Auteur Topic: De Eilandraad  (gelezen 123619 keer)

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: De Eilandraad
« Reactie #80 Gepost op: 30-09-2014, 23:05:21 »
Maar je kan geen reden bedenken waarom ze je niet zouden moeten wegstemmen?
Dan zou je haast zeggen, done deal, bye tim, toch?

Je zegt zelf in je openingsvraag aan Ycaris dat zij aan een zijde randje zou hangen. Dan denk jij dus dat zij gaat afvallen. Ik denk dat ze mij nog best kunnen gebruiken in de toekomst van dit spel want er zal vast een opdracht zijn waar ik in kan gaan uitblinken. En misschien hebben ze mij nog wel nodig later om zelf in het spel te kunnen blijven. Wie zal het zeggen??
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: De Eilandraad
« Reactie #81 Gepost op: 30-09-2014, 23:09:52 »
Je zegt zelf in je openingsvraag aan Ycaris dat zij aan een zijde randje zou hangen. Dan denk jij dus dat zij gaat afvallen. Ik denk dat ze mij nog best kunnen gebruiken in de toekomst van dit spel want er zal vast een opdracht zijn waar ik in kan gaan uitblinken. En misschien hebben ze mij nog wel nodig later om zelf in het spel te kunnen blijven. Wie zal het zeggen??
Ho Ho Stop, Ik heb nergens gezegd dat ik denk dat Ycaris gaat afvallen, ik zeg alleen de feitelijke dingen die ik zie op basis van vorige eilandraden. Het is duidelijk dat Ycaris in gevaar is, maar of ik denk dat ze zal afvallen, dat is niet aan mij.

Daarnaast is het geen reden om jou in het spel te houden. Je zegt dat je misschien in een komende opdracht kan uitblinken. Wat voor opdracht zou jij in uitblinken?
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Eilandraad
« Reactie #82 Gepost op: 30-09-2014, 23:11:21 »
Naar de bekende weg vragen  ::rofl::
...maar soms even niet :)

Offline Pjotr1992

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Eilandraad
« Reactie #83 Gepost op: 30-09-2014, 23:13:51 »
Ten eerste wil ik zeggen dat we teleurgesteld zijn in jullie inzet. Niemand, met uitzondering van Robbie, leek zich echt nog in te zetten voor de proef en het leek al vanaf het begin af aan dat er geen moeite werd gedaan om überhaupt nog te winnen.


Pjotr: Twee vragen, ten eerste werd je gekozen door Hillo om met hem mee te gaan voor de keuze. Was je verbaasd dat jij werd gekozen en waarom denk je dat je gekozen bent? Ten tweede, je was erg open over de tactiek van het wegstemmen van de grootste bedreigingen. Wie zijn de grootste bedreigingen in jullie kamp op dit moment?

Ik neem aan dat die eerste opmerking een algemene vraag was? Ik kan alleen maar zeggen dat ik heel slecht ben in liedteksten,dus aan mij had je gewoon niets. Ik had alleen maar foute titels geplaatst dus daar hadden we echt niet mee gewonnen. Dus kon ik beter niets plaatsen. Daarnaast al had ik al iets geweten dan was HIDM je voor want die was sneller dan het licht. Daar was niet tegenop te boksen.

Antwoorden op mijn eigen vragen: Ik was wel verrast ja. Kan er niet echt een reden bij geven.. Had gewoon gedacht dat ze iemand anders zouden kiezen. Op je 2e vraag: Als ik puur naar deze opdracht kijk denk ik dat Robbie een bedreiging zou kunnen zijn. Hij was dit spel het sterkst.

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Eilandraad
« Reactie #84 Gepost op: 30-09-2014, 23:16:32 »
Robbieazerty: Jij was vrijwel de enige die echt bezig was met de immuniteitsproef ( met een beetje hulp van MiekeG). We hebben nu een paar eilandraden gehad en de heroes hebben een duidelijke tactiek lijkt zo: De sterkste spelers moeten het veld ruimen want die zijn een bedreiging voor later. Jij hebt je hier in je eentje tegen de villains staan opboksen en je misschien wel geprofileerd als sterke kandidaat. Ben je bang dat deze tactiek van de Heroes zich nu tegen jou gaat keren?
Hmm, nou MiekeG heeft ook meegewerkt, Pjotr was de eerste helft van de opdracht afwezig omdat hij op weekend was, Ycaris had aangegeven niet zo goed te zijn in lyrics, Molcrazy heeft ook geprobeerd en timvdons heb ik ook heel vaak online gezien. Ik denk dat we wel geprobeerd hebben, maar dat ik misschien fanatieker was?
Het kan goed zijn dat men zich nu tegen mij gaat keren. Het is een beetje een lose lose situation. Je kan keihard je best doen om opdrachten te winnen, maar of je dan wint of verliest, je bent wel als 'de sterke kandidaat in opdrachten, daar moeten we voor oppassen' over gekomen. Ik hoop niet dat het zich tegen mij gaat keren, maar je weet natuurlijk nooit. Fingers crossed zou ik zeggen.

Citaat
En tweede vraag, hoe frustrerend is het dat je de enige bent die liedjes aan het raden is?
Gaat op en af. Ik vond het wel leuk om te doen en vaak zag je dat er ook een andere hero online was, dus dan voel je je sowieso wel gesteund. En het moet je ook liggen, niet iedereen houdt zich met lyrics bezig. Ik weet niet of ik de enige was die echt aan de pc heeft gezeten en elke 2 minuten op refresh klikte, met mijn antwoordvenstertje al open zodat ik meteen lyrics kon posten als er iets verscheen, maar dat kwam zo soms wel over. En het was vooral frustrerend dat die oppervillain hidm ELK EFFING ding geraden had!
Daarnaast frustreerde het me ook wel dat ik, terwijl ik angstvallig aan het refreshen was, pm's kreeg van kampgenoten. Dan dacht ik van euhm... het is niet de tijd om pm's te sturen, klik op refresh en hou het topic in de gaten. Elke seconde die ik in het beantwoorden van een pm stak, kon een seconde zijn waarop een nieuwe opgave gepost werd. En het ging echt om seconden want hidm had meestal binnen de minuut al geantwoord.
Dus dingetjes waren wel frustrerend. Dat niet iedereen geraden heeft niet echt, want nogmaals: het moet je gewoon liggen en sommigen hadden vantevoren al aangegeven er niet goed in te zijn of afwezig te zijn.

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Eilandraad
« Reactie #85 Gepost op: 30-09-2014, 23:17:44 »
Op je 2e vraag: Als ik puur naar deze opdracht kijk denk ik dat Robbie een bedreiging zou kunnen zijn. Hij was dit spel het sterkst.
Daar heb je't al. Moet je de kandidaten nu echt op ideeën brengen, D*n? :P

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: De Eilandraad
« Reactie #86 Gepost op: 30-09-2014, 23:19:28 »
Ho Ho Stop, Ik heb nergens gezegd dat ik denk dat Ycaris gaat afvallen, ik zeg alleen de feitelijke dingen die ik zie op basis van vorige eilandraden. Het is duidelijk dat Ycaris in gevaar is, maar of ik denk dat ze zal afvallen, dat is niet aan mij.

Daarnaast is het geen reden om jou in het spel te houden. Je zegt dat je misschien in een komende opdracht kan uitblinken. Wat voor opdracht zou jij in uitblinken?

Dan heb ik dat verkeerd opgevat, mijn excuses ::sorry:: En dingen waar ik in kan uitblinken zijn bijvoorbeeld het ontwerpen en uitdenken van dingen, zolang het maar geen twitterpagina's zijn, een spel zoals het openingsspel van vorig jaar of Quizzen met algemene basis dingen zoals je vaak in quizzen ziet enz.
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: De Eilandraad
« Reactie #87 Gepost op: 30-09-2014, 23:34:51 »
Antwoorden op mijn eigen vragen: Ik was wel verrast ja. Kan er niet echt een reden bij geven.. Had gewoon gedacht dat ze iemand anders zouden kiezen. Op je 2e vraag: Als ik puur naar deze opdracht kijk denk ik dat Robbie een bedreiging zou kunnen zijn. Hij was dit spel het sterkst.

Andere vraag: Hoe groot acht je de kans dat er volgende aflevering een switch/twist/merge komt?

Daar heb je't al. Moet je de kandidaten nu echt op ideeën brengen, D*n? :P
Dat zouden ze toch zelf ook bedacht hebben niet? Of schat je ze zo dom in?  ::vergroot::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Eilandraad
« Reactie #88 Gepost op: 30-09-2014, 23:37:38 »
Dat zouden ze toch zelf ook bedacht hebben niet? Of schat je ze zo dom in?  ::vergroot::
Nee, het was een grapje. Als ik nadat ik gesproken heb mijn tong uit mijn mond steek, is het als grapje bedoeld natuurlijk.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: De Eilandraad
« Reactie #89 Gepost op: 30-09-2014, 23:41:03 »
Nee, het was een grapje. Als ik nadat ik gesproken heb mijn tong uit mijn mond steek, is het als grapje bedoeld natuurlijk.
Dat dom was natuurlijk ook een grapje:
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Eilandraad
« Reactie #90 Gepost op: 30-09-2014, 23:47:35 »
Ten eerste wil ik zeggen dat we teleurgesteld zijn in jullie inzet. Niemand, met uitzondering van Robbie, leek zich echt nog in te zetten voor de proef en het leek al vanaf het begin af aan dat er geen moeite werd gedaan om überhaupt nog te winnen.
Volgens mij hebben anderen het ook al gezegd, maar ik vind niet dat de hero's hier op het gebied van inzet onderdeden voor de villains. Deze opdracht had echter twee moeilijkheden. Ten eerste kon je niet zelf je tijd indelen. s' Avonds kan ik veel online zijn en ik ben ook best bereid een nachtje door te halen. Maar gezinstechnisch kan ik echt overdag niet de constant achter de computer zitten. En op werkdagen is het gewoon onmogelijk om in te loggen.
Ten tweede waren deopgaven een kwestie van weten of niet weten. Juist omdat je geen hulplijnen kon inschakelen, had dit niets met inzet te maken.
Overigens wel weer complimenten voor Robbie die wel een extreem grote inzet laat zien. Ik hoop wel voor hem dat zijn werkgever nooit per ongeluk op dit forum verzeild raakt  :-X
Bij de villains was het trouwens ook voornamelijk Hidm die met de goede antwoorden kwam.

Ycaris: Het is duidelijk dat jouw survivor leven aan een zijden draadje hangt. Maar laten we niet vergeten dat er hidden immunity idols in het spel zijn. Jij hebt meerdere kansen gehad om deze in je bezit te krijgen. Hebben anderen uit je kamp dingen gevraagd wat betreft de idol? Wat heb jij ze verteld over de idol? Of je hem wel hebt, of juist niet?
Voor zover ik me kan herinneren heb ik maar 1 kans gehad. Of die ene kans genoeg was ...... Tot mijn verbazing heeft niemand mij wat gevraagd. Ik heb zelf wel eens iets gezegd wat misschien niet handig was, maar ik geloof dat die persoon dat niet in de gaten had  ::zweet::.
En of mijn leven aan een zijden draadje hangt? Volgens mij hebben de hero's de laatste eilandraad laten zien dat wel degelijk bereid zijn de minst actieve weg te stemmen. Verder mag genoegzaam bekend zijn dat muziek mijn zwakke punt is (en sportkennis, maar daar gaan jullie toch niks mee doen  ::)?) . Ik verwacht echter binnenkort de puzzelronde en ook bij creatieve opdrachten zoals het schrijven van verhaaltjes sta ik mijn mensje. En wie weet komt er nog een giraf-opdracht  :P!
Kortom: Ik zie mezelf nog steeds ale een waardevol lid van het team en ik hoop dat de anderen dat ook doen. En niet te vergeten: de herfstvakantie staat voor de deur, dus extra veel tijd!
« Laatst bewerkt op: 30-09-2014, 23:49:38 door Ycaris »
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Eilandraad
« Reactie #91 Gepost op: 30-09-2014, 23:54:05 »
Dat dom was natuurlijk ook een grapje:

Dat soort tong uit de mond betekent denk ik iets anders, D*n.


Offline Pjotr1992

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Eilandraad
« Reactie #92 Gepost op: 1-10-2014, 00:02:39 »
Bij de villains was het trouwens ook voornamelijk Hidm die met de goede antwoorden kwam.

Hier ben ik het mee eens! Als de villains hier hadden gezeten had je precies het zelfde kunnen zeggen. Op Jesper en een keertje De Witte en Daisy na heeft daar ook niemand een goed antwoord kunnen geven. En dat hele kamp zou dan wel bezig zijn geweest met het winnen van de opdracht?

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: De Eilandraad
« Reactie #93 Gepost op: 1-10-2014, 00:10:34 »
Hier ben ik het mee eens! Als de villains hier hadden gezeten had je precies het zelfde kunnen zeggen. Op Jesper en een keertje De Witte en Daisy na heeft daar ook niemand een goed antwoord kunnen geven. En dat hele kamp zou dan wel bezig zijn geweest met het winnen van de opdracht?
Het was duidelijk dat het hele team actief meedeed, dat zien wij omdat we in de pm groepen zitten. Bij de heroes was het voornamelijk stil. Daarnaast is het niet eerlijk wat je zegt. Jesper heeft veel gedaan, de witte meerdere, daisy een paar, bjorrn en molbelg hebben ook mee geantwoord. Dat is bijna hun gehele team.

Maar oké fair enough, het is je ding of het is het niet. Maar het resultaat blijft het zelfde, nog steeds elke proef tot nu toe verloren, en deze toch wel met een enorm verschil.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: De Eilandraad
« Reactie #94 Gepost op: 1-10-2014, 00:15:27 »
Mag ik ook een vraag stellen?

Zoja : Wat gaan jullie veranderen om wel te winnen? Ik denk dat jullie spel op dit moment heel veel weg heeft van : we-doen-maar-wat. En zien nauwelijks veramderingen. Heb ik dat mis of wat moet er gebeuren om wel een keer tot winst te komen?

En over dat actief zijn: t kan idd zo zijn dat dat lijkt, maar t komt op ons iig allemaal een beetje als we-vinden-een-eulandraad-best-prima over bij koehandel en dit
« Laatst bewerkt op: 1-10-2014, 00:17:05 door Nieky »
You'll never walk alone

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: De Eilandraad
« Reactie #95 Gepost op: 1-10-2014, 00:18:41 »
Mag ik ook een vraag stellen?
Jaa ;D, twee keer Jeff is nog meer plezier en nog lastiger voor de kandidaten
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Pjotr1992

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Eilandraad
« Reactie #96 Gepost op: 1-10-2014, 00:20:17 »
Het was duidelijk dat het hele team actief meedeed, dat zien wij omdat we in de pm groepen zitten. Bij de heroes was het voornamelijk stil. Daarnaast is het niet eerlijk wat je zegt. Jesper heeft veel gedaan, de witte meerdere, daisy een paar, bjorrn en molbelg hebben ook mee geantwoord. Dat is bijna hun gehele team.

Maar oké fair enough, het is je ding of het is het niet. Maar het resultaat blijft het zelfde, nog steeds elke proef tot nu toe verloren, en deze toch wel met een enorm verschil.
Met de uitleg van Robbie was het misschien juist slim dat het stil was in de PMgroep? Was volgens mij juist geen opdracht om veel te pm-en

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: De Eilandraad
« Reactie #97 Gepost op: 1-10-2014, 00:23:43 »
Met de uitleg van Robbie was het misschien juist slim dat het stil was in de PMgroep? Was volgens mij juist geen opdracht om veel te pm-en
  Dan alsnog, heeft iedere villain mee geantwoord m.u.v. Jann.

plus robbie irriteerde zich aan de pms's, dus dat was duidelijk geen tactiek of afspraak. Je kan nu wel gaan zeggen dat het niet slim was, maar heb je daar ook over nagedacht van tevoren? Het kwam nu alleen maar over als inactiviteit.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: De Eilandraad
« Reactie #98 Gepost op: 1-10-2014, 00:25:25 »
Ah dan komen we langzaam toch tot mijn

We-doen-maar-wat-vraag
You'll never walk alone

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Eilandraad
« Reactie #99 Gepost op: 1-10-2014, 00:32:47 »
Als ik een antwoord had geweten, maar nog getwijfeld over een woord, dan was ik echt wel gaan pm-en, maar nu heb ik inderdaad geen enkele keer de behoefte gevoeld. Wat was het nut geweest?

Datblijft een nadeel van deopzet van deze proef: een mixvan kennis en opzoek/puzzel had een grotere betrokkenheid kunnen genereren. Zoals die puzzeltjes van Nieky's neefje, die waren ook best geschikt geweest als opzoekvragen.  En dan ga je ook overleggen over denkrichtingen.
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?