mee moesten spelen. Maar aangezien de spelleiding blijkbaar van mening was dat volledig geoorloofd was op die manier stemmen te vergaren, moesten wij er ook wel in meegaan, anders hadden we sowieso verloren met dik tweeduizend followers verschil.

Zijn de heroes wel echte heroes?

Dat vraag ik me bij enkele van mijn kampgenoten ook af. Als ik kijk naar het totale gebrek aan activiteit, heb ik geen idee wat sommige mensen hier doen. Laat ik gewoon maar eens namen noemen: ik zou simpelweg niet weten wat Kevintuut en MiekeG deze proef hebben uitgevoerd.

Interesseert het spel ze geen zier? Of zijn het bots die door de villains worden aangestuurd om onze opdrachten te saboteren en braaf de sterkere spelers eruit te stemmen?

Hoe dan ook, mocht een meerderheid op deze eilandraad besluiten dat een andere persoon dan één van deze twee het veld moet ruimen, dan kunnen de spelleiders dat opvatten als een dikke middelvinger richting hun pogingen een leuk spel te organiseren. Dat zou namelijk betekenen dat er iemand vertrekt die met veel plezier het spel speelt, terwijl volledig inactieve spelers mogen blijven.

Ik wil mijn kampgenoten het volgende voorstellen. Vind je dat dit een spel moet zijn dat niet alléén maar draait om eilandraden, maar ook om leuke spelletjes spelen, stem dan één van de inactieve kampgenoten eruit. Interesseert je dat niks en vind je het belangrijker dat Jann, Bjorrn en Hillo in een zetel naar de finale gaan, stem dan mij eruit.

Wordt er op deze eilandraad toch een heel andere persoon weggestemd, dan mogen Kevin en Mieke wat mij betreft de volgende opdracht volledig met z'n tweeën doen.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Eilandraad
« Reactie #31 Gepost op: 17-09-2014, 19:24:12 »
Geen verreisde nee, het is wel een verwachtingspatroon natuurlijk. Ieder van jullie heeft aangegeven het beste in het Heroes team te passen.
Ik heb zelf aangegeven in beiden te kunnen horen en wat dat betreft wel aan dat verwachtingspatroon voldaan door heroïsch de account te starten en villein de villains zwart te maken. Die laatste zielige tweet van unfollow de RN_Villains kwam overigens ook van mij. Ik heb wegens tijdsgebrek het topic niet meer gelezen, enkel nog pm's en twitter en had er dus geen idee van dat het nu al afgelopen was.

Maar vooruit, goed om te weten dat het verwachtingspatroon over ons is dat we brave heiligen moeten zijn. Kunnen we daar volgende keer op letten...

En nu ga ik écht slapen. Half twee... Over vijf uurtjes loopt de wekker af....

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: De Eilandraad
« Reactie #32 Gepost op: 17-09-2014, 19:27:17 »
Logisch dat je reclame maakt voor je eigen team, maar door middel van het RN account die je kan besturen omdat je actief lid bent? Gaat dat niet te ver?

Misschien begon ik me even als een Villain te gedragen maar 'te ver gaan' door één tweet over de Heroes te verzenden, is overdreven.

Gingen de Villains niet te ver door onbestaande prijzen te beloven?
2024: wie is de Mol?

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: De Eilandraad
« Reactie #33 Gepost op: 17-09-2014, 19:50:23 »
Misschien begon ik me even als een Villain te gedragen maar 'te ver gaan' door één tweet over de Heroes te verzenden, is overdreven.

Gingen de Villains niet te ver door onbestaande prijzen te beloven?
Het is natuurlijk makkelijk om te wijzen naar de villains, maar daar gaat het hier niet om. Ik zeg niet dat wat de villains hebben gedaan goedgekeurd wordt, maar als de villains een bank beroven dan neem ik aan dat jij niet denkt, nou dan mag ik ook een bank beroven.

Het is toch een best serieuze kwestie, neem als voorbeeld een moderator die een bericht zou aanpassen in zijn voordeel om een spelletje te winnen. Dat is simpelweg machtsmisbruik en kan tot diskwalificatie leiden. Het gebruiken van een community account in je eigen voordeel om een spelletje te winnen zou, misschien iets minder ernstig zijn dat het moderator voorbeeld, maar toch zeker wel in deze categorie vallen.

Maar oké, zover is het niet gekomen en het spel gaat voort ;).
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: De Eilandraad
« Reactie #34 Gepost op: 17-09-2014, 21:11:28 »

Timvdons: Jullie verloren een creatieve opdracht, of nouja de jury opdracht was creatief en de volgers opdracht ook deels. Nu hebben jullie net een aflevering geleden iemand weggestemd die super creatief is. Verkeerde keuze? Spijt? En beïnvloed dit je keuze voor deze eilandraad?



Loezel was inderdaad zeker een goede kandidaat geweest voor deze opdracht. Maar ja, op het moment dat de eilandraad was en wij moesten stemmen wisten we nog niet dat we tijdens de volgende opdracht zo opdracht kregen. Maar ik vraag mij af of de stemming anders zou zijn geweest als we dit wisten. 6 van de 10 stemmen is best veel, en vooral voor een eerste stemming dus ik denk niet dat het puur toeval zal zijn geweest maar opzet/ gepland. Ik denk wel dat ik bij de volgende eilandraad beter ga kijken en nadenken wie mijn stem krijgt want ik heb geen zin om de komende weken steeds hier te komen en op een van mijn teamgenoten te gaan stemmen
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Pjotr1992

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Eilandraad
« Reactie #35 Gepost op: 17-09-2014, 21:32:10 »
Pjotr: Er schijnt ook een vermoeden te zijn dat er informatie van de Heroes naar de Villains is gelekt. Wat vindt jij hiervan en wie verdenk je ervan om dit te kunnen doen?

Ik vond het heel raar toen dit boven water kwam. We hadden bedacht dat we de villains misschien konden blokkeren omdat ze tweets stuurden waarin ze prijzen beloofden. Ineens waren deze tweets weg.. dus iemand moest ze ingelicht hebben. Ik denk dat het misschien wel 1 van de inactievelingen was. Want wat heb je er nou aan om de vallains te helpen als je zelf wilt winnen? Dus de mensen die actief bezig waren om zoveel mogelijk followers te krijgen konden het in ieder geval niet zijn.

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Eilandraad
« Reactie #36 Gepost op: 17-09-2014, 21:40:23 »
Ik wil mijn kampgenoten het volgende voorstellen. Vind je dat dit een spel moet zijn dat niet alléén maar draait om eilandraden, maar ook om leuke spelletjes spelen, stem dan één van de inactieve kampgenoten eruit. Interesseert je dat niks en vind je het belangrijker dat Jann, Bjorrn en Hillo in een zetel naar de finale gaan, stem dan mij eruit.

Wordt er op deze eilandraad toch een heel andere persoon weggestemd, dan mogen Kevin en Mieke wat mij betreft de volgende opdracht volledig met z'n tweeën doen.
Hear Hear.

Ycaris: Jij was weer erg fanatiek deze opdracht, maar hebt ook laten merken dat sommige mensen meer doen dan anderen. Wie zijn er volgens jou waardevol voor het team en wie...zouden jullie misschien wel kunnen missen?
Hmmm,ik twijfel of ik dat hier hardop moet zeggen, omdat de villains natuurlijk meeluisteren. Maar omdat ik toch het gevoel heb dat ze een spion in ons team hebben zitten en precies op de hoogte zijn van de verhoudingen binnen ons team kan ik best vrij-uit spreken.

Bij deze opdracht hebben Kd en Robbie echt de kar getrokken. Zij kwamen met de goede ideeen en de eerste acties. Daarachter zat een groep van actieve meedenkers met bij tijd en wijle creatieve ideeen en andere momenten van hersenloos volgen/ontvolgen.
Wie naar mijn gevoel echt niet aan het spel hebben meegedaan zijn: .... Kevintuut en MiekeG. Zij verdienen het wat mij betreft om dit spel te verlaten.
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Eilandraad
« Reactie #37 Gepost op: 17-09-2014, 21:52:36 »
Elise: Is er in het Heroes team een duidelijke taakverdeling? Hebben jullie bijvoorbeeld een leider? en wat is jouw taak?

Van een duidelijke taakverdeling kan  ik niet spreken. Wel is duidelijk te zien dat sommige kandidaten veel meer initiatief tonen dan anderen. Verder een aantal mensen die de ideeën goed oppikken en ermee aan de slag gaan. Dat is zeer waardevol. Als laatste dus ook een paar mensen die ik totaal niet heb gezien. Vooral van deze laatste groep mensen ben ik totaal niet te spreken. De afgelopen opdracht was een typisch voorbeeld van een opdracht die je samen moet doen en er gewoon belachelijk veel moeite in moet steken. En dat kan alleen als IEDEREEN zich 100% inzet. Het was te zien in de uitslag. We stonden ruim voor, maar zijn op het allerlaatste moment ingehaald.
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline MiekeG

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Eilandraad
« Reactie #38 Gepost op: 17-09-2014, 22:20:51 »
MiekeG: Er is in een tweet van jullie kant gesuggereerd dat er vrouwencomplot was. Was die er ook? Weet jij hier iets van en denk je dat een vrouwencomplot zou kunnen slagen?

Als er al een vrouwencomplot was zat ik er in ieder geval niet bij, ik weet er niets van. Ik weet eigenlijk niet zo goed of het zou kunnen slagen.. Aan de ene kant, zijn de vrouwen natuurlijk in de minderheid, wat niet echt een voordeel is. Aan de andere kant, zitten er best een paar sterke spelers tussen de vrouwen die denk ik erg ver kunnen komen. Maar dat geldt ook wel weer voor de mannen eigenlijk. Al met al denk ik dat de vrouwen best ver zouden kunnen komen met een vrouwencomplot. :)

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: De Eilandraad
« Reactie #39 Gepost op: 17-09-2014, 22:51:07 »
Als er al een vrouwencomplot was zat ik er in ieder geval niet bij, ik weet er niets van. Ik weet eigenlijk niet zo goed of het zou kunnen slagen.. Aan de ene kant, zijn de vrouwen natuurlijk in de minderheid, wat niet echt een voordeel is. Aan de andere kant, zitten er best een paar sterke spelers tussen de vrouwen die denk ik erg ver kunnen komen. Maar dat geldt ook wel weer voor de mannen eigenlijk. Al met al denk ik dat de vrouwen best ver zouden kunnen komen met een vrouwencomplot. :)
Voor jou een vervolg vraag, jouw naam wordt bij de anderen wat rondgeslingerd als inactief, niet goed meegeholpen met de opdracht. Dus ik wil je de kans geven om jezelf te verdedigen, waarom zouden je teamgenoten je niet moeten wegstemmen?

And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human