Auteur Topic: [Kandidaat] Robčrt van Beckhoven is niet de Mol!  (gelezen 39721 keer)

Offline wwg

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is toch die mol...
Re: [Kandidaat] Robčrt van Beckhoven is (niet) de Mol!
« Reactie #60 Gepost op: 13-01-2019, 12:36:57 »
Het lukt me niet om hier een Video te uploaden, kijk maar eens terug naar de executie.

Tijdens de executie van afl. 2 komt Robert als eerste aan de beurt, vlak voor zijn groene scherm hoor je echter het geluidje van het rode scherm.

* Is hij een van de drie met de meeste fouten?
* Is hij de mol en krijgt ie toch nooit een rood scherm, ongeacht het aantal fouten?


Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Kandidaat] Robčrt van Beckhoven is (niet) de Mol!
« Reactie #61 Gepost op: 13-01-2019, 12:58:15 »
In aflevering 2 was Robčrt zo'n beetje de ideale mol. En die letters R B en M zijn leuke aanwijzingen naar meester bakker Robčrt.

Offline Cool Cat_86

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Robčrt van Beckhoven is (niet) de Mol!
« Reactie #62 Gepost op: 13-01-2019, 13:30:12 »
Waarom 2 katten noemen als je er maar 1 hebt? Het is op zijn minst verwarring zaaien, hetzelfde wat merel doet met haar 2 vingers.
Misschien had hij de 2e kat nog niet op het moment van invullen van de vragenlijst? Want het moesten die antwoorden zijn.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Kandidaat] Robčrt van Beckhoven is (niet) de Mol!
« Reactie #63 Gepost op: 13-01-2019, 13:53:10 »
Er wordt nergens gezegd welke antwoorden goed waren, toch? Van de getoonde fotos bleken er achteraf maar 2 goed en dus werd er 300 euro verdiend, geloof ik.

Ik denk persoonlijk niet dat 42 hier t juiste antwoord was en dat er hier door de groep gemold is. Een mol kan simpel zeggen 1 kan te hebben ipv 1 hond of geen huisdier te hebben, terwijl op vragenlijst er wel 1 was ingevuld. Opvallend is dat de verwarrende acties van merel en Robert niet bij montage zijn weggesneden.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Robčrt van Beckhoven is (niet) de Mol!
« Reactie #64 Gepost op: 13-01-2019, 14:05:12 »
Er wordt nergens gezegd welke antwoorden goed waren, toch? Van de getoonde fotos bleken er achteraf maar 2 goed en dus werd er 300 euro verdiend, geloof ik.

Ik denk persoonlijk niet dat 42 hier t juiste antwoord was en dat er hier door de groep gemold is. Een mol kan simpel zeggen 1 kan te hebben ipv 1 hond of geen huisdier te hebben, terwijl op vragenlijst er wel 1 was ingevuld. Opvallend is dat de verwarrende acties van merel en Robert niet bij montage zijn weggesneden.

Wat hen meteen onverdacht maakt, want de montage zou hen in deze fase nooit openlijk zo in de vuurlinie zetten.

En het is niet zo makkelijk om te liegen over wat je op je vragenlijst invulde, want familie en vrienden kijken nu mee. Dan zouden die al weten dat hun familielid de Mol is.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Kandidaat] Robčrt van Beckhoven is (niet) de Mol!
« Reactie #65 Gepost op: 13-01-2019, 14:48:53 »
Waarom 2 katten noemen als je er maar 1 hebt? Het is op zijn minst verwarring zaaien, hetzelfde wat merel doet met haar 2 vingers.
Volgens mij had hij wel 2 katten? Maar hij corrigeerde iemand anders... Maar sowieso klopte de rekensom al niet, aangezien met 7x6 deed... Er waren 2 of 3 katten, dus dan had het op zijn minst 7x5 moeten zijn.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Robčrt van Beckhoven is (niet) de Mol!
« Reactie #66 Gepost op: 13-01-2019, 15:25:22 »
Volgens mij had hij wel 2 katten? Maar hij corrigeerde iemand anders... Maar sowieso klopte de rekensom al niet, aangezien met 7x6 deed... Er waren 2 of 3 katten, dus dan had het op zijn minst 7x5 moeten zijn.

Er waren 6 honden en 1 kat geteld aan het einde. Zo komen ze op 7 x 6.

Nikkie heeft 2 honden,
Evelien heeft 2 honden,
Niels heeft 1 hond
en Merel heeft 1 hond.

Robčrt heeft 1 kat.

Dat is wat er aan het einde van die vraag geteld werd.

Offline wieowie

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Robčrt van Beckhoven is (niet) de Mol!
« Reactie #67 Gepost op: 14-01-2019, 13:31:44 »
Mijn absolute hoofdverdachte na afl 2  8)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Robčrt van Beckhoven is (niet) de Mol!
« Reactie #68 Gepost op: 14-01-2019, 13:41:33 »
Mijn absolute hoofdverdachte na afl 2  8)

Waarom zou ie als Mol willen dat ze met z'n tweeën of drieën uit de wachtkamer gaan? Hij stond (bij de joker) als eerste op, zei kom mee en kreeg Sinan mee. (Eerder bij de 250 stelde hij ook al voor om met z'n drieën weg te gaan maar daarvan kan je nog zeggen dat dat te laat was want er waren toen maar iets meer dan 10 seconden over.)

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Robčrt van Beckhoven is (niet) de Mol!
« Reactie #69 Gepost op: 14-01-2019, 13:51:02 »
Er wordt nergens gezegd welke antwoorden goed waren, toch? Van de getoonde fotos bleken er achteraf maar 2 goed en dus werd er 300 euro verdiend, geloof ik.

Ik denk persoonlijk niet dat 42 hier t juiste antwoord was en dat er hier door de groep gemold is. Een mol kan simpel zeggen 1 kan te hebben ipv 1 hond of geen huisdier te hebben, terwijl op vragenlijst er wel 1 was ingevuld. Opvallend is dat de verwarrende acties van merel en Robert niet bij montage zijn weggesneden.
De Mol kiest van te voren echt wel heel bewust de vragen uit waar hij het verkeerde antwoord geeft en wat niet te controleren is. De vraag over de huisdieren hoort hier niet bij. Bovendien moest de uitkomst op een 2 uitkomen, want de getallen waren o.a. 32, 42, 52 en 62.

Bij de schoenmaat is er verschrikkelijk gemold want als ze de schoenmaten bij elkaar optellen komen ze uit op 389. Gemiddeld dus nog niet eens maatje 39. En dan bij die oorlogsschuiten van Nikkie en Rick Paul.

Offline wieowie

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Robčrt van Beckhoven is (niet) de Mol!
« Reactie #70 Gepost op: 14-01-2019, 13:51:20 »
Waarom zou ie als Mol willen dat ze met z'n tweeën of drieën uit de wachtkamer gaan? Hij stond (bij de joker) als eerste op, zei kom mee en kreeg Sinan mee. (Eerder bij de 250 stelde hij ook al voor om met z'n drieën weg te gaan maar daarvan kan je nog zeggen dat dat te laat was want er waren toen maar iets meer dan 10 seconden over.)

ik heb de beelden niet teruggekeken maar het zou me niks verbazen als er een beetje geklooid is met de volgorde van de aanbiedingen, het zou zomaar kunnen dat er een geldaanbod kwam voor de kandidaten na de jokers, in dat geval is het als mol niet heel gek om de rest te proberen te overtuigen voor jokers te gaan.  Als kandidaat vind ik het trouwens heel gek als je probeert anderen mee te nemen voor een joker.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Robčrt van Beckhoven is (niet) de Mol!
« Reactie #71 Gepost op: 14-01-2019, 22:30:51 »
Als kandidaat vind ik het trouwens heel gek als je probeert anderen mee te nemen voor een joker.

Eens. Hij kan wat mij betreft nog steeds de mol zijn. En mensen overtuigen om te blijven zitten lijkt mij veel moeilijker als je de mol bent.

Mensen zijn toch meer geneigd om een joker mee te pakken. Als kandidaat betekent het dat je meer concurrentie hebt, waarom zou je dan je medekandidaten overhalen om ook een joker te pakken?

Hij zei dat hij ongeveer 100 euro had bij de laseropdracht? Hebben we eigenlijk kunnen zien dat hij dat geld daadwerkelijk uit zijn broekzak heeft gehaald?  ::vergroot::

Hm, ik neig toch een beetje naar deze tunnel, ondanks dat-ie mij van tevoren het minst logisch leek... Vooral omdat ik de rest al een beetje heb afgeschreven (al vind ik Eveline en RP ook wel verdacht: ook die houd ik in de gaten)...
« Laatst bewerkt op: 14-01-2019, 23:10:55 door Tunneltelevisie »
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Robčrt van Beckhoven is (niet) de Mol!
« Reactie #72 Gepost op: 14-01-2019, 22:38:42 »
Citaat
Er waren 6 honden en 1 kat geteld aan het einde. Zo komen ze op 7 x 6.

Nikkie heeft 2 honden,
Evelien heeft 2 honden,
Niels heeft 1 hond
en Merel heeft 1 hond.

Robčrt heeft 1 kat.

Dat is wat er aan het einde van die vraag geteld werd.

Zo heb ik het niet gezien. Bij het tellen van de honden had Niels twee vingers omhoog, Merel eerst twee en later een, Evi een, Nikki had er twee. Daar is de kat van Robčrt bij opgeteld. Echter, als het aantal honden zou kloppen, is een of twee katten niet van belang voor Robčrt. 6x8 = 48 kan ik op het bord niet vinden.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Robčrt van Beckhoven is (niet) de Mol!
« Reactie #73 Gepost op: 14-01-2019, 22:42:44 »
Zo heb ik het niet gezien. Bij het tellen van de honden had Niels twee vingers omhoog, Merel eerst twee en later een, Evi een, Nikki had er twee. Daar is de kat van Robčrt bij opgeteld. Echter, als het aantal honden zou kloppen, is een of twee katten niet van belang voor Robčrt. 6x8 = 48 kan ik op het bord niet vinden.

Je moet wel nog altijd lezen wat ik schrijf. ;) Die twee vingers van Niels gaan over Nikkie's honden, want ze kan er zelf niet zijn om haar vingers op te houden.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Robčrt van Beckhoven is (niet) de Mol!
« Reactie #74 Gepost op: 14-01-2019, 23:44:53 »
Nog wat geks over Robčrt: als hij zijn joker komt ophalen bij Rik, dan mompelt hij iets over '250 euro'.

Ik kan daar, om maar in zijn wereld te blijven, geen chocolade van maken.

Wat zegt hij daar nou? Is het een sneer naar Eveline die is blijven zitten? Een opmerking over die mensen die 250 euro hebben verdiend of verloren bij die opdracht? Ik heb geen idee. Iemand anders wel?  ::vergroot::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Robčrt van Beckhoven is (niet) de Mol!
« Reactie #75 Gepost op: 15-01-2019, 00:33:26 »
Nog wat geks over Robčrt: als hij zijn joker komt ophalen bij Rik, dan mompelt hij iets over '250 euro'.

Ik kan daar, om maar in zijn wereld te blijven, geen chocolade van maken.

Wat zegt hij daar nou? Is het een sneer naar Eveline die is blijven zitten? Een opmerking over die mensen die 250 euro hebben verdiend of verloren bij die opdracht? Ik heb geen idee. Iemand anders wel?  ::vergroot::
Hij zegt volgens mij "koopje, 250 euro". Dat is geen sneer naar Evelien maar een sneer naar Rik die hiervoor had gezegd dat 4 kandidaten voor zichzelf kozen. Ik denk ook dat hij dit zegt omdat er genoeg kandidaten waren die zeiden meer geld over te hebben voor één joker! Erg logisch allemaal.

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Robčrt van Beckhoven is (niet) de Mol!
« Reactie #76 Gepost op: 15-01-2019, 08:36:44 »
Hij zegt volgens mij "koopje, 250 euro". Dat is geen sneer naar Evelien maar een sneer naar Rik die hiervoor had gezegd dat 4 kandidaten voor zichzelf kozen. Ik denk ook dat hij dit zegt omdat er genoeg kandidaten waren die zeiden meer geld over te hebben voor één joker! Erg logisch allemaal.
Ja.

Re: [Kandidaat] Robčrt van Beckhoven is (niet) de Mol!
« Reactie #77 Gepost op: 15-01-2019, 14:19:59 »
Ik vond Robčrt vooral erg onmols in aflevering 1 toen hij zo de leiding pakte bij de onderhandelingen.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Robčrt van Beckhoven is (niet) de Mol!
« Reactie #78 Gepost op: 15-01-2019, 19:18:18 »
Aha, dank MartinJ en molE13.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Robčrt van Beckhoven is (niet) de Mol!
« Reactie #79 Gepost op: 17-01-2019, 00:43:30 »
Ambachtelijke vullingen in de jokers....

"Sucre"...(in allereerste scene)...alsof je in een banketbakkerij staat..

En een wat opgelezen of ingestudeerde biechten en reacties.

Rood verkleurde wangen....

Niet mijn mol, maar ....


*in de smiezen vooralsnog...*


Omnia vincit amor