Auteur Topic: [De Mol] Elisabet  (gelezen 61738 keer)

Offline B-mol

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Elisabet
« Reactie #420 Gepost op: 9-05-2019, 17:28:07 »
Bedoel jij de pastoor van vorig jaar? Ik vond die zeker niet beter dan Elisabet als ik eerlijk ben, zeker als ze echt zo onvoorbereid de mol moest gaan spelen.

Ik vond die dame uit 2017 zuid Afrika eerlijk gezegd erg sterk


Nee ik bedoel Jan Versteeg.
Graven, graven, graven...

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Elisabet
« Reactie #421 Gepost op: 10-05-2019, 10:45:47 »
Door de escapeboot, de niet handige molposities hield ik Elisabet snel voor gezien als molverdachte. Geen enkel moment heb ik haar verdacht. Wel leuk dat 'ik ben de mol echt' erin gebleven is en dus op waarheid rust. ::ok::

Na een paar dagen afleveringen terugkijken kan ik mogelijke molacties van Elisabet beter plaatsen. Ik ben vooral benieuwd naar de hints/aanwijzingen.

Na het wegvallen van Eva/Kaat ging ik terug naar Bas. Maar ik had beter toen duidelijk werd dat de mol in het kunstgroepje zat alles terug moeten kijken met open vizier. Ik ben blij verrast dat Elisabet de mol is en zie uit naar zondag hoe ze de boel gesaboteerd heeft. ::bravo::
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [De Mol] Elisabet
« Reactie #422 Gepost op: 10-05-2019, 22:53:38 »
Ik ben ook werkelijk opgelucht. Het zou wel een aanfluiter zijn geweest als Axel het toch was, puur omdat hij gekocht was door de commercielen. Want slechte mollicitatie, maar dat het al vast ligt door het geld van de luchthaven. En nu klopt alles gewoon weer, met Elisabet. Inclusief de moeilijkheden van onvoorbereid zijn.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Elisabet
« Reactie #423 Gepost op: 10-05-2019, 23:31:43 »
Maar de enige overeenkomst tussen Eva en Elisabet is dat ze beide blond zijn, verder lijken ze totaal niet op elkaar ??? Ik heb dit nu al vaker gelezen maar ik blijf dit niet snappen. Zelfs als je gezichtsblindheid hebt kun je ze toch op z'n minst nog uit elkaar halen op basis van lengte?

Ik vind dit ook echt te gek voor woorden. Komt vooral van mannen volgens mij, die niet al te kritisch kijken en gewoon een mooie vrouw zien dus lijken ze op elkaar ofzo...?!

Wat ik wel kwalijk vind is als zaken in scene worden gezet door de makers, zoals die situatie dat ze alledrie naar Bas kijken als degene die ‘ misschien’ had gelezen. Dat vind ik eigenlijk niet kunnen. Dan wordt het een soort paniekvoetbal, de mol en twee finalisten zijn duidelijk voor de deelnemers zelf, maar de kijker moet nog even in verwarring gebracht worden met een nep-act. Wat vinden jullie daarvan?

Heb je hier bewijs voor?
« Laatst bewerkt op: 10-05-2019, 23:33:52 door Mollenmania »

Online Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Elisabet
« Reactie #424 Gepost op: 11-05-2019, 13:06:01 »
Tja de kajuit. Daar was het ook heel duidelijk. Precies daar ging ik op elizabet letten, puur omdat Bruno er ook in zat en ook voor mijn gevoel het makkelijkete te manipuleren is.

En ze heeft de kajuit opdracht goed gedaan, omdat er anders niks van de opdracht was overgebleven. Puur voor de tv. Gilles heeft ergens toegegeven dat sommige opdrachten leuk zijn om te laten slagen, ook met inbreng van de mol. Ze hadden hier een hele dag voor uitgetrokken om het op te nemen.
Als dat laatste echt zo is, dan vraag ik me af hoe ze dat met de tijd voor de opdracht doen. Want daar stond een uur voor. Dan moet de tijd voor bepaalde duo's al even stil gezet zijn (pauze/rusten/nadenken, geeft wel meer kans dat de opdracht slaagt), om een ander duo te filmen. Of begrijp ik je verkeerd?

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [De Mol] Elisabet
« Reactie #425 Gepost op: 11-05-2019, 13:53:30 »
Maar de enige overeenkomst tussen Eva en Elisabet is dat ze beide blond zijn, verder lijken ze totaal niet op elkaar ??? Ik heb dit nu al vaker gelezen maar ik blijf dit niet snappen. Zelfs als je gezichtsblindheid hebt kun je ze toch op z'n minst nog uit elkaar halen op basis van lengte?
Ik vind dit ook echt te gek voor woorden. Komt vooral van mannen volgens mij, die niet al te kritisch kijken en gewoon een mooie vrouw zien dus lijken ze op elkaar ofzo...?!
Zullen we niet invullen voor een ander, beste Mollenmania (en Starlight)?

Twee derde van dit forum zat op de verkeerde mol, net als twee derde van heel Vlaanderen. Als dit seizoen ons iets heeft geleerd, dan is het dat we allemaal naar hetzelfde kunnen kijken, maar allemaal iets anders zien.

Dat jij het verschil makkelijk kan onderscheiden, wil niet zeggen dat dat voor iedereen geldt. Sterker nog, als we dit "al vaker hebben gelezen" dan zal er wel enige kern van waarheid inzitten, niet?

Om voor mezelf te spreken: ik had de grootste moeite om Eva en Elisabet uit elkaar te houden. Het begon pas te dagen toen Eva in aflevering 3 "zogenaamd" de afvaller was en werd afgezonderd. Maar zelfs toen Eva echt afviel, dacht ik nog: dan heb ik van die verwarring tenminste geen last meer. En dat was aflevering 5!

En dat is absoluut niet omdat ik twee schone dames zie. Ik ben namelijk homoseksueel ::) en mijn theorie is dat ik daarom juist minder goed naar het uiterlijk van de vrouwen kijk, en daarom bepaalde verschillen niet opmerk. Ik heb daar bij mannen namelijk nooit last van. Dat wil niet zeggen dat Eva en Elisabet op elkaar lijken, maar het wil wel zeggen dat de aspecten waar ik op let, kennelijk op elkaar lijken.

Dus zullen we afspreken dat als jij iets ziet en iemand anders niet, dat we dan kennelijk gewoon op andere dingen letten, bewust of onbewust, en dat dat bovendien ongeveer de raison d'etre van dit forum is?
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline keesisdemol

  • winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Elisabet
« Reactie #426 Gepost op: 11-05-2019, 14:41:47 »
Als dat laatste echt zo is, dan vraag ik me af hoe ze dat met de tijd voor de opdracht doen. Want daar stond een uur voor. Dan moet de tijd voor bepaalde duo's al even stil gezet zijn (pauze/rusten/nadenken, geeft wel meer kans dat de opdracht slaagt), om een ander duo te filmen. Of begrijp ik je verkeerd?

Ik heb geen idee hoe, misschien krijgen we er later nog meer uitleg over,  maar Gilles vertelde dat deze opnames een hele dag duurde. Dit kan misschien het prepareren van de opdracht/camerashots etc. zijn.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Elisabet
« Reactie #427 Gepost op: 12-05-2019, 10:39:00 »
Waarschijnlijk zat iedereen vanaf Bruno al goed. Onvoorbereid of niet, als meer dan de helft van de groep je doorheeft had je het beter kunnen doen. Dit blijft nog altijd een van mijn belangrijkste criteria voor een goede mol en waarom ik
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
bijvoorbeeld wel heel goed vond.

Online Mollenjager-DT

  • Forumlid
Re: [De Mol] Elisabet
« Reactie #428 Gepost op: 12-05-2019, 14:35:10 »
Waarschijnlijk zat iedereen vanaf Bruno al goed. Onvoorbereid of niet, als meer dan de helft van de groep je doorheeft had je het beter kunnen doen. Dit blijft nog altijd een van mijn belangrijkste criteria voor een goede mol en waarom ik
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
bijvoorbeeld wel heel goed vond.
Toch even de kanttekening maken dat het gegeven dat de mol dit jaar onvoorbereid was hier toch wel een hele grote factor bij was. Daarbij werd ze pas verdacht door iemand van de kandidaten bij de laatste opdracht van aflevering 4, wat toch wel heel laat is. Bruno zelf zat volgens mij fout. Laat zat dan weer tot en met aflevering 5 op Eva en is daarna naar Elisabet geswitcht op basis van de antwoorden die ze ingevuld had op Eva bij de test ervoor, toen Eva zelf naar huis moest. Dus dat is stom toeval natuurlijk... Daarbij vind ik het veel belangrijker dat er een goed evenwicht is tussen zo onverdacht mogelijk blijven en zo goed en zo veel mogelijk saboteren, een mol die heel onverdacht blijft maar amper gesaboteerd heeft, is voor mij een veel slechtere mol dan één die wel veel gesaboteerd heeft, maar door iets meer mensen verdacht werd.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [De Mol] Elisabet
« Reactie #429 Gepost op: 12-05-2019, 22:06:24 »
Waarschijnlijk zat iedereen vanaf Bruno al goed.

Niet dus. Groot respect voor Elisabet dat ze onvoorbereid zo lang zoveel mensen om de tuin heeft weten te leiden!
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [De Mol] Elisabet
« Reactie #430 Gepost op: 12-05-2019, 22:33:25 »
Ja, heel knap. En dat dankzij haar fantastische acteertalent, pokerface en stressbestendigheid. Een natuurtalent deze Mol! ::bravo::

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Elisabet
« Reactie #431 Gepost op: 12-05-2019, 22:33:58 »
Waanzinnig gedaan, echt petje af! ::oink:: ::bravo::
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [De Mol] Elisabet
« Reactie #432 Gepost op: 12-05-2019, 23:46:00 »
Eigenlijk zaten enkel Bas en Axel goed  ::oink::

Bas helpt Kaat door haar test te analyseren en Bas helpt Joeri, want die had niets door tot bij de tunnels  ::rofl::

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [De Mol] Elisabet
« Reactie #433 Gepost op: 12-05-2019, 23:49:40 »
 ::bravo:: ::respect:: ::love::
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline keesisdemol

  • winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Elisabet
« Reactie #434 Gepost op: 13-05-2019, 01:14:06 »
geweldig gedaan. En vooral dat er niemand op haar zat in de eerste afleveringen. Dat is echt zo knap! Top hoor! ::bravo::

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Elisabet
« Reactie #435 Gepost op: 13-05-2019, 08:32:40 »
In het begin dachten ze bij het invullen van de test: was dat nou Elisabeth of Liesbeth? of die andere Elisabeth die Eva heet?   ::schaam::

Jammer dat er niets werd duidelijk gemaakt over de rugtas van Elisabeth die ze steeds wel en niet om had! Geen hint?
« Laatst bewerkt op: 13-05-2019, 08:37:27 door Run »

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [De Mol] Elisabet
« Reactie #436 Gepost op: 13-05-2019, 08:33:57 »
*Elisabet

Na 10 weken mogen we haar naam nu toch wel weten

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Elisabet
« Reactie #437 Gepost op: 13-05-2019, 08:35:25 »
Degene die de montage doet was onvermoeibaar dit keer. Mag ook wel eens gezegd worden!  ::love::

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [De Mol] Elisabet
« Reactie #438 Gepost op: 13-05-2019, 11:27:17 »
Degene die de montage doet was onvermoeibaar dit keer. Mag ook wel eens gezegd worden!  ::love::

Hoe bedoel je?
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Elisabet
« Reactie #439 Gepost op: 13-05-2019, 12:37:08 »
Hoe bedoel je?
Nou, om dat probleem met de defecte camera in de tunnel geloofwaardig op te lossen bijvoorbeeld. In de een na laatste aflevering bij de opdracht met de kisten met geld, heeft Elisabet het ene shot wel een rugtas, en het andere shot geen rugtas om. Dat lijkt me een hint naar Elisabet. Dat is niet gezegd, dus misschien was het spielerei van de montageman. En zo waren er veel meer dingen waar flink gemonteerd is om een bepaalde indruk te wekken. Dat ze alledrie naar Bas opkijken als degene die 'moet bekennen' dat hij een misschien-scherm had, lijkt me in scene gezet. Net zoals toen Bas zijn vrijstelling liet vallen. Hij zegt dan: 'gevallen gevallen' oftewel hij wijst Elisabet er ook nog eens op dat hij iets heeft laten vallen en dan ziet Elisabet zijn vrijstelling. Lijkt me eigenlijk ook in scene gezet.
We zien in de aflevering van zondag dat Elisabet er hard ingaat om Eva niet terug te laten keren, maar Bas valt vooral Ingrid aan. Die was ook fel, maar Elisabet was net zo fel of feller en we zien niet dat hij haar daarop aanvalt. Eruit geknipt? 
Maar goed, het blijft een spelletje, veel is geoorloofd, en het blijft mogelijk de mol op te sporen door goed speuren, dat is het belangrijkste.
« Laatst bewerkt op: 13-05-2019, 19:11:36 door Run »