Auteur Topic: De Eilandraad  (gelezen 123547 keer)

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: De Eilandraad
« Reactie #60 Gepost op: 25-09-2014, 18:40:23 »
Eilandraad #3 Heroes

Timvdons: Ten eerste tim, wat the hell is going on? Waarom stemmen de "heroes" hun sterkste kandidaten weg om een zo goed als inactief iemand te houden, die uiteindelijk een aflevering later opgeeft. Nu kunnen we allemaal heel boos zijn op Kevintuut dat hij opgeeft, maar het is natuurlijk ook jullie schuld dat en jullie gok om nog iemand die vrijwel niet actief is, in het spel te laten.


Waarschijnlijk zijn er teamleden die het eruit spelen van sterke spelers belangrijker vinden dan het team proeven wint. En het nadeel is dat je er niks aan kan doen verder. Het risico voor hun is wel dat zij straks hunzelf moeten weg gaan stemmen omdat er simpelweg niemand meer over is waarop ze kunnen stemmen
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: De Eilandraad
« Reactie #61 Gepost op: 25-09-2014, 18:57:05 »
liefst dan wel met snedige opmerkingen en directe vragen ::hypocriet::

En bijgestaan door buitensporig gif[jes]-gebruik ::jaja::


ohnee, hier mochten wij niet posten. ::regenboog::

These are not the comments you're looking for ::hypocriet::
« Laatst bewerkt op: 25-09-2014, 19:02:27 door hulpdakdekker »
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Eilandraad
« Reactie #62 Gepost op: 25-09-2014, 20:08:43 »
En bijgestaan door buitensporig gif[jes]-gebruik ::jaja::
en zeker met beschuldigingen, verdachtmakingen, intimidatie en wat dies meer zij
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline Pjotr1992

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Eilandraad
« Reactie #63 Gepost op: 25-09-2014, 22:11:45 »
hij was natuurlijk een directe concurrent later in het spel, maar dan had het handiger geweest om hem later weg te stemmen, vlak voor de samensmelting bijvoorbeeld. Wat mij betreft was dit dus een tactiek die niet goed doordacht en getimed was.

Speciaal voor Lukie,kort maar krachtig: Hoe had je dit bedacht? Je weet toch niet wanneer de samensmelting is? Dus ook niet wanneer je er vlak voor zit en zo iemand er uit moet stemmen?

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: De Eilandraad
« Reactie #64 Gepost op: 25-09-2014, 22:59:20 »
Kijkers ::megafoon:: shush!
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: De Eilandraad
« Reactie #65 Gepost op: 25-09-2014, 23:07:20 »
Waarschijnlijk zijn er teamleden die het eruit spelen van sterke spelers belangrijker vinden dan het team proeven wint. En het nadeel is dat je er niks aan kan doen verder. Het risico voor hun is wel dat zij straks hunzelf moeten weg gaan stemmen omdat er simpelweg niemand meer over is waarop ze kunnen stemmen
Maar jij speelt dit spel voor jezelf. Ben je niet bang dat jij hier zelf 'slachtoffer' van wordt?
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: De Eilandraad
« Reactie #66 Gepost op: 25-09-2014, 23:13:59 »
Maar jij speelt dit spel voor jezelf. Ben je niet bang dat jij hier zelf 'slachtoffer' van wordt?

Bij programma's als Survivor kan je er elke week uitvliegen en je speel dit spel inderdaad voor jezelf, maar in je eentje kom je niet ver. Kijk maar hoever ik geëindigd ben vorig seizoen zonder dat ik een complot had
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Eilandraad
« Reactie #67 Gepost op: 26-09-2014, 00:33:48 »
Ycaris: Het was vorige eilandraad duidelijk dat je een front vormde met KD om het team sterk te houden. Laatste aflevering heb je jezelf veel minder laten zien en lijkt het alsof je het een beetje gehad hebt met dit kamp, wat goed voor te stellen is. Denk je dat jij degene bent die het eiland moet verlaten? en wat adviseer jij je kamp?
Ik had niet de indruk een front te vormen met Kd. Sterker nog: ik dacht in al mijn naïviteit dat bijna iedereen het er wel mee eens zou zijn dat Kevintuut er uit moest. Het enige waar ik nog een beetje bang voor was, was dat Kevintuut immuniteit had gewonnen of doorgeschoven gekregen van Hillo om ons te pesten. Dan zouden wij leuk allemaal op hem kunnen stemmen en hij in zijn ééntje (eventueel ingefluisterd door Hillo) de afvaller bepalen.

Maar niets van dat al dus. Droevig genoeg was er een brede coalitie om één van de actiefste en in mijn ogen meest waardevolle speler weg te sturen.

Na de vorige eilandraad had ik het inderdaad even behoorlijk gehad. In die eilandraad maakte KD het volgende statement:
Ik wil mijn kampgenoten het volgende voorstellen. Vind je dat dit een spel moet zijn dat niet alléén maar draait om eilandraden, maar ook om leuke spelletjes spelen, stem dan één van de inactieve kampgenoten eruit. Interesseert je dat niks en vind je het belangrijker dat Jann, Bjorrn en Hillo in een zetel naar de finale gaan, stem dan mij eruit.

Wordt er op deze eilandraad toch een heel andere persoon weggestemd, dan mogen Kevin en Mieke wat mij betreft de volgende opdracht volledig met z'n tweeën doen.
Dit statement heb ik toen volledig onderschreven en ik vond dat ik me hier ook aan moest houden. Eén keer kon ik me niet inhouden en heb ik vlak voordat twee deadlines verstreken 2 biedingen gedaan. Ook heb ik nog wat cijfers op een rijtje gezet. Kon het eenvoudigweg niet laten. Daarna heb ik maar zo min mogelijk ingelogd en de boel van afstand gevolgd. Ik vond echt dat het team maar eens moest ervaren hoe lastig wordt als je met minder actieve spelers overblijft.

Ik moet daarmee wel mijn oprechte complimenten aan Pjotr, TimvDons en Molcrazy maken. Zij hebben zich dit spel bij Robbie gevoegd als actieve spelers. Maar iedereen heeft zijn druktes en de basis was blijkbaar toch te klein want een deadline verstreek en de villains hadden een gratis klamboe. Ik geef toe dat dit me een dubbel gevoel gaf: natuurlijk is het niet leuk weer naar de eilandraad te moeten, maar ergens voelde ik me dit spel dus niet verbonden met het team en gaf het bijna een soort leedvermaak.

The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Eilandraad
« Reactie #68 Gepost op: 26-09-2014, 00:33:54 »
Ik verwacht komende eilandraad veel, zo niet alle stemmen min 1, te krijgen. De banden zijn immers gesmeed én ik heb me van mijn slechtste kant laten zien.  Zou het alleen erg hypocriet vinden als er ook maar iemand is die argumenteert dat ik te weinig aanwezig was en te weinig voor het team gedaan heb.

Maar tot die tijd maak ik nog even van de gelegenheid gebruik om te reageren op een paar uitspraken van mijn teamgenoten.

Vraag voor iedereen: Wat vinden jullie van het statement van KD dat het wegstemmen van de actiefste en sterkste kandidaten spelbederf is?
En nee,ik vind dat dus geen spelbederf. Dat hoort gewoon bij het spel. Is volgens mij gewoon tactisch spelen.
We zijn toch in teams ingedeeld om als team tegen elkaar te strijden? Dan is het toch de bedoeling van de spelleiding dat beide teams proberen zo sterk mogelijk uit de hoek te komen? Hoe kun je het nu geen spelbederf vinden om moedwillig je eigen team te verzwakken???
Bovendien heb je zelf gevraag bij het hero-team ingedeeld te worden. Kun jij me uitleggen wat er heroïsch is aan het wegstemmen van iemand die nu voor het gezamenlijk belang van het team strijdt en misschien ergens in de toekomst een bedreiging kan vormen voor mensen die niet in zichzelf geloven?

Als ik dit op voorhand had geweten, dan had kevintuut van mij de vorige eilandraad mogen vertrekken.
Molcrazy, hier klets je echt uit je nek. Je kon echt wel zien dat Kevintuut nauwelijks bij het spel betrokken was. Dan kun je niet zeggen: hij is toch door de selectie gekomen, dus dan is het toch goed. Misschien dat je niet kon weten dat Kevintuut helemaal zou stoppen, maar te verwachten dat hij ineens met allemaal goede ideeen of initiatieven zou komen is echt leven in een fantasiewereld. Zijn eigen argumentatie dat dat twitterspel 'niet zijn ding was' had hem de das om moeten doen. Dat was gewoon rottig knopjes drukken. Het was ook bepaald niet mijn ding, maar met een filmpje er naast heb ik het wél zitten doen. Maar in plaats daar van slik jij dat blijkbaar voor zoete koek en stem je iemand weg die veel tijd en energie stopt in een spel dat hij niet leuk vind omdat hij wél fanatiek is.


Als ik er onverwacht toch in blijf, ben ik van plan me weer vol in te zetten. Uit respect voor de spelleiding, voor de overige spelers, maar vooral voor mijn eigen plezier. Wat is het moeilijk om niet superfanatiek mee te doen!!!!

Zo goed Lukie en Schulz? Sorry dat er geen gifjes in zitten Hdd  ::sorry::
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Eilandraad
« Reactie #69 Gepost op: 26-09-2014, 00:52:14 »
Speciaal voor Lukie,kort maar krachtig: Hoe had je dit bedacht? Je weet toch niet wanneer de samensmelting is? Dus ook niet wanneer je er vlak voor zit en zo iemand er uit moet stemmen?

Nou, dat is een simpel antwoord. de samensmelting zal er in ieder geval nog niet zijn na aflevering twee.
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Eilandraad
« Reactie #70 Gepost op: 26-09-2014, 00:54:05 »
 ::rofl::
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: De Eilandraad
« Reactie #71 Gepost op: 26-09-2014, 01:03:30 »
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Eilandraad
« Reactie #72 Gepost op: 26-09-2014, 07:04:28 »
Bovendien heb je zelf gevraag bij het hero-team ingedeeld te worden. Kun jij me uitleggen wat er heroïsch is aan het wegstemmen van iemand die nu voor het gezamenlijk belang van het team strijdt en misschien ergens in de toekomst een bedreiging kan vormen voor mensen die niet in zichzelf geloven?
Ik weet dat dit een reactie was op.de quote van Pjotr, maar wil hier toch even inhaken.
Ik weet niet of iedereen in de heroes tribe gevraagd heeft om op,bij de heroes te zitten en iedereen van de villains om bij de villains te zitten. Het moet al heel toevallig zijn dat net de helft van de groep voor heroes koos en de andere voor villains.
Zelf heb ik bvb redenen aangegeven waarom ik zowel een hero,als een villain zou kunnen zijn. Als ik had geweten dat je per se het rolletje moet spelen van het team waar je in zit, had ik niet mee gedaan. Ik wil mijn eigen spel spelen, niet het rolletje van het kamp waar ik ingestoken ben.

En nog over de stelling van de samensmelting, is er ook een ander standpunt om het van te bekijken: nee die samensmelting zal vast niet na aflevering 2 zijn. Maar dan stem je minder sterke kandidaten weg in de eerste afleveringen en dan sta je daar na een tijdje met 3 minder sterke kandidaten tegenover 5 sterke kandidaten. Dan lukt het gewoon niet meer om dan ineens vlak voor de samensmelting de sterken eruit te stemmen, want die sterken zijn dan in de meerderheid.
Dus ik snap de tactiek en de logica erachter heel goed.

Offline Pjotr1992

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Eilandraad
« Reactie #73 Gepost op: 26-09-2014, 09:54:05 »
Nou, dat is een simpel antwoord. de samensmelting zal er in ieder geval nog niet zijn na aflevering twee.

Nee,maar je weet niet zeker of je nog op een eilandraad komt als je de sterke spelers er inhoud,dus misschien was aflevering 2 wel de laatste eilandraad geweest voor de samensmelting en hadden we daarna alles gewonnen,dus onze laatste kans om er een sterk persoon uit te stemmen. Dan moet je die kans wel grijpen..

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Eilandraad
« Reactie #74 Gepost op: 26-09-2014, 17:31:04 »
@Robbie: toevallig weet ik uit betrouwbare bron dat meer mensen zich als hero zagen dan als villain. Dus op de één of andere manier moet je de spelleiding toch van je heroische kwaliteiten hebben overtuigd. En ik zal inderdaad niet zeggen dat de indeling bepaalt hoe je je spel moet spelen (ik vond het dus héél stom dat wij bij het twitterspel door sommige juryleden hier wél op beoordeeld werden), maar ik vraag me gewoon af op wat voor manier je jezelf dan een hero vond?

Nogmaals @Robbie: je hebt het steeds over sterke versus minder-sterke kandidaten. En dat dit twee kampen zouden zijn ofzo? Ikzelf kijk eerder naar actief versus inactief. En dat is geen vaststaand gegeven. Ik heb ook niet de indruk dat er op die manier kampen zijn gevormd bij de hero's. Maar ja: wat weet ik nou helemaal  ::rofl::




@Pjotr: ik blijf het jammer vinden dat je niet van je eigen kracht durft uit te gaan, maar uit angst andere voor het team positieve krachten wilt wegstemmen. Het is je goed recht natuurlijk, maar ik had het graag anders gezien.



(speciaal voor Hdd  :D)
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Eilandraad
« Reactie #75 Gepost op: 26-09-2014, 18:33:02 »
Is het dan niet slimmer de sterke spelers net voor de samensmelting weg te stemmen (zoals ze vaak in o.a. ER en Survivor doen)?
Ik mag hier uit op maken dat jij jezelf als 'één van de zwakkere kandidaten' ziet? Waar komt dat vandaan, als halve finalist van vorig jaar zou ik mezelf niet als 'één van de zwakkere' zien?
@Ycaris de vragen die me gesteld werden gingen over sterk en zwak. Vandaat dat ik het over stek en zwak heb. ;)

De hoofdreden die Nieky noemde in zijn filmpje waarom ik hero lid ben, is dat ik vorig seizoen zo hard tegen de powerplayers op gebokst heb. Dus door hard tegen de sterken te strijden. Dat was de reden om mij als hero te zien. Ik ben gewoon nog steeds hetzelfde aan het doen. Nu wordt het alleen niet als heroïsch gezien.  ;D

En ja, er zijn verschillende kampen binnen het kamp. Dit is Survivor, niet Expeditie Robinson waar iedereen gezellig rond het kampvuur kumbaya zingt en de winnaar wordt bepaald op basis van wie lief is en goed bessen kan plukken.
Ik heb me gewoon bij de juiste groep aangesloten, wat nodig is als je wil surviven in dit spel. En ja dan kan er weer tegen geargumenteerd worden dat we nu iedere keer naar de eilandraad moeten en zo ook niet blijft surviven. Da's waar, maar als ik me van het begin af aan tegen deze grote groep gekeerd had, dan had ik er misschien al sneller uit gelegen. Dus op deze manier kan ik in ieder geval al langer surviven dan wanneer ik andersom had gekozen.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: De Eilandraad
« Reactie #76 Gepost op: 26-09-2014, 22:53:04 »
Eilandraad 3: Heroes

And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: De Eilandraad
« Reactie #77 Gepost op: 30-09-2014, 22:20:35 »
Eilandraad #4 Heroes


Welkom Heroes bij de eilandraad. Bij de eilandraad worden de acties die je hebt ondernomen verantwoord. Dus voordat jullie je stem gaan uitbrengen, heb ik nog wat vragen voor jullie. Vanavond zullen zes, vijf worden.


Ten eerste wil ik zeggen dat we teleurgesteld zijn in jullie inzet. Niemand, met uitzondering van Robbie, leek zich echt nog in te zetten voor de proef en het leek al vanaf het begin af aan dat er geen moeite werd gedaan om überhaupt nog te winnen.

Robbieazerty: Jij was vrijwel de enige die echt bezig was met de immuniteitsproef ( met een beetje hulp van MiekeG). We hebben nu een paar eilandraden gehad en de heroes hebben een duidelijke tactiek lijkt zo: De sterkste spelers moeten het veld ruimen want die zijn een bedreiging voor later. Jij hebt je hier in je eentje tegen de villains staan opboksen en je misschien wel geprofileerd als sterke kandidaat. Ben je bang dat deze tactiek van de Heroes zich nu tegen jou gaat keren? En tweede vraag, hoe frustrerend is het dat je de enige bent die liedjes aan het raden is?
Timvdons: Je hebt vrijwel een hele aflevering niets bijgedragen, zowel bij de immuniteitsproef als de luxeproef. Hoe denk je ooit nog een proef te gaan winnen? en waarom zouden de heroes jou nu niet moeten wegstemmen?
MiekeG: Het is duidelijk dat er nu al 3 stemmingen lang 5/6  stemmen op dezelfde persoon vallen, afgesproken werk dus. Het lijkt erop dat Ycaris niet bij het clubje hoort, maar wat gebeurt er als er een volgende eilandraad komt? Jullie blijven maar verliezen en verliezen. Ben je bang dat je eigen positie in gevaar is?
Ycaris: Het is duidelijk dat jouw survivor leven aan een zijden draadje hangt. Maar laten we niet vergeten dat er hidden immunity idols in het spel zijn. Jij hebt meerdere kansen gehad om deze in je bezit te krijgen. Hebben anderen uit je kamp dingen gevraagd wat betreft de idol? Wat heb jij ze verteld over de idol? Of je hem wel hebt, of juist niet?
Pjotr: Twee vragen, ten eerste werd je gekozen door Hillo om met hem mee te gaan voor de keuze. Was je verbaasd dat jij werd gekozen en waarom denk je dat je gekozen bent? Ten tweede, je was erg open over de tactiek van het wegstemmen van de grootste bedreigingen. Wie zijn de grootste bedreigingen in jullie kamp op dit moment?
Molcrazy: Twee keer betrokken bij een geval van 'vals spel'. Zie jij jezelf nog als Hero? en waarom wel of niet? Plus wie denk je dat er op dit moment allemaal van rol zijn veranderd? Welke villains zijn heroes en welke heroes zijn villains?

Tijd om te stemmen!

Regels stemmen:
- Gestemd=Gestemd. Je kan je stem niet veranderen als die eenmaal gegeven is.
- Je stemt voor de deadline, ben je te laat of stem je niet, dan stem je automatisch op jezelf.
- Bij een gelijke stand word er eerst gekeken naar de verkregen stemmen op voorgaande eilandraden. Is het dan nog steeds gelijk dan volgt er een re-vote/ tie-breaker.
- Je kan een hidden immunity idol inzetten wanneer je maar wilt, tot de deadline. Deze mag je zowel op jezelf als op iemand anders spelen. Alle stemmen voor die persoon gelden dan niet meer.
- Wanneer je bent weggestemd, heb je geen contact meer met deelnemers nog in het spel over spelgerelateerde zaken.

Er kan op iedereen gestemd worden,
Deadline: Donderdag 2 oktober voor 23.59 bij D*N en Nieky
« Laatst bewerkt op: 30-09-2014, 22:46:32 door D*N »
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: De Eilandraad
« Reactie #78 Gepost op: 30-09-2014, 22:56:13 »
Eilandraad #4 Heroes
Timvdons: Je hebt vrijwel een hele aflevering niets bijgedragen, zowel bij de immuniteitsproef als de luxeproef. Hoe denk je ooit nog een proef te gaan winnen? en waarom zouden de heroes jouw nu niet moeten wegstemmen?

Je hebt helemaal gelijk, ik was zeer inactief deze proef en daar baal ik van. En niet alleen dat ik niet mee kon doen maar ook voor jullie als presentators, want jullie steken hier heel veel werk in en dan is het zeker niet leuk als er mensen inactief zijn. Ikzelf zou het als spelleider ook niet leuk vinden als er mensen inactief zouden zijn. Ik bied hier daarom ook mijn excuses voor aan en niet alleen aan jou en Nieky maar ook aan mijn mede genoten.

En de reden dat ik zo inactief was. Gewoon er geen tijd voor hebben. Het was een zeer drukke week voor mij en ik had sommige dingen ietje verkeerd gepland. En die luxe opdracht heb ik gewoon te veel uitgesteld. Dom van mij maar gelukkig leer ik daar van.

Maar als ik ook het topic doorlees dan vind ik het ook knap van bijvoorbeeld HIDM, Robbie en De witte (De rest die lycris gepost hebben ook natuurlijk) want 9 van de 10 songteksten en voor die van de laatste 2 dagen wist ik echt niet. Ik ben zo slecht in muziekteksten. En ja dit is misschien een slecht excuses, en dat is het ook.

Maar de tijd zat mij niet echt mee. In ieder geval als ik deze eilandraad overleef, want er zijn genoeg redenen om mij eruit te stemmen wat natuurlijk ook terecht zou zijn maar wat ik natuurlijk niet wil, ga ik nog harder mijn best doen om eindelijk eens een proef te winnen.


We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: De Eilandraad
« Reactie #79 Gepost op: 30-09-2014, 23:01:19 »
Maar de tijd zat mij niet echt mee. In ieder geval als ik deze eilandraad overleef, want er zijn genoeg redenen om mij eruit te stemmen wat natuurlijk ook terecht zou zijn maar wat ik natuurlijk niet wil, ga ik nog harder mijn best doen om eindelijk eens een proef te winnen.
Maar je kan geen reden bedenken waarom ze je niet zouden moeten wegstemmen?
Dan zou je haast zeggen, done deal, bye tim, toch?
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human