Auteur Topic: Het Grote Songfestival Topic  (gelezen 990363 keer)

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #4000 Gepost op: 8-04-2019, 16:27:03 »
Katerine was ziek, daarom klonk ze niet zo goed.

Het geluid is bij de filmpjes van EuroVisionary het beste:



Ik vind dit nog steeds onprettig om naar te luisteren. Het is te schreeuwerig. En dan Britten in de reacties Nederland en Nederlanders afkraken en zich afvragen waarom Bigger Than Us niet op nummer 1 bij de bookmakers staat.  ::)
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline chocomol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Merel is de mol (dat rijmt)
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #4001 Gepost op: 8-04-2019, 19:01:22 »
Die van Griekenland had volgens mij last van een fikse verkoudheid. Had ergens al live dingen gezien van haar en ze kan echt wel goed zingen  ;).

Katerine was ziek, daarom klonk ze niet zo goed.

Had het inmiddels begrepen. Dat verklaart wel het e.e.a. dan. Stoer dat ze er toch stond dan. Heel professioneel en respect, want je weet ook dat er direct over gesproken wordt en er gelijk honderden filmpjes op youtube van komen die er nooit meer af gaan. Ben niet zo'n fan van het nummer van Griekenland, maar zij lijkt me wel een coole tante als ik de interviews hoor en kan vast ook goed zingen... en dit is zeker artiestwaardig!  ::bravo::

Het geluid is bij de filmpjes van EuroVisionary het beste.
Ik vind dit nog steeds onprettig om naar te luisteren. Het is te schreeuwerig. En dan Britten in de reacties Nederland en Nederlanders afkraken en zich afvragen waarom Bigger Than Us niet op nummer 1 bij de bookmakers staat.  ::)

Ik ben geen zanger, maar ik denk dat we toch wel met gemak kunnen zeggen dat het nummer van Engeland niet al te lastig te zingen is, maar het nummer van Nederland des te meer. Ieder klein foutje dat Duncan maakt hoor je gelijk. Geen dubbele stemmen of beats op de tape (zoals bijvoorbeeld Belarus wel heeft, ondanks dat die wel erg goed zong of Zwitserland, die het zelfs dan nog wist te verklooien ahum) die het e.e.a. maskeren en ook heel kwetsbaar kwa verschil in toonhoogte, wisselen van kop en buikstem etc. Schijnt enorm knap te zijn hoe hij dit steeds afwisselt en ik zie andere zangers daar jaloers op zijn. Als je naar die filmpjes van stemcoaches en zangers kijkt die Duncan's performance beoordelen zie je wel hoe lastig het nummer van Duncan is en hoor je van professionals unaniem dat het erg knap is wat hij doet en dat hij het ook nog eens heel goed kan. Gelukkig dat de meeste mensen die geen coach zijn dat ook lijken te snappen en waarderen! Dat stemt erg hoopvol!  ::jaja::

Overigens lijken er bij Duncan ook wel wat toonhoogte foutjes in het begin te zitten, maar die zijn wel consequent en je ziet 'm aan z'n afluistering (monitoring) draaien en daarnaast was het ook nog eens zijn eerste optreden voor 4000 man, waar ook nog eens veel druk op stond en nadat hij ook nog eens 48 (!!!) interviews moest doen die dag en de hele dag in de weer moest zijn als gastheer. Bizar dat je dan uberhaubt nog een stem overhebt om dit te kunnen!!
Ik denk dat de meeste artiesten zaterdag veel last hadden van slechte monitoring en geluid. En laten we eerlijk zijn, de hele productie van Eurovision in Concert ziet er krakkemikkig uit; kijk eens naar de vidiwall die steeds de verkeerde beelden laat zien en de video die bij de meeste optredens veel te laat start waardoor de video niet meer synchroon loopt met de muziek. En de officiele audioopnames van het concert op youtube. Heel knullig allemaal en jammer, want juist die feed gebruiken andere youtubers om hun 'reaction' over te maken en dat geluid is zo overstuurd, niet om aan te horen.
Overigens was er ook nog een artiest, hoorde ik, die opnieuw moest starten, omdat z'n geluid niet klopte. Het liep dus allemaal niet echt op rolletjes kwa geluid. Wat ik vreemd vind, want zo'n moeilijke klus voor audio was dit zeker niet.

Overigens heb ik heel wat commentaren onder de videos van Duncan Laurence van tijdens het concert gelezen, maar schrijft niemand over de toonhoogtefoutjes in het begin. Dus het was OF in de opnames gewoon niet goed waren en het daardoor anders klonk (op de een of andere manier staat de mic van Duncan ook vaak te zacht in het begin), OF mensen zijn al zo hooked aan het nummer en vergevend en overtuigd dat Duncan gewoon KAN zingen (ik ben daar 1 van), zeker in vergelijking met een aantal andere artiesten tijdens het optreden, dat iedereen er al op vertrouwt dat het in mei sowieso goed gaat komen. Ik hield eerder m'n hart vast dat hij al zoveel live op de radio optrad (een foutje en het staat over heel internet), maar achteraf heel slim om het zo te doen, want we hebben hem nu al zo vaak goed horen zingen dat iedereen weet dat hij het gewoon kan en steeds weer! Dat kun je niet van iedere songfestivalartiest zeggen.

Dank voor het delen van deze youtubelink. Dat zijn inderdaad echt veel betere opnames en nog stereo ook! Klinkt erg goed. Bizar dat ze nog beter klinken dan de originele feed, terwijl ze daar notabene nog de uitgang van de mixer hadden. Zegt ook veel over de kwaliteit van de productie. Maar ik las dat het ieder jaar zo is, dus weinig kans dat ze dat volgend jaar beter aanpakken.

Anyway, thanks voor de link.
« Laatst bewerkt op: 8-04-2019, 19:09:33 door chocomol »

Offline chocomol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Merel is de mol (dat rijmt)
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #4002 Gepost op: 8-04-2019, 19:10:07 »
Hier nog een uitgebreide samenvatting van de optredens.

Netjes gedaan. Goed bezig!  :D
Je had een goede plek in het publiek zo te zien zeg. Bijna vooraan en in het midden!

Vond Zwitserland niet heel sterk qua stem. En dit was al voor zijn 'dansen'  ;)

Ik vind dat nummer eerlijk gezegd sowieso overgewaardeerd. Ik vind het nummer tof en lekker klinken, maar het is gebaseerd op hitformules die echt niet zo ingewikkeld zijn. Je kunt zo'n hit toch haast voorspellen en ik vind eerlijk gezegd een dancenummer, tenzij heel goed in elkaar gezet, niet snel bijzonder. Beats kunnen veel maskeren en je profiteert al gelijk van wat de gemene deler goed vindt, want altijd op de radio en dus herkenbaar. Dan moet het wel ERG goed zijn wil het er ook echt goed uitspringen als winnaar voor mij.

Overigens vind ik dat Netta dat vorig jaar wel heel goed deed. Dat was echt anders dan andere dancenummers en een goede mix van veel verschillende culturele invloeden. Overigens is ook het nummer 'Bassa Sababa' van haar echt een aanrader. Zit supergoed in elkaar en is weer heel catchie. En je hebt tenminste niet dat vervelende gekukeleku tussendoor, dat wel leuk is in het begin, maar op den duur verveelt vind ik.



Dus kwa uniek zijn had zij dat wel, al vraag ik me af of het niet meer moet gaan ook om hoe de zang is. Ik weet niet of ik haar nu een terechte winnaar vind, maar ik vind wel dat ze een uniek nummer had en snap wel dat veel mensen erop gestemd hebben. Het is super catchie, mee te zingen, vrolijk en je gaat er zo op los. Ik zou er voorstander voor zijn dat we terug gaan naar hoe het vroeger was, een orkest met een dirigent. Zo kun je landen veel beter met elkaar vergelijken, omdat het nu appels met peren vergelijken is en meespeelt wat hitgevoelig is (vanwege herkenbaarheid op de radio) en wat niet.
Maar goed. Ik draaf door. Tienvinger typecursus is handig om snel te kunnen typen, maar ik moet uitkijken dat ik hier geen boeken schrijf. Sorry jongons.  ::rofl::
« Laatst bewerkt op: 8-04-2019, 19:20:28 door chocomol »

Offline chocomol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Merel is de mol (dat rijmt)
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #4003 Gepost op: 8-04-2019, 19:48:11 »
WTF, beginnen Duitsers op hun eigen songfestival-kanaal nu ook al onze inzending te promoten... Damn.. het moet echt niet gekker worden nu!  ::bravo::



Als nu het doel dat het Songfestival ooit had, om landen te verbinden, niet is bereikt weet ik het ook niet meer... Dit nummer overstijgt gewoon landen en verbindt mensen met muziek  ::ok::

[edit] als je de melding krijgt dat de content geblokkeerd is: even klikken om in youtube te bekijken. Daar werkt de video wel gewoon


En Nederland is bij de bookmakers ondertussen ALWEER! gestegen met een procent.
Nu 26% kans om te winnen volgens de bookmakers! Dat was zaterdag nog 24% dus in twee dagen 2% gestegen!! 
Nice! Het optreden heeft goed overtuigd blijkbaar! (die procenten zijn overigens gekomen van Zwitserland, die sinds Zaterdag 2% is gedaald, wat ik persoonlijk meer dan terecht vind. Zwaar overgewaardeerd en geen goed optreden, al kan hij wel goed dansen, dat dan weer wel). Maar nog mooier: de tweede plek (nu Rusland) heeft maar 11% winkans volgens de bookmakers, wat betekent dat wij dus ook echt ver vooraan staan met meer dan de helft meer procenten dan de tweede plek. Cool!
« Laatst bewerkt op: 8-04-2019, 20:12:32 door chocomol »

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #4004 Gepost op: 8-04-2019, 21:26:55 »
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #4005 Gepost op: 9-04-2019, 00:53:52 »
https://nos.nl/artikel/2279606-madonna-treedt-op-bij-eurovisie-songfestival-in-tel-aviv.html

Gaan de VS straks Australië achterna?

Nee.

3 jaren geleden werd Justin Timberlake al gevraagd om in Stockholm als intervalact op te treden. Ook toen werd er zowat gespeculeerd of de VS (of Canada) dan ook net zoals Australië mee zou doen in de toekomst, maar het is er dus niet van gekomen.

Het verschil met Australië is de populariteit van het festival en de bevolkingssamenstelling van Australië.

Australië zendt het festival al uit sinds 1983, terwijl de Verenigde Staten pas in 2016 voor het eerst het een live uitzending hebben op de kabel (en dan nog niet eens bij een groot netwerk). Bovendien kan Australië jaarlijks tussen de 200 000 en 300 000 kijkcijfers trekken in de vroege ochtend (en dat al ettelijke jaren op rij) terwijl er in de Verenigde Staten midden in de dag maar 70 000 mensen kijken terwijl er natuurlijk meer inwoners zijn.

Die populariteit in Australië is deels te verklaren door de bevolkingssamenstelling van Australië volgens mij. Een groot deel van de Australische bevolking zijn Europese immigranten of Australiërs met een sterke Europese achtergrond.

Het is niet meer dan een PR-stunt van Israël dus om iemand met aanzien van Madonna naar het festival te halen.

Offline chocomol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Merel is de mol (dat rijmt)
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #4006 Gepost op: 10-04-2019, 14:51:25 »
https://nos.nl/artikel/2279606-
Gaan de VS straks Australië achterna?

Mag het hopen van niet. Dan is voor mij en ik denk veel andere mensen de lol er snel vanaf. En als de VS als 1 'land' zou meedoen zou het wel érg uit balans zijn kwa aantal inwoners voor een land. Laat ze dan net als bij voetbal een nieuwe competitie ernaast starten: 'Worldvision Song Contest'. Maar mogen wij als Europa misschien ook even iets voor onszelf houden en tenminste ergens een keertje niets te maken hebben met of afhankelijk zijn van Amerika?! Thanks!  ;)
Overigens hoor ik ook veel Amerikanen zelf zeggen dat het festival zou worden verpest als ze zelf meedoen. Zelfkennis  ;D

Het is niet meer dan een PR-stunt van Israël dus om iemand met aanzien van Madonna naar het festival te halen.

Gelukkig wel ja! Overigens; damn... 160 man personeel. Waar heeft ze zoveel mensen voor nodig? Gaat ze al het personeel van het festival zelf tijdelijk overnemen ofzo? Ze gaat in ieder geval eens artiesten zien die met een klein team komen, vermoedelijk maar weinig (tot niets) verdienen (en het vermoedelijk doen voor wat ze erna gaan verdienen en de bekendheid), maar wel echt live kunnen zingen! ;) Absoluut respect voor Madonna als entertainer hoor en een vakvrouw, maar live zingen kan ze niet. Wel te gek als je op haar leeftijd voor 1 optreden met in 1 klap een exposure voor je nieuwe nummer gelijk over heel europa, dus super efficient, ook nog eens even 890.000 euro neergeteld krijgt. Al moet dat dan nog verdeeld worden, wat een geld.

-
Ter info:

Nederland is ondertussen nog een procent gestegen in de odds! Still rising! Nu al op 27%.
Dat extra procentje is gekomen van Rusland dit keer. Die staat nu gelijk met Zwitserland, beiden op 10% winkans.
« Laatst bewerkt op: 10-04-2019, 15:13:26 door chocomol »

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #4007 Gepost op: 10-04-2019, 15:48:13 »
Ter info:

Nederland is ondertussen nog een procent gestegen in de odds! Still rising! Nu al op 27%.
Dat extra procentje is gekomen van Rusland dit keer. Die staat nu gelijk met Zwitserland, beiden op 10% winkans.

 ::rofl::

Het lijken wel politieke opiniepeilingen. Dagkoersen  ;D

Nu maar hopen dat al deze mensen ook daadwerkelijk gaan stemmen op Nederland. Ik weet niet hoe de percentages de vorige jaren lagen. Ook zo ver uiteen?
Waar ik bang voor ben is dat heel veel stemmers straks gaan denken: "Nederland wint toch wel, dus ik geef mijn stem aan een goede outsider." Het zou niet de eerste keer dat een gedoodverfde winnaar op het laatste moment alsnog naast de lat grijpt.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #4008 Gepost op: 10-04-2019, 18:15:24 »
Pas toch echt op met dat vel en die beer hoor. De Eurovisie fanclubs binnen en buiten Europa houden elk jaar hun eigen verkiezing van het beste nummer door punten te geven en voorlopig is dit de stand:


Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #4009 Gepost op: 10-04-2019, 19:04:57 »
Ik zie nog steeds echt niks in dat nummer van Zwitserland :-X Echt overgeproduceerde "moderne" radiomuziek, maar echt niks bijzonders aan. Soldi van Italië is dan wel iets unieker, dat moet ik ze meegeven. Maar Zwitserland, mwa. Hoop echt dat die niet wint eigenlijk.
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #4010 Gepost op: 11-04-2019, 23:43:11 »
De OGAE had het in 2017 helemaal mis. Geen van de liedjes die de top 3 haalden, stonden in de top 5 van de OGAE poll. In 2016 stond de winnaar van het songfestival ook niet in de top 5 van de OGAE poll.

Zwitserland is inmiddels gezakt naar 9%. 3% lager dan een week geleden.

Alle inzendingen die volgens de bookmakers een winkans van meer dan 1% hebben:

« Laatst bewerkt op: 11-04-2019, 23:59:27 door Regis Filia »
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #4011 Gepost op: 12-04-2019, 14:13:40 »
De OGAE had het in 2017 helemaal mis. Geen van de liedjes die de top 3 haalden, stonden in de top 5 van de OGAE poll. In 2016 stond de winnaar van het songfestival ook niet in de top 5 van de OGAE poll.

Zwitserland is inmiddels gezakt naar 9%. 3% lager dan een week geleden.

Alle inzendingen die volgens de bookmakers een winkans van meer dan 1% hebben:

En Italië leidde bij de bookmakers van februari tot Eurovisieweek in 2017 en eindigde 6e.

Ik wil maar zeggen dat al die berichten hier over "Oh, we hebben nu zoveel procent kans" allemaal heel voorbarig zijn.

Offline chocomol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Merel is de mol (dat rijmt)
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #4012 Gepost op: 13-04-2019, 11:22:42 »
Haha, kinderen zeggen gewoon wat ze vinden en deze kinderen weten het wel erg goed te verwoorden:

"Duncan will be slam dunking this year!::ok::  ;D


Offline Gupp

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je links kijkt, zie je rechts niks!
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #4013 Gepost op: 15-04-2019, 21:42:42 »
KIPPENVEL ::love:: ::bravo:: ::love::

Finalist TAR 2017 / WIDM Pool 2016 #9, 2018 #16, 2019 #138, 2020 #44 / RN Songfestival 2016 #15, 2017 #8 & #7, 2018 #34 & #14, 2019 #17 & #9, 2020 #10

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #4014 Gepost op: 16-04-2019, 10:27:45 »
Ben ik de enige die het nummer van Duncan niet echt kan bekoren? Ik heb het de laatste tijd heel vaak op de radio gehoord, en op zich begrijp ik wel dat het hoog in de peiling staat, maar ook na tig keer het nummer te hebben gehoord doet het nummer mij zeer weinig...
Begrijp me niet verkeerd, het is zeker een goed in elkaar gedraaid nummer, en kan zeker winnen, maar ik loop er gewoon niet warm voor...
Ich bin ein Bärliner!

Offline chocomol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Merel is de mol (dat rijmt)
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #4015 Gepost op: 16-04-2019, 20:08:43 »
KIPPENVEL ::love:: ::bravo:: ::love::

Ja, ongelofelijk he, dat hij de zaal nog op z'n kop zet met een balad door zo goed te zingen en emoties over te brengen met z'n stem!  ::ok:: Wat nou staging. Geen glitter, geen lichteffecten, geen bijzonder decor, zelfs geen bijzondere kleding. Gewoon een simpel jasje. Maar kwaliteit zang gewoon, steeds een goede performance, een torenhoge gunfactor met nu al overal fans voor niet alleen het nummer, maar hem als artiest en iedereen zingt het nummer nu al overal mee, laat staan over een maand!  :D

« Laatst bewerkt op: 16-04-2019, 20:17:46 door chocomol »

Offline Nicky991

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Reality/SoapVerslaafd
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #4016 Gepost op: 17-04-2019, 11:04:07 »
duncan's lied is zooooo sam smith 2.0


overhypt, en als dit wint kijk ik songfestival volgend jaar echt niet
Robinson 2023 Favorieten: Roosmarijn, Eva, Krista, Iris E, Maxim

Offline B&W

  • Forumlid
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #4017 Gepost op: 17-04-2019, 17:36:26 »
duncan's lied is zooooo sam smith 2.0


overhypt, en als dit wint kijk ik songfestival volgend jaar echt niet
Je kunt het liedje niet mooi vinden, maar om nooit meer naar het songfestival te kijken is misschien niet een beetje overdreven? :P

Ik vind Arcade zelf trouwens wel heel mooi. Net als Wake Up van België, die is ook tof. Allebei een top 10 plek zou heel goed zijn!

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #4018 Gepost op: 17-04-2019, 21:59:08 »


Nee nee nee. Die 'drummers' staan bijna het hele optreden met hun rug naar de camera toe. Eliot vind ik nog steeds overkomen als een 14-jarige jongen die optreedt op een schoolfeest. Dit moet echt beter als het de finale wil halen.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #4019 Gepost op: 17-04-2019, 22:32:14 »
Ik heb het liedje van Nederland ook eens gehoord, slecht is het niet, maar winnen? Dat zou me toch echt verbazen. Top-5 mss (al heb ik de rest nog niet gehoord)