Auteur Topic: De Eilandraad  (gelezen 123602 keer)

Offline kevintuut

  • Forumlid
Re: De Eilandraad
« Reactie #40 Gepost op: 18-09-2014, 21:20:43 »


Kevintuut: Ben je verbaasd dat Hillo jouw heeft gekozen om mee te genieten van zijn prijs? Waarom denk je dat juist jij bent gekozen?


ik was wel verbaasd ja  ik denk  dat hillo mij langer in het spel wil houden door mij mee te laten genieten van zijn prijs
Wie is toch die virutal mol?

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: De Eilandraad
« Reactie #41 Gepost op: 18-09-2014, 22:32:29 »
ik was wel verbaasd ja  ik denk  dat hillo mij langer in het spel wil houden door mij mee te laten genieten van zijn prijs
Ook voor jou de vervolgvraag, je wordt gezien als één van de leden die te weinig heeft gedaan bij de proef. Verdedig jezelf, waarom zouden ze je niet moeten wegstemmen?
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline kevintuut

  • Forumlid
Re: De Eilandraad
« Reactie #42 Gepost op: 18-09-2014, 22:49:57 »
omdat dit mischien niet de proef was waar ik in uit kon blinken  en ik denk in andere proeven wel
Wie is toch die virutal mol?

Offline MiekeG

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Eilandraad
« Reactie #43 Gepost op: 19-09-2014, 06:25:08 »
Voor jou een vervolg vraag, jouw naam wordt bij de anderen wat rondgeslingerd als inactief, niet goed meegeholpen met de opdracht. Dus ik wil je de kans geven om jezelf te verdedigen, waarom zouden je teamgenoten je niet moeten wegstemmen?

Nou, ik heb (naar mijn mening) wél goed meegeholpen met de opdracht, ik heb ook de hele tijd mensen zitten volgen en ontvolgen, ik heb ideeën bedacht voor tweets (maar toen ik dacht een leuk idee te hebben reageerde daar niemand op..), ik heb zelf een tweet geplaatst etc. Ik heb alleen niet elk ding gemeld wat ik deed omdat ik zelf het nogal irritant vond dat als je thuis kwam na school of stage je een stuk of 80 berichten had en dat de meesten dan ongeveer zo gingen.

"Ik ben nu mensen aan het volgen"
"Ik ben nu even gestopt"
"Ik ga nu weer verder"
"Oh we kunnen geen mensen meer volgen"
"Oh nu wel weer, ik ga weer verder"

Dus ik dacht, nouja laat maar, ik ga niet iets bij anderen doen wat ik zelf irritant vind. Maar ik had er niet aan gedacht dat ze me daar blijkbaar op zouden afrekenen..

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: De Eilandraad
« Reactie #44 Gepost op: 19-09-2014, 14:58:10 »
De deadline is om 6 uur vandaag he heroes ;)

Ik denk ik zeg het even omdat het de vorige keer om 8 uur was. Maar dit is iets handiger vanwege de tijd die het nog kost om een filmpje te maken ;)
You'll never walk alone

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: De Eilandraad
« Reactie #45 Gepost op: 19-09-2014, 18:10:38 »
Eilandraad 2, Heroes

You'll never walk alone

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: De Eilandraad
« Reactie #46 Gepost op: 24-09-2014, 13:14:52 »
Eilandraad #3 Heroes


Welkom Heroes bij de eilandraad. Bij de eilandraad worden de acties die je hebt ondernomen verantwoord. Dus voordat jullie je stem gaan uitbrengen, heb ik nog wat vragen voor jullie. Vanavond zullen zeven, zes worden.


Voor de derde keer op een rij, na een bewogen aflevering hebben we denk ik heel wat te bespreken.

Timvdons: Ten eerste tim, wat the hell is going on? Waarom stemmen de "heroes" hun sterkste kandidaten weg om een zo goed als inactief iemand te houden, die uiteindelijk een aflevering later opgeeft. Nu kunnen we allemaal heel boos zijn op Kevintuut dat hij opgeeft, maar het is natuurlijk ook jullie schuld dat en jullie gok om nog iemand die vrijwel niet actief is, in het spel te laten.
Ycaris: Het was vorige eilandraad duidelijk dat je een front vormde met KD om het team sterk te houden. Laatste aflevering heb je jezelf veel minder laten zien en lijkt het alsof je het een beetje gehad hebt met dit kamp, wat goed voor te stellen is. Denk je dat jij degene bent die het eiland moet verlaten? en wat adviseer jij je kamp?
Pjotr: Wat was de reactie in het kamp op het opgeven van Kevintuut? Verkeerde keus gemaakt vorige eilandraad? Spijt?
Molcrazy: Ben je bang dat jullie elke eilandraad gaan bezoeken? Het lijkt alsof de heroes maar domme fouten blijven maken, ook met koehandel weer. Kevintuut zorgde er natuurlijk al voor dat de villains een voorsprong hadden.
MiekeG: Je werd verkozen om de luxeproef te doen, ook al waren je kampgenoten niet zo over je te spreken vorige eilandraad. Tijdens het luxespel was je er vaak niet en dreigde er weer irritaties te komen. Was het slim om de luxeproef te gaan spelen voor jou?
Robbieazerty: Je hebt je openlijk gefrustreerd over je team (en hun sloomheid) en over de villains (en hun gezeur over jullie sloomheid). Is dit niet een beetje, eigen schuld dikke bult? Na het wegstemmen van Loezel en KD?
Elise: Gaat dit team ooit nog een proef winnen? Wie zou er volgens jou uit moeten om dat te realiseren?

Vraag voor iedereen: Wat vinden jullie van het statement van KD dat het wegstemmen van de actiefste en sterkste kandidaten spelbederf is?

Regels stemmen:
- Gestemd=Gestemd. Je kan je stem niet veranderen als die eenmaal gegeven is.
- Je stemt voor de deadline, ben je te laat of stem je niet, dan stem je automatisch op jezelf.
- Bij een gelijke stand word er eerst gekeken naar de verkregen stemmen op voorgaande eilandraden. Is het dan nog steeds gelijk dan volgt er een tie-breaker.
- Je kan een hidden immunity idol inzetten wanneer je maar wilt, tot de deadline. Deze mag je zowel op jezelf als op iemand anders spelen. Alle stemmen voor die persoon gelden dan niet meer.
- Wanneer je bent weggestemd, heb je geen contact meer met deelnemers nog in het spel over spelgerelateerde zaken.

Er kan op iedereen gestemd worden,
Deadline: Vrijdag 26 september 18.00 bij D*N en Nieky
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Pjotr1992

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Eilandraad
« Reactie #47 Gepost op: 24-09-2014, 13:38:07 »
Pjotr: Wat was de reactie in het kamp op het opgeven van Kevintuut? Verkeerde keus gemaakt vorige eilandraad? Spijt?
Vraag voor iedereen: Wat vinden jullie van het statement van KD dat het wegstemmen van de actiefste en sterkste kandidaten spelbederf is?

Natuurlijk baalde ik ervan dat hij weg ging,zeker omdat het op de dag was dat ik zelf niet aanwezig kon zijn,met goede redenen. Toch heb ik nog steeds geen spijt van de vorige eilandraad. Ik denk dat bepaalde (ex)kamgenoten er gebruik van hadden kunnen maken als die was weggestemd.

En nee,ik vind dat dus geen spelbederf. Dat hoort gewoon bij het spel. Is volgens mij gewoon tactisch spelen.

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Eilandraad
« Reactie #48 Gepost op: 24-09-2014, 13:53:58 »
Robbieazerty: Je hebt je openlijk gefrustreerd over je team (en hun sloomheid) en over de villains (en hun gezeur over jullie sloomheid). Is dit niet een beetje, eigen schuld dikke bult? Na het wegstemmen van Loezel en KD?
Ach, ten eerste zou Survivor en Expeditie Robinson op tv ook niks zijn zonder het nodige drama, dus ik heb dan ook geen schroom om me openlijk te irriteren/frustreren. Alles voor de kijkcijfers. Idem voor het gezeur van de villains, die openlijk posten dat we sloom zijn, in slaap gevallen, traag, etc. Ik hoop dat dit ook meer voor het drama en het spel is, dan dat het echt serieus bedoeld wordt. Het heeft in ieder geval wel geholpen, want mijn moraal en daarbij automatisch ook het moraal van het team, omdat ik deel ben van het team, was er toen goed door gezakt. Wij (vooral ik dan ;D) kunnen daar alleen maar van leren dat we ons beter moeten wapenen tegen zo'n opmerkingen.

Het zou best eigen schuld, dikke bult kunnen zijn. Het team heeft twee sterke spelers weggestemd en zou daarvoor eigenlijk zelf sterker uit de hoek moeten komen om niet keer na keer naar de eilandraad te gaan. Maar dat gebeurt blijkbaar niet. Aan de andere kant kan het een goede tactiek zijn om sterkere spelers aan het begin kwijt te geraken, omdat ze na een samensmelting misschien te sterk worden?
Ik wil in ieder geval wel naar het kamp een oproep doen om zich blijven in te zetten. Want onderhand durft al bijna niemand meer volop te spelen, uit vrees weggestemd te worden wegens te sterk te zijn. :)


Citaat
Vraag voor iedereen: Wat vinden jullie van het statement van KD dat het wegstemmen van de actiefste en sterkste kandidaten spelbederf is?
Geen spelbederf. Ik snap zijn reactie wel, aangezien hij het slachtoffer van de stemming was en het ook wel frustrerend is met momenten. Maar juist dit soort dynamiek is wat een reality spel reality maakt. Je hebt drama nodig bij reality en die vloeit er genoeg bij ons. En voor mij is ook dat deel van de spelpret. I'm all about the drama. En wat Pjotr zegt, het is gewoon tactisch spelen. All is fair in love and war. Hopelijk komt er echter wel snel een samensmelting aan voordat ik aan de beurt ben. :)

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: De Eilandraad
« Reactie #49 Gepost op: 24-09-2014, 14:08:36 »
Natuurlijk baalde ik ervan dat hij weg ging,zeker omdat het op de dag was dat ik zelf niet aanwezig kon zijn,met goede redenen.
Had het enig effect gehad als je er wel was?

Het zou best eigen schuld, dikke bult kunnen zijn. Het team heeft twee sterke spelers weggestemd en zou daarvoor eigenlijk zelf sterker uit de hoek moeten komen om niet keer na keer naar de eilandraad te gaan. Maar dat gebeurt blijkbaar niet. Aan de andere kant kan het een goede tactiek zijn om sterkere spelers aan het begin kwijt te geraken, omdat ze na een samensmelting misschien te sterk worden?
Is het dan niet slimmer de sterke spelers net voor de samensmelting weg te stemmen (zoals ze vaak in o.a. ER en Survivor doen)? Aangezien het een "numbers game" is, en stel dat er een samensmelting zou zijn, dan kunnen de villains alle heroes één voor één wegstemmen. Ben je daar dan niet bang voor?
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Eilandraad
« Reactie #50 Gepost op: 24-09-2014, 14:23:38 »
Is het dan niet slimmer de sterke spelers net voor de samensmelting weg te stemmen (zoals ze vaak in o.a. ER en Survivor doen)? Aangezien het een "numbers game" is, en stel dat er een samensmelting zou zijn, dan kunnen de villains alle heroes één voor één wegstemmen. Ben je daar dan niet bang voor?
Misschien wel. Maar wat is wijsheid. Niemand weet wanneer de samensmelting is. Niemand weet of er twists zijn à la kampherindelingen etc. Dat kan heel het spel overhoop gooien en als het jouw tactiek is om sterkeren eruit te stemmen, kan je dan wel eens tegen een front va nsterkeren botsen die zelf allemaal de zwakkeren eruit willen. En dan zit je daar fijn met je medezwakkeren die je er de eerste rondes zelf mee uitgestemd hebt, tegen een sterk front die jou liever zien gaan.
Het kan best zijn dat de villains ons één voor één wegstemmen. Tenzij er een herindeling is en je nieuwe vriendschappen aan moet gaan om verder te overleven in je kamp. Misschien gaan sommige villains dan overstag, of sommige heroes en wordt het een heel nieuw spel. Daarbij zullen er sowieso wel barstjes bij de villains zijn. Dat is dan alleen maar een kewestie om die e vinden, je vinger er in te steken en het flink open te breken.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: De Eilandraad
« Reactie #51 Gepost op: 24-09-2014, 14:32:15 »
...... kan je dan wel eens tegen een front va nsterkeren botsen die zelf allemaal de zwakkeren eruit willen. En dan zit je daar fijn met je medezwakkeren die je er de eerste rondes zelf mee uitgestemd hebt, tegen een sterk front die jou liever zien gaan.
Ik mag hier uit op maken dat jij jezelf als 'één van de zwakkere kandidaten' ziet? Waar komt dat vandaan, als halve finalist van vorig jaar zou ik mezelf niet als 'één van de zwakkere' zien?
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Eilandraad
« Reactie #52 Gepost op: 24-09-2014, 15:06:47 »
Ik mag hier uit op maken dat jij jezelf als 'één van de zwakkere kandidaten' ziet? Waar komt dat vandaan, als halve finalist van vorig jaar zou ik mezelf niet als 'één van de zwakkere' zien?
Word dit een 1 op 1 interview?  8)

Nee ik ben niet één van de zwakkeren. Ik ben actief aanwezig en speel goed mee, naar mijn mening. Ik belicht alleen de tactiek die er blijkt te heersen en waarom die al dan niet logisch zou kunnen zijn. Daarbij kan je altijd beter met een meerderheid mee stemmen, anders plaats je jezelf al meteen tegen de meerderheid en is het al helemaal beklonken voor je spel. En als die meerderheid voor sterken gaat, dan ga ik mee, zolang ik het zelf maar niet ben.
Het speel heet niets voor niets Survivor toch, er kan er maar ééntje zijn en je grijpt elke grasspriet vast om te kunnen overleven.

Maar misschien moet ik zeggen: "Ja ik ben de zwakste." zodat ik er niet uit gestemd word.

Offline Pjotr1992

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Eilandraad
« Reactie #53 Gepost op: 24-09-2014, 16:34:27 »
Had het enig effect gehad als je er wel was?

Nee,maar t is raar om het zo via whatsapp te lezen. Zonder dat je precies weet wat er gaande is.

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: De Eilandraad
« Reactie #54 Gepost op: 24-09-2014, 17:33:26 »
Eilandraad #3 Heroes
Molcrazy: Ben je bang dat jullie elke eilandraad gaan bezoeken? Het lijkt alsof de heroes maar domme fouten blijven maken, ook met   koehandel weer. Kevintuut zorgde er natuurlijk al voor dat de villains een voorsprong hadden.

Vraag voor iedereen: Wat vinden jullie van het statement van KD dat het wegstemmen van de actiefste en sterkste kandidaten spelbederf is?

Het is alleszins niet de bedoeling dat we daar keer op keer zitten ::ohno:: elke ronde is anders, het volgende thema kan zomaar voor ons zijn ::jaja:: als we ervan uit zouden gaan dat we elke challenge verliezen, kunnen we nu beter stoppen met het spel dus dat gaan we niet doen!

Ik zou het houden op tactiek al begrijp ik wel dat het frustrerend kan zijn, zeker als een paar dagen iemand vrijwillig opgeeft waar ik tegen ben: iedereen doet mee aan een selectieopdracht en als je dan verkozen wordt, ga je stoppen? Ik ken de achterliggende redenen natuurlijk niet maar als het puur is omdat er tijdsgebrek is, dan zou ik denken dat je dat op voorhand weet. Voor iemand als LdH moet dit balen zijn en voor KD ook natuurlijk. Als ik dit op voorhand had geweten, dan had kevintuut van mij de vorige eilandraad mogen vertrekken.
2024: wie is de Mol?

Offline MiekeG

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Eilandraad
« Reactie #55 Gepost op: 24-09-2014, 18:56:35 »
MiekeG: Je werd verkozen om de luxeproef te doen, ook al waren je kampgenoten niet zo over je te spreken vorige eilandraad. Tijdens het luxespel was je er vaak niet en dreigde er weer irritaties te komen. Was het slim om de luxeproef te gaan spelen voor jou?

Vraag voor iedereen: Wat vinden jullie van het statement van KD dat het wegstemmen van de actiefste en sterkste kandidaten spelbederf is?


Ik denk dat het wel slim was om de luxeproef te spelen, omdat ik daarmee kon laten zien dat ik wel actief meedeed en dat ik wel voor de groep zou gaan als die optie er was. Het is helaas een beetje anders uitgepakt waardoor ik bijna de hele zaterdag niet online kon komen. Maar de zondag (de dag dat Pjotr er niet was) heb ik wel alles gedaan wat ik kon doen. En dat we uiteindelijk verloren kon niemand iets aan doen..


Ik vind het geen spelbederf, iedereen speelt op z'n eigen manier en luistert naar z'n eigen verstand en gevoel en als daarmee de sterke spelers eruit gestemd worden dan is dat zo.
 

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Eilandraad
« Reactie #56 Gepost op: 24-09-2014, 22:36:37 »
Elise: Gaat dit team ooit nog een proef winnen? Wie zou er volgens jou uit moeten om dat te realiseren?

Ik betwijfel dit ten zeerste eerlijk gezegd. We hebben ons als team totaal nog niet laten zien en ik heb nou ook niet echt het idee dat er een spirit is in het team om dat te verbeteren. Ik had dat graag anders gezien. Wie eruit moet om dit te realiseren?? Geen idee. Ik zie op dit moment liever niemand vertrekken, want eigenlijk hebben we iedereen heel erg hard nodig om nog een kans te maken tegen de villains. En anders, degene die het zwakste is en het minste toevoegt aan het team (Ik vind het daarom nog steeds zeer onterecht en dom dat KD is weg gestemd vorige eilandraad). Maar goed, wie het minst toevoegt op dit moment moet ik nog even beraden bij mezelf.

Vraag voor iedereen: Wat vinden jullie van het statement van KD dat het wegstemmen van de actiefste en sterkste kandidaten spelbederf is?

Ik weet niet of je het echt spelbederf moet noemen. Ik zou het voornamelijk onnadenken en gewoon tactisch niet slim willen noemen. D was een erg sterke speler. Ik denk dat we met een aandeel van hem zeker een hogere kans zouden hebben gemaakt om nog proeven te winnen. Wat dat betreft zeker niet handig aangezien we nu nog voor het team spelen en nog lang niet individueel. Ik snap de reden wel om hem weg te stemmen, hij was natuurlijk een directe concurrent later in het spel, maar dan had het handiger geweest om hem later weg te stemmen, vlak voor de samensmelting bijvoorbeeld. Wat mij betreft was dit dus een tactiek die niet goed doordacht en getimed was.
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline Pjotr1992

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Eilandraad
« Reactie #57 Gepost op: 25-09-2014, 11:56:39 »
Mogen we ook op elkaar reageren?  ???

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: De Eilandraad
« Reactie #58 Gepost op: 25-09-2014, 12:32:10 »
Natuurlijk!

Hoe meer discussie voor de schermen, des te leuker voor de kijkers :)
You'll never walk alone

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: De Eilandraad
« Reactie #59 Gepost op: 25-09-2014, 18:12:01 »
Mogen we ook op elkaar reageren?  ???
liefst dan wel met snedige opmerkingen en directe vragen ::hypocriet::
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.